Gaarde skal have alt mulig ros og respekt for hans kompetente ageren i sit første år som sportsdirektør, men jeg synes at debatten Gaarde Vs. Lynge bliver forsimplet noget her. I de fleste klubber, er det vel sådan at træner og sportsdirektør (og scouts) i fællesskab finder ud af hvad der er behov for, og hvad der er muligt. Oftest er det vel også træneren, der siger hvem han gerne vil have, og hvis sportsdirektøren så kan få handlen til at gå op, så sker det.
Jeg er ikke så skarp i vores tranfers under Rudbæk, men jeg synes generelt de øvrige trænere der har siddet et stykke tid siden Lynge trådte til, Kent Nielsen, Magnus Pehrsson, Erik Hamren og Hans Backe, alle har sat deres markante aftryk (på godt og ondt - Jeg taler til dig Pehrsson) på vores transfervinduer.
Min påstand er derfor, at hvis vi skal lave en rimelig Gaarde Vs. Lynge sammenligning, så bør det vel være i sammenlignelige partnerskaber med mestertrænere, og ikke tragedien med Pehrsson.
En fair fight kunne være: Bedste transfervindue - Gaarde/Kent Nielsen (The Man) Vs. Lynge/Smukke Erik
Let's Get Ready To Rumbeeeeeeeeeeel