Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jan 2016, 12:38

Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Yankee » 26. jan 2016, 12:42

Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Det giver i hvert fald et perspektiv på niveauet i toppen af svensk fodbold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af jonas386 » 26. jan 2016, 12:44

Yankee skrev:
Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Det giver i hvert fald et perspektiv på niveauet i toppen af svensk fodbold.
Det er nu set før at spillere der ikke slår til et sted kan blive store profiler andetsteds, eller omvendt for den sags skyld, selvom niveauet burde være noget af det samme.

Held og lykke til svenskeren hvertfald. Synd det ikke blev til succes her, men man kan heller ikke vinde hver gang.
Mon det betyder vi henter en ekstra mand ind, eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jan 2016, 12:46

Yankee skrev:
Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Det giver i hvert fald et perspektiv på niveauet i toppen af svensk fodbold.
Det afhænger jo også af spillestilen, og hvordan man vil benytte ham. Jeg tror bestemt at Blomquist er en rigtigt dygtig tekniker, men ud fra det jeg har set til ham, magter han ikke at spille så hurtigt som man skal kunne i AaB's system og filosofi. Desuden stilles der måske nok noget større defensive krav i AaB, end som 8er eller 10er i en klub som måske spiller 4-3-3.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af hje1980 » 26. jan 2016, 12:50

Yankee skrev:
Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Det giver i hvert fald et perspektiv på niveauet i toppen af svensk fodbold.
Ja Malmö har jo gjort det dårligt internationalt de sidste par år, i forhold til succesen fra danske hold...

Nu kender jeg ikke til deres spillestil, men hvis de spiller med en dicideret offensiv central midt, skal han jo nok slå til... AaB har vel troet man kunne bygge noget defensivt arbejde ind i hans spil - det er så ikke lykkes. Så man kan jo sige at begge parter har fejlet i denne sag, og matchet ikke var den rigtige.
Dette sker altså på selv den største scene at store spillere ikke slår til i store klubber...

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af 9000AaB » 26. jan 2016, 13:11

Det betyder vel at der er endnu flere penge at bruge på nye spillere, for tror ikke de giver ham væk gratis+løn besparelsen, når de betalte ca. 2 mill for ham - mener det var det der blev nævnt dengang.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jan 2016, 13:16

Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gnu » 26. jan 2016, 13:21

Freddie skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Handlen, der ikke kunne ske, nu hvor han var i en nærmest uopsigelig kontrakt! Så er Gaarde nok blevet truet af Blomqvist's agent, der har fået ham til at punge ud med en 2-3 års løn for at vi kunne slippe for ham...

Ja, fornuftig løsning for alle parter, og Gaardes første fejlkøb ude af døren. Tanken var god, men man havde forregnet sig ifht. at kunne løfte hans defensive niveau. I bund og grund må man sige, at det var dårligt scoutet.
Ja. Jeg har sagt, at et salg ikke kan lade sig gøre, og det står jeg ved. Selv Bold.dk har forstået, at det er en handel og ikke et salg, og det betyder, at resttransfersummen nu bliver afskrevet i regnskabet, og at der er handlet med den restkontrakt Blomqvist havde i AaB.
LOL. Du må være en af topfavoritterne til VM i rygcrawl.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af astonvilla » 26. jan 2016, 13:22

Mr. Larsen skrev:Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
Som jeg har forstået det, så er grunden til han ikke har spillet for AaB at han ikke har kunnet udvikle sig på den defensive side af spillet (af den ene eller den anden årsag). Det er jo et vigtigt element i vort spil at en central midt kan tage fra defensivt. Og det har han ikke magtet at udvikle som man havde håbet på.
Jeg kender ikke deres spillestil, men det kan jo være at de spiller lidt anderledes og de har tiltænkt ham en rolle som offensiv midt/hængende angriber uden de store defensive forpligtelser og at det vil kunne passe ind i deres spillestil.

Mht prisen så er jeg absolut overbevist om han er gratis. Jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne få transferpenge ind på ham så tingene står med ham. Tvært imod er jeg mere bekymret for om vi ligefrem skal sende noget efter ham - men mon ikke det bare bliver en bytter - så de overtager lønforpligtelsen. Det kan man da håbe.
Bienvenu Bassogog!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af birk » 26. jan 2016, 13:27

AaB hentede vel også en reserve spiller i dansk superliga top klub , da man hentede Rasmus W tilbage- Det gik vel ok

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Freddie » 26. jan 2016, 13:36

Gnu skrev:
Ja. Jeg har sagt, at et salg ikke kan lade sig gøre, og det står jeg ved. Selv Bold.dk har forstået, at det er en handel og ikke et salg, og det betyder, at resttransfersummen nu bliver afskrevet i regnskabet, og at der er handlet med den restkontrakt Blomqvist havde i AaB.
LOL. Du må være en af topfavoritterne til VM i rygcrawl.[/quote]

Som jeg ser det, er der ingen grund til at demonstrere, at du ikke fatter en bønne. Det ved jeg godt allerede, og jeg er næppe den eneste.

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 13:47

Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Ikke et fejlkøb som sådan, men fejlcastet. Selve idéen med at snuppe en ligalandsholdsaktuel spiller for næsen af 2 svenske topklubber til spotpris var fin, men man burde have opdaget at med den rolle han skulle spille i AaB, så ville det blive et lige lovligt voldsomt spring for en offensivt-minded tovejsspiller som Blomqvist.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 26. jan 2016, 13:48

Gamen skrev:
Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Ikke et fejlkøb som sådan, men fejlcastet. Selve idéen med at snuppe en ligalandsholdsaktuel spiller for næsen af 2 svenske topklubber til spotpris var fin, men man burde have opdaget at med den rolle han skulle spille i AaB, så ville det blive et lige lovligt voldsomt spring for en offensivt-minded tovejsspiller som Blomqvist.
Hvorfor burde man det?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Mr. Larsen » 26. jan 2016, 13:51

Gamen skrev:
Mr. Larsen skrev:Glimrende, han var sgu et stort Fejlkøb ufatteligt en svensk mesterklub kan se muligheder i ham
Ikke et fejlkøb som sådan, men fejlcastet. Selve idéen med at snuppe en ligalandsholdsaktuel spiller for næsen af 2 svenske topklubber til spotpris var fin, men man burde have opdaget at med den rolle han skulle spille i AaB, så ville det blive et lige lovligt voldsomt spring for en offensivt-minded tovejsspiller som Blomqvist.
Fejlcastet, det var nyt.... Hvad er forskellen på fejlkøb og fejlcastet? :D
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gnu » 26. jan 2016, 14:02

Freddie skrev:Som jeg ser det, er der ingen grund til at demonstrere, at du ikke fatter en bønne. Det ved jeg godt allerede, og jeg er næppe den eneste.
Jeg kan da godt forstå, at du gør alt for at fjerne fokus fra dit vrøvl. Det vil jeg også gøre, hvis jeg var i dit sted. Har du ikke nogle påstande om hemmelige kontrakter, du skal fremture med?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 14:19

Spanky skrev: Hvorfor burde man det?
Fordi han havde en mere fri rolle i Mjällby, hvor det defensive arbejde primært blev håndteret af andre. Særligt i de lange perioder af hans tid i Mjällby hvor de spillede 4-5-1 eller 4-2-3-1.

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 14:21

Mr. Larsen skrev: Fejlcastet, det var nyt.... Hvad er forskellen på fejlkøb og fejlcastet? :D
Han var fejlcastet til den rolle han (på sigt) skulle udfylde, og det er jo bl.a. derfor man sender ham videre... Jeg ved ikke lige hvor grænsen går ifht. at kalde ham et fejlkøb, men jeg synes selve idéen var god.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 26. jan 2016, 14:42

Gamen skrev:
Spanky skrev: Hvorfor burde man det?
Fordi han havde en mere fri rolle i Mjällby, hvor det defensive arbejde primært blev håndteret af andre. Særligt i de lange perioder af hans tid i Mjällby hvor de spillede 4-5-1 eller 4-2-3-1.
Det er alt for sort/hvidt at konkludere, at fordi Mjällby spillede/spiller sådan, så vil han ikke passe ind på vores hold. Som andre nævner har staben selvfølgelig haft en forventning om, at de kunne videreudvikle hans defensive kompetencer og få ham til at passe ind i vores 4-4-2 - det er desværre ikke lykkes.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Hovedet » 26. jan 2016, 15:19

astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
Som jeg har forstået det, så er grunden til han ikke har spillet for AaB at han ikke har kunnet udvikle sig på den defensive side af spillet (af den ene eller den anden årsag). Det er jo et vigtigt element i vort spil at en central midt kan tage fra defensivt. Og det har han ikke magtet at udvikle som man havde håbet på.
Jeg kender ikke deres spillestil, men det kan jo være at de spiller lidt anderledes og de har tiltænkt ham en rolle som offensiv midt/hængende angriber uden de store defensive forpligtelser og at det vil kunne passe ind i deres spillestil.

Mht prisen så er jeg absolut overbevist om han er gratis. Jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne få transferpenge ind på ham så tingene står med ham. Tvært imod er jeg mere bekymret for om vi ligefrem skal sende noget efter ham - men mon ikke det bare bliver en bytter - så de overtager lønforpligtelsen. Det kan man da håbe.
Ah, vi mister vel ikke ligefrem penge på at afhænde ham? Jeg er med på, at millionerne næppe ruller ind på kontoen for dette salg, men jeg går da ud fra, at AaB som et minimum sender ham afsted for 0 kr. og mister lønforpligtelsen. I modsat fald kunne de vel ligeså godt beholde ham.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af astonvilla » 26. jan 2016, 15:34

Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
Som jeg har forstået det, så er grunden til han ikke har spillet for AaB at han ikke har kunnet udvikle sig på den defensive side af spillet (af den ene eller den anden årsag). Det er jo et vigtigt element i vort spil at en central midt kan tage fra defensivt. Og det har han ikke magtet at udvikle som man havde håbet på.
Jeg kender ikke deres spillestil, men det kan jo være at de spiller lidt anderledes og de har tiltænkt ham en rolle som offensiv midt/hængende angriber uden de store defensive forpligtelser og at det vil kunne passe ind i deres spillestil.

Mht prisen så er jeg absolut overbevist om han er gratis. Jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne få transferpenge ind på ham så tingene står med ham. Tvært imod er jeg mere bekymret for om vi ligefrem skal sende noget efter ham - men mon ikke det bare bliver en bytter - så de overtager lønforpligtelsen. Det kan man da håbe.
Ah, vi mister vel ikke ligefrem penge på at afhænde ham? Jeg er med på, at millionerne næppe ruller ind på kontoen for dette salg, men jeg går da ud fra, at AaB som et minimum sender ham afsted for 0 kr. og mister lønforpligtelsen. I modsat fald kunne de vel ligeså godt beholde ham.
Ikke enig. Såfremt vi ikke kan bruge ham, kan han sagtens været afskibet til 0 kr. og såfremt den ny klub ikke kan bære hans nuværende lønomkostning (han tænker jo i nettoløn da han er på forskerordning her i Danmark) kan man sagtens forestille sig at vi skal kompensere herfor, så eksempelvis den ny klub bærer 80% af lønnen og vi skal dække de sidste 20% i den resterende del af hans teoretiske kontrakts periode i AA. Det er set før.
Bienvenu Bassogog!

Besvar