Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2016, 09:26

Ifølge Bold.dk forhandler AaB med de svenske mestre IFK Norrköping om et salg af Blomquist, det lyder som en fornuftig løsning da han har haft det svært i Aalborg. Vi får næppe det store beløb, men den sparede løn samt en videresalgsklausul hvis han brager igennem i Sverige vil være fint.

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 21. jan 2016, 09:28

frederikshavneren skrev:Ifølge Bold.dk forhandler AaB med de svenske mestre IFK Norrköping om et salg af Blomquist, det lyder som en fornuftig løsning da han har haft det svært i Aalborg. Vi får næppe det store beløb, men den sparede løn samt en videresalgsklausul hvis han brager igennem i Sverige vil være fint.
Taget i betragtning af at han har kontrakt 3 år endnu, og Norrköping har fået omkring 20 mio. ind for Fransson-salget, så håber jeg at vi trods alt kan få minimum det samme vi har givet. Det er jeg ret sikker på at vi kan. De har åbenbart forhandlet med ham i længere tid. Lidt pudsigt når der var nogen herinde der mente, at det slet ikke skulle kunne komme på tale, at han kunne blive solgt...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Pastorius » 21. jan 2016, 09:29

frederikshavneren skrev:Ifølge Bold.dk forhandler AaB med de svenske mestre IFK Norrköping om et salg af Blomquist, det lyder som en fornuftig løsning da han har haft det svært i Aalborg. Vi får næppe det store beløb, men den sparede løn samt en videresalgsklausul hvis han brager igennem i Sverige vil være fint.
Rent gætværk, men de signaler vi har hørt så langt fra parterne tyder på at vi nok ikke sparer hele hans løn i tilfælde af at vi får ham videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 21. jan 2016, 12:36

Mon ikke de er ret langt i processen siden Blomqvist er "skadet" og ikke med i truppen til dagens kamp mod Hobro...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Yankee » 21. jan 2016, 12:37

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:Ifølge Bold.dk forhandler AaB med de svenske mestre IFK Norrköping om et salg af Blomquist, det lyder som en fornuftig løsning da han har haft det svært i Aalborg. Vi får næppe det store beløb, men den sparede løn samt en videresalgsklausul hvis han brager igennem i Sverige vil være fint.
Rent gætværk, men de signaler vi har hørt så langt fra parterne tyder på at vi nok ikke sparer hele hans løn i tilfælde af at vi får ham videre.
Hvilke signaler?

Blomqvist er næppe på en løn, som Norrköping ikke kan matche og vi er jo ikke Chanko-desperate for at komme af med ham. Hvis ikke Norrköping gider betale hele hans løn, så kan han da bare blive i AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Pastorius » 21. jan 2016, 12:44

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:Ifølge Bold.dk forhandler AaB med de svenske mestre IFK Norrköping om et salg af Blomquist, det lyder som en fornuftig løsning da han har haft det svært i Aalborg. Vi får næppe det store beløb, men den sparede løn samt en videresalgsklausul hvis han brager igennem i Sverige vil være fint.
Rent gætværk, men de signaler vi har hørt så langt fra parterne tyder på at vi nok ikke sparer hele hans løn i tilfælde af at vi får ham videre.
Hvilke signaler?

Blomqvist er næppe på en løn, som Norrköping ikke kan matche og vi er jo ikke Chanko-desperate for at komme af med ham. Hvis ikke Norrköping gider betale hele hans løn, så kan han da bare blive i AaB.
Blomqvist har selv udtalt at det ser ud til at hans fremtid er i AaB, og Gaarde har sagt at han håber at han viser det potentiale de forventer.
Selvfølgelig er der en del automatsnak i det, men jeg tolker det alligevel som om de forventer det vil være svært for ham at fortsætte andre steder uden at vilkårene ville blive forringede. Havde han haft den mindste smule ambition i kroppen, så ville have have slået i bordet i sommers og frolangt at komme til at spille, og derefter med absolut sikkerhed have fundet en ny klub nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 21. jan 2016, 12:52

Pastorius skrev: Blomqvist har selv udtalt at det ser ud til at hans fremtid er i AaB, og Gaarde har sagt at han håber at han viser det potentiale de forventer.
Selvfølgelig er der en del automatsnak i det, men jeg tolker det alligevel som om de forventer det vil være svært for ham at fortsætte andre steder uden at vilkårene ville blive forringede. Havde han haft den mindste smule ambition i kroppen, så ville have have slået i bordet i sommers og frolangt at komme til at spille, og derefter med absolut sikkerhed have fundet en ny klub nu.
Det tror jeg absolut ikke. Norrköping har som sagt fint med penge, og vil uden tvivl kunne matche den løn vi har givet ham. De sælger med al sandsynlighed spillere for 35-50 mio. i det her transfervindue.
Lidt besynderligt, at han skulle have slået i bordet i sommers, al den stund at det var midt i den svenske sæson. Og det er ligesom dér interessen findes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Pastorius » 21. jan 2016, 12:55

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Blomqvist har selv udtalt at det ser ud til at hans fremtid er i AaB, og Gaarde har sagt at han håber at han viser det potentiale de forventer.
Selvfølgelig er der en del automatsnak i det, men jeg tolker det alligevel som om de forventer det vil være svært for ham at fortsætte andre steder uden at vilkårene ville blive forringede. Havde han haft den mindste smule ambition i kroppen, så ville have have slået i bordet i sommers og frolangt at komme til at spille, og derefter med absolut sikkerhed have fundet en ny klub nu.
Det tror jeg absolut ikke. Norrköping har som sagt fint med penge, og vil uden tvivl kunne matche den løn vi har givet ham. De sælger med al sandsynlighed spillere for 35-50 mio. i det her transfervindue.
Lidt besynderligt, at han skulle have slået i bordet i sommers, al den stund at det var midt i den svenske sæson. Og det er ligesom dér interessen findes.
Jeg taler ikke om klubbens formåen, men de er vel ikke mere svenske end de ikke vil betale mere for ham end de synes han er værd. Jeg tror hans nuværende kontrakt er bedre end det han er værd på markedsvilkår lige nu (efter et år uden spilletid). Mere er der sådan set ikke i det fra min side.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 21. jan 2016, 13:02

Pastorius skrev: Jeg taler ikke om klubbens formåen, men de er vel ikke mere svenske end de ikke vil betale mere for ham end de synes han er værd. Jeg tror hans nuværende kontrakt er bedre end det han er værd på markedsvilkår lige nu (efter et år uden spilletid). Mere er der sådan set ikke i det fra min side.
Og min formodning er, at en (med al sandsynlighed) startende spiller i en Allsvenskan-klub der skal prøve kræfter med Champions League-kval. går til højere løn end en reservespiller i den danske Superliga.
Overgangssummen skræmmer dem næppe, men det jeg tror der diskuteres lige nu er sandsynligvis hans rolle i truppen. Det er stadig uvist for dem hvad de kommer til at miste i transfervinduet - Kujovic kan ryge til Premier League og Wahlqvist og flere andre er der også interesse om. Så det er nok i højere grad deres puslespil end AaB's krav der trækker lidt i langdrag.
Jeg har hele tiden sagt, at der nok skulle være interesse fra Allsvenskan omkring ham pga. hans kvaliteter, og det har der jo så tydeligvis også været siden sæsonen sluttede. Han er væk inden vinduet lukker - det er jeg sikker på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Yankee » 21. jan 2016, 14:39

Pastorius skrev:Jeg taler ikke om klubbens formåen, men de er vel ikke mere svenske end de ikke vil betale mere for ham end de synes han er værd. Jeg tror hans nuværende kontrakt er bedre end det han er værd på markedsvilkår lige nu (efter et år uden spilletid). Mere er der sådan set ikke i det fra min side.
Men derfor skal vi da ikke betale Norrköping for at overtage Blomqvist. Som udgangspunkt ligger hans fremtid i AaB (som du selv nævner) og hvis Norrköping eller Blomqvist vil ændre på det, kan Gaarde nok overtales med et par hundrede tusinde svenske - sådan må forretningsgangen være.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Martino » 21. jan 2016, 15:31

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Jeg taler ikke om klubbens formåen, men de er vel ikke mere svenske end de ikke vil betale mere for ham end de synes han er værd. Jeg tror hans nuværende kontrakt er bedre end det han er værd på markedsvilkår lige nu (efter et år uden spilletid). Mere er der sådan set ikke i det fra min side.
Og min formodning er, at en (med al sandsynlighed) startende spiller i en Allsvenskan-klub der skal prøve kræfter med Champions League-kval. går til højere løn end en reservespiller i den danske Superliga.
Overgangssummen skræmmer dem næppe, men det jeg tror der diskuteres lige nu er sandsynligvis hans rolle i truppen. Det er stadig uvist for dem hvad de kommer til at miste i transfervinduet - Kujovic kan ryge til Premier League og Wahlqvist og flere andre er der også interesse om. Så det er nok i højere grad deres puslespil end AaB's krav der trækker lidt i langdrag.
Jeg har hele tiden sagt, at der nok skulle være interesse fra Allsvenskan omkring ham pga. hans kvaliteter, og det har der jo så tydeligvis også været siden sæsonen sluttede. Han er væk inden vinduet lukker - det er jeg sikker på.
Jeg tror du har fuldstændig ret. Jeg er sikker på vi ikke kommer til at betale ham for at smutte. Er sikker på svenskerne har penge til at matche løn og betale en overgangssum som ligner den vi gav. Jeg spår ham også væk inden turneringen starter. AaB må tænke at der er bedre udviklingspotentiale i Abildgaard og Kakeeto samt de unge som kommer op til sommer. Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen(gæt fra min side, men tror de får kontrakt)
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af astonvilla » 26. jan 2016, 11:36

Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Hanga » 26. jan 2016, 11:39

astonvilla skrev:Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Glimrende, lad os håbe at vi har fået dækket lidt af den sum, vi i sin tid betalte for ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af astonvilla » 26. jan 2016, 11:41

Hanga skrev:
astonvilla skrev:Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Glimrende, lad os håbe at vi har fået dækket lidt af den sum, vi i sin tid betalte for ham.
Det tror jeg ikke. Best case så overtager de bare forpligtelsen. Worst case skal vi sende penge efter ham.

Men mon ikke de bare tager over. Transfer får vi sku ikke noget af.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 11:43

astonvilla skrev:Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Handlen, der ikke kunne ske, nu hvor han var i en nærmest uopsigelig kontrakt! Så er Gaarde nok blevet truet af Blomqvist's agent, der har fået ham til at punge ud med en 2-3 års løn for at vi kunne slippe for ham...

Ja, fornuftig løsning for alle parter, og Gaardes første fejlkøb ude af døren. Tanken var god, men man havde forregnet sig ifht. at kunne løfte hans defensive niveau. I bund og grund må man sige, at det var dårligt scoutet.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Gnu » 26. jan 2016, 11:59

Gaarde må være et handelsgeni, hvis Blomqvist skifter. Det var jo uladsiggørligt, hvis man skulle tro visse brugere her på siden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Martino » 26. jan 2016, 12:14

Lyder godt hvis han er solgt. Jeg tror vi får en transfer. Så dårlig er han heller ikke. Han passede ikke rigtig ind da han fylder for lidt centralt, og selvom hans førsteberøring er fin, så er det ikke nok i AaB til at diktere spillet ala Risgård og Thomsen. Ærgeligt det ikke gik med ham.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 26. jan 2016, 12:20

Fornuftig løsning for alle parter. Uanset det økonomiske aspekt i aftalen vil det være fornuftigt hvis Gaarde har sikret sig en videresalgsklausul, så vi ikke risikerer at stå med håret i postkassen (som det skete da Schwartz skiftede til Frankrig) hvis Blomquist mod odds bliver et scoop i IFK Norrköping.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jan 2016, 12:23

Giv nu slip.

Hvad nu hvis han blev til noget om 20 år. Hold nu op. Det var det og så slut.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Freddie » 26. jan 2016, 12:36

Gamen skrev:
astonvilla skrev:Så er Blomqvist skudt afsted:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ke-mestre/

Fornuftig løsning for alle parter.
Handlen, der ikke kunne ske, nu hvor han var i en nærmest uopsigelig kontrakt! Så er Gaarde nok blevet truet af Blomqvist's agent, der har fået ham til at punge ud med en 2-3 års løn for at vi kunne slippe for ham...

Ja, fornuftig løsning for alle parter, og Gaardes første fejlkøb ude af døren. Tanken var god, men man havde forregnet sig ifht. at kunne løfte hans defensive niveau. I bund og grund må man sige, at det var dårligt scoutet.
Ja. Jeg har sagt, at et salg ikke kan lade sig gøre, og det står jeg ved. Selv Bold.dk har forstået, at det er en handel og ikke et salg, og det betyder, at resttransfersummen nu bliver afskrevet i regnskabet, og at der er handlet med den restkontrakt Blomqvist havde i AaB.

Besvar