KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2015, 16:16

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.
Med vores fremskudte backs og kanter, som går ind i banen, har jeg meget svært ved at forestille mig en 3-5-2 opstilling. Med vores røde tråd i ungdomsafdelingen, er 4-4-2 optimalt for vores spillestil.
I boldbesiddelse synes jeg nu i forvejen vores nuværende lækre system ligner mere en 3-5-2 end en 4-4-2.

Med udgangspunkt i startopstillingen mod Hobro:



- Måske nærmere en 2-1-5-2, men den findes jo ikke helt.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 3. maj 2015, 16:40

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.
Med vores fremskudte backs og kanter, som går ind i banen, har jeg meget svært ved at forestille mig en 3-5-2 opstilling. Med vores røde tråd i ungdomsafdelingen, er 4-4-2 optimalt for vores spillestil.
I boldbesiddelse synes jeg nu i forvejen vores nuværende lækre system ligner mere en 3-5-2 end en 4-4-2.

Med udgangspunkt i startopstillingen mod Hobro:



- Måske nærmere en 2-1-5-2, men den findes jo ikke helt.
Jeg vil sige, at du har ret, hvis Rasmus Würtz har bolden i din opstilling. PK går desværre ikke så langt op af banen, da han i opspillet ligger på linje med forsvarsspillerne.

Hvis vi i stedet spiller 3-5-2, vil skulle spille med 3 centrale forsvarsspillere. I øjeblikket KEP, Thelander og Kasper P. På højre back Dalsgaard og PK på venstre. I midten skulle vi spille med Würtz, Risgård og Thomsen samt Anders K. og Helenius på toppen. Problemet med denne formation kontra 4-4-2 er, at vi ikke får fuld udnyttelse af vores kanter, som trækker ind i banen, da der ganske enkelt ikke er plads til dem i denne formation.

Jeg vil fastholde, at 4-4-2 er det mest optimale i forhold til vores røde tråd og vores spillermateriale, mens det ligeledes er langt mere fleksibelt end 3-5-2.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2015, 17:23

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.
Med vores fremskudte backs og kanter, som går ind i banen, har jeg meget svært ved at forestille mig en 3-5-2 opstilling. Med vores røde tråd i ungdomsafdelingen, er 4-4-2 optimalt for vores spillestil.
I boldbesiddelse synes jeg nu i forvejen vores nuværende lækre system ligner mere en 3-5-2 end en 4-4-2.

Med udgangspunkt i startopstillingen mod Hobro:



- Måske nærmere en 2-1-5-2, men den findes jo ikke helt.
Jeg vil sige, at du har ret, hvis Rasmus Würtz har bolden i din opstilling. PK går desværre ikke så langt op af banen, da han i opspillet ligger på linje med forsvarsspillerne.

Hvis vi i stedet spiller 3-5-2, vil skulle spille med 3 centrale forsvarsspillere. I øjeblikket KEP, Thelander og Kasper P. På højre back Dalsgaard og PK på venstre. I midten skulle vi spille med Würtz, Risgård og Thomsen samt Anders K. og Helenius på toppen. Problemet med denne formation kontra 4-4-2 er, at vi ikke får fuld udnyttelse af vores kanter, som trækker ind i banen, da der ganske enkelt ikke er plads til dem i denne formation.

Jeg vil fastholde, at 4-4-2 er det mest optimale i forhold til vores røde tråd og vores spillermateriale, mens det ligeledes er langt mere fleksibelt end 3-5-2.
Jeg er ikke uenig og er som jeg skrev også rigtigt glad for vores nuværende opstilling, men præmissen her var lidt at vi jo får ny træner, og han har i Haderslev leget med 3-5-2... selv om du og jeg (og uden tvivl andre) ser den nuværende opstilling som overlegen, er det jo ikke sikkert den kommende træner gør det.

Men helt generelt er formationen ikke så vigtig som hvilke spillere man har på banen, og som jeg skrev - når vi har bolden ligner vores opstilling meget en 3-5-2, måske i lidt mindre grad med PK end når Ahlmann spiller, men som jeg skrev, det er meget mere hvilke spillertyper man benytter som er afgørende. En 3-5-2 kunne også stilles op med langt mere offensive spillere på de defensive pladser end du har, og dermed blive mindst lige så offensiv og flydende som den måde vi spiller på nu... det kunne være med Würtz som libero mellem to spillende forsvarere som Kasper P og Blåbjerg, eller Jönsson på den centrale offensive midtbane i en 10'er rolle bag 2 rene angribere, bare for at give et par eksempler.

Men egentlig var min pointe bare at det ikke står skrevet i granit at vi bliver ved med at spille i samme opstilling eller på samme måde nu der kommer ny træner, det er ikke mit indtryk at der i AaB ligger en gameplan som siger formationen eller den præcise spillestil må og skal være som den er nu. Som jeg forstår det, er den røde tråd man har (ugh jeg hader det udtryk) langt mere overordnet, og handler om hvilken type fodbold man vil spille, og hvilke spillertyper man vil fremelske - tekniske spillere med hurtighed, og offensivt, hurtigt og målsøgende fodbold hvor man ikke er bange for at tage risici.

Det eneste jeg er ret sikker på ikke kommer til at ske rent formationsmæssigt, er at vi kommer til at stille op i en formation med mindre end to deciderede angribere, det har jeg svært ved at forestille mig.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 3. maj 2015, 17:39

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:Søndergaard har også leget med 3-5-2 i Haderslev, det kunne vel også blive aktuelt heroppe, selv om jeg nu er ualmindeligt glad for vores meget offensive og fleksible 4-4-2.
Med vores fremskudte backs og kanter, som går ind i banen, har jeg meget svært ved at forestille mig en 3-5-2 opstilling. Med vores røde tråd i ungdomsafdelingen, er 4-4-2 optimalt for vores spillestil.
I boldbesiddelse synes jeg nu i forvejen vores nuværende lækre system ligner mere en 3-5-2 end en 4-4-2.

Med udgangspunkt i startopstillingen mod Hobro:



- Måske nærmere en 2-1-5-2, men den findes jo ikke helt.
Jeg vil sige, at du har ret, hvis Rasmus Würtz har bolden i din opstilling. PK går desværre ikke så langt op af banen, da han i opspillet ligger på linje med forsvarsspillerne.

Hvis vi i stedet spiller 3-5-2, vil skulle spille med 3 centrale forsvarsspillere. I øjeblikket KEP, Thelander og Kasper P. På højre back Dalsgaard og PK på venstre. I midten skulle vi spille med Würtz, Risgård og Thomsen samt Anders K. og Helenius på toppen. Problemet med denne formation kontra 4-4-2 er, at vi ikke får fuld udnyttelse af vores kanter, som trækker ind i banen, da der ganske enkelt ikke er plads til dem i denne formation.

Jeg vil fastholde, at 4-4-2 er det mest optimale i forhold til vores røde tråd og vores spillermateriale, mens det ligeledes er langt mere fleksibelt end 3-5-2.
Jeg er ikke uenig og er som jeg skrev også rigtigt glad for vores nuværende opstilling, men præmissen her var lidt at vi jo får ny træner, og han har i Haderslev leget med 3-5-2... selv om du og jeg (og uden tvivl andre) ser den nuværende opstilling som overlegen, er det jo ikke sikkert den kommende træner gør det.

Men helt generelt er formationen ikke så vigtig som hvilke spillere man har på banen, og som jeg skrev - når vi har bolden ligner vores opstilling meget en 3-5-2, måske i lidt mindre grad med PK end når Ahlmann spiller, men som jeg skrev, det er meget mere hvilke spillertyper man benytter som er afgørende. En 3-5-2 kunne også stilles op med langt mere offensive spillere på de defensive pladser end du har, og dermed blive mindst lige så offensiv og flydende som den måde vi spiller på nu... det kunne være med Würtz som libero mellem to spillende forsvarere som Kasper P og Blåbjerg, eller Jönsson på den centrale offensive midtbane i en 10'er rolle bag 2 rene angribere, bare for at give et par eksempler.

Men egentlig var min pointe bare at det ikke står skrevet i granit at vi bliver ved med at spille i samme opstilling eller på samme måde nu der kommer ny træner, det er ikke mit indtryk at der i AaB ligger en gameplan som siger formationen eller den præcise spillestil må og skal være som den er nu. Som jeg forstår det, er den røde tråd man har (ugh jeg hader det udtryk) langt mere overordnet, og handler om hvilken type fodbold man vil spille, og hvilke spillertyper man vil fremelske - tekniske spillere med hurtighed, og offensivt, hurtigt og målsøgende fodbold hvor man ikke er bange for at tage risici.

Det eneste jeg er ret sikker på ikke kommer til at ske rent formationsmæssigt, er at vi kommer til at stille op i en formation med mindre end to deciderede angribere, det har jeg svært ved at forestille mig.
Når vi begge er enige, så må vi håbe, at Allan Kuhn kan charmere Søndergaard til at spille 4-4-2 og samtidig hente på Kasper Kusk og Nicklas Helenius ind på længerevarende kontrakter.

Du har ret i, at ingen ved hvilken opstilling, vi kommer til at spille. Jeg vil dog igen argumentere for, at stort set alle vores ungdomsspillere med store tekniske kvaliteter og hurtighed i øjeblikket slår igennem enten på kanten eller i angrebet. De næste fra vores U19 bliver helt sikkert Jannik Pohl i angrebet og Asger Bust og Rasmus Abildgaard på henholdsvis midten eller central forsvarspiller/back, hvis de er dygtige nok. En midtbanespiller og en forsvarsspiller er helt sikkert undtagelser til de spillere, som sædvanligt slår igennem til førsteholdet. Af vores førsteårs U19-spillere er det Moses Opondo, Morten Rokkedal, Rasmus Thellufsen og Sebastian Grønning, som ser virkelig spændende ud. Det er to kantspillere, en angriber og en undtagelse på venstre back. Det er meget få forsvarsspillere, som vi producerer til førsteholdet kontra offensive spillere. Det vil derfor ikke give mening at spille 3-5-2, idet vores producerede kanter ikke passer ind i systemet. Derfor tror jeg på, at vi fortsætter med at spille 4-4-2.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: KUSK

Indlæg af Forza » 8. maj 2015, 10:31

Jeg ser det desværre som ret usandsynligt at vi henter Kusk.

1. Han har givet udtryk for at udlandet er 1. prioriteten.
2. Han er uden tvivl dyr da han selv for Twente er en løntung herre.
3. Vi vil få stor konkurrence fra FCM og FCK som kan tilbyde større summer og større udfordringer.

Dertil skal vi ikke glemme at hans sidste 6 måneder i AaB faktisk ikke var særlig gode. Hans virkede ofte opgivende i sit spil og spillede mange alibi kampe. Hans topniveau var dog klart det bedste i ligaen.

Jeg ser det ikke ske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: KUSK

Indlæg af Tyskeren » 12. maj 2015, 08:03


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. maj 2015, 08:05

Lad os håbe at Kusk finder en ny klub i udlandet...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: KUSK

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 08:40

Tyskeren skrev:http://www.bold.dk/nyt/avis-kun-fck-akt ... asper-kusk

Han ender sgu nok i FCK..
Noget af et scoop for FCK hvis de lander Kusk, der er klasser bedre end halvdårlige Rurik Gislason. Personligt håber jeg at Kusk finder en anden klub i udlandet, han kan lade sig inspirere af hvordan det er gået Lasse siden han forlod hollandsk fodbold.

Skulle Kusk vælge FCK så scorer han selvfølgelig en ganske god løn, men om han passer til Ståles stringente spilsystem kan jeg måske godt tvivle lidt på.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 12. maj 2015, 08:50

frederikshavneren skrev:
Tyskeren skrev:http://www.bold.dk/nyt/avis-kun-fck-akt ... asper-kusk

Han ender sgu nok i FCK..
Noget af et scoop for FCK hvis de lander Kusk, der er klasser bedre end halvdårlige Rurik Gislason. Personligt håber jeg at Kusk finder en anden klub i udlandet, han kan lade sig inspirere af hvordan det er gået Lasse siden han forlod hollandsk fodbold.

Skulle Kusk vælge FCK så scorer han selvfølgelig en ganske god løn, men om han passer til Ståles stringente spilsystem kan jeg måske godt tvivle lidt på.
Håber også at Kusk rejser videre til en anden udenlansk klub.

Kan dog ikke se, at Kusk skulle passe så dårligt ind i FCK. Nikolaj Jørgensen er FCKs eneste spiller et international topniveau og han får lov at passe sig selv mere eller mindre, lige meget om han er på kanten eller i angrebet. Tror Kusk ville få den samme frihed og så må deres andre slidere samle det op han misser.

En FCK offensiv med Nikolaj Jørgensen på toppen, evt ved siden af Kæben, og Kusk på kanten, ville være udendeligt mere farlig end hvad de har i dag, da der faktisk er mere end en mand der skal dæmmes op for.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: KUSK

Indlæg af Kenneth K » 12. maj 2015, 09:10

Åhh, det ville gøre nas, hvis Kusk ender i en FCK-trøje...

Forhåbentlig er der stadig klubber i eksempelvis Belgien, som husker hans kvaliteter fra før Twente-tiden og føler sig sikre på, at Kusk kan gå ind og blive en profil for dem - én dårlig sæson eller ej.

Skulle han ende i FCK kan man dog næsten ikke bebrejde ham i den her både dybt kapitalistiske og karriereorienterede fodboldverden. Hvis vi, som max, kan tilbyde ham eksempelvis to millioner om året, og FCK står og vifter med eksempelvis fire. Potentielt seks millioner i forskel på en treårig periode... ja, så kan man godt forstå, at FCK er meget tiltalende. I FCK han tilmed vil blive prøvet af på et højere niveau, altid være med i mesterskabskampen, og dermed også noget nærmere en landsholdsplads. Det kan vi, realistisk set, jo desværre ikke lokke med.

Altid noget, at FCM ikke får/kan få ham, jvf. artiklen. Dét ville kraftedme være ubærligt.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: KUSK

Indlæg af gravballe » 12. maj 2015, 09:54

jeg magter ikke at se ham i FCK.... damn it...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: KUSK

Indlæg af troelsh » 12. maj 2015, 10:22

Magter heller ikke at se ham i en fck trøje! Men jeg tror så heller ikke han vil få succes i fck og deres spilsystem.

Men hvis jeg absolut skal vælge, vil jeg dog hellere se ham i fck, end hos klassens frække gris i midtjylland.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 12:03

Kilden er BT, og københavneravisen er ikke altid troværdige i deres journalistik. BT ved intet om vores sommerbudget, mens deres præmis med økonomi er letkøbt, idet det har været vores økonomiske situation i længere tid.

Hvis Kasper Kusk tager til FCK, så får han ikke bedre betingelser for at slå igennem end i øjeblikket, da Rurik Gislason har spillet en forfærdelig sæson på højre kant. Han har ikke lavet ét eneste mål i Superligaen.

Jeg håber dog stadig, at han ender i AaB. Vi må strække os meget langt for at hente ham og give ham det bedst mulige tilbud. AaB vil altid være en mulighed for Kusk, når han, ligesom i Twente, ikke spiller og har brug for selvtillid.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: KUSK

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 12:16

Arendt skrev:Kilden er BT, og københavneravisen er ikke altid troværdige i deres journalistik. BT ved intet om vores sommerbudget, mens deres præmis med økonomi er letkøbt, idet det har været vores økonomiske situation i længere tid.

Hvis Kasper Kusk tager til FCK, så får han ikke bedre betingelser for at slå igennem end i øjeblikket, da Rurik Gislason har spillet en forfærdelig sæson på højre kant. Han har ikke lavet ét eneste mål i Superligaen.

Jeg håber dog stadig, at han ender i AaB. Vi må strække os meget langt for at hente ham og give ham det bedst mulige tilbud. AaB vil altid være en mulighed for Kusk, når han, ligesom i Twente, ikke spiller og har brug for selvtillid.
Økonomisk er vi naturligvis overmatchet af FCK på samtlige parametre. De kan tilbyde Kusk en højere løn, større sign on samt ikke mindst så har de bedre mulighed for at betale den pris som Twente/administratorerne kræver. Endelig så kan de tilbyde mesterskabskamp samt europæisk deltagelse. Udmeldingerne fra Hornevej derimod lugter langt væk af middelmådighed.

På en måde kan jeg godt forstå hvis Kusk ikke vil tilbage til AaB. Han har haft enestående succes i klubben, men bortset fra Europa så har han opnået alt hvad der kan opnås i AaB. Før skiftet udtalte han også at han trængte til en ny udfordring, da han ellers risikerede at stagnere hvis han blev i AaB.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: KUSK

Indlæg af Maglau » 12. maj 2015, 12:38

frederikshavneren skrev: Før skiftet udtalte han også at han trængte til en ny udfordring, da han ellers risikerede at stagnere hvis han blev i AaB.
Ja lidt kynisk betragtet rammer sådan en udtalelse i baghovedet når man udfordringen dukker op og man accepterer den - men et halvt år efter tuder og vil hjem.

Ikke misforstå jeg vil rigtigt gerne have ham tilbage.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 12:45

frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:Kilden er BT, og københavneravisen er ikke altid troværdige i deres journalistik. BT ved intet om vores sommerbudget, mens deres præmis med økonomi er letkøbt, idet det har været vores økonomiske situation i længere tid.

Hvis Kasper Kusk tager til FCK, så får han ikke bedre betingelser for at slå igennem end i øjeblikket, da Rurik Gislason har spillet en forfærdelig sæson på højre kant. Han har ikke lavet ét eneste mål i Superligaen.

Jeg håber dog stadig, at han ender i AaB. Vi må strække os meget langt for at hente ham og give ham det bedst mulige tilbud. AaB vil altid være en mulighed for Kusk, når han, ligesom i Twente, ikke spiller og har brug for selvtillid.
Økonomisk er vi naturligvis overmatchet af FCK på samtlige parametre. De kan tilbyde Kusk en højere løn, større sign on samt ikke mindst så har de bedre mulighed for at betale den pris som Twente/administratorerne kræver. Endelig så kan de tilbyde mesterskabskamp samt europæisk deltagelse. Udmeldingerne fra Hornevej derimod lugter langt væk af middelmådighed.

På en måde kan jeg godt forstå hvis Kusk ikke vil tilbage til AaB. Han har haft enestående succes i klubben, men bortset fra Europa så har han opnået alt hvad der kan opnås i AaB. Før skiftet udtalte han også at han trængte til en ny udfordring, da han ellers risikerede at stagnere hvis han blev i AaB.
Uden tvivl i forhold til økonomien. Spørgsmålet er, om han slå igennem i FCK. Michael Silberbauer slog igennem derovre, men Rasmus Würtz var en af de mest lysende midtbanetalenter i hans årgang og havde meget svært ved at slå igennem.

Kasper nåede aldrig at spille europæisk med AaB, så hvis vi kommer i top 4, vil jeg sige, at vi stadig er en realistisk mulighed.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: KUSK

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 12:53

Maglau skrev:
frederikshavneren skrev: Før skiftet udtalte han også at han trængte til en ny udfordring, da han ellers risikerede at stagnere hvis han blev i AaB.
Ja lidt kynisk betragtet rammer sådan en udtalelse i baghovedet når man udfordringen dukker op og man accepterer den - men et halvt år efter tuder og vil hjem.

Ikke misforstå jeg vil rigtigt gerne have ham tilbage.
Jeg er lidt ambivalent ift. Kusk. Som jeg har skrevet et par gange så håber jeg at han finder sig en anden klub i udlandet, da han i topform har niveau til mere end Superligaen. I modsætning til eks. Helenius så har Kusk fået regelmæssig kamptræning på ok niveau i denne sæson (Jupiler League), det er mere det mentale aspekt som kan være afgørende. Synes ofte at danske spillere som returnerer hurtigt efter en fiasko i udlandet efterfølgende har svært ved at genfinde niveau.
Tror ikke at man skal tage fejl af at det kan være et stort nederlag at returnere.

Søren Kusk har nok også noget indflydelse på det valg som Kusk nu står overfor.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 13:08

frederikshavneren skrev:
Maglau skrev:
frederikshavneren skrev: Før skiftet udtalte han også at han trængte til en ny udfordring, da han ellers risikerede at stagnere hvis han blev i AaB.
Ja lidt kynisk betragtet rammer sådan en udtalelse i baghovedet når man udfordringen dukker op og man accepterer den - men et halvt år efter tuder og vil hjem.

Ikke misforstå jeg vil rigtigt gerne have ham tilbage.
Jeg er lidt ambivalent ift. Kusk. Som jeg har skrevet et par gange så håber jeg at han finder sig en anden klub i udlandet, da han i topform har niveau til mere end Superligaen. I modsætning til eks. Helenius så har Kusk fået regelmæssig kamptræning på ok niveau i denne sæson (Jupiler League), det er mere det mentale aspekt som kan være afgørende. Synes ofte at danske spillere som returnerer hurtigt efter en fiasko i udlandet efterfølgende har svært ved at genfinde niveau.
Tror ikke at man skal tage fejl af at det kan være et stort nederlag at returnere.

Søren Kusk har nok også noget indflydelse på det valg som Kusk nu står overfor.
Jeg synes overordnet, det er meget fornuftigt, men jeg mener, at det er den forkerte præmis.

Vores spillere Nicklas Helenius og Thomas Enevoldsen har ikke præsteret på et lavere niveau end deres topniveau på grund af det mentale aspekt. Thomas Enevoldsen havde før hans ankomst i AaB spillet meget lidt på 2 år, og det har derfor været svært for Thomas at ramme hans topniveau, da det tager tid at komme i topform og have fysisk overskud til at være kampafgørende som offensivspiller. Allerede i efteråret scorede Ene mål, mens han i foråret virkelig har vist sig afgørende i mål, assist og chanceskabende afleveringer.

Nicklas Helenius havde ikke et mentalt problem i forhold til fodbold, idet han frygtede for at dø. Han havde et absurd forbrug af smertestillende piller, som medførte, at Nicklas ikke spillede fodbold i et helt år, og han tabte desværre 8-10 kg. Nicklas har brug for tryghed uden tvivl, men hans fysiske stand var på ingen måde i stand til at præstere på superliganiveau, da han led af et kæmpe efterslæb. Endvidere kom Nicklas desværre på banen for tidligt, men det var vi nødt til pga. vores skadessituation.
I takt med at Nicklas har spillet kampe og fået bygget på, er han blevet bedre fysisk, og har derfor fået overskud til at kunne præstere i kampene med mål og assist. At mål er vigtigt for selvtilliden er tydeligt i Helenius' tilfælde, da han scorer mål i stimer.

I Andreas Cornelius tilfælde mener jeg, at det er en blanding af hans fysik og hans mentale tilstand. Han var skadet i Cardiff og havde meget svært ved at komme i den form, som han var i, da han kom fra Danmark. Cornelius har dog været hjemme i snart halvandet år, og han har ikke præsteret på det høje niveau, som han gjorde tidligere. Dog har han objektivt også været uheldig, da Flinta ødelagde hans ankel fuldstændig i en forfærdelig tackling. Jeg vil dog anfægte, at Kasper Kusk nødvendigvis skal have et mentalt problem med at komme hjem, da han tværtimod vil have svært ved at levere fra første dag, da han skal i den fysiske form med træning og kampe om søndagen, så han kan præstere på det niveau, som han beviste var rigtig højt i vores mesterskabssæson.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: KUSK

Indlæg af hje1980 » 12. maj 2015, 14:07

Hvis Kusk's 1. prioritet er at blive i udlandet er det jo et selvmål at vælge FCK hvis intet i udlandet dukker op i dette vindue.

Hvis FCK henter ham på en 5 årige kontrakt hvor han kan tjene kassen, så vælger de jo ikke at få ham i form og måske slippe ham 1-2 år efter.

Vælger han AaB får han jo lov til at smutte ud igen efter 1-2 år. Var jo samme årsag Jönsson også skrev med AaB... han havde brug for at være et sted der kunne hjælpe ham med at komme tilbage til sin bedste form igen.
Han havde jo også muligheder i udlandet

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: KUSK

Indlæg af YesAaBcan » 12. maj 2015, 19:52

Hvis Kusk fravælger AaB, så må det være sådan. Jeg mener dog stadig han vil finde de bedste "genstart-vilkår" ved os. Med det sagt ser jeg gerne at han, som alternativ, vælger FCK. Jeg ser ham gerne tilbage i dansk fodbold og bliver det ikke i FCK så finder de nok et fuldgodt alternativ.
Og vi har jo tidligere haft succes med at samle ex-AaB'er op ved f.ck'erne.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Besvar