Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re:

Indlæg af Patmand » 15. jul 2015, 10:14

fish skrev:Efterhånden er både tråde om transfer ønsker og denne tråd kapret til en livlig diskussion om AaB s (manglende) ambitioner. Måske en ide hvis junta kunne rydde lidt op og disse tråde kom tilbage på sporet?
Fuldstændig enig.

Måtte man foreslå at en af mest ivrige debattører i denne transfer debat starter en tråd a la 'transferstrategi'?

Jeg forestiller mig at man i denne kunne diskutere transferpriser, hvornår i transfervinduet man handler, kontraktlængder etc.

Så kan de der IKKE er interesseret, eller efterhånden har resigneret i denne skyttegravskrig, følge med i andre diskussioner uden konstant at skulle forholde sig til ovenstående.

Jeg syntes såmænd diskussionen er relevant, men den er unægtelig løbet af sporet og har inficeret snart sagt alle tråde.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AaB1978 » 26. aug 2015, 20:31

Lidt nyt her

http://www.bold.dk/nyt/agent-dalsgaard- ... tte-vindue

Vil sgu ærligt talt hellere give ham en fri transfer til nytår end at få nogen småører for ham nu.

Han er så vigtig for AaBs spil.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Kunji » 26. aug 2015, 20:33

Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 21:02

Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af fish » 26. aug 2015, 21:18

Eksil skrev:
Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.
Helt og aldeles uenig. PK har gjort det forrygende på pladsen og er tilmed driftsikker. I mine øjne utroligt at han skal tales ned på den måde.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Kunji » 26. aug 2015, 21:19

Eksil skrev:
Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.
Der er en verden til forskel på
Patrick som højreback og Patrick som venstreback.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Martino » 26. aug 2015, 21:32

Håber at Gilli bliver kørt i stilling til den back så. PK er ikke lige min favoritspiller omend han er bedre på højre end venstreback.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af astonvilla » 26. aug 2015, 21:35

Eksil skrev:
Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.
Så du nogle kampe i double sæsonen?

PK var klasse på højre back.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Eksil » 26. aug 2015, 21:38

astonvilla skrev:
Eksil skrev:
Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.
Så du nogle kampe i double sæsonen?

PK var klasse på højre back.
Ja, jeg husker godt den sæson og nej jeg er stadig ikke imponeret.

Jeg ved godt det er gammeldags, men synes at forsvarsspillere skal kunne forsvare. PK er ikke hurtig nok og ikke nok en naturlig forsvarsspiller. Så langt hellere han blev brugt på central midt, hvor han hører til. Det sagt, så bidrager han naturligvis med en masse offensivt fra den plads, men synes personligt ikke det opvejer det, med mindre vi er i en kamp hvor vi forventer at være svært overlegne.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Martino » 26. aug 2015, 21:45

Eksil skrev:
astonvilla skrev:
Eksil skrev:
Kunji skrev:Så skal Gilli eller Patrick bare på den back hurtigst muligt.

Dalsgaard har været middelmådig i denne sæson, og vi kan lige så godt spille den næste mand ind på pladsen.
Samtidig kan vi sætte et neon skilt op, hvor der står "kantspillere denne vej". Skyldes Dalsgaard af nu, så håber jeg at der hentes en anden back ind. Gilli kan måske udvikles til en back over tid, men PK er ikke og bliver aldrig en back der er superligaen værdig.
Så du nogle kampe i double sæsonen?

PK var klasse på højre back.
Ja, jeg husker godt den sæson og nej jeg er stadig ikke imponeret.

Jeg ved godt det er gammeldags, men synes at forsvarsspillere skal kunne forsvare. PK er ikke hurtig nok og ikke nok en naturlig forsvarsspiller. Så langt hellere han blev brugt på central midt, hvor han hører til. Det sagt, så bidrager han naturligvis med en masse offensivt fra den plads, men synes personligt ikke det opvejer det, med mindre vi er i en kamp hvor vi forventer at være svært overlegne.
PK skal absolut heller ikke spille central midt altså. Så hellere højre back.
Jeg savner Winsnes

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 630
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Alexis » 26. aug 2015, 22:01

Jeg har ikke det store imod at miste Dalle. Han er bestemt ikke uerstattelig, og ser faktisk PK som en bedre spiller. Jeg er simpelthen så træt af Dalsgaards elendige indlæg at det gør ondt. Hans fart er et ufatteligt våben som vi har fået utrolig meget ud af, men efterhånden har alle folk læst at når han får bolden i dybden så spiller han den permanent skråt tilbage i feltet. Og så laver han så utroligt mange frispark. Jeg ser gerne at PK kommer ind på backen i stedet.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af 9800 » 26. aug 2015, 22:03

Hvis han skal skifte blir det da tilbage til Møldrup! Han er denne sæsons største skuffelse. Han er stadig hurtig, men jeg tror ikke han har lavet et eneste ordentligt indlæg, og han har kostet nogen mål.

seamann

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af seamann » 26. aug 2015, 22:50

Så længe han ikke skifter til OB, er der vel ingen problemer. Han har sgu kæmpet for tingene, helt tilbage fra de tunge Pehrson dage, og fortjener at komme ud på eventyr.

Og AaB har afløseren klar i PK. Han var god i mesterskabssæsonen, og han har været god i denne sæson på den forkerte back.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 26. aug 2015, 22:54

astonvilla skrev:
Så du nogle kampe i double sæsonen?

PK var klasse på højre back.
Det er næppe svært når alle spillere holdt et højere niveau end gennemsnitligt. Det gælder også for Patrick, der spillede den eneste sæson i AaB-trøjen hvor han har holdt et niveau over gennemsnittet. Han er indbegrebet af en all-round spiller, men lige nøjagtig på backpladserne, så har vi i min optik brug for noget andet. Dalsgaard har været alfa/omega f.eks. for vores forsvar ved dødbolde, hvor han ofte holdes hjemme eller på mellemdistancen og har reddet os mange gange. Fysisk er han også på et langt højere niveau, needless to say. Offensivt har han givet vores spil en dimension vi ikke har haft, nærmest siden dagene med Jens Jessen. Hvis vi skal have sådan en Allan Olesen-kopi ned og tromle rundt på den højre back, så får jeg myrekryb.

Jeg har godt nok svært ved at se Patricks spidskompetencer her lidt over 10 år efter han fik sin debut. Men som back-up, der har han altid været en rigtig fornuftig spiller at have i truppen.

At han var god i double-sæsonen betyder ikke at han her 2 år efter er bedre end Dalsgaard - ellers var han sandsynligvis blev foretrukket af træneren.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af fish » 27. aug 2015, 07:11

Gamen skrev:
At han var god i double-sæsonen betyder ikke at han her 2 år efter er bedre end Dalsgaard - ellers var han sandsynligvis blev foretrukket af træneren.
At han var god i double sæsonen betyder ikke at han er dårlig nu. Nå vi har en har en udfordring på VB er det meget naturligt PK ikke sættes på HB så jeg synes egentlig det er et tamt argument at træneren ikke sætter ham der. Jeg synes Dalsgaard er en fin spiller, men PK har vist at den position er han god på og jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.



Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Eksil » 27. aug 2015, 07:36

fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2015, 08:36

Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Come on. Jeg synes du er lige grov nok.
PK er ikke nogen dårlig højre back. Han er faktisk rigtig god på den plads og besidder en masse rutine.

Nu er det jo heller ikke nogen PK tråd det her - så du kan jo oprette en sådan, hvor du kan svine PKs back-evner til så meget du vil.

Back on track: Det faktum at Dalsgaard vil væk nu og hér har hans spil jo båret præg af i nogen tid, synes jeg. Han er der ikke 100%. Den Dalsgaard som blev skiftet ind mod Brøndby for snart 2 år siden og vendte 0-1 til 2-1 med nogle rush der havde en vildskab der sjældent er set er jo væk. Vildskaben altså. Samtidig er hans indlæg nok på et all-time low, hvilket tyder på at koncentrationen heller ikke er i top.

Så er det bedre for alle parter at komme videre. Det overlever vi sagtens. PK på højre back er fint med mig - men så skal vi naturligvis have os en back-up (Gili?) - og når alle mand er klar har vi faktisk 3 styks som kan spille en udmærket venstre back også.
Bienvenu Bassogog!

denganghanvarlille
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18. aug 2015, 11:21
Favoritspiller: Lynge

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af denganghanvarlille » 27. aug 2015, 08:45

Hvad har vi af unge talenter til den plads ?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Maglau » 27. aug 2015, 08:50

astonvilla skrev:
Eksil skrev:
fish skrev:Jeg forstår bare ikke behovet for at tale PK ned. Han er vel blevet den nye Martin P.
Som i, at de begge er dårlige backs? For så er vi totalt enige...
Come on. Jeg synes du er lige grov nok.
PK er ikke nogen dårlig højre back. Han er faktisk rigtig god på den plads og besidder en masse rutine.

Nu er det jo heller ikke nogen PK tråd det her - så du kan jo oprette en sådan, hvor du kan svine PKs back-evner til så meget du vil.

Back on track: Det faktum at Dalsgaard vil væk nu og hér har hans spil jo båret præg af i nogen tid, synes jeg. Han er der ikke 100%. Den Dalsgaard som blev skiftet ind mod Brøndby for snart 2 år siden og vendte 0-1 til 2-1 med nogle rush der havde en vildskab der sjældent er set er jo væk. Vildskaben altså. Samtidig er hans indlæg nok på et all-time low, hvilket tyder på at koncentrationen heller ikke er i top.

Så er det bedre for alle parter at komme videre. Det overlever vi sagtens. PK på højre back er fint med mig - men så skal vi naturligvis have os en back-up (Gili?) - og når alle mand er klar har vi faktisk 3 styks som kan spille en udmærket venstre back også.
Jeg ser faktisk PK som en bedre back end Dalsgaard i hvert den Dalsgaard der kom tilbage fra skade i sidste sæson. I kontraspillet begge veje er Dalsgaard pga hurtighed måske bedst. Men i det etableret spil hvor bolden skal køres rundt offensivt og laves indlæg er PK bedre teknisk. Det gælder også defensivt hvor bl.a. hans placeringsevne er bedre, samt at han ikke satser så ofte i mand til mand situationerne som Dalsgaard at jeg er mere tryg ved ham som back.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AaB-Jones » 27. aug 2015, 08:55

Kritikken af PK er jo helt på månen - han er kommet stærkt tilbage efter sin skade og har totalt overstrålet Dalsgaard både mod AGF og OB (endda som venstre back, hvor han tydeligt har udviklet sit spil med venstre ben). Mod FCM var Dalsgaard så elendig, at selv en svagt spillende PK også var bedre i den kamp.

Dalsgaard virker til at have godt af at komme videre - hans indlæg er papirstynde. Hvor tit lægger han op til mål ift. mængden af frie indlæg? PK er jo ikke nogen defensiv back - det er vrøvl. Han havde alene i seneste kamp to afslutninger i feltet selv.

Jeg ser os ikke svækket med følgende backkonstellationer:
Højre back: PK og Gilli
Venstre back: Raitala og Ahlmann

De to førstnævnte er favoritter til at spille på kort sigt, men Gilli og Ahlmann kunne sagtens tage pladserne, når de er oppe i gear efter skader.

Får vi tilbudt i omegnen af 2 mio. for Dalsgaard, så vil jeg sige tak for denne gang. Han er en dygtig back, men bestemt ikke uerstattelig - han har vel endnu ikke spillet op til forventet niveau i efteråret, selvom hans 2. halvleg mod OB bestemt var i orden.

Besvar