Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 14. jul 2015, 11:13

Yankee skrev:
Jah.. Omvendt kunne vi med længere kontrakter have tjent flere penge på Anders Andersson, Trond Andersen, Danny Califf, Michael Jacobsen, Rasmus Würtz, Jimmy Nielsen, Cacá og Allan K. Jepsen. Alle disse spillere har to ting til fælles. 1) De har været store profiler på vores hold - de fleste af dem også danmarksmestre. 2) De gik transferfrit eller blev solgt til nedsat pris pga. snarligt kontraktudløb eller en klausul i kontrakten.
Du burde simpelthen vide bedre. Dengang kunne man ikke signe udlandske spillere længere end tre år på grund af skatteforholdene. De var aldrig kommet, hvis vi ikke havde haft den faktor, og man kunne ikke forlænge med dem, på grund af at skattefordelen faldt bort. Af dem du nævner drejer det sig om Anders, Trond, Califf, og Allan K. Jepsen. Jimmy og Allan K. indløste selv sin kontrakt og Caca var enig med klubben om at forlænge, men brød sit løfte og strøg til Fyn i stedet for. Så vidt jeg husker indbragte Michael Jakobsen 1 mio $.
Men der er altså helt ærligt fuldkommen gratis at remse en masse spillere op og mene, at de kunne have været solgt dyrere. Ja. Det kunne de, hvis bare køberen havde været der, eller spillernes kvaliteter havde været til en høj pris eller at konkurrencen havde været skarpere.

For to dage siden lod FC Midtjylland Izunna gå på fri transfer efter 9 år i klubben og man solgte Sylvester Igboun til en lav pris. Sammenligner man de 4 mio, der er det højeste gæt på Thelander med de 10, der var det højeste bud på Igboun, er prisen Thelander rigtig pænt med. Tilsammen har FC Midtjylland fået sølle 4 millioner mere for to erfarne, kreative midtbanefolk i deres bedste alder, end AaB har fået for to forsvarsspillere. Det insinuerer bare, at det er den rene tilfældighed om der lige pludselig dukker en køber op med en velpolstret tegnebog og kan se noget mere i en spiller end en anden køber kan.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:19

Det kan godt være du synes 10 millioner er en lav pris for Igboun...
Jeg kan kun huske Helenius vi har solgt de sidste mange år, som har været over den pris..
Hvilket selvfølgelig stadig er under eks. Ronnie Swartz.

Det var desuden et bevidst valg, man kunne have solgt ham til det dobbelte for bare 6 måneder siden men tvang ham til at blive
et valg vi aldrig har skulle træffe.. da vores spillere åbenbart allesammen hellere vil gå deres kontrakter ud end blive solgt.
I følge flere herinde.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 14. jul 2015, 11:34

AllanPedersen skrev:Det kan godt være du synes 10 millioner er en lav pris for Igboun...
Jeg kan kun huske Helenius vi har solgt de sidste mange år, som har været over den pris..
Hvilket selvfølgelig stadig er under eks. Ronnie Swartz.

Det var desuden et bevidst valg, man kunne have solgt ham til det dobbelte for bare 6 måneder siden men tvang ham til at blive
et valg vi aldrig har skulle træffe.. da vores spillere åbenbart allesammen hellere vil gå deres kontrakter ud end blive solgt.
I følge flere herinde.
Men Ronnie Schwartz var jo også et fuldkommen vildskud. Selv den mindste scouting på ham ville vise, at han ikke kunne løfte den pris. Vil man sammenligne Igboun med 2½ år tilbage af kontrakten med Ronnie Schwartz vil man finde ud af, at de er så langt fra hinanden, at det ikke kan lade sig gøre at sætte dem op imod hinanden. Han er jo ikke solgt. Der kom bare en fransk klub, der kom og gav et vanvittigt bud. Det var et utroligt held for Randers, og det var tæt på at være kriminelt at tage imod den betaling for ham.

Men jeg kan godt hjælpe dig til at huske et par stykker. Rade Prica blev solgt til 20 millioner og Thomas Gaardsøe til noget i samme retning, da alle klausuler blev indfriet. Erik Bo Andersen var lidt lavere, hvis man skal tro presseforlydener.

Så vidt jeg ved lod AaB da Rade Prica gå i vinteren 2008, selv om der var risiko for, at det kunne koste i ligaen. Lynge kunne have valgt at bede ham om at fuldføre kontrakten. Men vi blev mestre alligevel og han traf det rigtige valg. Solgte Rade godt og blev danske mestre alligevel. Det kalder jeg en god og dristig manøvre. Mon ikke Midtjylland var blevet mestre uden Igboun i det sidste halve år, så deres mangel på mod vil der sikkert være kritikere, der finder mærkelig, hvis det altså er sandt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:39

Freddie skrev:
AllanPedersen skrev:Det kan godt være du synes 10 millioner er en lav pris for Igboun...
Jeg kan kun huske Helenius vi har solgt de sidste mange år, som har været over den pris..
Hvilket selvfølgelig stadig er under eks. Ronnie Swartz.

Det var desuden et bevidst valg, man kunne have solgt ham til det dobbelte for bare 6 måneder siden men tvang ham til at blive
et valg vi aldrig har skulle træffe.. da vores spillere åbenbart allesammen hellere vil gå deres kontrakter ud end blive solgt.
I følge flere herinde.
Men Ronnie Schwartz var jo også et fuldkommen vildskud. Selv den mindste scouting på ham ville vise, at han ikke kunne løfte den pris. Vil man sammenligne Igboun med 2½ år tilbage af kontrakten med Ronnie Schwartz vil man finde ud af, at de er så langt fra hinanden, at det ikke kan lade sig gøre at sætte dem op imod hinanden. Han er jo ikke solgt. Der kom bare en fransk klub, der kom og gav et vanvittigt bud. Det var et utroligt held for Randers, og det var tæt på at være kriminelt at tage imod den betaling for ham.

Men jeg kan godt hjælpe dig til at huske et par stykker. Rade Prica blev solgt til 20 millioner og Thomas Gaardsøe til noget i samme retning, da alle klausuler blev indfriet. Erik Bo Andersen var lidt lavere, hvis man skal tro presseforlydener.

Så vidt jeg ved lod AaB da Rade Prica gå i vinteren 2008, selv om der var risiko for, at det kunne koste i ligaen. Lynge kunne have valgt at bede ham om at fuldføre kontrakten. Men vi blev mestre alligevel og han traf det rigtige valg. Solgte Rade godt og blev danske mestre alligevel. Det kalder jeg en god og dristig manøvre. Mon ikke Midtjylland var blevet mestre uden Igboun i det sidste halve år, så deres mangel på mod vil der sikkert være kritikere, der finder mærkelig, hvis det altså er sandt.
Hvergang i fremhæver et godt salg.. eller en farlig lang kontrakt som kostede os penge.
Skal vi prøve at tage noget indenfor de sidste 10 år?

For vores situation er lidt anerledes nu end den var dengang... hele fodboldverden er faktisk anerledes.
Det er jer selv der de sidste 4-5 år herinde har hængt i

"jamen vi har været i krise.. nu er vi endelig ved at være på fod igen"..
Det her med endelig ved at være på fod igen... hvornår slutter det.

Vi fik 50mill ind i emission og 40mill fra europa sidste sæson det er 90mill og så vidt jeg ved skyldte vi ingenting.
Og vi har stadig ikke råd til at skrive mere end 2 år med nogen.

:cheers: :aabfan:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af limey » 14. jul 2015, 11:47

Yankee skrev:
limey skrev:Fordi de har flere penge?
Og hvorfor har de så flere penge? Hvis vi sammenligner med FCM, FCN og OB:

Sponsorer: Der er vi helt fint med, hvis ikke foran.
Tilskuere: Vores tilskuertal er over tid ikke lavere end de tre andre.
Præmieindtægter: Her er vi langt foran - både set over de sidste 2, 5 eller 10 år.
Investorer: I både 2006 og 2012-13 fik AaB tilført over 50 mio. kr., så der er vi også fint med.

Det efterlader nærmest kun én større indtægtskilde - transferindtægter. Her er vi hvert år ca. 10 mio. kr. dårligere end konkurrenterne i gennemsnit. Det er åbenlyst her at vi taber terræn til vores konkurrenter, og derfor bider argumentet sig i halen. De andre har flere penge fordi de investerer mere i planlægning, markedsføring, sikring og realisering af deres transferrettigheder. Kort sagt ville AaB med meget stor sikkerhed kunne tjene langt flere penge hvis vi investerede lidt flere penge i længere og større kontrakter uden klausuler.
Nu svarede jeg egentlig på noget helt andet i Allans indlæg, end det du spørger ind til, så jeg er lidt uforstående over, at du bringer det op. Jeg er ikke en ivrig forsvarer af AaB's salgsstrategi, for den synes jeg også ofte ligger for lavt - omend der er visse spillere jeg heller ikke ville have givet mere for, end de grangiveligt er blevet solgt til.

Til gengæld undrer det mig, at en mand med så meget fodboldforstand som dig, pludselig er blevet så enøjet i din kritik af AaB's spillersalg, at du nu gør den til hovedårsagen til klubbens (dårlige) økonomi. Alle ved hvilket økonomisk uvejr vi var igennem for få år siden pga udenomsaktiviteter. Og dine sammenligninger med FCM, FCN og OB's økonomi, virker også meget vinklede, i dit forsøg, på at få dem til at fremstå som gode sælgere. Alle ved jo at FCM's økonomi var til rotterne inden Benham og OB's historie er jo ikke meget anderledes på det punkt, da hullerne tilsyneladende også her bliver dækket af økonomiske bagmænd. Og Farum, ja de fik jo en solid CL-indsprøjtning for få år siden.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:50

Når en klub som AaB står og balancerer på 3 millioner her.. og 1 million der..
og 5 millioner i overskud.. hvad var det? 40.000kr i overskud?

SÅ synes jeg godt nok det betyder noget om Kusk bliver solg til 5mill eller til 20mill
Eller om dalsgaard går på fri transfer.. eller bliver solgt til de 8-10mill han er værd.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. jul 2015, 11:52

AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
"Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter." Det er ikke mit argument, men min pointe.

"Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?" Nu er hele holdet ikke på to årige kontrakter mig bekendt. Og Enevoldsen er ikke den bedste, men han ville være i en prisklasse, som vi normalt ikke har adgang til, hvis vi skulle skrive en længere kontrakt med ham. Det ved du jo godt.

"Svaret er ja for din historie skal holde." Det er bare sølle argumentation. Jeg har ikke engang nogen anelse om, hvilken historie det er jeg fortæller. Er du da uenig i, at to årige kontrakter giver os adgang til spillere som Enevoldsen, Jönsson og Helenius? For det er jo ikke noget, som jeg finder på, det er jo det, som konkret er sket.
Jeg er uenig i vi ikke ville kunne have skrevet en 3 årig kontrakt med en spiller som enevoldsen.
Og fundet en skadet afdanket stjerne som Jønsson på en 4 årig.. der også kunne gå igennem hele superligaen 2014 og kun score 1 mål.

Jeg tror ikke på vi er tvunget til kun at skrive 2 årige med de her spillere.. jeg tror ikke vi tør andet. og det mener jeg er en grotesk fejl
OK, men jeg er uenig med dig. Spillere som bruger os som mellemstation, tror jeg ikke på, at vi kan skrive længere kontrakter med end de to år. Ikke uden at skulle sprænge banken. Det er spillerne simpelthen ikke interesseret i. I stedet for slækker de så på deres lønkrav. I sidste ende er det jo en fornuftig løsning for begge parter.

De to spillere du nævner har samtidigt en skadeshistorik af en vis karakter, der gør at lange og dyre kontrakter kunne blive hæmmende for klubben. Som det f.eks. i en årrække var i OB.

At AaB ikke tør andet er jo bare et ondsindet postulat, der på ingen måde forholder sig til virkligheden.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af le Cid » 14. jul 2015, 11:53

Nu har klubben jo meldt ud, at man vil have driften til at gå i 0, så man VIL altså ikke gå ud og bruge flere penge på dyere kontrakter, uagtet at man har dem. Hvad man så helt specifikt vil bruge pengetanke på, må guderne vide. Det kan vel ikke alt sammen være til bedre tider... Måske vil man bare vente, til der kommer et tilbud, som man bare ikke kan sige nej til.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:59

Viva i cazzi rossi skrev:
AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
"Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter." Det er ikke mit argument, men min pointe.

"Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?" Nu er hele holdet ikke på to årige kontrakter mig bekendt. Og Enevoldsen er ikke den bedste, men han ville være i en prisklasse, som vi normalt ikke har adgang til, hvis vi skulle skrive en længere kontrakt med ham. Det ved du jo godt.

"Svaret er ja for din historie skal holde." Det er bare sølle argumentation. Jeg har ikke engang nogen anelse om, hvilken historie det er jeg fortæller. Er du da uenig i, at to årige kontrakter giver os adgang til spillere som Enevoldsen, Jönsson og Helenius? For det er jo ikke noget, som jeg finder på, det er jo det, som konkret er sket.
Jeg er uenig i vi ikke ville kunne have skrevet en 3 årig kontrakt med en spiller som enevoldsen.
Og fundet en skadet afdanket stjerne som Jønsson på en 4 årig.. der også kunne gå igennem hele superligaen 2014 og kun score 1 mål.

Jeg tror ikke på vi er tvunget til kun at skrive 2 årige med de her spillere.. jeg tror ikke vi tør andet. og det mener jeg er en grotesk fejl
OK, men jeg er uenig med dig. Spillere som bruger os som mellemstation, tror jeg ikke på, at vi kan skrive længere kontrakter med end de to år. Ikke uden at skulle sprænge banken. Det er spillerne simpelthen ikke interesseret i. I stedet for slækker de så på deres lønkrav. I sidste ende er det jo en fornuftig løsning for begge parter.

De to spillere du nævner har samtidigt en skadeshistorik af en vis karakter, der gør at lange og dyre kontrakter kunne blive hæmmende for klubben. Som det f.eks. i en årrække var i OB.

At AaB ikke tør andet er jo bare et ondsindet postulat, der på ingen måde forholder sig til virkligheden.
Hvad så med vi siger vi er uenige i om vi kan få de spillere eller ej på længere kontrakter.

Lad os prøve at vende den om, hvad synes du om tanken ved at finde spillere der ikke kun ser os som en mellemstation?, tror du der findes en midtbane spiller i verden, som er lige så "god" som Enevoldsen og som ville værdsætte at spille i AaB?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 12:00

le Cid skrev:Nu har klubben jo meldt ud, at man vil have driften til at gå i 0, så man VIL altså ikke gå ud og bruge flere penge på dyere kontrakter, uagtet at man har dem. Hvad man så helt specifikt vil bruge pengetanke på, må guderne vide. Det kan vel ikke alt sammen være til bedre tider... Måske vil man bare vente, til der kommer et tilbud, som man bare ikke kan sige nej til.
Dalsgaard væk på Fri transfer er efter min mening en af dem vi ikke kan sige nej til.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af le Cid » 14. jul 2015, 12:04

AllanPedersen skrev:
le Cid skrev:Nu har klubben jo meldt ud, at man vil have driften til at gå i 0, så man VIL altså ikke gå ud og bruge flere penge på dyere kontrakter, uagtet at man har dem. Hvad man så helt specifikt vil bruge pengetanke på, må guderne vide. Det kan vel ikke alt sammen være til bedre tider... Måske vil man bare vente, til der kommer et tilbud, som man bare ikke kan sige nej til.
Dalsgaard væk på Fri transfer er efter min mening en af dem vi ikke kan sige nej til.
Det er vi for så vidt enige om, men ingen af os aner, hvad han er blevet tilbudt.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 12:25

le Cid skrev:
AllanPedersen skrev:
le Cid skrev:Nu har klubben jo meldt ud, at man vil have driften til at gå i 0, så man VIL altså ikke gå ud og bruge flere penge på dyere kontrakter, uagtet at man har dem. Hvad man så helt specifikt vil bruge pengetanke på, må guderne vide. Det kan vel ikke alt sammen være til bedre tider... Måske vil man bare vente, til der kommer et tilbud, som man bare ikke kan sige nej til.
Dalsgaard væk på Fri transfer er efter min mening en af dem vi ikke kan sige nej til.
Det er vi for så vidt enige om, men ingen af os aner, hvad han er blevet tilbudt.
Det eneste vi ved er der stadig ikke er fundet en løsning.. ligaen går igang om 3 dage.
Og AaB er som altid.. fuldstændig stille som graven!...

Vi har heller ikke nogen plan for venstreback... eller skal Blåbjerg være både venstreback
og backup til centerforsvaret?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af le Cid » 14. jul 2015, 12:31

AllanPedersen skrev:Det eneste vi ved er der stadig ikke er fundet en løsning.. ligaen går igang om 3 dage.
Og AaB er som altid.. fuldstændig stille som graven!...

Vi har heller ikke nogen plan for venstreback... eller skal Blåbjerg være både venstreback
og backup til centerforsvaret?
Nu er Dalsgaard her jo stadig, så vi behøver jo ikke en løsning nu og her!
Faktisk synes jeg, at vi har en fornuftig start-11'er klar, så det haster jo heller ikke SÅ meget. Vi skal klart have enten en VB eller en CB, men som situationen er lige nu, kan der måske være en vis fornuft i at vente til kort inden lukketid.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Winterburn » 14. jul 2015, 12:40

Freddie skrev:
Yankee skrev:
Jah.. Omvendt kunne vi med længere kontrakter have tjent flere penge på Anders Andersson, Trond Andersen, Danny Califf, Michael Jacobsen, Rasmus Würtz, Jimmy Nielsen, Cacá og Allan K. Jepsen. Alle disse spillere har to ting til fælles. 1) De har været store profiler på vores hold - de fleste af dem også danmarksmestre. 2) De gik transferfrit eller blev solgt til nedsat pris pga. snarligt kontraktudløb eller en klausul i kontrakten.
Du burde simpelthen vide bedre. Dengang kunne man ikke signe udlandske spillere længere end tre år på grund af skatteforholdene. De var aldrig kommet, hvis vi ikke havde haft den faktor, og man kunne ikke forlænge med dem, på grund af at skattefordelen faldt bort. Af dem du nævner drejer det sig om Anders, Trond, Califf, og Allan K. Jepsen. Jimmy og Allan K. indløste selv sin kontrakt og Caca var enig med klubben om at forlænge, men brød sit løfte og strøg til Fyn i stedet for. Så vidt jeg husker indbragte Michael Jakobsen 1 mio $.
Men der er altså helt ærligt fuldkommen gratis at remse en masse spillere op og mene, at de kunne have været solgt dyrere. Ja. Det kunne de, hvis bare køberen havde været der, eller spillernes kvaliteter havde været til en høj pris eller at konkurrencen havde været skarpere.

For to dage siden lod FC Midtjylland Izunna gå på fri transfer efter 9 år i klubben og man solgte Sylvester Igboun til en lav pris. Sammenligner man de 4 mio, der er det højeste gæt på Thelander med de 10, der var det højeste bud på Igboun, er prisen Thelander rigtig pænt med. Tilsammen har FC Midtjylland fået sølle 4 millioner mere for to erfarne, kreative midtbanefolk i deres bedste alder, end AaB har fået for to forsvarsspillere. Det insinuerer bare, at det er den rene tilfældighed om der lige pludselig dukker en køber op med en velpolstret tegnebog og kan se noget mere i en spiller end en anden køber kan.
Caca blev solgt til OB for at frigive penge til at forhøje buddet på Bernburg. Allan K ville helst sælge til AaB, men ikke for et lavere beløb end BIF da han jo er forretningsmand
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 14. jul 2015, 12:58

Freddie skrev:
Men Ronnie Schwartz var jo også et fuldkommen vildskud. Selv den mindste scouting på ham ville vise, at han ikke kunne løfte den pris. Vil man sammenligne Igboun med 2½ år tilbage af kontrakten med Ronnie Schwartz vil man finde ud af, at de er så langt fra hinanden, at det ikke kan lade sig gøre at sætte dem op imod hinanden. Han er jo ikke solgt. Der kom bare en fransk klub, der kom og gav et vanvittigt bud. Det var et utroligt held for Randers, og det var tæt på at være kriminelt at tage imod den betaling for ham.
Et fuldkomment vildskud? Sikke noget vrøvl. Lynge ville aldrig have været af med ham, men Kent ville hellere bruge afdankede Curth.

Han har fuldt ud samme killer-instinkt foran kassen som Helenius havde da vi solgte ham, og alene dét er 10 mio. værd for udenlandske klubber. Igen der der tilbagevendende Debatside-classic med at gøre spillere der forlader os dårligere end de er.
Nu spiller Curth i Viborg, hvor fansene helst ser ham langt væk fra startopstillingen, og Schwartz render rundt og prøvetræner i 2. Bundesliga, og rygtes til Anderlecht, efter et ophold i Ligue 1. Det var en mildest talt ringe disposition af Kent.

Jeg tror godt Randers ville have haft Schwartz fremfor Lundberg, Fall eller Brock-Madsen som det er lige nu.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 14. jul 2015, 13:02

Freddie skrev:
Så vidt jeg ved lod AaB da Rade Prica gå i vinteren 2008, selv om der var risiko for, at det kunne koste i ligaen. Lynge kunne have valgt at bede ham om at fuldføre kontrakten. Men vi blev mestre alligevel og han traf det rigtige valg. Solgte Rade godt og blev danske mestre alligevel. Det kalder jeg en god og dristig manøvre. Mon ikke Midtjylland var blevet mestre uden Igboun i det sidste halve år, så deres mangel på mod vil der sikkert være kritikere, der finder mærkelig, hvis det altså er sandt.
Hvilket næppe var sket hvis ikke andre var steppet op. Lasse Nilsson var ikke noget særligt, og et dårligt bytte. Nøjagtig som det var et dårligt bytte da vi hentede Saganowski på tærsklen til Champions League, fordi han storfloppede i ligaen også.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 14. jul 2015, 13:06

le Cid skrev:På trods af at vi åbenbart er helt håbløse til at skrive ordentlige kontrakter og sælge spillere, så er det da bemærkelsesværdigt, at vi vinder mesterskaber og klarer os godt i Europa. Hvorfør gør alle de andre åhh så fantastiske klubber ikke det? Er det måske fordi vi gør noget andet rigtigt?
Som nævnt flere gange er vi åbenlyst dygtigere rent sportsligt og i forhold til rekrutteringen af spillere udefra.

Det ændrer dog ikke på at vi på lige præcis hvad angår spillersalg er dårligere end sammenlignelige klubber.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 14. jul 2015, 13:29

Gamen skrev:
Hvilket næppe var sket hvis ikke andre var steppet op. Lasse Nilsson var ikke noget særligt, og et dårligt bytte. Nøjagtig som det var et dårligt bytte da vi hentede Saganowski på tærsklen til Champions League, fordi han storfloppede i ligaen også.
Men det er jo det, det hele går ud på. Man skal få tingene til at passe sammen. Det er en holdsport. Nu synes jeg rent faktisk at Jeppe Curth tog ganske godt fat, og Lasses største bedrift var, som du selv siger, at han ikke dominerede på banen, men at han kunne give de andre spillere en fantastisk tillid til at det her kan lade sig gøre uden Rade.

Jeg er kun delvist enig i dine betragtninger om Saganowski. Han kom utrænet til AaB og så skidt ud i starten. Men han spillede sig op, og hvis du tror at man får point på udebane i CL mod Manchester United uden at ALLE mand er parate, så tager du fejl. Hvem byttede vi ham med? Han var en ekstra signing.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. jul 2015, 19:14

AllanPedersen skrev:
Hvad så med vi siger vi er uenige i om vi kan få de spillere eller ej på længere kontrakter.

Lad os prøve at vende den om, hvad synes du om tanken ved at finde spillere der ikke kun ser os som en mellemstation?, tror du der findes en midtbane spiller i verden, som er lige så "god" som Enevoldsen og som ville værdsætte at spille i AaB?
Ja og jeg tror også, at der er bedre spillere end Enevoldsen der vil til AaB. Bare ikke for de penge som Enevoldsen render rundt til. Hvis det er to årige aftaler, der skal til for at budgettet holder og vi får en konkurrencedygtig trup, så er det fint med mig. Der skal være mulighed for de unge, for at komme på holdet inden for en overskuelig tid, så de kan sælges videre.

Rent faktisk kan jeg godt lide konceptet med, at vi har nogle ærgerrige spillere, der udelukket går efter en ny kontrakt og kun har kort tid til at gøre det. Kombineret med lange kontrakter til de unge talenter og nogle stabile superligaspillere, der har tænkt sig at være en støtte for AaB resten af deres karriere, giver det, efter min mening, en god sammensætning i truppen. At de er to årige og uden mulighed for forlængelse gør også, at vi uden videre kan vælge at sætte spilleren på bænken, hvis en ungt talent bider dem i haserne.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Indlæg af fish » 14. jul 2015, 21:04

Efterhånden er både tråde om transfer ønsker og denne tråd kapret til en livlig diskussion om AaB s (manglende) ambitioner. Måske en ide hvis junta kunne rydde lidt op og disse tråde kom tilbage på sporet?

Besvar