Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jul 2015, 20:08

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
Nu er jeg muligvis ude i hampen efter din mening, da jeg rent faktisk tror på at AaB ikke lyver, når de melder noget ud, og det hverken modsiges af spillerne eller deres agenter...

Men hvad er det lige du vil have at AaB skulle have gjort anderledes i forhold til ak og Dalsgaard, hvis vi tager udgangspunkt i at gaarde ikke lyver når han siger man har forsøgt at forlænge med dem siden sidste sommer? Skulle man have forsøgt at forlænge endnu tidligere med dalsgaard, altså mens han havde sine store skadesproblemer, som vi vel var mange der frygtede han ikke ville komme sig helt over? Hvad er det AaB har gjort så forkert i dine øjne?

- og lad venligst være med at henvise til Dennis Søndergaard tak, det er hamrende useriøst at argumentere udfra rygter og "jeg har hørt..."

Iøvrigt utroligt som salget af kusk for et år siden nu igen skal bringes op. Det har absolut intet at gøre med trupsammensætningen til den kommende sæson, og iøvrigt en konsekvens af at man lang tid forinden havde følt sig nødsaget til at lade kusk få en frikøbsklausul... En manøvre som meget vel kan have været udslagsgivende i forhold til at vi vandt the double, og dermed indbragte mange millioner ad anden vej.
Nu vi har et budget som er meget begrænset, så burde vi holde os fra at invitere en svensker her over på ferie og bruge penge på det. Manden er ikke i nærheden af holdet om så der er tre-fire stampillere ude. Desuden havde jeg hellere set vi havde forlænget med Dalsgard end købt Ene. Men her er Gaarde og AaB så uenig.
Blomquist? Nej jeg har heller ikke set noget fra ham som har overbevist mig. Dog meldte man klart ud da han blev hentet at det ikke var en spiller man forventede kunne gå direkte ind i startopstillingen fra dag 1. Han er vel til eksamen i efteråret.

Dalsgaard vs. Ene - jeg tror ikke det er så simpelt som et valg mellem de to, og jeg har meget svært ved at tro AaB ikke mindst lige så gerne vil beholde Dalsgaard som Ene. Iøvrigt lyder det jo efterhånden på masserne herinde som om han allerede er væk, mens det i virkeligheden lige så godt kan være det sædvanlige spil som er i gang. Jeg tror stadig der er store chancer for at han forlænger.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jul 2015, 20:17

jonas386 skrev:Jeg synes kritikken herinde har været noget skinger de sidste par dage. Men der er ikke meget der tyder på Gaarde kunne have gjort meget anderledes. Skulle man have fulgt med på AKs lønkrav? Han får tydeligvis en stor kontrakt i OB, og det er jo ikke, ifølge Gaarde, fordi man bare har ligget på den lade side og ventet til andre klubber viste interesse før man forsøgte med en forlængelse. Samme med Dalsgaard. Man har forsøgt at forlænge, men hvis spillerne ikke er interesserede, så kan man jo altså heller ikke tvinge dem.

Jeg er helt med på at vi burde have fået mere for visse spillere, men hvad var alternativet med Kusk? Skulle man have ladet være med at forlænge dengang? En forlængelse der iøvrigt var før Gaarde, så hvad skulle han have gjort? Rejst tilbage i tiden? Uden Kusk havde der formegentligt ikke været noget DM, men det havde folk måske gerne været foruden?

Der er rigtigt nok ikke været rygtet det store til AaB siden Thelander smuttede, men vi har altså stadig halvanden måder at handle i, og det er da muligt vi så først får en forstærkning ind efter 3-4 runder, men hvis det ender med vi henter to profiler som erstatninger for Thelander og Thomsen (såfremt han smutter), vil det så ikke have været fint at man har ventet?

Husk at der er EM til sommer hvor man kan forvente at både Danmark, Norge og Sverige vil være med. Det vil sige der lige nu render en del spillere rundt i Europa der for alt i verden gerne vil med til den her slutrunde, og det kommer man ikke ved at sidde på bænken i Italien, Tyskland eller hvad nu. En spiller som Pontus Jansson (der muligvis er urealistisk nu) sidder måske i løse forhandlinger med 1-2 klubber pt, hvis de glipper har han i den sidste uge ikke særligt mange kort på hånden. Der er selvfølgelig muligheden ved at blive i Torino, og være på bænken det næste år (og dermed intet EM), eller så er der netop den mulighed at en klub som AaB melder sig på banen hvor der altså pludselig er en reel mulighed for at spille fast i en liga der er bedre end den svenske. Altså et navn der tidligt i transfervinduet er uopnåelig, men som senere hen kan blive en mulighed fordi førsteprioriteterne er glippet.

Pontus Jansson er bare et tænkt eksempel, og navnet i sig selv er ikke så vigtigt, men slå nu koldt vand i blodet venner, vi har ikke Europa, og derfor ikke samme nødvendighed af at have truppen 100% klar til første kamp i næste uge.
Dermed ikke sagt det ikke kunne være rart at have bl.a. En vb klar allerede nu, eller en erstatning for Thelander, men hvorfor denne mistro mod Gaarde? Har han virkelig gjort så dårligt arbejde indtil nu?
Jeg er meget enig, og vil lige tilføje at jeg også synes det er en overset detalje at vi lige har fået ny træner, som først så småt er ved at lære truppen at kende. Man kunne forestille sig at en ny træner får øje på andre mangler i truppen end vi og Kent så, i forhold til den måde han gerne vil spille på. Derfor synes jeg faktisk det ville være uovervejet at fare ud og hente nye spillere tidligt i vinduet, måske udover den venstre back vi tydeligvis mangler. Men jeg forventer mig helt ærligt ikke den store aktivitet før sidst i vinduet, eller måske endda til vinter... Medmindre Thomsen bliver solgt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jul 2015, 22:45

AllanPedersen skrev:Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Kunne du ikke komme med et klart svar ? Skal vi forlænge med Jönsson eller ej. Du svarer ikke på, om AaB skal forlænge med ham. Du forbeholder dig blot ret til, at klandre AaB, hvis han kommer op i gear og der ikke er forlænget.

Så vil du bruge lønkroner på at forlænge med ham ?
FlæskeFrank skrev:
AllanPedersen skrev:Nu er det bare sådan at hans Karriere ikke er kommet i gang endnu..

Og måske ville det være det perfekte tidspunkt at forelægge ham en ny 2 årig kontrakt.. hvis vi tror på han genvinder formen.
For pt. har han intet gjort der fortjener opmærksomhed fra bedre ligaer.

Helenius har samme holdning, men ham er der sku heller ingen der vil købe.
Så vil jeg gerne vide om du mener, at AaB skal forlænge med Jönsson eller ej ?

Personligt ville jeg græmme mig over en lang kontrakt, da han jo netop har svært ved at smide skaderne.

Men det kan du vel nemt svare med et enkelt JA eller NEJ.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 12. jul 2015, 08:07

FlæskeFrank skrev: Kunne du ikke komme med et klart svar ? Skal vi forlænge med Jönsson eller ej. Du svarer ikke på, om AaB skal forlænge med ham. Du forbeholder dig blot ret til, at klandre AaB, hvis han kommer op i gear og der ikke er forlænget.

Så vil du bruge lønkroner på at forlænge med ham ?
Allan giver vel et meget klart svar længere oppe i tråden. Stamspillere med salgspotentiale skal være på så lange kontrakter som muligt, og man er nødt til at spekulere i at forlænge kontrakter når klubben står i den bedste forhandlingsposition - som vi f.eks. gør lige nu med Ahlmann og Jönsson.

I det lange løb vil omkostninger ved evt. fejlkøb eller formnedgange rigeligt tjene sig ind via større transferindtægter.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AnyFellow » 12. jul 2015, 08:43

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Kunne du ikke komme med et klart svar ? Skal vi forlænge med Jönsson eller ej. Du svarer ikke på, om AaB skal forlænge med ham. Du forbeholder dig blot ret til, at klandre AaB, hvis han kommer op i gear og der ikke er forlænget.

Så vil du bruge lønkroner på at forlænge med ham ?
Allan giver vel et meget klart svar længere oppe i tråden. Stamspillere med salgspotentiale skal være på så lange kontrakter som muligt, og man er nødt til at spekulere i at forlænge kontrakter når klubben står i den bedste forhandlingsposition - som vi f.eks. gør lige nu med Ahlmann og Jönsson.

I det lange løb vil omkostninger ved evt. fejlkøb eller formnedgange rigeligt tjene sig ind via større transferindtægter.
Det er da også en fin taktik, teoretisk.

Hvorfor skulle Jönsson forlænge kontrakten til en lav løn, hvis han selv er overbevist om at han vil være på et væsentlig højere niveau om et halvt år. Med mindre han er ligeglad med lønnen og bare ønsker sikkerheden i en lang kontrakt, vil det være i hans bedste interesse IKKE at forlænge på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 12. jul 2015, 09:12

AnyFellow skrev: Det er da også en fin taktik, teoretisk.

Hvorfor skulle Jönsson forlænge kontrakten til en lav løn, hvis han selv er overbevist om at han vil være på et væsentlig højere niveau om et halvt år. Med mindre han er ligeglad med lønnen og bare ønsker sikkerheden i en lang kontrakt, vil det være i hans bedste interesse IKKE at forlænge på nuværende tidspunkt.
Hvem snakker om en lav løn? Jeg tror ikke der er nogen, der forestiller sig at Jönsson skulle gå ned i løn. Omvendt har han jo også selv indikeret at han har det godt i AaB og at vi har gjort rigtig meget positivt for hans karriere. Derfor skal vi selvfølgelig satse på en forlængelse.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 12. jul 2015, 09:13

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
Nu er jeg muligvis ude i hampen efter din mening, da jeg rent faktisk tror på at AaB ikke lyver, når de melder noget ud, og det hverken modsiges af spillerne eller deres agenter...

Men hvad er det lige du vil have at AaB skulle have gjort anderledes i forhold til ak og Dalsgaard, hvis vi tager udgangspunkt i at gaarde ikke lyver når han siger man har forsøgt at forlænge med dem siden sidste sommer? Skulle man have forsøgt at forlænge endnu tidligere med dalsgaard, altså mens han havde sine store skadesproblemer, som vi vel var mange der frygtede han ikke ville komme sig helt over? Hvad er det AaB har gjort så forkert i dine øjne?

- og lad venligst være med at henvise til Dennis Søndergaard tak, det er hamrende useriøst at argumentere udfra rygter og "jeg har hørt..."

Iøvrigt utroligt som salget af kusk for et år siden nu igen skal bringes op. Det har absolut intet at gøre med trupsammensætningen til den kommende sæson, og iøvrigt en konsekvens af at man lang tid forinden havde følt sig nødsaget til at lade kusk få en frikøbsklausul... En manøvre som meget vel kan have været udslagsgivende i forhold til at vi vandt the double, og dermed indbragte mange millioner ad anden vej.
Nu vi har et budget som er meget begrænset, så burde vi holde os fra at invitere en svensker her over på ferie og bruge penge på det. Manden er ikke i nærheden af holdet om så der er tre-fire stampillere ude. Desuden havde jeg hellere set vi havde forlænget med Dalsgard end købt Ene. Men her er Gaarde og AaB så uenig.
Blomquist? Nej jeg har heller ikke set noget fra ham som har overbevist mig. Dog meldte man klart ud da han blev hentet at det ikke var en spiller man forventede kunne gå direkte ind i startopstillingen fra dag 1. Han er vel til eksamen i efteråret.

Dalsgaard vs. Ene - jeg tror ikke det er så simpelt som et valg mellem de to, og jeg har meget svært ved at tro AaB ikke mindst lige så gerne vil beholde Dalsgaard som Ene. Iøvrigt lyder det jo efterhånden på masserne herinde som om han allerede er væk, mens det i virkeligheden lige så godt kan være det sædvanlige spil som er i gang. Jeg tror stadig der er store chancer for at han forlænger.
Om forventningerne til svenskeren er at han først skal spille sig i nærheden af start elleveren til efteråret eller julen 2016, ændrer ikke på at han har kostet penge og stadig gør det. Det samme gør sig gældende med alt andet vi foretager os. Pengene til Ene og/eller Dalsgaard skal findes, og det er her vi skal være endnu skarpere end tidligere til at prioritere hvad vi bruger dem på. Og ja, lad os da satse på at der stadig er håb for at Gaarde og Dalsgaard ender med et smil og et håndtryk.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 10:52

FlæskeFrank skrev:
AllanPedersen skrev:Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Kunne du ikke komme med et klart svar ? Skal vi forlænge med Jönsson eller ej. Du svarer ikke på, om AaB skal forlænge med ham. Du forbeholder dig blot ret til, at klandre AaB, hvis han kommer op i gear og der ikke er forlænget.

Så vil du bruge lønkroner på at forlænge med ham ?
FlæskeFrank skrev:
AllanPedersen skrev:Nu er det bare sådan at hans Karriere ikke er kommet i gang endnu..

Og måske ville det være det perfekte tidspunkt at forelægge ham en ny 2 årig kontrakt.. hvis vi tror på han genvinder formen.
For pt. har han intet gjort der fortjener opmærksomhed fra bedre ligaer.

Helenius har samme holdning, men ham er der sku heller ingen der vil købe.
Så vil jeg gerne vide om du mener, at AaB skal forlænge med Jönsson eller ej ?

Personligt ville jeg græmme mig over en lang kontrakt, da han jo netop har svært ved at smide skaderne.

Men det kan du vel nemt svare med et enkelt JA eller NEJ.
Ja 100% ja Jønsson bør blive forlænget nu.. Selv hvis han ikke forbedrer sig vil han altid kunne sælges for lidt tilbage til sin gamle svenske klub hvor han ses som en helt.. Vi tager den bare om et år hvad der sker.. Jeg står 100% ved han bør blive forlænget lige nu.. Og tror det koster os næste år at ikke gøre det.
Som.. Sædvanlig...

Jeg forstår slet ikke en anden tankegang.. Vi stoler på ham som spiller.. Han benyttes og vi skrev kontrakt med ham.. Enten står vi ved ham eller også skal han sælges kan forfanden da ikke være så svært.. Har vi ikke nogne ansat i AaB der kigger på dem dagligt som tør tage en vurdering
. Alt hos os er "vi venter og ser.. " og det koster os.

Det er slet ikke så radikalt det jeg beder om.. Alle de andre klubber gør det.. Og med mere succes end os.

Vi købte Jønsson fri
Vi gav ham kontrakt.
Vores træner siger han kan noget specielt.

Så skal vi stå ved alle de ting og give ham en ny kontrakt.. Eller indrømme han var en fejlvurdering fra starten og sende ham væk nu.. Inden kontrakten udløber
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 11:42

AllanPedersen skrev:
Ja 100% ja Jønsson bør blive forlænget nu.. Selv hvis han ikke forbedrer sig vil han altid kunne sælges for lidt tilbage til sin gamle svenske klub hvor han ses som en helt.. Vi tager den bare om et år hvad der sker.. Jeg står 100% ved han bør blive forlænget lige nu.. Og tror det koster os næste år at ikke gøre det.
Som.. Sædvanlig...

Jeg forstår slet ikke en anden tankegang.. Vi stoler på ham som spiller.. Han benyttes og vi skrev kontrakt med ham.. Enten står vi ved ham eller også skal han sælges kan forfanden da ikke være så svært.. Har vi ikke nogne ansat i AaB der kigger på dem dagligt som tør tage en vurdering
. Alt hos os er "vi venter og ser.. " og det koster os.

Det er slet ikke så radikalt det jeg beder om.. Alle de andre klubber gør det.. Og med mere succes end os.

Vi købte Jønsson fri
Vi gav ham kontrakt.
Vores træner siger han kan noget specielt.

Så skal vi stå ved alle de ting og give ham en ny kontrakt.. Eller indrømme han var en fejlvurdering fra starten og sende ham væk nu.. Inden kontrakten udløber
Det var så overskrifterne. Hvad synes du så AaB skal tilbyde ham? Hvor lang synes du kontrakten skal være? Hvad skal AaB gøre hvis Jønsson siger, at han ikke vil forlænge, og at det er hans plan at fortsætte i en anden klub når sæsonen er overstået?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 11:47

Hvad er det du vil have mig til.. udføre klubbens arbejde ned til mindste detalje fordi jeg er uenig i den måde vi har håndteret transfers på?

Jeg har sagt klart ja til vi bør forlænge med Jønsson.. Det var hvad du spurgte mig om.
Nu vil du have jeg skal udføre klubbens arbejde og skrive selv den mindste klausul færdig her?
Hvad med en 3 årig kontrakt så.. tilbudt til samme løn som han går til lige nu (som helt sikkert ikke er lav)

Hvis Jønsson ikke vil forlænge.. hvad så med man siger "hvis ikke du synes du har en fremtid i klubben hvad så med vi finder dig en klub sammen hvor du kan få den fremtid?.. hvor vil du gerne hen? vil du gerne tilbage til Sverige er. det det?"

Ringe til Sverige og sige 'kan i huske ham helten der som i solgte for 20mill til wolfsburg.. han er ved at være tilbage nu, men vil godt hjem.
Hvad siger i til at få ham for en 4-5mill."


Det kan fandme ikke være så svært.. når en fyr med en 3 årig CBS uddannelse kan gå direkte ud af skolen og udføre det..
helt ærligt. Jeg har fandme taget kurser til flere ECTS point end det Gaarde render rundt med.

jeg har svaret dig tydeligt...
Hvis vi stoler på ham.. hvis vi vil bruge ham i start 11'eren.. hvis vi ser en fremtid med ham.. så tilbyd ham en kontrakt.. lige nu!
Og hvis ikke vi gør.. så send ham et andet sted hen mens han har en værdi.


Vi har en hel stab der lever deres arbejdsliv med dem.. kigger på dem dagligt. .træner dem..
Fortæller du mig vi ikke kan tage en bare tilnærmelsesvis vurdering om han skal beholdes eller ej?.. at det er at kaste en mønt op i luften?
I så fald... så bør vi udskifte hele vores personale.. lige nu.. for den vurdering kan de fleste andre klubber godt tage.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 12:01

AllanPedersen skrev:Hvad er det du vil have mig til.. udføre klubbens arbejde ned til mindste detalje fordi jeg er uenig i den måde vi har håndteret transfers på?

Jeg har sagt klart ja til vi bør forlænge med Jønsson.. Det var hvad du spurgte mig om.
Nu vil du have jeg skal udføre klubbens arbejde og skrive selv den mindste klausul færdig her?
Hvad med en 3 årig kontrakt så.. tilbudt til samme løn som han går til lige nu (som helt sikkert ikke er lav)

Hvis Jønsson ikke vil forlænge.. hvad så med man siger "hvis ikke du synes du har en fremtid i klubben hvad så med vi finder dig en klub sammen hvor du kan få den fremtid?.. hvor vil du gerne hen? vil du gerne tilbage til Sverige er. det det?"

Ringe til Sverige og sige 'kan i huske ham helten der som i solgte for 20mill til wolfsburg.. han er ved at være tilbage nu, men vil godt hjem.
Hvad siger i til at få ham for en 4-5mill."


Det kan fandme ikke være så svært.. når en fyr med en 3 årig CBS uddannelse kan gå direkte ud af skolen og udføre det..
helt ærligt. Jeg har fandme taget kurser til flere ECTS point end det Gaarde render rundt med.

jeg har svaret dig tydeligt...
Hvis vi stoler på ham.. hvis vi vil bruge ham i start 11'eren.. hvis vi ser en fremtid med ham.. så tilbyd ham en kontrakt.. lige nu!
Og hvis ikke vi gør.. så send ham et andet sted hen mens han har en værdi.


Vi har en hel stab der lever deres arbejdsliv med dem.. kigger på dem dagligt. .træner dem..
Fortæller du mig vi ikke kan tage en bare tilnærmelsesvis vurdering om han skal beholdes eller ej?.. at det er at kaste en mønt op i luften?
I så fald... så bør vi udskifte hele vores personale.. lige nu.. for den vurdering kan de fleste andre klubber godt tage.
Jeg vil såmænd bare tage dig i opløbet. Vi vil jo allesammen gerne forlænge med ham, så det er en gratis omgang for dig. For øvrigt er det ikke mig, der har bedt dig tage stilling på forhånd, for det her har intet med Fodbold Manager at gøre. Det er RAMME ALVOR.
Det er jo slet heller ikke sikkert, bare fordi du siger det, er det også muligt at forlænge med Jønsson. Så vidt jeg husker er han citeret for at sige, at han vil være to år i AaB, og så videre tilbage til tysk fodbold. Derfor fik vi ham til en discountpris, og vi købte ham ikke fri. Det ordnede han selv med sin tyske klub. Jønsson kender godt gamet, er jeg ganske sikker på; ellers ringer han bare til sin agent.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 12:06

Freddie skrev:
AllanPedersen skrev:Hvad er det du vil have mig til.. udføre klubbens arbejde ned til mindste detalje fordi jeg er uenig i den måde vi har håndteret transfers på?

Jeg har sagt klart ja til vi bør forlænge med Jønsson.. Det var hvad du spurgte mig om.
Nu vil du have jeg skal udføre klubbens arbejde og skrive selv den mindste klausul færdig her?
Hvad med en 3 årig kontrakt så.. tilbudt til samme løn som han går til lige nu (som helt sikkert ikke er lav)

Hvis Jønsson ikke vil forlænge.. hvad så med man siger "hvis ikke du synes du har en fremtid i klubben hvad så med vi finder dig en klub sammen hvor du kan få den fremtid?.. hvor vil du gerne hen? vil du gerne tilbage til Sverige er. det det?"

Ringe til Sverige og sige 'kan i huske ham helten der som i solgte for 20mill til wolfsburg.. han er ved at være tilbage nu, men vil godt hjem.
Hvad siger i til at få ham for en 4-5mill."


Det kan fandme ikke være så svært.. når en fyr med en 3 årig CBS uddannelse kan gå direkte ud af skolen og udføre det..
helt ærligt. Jeg har fandme taget kurser til flere ECTS point end det Gaarde render rundt med.

jeg har svaret dig tydeligt...
Hvis vi stoler på ham.. hvis vi vil bruge ham i start 11'eren.. hvis vi ser en fremtid med ham.. så tilbyd ham en kontrakt.. lige nu!
Og hvis ikke vi gør.. så send ham et andet sted hen mens han har en værdi.


Vi har en hel stab der lever deres arbejdsliv med dem.. kigger på dem dagligt. .træner dem..
Fortæller du mig vi ikke kan tage en bare tilnærmelsesvis vurdering om han skal beholdes eller ej?.. at det er at kaste en mønt op i luften?
I så fald... så bør vi udskifte hele vores personale.. lige nu.. for den vurdering kan de fleste andre klubber godt tage.
Jeg vil såmænd bare tage dig i opløbet. Vi vil jo allesammen gerne forlænge med ham, så det er en gratis omgang for dig. For øvrigt er det ikke mig, der har bedt dig tage stilling på forhånd.
Det er jo slet heller ikke sikkert, bare fordi du siger det, er det også muligt at forlænge med Jønsson. Så vidt jeg husker er han citeret for at sige, at han vil være to år i AaB, og så videre tilbage til tysk fodbold. Derfor fik vi ham til en discountpris, og vi købte ham ikke fri. Det ordnede han selv med sin tyske klub. Jønsson kender godt gamet, er jeg ganske sikker på; ellers ringer han bare til sin agent.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 12:08

Hvad med du starter med at bringe et citat før du bare slynger et ud.

Det var hans forventning han ville hurtigt op i gear igen og så ud, men han er ikke kommet hurtigt op i gear igen er han?
Han fik tilbage fald og spillede slet ikke i efteråret selvom han havde forventet det.
Ergo er tidspunktet måske perfekt at tilbyde ham en kontrakt i.. Nu hvor han stadig ikke er helt på toppen.
Og jo gu fandme købte vi ham fri: http://www.bold.dk/nyt/AaB-har-koebt-ra ... ensson-fri

Det er sku lige så nemt for dig og de andre at hvergang kaste hænderne op i luften og sige 'vi kunne ikke gøre andet'
så lad mig sige det sådan: Vores bedste er ikke godt nok... de andre klubber gør det bedre.. og de skriver længere kontrakter.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 12:22

AllanPedersen skrev:Hvad med du starter med at bringe et citat før du bare slynger et ud.

Det var hans forventning han ville hurtigt op i gear igen og så ud, men han er ikke kommet hurtigt op i gear igen er han?
Han fik tilbage fald og spillede slet ikke i efteråret selvom han havde forventet det.
Ergo er tidspunktet måske perfekt at tilbyde ham en kontrakt i.. Nu hvor han stadig ikke er helt på toppen.
Og jo gu fandme købte vi ham fri: http://www.bold.dk/nyt/AaB-har-koebt-ra ... ensson-fri

Det er sku lige så nemt for dig og de andre at hvergang kaste hænderne op i luften og sige 'vi kunne ikke gøre andet'
så lad mig sige det sådan: Vores bedste er ikke godt nok... de andre klubber gør det bedre.. og de skriver længere kontrakter.
Men det ved bold.dk ikke ret meget om. Spilleren har tid tilbage af sin kontrakt, og den vil han have honoreret på en eller anden måde. Derfor klarer spilleren og hans agent det udestående, der i dette tilfælde var med Wolfsburg. Wolfsburg er interesseret i at komme af med en skadet spiller uden fremtid i klubben og spilleren er interesseret i at komme væk. De indgår et kompromis, og spilleren laver en aftale med en ny klub. Men det kan man naturligvis ikke regne med at bold.dk kan beskrive ordentligt.
Hvis du tror, at jeg er glad for at se Dalle og Anders K. forsvinde uden at AaB får en krone ud af det, må du gerne tro om igen. Jeg er bare så realistisk at jeg sagtens kan se hvor vanskeligt det er. Spilleren har ikke pligt til at lave en ny aftale, og han har ikke pligt til at lade sig sælge, som du så hidsigt taler for. Derfor kan man kun gøre sit bedste.
Men nej. Det er ikke nemt for mig. Det er bare sådan verden er, og det synes jeg man må indstille sig på.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 12:30

Hvorfor skrev alle aviser uden sammenligning vi havde købt ham fri?? Hvor har du den viden fra om hvad hans agent har gjort?? Har du nogen som helst kilder? For jeg har 30..

Og nej der er vi uenige.. Du siger man bare må indstille sig på det er sådan.. Jeg siger vi må lave noget om.
For prøv nu at forholde dig til de andre klubber gør det med succes. Er det bare i AaB alle spillerne åbenbart ikke er samarbejdsvillige?

Du får det til at lyde som om jeg vil have noget vi ikke kan få... De andre gør det.. Randers gør det.. Solgte Ronnie til 15mill? Mere end vi har solgt nogen til siden Grønkjær.. . Fcn gør derm ob gør det.. Og fcm bif fck ved vi gør det

Alle gør det bedre end os..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 12:43

AllanPedersen skrev:Hvorfor skrev alle aviser uden sammenligning vi havde købt ham fri?? Hvor har du den viden fra om hvad hans agent har gjort?? Har du nogen som helst kilder? For jeg har 30..

Og nej der er vi uenige.. Du siger man bare må indstille sig på det er sådan.. Jeg siger vi må lave noget om.
For prøv nu at forholde dig til de andre klubber gør det med succes. Er et bare i AaB alle spillerne åbenbart ikke er samarbejdsvillige?

Du får set til at lyde som om jeg vil have noget vi ikke kan få... De andre gør det.. Randers gør det.. Solgte Ronnie til 15mill? Mere end vi har solgt nogen til siden Grønkjær.. . Fcn gør derm ob gør det.. Og fcm bif fck ved vi gør det

Alle gør det bedre end os..
Vedrørende dit link, og min forklaring du ikke kan forstå: Tror du virkelig at AaB kan købe en spiller fri fra Wolfsburg, der har mindst et år tilbage af sin kontrakt hvor han tjener en million om måneden? Tror du selv på, at han så skriver en ny med AaB til eksempelvis 100.000. Tror du?

Det fatter de danske sportsjournalister slet ikke allesammen. Men det gør jeg, og det gør du også hvis du vil, for det er ikke raketvidenskab, det her. Det er ren logik.

Hvad blev Rade Prica solgt til?

Herunder er et link du kan følge. Izunna forlader FC Midtjylland efter 9 år på en fri transfer. Det her link er i modsætning til dit bold.dk-link til at stole på. Hvorfor? Fordi der er citater fra spilleren.
Det sker hver eneste dag, at der er spillere, der forlader en gammel klub med en kontrakt, der er udløbet, og der er ingen der er bedre end andre. Det tror jeg ikke et sekund på, før jeg har set et nettoresultat? Det er rent held.

http://www.bold.dk/nyt/izunna-det-klart-bedste-fcm-hold

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 12. jul 2015, 12:47

Freddie skrev:
AllanPedersen skrev:Hvorfor skrev alle aviser uden sammenligning vi havde købt ham fri?? Hvor har du den viden fra om hvad hans agent har gjort?? Har du nogen som helst kilder? For jeg har 30..

Og nej der er vi uenige.. Du siger man bare må indstille sig på det er sådan.. Jeg siger vi må lave noget om.
For prøv nu at forholde dig til de andre klubber gør det med succes. Er et bare i AaB alle spillerne åbenbart ikke er samarbejdsvillige?

Du får set til at lyde som om jeg vil have noget vi ikke kan få... De andre gør det.. Randers gør det.. Solgte Ronnie til 15mill? Mere end vi har solgt nogen til siden Grønkjær.. . Fcn gør derm ob gør det.. Og fcm bif fck ved vi gør det

Alle gør det bedre end os..
Vedrørende dit link, og min forklaring du ikke kan forstå: Tror du virkelig at AaB kan købe en spiller fri fra Wolfsburg, der har mindst et år tilbage af sin kontrakt hvor han tjener en million om måneden? Tror du selv på, at han så skriver en ny med AaB til eksempelvis 100.000. Tror du?

Det fatter de danske sportsjournalister slet ikke allesammen. Men det gør jeg, og det gør du også hvis du vil, for det er ikke raketvidenskab, det her. Det er ren logik.

Hvad blev Rade Prica solgt til?

Herunder er et link du kan følge. Izunna forlader FC Midtjylland efter 9 år på en fri transfer. Det her link er i modsætning til dit bold.dk-link til at stole på. Hvorfor? Fordi der er citater fra spilleren.
Det sker hver eneste dag, at der er spillere, der forlader en gammel klub med en kontrakt, der er udløbet, og der er ingen der er bedre end andre. Det tror jeg ikke et sekund på, før jeg har set et nettoresultat? Det er rent held.

http://www.bold.dk/nyt/izunna-det-klart-bedste-fcm-hold
Så netop på feltet at købe og sælge fodboldspillere er der ingen i hele sportsverden der er bedre eller dårligere end andre? Alle handler er et resultat af held og omstændigheder? Fantastisk. Det overgår næsten din udtalelse da Lasse Nielsen forlod AaB, og Thelander ikke havde en kinamands chance for at havne i startopstillingen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 12:55

http://mobil.bold.dk/nyt/joensson-lang- ... det-saadan

Forlæng.. Forlæng....

Eller sig "ahhhhhh hvad nu hvis"
Og så vent til jul hvor han må handle frit..

Så kender vi AaB. Alle andre superliga kæubber havde stukket en kontrakt i snotten på ham i det her vindue
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Henrik Dalsgaard

Indlæg af 9520AaB » 12. jul 2015, 12:55

Med fare for at gentage mig selv, Jönsson er garanteret på forskerordning, den må max løbe i tre år. Vil vi forlænge med ham bliver det dyrere, da han så skal svare fuld skat.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 12. jul 2015, 13:00

9520AaB skrev:Med fare for at gentage mig selv, Jönsson er garanteret på forskerordning, den må max løbe i tre år. Vil vi forlænge med ham bliver det dyrere, da han så skal svare fuld skat.
Hvad er din pointe præcis?? Det bliver dyrere for ham ja.. Har vi ikke haft internationale spillere i mere end 3 år før.

Prøv at høre jer selv hvor meget i lyder som en flok tabere.. Undskyld udtrykket.
Man skulle fandme tro vi skal være glade bare Blåbjerg gad skrive kontrakt.
Var vi ikke mestrene sidste år?? Giv ham nu en kontrakt og ikke så meget pis altså..
Spillerne skal være glade for at spille for os. Og det er kun os selv der kan skabe den mentalitet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar