Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af AaB1978 » 28. jun 2015, 13:50


Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Nitten » 28. jun 2015, 14:15

Ingen tvivl om at thelander har gjort det godt for os i mange kampe og med pokalfinalen som en af de bedste. Jeg kan ikke huske en kamp hvor thelander ikke har vist fight. Men tiden er nok også hvor han skal videre, både for at prøve nyt og for at tjene en bedre skilling end AaB kan honorere.
Der er fuldgyldige erstatninger til pladsen i midterforsvaret så vi bør bare ønske thelander held og lykke i det græske og så sørger for at få pengene kontant. Hvad mon transfersum er ?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af 9800 » 28. jun 2015, 14:17

Fornuftigt salg! Der er gode alternativer, han er meget skadet og lidt for meget bold mongol.
Desværre er det vores suverænt bedste duelspiller, ingen kommer tilnærmelsesvis i nærheden af hans niveau!
Tak for alt og held og lykke, jeg tror desværre du får det svært!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af SimonJ » 28. jun 2015, 14:24

Tvivlsomt at flytte til Grækenland, med deres nuværende situation i mente. Men hvad fanden, hvis det betaler en fornuftig pris. Så kan vi få kørt Kasper P ind 100 % holdet, hvor Blåbjerg på sigt kan slå kæppen af holdet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2015, 14:27

Hvis historien holder vand så er jeg godt nok noget overrasket. Thelander var ret ombejlet sidste sommer, men hvis han bliver solgt efter denne sæsons forsømte forår, det havde jeg godt nok ikke set komme. Gad vide hvad transfersummen i så fald er på? Jeg synes at det er svært at prissætte Thelander, han har helt sikkert store kvaliteter, men han har bestemt også svagheder.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Glenn Francisco » 28. jun 2015, 14:53

Hvis Thelander bliver solgt, måske Thomsen og Dalsgaard og ak måske også væk så skal der altså for alvor til at ske noget snart på transferfronten med nogle etablerede forstærkninger som kan gå direkte ind på holdet
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 28. jun 2015, 15:04

Glenn Francisco skrev:Hvis Thelander bliver solgt, måske Thomsen og Dalsgaard og ak måske også væk så skal der altså for alvor til at ske noget snart på transferfronten med nogle etablerede forstærkninger som kan gå direkte ind på holdet
Heldigvis siger Schoors og Gaarde at indtægter skal gå til at forstærke holdet.
et eller andet siger mig at Thomsen også ryger og helt ærligt tror jeg ikke det gør noget, at der kommer lidt udskiftning.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af thomasjn » 28. jun 2015, 15:21

Gaarde6 skrev:
Glenn Francisco skrev:Hvis Thelander bliver solgt, måske Thomsen og Dalsgaard og ak måske også væk så skal der altså for alvor til at ske noget snart på transferfronten med nogle etablerede forstærkninger som kan gå direkte ind på holdet
Heldigvis siger Schoors og Gaarde at indtægter skal gå til at forstærke holdet.
et eller andet siger mig at Thomsen også ryger og helt ærligt tror jeg ikke det gør noget, at der kommer lidt udskiftning.
Helt enig, det er nok er godt der sker noget nyt og at der kommer noget ny energi ind. Man kan vel sige, at det hold som Kent byggede op fra 12. pladen til 1. pladen nu har peaket og vi må til at bygge et (delvist) nyt hold op. Jeg er helt tryg ved at lade Kasper P komme ind på holdet og være fast mand. Havde drømt om en Thelander/Kasper P duo på sigt da de supplerer hinanden godt, men Thelander var nok på lånt tid anyway. Dog bliver en reserve til venstre back da Blåbjerg ligeledes vil rykke frem i hierakiet. Ellers bliver forsvaret for smalt.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Freddie » 28. jun 2015, 15:30

thomasjn skrev:
Helt enig, det er nok er godt der sker noget nyt og at der kommer noget ny energi ind. Man kan vel sige, at det hold som Kent byggede op fra 12. pladen til 1. pladen nu har peaket og vi må til at bygge et (delvist) nyt hold op. Jeg er helt tryg ved at lade Kasper P komme ind på holdet og være fast mand. Havde drømt om en Thelander/Kasper P duo på sigt da de supplerer hinanden godt, men Thelander var nok på lånt tid anyway. Dog bliver en reserve til venstre back da Blåbjerg ligeledes vil rykke frem i hierakiet. Ellers bliver forsvaret for smalt.
Og for sådan en som mig, der havde håbet på Kasper P/Kenneth Emil som det kommende forsvar er det ligefrem en gave.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Funky » 28. jun 2015, 16:11

Hvor lang en kontrakt er Thelander på? Hvad kan AaB mon få for ham?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kristian » 28. jun 2015, 16:21

Glenn Francisco skrev:Hvis Thelander bliver solgt, måske Thomsen og Dalsgaard og ak måske også væk så skal der altså for alvor til at ske noget snart på transferfronten med nogle etablerede forstærkninger som kan gå direkte ind på holdet
Ja så begynder vi at ramme bunden. Og så SKAL der forstærkes med nye profiler. Intet mindre simpelhen.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af A_Strandfelt » 28. jun 2015, 16:29

Det er vildt nok at sælge en spiller, der har været skadet siden marts. Interessant med udfaldet af lægetjekket.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2015, 16:51

Funky skrev:Hvor lang en kontrakt er Thelander på? Hvad kan AaB mon få for ham?
Thelanders kontrakt udløber d. 30. juni 2016. Det er nu han skal sælges hvis han skal indbringe en fornuftig transfer.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Holm-o1 » 28. jun 2015, 18:12

Lidt mærkeligt skifte hvis det går igennem. Som nævnt, skadet siden marts, og derudover må Grækenland da ikke ligefrem være drømme destinationen for en spiller som tidligere er jagtet af klubber fra bedre ligaer. Men lad os da håbe AaB får en pæn slat penge for ham, dog svært at komme med en fornuftig pris. Men skal man gå udfra hvad AaB tidligere har solgt spillere for, så snakker vi vel mellem 500.000 og 750.000€.

Eller er der nævnt en pris nogle steder?
..

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af dyhrmaN » 28. jun 2015, 18:19

Holm-o1 skrev:Lidt mærkeligt skifte hvis det går igennem. Som nævnt, skadet siden marts, og derudover må Grækenland da ikke ligefrem være drømme destinationen for en spiller som tidligere er jagtet af klubber fra bedre ligaer. Men lad os da håbe AaB får en pæn slat penge for ham, dog svært at komme med en fornuftig pris. Men skal man gå udfra hvad AaB tidligere har solgt spillere for, så snakker vi vel mellem 500.000 og 750.000€.

Eller er der nævnt en pris nogle steder?
Ja, mon ikke prisen er 3-4 millioner maks?
Jeg ser ikke Grækenland som helt dumt. Det må være et meget fedt sted at spille med vildt passionerede tilskuere, store stadions og mange tilskuere. Niveauet er relativt højt, men nok med stor forskel på top og bund.
Thelander er ikke den vildeste tekniker, men den græske liga slår mig heller ikke som voldsomt teknisk. Jeg kunne nemt se Thelander blive en publikumsfavorit som en nordisk skaldet kriger, der kan lave nogle glidende tacklinger. :thumbsup:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af thomasjn » 28. jun 2015, 19:08

Der er vel ikke noget i vejen med Grækenland når han bare får aftalt lønnen Euro og kommer til en stor klub, som er ordentligt drevet. Det vigtige er vidst bare at komme til en af de store klubber dernede så man ikke bliver røvrendt.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af BBS » 28. jun 2015, 20:35

dyhrmaN skrev:
Holm-o1 skrev:Lidt mærkeligt skifte hvis det går igennem. Som nævnt, skadet siden marts, og derudover må Grækenland da ikke ligefrem være drømme destinationen for en spiller som tidligere er jagtet af klubber fra bedre ligaer. Men lad os da håbe AaB får en pæn slat penge for ham, dog svært at komme med en fornuftig pris. Men skal man gå udfra hvad AaB tidligere har solgt spillere for, så snakker vi vel mellem 500.000 og 750.000€.

Eller er der nævnt en pris nogle steder?
Ja, mon ikke prisen er 3-4 millioner maks?
Jeg ser ikke Grækenland som helt dumt. Det må være et meget fedt sted at spille med vildt passionerede tilskuere, store stadions og mange tilskuere. Niveauet er relativt højt, men nok med stor forskel på top og bund.
Thelander er ikke den vildeste tekniker, men den græske liga slår mig heller ikke som voldsomt teknisk. Jeg kunne nemt se Thelander blive en publikumsfavorit som en nordisk skaldet kriger, der kan lave nogle glidende tacklinger. :thumbsup:
Jeg tror at det er for lavt sat. Vi fik 1,5 mio. for Lasse som havde et halvt år tilbage, som desuden var noget ældre. Det var på et tidspunkt hvor vores økonomi var meget ringere og vi ikke kunne tillade os andet.

Jeg tror minimum at vi har fået 5 mio. for ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Forza » 28. jun 2015, 21:39

Jeg tror nu godt vi kan forvente 1 mio. EUR. Ca.

Vi taler om en ung forsvarer med et stort potentiale og store spidskompetencer. Dertil lyder det at de har været meget interesseret i ham.

Det er ikke nogen der har noget insiderviden omkring et beløb?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Rams » 29. jun 2015, 09:42

Thelander ud for mellem 7-10 mio. kr. og en hurtig geninvestering af 1½-2 mio. kr. i Vejles 21-årige anfører, Niels Bisp. Det ville være godt købmandsskab.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 09:51

dyhrmaN skrev: Thelander er ikke den vildeste tekniker, men den græske liga slår mig heller ikke som voldsomt teknisk. Jeg kunne nemt se Thelander blive en publikumsfavorit som en nordisk skaldet kriger, der kan lave nogle glidende tacklinger. :thumbsup:
Thelander minder, i statur og spillestil, om svenske Daniel Majstorovic, der havde et par rigtig gode år i AEK Athen i slutningen af 00'erne. Herlig spiller, der ikke var den store tekniske begavelse, men kompenserede med duelstyrke, var luftstærk og havde en ekstremt professionel mentalitet. Ikke unaturligt at kigge den vej, for en klub som Pana der har haft spillere som Micke Nilsson, Bjärsmyr, Henriksen osv. de seneste par årtier, og netop har hentet det finske stortalent Robin Lod i HJK Helsinki.

Besvar