Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2015, 19:56

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
Tror meget hænger sammen med klubbens ry og historie iforhold til tidligere salg. FCM har bevist at de kan levere spillere, som er klar til at tage næste skridt ud i Europa, og har mentaliteten til at slå igennem også på de større scener. Dette (med alt respekt) kan man ikke sige om AaB, da det vil nærmest kun er Grønkjær, som har formået at præstere uden for Aalborg, hvis vi kigger jeres salg igennem. Ved ikke om den slags bliver vægtet men det kunne være et bud på en forklaring.

Mike
Den er blevet fremsat før herinde, også af AaB-ere, men jeg tvivler godt nok på at europæiske klubber og scouts sorterer efter om spilleren kommer fra AaB eller FCM. Det handler om de kvaliteter man ser i spilleren, og ikke ret meget andet, helt uafhængigt af hvad klubben hedder. Du har sikkert en pointe når en klub overvejer at hente en spiller fra Ukraine vs. en fra Danmark, men så bliver det heller ikke meget mere fintmasket.

Desuden har i også masser af flopsillere. I har blot en større transfervolumen, hvilket naturligvis også resulterer i flere succeser. Men pr. salg kan jeg ikke lige få øje på at der skulle være noget specielt FCM'sk vs. AaB'sk mht. mentaliteten hos spillerne som andre klubber er opmærksomme på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2015, 20:19

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
Tror meget hænger sammen med klubbens ry og historie iforhold til tidligere salg. FCM har bevist at de kan levere spillere, som er klar til at tage næste skridt ud i Europa, og har mentaliteten til at slå igennem også på de større scener. Dette (med alt respekt) kan man ikke sige om AaB, da det vil nærmest kun er Grønkjær, som har formået at præstere uden for Aalborg, hvis vi kigger jeres salg igennem. Ved ikke om den slags bliver vægtet men det kunne være et bud på en forklaring.

Mike
Den er blevet fremsat før herinde, også af AaB-ere, men jeg tvivler godt nok på at europæiske klubber og scouts sorterer efter om spilleren kommer fra AaB eller FCM. Det handler om de kvaliteter man ser i spilleren, og ikke ret meget andet, helt uafhængigt af hvad klubben hedder. Du har sikkert en pointe når en klub overvejer at hente en spiller fra Ukraine vs. en fra Danmark, men så bliver det heller ikke meget mere fintmasket.

Desuden har i også masser af flopsillere. I har blot en større transfervolumen, hvilket naturligvis også resulterer i flere succeser. Men pr. salg kan jeg ikke lige få øje på at der skulle være noget specielt FCM'sk vs. AaB'sk mht. mentaliteten hos spillerne som andre klubber er opmærksomme på.
Når der nu er så mange der har så travlt med at gå efter manden fremfor bolden her på sitet, så vil jeg bare gøre opmærksom på at den dårlige udenlandske track record har været diskuteret på Hornevej. For et stykke tid siden var der et interview med Kent hvor han sagde at det var blevet diskuteret i trænerteamet hvorfor de fleste ex. AaBere har floppet i udlandet. Uden at nævne navne så forklarede han at nogle danske spillere mangler mentaliteten og ærgerrigheden. Kent brugte Premier League som eksempel, hvorfor det sikkert også var møntet på Helenius.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2015, 20:30

frederikshavneren skrev: Når der nu er så mange der har så travlt med at gå efter manden fremfor bolden her på sitet, så vil jeg bare gøre opmærksom på at den dårlige udenlandske track record har været diskuteret på Hornevej. For et stykke tid siden var der et interview med Kent hvor han sagde at det var blevet diskuteret i trænerteamet hvorfor de fleste ex. AaBere har floppet i udlandet. Uden at nævne navne så forklarede han at nogle danske spillere mangler mentaliteten og ærgerrigheden.
Jeg husker det markerede, men ikke noget af det andet. Har du en kilde på at Kent udtaler sig omkring at specifikt AaB-ere flopper? Af de spillere "han" har solgt er det kun Helenius (som blev syg), og Kusk der decideret er faldet igennem, i en periode hvor vi bare ikke rigtig har solgt nogen (af gode grunde).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2015, 20:55

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2015, 20:57

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev: Når der nu er så mange der har så travlt med at gå efter manden fremfor bolden her på sitet, så vil jeg bare gøre opmærksom på at den dårlige udenlandske track record har været diskuteret på Hornevej. For et stykke tid siden var der et interview med Kent hvor han sagde at det var blevet diskuteret i trænerteamet hvorfor de fleste ex. AaBere har floppet i udlandet. Uden at nævne navne så forklarede han at nogle danske spillere mangler mentaliteten og ærgerrigheden.
Jeg husker det markerede, men ikke noget af det andet. Har du en kilde på at Kent udtaler sig omkring at specifikt AaB-ere flopper? Af de spillere "han" har solgt er det kun Helenius (som blev syg), og Kusk der decideret er faldet igennem, i en periode hvor vi bare ikke rigtig har solgt nogen (af gode grunde).
frederikshavneren.... det går i fisk for ham.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2015, 21:19

Det lyder ikke bare lavt, det lyder decideret pinligt. 2 millioner? Jeg nægter at tro på det er sandt. Hvis det er korrekt så vil jeg meget gerne høre hvad Gaarde har tænkt da buddet er tikket ind. Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen når muligheden opstår, men for den pris kunne vi ligesågodt lade kontrakten løbe ud. Det er ganske enkelt ikke acceptabelt. Håber i den grad det er en and.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 2. jul 2015, 21:34

jonas386 skrev:Det lyder ikke bare lavt, det lyder decideret pinligt. 2 millioner? Jeg nægter at tro på det er sandt. Hvis det er korrekt så vil jeg meget gerne høre hvad Gaarde har tænkt da buddet er tikket ind. Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen når muligheden opstår, men for den pris kunne vi ligesågodt lade kontrakten løbe ud. Det er ganske enkelt ikke acceptabelt. Håber i den grad det er en and.
Jamen er det ikke præcis det du skriver som er kernen i det hele? "Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen når muligheden opstår" Undskyld mit sprog, men gu skal vi da det! Hvad er den nedre grænse, når man siger den sætning. 5 mill, 2 mill, 100.000 kr ? Vi er da ikke en søndags kaffeklub. Vi er en forretning, som skal køre. Hvad mon FCM gør, hvis de får et bud på 10 mill for Sisto? Mit bud er at de IKKE siger: Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen. Mit bud er at de sender to store langemænd til den klub, som byder og enten venter eller beholder spilleren. Vi er fuldstændig nosser løse på det område heroppe. Ked af at sige det for kan godt lide både Gaarde og Lynge, men sælge ser det satme ikke ud som om de kan! Og det signal vi sender, hver gang vi sender en spiller afsted for peanuts, er det fanget af alle agenter og klubber rundt om. Det bliver kun svære og svære at komme ud af igen.

Sorry det var ikke en svada mod dig jonas386

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2015, 21:46

Jeg er skam helt enig i det du skriver, men vi er samtidigt nødt til at kende vores plads i fødekæden, og en af de ting der kan være med til at AaB er en attraktiv klub at skifte til er blandt andet at når den rigtige mulighed opstår for spillerne, så får de også lov til at komme videre. Det betyder selvfølgelig ikke at vi skal forære spillerne væk, som jeg synes 2 millioner er, men at vi skal hjælpe spillerne med at finde en klub der både kan hjælpe dem videre i karrieren, men også betale den pris de rent faktisk er værd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kristian » 2. jul 2015, 21:48

Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:Det lyder ikke bare lavt, det lyder decideret pinligt. 2 millioner? Jeg nægter at tro på det er sandt. Hvis det er korrekt så vil jeg meget gerne høre hvad Gaarde har tænkt da buddet er tikket ind. Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen når muligheden opstår, men for den pris kunne vi ligesågodt lade kontrakten løbe ud. Det er ganske enkelt ikke acceptabelt. Håber i den grad det er en and.
Jamen er det ikke præcis det du skriver som er kernen i det hele? "Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen når muligheden opstår" Undskyld mit sprog, men gu skal vi da det! Hvad er den nedre grænse, når man siger den sætning. 5 mill, 2 mill, 100.000 kr ? Vi er da ikke en søndags kaffeklub. Vi er en forretning, som skal køre. Hvad mon FCM gør, hvis de får et bud på 10 mill for Sisto? Mit bud er at de IKKE siger: Vi skal selvfølgelig ikke stå i vejen. Mit bud er at de sender to store langemænd til den klub, som byder og enten venter eller beholder spilleren. Vi er fuldstændig nosser løse på det område heroppe. Ked af at sige det for kan godt lide både Gaarde og Lynge, men sælge ser det satme ikke ud som om de kan! Og det signal vi sender, hver gang vi sender en spiller afsted for peanuts, er det fanget af alle agenter og klubber rundt om. Det bliver kun svære og svære at komme ud af igen.

Sorry det var ikke en svada mod dig jonas386
Jeg må sige, jeg er rystet over at det kun er 2 mio. Det er totalt vanvittigt hvis det er sandt.

FCM ville grine hele vejen hjem fra arbejde hvis de fik et bud på 10 mio på Sisto.

RufusTheDog

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af RufusTheDog » 2. jul 2015, 21:55

Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2015, 22:18

Tillykke til Thelander med skiftet til Panathinaikos! Det er stærkt at han har landet en kontrakt i en så prominent klub. Panathinaikos er muligvis ikke hvad de har været, men det er stadigvæk en storklub som spiller europæisk hver sæson samt spiller foran meget passionerede fans. Efter Thelanders forsømte forår havde jeg ikke set et salg komme på tale, og slet ikke til en klub som Pana.

Det bliver interessant at følge Thelander fremover. Om han kan opnå spilletid har jeg svært ved at vurdere. Normalt bliver Sydeuropa forbundet med teknisk fodbold hvilket ikke ligefrem er Thelanders force, men i Grækenland har jeg indtrykket af at fysik prioriteres højt. Jeg kan godt se 'den skaldede viking' blive en publikumsfavorit, hvilket var tilfældet med Daniel Majstorovic som en anden debattør også har nævnt.

Panathinaikos er uden tvivl et step up for Thelander. I grækernes trup findes en række velkendte navne som Mikael Essien, Marcus Berg, Mladen Petric og Daniel Pranjic.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Danni » 2. jul 2015, 22:19

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
Tror meget hænger sammen med klubbens ry og historie iforhold til tidligere salg. FCM har bevist at de kan levere spillere, som er klar til at tage næste skridt ud i Europa, og har mentaliteten til at slå igennem også på de større scener. Dette (med alt respekt) kan man ikke sige om AaB, da det vil nærmest kun er Grønkjær, som har formået at præstere uden for Aalborg, hvis vi kigger jeres salg igennem. Ved ikke om den slags bliver vægtet men det kunne være et bud på en forklaring.

Mike
Her er nogle spillere med ungdomsrødder i AaB som senere fik succes.

Silberbauer:
3 mesterskaber med FCK - 121 kampe i Utrecht og Young Boys, 25 landskampe

Jes Høgh:
Mesterskab med Fenerbache efterfulgt af karriere i Chelsea, 57 landskampe

Jesper Grønkjær:
Mange kampe i Chelsea, Atletico Madrid, Ajax og Stuttgart, 80 landskampe

Thomas Gaardsøe:
122 kampe i Ipswich og West Bromwich, Championship og Pemier League

Peter Møller:
2 mesterskaber med Brøndby, 2 mesterskaber med FCK, 22 kampe i PSV, 38 i Oviedo, 20 landskampe og en rolle under VM i 98

Jimmy Nielsen:
Mesterskab med Kansas City samt personlig hæder

Thomas Enevoldsen:
100 kampe i Groningen og Mechelen, 11 landskampe samt en rolle ved VM 2010

Lucas Andersen:
2 mesterskaber med Ajax

Lasse Nielsen:
Belgisk mester med Gent

Erik Bo Andersen:
Skotsk mester med Rangers


Her nogle som AaB har solgt, men som ikke har spillet i ungdomsafdelingen:

Rade Prica:
2 mesterskaber med Rosenborg, 3 mesterskaber med Maccabi Tel Aviv

Martin Ericcson:
Mesterskab med Elfsborg

Anders Andersson:
49 kampe i Benfica og 36 i Belenenses

Michael Jakobsen:
75 kampe i Almeria

Andres Oper:
53 kampe i Torpedo Moskva og 103 i Roda

Brian Priske:
162 kampe i Genk, Portsmouth og Club Brügge

Målt på vundne trofæer efter salg er det egentlig gået temmelig godt for en del AaB'ere. 19 mesterskaber i enten superligaen eller mindst på niveau med den og jeg har sikkert glemt nogle. Jeg har bare siddet en lille time og leget med Google og der kommer tallene fra. Det er muligt FCM er mindst ligeså gode, det ved jeg ikke, men den der med, det bare kun er Grønkjær er tynd.
Længe leve arbejderklassen!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jul 2015, 00:20

Måske skal transfersummen (Nordjyske skriver her til aften at de mener prisen er omkring 4 mio. kr) ses i sammenhæng med Thelanders status i AaB med en ny træner som ser truppen gennem andre briller. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke længere nødvendigvis så Thelander som det 100% sikre førstevalg til pladsen efter Kasper P's stærke præstationer i foråret, og ser træneren Kasper P som værende stærkere er det klart at en spiller som Thelander kan man ikke bare sætte på bænken med 1 år til kontraktudløb - så skal han sælges. Jeg tror under alle omstændigheder ikke at vi havde set Thelander have samme status i forsvaret som vi har været vant til, Kasper P ville være særdeles svær at holde fra startopstillingen det er jeg overbevist om.

Jeg synes det er et ok salg, hvis den pris er korrekt. Thelander er en stærk spiller og han har været god for os, men han er på ingen måde uundværlig, og jeg tror på ingen måde at vi havde kunnet forlænge med ham, med tanke på den interesse der har været for ham. Altså var det sidste chance for et salg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 3. jul 2015, 05:29

Jesper Schmidt skrev:Måske skal transfersummen (Nordjyske skriver her til aften at de mener prisen er omkring 4 mio. kr) ses i sammenhæng med Thelanders status i AaB med en ny træner som ser truppen gennem andre briller. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke længere nødvendigvis så Thelander som det 100% sikre førstevalg til pladsen efter Kasper P's stærke præstationer i foråret, og ser træneren Kasper P som værende stærkere er det klart at en spiller som Thelander kan man ikke bare sætte på bænken med 1 år til kontraktudløb - så skal han sælges. Jeg tror under alle omstændigheder ikke at vi havde set Thelander have samme status i forsvaret som vi har været vant til, Kasper P ville være særdeles svær at holde fra startopstillingen det er jeg overbevist om.

Jeg synes det er et ok salg, hvis den pris er korrekt. Thelander er en stærk spiller og han har været god for os, men han er på ingen måde uundværlig, og jeg tror på ingen måde at vi havde kunnet forlænge med ham, med tanke på den interesse der har været for ham. Altså var det sidste chance for et salg.
Den køber jeg simpelthen ikke.
Søndergaard har også været ude at sige at salget svækker os.
Vi kan selvfølgelig kun gætte.

Når det er sagt er jeg godt nok ved at falde ned af stolen, når man hører ca 2 mill for Thelander (Også kun et gæt)
Og Dalsgaard er blevet tilbudt en løn NEDGANG!
Og jeg som troede at der var bedre tider på vej efter Lynge smuttede, med hensyn til spillersalg og forlængelser til spilleren (Uden klausuler feks)
Det er der vist ikke meget, der tyder på, hvis historierne taler sandt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 3. jul 2015, 08:43

Jesper Schmidt skrev:Måske skal transfersummen (Nordjyske skriver her til aften at de mener prisen er omkring 4 mio. kr) ses i sammenhæng med Thelanders status i AaB med en ny træner som ser truppen gennem andre briller. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke længere nødvendigvis så Thelander som det 100% sikre førstevalg til pladsen efter Kasper P's stærke præstationer i foråret, og ser træneren Kasper P som værende stærkere er det klart at en spiller som Thelander kan man ikke bare sætte på bænken med 1 år til kontraktudløb - så skal han sælges. Jeg tror under alle omstændigheder ikke at vi havde set Thelander have samme status i forsvaret som vi har været vant til, Kasper P ville være særdeles svær at holde fra startopstillingen det er jeg overbevist om.
Hans rolle hos os er vel ligegyldig. Vi har jo ikke sat Thelander til salg eller aktivt forsøgt at sælge ham.

Det handler om hvilken rolle han kan få hos den bydende klub. Og du skal ikke bilde mig ind at Panathinaikos (eller de mange andre interesserede klubber) ikke vil at betale mere end 300.000 € for en 24-årig potentiel starter.

Derfor kan jeg simpelthen ikke tro på at vi ikke snakker mindst 6-700.000 € plus bonus.

Minigold
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2009, 10:15

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Minigold » 3. jul 2015, 10:32

He-he...det er første gang nogensinde, jeg har har hørt nogen sige, at Erik Bo Andersen var en succes i Glasgow, god humor -)) Peter Møller spillede godt nok heller ikke mange fuldtids kampe i udlandet.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Danni » 3. jul 2015, 10:56

Minigold skrev:He-he...det er første gang nogensinde, jeg har har hørt nogen sige, at Erik Bo Andersen var en succes i Glasgow, god humor -)) Peter Møller spillede godt nok heller ikke mange fuldtids kampe i udlandet.
Nej, jeg ved det godt. Det var også bare en hurtig gennemgang fordi jeg ikke er enig i at Aalborgdrengene ikke kan få succes i udlandet. Der er immervæk en del der har fået mesterskaber med hjem. I øvrigt lavede han ifølge Wikipedia 15 mål i 23 kampe på en sæson og kom da også ud igen og fik 25 kampe for Duisburg. Men nok om det. Tråden handler om Thelander...
Længe leve arbejderklassen!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jul 2015, 11:47

Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Måske skal transfersummen (Nordjyske skriver her til aften at de mener prisen er omkring 4 mio. kr) ses i sammenhæng med Thelanders status i AaB med en ny træner som ser truppen gennem andre briller. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke længere nødvendigvis så Thelander som det 100% sikre førstevalg til pladsen efter Kasper P's stærke præstationer i foråret, og ser træneren Kasper P som værende stærkere er det klart at en spiller som Thelander kan man ikke bare sætte på bænken med 1 år til kontraktudløb - så skal han sælges. Jeg tror under alle omstændigheder ikke at vi havde set Thelander have samme status i forsvaret som vi har været vant til, Kasper P ville være særdeles svær at holde fra startopstillingen det er jeg overbevist om.

Jeg synes det er et ok salg, hvis den pris er korrekt. Thelander er en stærk spiller og han har været god for os, men han er på ingen måde uundværlig, og jeg tror på ingen måde at vi havde kunnet forlænge med ham, med tanke på den interesse der har været for ham. Altså var det sidste chance for et salg.
Den køber jeg simpelthen ikke.
Søndergaard har også været ude at sige at salget svækker os.
Vi kan selvfølgelig kun gætte.

Når det er sagt er jeg godt nok ved at falde ned af stolen, når man hører ca 2 mill for Thelander (Også kun et gæt)
Og Dalsgaard er blevet tilbudt en løn NEDGANG!
Og jeg som troede at der var bedre tider på vej efter Lynge smuttede, med hensyn til spillersalg og forlængelser til spilleren (Uden klausuler feks)
Det er der vist ikke meget, der tyder på, hvis historierne taler sandt.
Søndergaard er glad for lyden af sin egen stemme og siger mange ting... selvfølgelig er det her og nu en svækkelse at sælge en så god spiller som Thelander, men som jeg siger - du sætter ikke en stamspiller som ham på bænken når der er et år tilbage af kontrakten, især ikke når man også har habile og talentfulde Blåbjerg derude i forvejen... så kan det sagtens være en god forretning at sælge ham. Og se på hvilke følger salget allerede har fået: I går 4 år til Kasper P, i dag 2 år til Helenius og i næste uge måske 2-3 år til Dalsgaard. Som jeg ser det har man været bundet på hænder og fødder indtil der kom et salg, og det kuldsejlede Thomsen salg gjorde helt sikkert ikke tingene nemmere.

2 mio. tror jeg iøvrigt ikke et øjeblik på, 4 mio. (500.000 €) lyder langt mere plausibelt. Og så må man formode at der er diverse bonusaftaler oveni, det plejer der være når AaB sælger spillere.

Hvor har du iøvrigt hørt det med Dalsgaard skulle være tilbudt lønnedgang? Det har jeg ikke set nogen steder.

EDIT: Sorry, det hjalp at læse resten af dagens indlæg på debatsiden mht. Dalsgaard og lønnedgang. Det lyder mærkeligt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jul 2015, 11:57

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Måske skal transfersummen (Nordjyske skriver her til aften at de mener prisen er omkring 4 mio. kr) ses i sammenhæng med Thelanders status i AaB med en ny træner som ser truppen gennem andre briller. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke længere nødvendigvis så Thelander som det 100% sikre førstevalg til pladsen efter Kasper P's stærke præstationer i foråret, og ser træneren Kasper P som værende stærkere er det klart at en spiller som Thelander kan man ikke bare sætte på bænken med 1 år til kontraktudløb - så skal han sælges. Jeg tror under alle omstændigheder ikke at vi havde set Thelander have samme status i forsvaret som vi har været vant til, Kasper P ville være særdeles svær at holde fra startopstillingen det er jeg overbevist om.
Hans rolle hos os er vel ligegyldig. Vi har jo ikke sat Thelander til salg eller aktivt forsøgt at sælge ham.

Det handler om hvilken rolle han kan få hos den bydende klub. Og du skal ikke bilde mig ind at Panathinaikos (eller de mange andre interesserede klubber) ikke vil at betale mere end 300.000 € for en 24-årig potentiel starter.

Derfor kan jeg simpelthen ikke tro på at vi ikke snakker mindst 6-700.000 € plus bonus.
Hans rolle hos os har vel stor betydning når man sætter et salg og X mio. i indtægt op mod kontraktudløb om et år og 0 mio. i indtægt. Kan du sælge en spiller med så kort tid tilbage af kontrakten til 4 mio. og han står til at miste sin stamplads og du derfor i virkeligheden sælger en marginalspiller... jamen så tror jeg da i virkeligheden de fleste klubber slår til. FCK har eksempelvis gjort den manøvre masser af gange.

Men hvis din præmis er 2 mio. og min er 4 mio. bliver det nok også en svær diskussion. Troede jeg på 2 mio. var det rigtige tal havde jeg nok nærmet mig din holdning mere, men jeg tror altså ikke rigtigt på man har ladet ham gå for så lidt.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 3. jul 2015, 12:27

Danni skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
Tror meget hænger sammen med klubbens ry og historie iforhold til tidligere salg. FCM har bevist at de kan levere spillere, som er klar til at tage næste skridt ud i Europa, og har mentaliteten til at slå igennem også på de større scener. Dette (med alt respekt) kan man ikke sige om AaB, da det vil nærmest kun er Grønkjær, som har formået at præstere uden for Aalborg, hvis vi kigger jeres salg igennem. Ved ikke om den slags bliver vægtet men det kunne være et bud på en forklaring.

Mike
Her er nogle spillere med ungdomsrødder i AaB som senere fik succes.

Silberbauer:
3 mesterskaber med FCK - 121 kampe i Utrecht og Young Boys, 25 landskampe

Jes Høgh:
Mesterskab med Fenerbache efterfulgt af karriere i Chelsea, 57 landskampe

Jesper Grønkjær:
Mange kampe i Chelsea, Atletico Madrid, Ajax og Stuttgart, 80 landskampe

Thomas Gaardsøe:
122 kampe i Ipswich og West Bromwich, Championship og Pemier League

Peter Møller:
2 mesterskaber med Brøndby, 2 mesterskaber med FCK, 22 kampe i PSV, 38 i Oviedo, 20 landskampe og en rolle under VM i 98

Jimmy Nielsen:
Mesterskab med Kansas City samt personlig hæder

Thomas Enevoldsen:
100 kampe i Groningen og Mechelen, 11 landskampe samt en rolle ved VM 2010

Lucas Andersen:
2 mesterskaber med Ajax

Lasse Nielsen:
Belgisk mester med Gent

Erik Bo Andersen:
Skotsk mester med Rangers


Her nogle som AaB har solgt, men som ikke har spillet i ungdomsafdelingen:

Rade Prica:
2 mesterskaber med Rosenborg, 3 mesterskaber med Maccabi Tel Aviv

Martin Ericcson:
Mesterskab med Elfsborg

Anders Andersson:
49 kampe i Benfica og 36 i Belenenses

Michael Jakobsen:
75 kampe i Almeria

Andres Oper:
53 kampe i Torpedo Moskva og 103 i Roda

Brian Priske:
162 kampe i Genk, Portsmouth og Club Brügge

Målt på vundne trofæer efter salg er det egentlig gået temmelig godt for en del AaB'ere. 19 mesterskaber i enten superligaen eller mindst på niveau med den og jeg har sikkert glemt nogle. Jeg har bare siddet en lille time og leget med Google og der kommer tallene fra. Det er muligt FCM er mindst ligeså gode, det ved jeg ikke, men den der med, det bare kun er Grønkjær er tynd.
Ja, nu alt jo relativt. Men jeg synes da det siger en del om jeres umiddelbare succes på området, at du skal en tur gennem Google maskinen for at hive succeshistorierne frem fra arkiverne. Af de nævnte 16 spillere med "succes" i følge din mening, har 5 spillere repræsenteret AaB inden for de sidste 10 år.

Til sammenligning i frisk erindring og uden brug af Google kan jeg i nyere tid nævne FCM spillere som:

Reid, Kjær, Fischer, Vigen, Joacim Andersen, Mads Albæk, Løssl, Simon Poulsen, Leon Jessen, Oliseh, Bak, Femi, Zidan, Troest... (Der helt sikkert flere) Der IMO nærmest alle, som minimum står præcist lige så stærkt målt på udenlandsk succes som de tidligere 5 AaB'er du fremhæver om som i har haft i klubben siden 2004/5 altså noget der ligner nyere tid.

Det ikke for at provokere, men mere for at finde et svar på en for mig helt åbenlys AaB tendens iforbindelse med jeres salg til udlandet, og derfor måske også svaret på de lave indtægter i forbindelse med disse.

Mike

Besvar