Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 13:45

Kristian60 skrev:
Sanchez94 skrev:Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning
Det er vel også i god tråd med det jeg siger - indkomne transferpenge kommer til at fremgå direkte på resultatopgørelsen.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Korrekt :thumbsup:

seamann

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af seamann » 2. jul 2015, 14:04

Sanchez94 skrev:Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning
Ja, det lyder jo helt tilforladeligt. Og ved lidt søgning fandt jeg vist også svaret på mit eget spm vedr generelle regler. Fra DBU:

De regnskabsmæssige mindstekrav for licensansøgere, der aktiverer udgifterne
forbundet med at købe en spillerkontrakt er beskrevet som følger:
a) Med hensyn til den enkelte spillerkontrakt skal det afskrivningsberettigede beløb
fordeles lineært over kontraktperioden. Dette opnås gennem en systematisk fordeling
af aktivets kostpris som en omkostning over spillerkontraktens løbetid.
b) Det er kun de direkte omkostninger ved erhvervelse af en spiller, der kan aktiveres.
Den regnskabsmæssige værdi af én spiller kan ikke opskrives regnskabsmæssigt,
selvom ledelsen muligvis mener, at markedsværdien er højere end den regnskabsmæssige
værdi. Selvom det desuden anerkendes, at en klub vil kunne generere en vis
værdi fra brugen og/eller salg af lokalt udviklede spillere, må de omkostninger, der
vedrører en klubs egen ungdomsafdeling, ikke regnskabsmæssigt indgå i balancen –
da det kun er omkostninger vedrørende erhvervede spillere, der kan aktiveres.
c) Afskrivning skal begynde, når spilleren er erhvervet. Afskrivningen ophører, når aktivet
klassificeres som besiddelse med henblik på salg, eller når indregningen af aktivet
ophører (dvs. når kontrakten overføres til en anden klub), alt efter hvad der indtræder
først.
d) Ledelsen skal årligt gennemgå alle aktiverede spillerværdier enkeltvist for værdiforringelse.
Hvis genindvindingsværdien for en enkelt spiller er lavere end den regnskabsmæssige
værdi i balancen, skal den regnskabsmæssige værdi reguleres til genindvindingsværdien,
og reguleringen skal indregnes i resultatopgørelsen som en værdiforringelsesomkostning.
Alle licensansøgere skal anvende en ensartet regnskabspolitik ved erhvervelse af spillere.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Rams » 2. jul 2015, 14:17

Et fint salg også i forhold til fremadrettet at hente talenter i 1. division. Spændende, hvad det har indbragt. AB skal vel have deres 5 pct. i udviklingspenge.

Gaarde har talt meget om at dette transfervindue var en kabale. Mon ikke dele af Thelander-pengene allerede er investeret i Kasper P's forlængelse og forhåbentligt et forbedret tilbud til Dalsgaard. AK kan vi nok ikke holde på, men er egentlig fortrøstningsfuld over vores angreb, hvis vi lander Helenius.

Vi skal have fundet en venstre back og øvrige tilgange er i mine øjne "nice to have" med mindre Nicolai Larsen ryger - som Tipsbladet spekulerer i - så bliver det virkeligt festligt for Gaarde, selvom der findes flere dygtige målmænd i 1. div.
In verbis simus faciles

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 14:17

seamann skrev:
Sanchez94 skrev:Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning
Ja, det lyder jo helt tilforladeligt. Og ved lidt søgning fandt jeg vist også svaret på mit eget spm vedr generelle regler. Fra DBU:

De regnskabsmæssige mindstekrav for licensansøgere, der aktiverer udgifterne
forbundet med at købe en spillerkontrakt er beskrevet som følger:
a) Med hensyn til den enkelte spillerkontrakt skal det afskrivningsberettigede beløb
fordeles lineært over kontraktperioden. Dette opnås gennem en systematisk fordeling
af aktivets kostpris som en omkostning over spillerkontraktens løbetid.
b) Det er kun de direkte omkostninger ved erhvervelse af en spiller, der kan aktiveres.
Den regnskabsmæssige værdi af én spiller kan ikke opskrives regnskabsmæssigt,
selvom ledelsen muligvis mener, at markedsværdien er højere end den regnskabsmæssige
værdi. Selvom det desuden anerkendes, at en klub vil kunne generere en vis
værdi fra brugen og/eller salg af lokalt udviklede spillere, må de omkostninger, der
vedrører en klubs egen ungdomsafdeling, ikke regnskabsmæssigt indgå i balancen –
da det kun er omkostninger vedrørende erhvervede spillere, der kan aktiveres.
c) Afskrivning skal begynde, når spilleren er erhvervet. Afskrivningen ophører, når aktivet
klassificeres som besiddelse med henblik på salg, eller når indregningen af aktivet
ophører (dvs. når kontrakten overføres til en anden klub), alt efter hvad der indtræder
først.
d) Ledelsen skal årligt gennemgå alle aktiverede spillerværdier enkeltvist for værdiforringelse.
Hvis genindvindingsværdien for en enkelt spiller er lavere end den regnskabsmæssige
værdi i balancen, skal den regnskabsmæssige værdi reguleres til genindvindingsværdien,
og reguleringen skal indregnes i resultatopgørelsen som en værdiforringelsesomkostning.
Alle licensansøgere skal anvende en ensartet regnskabspolitik ved erhvervelse af spillere.
Jeg er med på det står at de skal straksafskrive det resterende beløb, men det kan ikke være mere end 500.000 jf. AaBs regnskabspraksis

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af limey » 2. jul 2015, 14:32

Set med græske briller ligner det en mærkelig handel. Jeg tvivler på at Thelander er god nok til en sub-storklub. Men jeg håber da, at jeg tager fejl.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kristian60 » 2. jul 2015, 15:07

Sanchez94 skrev:
seamann skrev:
Sanchez94 skrev:Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning
Ja, det lyder jo helt tilforladeligt. Og ved lidt søgning fandt jeg vist også svaret på mit eget spm vedr generelle regler. Fra DBU:

De regnskabsmæssige mindstekrav for licensansøgere, der aktiverer udgifterne
forbundet med at købe en spillerkontrakt er beskrevet som følger:
a) Med hensyn til den enkelte spillerkontrakt skal det afskrivningsberettigede beløb
fordeles lineært over kontraktperioden. Dette opnås gennem en systematisk fordeling
af aktivets kostpris som en omkostning over spillerkontraktens løbetid.
b) Det er kun de direkte omkostninger ved erhvervelse af en spiller, der kan aktiveres.
Den regnskabsmæssige værdi af én spiller kan ikke opskrives regnskabsmæssigt,
selvom ledelsen muligvis mener, at markedsværdien er højere end den regnskabsmæssige
værdi. Selvom det desuden anerkendes, at en klub vil kunne generere en vis
værdi fra brugen og/eller salg af lokalt udviklede spillere, må de omkostninger, der
vedrører en klubs egen ungdomsafdeling, ikke regnskabsmæssigt indgå i balancen –
da det kun er omkostninger vedrørende erhvervede spillere, der kan aktiveres.
c) Afskrivning skal begynde, når spilleren er erhvervet. Afskrivningen ophører, når aktivet
klassificeres som besiddelse med henblik på salg, eller når indregningen af aktivet
ophører (dvs. når kontrakten overføres til en anden klub), alt efter hvad der indtræder
først.
d) Ledelsen skal årligt gennemgå alle aktiverede spillerværdier enkeltvist for værdiforringelse.
Hvis genindvindingsværdien for en enkelt spiller er lavere end den regnskabsmæssige
værdi i balancen, skal den regnskabsmæssige værdi reguleres til genindvindingsværdien,
og reguleringen skal indregnes i resultatopgørelsen som en værdiforringelsesomkostning.
Alle licensansøgere skal anvende en ensartet regnskabspolitik ved erhvervelse af spillere.
Jeg er med på det står at de skal straksafskrive det resterende beløb, men det kan ikke være mere end 500.000 jf. AaBs regnskabspraksis
Og i det her tilfælde betydeligt lavere - da der ikke kan formnodes at være særlig store omkostninger direkte forbundet til erhvervelsen af thelander.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Pastorius » 2. jul 2015, 15:09

limey skrev:Set med græske briller ligner det en mærkelig handel. Jeg tvivler på at Thelander er god nok til en sub-storklub. Men jeg håber da, at jeg tager fejl.
Thelander er det man i basket vil kalde en rollespiller. Han har nogle klare styrker i duelspillet, og er god til at sætte sig i respekt, mens boldomgang og hurtighed skal kunne klares af dem omkring ham.

Har de scoutet ham ordenligt, tror jeg godt han kan blive en succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af AalBoyeBK » 2. jul 2015, 15:13

Det er mærkeligt og dårligt journalistisk arbejde, at man ingen idé har om hvad han er gået for. Ingen har fået udtalelser fra Gaarde omkring hvorfor man ikke har opjusteret budgettet.

Jeg forstår heller ikke, at AaB ikke er interesseret i at få beløbet ud.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 15:17

Kristian60 skrev: Og i det her tilfælde betydeligt lavere - da der ikke kan formnodes at være særlig store omkostninger direkte forbundet til erhvervelsen af thelander.
Det kunne faktisk være sjovt at få et større indblik i, hvordan de laver indregningen af deres spillere. Med den regnskabspraksis de fører, betyder det jo sådan set at vi ikke har betalt mere end 500.000 kr, for nogle erhvervelser i 2014.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 15:18

AalBoyeBK skrev:Det er mærkeligt og dårligt journalistisk arbejde, at man ingen idé har om hvad han er gået for. Ingen har fået udtalelser fra Gaarde omkring hvorfor man ikke har opjusteret budgettet.

Jeg forstår heller ikke, at AaB ikke er interesseret i at få beløbet ud.
Gaarde har tidligere udtalt at penge fra spiller salg, skal gå direkte over i nye investeringer i truppen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Pastorius » 2. jul 2015, 15:33

Sanchez94 skrev:
AalBoyeBK skrev:Det er mærkeligt og dårligt journalistisk arbejde, at man ingen idé har om hvad han er gået for. Ingen har fået udtalelser fra Gaarde omkring hvorfor man ikke har opjusteret budgettet.

Jeg forstår heller ikke, at AaB ikke er interesseret i at få beløbet ud.
Gaarde har tidligere udtalt at penge fra spiller salg, skal gå direkte over i nye investeringer i truppen
Han sagde vist bare geninvesteringer...

Uanset ser det ikke ud til at der kommer en 1-1 erstatning, jvf. interview på bold.dk - ikke med det samme i hvert fald:
http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-vil- ... ra-stopper
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 15:38

Pastorius skrev:
Sanchez94 skrev:
AalBoyeBK skrev:Det er mærkeligt og dårligt journalistisk arbejde, at man ingen idé har om hvad han er gået for. Ingen har fået udtalelser fra Gaarde omkring hvorfor man ikke har opjusteret budgettet.

Jeg forstår heller ikke, at AaB ikke er interesseret i at få beløbet ud.
Gaarde har tidligere udtalt at penge fra spiller salg, skal gå direkte over i nye investeringer i truppen
Han sagde vist bare geninvesteringer...

Uanset ser det ikke ud til at der kommer en 1-1 erstatning, jvf. interview på bold.dk - ikke med det samme i hvert fald:
http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-vil- ... ra-stopper
Personligt er jeg heller ikke super bange for forsvaret, jeg frygter mere vi ikke har nok at byde med offensivt.
Der må stå en farlig højrekant øverst på ønskelisten i LS' hoved

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2015, 15:47

Det tror jeg nu ikke vi får at se. Vi har pt 7-8 kantspillere i truppen, og vi skal ikke ud og lave en FCM overfor spillerne hvor vi siger et og gør det fuldstændigt modsatte. Jeg mener kun vi skal ud og hente en offensiv spiller mere hvis Thomsen ryger og ellers har vi både Ene, Thomsen og Jönsson der kan dække kanterne suppleret med talenter som Bruhn, Børsting, Thrane og Abildgaard. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der skal ligges i det, men Jönsson spillede på højrekanten i kampen mod Viborg og jeg kan da sagtens forestille mig det er der vi kommer til at se ham mest i den kommende sæson, vores kanter er alligevel mere offensiv midtbanespillere end deciderede fløjspillere.

Vi har både Spalvis, AK og Helenius til at score målene i front, ligesom at Bruhn, som type, netop er den mere direkte kantspiller der søger mere mod målet. Jeg synes faktisk vi er fint besat offensivt, og det hjælper nok også på det at både Helenius og Ene er klar fra start til denne sæson og ikke skal bruge det meste på sæsonen på at komme i kampform eller risikerer at blive smidt i ilden for tidligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 15:56

Jeg syntes bare vi så alt for mange alibi kampe i løbet af sæsonen fra vores højreside, og netop vores højreside er så ekstrem vigtigt at have en klasse kant, som kan sætte en mand af selv, så vi kan få dalsgaard med uden om også indlæg eller klaske den i nettaget

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2015, 17:32

thomasjn skrev:Tror ikke vi er inde i billledet med Magyar - mon ikke det er fiskerne vingeskudte forsvar han skal redde? Jeg føler mig ret sikker på, at planen er Kasper P skal være fast mand og i det lys virker Magyar ikke som et oplagt valg da han nok også vil forvente fast spilletid.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-vil- ... ra-stopper

Jeg kunne faktisk godt se os som værende med i det kapløb. Søndergaard vil gerne have en mand mere ind, og det virker til at man ikke har tænkt sig at hente en reserve, men derimod en der kan være fast mand. Til det formål virker Magyar ikke som noget helt dumt bud. Han har været rygtet til Esbjerg, men de har skudt rygtet ned igen, så jeg kan sagtens se os være inde i billedet også.
Lars Søndergaard skrev:Selvfølgelig vil vi godt have en fjerde stopper. Vi kigger lidt på, hvad der rører sig. Vi skal jo ikke have en spiller, der er fjerdevalg som midtstopper
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 2. jul 2015, 18:21

Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Hanga » 2. jul 2015, 18:31

Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 2. jul 2015, 19:29

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Hvad ville der ske, hvis man sagde at han skulle koste 15 mill, som de ville ha gjort i de 3 andre klubber?
Ja det er ikke sikkert han ville komme afsted. Men sådan er vilkårene jo også i de 3 andre klubber.
Jeg mener at med den økonomi vi har nu, så er vi jo for pokker da ikke tvunget til at sælge. Og da slet ikke til 4 millioner!!

Kan godt være det bare er mig :-(

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2015, 19:33

Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 2. jul 2015, 19:41

Buzz Killington skrev:
Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Nordjyske gætter på prisen var 4 mill for Thelander.
Med mindre der var en klausul, så er jeg godt nok en anelse skuffet må jeg sige :-(
Enig, det er for lidt. Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle sælge til en pris under 1 million euro, da især ikke når AaB selv udtaler, at der har været stor interesse... så er det dårlig solgt i mine øjne.

Og kom nu ind i kampen AaB, der SKAL hentes en erstatning, eller i det mindste en venstre back!
Der er vel knap til en forstærkning i samme kaliber som Thelander, hvis prisen er rigtig.
Der er et eller andet mærkeligt over AaB og har altid været det. Der må være en form for aftale mellem spiller og klub ved kontrakt underskrivning, hvor klubben lover spilleren, at de ikke vil stå i vejen, hvis en udenlandsk klub melder sig på banen!?
Jeg synes det er så sørgeligt at vi aldrig lærer at sælge en spiller. Det er som om de udenlandske klubber godt ved, hvordan klubberne kører her hjemme. FCK, Brøndby og FCM forlanger kassen for deres spillere i forhold til os.
Kan ikke lade være med at tænke på ham angriberen fra Brøndby som nærmest ikke har spillet på første holdet. Til PSV for 10 mill.
Vi sælger en forsvarsklippe, med Europa cup kampe, Pokal finale, Dansk mester og stadig ung for 4 mill.

Kan godt være det bare er mig :-(
Det må jo være fordi vores spillere ikke er bedre. Anden forklaring kan jeg ikke lige se. Det er jo ikke fordi AaB kan gøre så meget fra eller til hvis det rigtige tilbud bare ikke kommer. Vi kunne naturligvis have takket nej, men når vi har et mål om at skulle lave ca. 5 mil. på transfers hvert år for at gå i 0, er det måske ikke så tosset.

Men jo, skuffende er det da, men realiteterne går bare ikke altid ens vej.
Tror meget hænger sammen med klubbens ry og historie iforhold til tidligere salg. FCM har bevist at de kan levere spillere, som er klar til at tage næste skridt ud i Europa, og har mentaliteten til at slå igennem også på de større scener. Dette (med alt respekt) kan man ikke sige om AaB, da det vil nærmest kun er Grønkjær, som har formået at præstere uden for Aalborg, hvis vi kigger jeres salg igennem. Ved ikke om den slags bliver vægtet men det kunne være et bud på en forklaring.

Mike

Besvar