Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Christian Bassogog

Indlæg af RendOs » 19. feb 2017, 13:31

YesAaBcan skrev:
Hanga skrev:Svært ikke at blive en anelse bekymret over stilheden. Basso har været i Kina i snart 3 døgn, så det var åbenbart ikke bare et spørgsmål om, at få overstået et lægetjek. Måske er det Moskva der stadig arbejder og forstyrrer i kulissen, måske er det Basso der tøver, måske måske måske - kunne være rart at få handlen lukket!
Måske det er et helt bevidst valg fra AaBs ledelse, at der selvfølgelig ikke skal meldes sådan noget her ud, få timer før holdet skal på banen i Århus.
Hvilken effekt skulle det have? Spillerne er jo ikke dumme, de ved hvad der er ved at ske. Og de fleste har nok allerede accepteret at Bassen smutter.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Christian Bassogog

Indlæg af OlleBruun » 19. feb 2017, 13:35

Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Christian Bassogog

Indlæg af RendOs » 19. feb 2017, 13:37

OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
Mon en mulig forlængelse er på vej så?

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Christian Bassogog

Indlæg af OlleBruun » 19. feb 2017, 13:38

RendOs skrev:
OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
Mon en mulig forlængelse er på vej så?
Det tvivler jeg på. Dog er det uvist om det er grådighed hos basso-lejeren eller blot større ambitioner end kinesisk fodbold der vægter højest, det melder historien intet om.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. feb 2017, 13:41

YesAaBcan skrev:
Hanga skrev:Svært ikke at blive en anelse bekymret over stilheden. Basso har været i Kina i snart 3 døgn, så det var åbenbart ikke bare et spørgsmål om, at få overstået et lægetjek. Måske er det Moskva der stadig arbejder og forstyrrer i kulissen, måske er det Basso der tøver, måske måske måske - kunne være rart at få handlen lukket!
Måske det er et helt bevidst valg fra AaBs ledelse, at der selvfølgelig ikke skal meldes sådan noget her ud, få timer før holdet skal på banen i Århus.
Det ville være fuldstændigt åndssvagt at melde noget ud i weekenden op til en ekstremt vigtig premierekamp, både af sportslige grunde og i forhold til at få maksimal dækning på salget. Men det kan da også være at Basso ikke er imponeret af forholdene derude, hvis han i forvejen tænker på at et sommerskifte til en europæisk klub kunne være mere attraktivt sportsligt. Jeg kan godt forstå hvis det er en svær beslutning.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gaarde6 » 19. feb 2017, 13:43

OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
Den køber jeg overhovedet ikke.
Man flyver sgu ikke til Kina, hvis ikke man har gjort sig klar på om det er det man vil.
De dollars som Bassogog kan score ved at skifte nu til Kina, kommer han ikke i NÆRHEDEN af at score ved at vente til sommer! Tværtimod vil jeg faktisk sige.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Christian Bassogog

Indlæg af OlleBruun » 19. feb 2017, 13:46

Gaarde6 skrev:
OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
Den køber jeg overhovedet ikke.
Man flyver sgu ikke til Kina, hvis ikke man har gjort sig klar på om det er det man vil.
De dollars som Bassogog kan score ved at skifte nu til Kina, kommer han ikke i NÆRHEDEN af at score ved at vente til sommer! Tværtimod vil jeg faktisk sige.

Nej fuldstændig enig, så derfor må årsagen også være at han er meget i tvivl om et skifte til Kina er det rigtige, penge eller ej. Pengene lokker naturligvis og det kan være at Basso bliver lokket af pengene, men familien mener at han skal satse på det sportslige, som sagt, det melder historien ingenting om.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5052
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kunji » 19. feb 2017, 13:48

Den står og falder med, at Bassogog ikke synes Kina er det fedeste i verden. 3-årig kontrakt til €2.5 mill om året er dog værd at overveje ganske kraftigt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. feb 2017, 13:57

Slap nu af. Det er en gigantisk handel. De er ovre på den anden side af jorden hvor alle folk er gule og vender på hovedet. Man lukker ikke sådan en aftale på et kvarter. De skal mødes med folk, tale om kontrakt osv. Lægecheck. Spise med pinde, sproglige problemer kan også gøre at ting tager lidt længere tid.
Janteloven eksisterer IKKE!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Christian Bassogog

Indlæg af gravballe » 19. feb 2017, 14:02

OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
De har vist ikke set hvordan han har spillet i AaB i efteråret. Prisen vil uden tvivl falde, tror ikke på han kan levere i så højt et nivue i foråret i ligaen, at det kan få prisen til at stige, jeg tror hurtigt det går op for alle, der er lang vej endnu.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Christian Bassogog

Indlæg af YesAaBcan » 19. feb 2017, 14:10

RendOs skrev:
YesAaBcan skrev:
Hanga skrev:Svært ikke at blive en anelse bekymret over stilheden. Basso har været i Kina i snart 3 døgn, så det var åbenbart ikke bare et spørgsmål om, at få overstået et lægetjek. Måske er det Moskva der stadig arbejder og forstyrrer i kulissen, måske er det Basso der tøver, måske måske måske - kunne være rart at få handlen lukket!
Måske det er et helt bevidst valg fra AaBs ledelse, at der selvfølgelig ikke skal meldes sådan noget her ud, få timer før holdet skal på banen i Århus.
Hvilken effekt skulle det have? Spillerne er jo ikke dumme, de ved hvad der er ved at ske. Og de fleste har nok allerede accepteret at Bassen smutter.
Tror du ikke spillerne, for længe siden, har vendt og drejet de rygter vi er bekendt med mellem sig. Hvorimod fakta = fondsmeddelelse fra AaB, unægtelig vil fjerne/tage fokus fra dagens opgave.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. feb 2017, 14:11

gravballe skrev:
OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
De har vist ikke set hvordan han har spillet i AaB i efteråret. Prisen vil uden tvivl falde, tror ikke på han kan levere i så højt et nivue i foråret i ligaen, at det kan få prisen til at stige, jeg tror hurtigt det går op for alle, der er lang vej endnu.
Jeg tror helt ærligt godt at de fleste i fodboldverdenen kan sætte potentiale, erfaring og stabile præstationer op mod hinanden. De fleste ved nok at en ung spiller som netop har færdiggjort sit første år som egentlig seniorspiller på nogenlunde niveau, vil have udfald. Basso bliver handlet på sit potentiale, som så mange andre spillere på hans alder.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. feb 2017, 14:18

Gaarde6 skrev:
OlleBruun skrev:Har fået oplyst fra en kilde tæt på ledelsen i AaB, at grunden til at skiftet endnu ikke er gået igennem, er at Bassos rådgiver og familien (som det tidligere har været nævnt) mener at han skal vente minimum til sommer med et skifte, da han til den tid vil være endnu mere værd..

Følger op så snart jeg ved mere!
Den køber jeg overhovedet ikke.
Man flyver sgu ikke til Kina, hvis ikke man har gjort sig klar på om det er det man vil.
De dollars som Bassogog kan score ved at skifte nu til Kina, kommer han ikke i NÆRHEDEN af at score ved at vente til sommer! Tværtimod vil jeg faktisk sige.
Det kunne jo også være at det er AaB som kæmper med næb og kløer for at få handlen til at gå igennem, og derfor har overbevist Basso om at tage ud og se på forholdene før han eventuelt vender tomlen nedad. Det kunne også være grunden til at man ligefrem har sendt direktøren med, hvis den historie ellers er korrekt.

Selvfølgelig kan Basso ikke få en kontrakt i Europa til Kina-løn, men til gengæld kan han måske få sig en rigtig god karriere, så det sportslige vs. økonomien er uden tvivl oppe og vende.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Brent » 19. feb 2017, 14:59

Nå men mens vi venter kan man da ryste lidt røv til den her https://youtu.be/EoYSkjWI_tQ
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Brent » 19. feb 2017, 15:05

AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Brent » 19. feb 2017, 15:07

Virker dog ikkke til at prisen er i nærheden af 45 mio
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5052
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kunji » 19. feb 2017, 15:09

Han er solgt for 45 mio. Der går dog ca 10-15 til Wilmington og agenter. Så vidt jeg ved.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AalBoyeBK » 19. feb 2017, 15:12

Vi har nok fået mere end 30 millioner af transferen når man opjusterer med 25 millioner, og der i disse penge er indfattet investeringer i både spillere og strategiske investeringer. Det har man vel ikke kun sat 5 millioner af til?

35 virker nogenlunde rigtigt.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Ham der Emil » 19. feb 2017, 15:17

På P3 nævnte de 25-30 mil.
Et Hjerte - En Klub

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Christian Bassogog

Indlæg af AalBoyeBK » 19. feb 2017, 15:19

Ham der Emil skrev:På P3 nævnte de 25-30 mil.
Det er jo åbenlyst forkert jf. fondsbørsmeddelelsen.

Besvar