Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Søgaard » 10. aug 2016, 08:44

Tak til den AaB-fan der havde manipuleret med dagens mest populære nyheder på godmorgen P3, således at ankomsten af Flores havde sneget sig ind på 1. Pladsen.. Høj klasse, det reddede lige min morgen :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af BoT » 10. aug 2016, 09:16

Jeg tror altså bestemt ikke, vi skal forvente fyrværkeri fra dag 1. Uagtet hvor gode, vi som klub måske er til at integrere nye spillere (er vi egentlig det??), så vil det rent sportsligt tage tid at vænne sig til - ligesom jeg godt kan være lidt bekymret for de meldinger, der kommer fra agent og sælgende klub, som nærmest bare forventer, at han vil smadre ligaen fuldstændigt og blive solgt videre næsten med det samme.

Husk på, at det tog Santander en vis tid at falde på plads i FCK, og han er vel trods alt også en temmelig dygtig spiller. Der ER altså milevidt fra den peruvianske liga til Superligaen - på alle parametre.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2016, 09:33

BoT skrev:Jeg tror altså bestemt ikke, vi skal forvente fyrværkeri fra dag 1. Uagtet hvor gode, vi som klub måske er til at integrere nye spillere (er vi egentlig det??), så vil det rent sportsligt tage tid at vænne sig til - ligesom jeg godt kan være lidt bekymret for de meldinger, der kommer fra agent og sælgende klub, som nærmest bare forventer, at han vil smadre ligaen fuldstændigt og blive solgt videre næsten med det samme.

Husk på, at det tog Santander en vis tid at falde på plads i FCK, og han er vel trods alt også en temmelig dygtig spiller. Der ER altså milevidt fra den peruvianske liga til Superligaen - på alle parametre.
Hvis man er høj nok, er man god nok!!!

Men de fleste smider jo det første halve år inden kvaliteten rigtig viser sig. Og det bliver nok også tilfældet her. Spændt om han er angriber eller kant til at starte med.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 10. aug 2016, 09:38

BoT skrev:Jeg tror altså bestemt ikke, vi skal forvente fyrværkeri fra dag 1. Uagtet hvor gode, vi som klub måske er til at integrere nye spillere (er vi egentlig det??), så vil det rent sportsligt tage tid at vænne sig til - ligesom jeg godt kan være lidt bekymret for de meldinger, der kommer fra agent og sælgende klub, som nærmest bare forventer, at han vil smadre ligaen fuldstændigt og blive solgt videre næsten med det samme.

Husk på, at det tog Santander en vis tid at falde på plads i FCK, og han er vel trods alt også en temmelig dygtig spiller. Der ER altså milevidt fra den peruvianske liga til Superligaen - på alle parametre.
Yes, helt enig.

Santander var endda som udgangspunkt langt større profil end Flores er. Tryllebandt det meste af Sydamerika med hans stærke præstationer for Guaraní under Copa Libertadores 2015, og var helt enestående i samme sæson i ligaen (der er en tand bedre end den peruvianske).
Det er dog først i denne sæson han for alvor er ved at etablere sig i FCK. Så hold your horses - det ville altså klæde med lidt mere realistiske forestillinger.
For 1 år siden var der flere der var på vej til at kalde Abildgaard for en stensikker fast mand i årene der kom - i dag er han nede som 5/6 valg på den centrale midtbane.
Tag den med ro, og giv manden tid.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 10. aug 2016, 09:45

FlæskeFrank skrev: Hvis man er høj nok, er man god nok!!!

Men de fleste smider jo det første halve år inden kvaliteten rigtig viser sig. Og det bliver nok også tilfældet her. Spændt om han er angriber eller kant til at starte med.
Det lokker da lidt, at han har lavet mål i 4 ud af de 5 kampe hvor han af nød har spillet angriber denne sæson. Mit gæt er, at det bliver lidt af hvert. Men der er ingen tvivl om, at vi virkelig har brug for en venstre kant med pondus. Børsting har simpelthen ikke niveauet lige nu. Og Flores ER ikke angriber som udgangspunkt - han er venstre kant eller offensiv midtbane. Mit gæt er, at det heller ikke vil være fordrende for hans landsholdsplads hvis vi begynder at spille ham alt for meget ude af position.

Med mulig afgang af Helenius, så er det spændende om vi henter Schwartz ind. Han skulle have været i spil, hvis ikke vi havde hentet Flores.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. aug 2016, 10:06

Gamen skrev:
BoT skrev:Jeg tror altså bestemt ikke, vi skal forvente fyrværkeri fra dag 1. Uagtet hvor gode, vi som klub måske er til at integrere nye spillere (er vi egentlig det??), så vil det rent sportsligt tage tid at vænne sig til - ligesom jeg godt kan være lidt bekymret for de meldinger, der kommer fra agent og sælgende klub, som nærmest bare forventer, at han vil smadre ligaen fuldstændigt og blive solgt videre næsten med det samme.

Husk på, at det tog Santander en vis tid at falde på plads i FCK, og han er vel trods alt også en temmelig dygtig spiller. Der ER altså milevidt fra den peruvianske liga til Superligaen - på alle parametre.
Yes, helt enig.

Santander var endda som udgangspunkt langt større profil end Flores er. Tryllebandt det meste af Sydamerika med hans stærke præstationer for Guaraní under Copa Libertadores 2015, og var helt enestående i samme sæson i ligaen (der er en tand bedre end den peruvianske).
Det er dog først i denne sæson han for alvor er ved at etablere sig i FCK. Så hold your horses - det ville altså klæde med lidt mere realistiske forestillinger.
For 1 år siden var der flere der var på vej til at kalde Abildgaard for en stensikker fast mand i årene der kom - i dag er han nede som 5/6 valg på den centrale midtbane.
Tag den med ro, og giv manden tid.

Glem det, jeg er fucking ekstatisk.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Califfen » 10. aug 2016, 10:08

Og hvad med ham argentineren FCK hentede til midtbanen for et par år siden? Kan ikke huske hans navn. Men han var i hvert fald også udråbt til at være/blive en kæmpe stjerne, og han nåede vel nærmest at spille sig af holdet allerede i opstartskampene..

Men self på den anden side, Flores er væsentligt højere end ham, så hans forudsætninger er allerede dér mindst 50 procent bedre.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Walther » 10. aug 2016, 10:19

Gaarde og Flores lige ankommet til Hornevej med Flores' kæreste og agent som følge.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 10. aug 2016, 10:19

Tror måske også der er foreskel på den forhåbentlige sikkerhed der ligger I det når AaB henter en spiller kontra når FCK gør det.
FCK har bedre råd til at "satse" end AaB har.

Se de indkøb FCK har gjort de sidste 5 år på spillere til +10 mio. Der er altså en del der ikke har slået igennem og virkelig skuffet BIG time.
Det har AaB bare ikke råd til, så tror AaB bruger lige den ekstra tid på at sikre sig den helt rigtige spiller - nok også derfor AaB's handler ofte kommer senere end eks. FCK og FCM..

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Spanky » 10. aug 2016, 10:21

Califfen skrev:Og hvad med ham argentineren FCK hentede til midtbanen for et par år siden? Kan ikke huske hans navn. Men han var i hvert fald også udråbt til at være/blive en kæmpe stjerne, og han nåede vel nærmest at spille sig af holdet allerede i opstartskampene..

Men self på den anden side, Flores er væsentligt højere end ham, så hans forudsætninger er allerede dér mindst 50 procent bedre.
Franco Mussis var navnet, forstår ikke man allerede kan glemme ham... ;)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 10. aug 2016, 10:23

Califfen skrev:Og hvad med ham argentineren FCK hentede til midtbanen for et par år siden? Kan ikke huske hans navn. Men han var i hvert fald også udråbt til at være/blive en kæmpe stjerne, og han nåede vel nærmest at spille sig af holdet allerede i opstartskampene.
Franco Mussis var fed og ude af form, da han kom til FCK. Det er nok ikke tilfældet med Flores, som kommer direkte fra en lang sæson. Til gengæld kan det være at han så er lidt slidt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af KJ » 10. aug 2016, 10:24

Franco Mussis havde et vægtproblem. Det tror jeg ikke, vi kan beskylde vores peruvianer for at have...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2016, 10:30

Vi kan ogsaa naevne Cristian Bolanos, som i hvertfald ikke var den store success da han kom til OB, og netop beviste at det tager tid at tilpasse sig europaeisk fodbold. Er der overhovedet eksempler paa superligaspillere der har praesteret fra dag-1 derovre fra? Der er maaske heller ikke saa mange at tage af.

Svenskerne derimod virker bedre til at integrere dem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af BoT » 10. aug 2016, 10:38

Helt overordnet set bliver vi nødt til at ruste os med tålmodighed med det AaB-hold, der er ved at blive bygget op. Vi kan altså have en ideal-opstilling, hvor vi stiller med 4 nye spillere + Bassogog og dertil et par stykker, der stadig er meget unge. Der kommer til at være et stort pres på de få etablerede spillere + trænerteamet for at få det til at fungere, og vi vil helt sikker opleve udslag. Fx at vi spiller uafgjort på mandag mod Esbjerg og taber 4-0 i Parken.

Vi skal være meget tilfredse med vores 8 point, og det kommer til at blive en hård kamp at slutte i top-6 i år. Men det er også det værd, mener jeg. Vi bygger op for at blive endnu stærkere, og næste sæson kan blive rigtig god..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 10. aug 2016, 11:16

BoT skrev:Helt overordnet set bliver vi nødt til at ruste os med tålmodighed med det AaB-hold, der er ved at blive bygget op. Vi kan altså have en ideal-opstilling, hvor vi stiller med 4 nye spillere + Bassogog og dertil et par stykker, der stadig er meget unge. Der kommer til at være et stort pres på de få etablerede spillere + trænerteamet for at få det til at fungere, og vi vil helt sikker opleve udslag. Fx at vi spiller uafgjort på mandag mod Esbjerg og taber 4-0 i Parken.

Vi skal være meget tilfredse med vores 8 point, og det kommer til at blive en hård kamp at slutte i top-6 i år. Men det er også det værd, mener jeg. Vi bygger op for at blive endnu stærkere, og næste sæson kan blive rigtig god..
La' vær' med at mane til besindighed, når Gaarde lover succes fra dag 1. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... ra-dag-et/

De eneste ubekendte er vel hvor guldfesten skal holdes, og om millionerne for Flores-salget bliver to eller trecifrede.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 10. aug 2016, 11:19

Gnu skrev:
BoT skrev:Helt overordnet set bliver vi nødt til at ruste os med tålmodighed med det AaB-hold, der er ved at blive bygget op. Vi kan altså have en ideal-opstilling, hvor vi stiller med 4 nye spillere + Bassogog og dertil et par stykker, der stadig er meget unge. Der kommer til at være et stort pres på de få etablerede spillere + trænerteamet for at få det til at fungere, og vi vil helt sikker opleve udslag. Fx at vi spiller uafgjort på mandag mod Esbjerg og taber 4-0 i Parken.

Vi skal være meget tilfredse med vores 8 point, og det kommer til at blive en hård kamp at slutte i top-6 i år. Men det er også det værd, mener jeg. Vi bygger op for at blive endnu stærkere, og næste sæson kan blive rigtig god..
La' vær' med at mane til besindighed, når Gaarde lover succes fra dag 1. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... ra-dag-et/

De eneste ubekendte er vel hvor guldfesten skal holdes, og om millionerne for Flores-salget bliver to eller trecifrede.
Forkert... kun stedet for guldfesten er ubekendt. Salget bliver 3 cifret millioner. BUM

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Walther » 10. aug 2016, 11:34

Flores og Gaarde har forladt kontoret og står nu og ser holdets træning.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af aaballday » 10. aug 2016, 11:54

Walther skrev:Flores og Gaarde har forladt kontoret og står nu og ser holdets træning.
Er Friis henne og snakke lidt spansk?

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Walther » 10. aug 2016, 11:56

aaballday skrev:
Walther skrev:Flores og Gaarde har forladt kontoret og står nu og ser holdets træning.
Er Friis henne og snakke lidt spansk?
Nej jeg så kun at fyssen var henne og give hånd og sige hej. De var kun derude i 15 minutter eller deromkring. Vejret er ikke ligefrem som i Peru. :-D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af aaballday » 10. aug 2016, 11:59

Walther skrev:
aaballday skrev:
Walther skrev:Flores og Gaarde har forladt kontoret og står nu og ser holdets træning.
Er Friis henne og snakke lidt spansk?
Nej jeg så kun at fyssen var henne og give hånd og sige hej. De var kun derude i 15 minutter eller deromkring. Vejret er ikke ligefrem som i Peru. :-D
Nej præcis. Så de glade ud? ;)

Besvar