Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 12. aug 2016, 06:41

Kempes skrev:
Maglau skrev:
Kempes skrev:Spændende hvad vores nye sydamerikanske troldmand kan bringe til holdet.

Tvivler stærkt på at LS vil stille med en angrebsduo, der hedder Bassogog + Flores (medmindre man satser på at de kan løbe mellem benene på forsvarsspillerne).

Jeg ser heller ikke Flores gå ind og spille venstre midtbane. Derfor må Bassogog vel en tur på bænken.

Som jeg tidligere har skrevet så jeg gerne man prøvede at ændre formation til 4 - 2 - 3 - 1 for at få den bredde i spillet som vores back ikke er i stand til at give. Desuden er det vel også lidt omsonst at lave at hive backsene langt frem til at lave en masse indlæg til spillere der er et godt stykke under 1,70 (medmindre det er i lilleput-rækkerne ;) ).

Alternativt skal vi droppe possession-hysteriet og gå all in på omstillingerne med vores 2 små raketter. Men det kommer nok aldrig til at ske.
Lad nu være med at foreslå ændring af spillestil , det er imponerende at folk ikke forstår at det ikke sker. AaB er gennemsyret og gennem trænet af en fastlagt spillestil med bla indadvendte kanter etc og med offensive backs.
Og så er det noget uvidende vrøvl at offensive backs er beregnet til indlæg til hovedssrødstærke angribere. Hvis det var tilfældet er det ikke meget Barca offensive backs har at skyde efter i feltet.
Tak for den taktiske lektion. Nu hader jeg Barcelona og går ikke så meget op i hvordan de stiller op. Jeg ved dog at de ikke spiller 4 - 4- 2 og at Suarez er en dygtig header. Naturligvis er offensive backs fint og pga Dalsgaards speed og evner kunne han ofte spille den fladt skråt bagud fra "zone 18". Det vil vi meget sjældet se bl.a. PK gøre han kommer kun frem til "zone 15" og kan så kun lægge et højt indlæg. Det samme gør sig gældende med Gilli/Blåbjerg

Derfor synes jeg at AaBs nuværende system står med en kæmpe udfordring med de spillere vi har til rådighed (efter bl.a. Spalvis, Dalsgaard og Thomsen er væk). Jeg er tilhænger af at et hold bruger den taktik, der betyder at det vinder flest fodboldkampe. Det kan jeg ikke se vores nuværende system gøre med den trup Allan Gaarde har sammensat.

Og så kan det da godt være at man i trænerstaben må sluge et par kameler.
Så 8 point efter 4 kampe er ikke tilfredsstillende med Gaardes trup...?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 08:12

hje1980 skrev:Så 8 point efter 4 kampe er ikke tilfredsstillende med Gaardes trup...?
Var der ikke en, som for 2 uger siden skrev, at AaB skulle have 5-6 forstærkninger for at komme i top6 ? Der er meget forskelige forventninger til holdet.

At vi har fået 8 point inden holdet begynder at spille godt virker yderst godkendt.
- FlæskeFrank

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Kempes » 12. aug 2016, 08:21

[/quote]
Så 8 point efter 4 kampe er ikke tilfredsstillende med Gaardes trup...?[/quote]

Pointhøsten har sådan set været over hvad jeg forventede før sæsonen. Spillet på banen har dog som oftest været elendigt og det er i hvert fald ikke pga. vores formation pointene er kommet. Nærmere held i slutfasen (f.eks. er 3 point hentet efter dødbolde i de døende minutter)

Ser man på de hold vi har mødt så er det altså en hjemmebanekamp mod en oprykker, et stærkt svækket OB-hold, og et juniorhold fra nordsjæland. Sejren over Randers er i mine øjne den eneste gode kamp vi har spillet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 08:31

Kempes skrev: Ser man på de hold vi har mødt så er det altså en hjemmebanekamp mod en oprykker, et stærkt svækket OB-hold, og et juniorhold fra nordsjæland. Sejren over Randers er i mine øjne den eneste gode kamp vi har spillet.
Jeg er helt enig i, at AaB har fået flere point end spillet har været til indtil nu og med lidt held så kommer der 3 mere imod Esbjerg. Det bliver godt at have noget at stå imod med, når FCK og FCMs kommer og moser os (igen, igen).

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 08:51

Kempes skrev:Spillet på banen har dog som oftest været elendigt og det er i hvert fald ikke pga. vores formation pointene er kommet. Nærmere held i slutfasen (f.eks. er 3 point hentet efter dødbolde i de døende minutter)

Ser man på de hold vi har mødt så er det altså en hjemmebanekamp mod en oprykker, et stærkt svækket OB-hold, og et juniorhold fra nordsjæland. Sejren over Randers er i mine øjne den eneste gode kamp vi har spillet.
Jeg forstår ikke det med held. Vi presser jo på til sidst. Det er jo ikke et tilfældigt lykketræf, som giver målet. Det eneste heldige er jo, at det er sidste eller næstsidste angreb - en boksers K.O. er jo oftest også sidste slag, men er det også heldig eller er det fordi, at modstanderen er nedbrudt ?

Og lige omkring modstanderne. Et svækket OB-hold, det er det samme OB hold som eksperterne regner sikker i top6. Og svækket hvordan ? At KEP var i karantæne ? At de havde folk med til OL(newsflash det har vi også) ?

Juniorhold fra Nordsjælland - sådan er de hele sæsonen, så det er ikke bare mod os. De stillede med et yngre hold ugen forinden end mod os, så vi mødte vel FCN -seniorhold ? Og hvem på det juniorhold syntes du gjorde det dårligt ? For det var jo kun juniorer ? De var uheldige med skader - men det er jo ikke et juniorholds lod, men tilfældigheder.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2016, 09:16

FlæskeFrank skrev:
Kempes skrev:Spillet på banen har dog som oftest været elendigt og det er i hvert fald ikke pga. vores formation pointene er kommet. Nærmere held i slutfasen (f.eks. er 3 point hentet efter dødbolde i de døende minutter)

Ser man på de hold vi har mødt så er det altså en hjemmebanekamp mod en oprykker, et stærkt svækket OB-hold, og et juniorhold fra nordsjæland. Sejren over Randers er i mine øjne den eneste gode kamp vi har spillet.
Jeg forstår ikke det med held. Vi presser jo på til sidst. Det er jo ikke et tilfældigt lykketræf, som giver målet. Det eneste heldige er jo, at det er sidste eller næstsidste angreb - en boksers K.O. er jo oftest også sidste slag, men er det også heldig eller er det fordi, at modstanderen er nedbrudt ?

Og lige omkring modstanderne. Et svækket OB-hold, det er det samme OB hold som eksperterne regner sikker i top6. Og svækket hvordan ? At KEP var i karantæne ? At de havde folk med til OL(newsflash det har vi også) ?

Juniorhold fra Nordsjælland - sådan er de hele sæsonen, så det er ikke bare mod os. De stillede med et yngre hold ugen forinden end mod os, så vi mødte vel FCN -seniorhold ? Og hvem på det juniorhold syntes du gjorde det dårligt ? For det var jo kun juniorer ? De var uheldige med skader - men det er jo ikke et juniorholds lod, men tilfældigheder.
Udover Randers så har der altså ikke været meget drev i de hold vi har mødt hidtil. FCN, OB og ACH har tilsammen 10 point i 12 kampe og en målscore på 13-19.

Der er ingen tvivl om at vi skal op i et højere gear hvis vi skal holde os i top-6, men det er der så også god grund til at tro på vi kan komme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 09:34

Pastorius skrev:Udover Randers så har der altså ikke været meget drev i de hold vi har mødt hidtil. FCN, OB og ACH har tilsammen 10 point i 12 kampe og en målscore på 13-19.

Der er ingen tvivl om at vi skal op i et højere gear hvis vi skal holde os i top-6, men det er der så også god grund til at tro på vi kan komme.
Nu har de mødt AaB, så selvfølgelig har de smidt point :P

Som jeg ser det har vi rystet foråret af os, fået en god start, spillet 2 nye mænd(Holger og Meilinger) ind, og snart også Sloth. Fået en invalid tilbage på banen(Ahlmann) og som det eneste top4-hold afgivet to spillere til landsholdet.

Dertil angrebsfronten, som har været skadet/ude af form. Den er også ved at komme på plads. Så på en del parametre har vi også været udfordret, men løst det.
Jeg vil ikke sige, at vi startede på minus, men vi løst mange udfordringer, som ikke skal kigges på den nære fremtid.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2016, 09:44

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Udover Randers så har der altså ikke været meget drev i de hold vi har mødt hidtil. FCN, OB og ACH har tilsammen 10 point i 12 kampe og en målscore på 13-19.

Der er ingen tvivl om at vi skal op i et højere gear hvis vi skal holde os i top-6, men det er der så også god grund til at tro på vi kan komme.
Nu har de mødt AaB, så selvfølgelig har de smidt point :P

Som jeg ser det har vi rystet foråret af os, fået en god start, spillet 2 nye mænd(Holger og Meilinger) ind, og snart også Sloth. Fået en invalid tilbage på banen(Ahlmann) og som det eneste top4-hold afgivet to spillere til landsholdet.

Dertil angrebsfronten, som har været skadet/ude af form. Den er også ved at komme på plads. Så på en del parametre har vi også været udfordret, men løst det.
Jeg vil ikke sige, at vi startede på minus, men vi løst mange udfordringer, som ikke skal kigges på den nære fremtid.
De har nu også mødt andre hold, men det er altså nummer 8, 10 og 11. Uden kampene mod os har de 8 point i 9 kampe, og en målscore på 9-14.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Jacob » 12. aug 2016, 10:01

Inden vi nu alle går i selvsving over hvor dårligt alt er, så er vi vel enige om, at Brøndby er blevet udråbt til at have spillet fantastisk og startet sæsonen stærkt også pointmæssigt? Altså det Brøndbyhold der har samme pointantal som os og har hidtil mødt FCM, samt nummer 10, 13 og 14!
Pointen er at det slet ikke er så skidt en sæsonstart og indsats af holdet - især ikke hvis man kigger på hvor mange nye spillere og forandringer vi har haft i opstillingerne. Lidt rytme og samme start-11 i det her hold og så er vi altså naturligt i top-4 i mine øjne.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 12. aug 2016, 10:23

Pastorius skrev:
Der er ingen tvivl om at vi skal op i et højere gear hvis vi skal holde os i top-6, men det er der så også god grund til at tro på vi kan komme.
Sikke noget vrøvl. Jeg har meget svært ved at tælle til tre hold ud over BIF/FCK/FCM, der har været bedre end os spillemæssigt - det må du jo kunne siden du mener vi ikke er i top-6-gear?

Vi skal huske på at rækken har 14 hold. Randers, OB og til dels Nordsjælland er hold fra den formodede bedste halvdel. I modsætning til holdene lige under os har vi jo ikke mødt Esbjerg, Silkeborg eller Sønderjyske endnu.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2016, 10:41

For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 10:47

astonvilla skrev:For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Hun lød ret sikker i vidoen og synes at LS har lovet et indhop allerede. Vil gætte på, at Risgaard starter på kanten og så bliver taget ud for Flores på et tidspunkt.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gaarde6 » 12. aug 2016, 10:49

Håber stadig Gaarde tryller en stærk midterforsvar frem . Det ville gøre truppen tæt på perfekt (Ja jeg tror stadig PK eller Gilli kan løse vores back problem)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2016, 10:49

Eksil skrev:
astonvilla skrev:For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Hun lød ret sikker i vidoen og synes at LS har lovet et indhop allerede. Vil gætte på, at Risgaard starter på kanten og så bliver taget ud for Flores på et tidspunkt.
OK (har ikke set videoen) - det lyder sku godt.

Alle mand på Communale!!! Det bliver grande.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 11:02

astonvilla skrev:
Eksil skrev:
astonvilla skrev:For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Hun lød ret sikker i vidoen og synes at LS har lovet et indhop allerede. Vil gætte på, at Risgaard starter på kanten og så bliver taget ud for Flores på et tidspunkt.
OK (har ikke set videoen) - det lyder sku godt.Alle mand på Communale!!! Det bliver grande.
Kig kig kig. Der er en sød sydamerikaner som lyver om, at Estadio de Communale ser flot ud, trods at han kommer fra det her med plads til 80.000:

Billede

Ydremere er der AaB folk der virker til at have styr på tingene, panfløjte og en vanligt kejtet Gaarde.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2016, 11:08

Eksil skrev:
astonvilla skrev:
Eksil skrev:
astonvilla skrev:For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Hun lød ret sikker i vidoen og synes at LS har lovet et indhop allerede. Vil gætte på, at Risgaard starter på kanten og så bliver taget ud for Flores på et tidspunkt.
OK (har ikke set videoen) - det lyder sku godt.Alle mand på Communale!!! Det bliver grande.
Kig kig kig. Der er en sød sydamerikaner som lyver om, at Estadio de Communale ser flot ud, trods at han kommer fra det her med plads til 80.000:

Billede

Ydremere er der AaB folk der virker til at have styr på tingene, panfløjte og en vanligt kejtet Gaarde.
Såfremt vi lige smækker "Wellcome to Hell" banneret op bag mål igen, så mærker Flores ingen forskel. Som at være hjemme.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 11:13

Eksil skrev:Kig kig kig. Der er en sød sydamerikaner som lyver om, at Estadio de Communale ser flot ud, trods at han kommer fra det her med plads til 80.000:
Jeg grinte også noget over spørgsmål/svar om stadion, når han lige kom fra en topkamp. Men så googlede jeg lidt, såvidt jeg kan se, var der kun 24.000 til topkampen, så måske er han ikke bedre vant end stadions som AaBs.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Mephisto2 » 12. aug 2016, 11:35

Sauer skrev:
vandmelonen skrev:Det ser ud til AaB genererer en masse Peru-fans i tiden. FB-siden er steget med ca. 1000+ likes henover den sidste time, hvor videoen er blevet offentliggjort. Læg dertil en helveds masse delinger og kommentarer fra peruvianske fans. Vi har vist ganske rigtig ramt et nyt marked!! :money: :money:
Ja, vores nye ven kommer vist godt nok med et følge. Han har over 53.000 følgere på Facebook - AaB har lige lidt flere med lidt over 67.000.
Og nu mere end 69.000 - altså ca. 3.000 flere likes end før videoen med Ørerne!!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Mephisto2 » 12. aug 2016, 11:37

Eksil skrev:
astonvilla skrev:
Eksil skrev:
astonvilla skrev:For lige at få denne tråd tilbage på sporet:

Gad vide hvornår vi ved med sikkerhed at han er spilberettiget til mandag (i.e. spillerlicensen kommer på plads)?

Jeg kunne godt nok godt tænke mig at se kamelen på mandag - om så bare i et indhop eller sådan.
Hun lød ret sikker i vidoen og synes at LS har lovet et indhop allerede. Vil gætte på, at Risgaard starter på kanten og så bliver taget ud for Flores på et tidspunkt.
OK (har ikke set videoen) - det lyder sku godt.Alle mand på Communale!!! Det bliver grande.
Kig kig kig. Der er en sød sydamerikaner som lyver om, at Estadio de Communale ser flot ud, trods at han kommer fra det her med plads til 80.000:

Billede

Ydremere er der AaB folk der virker til at have styr på tingene, panfløjte og en vanligt kejtet Gaarde.
Det er fuldstændigt som Aalborg Stadion i gamle dage uden tag - som i en kamp mellem AaB og Ikast i slut november....

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gnu » 12. aug 2016, 11:55

Kunne man ikke få Tifo Kaos til at arrangere udlevering af Mickey Mouse-ører og panfløjter til tilskuerne til kampen på mandag for at byde vores nye ven ordentligt velkommen?

6.000 gnavne nordjyder med Mickey Mouse-ører og på panfløjte. Det kunne sgu da være en fest og en tifo, der næppe er set før.

Alternativt hyre Gheorghe Zamfir til at stå for pauseunderholdningen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar