Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af gravballe » 14. jun 2017, 19:00

Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 19:04

gravballe skrev:Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.
Det bliver mere og mere søgt. Skal vi lige blive enige om, at vi har masser af boldbesiddelse og at vores spillere også har rig mulighed for at blive retvendt? Det kan ikke blive ved med at være en gangbar undskyldning at han bliver spillet forkert, vi har jo knap nok set ham drible en mand endnu! Hurtighed har han heller ikke meget af ifht. en normal superliga-spiller. Enhver burde kunne se allerede nu, at han bør få max et halvt år mere og ellers sendes videre mens vi stadig kan få gode penge for ham. Jeg vil give ham max. 20-25 % chance for at slå til i AaB.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af DobbeltA » 14. jun 2017, 19:18

Gamen skrev:
gravballe skrev:Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.
Det bliver mere og mere søgt. Skal vi lige blive enige om, at vi har masser af boldbesiddelse og at vores spillere også har rig mulighed for at blive retvendt? Det kan ikke blive ved med at være en gangbar undskyldning at han bliver spillet forkert, vi har jo knap nok set ham drible en mand endnu! Hurtighed har han heller ikke meget af ifht. en normal superliga-spiller. Enhver burde kunne se allerede nu, at han bør få max et halvt år mere og ellers sendes videre mens vi stadig kan få gode penge for ham. Jeg vil give ham max. 20-25 % chance for at slå til i AaB.
Så giver jeg ham også 20-25% chance, så er vi oppe på 40-50%
:aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 14. jun 2017, 19:57

gravballe skrev:Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.
En god spiller skaber jo noget ud af de bolde han får og det hold han nu engang er en del af. Hvis han er utilfreds med hvordan han bliver sat i scene så må han jo tage det med sine medspiller og sin træner og arbejde med sagerne. Problemet er bare at han ikke er der til de træninger, hvor man arbejder med den slags. Han gik glip af store dele af vinteropstarten og han er der aldrig når der bliver trænet angrebsmønstre i landsholdspauserne. Nu har han jo igen været med landsholdet og starter næppe op samtidig med den øvrige trup, så jeg må indrømme at jeg ikke har de store forventninger til at han slår igennem næste sæson heller.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af DobbeltA » 14. jun 2017, 20:06

Yankee skrev:
gravballe skrev:Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.
En god spiller skaber jo noget ud af de bolde han får og det hold han nu engang er en del af. Hvis han er utilfreds med hvordan han bliver sat i scene så må han jo tage det med sine medspiller og sin træner og arbejde med sagerne. Problemet er bare at han ikke er der til de træninger, hvor man arbejder med den slags. Han gik glip af store dele af vinteropstarten og han er der aldrig når der bliver trænet angrebsmønstre i landsholdspauserne. Nu har han jo igen været med landsholdet og starter næppe op samtidig med den øvrige trup, så jeg må indrømme at jeg ikke har de store forventninger til at han slår igennem næste sæson heller.
Vi må droppe de der landsholdsspillere omgående

Gamen

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 20:10

DobbeltA skrev:
Vi må droppe de der landsholdsspillere omgående
Der er væsentlig forskel på at være væk i så lange perioder, og flyve over så store afstande som Flores gør, og så til at spille kval-kampe i Tórshavn, Bukarest og hvor man eller kan komme hen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Gamling » 15. jun 2017, 06:17

Lad os få Flores solgt hurtigst muligt. Vi kommer aldrig til at få gavn af hans kvaliteter i AaB og han er den eneste spiller tilbage i truppen hvor vi stadig kan score lidt mønt
Gamling
"Ib Simonsen forever"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 20. jun 2017, 10:05

Yankee skrev:
gravballe skrev:Hvis du nu ser hans landskampe vil du se han typisk får afleværingerne foran sig. I AaB får han dem konstant med ryggen imod målet. Det er så tydeligt at han bliver spillet helt forkert, og ikke får det maximal ud af sit touch og speed.
En god spiller skaber jo noget ud af de bolde han får og det hold han nu engang er en del af. Hvis han er utilfreds med hvordan han bliver sat i scene så må han jo tage det med sine medspiller og sin træner og arbejde med sagerne. Problemet er bare at han ikke er der til de træninger, hvor man arbejder med den slags. Han gik glip af store dele af vinteropstarten og han er der aldrig når der bliver trænet angrebsmønstre i landsholdspauserne. Nu har han jo igen været med landsholdet og starter næppe op samtidig med den øvrige trup, så jeg må indrømme at jeg ikke har de store forventninger til at han slår igennem næste sæson heller.
Mon ikke de træner angrebs øvelser på andre tidspunkter end i landskamps pauserne. Men ok.... hvis de kun træner det der, så forstår jeg godt hvorfor vi ikke scorede flere mål i sidste sæson...
Note til Gaarde; ikke flere landsholdsspillere tak. De er væk hele tiden fra de vigtige træninger...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 20. jun 2017, 11:32

hje1980 skrev: Mon ikke de træner angrebs øvelser på andre tidspunkter end i landskamps pauserne. Men ok.... hvis de kun træner det der, så forstår jeg godt hvorfor vi ikke scorede flere mål i sidste sæson...
Note til Gaarde; ikke flere landsholdsspillere tak. De er væk hele tiden fra de vigtige træninger...
Lad mig prøve at skære det ud i pap:

1) Det er tydeligt at Flores ikke er ret godt afstemt med sine medspillere og det er én af hovedårsagerne til at han ikke præsterer.

2) Vi ved, at Flores gik glip af store dele af vinteropstarten, er væk længere end vores øvrige landsholdsspillere og i øvrigt ikke var med til træningsopstarten i går fordi han først fik ferie i sidste uge efter landsholdsturen.

Man skal være meget farvet hvis ikke man ser et link mellem 1) og 2).

Det er usandsynligt vigtigt at træne godt og kontinuerligt - især når man er ved at vende sig til en ny fodboldkultur. Hver eneste træningstime er vigtig for Flores og det er efter min vurdering en væsentlig årsag til hans dårlige præstationer at han misser alt, alt for mange træningspas. Og det er svært at se hvordan det skulle blive ret meget bedre til næste sæson, selvom han selvfølgelig nu har et år i klubben bag sig og må begynde at få bedre fat i vores spillestil.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Alpa Chino » 20. jun 2017, 11:38

Det kan simpelthen ikke passe at alle andre klubber i verden, kan hente deres sydamerikanske spillere hjem efter landskampe uden problemer.

Er AaB simpelthen bare for nærig med flybilletterne? Man må sgu betale dét, det koster for en direkte flyvning samme aften, for at få Flores hjem til træning 2 dage efter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af FIDEL » 20. jun 2017, 12:11

Jeg er helt enig med jer i, at det ikke er holdbart med Flores og hans manglende træningspas og skader, træthed mm.
I den optimale verden sender vi ham tilbage til sydamerika og fokuserer istedet på at opbygge et godt netværk i Brasilien eller Argentina, hvor der er ekstremt mange dygtige fodboldspillere, som ovenikøbet ikke spiller på landsholdet...

Jeg vil gerne have en eller to eksotiske spillere i AaB-truppen, og på det enorme brasilianske marked, har vi gode chancer for at finde en lottokupon eller to, der giver tilbage på et tidspunkt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Yankee » 20. jun 2017, 12:20

Alpa Chino skrev:Det kan simpelthen ikke passe at alle andre klubber i verden, kan hente deres sydamerikanske spillere hjem efter landskampe uden problemer.
Dels er der ikke ret mange peruvianere i de europæiske ligaer - det er typisk kun de allerbedste fra stillehavskysten der tager til Europa og i så fald kun de større ligaer, hvor man har råd til privatfly. Det er meget firkantet sat op men ikke helt forkert. Der er kæmpe forskel på at skulle til øst- eller vestkysten dernede - især kulturelt og fodboldmæssigt.

Derudover er der jo lidt længere til Aalborg da det typisk kræver 1-2 stop og lange transferperioder undervejs afhængigt af hvor Peru har spillet. Der er det noget lettere at skulle til Paris, Madrid eller Amsterdam.

Det er ikke noget der er uoverkommeligt, men det gør at vi skal have noget længere tålmodighed med Flores og at der er en ret stor risiko for at det aldrig bliver helt godt, selvom alle parter gør deres bedste.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af hje1980 » 20. jun 2017, 13:46

Alpa Chino skrev:Det kan simpelthen ikke passe at alle andre klubber i verden, kan hente deres sydamerikanske spillere hjem efter landskampe uden problemer.

Er AaB simpelthen bare for nærig med flybilletterne? Man må sgu betale dét, det koster for en direkte flyvning samme aften, for at få Flores hjem til træning 2 dage efter.
Nu siger du direkte...? Altså Lima - Aalborg??? Tvivler på AaB lige bruge 500K hver gang han skal afsted med et privatfly der kan tage den distance...
Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af abbifar » 20. jun 2017, 13:48

Yankee skrev:
Alpa Chino skrev:Det kan simpelthen ikke passe at alle andre klubber i verden, kan hente deres sydamerikanske spillere hjem efter landskampe uden problemer.
Dels er der ikke ret mange peruvianere i de europæiske ligaer - det er typisk kun de allerbedste fra stillehavskysten der tager til Europa og i så fald kun de større ligaer, hvor man har råd til privatfly. Det er meget firkantet sat op men ikke helt forkert. Der er kæmpe forskel på at skulle til øst- eller vestkysten dernede - især kulturelt og fodboldmæssigt.

Derudover er der jo lidt længere til Aalborg da det typisk kræver 1-2 stop og lange transferperioder undervejs afhængigt af hvor Peru har spillet. Der er det noget lettere at skulle til Paris, Madrid eller Amsterdam.

Det er ikke noget der er uoverkommeligt, men det gør at vi skal have noget længere tålmodighed med Flores og at der er en ret stor risiko for at det aldrig bliver helt godt, selvom alle parter gør deres bedste.
Stop nu med at komme med nuancer og gråtoner.

Gaarde skal bestemt fyres, da han ikke kan få SAS til at starte en Lima-Aalborg direkte rute. Hvad bruger vi egentlig alle vores penge på, hvis ikke der er råd til det?



Sent from my iPhone using Tapatalk
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 421
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Nestor » 20. jun 2017, 14:01

Nu siger du direkte...? Altså Lima - Aalborg??? Tvivler på AaB lige bruge 500K hver gang han skal afsted med et privatfly der kan tage den distance...
Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...
En hurtig søgning på Momondo giver en rejsetid fra Lima til Aalborg på 14 t 50 min med KLM til 8305,-. Og det er vel og mærke i dag.

:aabfan:

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af McMark » 20. jun 2017, 14:54

Nestor skrev:
Nu siger du direkte...? Altså Lima - Aalborg??? Tvivler på AaB lige bruge 500K hver gang han skal afsted med et privatfly der kan tage den distance...
Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...
En hurtig søgning på Momondo giver en rejsetid fra Lima til Aalborg på 14 t 50 min med KLM til 8305,-. Og det er vel og mærke i dag.

:aabfan:
Nu var det jo heller ikke det, at der blev opponeret imod :) Det var, at han skulle flyve DIREKTE fra Lima til Aalborg, hvilket er pænt umuligt uden at booke et privatfly ;)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af De Fem » 20. jun 2017, 17:03

hje1980 skrev: Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...
Den har været oppe at vende før. Man kan flyve til Amsterdam eller København fra Peru meget nemt og på den halve tid. Fra de to lufthavne går der flere fly til Aalborg end der går bybusser til de fleste landsbyer.

Så stort et problem er landskampe ikke. Derimod ser skader og taktisk forståelse ud til at være det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jun 2017, 20:45

De Fem skrev:
hje1980 skrev: Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...
Den har været oppe at vende før. Man kan flyve til Amsterdam eller København fra Peru meget nemt og på den halve tid. Fra de to lufthavne går der flere fly til Aalborg end der går bybusser til de fleste landsbyer.

Så stort et problem er landskampe ikke. Derimod ser skader og taktisk forståelse ud til at være det.
Jeg tror 99% af grunden til han har skuffet bunder i sprogproblemer. Forhåbentlig bliver det bedre i løbet af efteråret, som jo nok er ved at være sidste chance. Jeg er nu også enig med Yankee i at det ikke ligefrem er nemmere at integrere en spiller som har været så enormt meget væk, særligt sidste efterår. Problemerne med afstanden og den megen fravær med landsholdet er vel først og fremmest et problem fordi han er en spiller som ikke er vant til at spille på den måde vi gør her, og som ikke kan sproget. Havde Flores haft hele sin fodboldopvækst i DK og skulle have samme fravær med Perus landshold var problemet der efter min mening ikke.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af Alpa Chino » 20. jun 2017, 21:04

McMark skrev:
Nestor skrev:
Nu siger du direkte...? Altså Lima - Aalborg??? Tvivler på AaB lige bruge 500K hver gang han skal afsted med et privatfly der kan tage den distance...
Det tager ca. 1 døgns tid hver vej med den flyvetur. Med 1-2 skift. Det er svært at gøre det bedre...
En hurtig søgning på Momondo giver en rejsetid fra Lima til Aalborg på 14 t 50 min med KLM til 8305,-. Og det er vel og mærke i dag.

:aabfan:
Nu var det jo heller ikke det, at der blev opponeret imod :) Det var, at han skulle flyve DIREKTE fra Lima til Aalborg, hvilket er pænt umuligt uden at booke et privatfly ;)
Ja, jeg kan godt se at i tog ordet "direkte" meget bogstaveligt.

Jeg mente selvfølgelig den hurtigste rute som jeg kan se kan klares på 16 timer. Og så må AaB betale det som det koster.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt

Indlæg af aaballday » 21. jun 2017, 08:43

Hvis man er moderne og har Instagram kan man se, at Fores lige er rejst til Dubai på ferie. Han er højst sandsynlig blevet tildelt noget mere ferie pga landskampene. Mon ikke han er i Aalborg fra næste uge.

Besvar