Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søgaard » 4. maj 2017, 16:07

Forza skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:Det store spørgsmål er jo så, om Mæhle er i FCK fra januar 18, eller venter til sommeren 18.
Så er Mæhle altså heller ikke bedre. De 10 millioner er baseret på hans potentiale og unge alder, han er IKKE klar til at spille for FCK om 1 år.
Mæhle er langt fra færdiguddannet. Men han er den eneste i truppen der kan udfordrer. Han er kun 19 og har 4 år tilbage af kontrakten.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg mener om denne transfer. Jeg ville have været tilfreds med 2 mio EUR. 1,5 er liiiige i underkanten efter min smag.
2020 er kun 3 år væk :) Ellers ret enig. Men lad os nu lige se hvordan det ender.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 4. maj 2017, 16:12

Problemet er jo at vi nu igen skal ud og købe 4-5 spillere. Det er for mange at få scoutet ordentligt og alt for mange at køre ind på holdet på én gang. Velkommen til endnu en genopbygningssæson.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2017, 16:18

Yankee skrev:Problemet er jo at vi nu igen skal ud og købe 4-5 spillere. Det er for mange at få scoutet ordentligt og alt for mange at køre ind på holdet på én gang. Velkommen til endnu en genopbygningssæson.
Der var jo dybest set ikke meget "genopbygning" over sidste sæson. Vi mistede Thomsen og Spalvis (og spillede i øvrigt også miserabelt med de to spillere hele sidste forår), og det havde vi været forberedt på i hundrede år.

Problemet er, at afløserne ikke har niveau, at vores ungdomsafdeling ikke producerer profiler, og at tidligere profiler ikke har niveauet længere. Derfor er vi på tre år gået fra fremragende over først middelgode til middelmådige og nu decideret dårlige oplagt nedrykningskandidat.

Nu venter til gengæld et kæmpearbejde, hvor vi i dén grad kan bruge ordet genopbygning. Vi står mere eller mindre og skal hente et helt nyt hold. I den nuværende trup har vi Ahlmann og derudover ikke ret meget, vi kan bygge videre på.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 4. maj 2017, 16:24

Hovedet skrev: Der var jo dybest set ikke meget "genopbygning" over sidste sæson. Vi mistede Thomsen og Spalvis (og spillede i øvrigt også miserabelt med de to spillere hele sidste forår), og det havde vi været forberedt på i hundrede år.

Problemet er, at afløserne ikke har niveau, at vores ungdomsafdeling ikke producerer profiler, og at tidligere profiler ikke har niveauet længere. Derfor er vi på tre år gået fra fremragende over først middelgode til middelmådige og nu decideret dårlige oplagt nedrykningskandidat.

Nu venter til gengæld et kæmpearbejde, hvor vi i dén grad kan bruge ordet genopbygning. Vi står mere eller mindre og skal hente et helt nyt hold. I den nuværende trup har vi Ahlmann og derudover ikke ret meget, vi kan bygge videre på.
Vi mistede også KEP og Dalsgaard lige op til. Og ja, men lad mig nu igen henlede opmærksomheden på den strategi der er udgangspunktet for AaB. Vi skal toppe med dette hold i den kommende sæson... toppe! I en situation hvor vi har haft en støt nedadgående kurve siden indgangen til 2016. Det må altså få et par løftede bryn med herfra, hvordan vi lige skal løfte den opgave.
Så inden kongen af Herlev, Mr. Bang, flegner fuldstændig, så er der altså en væsentlig begrundet tvivl om den strategi AaB har arbejdet efter i 3 år, og haft rigeligt med tid til at planlægge efter. De seneste par salg har kun været en fjer i hatten, men alligevel er vi milevidt fra at ligne et konkurrencedygtigt hold, når det kommer til at kunne indfri vores målsætning.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af fish » 4. maj 2017, 16:25

Hovedet skrev:
Yankee skrev:Problemet er jo at vi nu igen skal ud og købe 4-5 spillere. Det er for mange at få scoutet ordentligt og alt for mange at køre ind på holdet på én gang. Velkommen til endnu en genopbygningssæson.
Der var jo dybest set ikke meget "genopbygning" over sidste sæson. Vi mistede Thomsen og Spalvis (og spillede i øvrigt også miserabelt med de to hele sidste forår), og det havde vi været forberedt på i hundrede år.

Problemet er, at afløserne ikke har niveau, at vores ungdomsafdeling ikke producerer profiler, og at tidligere profiler ikke har niveauet længere. Derfor er vi på tre år gået fra fremragende over middelmådige til decideret dårlige og er nu en helt oplagt nedrykningskandidat.

Nu venter til gengæld et kæmpearbejde, hvor vi i dén grad kan bruge ordet genopbygning. Vi står mere eller mindre og skal hente et helt nyt hold. I den nuværende har vi Ahlmann og derudover ikke ret meget, vi kan bygge videre på.
Aaaahhhh nu synes jeg godt nok der er lige vel meget pessimisme at spore. Vores ungdomsafdeling skal da ikke producere færdigbagte profiler. Det vil da næsten være uanstændigt godt hvis de går direkte ind som profil. Det bliver de ved at få erfaring og adaptere til Superliga niveau hurtigt.
Problemet er i genopbygningen, det er jeg helt enig i,og især hvis de unge ikke har nok erfaring at læne sig op efter. Hvem er det lige Thellufsen og andre virkelig skal lære af? Problemet er ikke IMO at skifte talent med talent, men at vi har skiftet profil med talent i en sådan grad at balancen er truet.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Remark » 4. maj 2017, 16:25

Mere end 10 millioner for en 19-årig højreback. Sælg.

Det er et stærkt signal over for unge spillere i DK. Kom til AaB, få chancen, og kom til udlandet.

Hent til gengæld en rutineret højre back med landsholdserfaring, der kan støtte de andre unge spillere. Og gerne en med højde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2017, 16:38

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Der var jo dybest set ikke meget "genopbygning" over sidste sæson. Vi mistede Thomsen og Spalvis (og spillede i øvrigt også miserabelt med de to spillere hele sidste forår), og det havde vi været forberedt på i hundrede år.

Problemet er, at afløserne ikke har niveau, at vores ungdomsafdeling ikke producerer profiler, og at tidligere profiler ikke har niveauet længere. Derfor er vi på tre år gået fra fremragende over først middelgode til middelmådige og nu decideret dårlige oplagt nedrykningskandidat.

Nu venter til gengæld et kæmpearbejde, hvor vi i dén grad kan bruge ordet genopbygning. Vi står mere eller mindre og skal hente et helt nyt hold. I den nuværende trup har vi Ahlmann og derudover ikke ret meget, vi kan bygge videre på.
Vi mistede også KEP og Dalsgaard lige op til. Og ja, men lad mig nu igen henlede opmærksomheden på den strategi der er udgangspunktet for AaB. Vi skal toppe med dette hold i den kommende sæson... toppe! I en situation hvor vi har haft en støt nedadgående kurve siden indgangen til 2016. Det må altså få et par løftede bryn med herfra, hvordan vi lige skal løfte den opgave.
Så inden kongen af Herlev, Mr. Bang, flegner fuldstændig, så er der altså en væsentlig begrundet tvivl om den strategi AaB har arbejdet efter i 3 år, og haft rigeligt med tid til at planlægge efter. De seneste par salg har kun været en fjer i hatten, men alligevel er vi milevidt fra at ligne et konkurrencedygtigt hold, når det kommer til at kunne indfri vores målsætning.
Ja, glemte lige KEP og så Dalsgaard året før. Og nu vi er i gang, mistede vi selvfølgelig også Jönsson, der dog ikke længere viste mesterskabsniveau, så selvfølgelig er genopbygningsretorikken ikke helt ude i hampen. Sorry. Og ja, vi kan bestemt ikke klage over salg. Mere end 50 millioner i kassen for ... Bassogog og Mæhle. Det er sgu godt gået! Problemet er så selvfølgelig, at den nuværende trup simpelthen ikke har niveau og kræver seriøse investeringer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2017, 16:41

fish skrev:
Hovedet skrev:
Yankee skrev:Problemet er jo at vi nu igen skal ud og købe 4-5 spillere. Det er for mange at få scoutet ordentligt og alt for mange at køre ind på holdet på én gang. Velkommen til endnu en genopbygningssæson.
Der var jo dybest set ikke meget "genopbygning" over sidste sæson. Vi mistede Thomsen og Spalvis (og spillede i øvrigt også miserabelt med de to hele sidste forår), og det havde vi været forberedt på i hundrede år.

Problemet er, at afløserne ikke har niveau, at vores ungdomsafdeling ikke producerer profiler, og at tidligere profiler ikke har niveauet længere. Derfor er vi på tre år gået fra fremragende over middelmådige til decideret dårlige og er nu en helt oplagt nedrykningskandidat.

Nu venter til gengæld et kæmpearbejde, hvor vi i dén grad kan bruge ordet genopbygning. Vi står mere eller mindre og skal hente et helt nyt hold. I den nuværende har vi Ahlmann og derudover ikke ret meget, vi kan bygge videre på.
Aaaahhhh nu synes jeg godt nok der er lige vel meget pessimisme at spore. Vores ungdomsafdeling skal da ikke producere færdigbagte profiler. Det vil da næsten være uanstændigt godt hvis de går direkte ind som profil. Det bliver de ved at få erfaring og adaptere til Superliga niveau hurtigt.
Problemet er i genopbygningen, det er jeg helt enig i,og især hvis de unge ikke har nok erfaring at læne sig op efter. Hvem er det lige Thellufsen og andre virkelig skal lære af? Problemet er ikke IMO at skifte talent med talent, men at vi har skiftet profil med talent i en sådan grad at balancen er truet.
Enig med dig. Vi kan såmænd sagtens leve med, at vi ikke får store talenter op fra ungdomsafdelingen, såfremt indkøbte spillere eller rutinerede profiler holder niveau. Eller omvendt for den sags skyld. Det må bare ikke halte på alle 3 parametre, som det gør pt. Vi kan ganske rigtigt ikke forvente, at unge spillere bærer et hold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 4. maj 2017, 17:15

Remark skrev:Mere end 10 millioner for en 19-årig højreback. Sælg.

Det er et stærkt signal over for unge spillere i DK. Kom til AaB, få chancen, og kom til udlandet.
AaB henter pga brancheaftalen praktisk talt aldrig u-spillere fra andre landsdele, så det er godtnok ligemeget.

Til gengæld er det er meget uheldigt signal over for sponsorer og tilskuere, der gerne vil se et AaB-hold med et vist sportsligt niveau.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 4. maj 2017, 18:11

Jeg forstår godt at folk er lidt ærgerlige over at miste en lokal spiller med stort potentiale, og en af de få pladser på holdet man føler sig tryg ved.

Når det er sagt, så synes jeg at man bliver nødt til at sælge til den pris der er tale om her. Selvom han har været stærk i en lang række kampe, så er det jo langt fra givet at han vil være i stand til at tage skridtet fra hans nuværende niveau (habil-Superliga-back), og så til en profil. Og selv hvis det sker vil salgsprisen på en spiller som ham nok aldrig komme over 15-20 millioner - selv landsholdsbacks bliver jo ikke handlet for mere end det.

Salgsprisen afspejler jo i øvrigt også glimrende, at vi ikke har været specielt interesseret i at sælge, og det er fedt at vi nu kan begynde at få flere penge for vores spillere end de objektivt er værd.

Håber til gengæld virkelig ikke man stiller sig tilfreds med PK på den back. Kunne godt tænke mig VFF rykkede ned så man kunne hive Alexander Jakobsen, Søren Reese og Kristoffer Pallesen til klubben. De ville alle være solide tilføjelser på vores hold.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Danni » 4. maj 2017, 18:21

AalBoyeBK skrev:Jeg forstår godt at folk er lidt ærgerlige over at miste en lokal spiller med stort potentiale, og en af de få pladser på holdet man føler sig tryg ved.

Når det er sagt, så synes jeg at man bliver nødt til at sælge til den pris der er tale om her. Selvom han har været stærk i en lang række kampe, så er det jo langt fra givet at han vil være i stand til at tage skridtet fra hans nuværende niveau (habil-Superliga-back), og så til en profil. Og selv hvis det sker vil salgsprisen på en spiller som ham nok aldrig komme over 15-20 millioner - selv landsholdsbacks bliver jo ikke handlet for mere end det.

Salgsprisen afspejler jo i øvrigt også glimrende, at vi ikke har været specielt interesseret i at sælge, og det er fedt at vi nu kan begynde at få flere penge for vores spillere end de objektivt er værd.

Håber til gengæld virkelig ikke man stiller sig tilfreds med PK på den back. Kunne godt tænke mig VFF rykkede ned så man kunne hive Alexander Jakobsen, Søren Reese og Kristoffer Pallesen til klubben. De ville alle være solide tilføjelser på vores hold.
Jeg synes Patrick Kristensen er en temmelig god højre back. Ham er jeg meget tryg ved. Jeg ser gerne pengene investeres i en ny midterforsvare, som dog forhåbentlig kommer under alle omstændigheder.
Længe leve arbejderklassen!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Forza » 4. maj 2017, 18:33

Danni skrev:
AalBoyeBK skrev:Jeg forstår godt at folk er lidt ærgerlige over at miste en lokal spiller med stort potentiale, og en af de få pladser på holdet man føler sig tryg ved.

Når det er sagt, så synes jeg at man bliver nødt til at sælge til den pris der er tale om her. Selvom han har været stærk i en lang række kampe, så er det jo langt fra givet at han vil være i stand til at tage skridtet fra hans nuværende niveau (habil-Superliga-back), og så til en profil. Og selv hvis det sker vil salgsprisen på en spiller som ham nok aldrig komme over 15-20 millioner - selv landsholdsbacks bliver jo ikke handlet for mere end det.

Salgsprisen afspejler jo i øvrigt også glimrende, at vi ikke har været specielt interesseret i at sælge, og det er fedt at vi nu kan begynde at få flere penge for vores spillere end de objektivt er værd.

Håber til gengæld virkelig ikke man stiller sig tilfreds med PK på den back. Kunne godt tænke mig VFF rykkede ned så man kunne hive Alexander Jakobsen, Søren Reese og Kristoffer Pallesen til klubben. De ville alle være solide tilføjelser på vores hold.
Jeg synes Patrick Kristensen er en temmelig god højre back. Ham er jeg meget tryg ved. Jeg ser gerne pengene investeres i en ny midterforsvare, som dog forhåbentlig kommer under alle omstændigheder.
Patrick er en habil Superliga back. Problemet er at vi rigtig gerne vil have offensive backs i vores system og der kan Patrick ikke rigtig bibringe noget. Han havde et halvt år i mesterskabssæsonen hvor han var god på backen, men siden dengang har han vil ikke gjort det store væsen af sig.

Som det bliver nævnt i tråden har salg af backs normalt ikke den største værdi. Dalsgaard er netop blevet solgt for 7,5 mio.

Selvom Mæhle har et stort potentiale er det desværre nok dumt ikke at sælge ham.

Man kan så bare håbe at hele indtægten går til transfer kroner til sommer, hvor der er virkelig behov for en grundig gennemgang af truppen og dennes mangler.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Provst i Brovst » 4. maj 2017, 19:03

Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 19:46

Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Billede
Billede
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Rams » 4. maj 2017, 19:54

Tomas Holes, Hradec Kralove, tidligere tjekkisk U-21 landsholdsspiller, har udløb den 30. Juni
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Provst i Brovst » 4. maj 2017, 20:01

Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Billede
Billede
Er det fra din kilde eller bare noget du selv har fundet på?

For du har jo kilder i AaB, ikke sandt VIP?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. maj 2017, 20:29

Jeg er absolut ikke begejstret. Vi skal simpelthen have meget mere ud af vores største talenter sportsligt, ellers giver strategien ingen mening. Det er Lucas salget om igen, men denne gang er vi ikke tvunget... på ingen måde.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 20:35

Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Billede
Billede
Er det fra din kilde eller bare noget du selv har fundet på?

For du har jo kilder i AaB, ikke sandt VIP?
Ja det har jeg :) Det var dog ikke den person, som fortalte mig beløb på Mæhle. Det var en journalist, som heldigvis tog fejl.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Provst i Brovst » 4. maj 2017, 20:40

Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Martino skrev:
Ser da heldigvis ud til min kilde tager fejl, nu AaB er kommet med en pressemeddelse. Dejligt.
Billede
Billede
Billede
Er det fra din kilde eller bare noget du selv har fundet på?

For du har jo kilder i AaB, ikke sandt VIP?
Ja det har jeg :) Det var dog ikke den person, som fortalte mig beløb på Mæhle. Det var en journalist, som heldigvis tog fejl.
Selvfølgelig har du det, lige som alle de andre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 4. maj 2017, 20:41

Jesper Schmidt skrev:Jeg er absolut ikke begejstret. Vi skal simpelthen have meget mere ud af vores største talenter sportsligt, ellers giver strategien ingen mening. Det er Lucas salget om igen, men denne gang er vi ikke tvunget... på ingen måde.
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB. Selvfølgelig skal der findes en erstatning, og selvfølgelig skal det hentes kvalitet ind - på flere positioner. Det skal være indkøb med lidt mindre skær af lotto-kupon over sig, hvis man skal turde håbe på, at kvaliteten på holdet løftes hurtigt, og man KAN da godt være bekymret for, om AaB kan finde de indkøb. Men isoleret set er det altså et flot salg, og en god historie for AaB og Mæhle.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar