Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 4. maj 2017, 20:50

Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Martino skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:
Billede
Billede
Billede
Er det fra din kilde eller bare noget du selv har fundet på?

For du har jo kilder i AaB, ikke sandt VIP?
Ja det har jeg :) Det var dog ikke den person, som fortalte mig beløb på Mæhle. Det var en journalist, som heldigvis tog fejl.
Selvfølgelig har du det, lige som alle de andre.
Kom nu ud fra børnehaven altså. Man kan også forestille sig det, for dig utænkelige scenarie at det første bud har lydt på omkring 6mio+klausuler, men at AaB sagde pænt nej, og Genk så hævede beløbet til et niveau, hvor AaB synes det var væsentlig sjovere.
Jeg er kommet med to AaB "rygter" det seneste år. Nr 1. At de i vinters scoutede en spiller i Ungarn(hvilket jeg ved de gjorde) og at de her i foråret har kigget på en spiller i Norge(hvilket jeg også ved at de gjorde). Disse ting har jeg været 110% sikker på, hvorfor jeg har skrevet det herinde også, men skal nok lade være med at komme med andre ting, som jeg skulle få at vide fremover, hvis det er niveauet.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hovedet » 4. maj 2017, 20:53

Jesper Schmidt skrev:Jeg er absolut ikke begejstret. Vi skal simpelthen have meget mere ud af vores største talenter sportsligt, ellers giver strategien ingen mening. Det er Lucas salget om igen, men denne gang er vi ikke tvunget... på ingen måde.
Det er jo så også lidt en balancegang. Talenterne skal jo også gerne indbringe noget mønt, jf. længere kontrakter uden diverse klausuler. Hvis der vitterligt er tale om 15-20 millioner kr. for en back med en sæson i Superligaen, er der tale om en rigtig god handel.

Dog tæller det ned, at AaB i forvejen står i en situation, hvor der er behov for forstærkninger, og at vi i Mæhle havde en potentiel Dalsgaard på vej, hvis sportslige værdi kunne have været højere end de penge, vi har fået for salget. Men det er jo lidt historien om de 10 fugle på taget.

Der er dog ingen tvivl om, at AaB har skruet gevaldigt op for blusset, når det kommer til indbringende salg.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Forza » 4. maj 2017, 22:37

Søren Sorgenfri skriver på Twitter at prisen er 1-1,5 mio. EUR.

Med vores i forvejen pressede trup vil jeg mene at 1,5 EUR burde være absolut minimum før vi kan være tilfredse.

Med en "billig" kontrakt der løber til 2020 og et kæmpe potentiale synes jeg ikke man kan retfærdiggøre en lavere pris.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af FlæskeFrank » 4. maj 2017, 23:39

Forza skrev:Søren Sorgenfri skriver på Twitter at prisen er 1-1,5 mio. EUR.

Med vores i forvejen pressede trup vil jeg mene at 1,5 EUR burde være absolut minimum før vi kan være tilfredse.

Med en "billig" kontrakt der løber til 2020 og et kæmpe potentiale synes jeg ikke man kan retfærdiggøre en lavere pris.
Det er fint nok, at du viderebringer den besked, men hvordan synes du, at det harmonerer med AaBs udmelding om opjustering af regnskabet med 10 mio kr ? 1 mio euro er 7,4 mio kr. og 1½ er 11,1 mio kr.

Jeg tror i disse år, at AaBs regnskabsfolk har bedre styr på klubbens regnskaber end journalisterne har. Og så har jeg svært ved at se, at 1 mio euro har gang på jorden med AaBs egne udmeldinger.

Og jeg tror ikke, at AaB mener, at truppen er ideel og man blot vil sælge en spiller uden at geninvestere nogle af penge igen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 5. maj 2017, 00:37

Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AK48hamas » 5. maj 2017, 06:18

Yankee skrev:
Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.
Altsa jeg har intet problem med de 10mil for som der kan ses nedenunder saa er det svaert at presse superligabacks op paa mere end 15-18mil selvom de er landsholdsspillere. Jeg fatter bare ikke hvorfor vi ikke beholder Maehle EN saeson mere, hoester frugterne (sportsligt) af vores eget haarde talent arbejde og SAA saelger ham for 10mil. Han har kontrakt til 2020 hvilket ikke har betydning for prisen. Vi har ingen kvalificeret bud paa en afloeser.

Riza durmisi blev solgt til Real Betis for 15mil.
Peter Ankersen blev solgt til Salzburg for 18mil.
Henrik Dalsgaard rygtes til brenford for 8mil.
Christopher Remmer blev solgt til Molde for 3,5mil.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Sønderhof » 5. maj 2017, 12:03

Yankee skrev:
Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.
HAHA! Det er sgu spot on, Yankee. Kan du ikke maile det til Gaarde?

Jeg forstår det heller ikke. Måske man fra AaB har vurderet at Mæhle ikke har potentialet til at blive bedre? Retrospektivt kunne man måske have solgt Bræmer for 10 mio. i 2005. Det ville man i dag have jublet over.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af astonvilla » 5. maj 2017, 12:37

Sønderhof skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.
HAHA! Det er sgu spot on, Yankee. Kan du ikke maile det til Gaarde?

Jeg forstår det heller ikke. Måske man fra AaB har vurderet at Mæhle ikke har potentialet til at blive bedre? Retrospektivt kunne man måske have solgt Bræmer for 10 mio. i 2005. Det ville man i dag have jublet over.
Det er nemlig helt spot on.
Og samtidig kan bageren så også gå og nyde den dejlige duft af brødet mens det bager færdigt!

Håbløs beslutning at sælge Mæhle. Lige meget hvordan det vender og drejes.
Bienvenu Bassogog!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 5. maj 2017, 13:18

Yankee skrev:
Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.
Joooo, det gør "han" jo. Det kaldes bake off :D

Hvis bare man får investeret pengene rigtigt i obligationer/pantebreve, så kan jeg ikke se problemet?

Der vil løbende være et afkast som fans kan gå og glæde sig over.
Jeg forestiller mig feks. at AaB fremadrettet i optakten til kampene på stadion fokuserer mere og mere på finansmarkederne. Det samme med kampprogrammet. Gaarde har jo heldigvis en bachelor i erhvervsøkonomi.

Og bliver man lidt trist når man ser hen på måltavlen - så kan man da i stedet vise nogle kurver over sæsonens afkast. Optur.

Danmarksmestre i obligationer. Det er sgu da bedre end ingenting!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 5. maj 2017, 13:34

Jeg forstår ikke at folk mener, at Mæhle med sikkerhed holder den værdi han har nu. Grunden til han er mange penge værd er jo ikke hans nuværende niveau, men det potentiale han har. Vi har set utallige gange at folk aldrig rigtig har indfriet det potentiale - faktisk sker det jo oftere end ikke. Hvis han eksempelvis spiller på samme niveau i næste sæson, som i den her sæson, så er hans værdi nok faldet til 2 mio., og så vil I også alle sammen skrige efter hvor dårlig en sportsdirektør Gaarde er.

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være relevant om spilleren endnu har udviklingsmuligheder i AaB. Man skal til enhver tid sælge når prisen man kan få nu er mere attraktiv end et fremtidigt salg, indregnet den risiko der er for han ikke bryder igennem. Det har AaB vurderet til at være tilfældet her, og jeg er meget enig i den vurdering. Mæhle er altså ikke en gang fundet god nok til det nuværende U21-landshold, det er jo ikke fordi han er på vej til at springe ind på landsholdet i næste sæson.

At vi ikke har brug for penge er i øvrigt et naivt billede på AaB. Vores forretningsmodel bygger stadig på at vi skal udvikle og sælge spillere. Vores stabile økonomi gør blot at vi ikke er tvunget til at sælge for et vist beløb hvert år, og på den måde er det også lykkedes at lave et flot salg som det her. Så må vi til gengæld gerne til at ramme plet på et køb udefra.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 5. maj 2017, 13:43

AalBoyeBK skrev:Jeg forstår ikke at folk mener, at Mæhle med sikkerhed holder den værdi han har nu. Grunden til han er mange penge værd er jo ikke hans nuværende niveau, men det potentiale han har. Vi har set utallige gange at folk aldrig rigtig har indfriet det potentiale - faktisk sker det jo oftere end ikke. Hvis han eksempelvis spiller på samme niveau i næste sæson, som i den her sæson, så er hans værdi nok faldet til 2 mio., og så vil I også alle sammen skrige efter hvor dårlig en sportsdirektør Gaarde er.

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være relevant om spilleren endnu har udviklingsmuligheder i AaB. Man skal til enhver tid sælge når prisen man kan få nu er mere attraktiv end et fremtidigt salg, indregnet den risiko der er for han ikke bryder igennem. Det har AaB vurderet til at være tilfældet her, og jeg er meget enig i den vurdering. Mæhle er altså ikke en gang fundet god nok til det nuværende U21-landshold, det er jo ikke fordi han er på vej til at springe ind på landsholdet i næste sæson.

At vi ikke har brug for penge er i øvrigt et naivt billede på AaB. Vores forretningsmodel bygger stadig på at vi skal udvikle og sælge spillere. Vores stabile økonomi gør blot at vi ikke er tvunget til at sælge for et vist beløb hvert år, og på den måde er det også lykkedes at lave et flot salg som det her. Så må vi til gengæld gerne til at ramme plet på et køb udefra.
Nu må du ikke bringe nuancer og fakta ind i debatten her, Gaarde er et fjols hvad enten han køber eller sælger(irony off). Der hvor hans virkelige prøve står er om han formår at erstatte Mæhle på ordentlig vis. Hvis han fejler der kan vi "hænge" ham....
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 5. maj 2017, 13:44

AalBoyeBK skrev:Jeg forstår ikke at folk mener, at Mæhle med sikkerhed holder den værdi han har nu. Grunden til han er mange penge værd er jo ikke hans nuværende niveau, men det potentiale han har. Vi har set utallige gange at folk aldrig rigtig har indfriet det potentiale - faktisk sker det jo oftere end ikke. Hvis han eksempelvis spiller på samme niveau i næste sæson, som i den her sæson, så er hans værdi nok faldet til 2 mio., og så vil I også alle sammen skrige efter hvor dårlig en sportsdirektør Gaarde er.

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være relevant om spilleren endnu har udviklingsmuligheder i AaB. Man skal til enhver tid sælge når prisen man kan få nu er mere attraktiv end et fremtidigt salg, indregnet den risiko der er for han ikke bryder igennem. Det har AaB vurderet til at være tilfældet her, og jeg er meget enig i den vurdering. Mæhle er altså ikke en gang fundet god nok til det nuværende U21-landshold, det er jo ikke fordi han er på vej til at springe ind på landsholdet i næste sæson.

At vi ikke har brug for penge er i øvrigt et naivt billede på AaB. Vores forretningsmodel bygger stadig på at vi skal udvikle og sælge spillere. Vores stabile økonomi gør blot at vi ikke er tvunget til at sælge for et vist beløb hvert år, og på den måde er det også lykkedes at lave et flot salg som det her. Så må vi til gengæld gerne til at ramme plet på et køb udefra.
Jeg er som sådan helt enig og jeg har i mange år prædiket at vi skulle smede mens jernet var varmt og sælge spillere når de er allermest værd.

Lige nu er vi bare i en situation hvor vi har enorme sportslige problemer, men masser af penge på kontoen. Lige nu giver det ualmindeligt god mening at "satse" og holde på Mæhle, selvom der er meget stor sandsynlighed for at han ikke bliver mere værd. Lige nu er det simpelthen mere værd at have en god, upcoming højre back end at få 10 millioner mere i en allerede stopfyldt pengetank. Det handler også om signalværdi overfor samarbejdspartnere, kunder og resten af spillertruppen.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 13:59

Yankee skrev:
Lige nu er vi bare i en situation hvor vi har enorme sportslige problemer, men masser af penge på kontoen. Lige nu giver det ualmindeligt god mening at "satse" og holde på Mæhle, selvom der er meget stor sandsynlighed for at han ikke bliver mere værd. Lige nu er det simpelthen mere værd at have en god, upcoming højre back end at få 10 millioner mere i en allerede stopfyldt pengetank. Det handler også om signalværdi overfor samarbejdspartnere, kunder og resten af spillertruppen.
Den profilflugt har flere af spillerne jo også nævnt flere gange i løbet af det seneste halvandet år. Problemet er, at det så bliver "fortællingen" om AaB - en klub der skiller sig af med sine bedste spillere, uden at (være i stand til at) finde ligeværdige erstatninger. Og hvor attraktivt er det så lige at komme til klubben?

Faktum er jo, at vi slet, slet ikke hverken spillemæssigt eller trupmæssigt er bare halvt så interessante som i kølvandet på mesterskabet, hvor vi var kendt som et hold der spillede fremragende fodbold, og praktiserede en taktik der gjorde det muligt.
Nu ligner vi bare en marginalt bedre kopi af AGF - det er sateme sørgeligt.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 5. maj 2017, 14:24

Yankee skrev:
Jeg er som sådan helt enig og jeg har i mange år prædiket at vi skulle smede mens jernet var varmt og sælge spillere når de er allermest værd.

Lige nu er vi bare i en situation hvor vi har enorme sportslige problemer, men masser af penge på kontoen. Lige nu giver det ualmindeligt god mening at "satse" og holde på Mæhle, selvom der er meget stor sandsynlighed for at han ikke bliver mere værd. Lige nu er det simpelthen mere værd at have en god, upcoming højre back end at få 10 millioner mere i en allerede stopfyldt pengetank. Det handler også om signalværdi overfor samarbejdspartnere, kunder og resten af spillertruppen.
Det er rigtigt nok, at jeg måske mangler en nuance ift. hvilken værdi han har hvis han spiller for vores hold lige nu. Jeg tror dog på at man kan finde en spiller der kan løse højreback lige så godt som Mæhle gør i øjeblikket.

Det taler selvfølgelig også imod et salg, at vi godt kunne bruge nogle spillere at bygge holdet op omkring. Det jeg mest af alt angreb, var også antagelsen om at man da bare lige venter et år, og så sælger man ham så let som ingenting for 10 millioner, hvilket jeg langt fra tror er sikkert.

Trods de ting du nævner, synes jeg stadig at tilbuddet er for godt til at sige nej, men er enig i at det ikke er det optimale tidspunkt at sælge.

Ift. signalværdi kan man jo også vende den om og sige, at man endnu engang har formået at få sendt en højreback videre i systemet. Det må være ret attraktivt at få lov at spille den plads for os, da de to seneste er endt med henholdsvis en landsholdsspiller og et +10 mio. salg, og et endda på to spillere som ingen havde særligt store forventninger til.
Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 14:39

AalBoyeBK skrev: Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Nej, det kan man ikke. FCK har præsteret gode salg af spillere som Niclas Jensen, Bengtsson, Oviedo, Wendt og Augustinsson fra den venstre back, og vel stort set ikke i de sidste 10 år været uheldige med deres valg der. I AaB har den historisk set været ringe besat med spillere som Allan Olesen og alibi-Patrick, og så ellers fremragende Dalsgaard og Mæhle (i godt under 1 år).

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 5. maj 2017, 14:43

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Nej, det kan man ikke. FCK har præsteret gode salg af spillere som Niclas Jensen, Bengtsson, Oviedo, Wendt og Augustinsson fra den venstre back, og vel stort set ikke i de sidste 10 år været uheldige med deres valg der. I AaB har den historisk set været ringe besat med spillere som Allan Olesen og alibi-Patrick, og så ellers fremragende Dalsgaard og Mæhle (i godt under 1 år).
Jeg kunne nu godt lide Kasper Bøgelund, når han var fit.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 14:45

Martino skrev:
Jeg kunne nu godt lide Kasper Bøgelund, når han var fit.
Ja, undskyld, havde glemt Bøgelund, som retteligt må bære en stor del af ansvaret for Dalsgaards positive udvikling. Men han fik alt, alt for få kampe for AaB - var jo skadet halvdelen af tiden.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 5. maj 2017, 14:45

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Nej, det kan man ikke. FCK har præsteret gode salg af spillere som Niclas Jensen, Bengtsson, Oviedo, Wendt og Augustinsson fra den venstre back, og vel stort set ikke i de sidste 10 år været uheldige med deres valg der. I AaB har den historisk set været ringe besat med spillere som Allan Olesen og alibi-Patrick, og så ellers fremragende Dalsgaard og Mæhle (i godt under 1 år).
Uenig. Måden AaB benytter deres højre back på er markant ændret siden Dalsgaard kom på positionen. Ikke mange klubber bygger deres spiller så meget op omkring højre back som AaB, og derfor bør det også være en attraktiv rolle diverse dygtige højre backs, da de kan få lov at vise deres offensive kvaliteter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 5. maj 2017, 14:56

AalBoyeBK skrev:
Ift. signalværdi kan man jo også vende den om og sige, at man endnu engang har formået at få sendt en højreback videre i systemet. Det må være ret attraktivt at få lov at spille den plads for os, da de to seneste er endt med henholdsvis en landsholdsspiller og et +10 mio. salg, og et endda på to spillere som ingen havde særligt store forventninger til.
Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Jeg tror det er langt vigtigere ift. signalværdi at ens spillere får succes i udlandet. På den parameter mangler AaB stadig meget og det vil klart være en bekymring for en ambitiøs, ung dansk spiller om han får de rette værktøjer med fra AaB sammenlignet med f.eks. Midtjylland eller Esbjerg. Det er et andet problem ved et salg af Mæhle nu her at det virker til at være alt, alt for tidligt for ham - og dermed også for AaB. Det er ikke i AaBs interesse at se endnu en spiller fejle i udlandet.

Jeg er i øvrigt enig i at vi for 10 mio. kr. selvfølgelig sagetns kan finde en højreback, der er bedre end Mæhle på den korte bane. Problemet er bare at det ikke er hensigtsmæssigt at skifte 4-5 positioner på holdet hver sommer og vi står allerede med et par huller, hvor der skal skiftes. Vi har brug for noget kontinuitet og Mæhle er netop en af de spillere, vi skulle have bygget på.

Hvis 17/18 bliver en ny genopbygningssæson tror jeg for alvor det vil begynde at gøre indhug i vores tilskuerbase og det er altså alvorligt.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Danni » 5. maj 2017, 15:02

Martino skrev:
Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Nej, det kan man ikke. FCK har præsteret gode salg af spillere som Niclas Jensen, Bengtsson, Oviedo, Wendt og Augustinsson fra den venstre back, og vel stort set ikke i de sidste 10 år været uheldige med deres valg der. I AaB har den historisk set været ringe besat med spillere som Allan Olesen og alibi-Patrick, og så ellers fremragende Dalsgaard og Mæhle (i godt under 1 år).
Jeg kunne nu godt lide Kasper Bøgelund, når han var fit.
Jeg kan overhovedet heller ikke se, hvad der var ringe ved Allan Olesen. Han fik spilletid i St. Etienne inden han kom, 181 kampe for AaB ifølge aabsport og med til at spille klubben til dets 3. mesterskab. Jeg synes han var god både offensivt og defensivt. Nogen gange er det virkelig svært at se, hvordan folk skal kunne stilles tilfreds.
Længe leve arbejderklassen!

Besvar