Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af N » 5. maj 2017, 15:05

Gamen skrev:
Yankee skrev:
Lige nu er vi bare i en situation hvor vi har enorme sportslige problemer, men masser af penge på kontoen. Lige nu giver det ualmindeligt god mening at "satse" og holde på Mæhle, selvom der er meget stor sandsynlighed for at han ikke bliver mere værd. Lige nu er det simpelthen mere værd at have en god, upcoming højre back end at få 10 millioner mere i en allerede stopfyldt pengetank. Det handler også om signalværdi overfor samarbejdspartnere, kunder og resten af spillertruppen.
Den profilflugt har flere af spillerne jo også nævnt flere gange i løbet af det seneste halvandet år. Problemet er, at det så bliver "fortællingen" om AaB - en klub der skiller sig af med sine bedste spillere, uden at (være i stand til at) finde ligeværdige erstatninger. Og hvor attraktivt er det så lige at komme til klubben?

Faktum er jo, at vi slet, slet ikke hverken spillemæssigt eller trupmæssigt er bare halvt så interessante som i kølvandet på mesterskabet, hvor vi var kendt som et hold der spillede fremragende fodbold, og praktiserede en taktik der gjorde det muligt.
Nu ligner vi bare en marginalt bedre kopi af AGF - det er sateme sørgeligt.
Den kan jo gå begge veje. I forhold til at tiltrække spillere er der også et godt signal i at AaB er et godt springbræt og de ikke holder på deres spillere for enhver pris. Vi glemmer jo også Mæhle i alt det her, trods lang kontrakt, kan han jo også have et brændende ønske om at komme videre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Hanga » 5. maj 2017, 15:08

N skrev:
Den kan jo gå begge veje. I forhold til at tiltrække spillere er der også et godt signal i at AaB er et godt springbræt og de ikke holder på deres spillere for enhver pris. Vi glemmer jo også Mæhle i alt det her, trods lang kontrakt, kan han jo også have et brændende ønske om at komme videre.
Hvis ikke vi kan holde på en 1.års senior der lige har underskrevet en ny kontrakt til 2020, har vi endnu et problem i AaB, og så bekræfter det blot at spillerne vil videre fra AaB så snart muligheden byder sig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 5. maj 2017, 15:09

Yankee skrev:
Funky skrev:
10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB.
Men hvorfor helvede sælger vi ham før han er færdiguddannet hvis ikke prisen er højere end 10 mio?

En bager hiver jo heller ikke halvfærdige rundstykker ud af ovnen og sælger dem til halv pris.
Vel gør han da så, hvis prisen er go' nok. Og den her pris lyder til at være go' nok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:13

AalBoyeBK skrev:Uenig. Måden AaB benytter deres højre back på er markant ændret siden Dalsgaard kom på positionen. Ikke mange klubber bygger deres spiller så meget op omkring højre back som AaB, og derfor bør det også være en attraktiv rolle diverse dygtige højre backs, da de kan få lov at vise deres offensive kvaliteter.
Så du AaB spille under Lars Søndergaard?

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:15

N skrev: Den kan jo gå begge veje. I forhold til at tiltrække spillere er der også et godt signal i at AaB er et godt springbræt og de ikke holder på deres spillere for enhver pris. Vi glemmer jo også Mæhle i alt det her, trods lang kontrakt, kan han jo også have et brændende ønske om at komme videre.
Efter 9 måneder som prof-spiller? Så dum tror jeg dog ikke han er - selvfølgelig har han ikke ønsket for enhver pris at komme videre allerede nu. Derfor kommer det til at virke som endnu et "desperat" salg, af en af de eneste spillere som har kunnet være sin indsats (og løn) bekendt det seneste år.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 5. maj 2017, 15:16

Gamen skrev:
Martino skrev:
Jeg kunne nu godt lide Kasper Bøgelund, når han var fit.
Ja, undskyld, havde glemt Bøgelund, som retteligt må bære en stor del af ansvaret for Dalsgaards positive udvikling. Men han fik alt, alt for få kampe for AaB - var jo skadet halvdelen af tiden.
Ja, det var vist mere reglen end undtagelsen at Kasper Bøgelund trænede med de øvrige spillere. Synes godt nok tit han løbetrænede med fysioterapeuten.

Angående Mæhle, så synes jeg stadig det er yderst fornuftigt at sælge til den pris.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:17

Danni skrev: Jeg kan overhovedet heller ikke se, hvad der var ringe ved Allan Olesen. Han fik spilletid i St. Etienne inden han kom, 181 kampe for AaB ifølge aabsport og med til at spille klubben til dets 3. mesterskab. Jeg synes han var god både offensivt og defensivt. Nogen gange er det virkelig svært at se, hvordan folk skal kunne stilles tilfreds.
Du synes også Patrick Kristensen er en fin erstatning for Mæhle på højre back. I rest my case.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:18

Martino skrev:
Ja, det var vist mere reglen end undtagelsen at Kasper Bøgelund trænede med de øvrige spillere. Synes godt nok tit han løbetrænede med fysioterapeuten.

Angående Mæhle, så synes jeg stadig det er yderst fornuftigt at sælge til den pris.
Det gjorde han også, men han tog sindssygt meget ansvar ifht. de unge spillere, og gav ekstremt meget til klubben selv når han var skadet.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:19

Funky skrev:
Vel gør han da så, hvis prisen er go' nok. Og den her pris lyder til at være go' nok.
10 mio. kr for holdets eneste offensive aktiv kan godt vise sig at være et for billigt salg, når man ser på hvad vi har brug for af spillertyper for at bringe klubben tilbage på det rette spillemæssige spor.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 5. maj 2017, 15:23

Yankee skrev: Problemet er bare at det ikke er hensigtsmæssigt at skifte 4-5 positioner på holdet hver sommer og vi står allerede med et par huller, hvor der skal skiftes. Vi har brug for noget kontinuitet og Mæhle er netop en af de spillere, vi skulle have bygget på.
Det er altså en sandhed med flere modifikationer; for det første tror jeg ikke, at AaB går ud og køber 4-5 spillere til startopstillingen - så skal vi i alt fald først sige farvel til flere profiler, og det er da i øvrigt ikke fordi, der ikke har været en del ønsker her på siden om at fyre det halve hold. Hvis bare man hælder de upopulære spillere ud, så er det IKKE noget problem at skifte mange spillere, må man forstå...
For det andet er det jo ikke sikkert at Mæhle ER en spiller, som vil kunne udgøre en del af en stamme for AaB, hverken nu eller på den lange bane. Vi har altså også eksempler på meget lovende spillere, som har svært ved at levere det nødvendige løft i bundniveau på deres 2. år - og Mæhle har ikke noget stabilt niveau endnu.
Det er isoleret set et godt salg; det interessante er (og det gad jeg da godt, at nogen kunne finde ud af at spørge Gaarde om) om AaB også sælger ham nu fordi man har en klar idé om, hvad man i stedet vil gøre på den plads?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 5. maj 2017, 15:24

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev:Uenig. Måden AaB benytter deres højre back på er markant ændret siden Dalsgaard kom på positionen. Ikke mange klubber bygger deres spiller så meget op omkring højre back som AaB, og derfor bør det også være en attraktiv rolle diverse dygtige højre backs, da de kan få lov at vise deres offensive kvaliteter.
Så du AaB spille under Lars Søndergaard?
Ja

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 5. maj 2017, 15:28

Gamen skrev:
Funky skrev:
Vel gør han da så, hvis prisen er go' nok. Og den her pris lyder til at være go' nok.
10 mio. kr for holdets eneste offensive aktiv kan godt vise sig at være et for billigt salg, når man ser på hvad vi har brug for af spillertyper for at bringe klubben tilbage på det rette spillemæssige spor.
Det passer jo heller ikke, at Mæhle er holdets eneste offensive aktiv. Come on. Jeg genkender altså ikke billedet af, at der bag AaB's ringe forår gemmer sig en historie om, at det offensive supertalent Mæhle er blevet svigtet i kamp efter kamp af sine håbløse holdkammerater. Han har da også haft sit at kæmpe med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:31

Funky skrev: Det passer jo heller ikke, at Mæhle er holdets eneste offensive aktiv. Come on. Jeg genkender altså ikke billedet af, at der bag AaB's ringe forår gemmer sig en historie om, at det offensive supertalent Mæhle er blevet svigtet i kamp efter kamp af sine håbløse holdkammerater. Han har da også haft sit at kæmpe med.
Han har da været en betydelig del af alt hvad der foregået offensivt i flere kampe. Der er da ikke en eneste af de andre offensiv-spillere, der har spillet op til niveau, synes du?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Funky » 5. maj 2017, 15:39

Gamen skrev:
Funky skrev: Det passer jo heller ikke, at Mæhle er holdets eneste offensive aktiv. Come on. Jeg genkender altså ikke billedet af, at der bag AaB's ringe forår gemmer sig en historie om, at det offensive supertalent Mæhle er blevet svigtet i kamp efter kamp af sine håbløse holdkammerater. Han har da også haft sit at kæmpe med.
Han har da været en betydelig del af alt hvad der foregået offensivt i flere kampe. Der er da ikke en eneste af de andre offensiv-spillere, der har spillet op til niveau, synes du?
Det kommer an på, hvor meget man vil gå i detaljen med nuancerne i præstationerne. Pohl får eks. mange tæv for ikke at kunne score, men han laver altså rigtig meget i løbet af kampene, som er rigtigt, og godt udført. Han fylder i mine øjne mere i vores offensiv end Toyota eks. gør for FCK, og Toyota har i øvrigt også været igennem en scoringskrise. Jeg ville give Pohl tid og tillid. Sylvestr leverede vel en start, man ikke kan klage over, og var i mine øjne den eneste som leverede en acceptabel præstation i elendigheden mod AGF. Også selv om han ikke scorede eller skabte store chancer. Ahlmann er på vej tilbage til sit offensive spil. Børsting har i nogle kampe være en fin dynamo oppe foran, og har vel scoret så meget som man kan forvente af en spiller med hans profil. Thellufsen har også i visse kampe været svær at tæmme i offensiven, og er vel et meget mere reelt offensivt talent end Mæhle. Jeg kan sgu ikke genkende billedet af, at fordi Mæhle har leveret en håndfuld fine Dalsgaard-raids (med afbrændere, skal man vist også huske - han har da ikke været en dominerende offensiv faktor i alle sine kampe), så er det lige pludselig klubbens største offensive talent, man sælger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af FlæskeFrank » 5. maj 2017, 15:43

Danni skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Man kan vel lidt sammenligne det med FCK's venstre back, som jeg i hvert fald tror der er mange svenskere der godt kunne tænke sig at spille, da det er en plads hvor man har god mulighed for at blive eksponeret.
Nej, det kan man ikke. FCK har præsteret gode salg af spillere som Niclas Jensen, Bengtsson, Oviedo, Wendt og Augustinsson fra den venstre back, og vel stort set ikke i de sidste 10 år været uheldige med deres valg der. I AaB har den historisk set været ringe besat med spillere som Allan Olesen og alibi-Patrick, og så ellers fremragende Dalsgaard og Mæhle (i godt under 1 år).
Jeg kunne nu godt lide Kasper Bøgelund, når han var fit.
Jeg kan overhovedet heller ikke se, hvad der var ringe ved Allan Olesen. Han fik spilletid i St. Etienne inden han kom, 181 kampe for AaB ifølge aabsport og med til at spille klubben til dets 3. mesterskab. Jeg synes han var god både offensivt og defensivt. Nogen gange er det virkelig svært at se, hvordan folk skal kunne stilles tilfreds.
Helt enig. Han var solid og skabte fuldstændig ro om højrebacken. Problemet var, at man nok først opdagede hans betydning efter hans skifte. For spetakulær mht. udstråling og finesser var han ikke, men det havde Boye heller ikke, men han gjorde det nu meget godt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af 634 » 5. maj 2017, 15:44

Hvis det er det Mæhle gerne vil, er der i hvertfald meget god signal-værdi i at lade det ske, men hvis han om et halvt år er i København så,
ja det gider jeg simpelthen ikke kommentere på.
Jeg har ingen bekymring for Pohl, Abildgaard og Paddy som højre back i næste sæson, men savner comeback af Rade Prica
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Freddie » 5. maj 2017, 15:46

Funky skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev: Det passer jo heller ikke, at Mæhle er holdets eneste offensive aktiv. Come on. Jeg genkender altså ikke billedet af, at der bag AaB's ringe forår gemmer sig en historie om, at det offensive supertalent Mæhle er blevet svigtet i kamp efter kamp af sine håbløse holdkammerater. Han har da også haft sit at kæmpe med.
Han har da været en betydelig del af alt hvad der foregået offensivt i flere kampe. Der er da ikke en eneste af de andre offensiv-spillere, der har spillet op til niveau, synes du?
Det kommer an på, hvor meget man vil gå i detaljen med nuancerne i præstationerne. Pohl får eks. mange tæv for ikke at kunne score, men han laver altså rigtig meget i løbet af kampene, som er rigtigt, og godt udført. Han fylder i mine øjne mere i vores offensiv end Toyota eks. gør for FCK, og Toyota har i øvrigt også været igennem en scoringskrise. Jeg ville give Pohl tid og tillid. Sylvestr leverede vel en start, man ikke kan klage over, og var i mine øjne den eneste som leverede en acceptabel præstation i elendigheden mod AGF. Også selv om han ikke scorede eller skabte store chancer. Ahlmann er på vej tilbage til sit offensive spil. Børsting har i nogle kampe være en fin dynamo oppe foran, og har vel scoret så meget som man kan forvente af en spiller med hans profil. Thellufsen har også i visse kampe været svær at tæmme i offensiven, og er vel et meget mere reelt offensivt talent end Mæhle. Jeg kan sgu ikke genkende billedet af, at fordi Mæhle har leveret en håndfuld fine Dalsgaard-raids (med afbrændere, skal man vist også huske - han har da ikke været en dominerende offensiv faktor i alle sine kampe), så er det lige pludselig klubbens største offensive talent, man sælger.
Hvis man ser på de sidste 9 kampe, har Mæhle spillet 5 som højre back og 4 som højre midtbane. Det er ganske tydeligt, at Wieghorst ikke har været tilfreds med præstationerne som back, siden Mæhle ikke har kunnet tiltvinge sig en fast stamplads. Han er altså interessant nok presset væk fra backen i 4 ud af de sidste 9 kampe af umulige, håbløse Patrick Kristensen.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 5. maj 2017, 15:53

Freddie skrev: Hvis man ser på de sidste 9 kampe, har Mæhle spillet 5 som højre back og 4 som højre midtbane. Det er ganske tydeligt, at Wieghorst ikke har været tilfreds med præstationerne som back, siden Mæhle ikke har kunnet tiltvinge sig en fast stamplads. Han er altså interessant nok presset væk fra backen i 4 ud af de sidste 9 kampe af umulige, håbløse Patrick Kristensen.
:@

Jeg giver op, Freddie - historien om dig, er historien om barnet (i dette tilfælde den gamle mand) man ikke kan nå.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Freddie » 5. maj 2017, 16:11

Gamen skrev:
Jeg giver op, Freddie - historien om dig, er historien om barnet (i dette tilfælde den gamle mand) man ikke kan nå.
I stedet for at spille nar, skulle du måske forholde dig til indholdet. Det er ikke mig, der har sat Mæhle på midtbanen. Du skulle tage at forholde dig til Wieghorst i stedet. Det er altså ham, der har brugt en uundværlig back som midtbanespiller, og ikke mig.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Frygah » 5. maj 2017, 17:13

Gamen skrev:
Freddie skrev: Hvis man ser på de sidste 9 kampe, har Mæhle spillet 5 som højre back og 4 som højre midtbane. Det er ganske tydeligt, at Wieghorst ikke har været tilfreds med præstationerne som back, siden Mæhle ikke har kunnet tiltvinge sig en fast stamplads. Han er altså interessant nok presset væk fra backen i 4 ud af de sidste 9 kampe af umulige, håbløse Patrick Kristensen.
:@

Jeg giver op, Freddie - historien om dig, er historien om barnet (i dette tilfælde den gamle mand) man ikke kan nå.
Jeg vil nu sige, at hvis man som dig direkte sætter Allan Olesen og Patrick K i samme spillemæssige bås som værende ringe og "historisk ringe besat", så er der godt nok også voldsomt langt ind før man kan nå dig med rationelle argumenter.

I min verden er det direkte respektløs over for Allan O., og vidner vist mest om at man ikke har holdt øje med hans niveau under kampene.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar