Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 17. jun 2019, 11:45

Gamen skrev:
17. jun 2019, 11:18
Uheldigvis for os, så vil Genk helt sikkert sigte imod at beholde ham, medmindre buddet bliver usædvanlig højt.
Der er to spillere de ikke kan undgå at slippe, Berge og Trossard, og Jakob Michelsens gamle yndling Mbwana Samatta kan også ryge. Det har allerede skabt uro at de forlanger alt for mange penge for Malinovskyi, men de har ikke råd til at miste 3 profiler på én gang - uanset pris.
Tror du ikke at en klub som Genk er villige til at sælge hvis prisen bliver høj nok, uanset mængden af afgange? De kan jo ret beset støvsuge Belgien for gode spillere bagefter, med udsigt til CHL bold og penge på kontoen...
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 17. jun 2019, 11:56

Martino skrev:
17. jun 2019, 11:45
Tror du ikke at en klub som Genk er villige til at sælge hvis prisen bliver høj nok, uanset mængden af afgange? De kan jo ret beset støvsuge Belgien for gode spillere bagefter, med udsigt til CHL bold og penge på kontoen...
Arh, sådan fungerer verden jo altså ikke. Har man mange penge, så kræver klubberne mere. Du kan desuden ikke erstatte 4 profiler, uanset fra hvilken hylde, og forvente at holdet spiller på samme måde.
Og som Genk sagde sidste sommer: Mæhle er fuldstændig instrumental for deres måde at spille på, og kan meget nødigt undværes. Det samme med Trossard og midtbaneankeret Berge. Trossard er næsten sikker afgang, mens mange storklubber slås om norske Berge.

Genk har råd til at holde på en eller flere af dem, men de skal selvfølgelig være obs på utilfredshed i truppen. Det er ikke mit indtryk at Mæhle skubber på for et salg, heller ikke med udsigt til CL.

Jeg tror ikke vi skal tage det for givet, at han smutter denne sommer - langtfra.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Martino » 17. jun 2019, 13:46

Gamen skrev:
17. jun 2019, 11:56
Martino skrev:
17. jun 2019, 11:45
Tror du ikke at en klub som Genk er villige til at sælge hvis prisen bliver høj nok, uanset mængden af afgange? De kan jo ret beset støvsuge Belgien for gode spillere bagefter, med udsigt til CHL bold og penge på kontoen...
Arh, sådan fungerer verden jo altså ikke. Har man mange penge, så kræver klubberne mere. Du kan desuden ikke erstatte 4 profiler, uanset fra hvilken hylde, og forvente at holdet spiller på samme måde.
Og som Genk sagde sidste sommer: Mæhle er fuldstændig instrumental for deres måde at spille på, og kan meget nødigt undværes. Det samme med Trossard og midtbaneankeret Berge. Trossard er næsten sikker afgang, mens mange storklubber slås om norske Berge.

Genk har råd til at holde på en eller flere af dem, men de skal selvfølgelig være obs på utilfredshed i truppen. Det er ikke mit indtryk at Mæhle skubber på for et salg, heller ikke med udsigt til CL.

Jeg tror ikke vi skal tage det for givet, at han smutter denne sommer - langtfra.
Jeg er med på mekanismerne ;) men pengene kan vel stadig blive for store. Med hensyn til Mæhle er det vel en 50/50 om han ryger videre nu; umiddelbart.
Jeg savner Winsnes

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Uldahl » 17. jun 2019, 13:49

Gamen skrev:
17. jun 2019, 11:56
Martino skrev:
17. jun 2019, 11:45
Tror du ikke at en klub som Genk er villige til at sælge hvis prisen bliver høj nok, uanset mængden af afgange? De kan jo ret beset støvsuge Belgien for gode spillere bagefter, med udsigt til CHL bold og penge på kontoen...
Arh, sådan fungerer verden jo altså ikke. Har man mange penge, så kræver klubberne mere. Du kan desuden ikke erstatte 4 profiler, uanset fra hvilken hylde, og forvente at holdet spiller på samme måde.
Og som Genk sagde sidste sommer: Mæhle er fuldstændig instrumental for deres måde at spille på, og kan meget nødigt undværes. Det samme med Trossard og midtbaneankeret Berge. Trossard er næsten sikker afgang, mens mange storklubber slås om norske Berge.

Genk har råd til at holde på en eller flere af dem, men de skal selvfølgelig være obs på utilfredshed i truppen. Det er ikke mit indtryk at Mæhle skubber på for et salg, heller ikke med udsigt til CL.

Jeg tror ikke vi skal tage det for givet, at han smutter denne sommer - langtfra.
Det tror jeg heller ikke han gør, jeg håber han bliver og tager CL med. Han virker til at trives i Belgien og spiller fast. Plus han kan stadig udvikle sig der. Næste sommer vil være perfekt for både Genk og Mæhle, så han bedre rustet til at tage kampen op i en bedre liga og støre klub. Hvis han gør det godt i CL kan prisen sagtens stige til det dobelte, og Genk står hvist ikke og mangler penge. De sagde nej til 100 mio som Southamton bød sidste år.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 17. jun 2019, 14:18

Martino skrev:
17. jun 2019, 13:46
Jeg er med på mekanismerne ;) men pengene kan vel stadig blive for store. Med hensyn til Mæhle er det vel en 50/50 om han ryger videre nu; umiddelbart.
Genk står til at score langt større beløb på både Trossard og Berge - Op mod 350-400 mio. bare for de to, så de har råd til at holde på Mæhle. Der er ikke noget "pengene bliver for store her" - det er alfa omega for dem at de ikke mister for mange spillere. Den belgiske liga er ikke så attraktiv at det bare uden videre er lykken at få 350 mio.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gentleman Finn » 17. jun 2019, 15:57

Efter at have læst med på Genk fan forummet er det gået op for mig at Genk har en 1-års option på Mæhle, hvilket som jeg forstå det gør at de har ham 2 sæsoner endnu, det er svært at tro at de ikke aktiverer den. Så begynder man lige pludselig at tro de kun sælger hvis der regner penge ned over dem, ellers kan de sagtens vente indtil Champions League efteråret er overstået, og hvis han fortsætter med at udvikle sig giver det jo mening. Sander har i øvrigt også kontrakt indtil 2021, jeg tror umiddelbart ikke de aflader så mange spillere når Chl-bold venter, men alright, de sælger måske et par stykker alligevel når de forhandler fra en stærk position og har råd til at sige nej.

Men hvis det passer at klubber som Sevilla er inde i billedet, og der er konkurrence om ham, Southampton er formentligt stadig interesseret, så ved jeg sgu ikke om pengene kan blive for store. Sander lyder dog til presser på for at komme væk her til sommer.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af andreasaab89 » 20. jun 2019, 20:03

Mæhle med lidt reklame for sig selv
2 mål som venstre back
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AaB1978 » 20. jun 2019, 20:22

2 mål og " Man Of The Match " - og det på en uvant position som venstre wing-back.

Mon ikke der lige røg 20 millioner mere på salgsskiltet der :cool:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Buzz Killington » 20. jun 2019, 20:28

Dalle skal sgu kigge sig over skulderen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af FIDEL » 20. jun 2019, 21:00

Vi kommer til at tjene boxen på den knægt...! :aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. jun 2019, 21:15

Ikke af nogen særlig grund. Det er bare et godt gif.

Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af andreasaab89 » 20. jun 2019, 21:29

Erasmus Montanus skrev:
20. jun 2019, 21:15
Ikke af nogen særlig grund. Det er bare et godt gif.

Billede
Assisten er hip som hap. Det vilde er den overlegne teknik bærsting viser ved scoringen..vi kommer til at tjene styrtende på ham
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AaB1978 » 21. jun 2019, 16:01


Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Uldahl » 21. jun 2019, 16:54

AaB1978 skrev:
21. jun 2019, 16:01
Mæhle i Man Utds søgelys

https://www.bt.dk/fodbold/blandt-europa ... s-soegelys
Vill da i den grad være lækkert med en bud krig om Mæhle fra de store klubber, men det tror først sker når han har bevist sig i CL. Håber han bliver i Genk eller hvis han bliver solgt det så er Sevilla.

Den klub vil passe ham fint, særligt med Simon Kjær i truppen. Det vil gøre overgangen lettere med en dansker på holdet, og give ham noget tryghed. Sidst Men ikke mindst jeg bor 125 km fra Sevilla så skal der indløses sæson kort der. ( Det var ikke sket hvis jeg boede nær Bilbao) :cheers:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Uldahl » 21. jun 2019, 16:55

Uldahl skrev:
21. jun 2019, 16:54
AaB1978 skrev:
21. jun 2019, 16:01
Mæhle i Man Utds søgelys

https://www.bt.dk/fodbold/blandt-europa ... s-soegelys
Vill da i den grad være lækkert med en bud krig om Mæhle fra de store klubber, men det tror først sker når han har bevist sig i CL. Håber han bliver i Genk eller hvis han bliver solgt det så er Sevilla.

Den klub vil passe ham fint, særligt med Simon Kjær i truppen. Det vil gøre overgangen lettere med en dansker på holdet, og give ham noget tryghed. Sidst Men ikke mindst jeg bor 125 km fra Sevilla så skal der indløses sæson kort der. ( Det var ikke sket hvis jeg boede nær Bilbao og de helt utænkeligt havde købt ham.) :cheers:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af doukas » 21. jun 2019, 21:46

Erasmus Montanus skrev:
20. jun 2019, 21:15
Ikke af nogen særlig grund. Det er bare et godt gif.

Billede
Tak ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søren Kusk er Gud!!!
2. div
2. div
Indlæg: 153
Tilmeldt: 15. jul 2005, 10:12
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Dubai

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Søren Kusk er Gud!!! » 3. jul 2019, 11:54

Er folk sikker på videresalg klausulen er 20-25% er det bekræftet noget sted?
Dedikeret til Søren Kusk, manden der reddede AaB i efteråret 2003. Glemt af mange, men trådte til da Pylle gav op og inden Hamren trådte til, 1 sep 2003 - 1 december 2003.

!!!!! IN LYNGE WE TRUST !!!!!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Sanchez94 » 3. jul 2019, 12:01

Søren Kusk er Gud!!! skrev:
3. jul 2019, 11:54
Er folk sikker på videresalg klausulen er 20-25% er det bekræftet noget sted?
Jeg tror aldrig folk har snakket om 20-25% det er nok nærmere 7,5-12,5%

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Maglau » 3. jul 2019, 13:32

Sanchez94 skrev:
3. jul 2019, 12:01
Søren Kusk er Gud!!! skrev:
3. jul 2019, 11:54
Er folk sikker på videresalg klausulen er 20-25% er det bekræftet noget sted?
Jeg tror aldrig folk har snakket om 20-25% det er nok nærmere 7,5-12,5%
Der blev i transfertråden nævnt fra en med insider viden at videresalgsklausulen var ganske betragtelig - især på den første del af summen.
Så ja et sted mellem 10-15 procent i alt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gentleman Finn » 5. jul 2019, 23:52

Jeg har også hørt de 15% blevet nævnt utallige gange, udenfor dette forum, men jeg aner ikke om udviklingspengene er medregnet der. Rent logisk burde det ikke, så vi snakker muligvis 20%. Lige pt. koster han på den anden side af 100 mio, så han kommer formentligt til at nette os i omegnen af 20 mio hvis han bliver solgt dette vindue, det bliver måske lidt mindre hvis det først sker til vinter. Oven i de godt 12-13 mio vi fik i første omgang kan det jo blive en god business case, tilgengæld gik vi glip af at se måske det største talent vi hidtil har produceret i mere end en sæson. Jeg er sjældent fan af klubber sælger talenter der lige har slået igennem og gennemgår en enorm udvikling med det samme, men jeg må også bare sige at her kom en klub i Genk der var kendt for at udvikle store talenter og sælge dem videre, og havde en gylden generation, de havde en klar plan med ham, og selvom jeg er lidt bitter over kun at have haft ham herude i en sæson, så var det for godt at takke nej til.

Besvar