Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 9. maj 2017, 16:11

Og problemet er jo at vi uanset hvad ikke kan tiltrække en spiller, der stensikkert fra dag 1 er lige så god som Mæhle så længe vi ikke betaler mere end 150.000 om måneden. Så er det egentlig ligemeget hvor meget vi sætter til side til en transfer.

Vi ender jo nok med en udenlandsk B-spiller eller en hjemvendt "stjerne", der skal bruge et år på at spille sig varm. Det kan blive rigtig dyrt næste sæson, medmindre man rammer rigtigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2017, 16:14

11 mio kr. plus videresalgsklausul(vel 10-15%) er altså fin købmandskab for en højreback.

At det er træls at sælge ham midt i en rivende udvikling er vi ikke uenige i.

Det er altså vigtigt overfor nye spillere enten at sige, at vi kvalificere os til Europa hvert år og helst med gruppespil, eller at vi sælger spillere til større ligaer.

Og her står AaB altså ikke skidt med salg af Bassogog og Mæhle i dette forår.
- FlæskeFrank

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 9. maj 2017, 16:16

Jeg synes heller ikke at Mæhle er så ringe defensivt, som det bliver gjort til, men jeg synes godt nok også hans offensive kvaliteteter overvurderes i Gamens indlæg. Synes hverken vi har været sprudlende offensivt med eller uden ham, og synes på ingen måde hans niveau kan sammenlignes med Dalsgaard fra da han forlod os.

Synes generelt heller ikke folk taler Mæhle ned, udover enkelte. Jeg synes personligt at han er et stort talent, som en dag kan blive en rigtig god spiller. På trods af det er 11 mio+klausuler dog et for godt tilbud til at kunne sige nej.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 9. maj 2017, 16:18

Yankee skrev:Og problemet er jo at vi uanset hvad ikke kan tiltrække en spiller, der stensikkert fra dag 1 er lige så god som Mæhle så længe vi ikke betaler mere end 150.000 om måneden. Så er det egentlig ligemeget hvor meget vi sætter til side til en transfer.

Vi ender jo nok med en udenlandsk B-spiller eller en hjemvendt "stjerne", der skal bruge et år på at spille sig varm. Det kan blive rigtig dyrt næste sæson, medmindre man rammer rigtigt.
Tror vi kan finde en for det halve der er lige så god fra dag 1. Han vil nok ikke være 19 år gammel dog.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 9. maj 2017, 16:20

Alt hvad der sker på Hornevej er lort... ALT!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2017, 16:21

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: 11 mio for en back der ikke kan forsvare, er ret meget, du kan nemt få en ny solid superliga back for under det halve. +Vi får nogle penge efter et evt. videresalg.
Det der er simpelthen noget vrøvl. En back skal da ikke kun måles i hvad han bidrager med defensivt? Tror alle er enige om, at han har været langt bedre end sin nuværende konkurrent på den back. Vi HAR en solid superliga back i PK, men hvad hjælper det? Mæhle har givet vores offensiv-spil en anden dimension, som vi også så det med Dalsgaard. Så snart vi skifter tilbage til Patrick K., så får det samme intetsigende trillen frem og tilbage, uden skyggen af opportunisme og initiativ.

Typisk den her debatside at tale spillere der er forsvundet (eller på vej) ned under gulvhøjde. Nu kan han pludselig heller ikke forsvare... Det kan godt være Mæhle har lavet enkelte brølere defensivt, men han har taget noget offensivt ansvar som de færreste af hans velbetalte og erfarne holdkammerater har taget og løsnet op for den statiskhed der har præget vores offensiv i umindelige tider. Og han har ikke lavet flere fejl end de fleste andre defensivspillere. Han minder ekstremt meget om finske Jere Uronen, som Genk hentede i Allsvenskan i sin tid.

De venstre backs FCK har fostret er f.eks. også nogen med væsentlige, offensive forcer - det er dét man betaler for. Ikke at de er andet end habile bagude. I moderne fodbold skal en back også kunne angribe og tage initiativ.
Taget i betragtning, at jeg kun skrev halvanden linje, så har du tolket ret meget, men det må stå for din regning. Hvor har jeg fesk skrevet, at en back kun skal måles i hvad han bidrager med defensivt. Jeg skrev, at Mæhle er svag defensivt, og det er vel ikke forkert? Derudover mener jeg ikke, at PK er en solid superliga back, han ville feks ikke koste mere end to flasker snaps. En back til 4-5 mio, ville ( forhåbenlig ) have nogle flere offensive forcer end PK.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:27

MrBangDK skrev:Alt hvad der sker på Hornevej er lort... ALT!
Jeg tror vi har forstået, at kongen af Herlev er dybt uenig i meget af det der bliver skrevet i trådene, men så må du komme med noget substans i stedet for det der ironiske bullsh*t indlæg efter indlæg. Det er enerverende at læse.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:30

AalBoyeBK skrev:Jeg synes heller ikke at Mæhle er så ringe defensivt, som det bliver gjort til, men jeg synes godt nok også hans offensive kvaliteteter overvurderes i Gamens indlæg. Synes hverken vi har været sprudlende offensivt med eller uden ham, og synes på ingen måde hans niveau kan sammenlignes med Dalsgaard fra da han forlod os.

Synes generelt heller ikke folk taler Mæhle ned, udover enkelte. Jeg synes personligt at han er et stort talent, som en dag kan blive en rigtig god spiller. På trods af det er 11 mio+klausuler dog et for godt tilbud til at kunne sige nej.
Ekstra Bladet har ham som holdets bedste spiller dette halvår, og 2. bedste for sæsonen. Så er det selvfølgelig at tale hans præstationer ned, at mene at vi ikke mister noget særligt, og sagtens kan erstatte ham for det halve. Når en 1. års senior lynhurtigt udgør et aktiv, er modig i sit spil, og bidrager med mere end de etablerede, så er der noget at bygge på. Nøjagtig som Spalvis, Thomsen og Kusk før ham. Det er noget helt andet end det der anonyme boldflytteri der foregår inde på midten.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:33

Brodernumsi skrev: Taget i betragtning, at jeg kun skrev halvanden linje, så har du tolket ret meget, men det må stå for din regning. Hvor har jeg fesk skrevet, at en back kun skal måles i hvad han bidrager med defensivt. Jeg skrev, at Mæhle er svag defensivt, og det er vel ikke forkert? Derudover mener jeg ikke, at PK er en solid superliga back, han ville feks ikke koste mere end to flasker snaps. En back til 4-5 mio, ville ( forhåbenlig ) have nogle flere offensive forcer end PK.
Jeg synes ikke han er decideret svag defensivt - han tager nogle risici i hans spil som han skal tage, og med tiden bliver bedre til at vægte. Det excellerede Dalsgaard i til sidst - vidste præcis hvornår, og hvor langt han skulle bevæge sig frem både med og uden bold. Når selv en spiller med 10 års erfaring spiller med håndbremsen trukket, så skal man da hylde en defensivspiller der bidrager aktivt til offensiven - i min optik er der ikke væsentligt forskel på det Mæhle efter omstændighederne har leveret denne sæson, og så sammenlignet med det Ahlmann leverede da han var bedst. Sidstnævnte havde dog et langt bedre fodboldhold omkring sig.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 9. maj 2017, 16:36

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Alt hvad der sker på Hornevej er lort... ALT!
Jeg tror vi har forstået, at kongen af Herlev er dybt uenig i meget af det der bliver skrevet i trådene, men så må du komme med noget substans i stedet for det der ironiske bullsh*t indlæg efter indlæg. Det er enerverende at læse.
Lige så enerverende som PK bashingen du kommer med i de fleste indlæg? Eller din nedladende tone over for alle dem du er uenige med?
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:40

MrBangDK skrev:
Lige så enerverende som PK bashingen du kommer med i de fleste indlæg? Eller din nedladende tone over for alle dem du er uenige med?
Jeg argumenterer for mine synspunkter. Det har jeg stadig til gode at se dig gøre. Hvis du begynder på det, så kan det være jeg kan tage dig seriøst.

Mig bekendt så er Storvordes stolthed blevet slået af af en 1. års senior i denne sæson, så jeg tænker ikke, at jeg har været helt skævt på den når jeg konsekvent har argumenteret for at han ikke er god nok til startopstillingen... og praktisk talt kun i meget korte perioder af sin 10-årige karriere her har været det, uagtet at han har fået chancen på et utal af positioner.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af AalBoyeBK » 9. maj 2017, 16:44

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev:Jeg synes heller ikke at Mæhle er så ringe defensivt, som det bliver gjort til, men jeg synes godt nok også hans offensive kvaliteteter overvurderes i Gamens indlæg. Synes hverken vi har været sprudlende offensivt med eller uden ham, og synes på ingen måde hans niveau kan sammenlignes med Dalsgaard fra da han forlod os.

Synes generelt heller ikke folk taler Mæhle ned, udover enkelte. Jeg synes personligt at han er et stort talent, som en dag kan blive en rigtig god spiller. På trods af det er 11 mio+klausuler dog et for godt tilbud til at kunne sige nej.
Ekstra Bladet har ham som holdets bedste spiller dette halvår, og 2. bedste for sæsonen. Så er det selvfølgelig at tale hans præstationer ned, at mene at vi ikke mister noget særligt, og sagtens kan erstatte ham for det halve. Når en 1. års senior lynhurtigt udgør et aktiv, er modig i sit spil, og bidrager med mere end de etablerede, så er der noget at bygge på. Nøjagtig som Spalvis, Thomsen og Kusk før ham. Det er noget helt andet end det der anonyme boldflytteri der foregår inde på midten.
At være den bedste spiller dette forår siger altså ikke særlig meget. Og vi kan godt blive enige om at han har bidraget til vores spil. Men hans niveau er stadig 2-3 niveauer under Dalsgaard, og relativt ordinært for en Superligaspiller, hvilket i sig selv er flot når man er 19 år - men han er ikke blandt de bedste på positionen i Superligaen.

Efter min mening er der 7 bedre højrebacker i Superligaen: Ankersen, Larsson, Nissen, Bartolec, Desler, Pallesen og Gammelby.

Kan se du nu mener han er lige så god som Ahlmann da han var landsholdsspiller - det er jo en fuldstændig sindssyg påstand. Så giver jeg sgu op.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 9. maj 2017, 16:44

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Lige så enerverende som PK bashingen du kommer med i de fleste indlæg? Eller din nedladende tone over for alle dem du er uenige med?
Jeg argumenterer for mine synspunkter. Det har jeg stadig til gode at se dig gøre. Hvis du begynder på det, så kan det være jeg kan tage dig seriøst.

Mig bekendt så er Storvordes stolthed blevet slået af af en 1. års senior i denne sæson, så jeg tænker ikke, at jeg har været helt skævt på den når jeg konsekvent har argumenteret for at han ikke er god nok til startopstillingen... og praktisk talt kun i meget korte perioder af sin 10-årige karriere her har været det, uagtet at han har fået chancen på et utal af positioner.
Men er det nødvendigt at nedgøre andre og detes holdninger når man er uenig? Og er det vigtigt for dig at nedgøre PK i alle de tråde du deltager i? Jeg tænker bare, at folk ved godt at du synes han er en af de værste der nogensinde har været i AaB.

Slut herfra - jeg skal nok lade være med at genere kongen af debatsiden mere!
Ska' vi hak'?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 9. maj 2017, 16:50

FlæskeFrank skrev:Det er altså vigtigt overfor nye spillere enten at sige, at vi kvalificere os til Europa hvert år og helst med gruppespil, eller at vi sælger spillere til større ligaer.

Og her står AaB altså ikke skidt med salg af Bassogog og Mæhle i dette forår.
Det bliver til gengæld rigtigt svært for Gaarde at svare "ja", hvis en potentiel ny spiller, eller hans agent, spørger ind til om AaB forventer at spille med om topplaceringer i nærmeste fremtid - i hvert fald uden at komme til at fnise som en 13-årig tøs til en Justin Bieber koncert.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2017, 16:53

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Taget i betragtning, at jeg kun skrev halvanden linje, så har du tolket ret meget, men det må stå for din regning. Hvor har jeg fesk skrevet, at en back kun skal måles i hvad han bidrager med defensivt. Jeg skrev, at Mæhle er svag defensivt, og det er vel ikke forkert? Derudover mener jeg ikke, at PK er en solid superliga back, han ville feks ikke koste mere end to flasker snaps. En back til 4-5 mio, ville ( forhåbenlig ) have nogle flere offensive forcer end PK.
Jeg synes ikke han er decideret svag defensivt - han tager nogle risici i hans spil som han skal tage, og med tiden bliver bedre til at vægte. Det excellerede Dalsgaard i til sidst - vidste præcis hvornår, og hvor langt han skulle bevæge sig frem både med og uden bold. Når selv en spiller med 10 års erfaring spiller med håndbremsen trukket, så skal man da hylde en defensivspiller der bidrager aktivt til offensiven - i min optik er der ikke væsentligt forskel på det Mæhle efter omstændighederne har leveret denne sæson, og så sammenlignet med det Ahlmann leverede da han var bedst. Sidstnævnte havde dog et langt bedre fodboldhold omkring sig.
Jeg er helt enig i, at Mæhle i glimt, har vist nogle spændende forcer, og at vi mangler fart og gennembrudsstyrke i højresiden, men en back med de kvaliteter, som samtidigt er stærkere defensiv, bør vi kunne købe for markant mindre end 11 mio. Så derfor synes jeg, at salget er godt købmandsskab + vi har fået en videresalgsklausul.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Yankee » 9. maj 2017, 16:56

Brodernumsi skrev:
Jeg er helt enig i, at Mæhle i glimt, har vist nogle spændende forcer, og at vi mangler fart og gennembrudsstyrke i højresiden, men en back med de kvaliteter, som samtidigt er stærkere defensiv, bør vi kunne købe for markant mindre end 11 mio. Så derfor synes jeg, at salget er godt købmandsskab + vi har fået en videresalgsklausul.
Jada. AaB har jo så bare meldt ud at de første ca. 10 mio. kr. af salgssummen ryger i pengetanken og ikke geninvesteres i truppen. Det er jo hele pointen. Mæhle skal desværre nok erstattes af Patrick Kristensen og så er vi nogle der mener at det efterlader AaB i en meget skidt sportslig forfatning.

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:59

AalBoyeBK skrev: At være den bedste spiller dette forår siger altså ikke særlig meget. Og vi kan godt blive enige om at han har bidraget til vores spil. Men hans niveau er stadig 2-3 niveauer under Dalsgaard, og relativt ordinært for en Superligaspiller, hvilket i sig selv er flot når man er 19 år - men han er ikke blandt de bedste på positionen i Superligaen.

Efter min mening er der 7 bedre højrebacker i Superligaen: Ankersen, Larsson, Nissen, Bartolec, Desler, Pallesen og Gammelby.

Kan se du nu mener han er lige så god som Ahlmann da han var landsholdsspiller - det er jo en fuldstændig sindssyg påstand. Så giver jeg sgu op.
Jeg skrev: "efter omstændighederne" inden jeg kom med det udsagn. For ja, jeg mener seriøst at det vidner om karakter og tro på egne evner at brage derudaf, som han har gjort det seneste trekvart år, når alle andre stikker halen mellem benene og intet kører.
Ahlmann havde et velfungerede kollektiv omkring sig, aflastning i den anden side hvor angrebstoget Dalsgaard bare kørte på, og så havde han en dygtig spiller foran sig.
I en sæson hvor INTET har fungeret for AaB, og presset deraf været markant større, så har det glædet mig at se en spiller være modig, initiativrig og angrebsivrig. Når man ser på hvor nervøst det har været fra stort set alle andre, inkl. vores øvrige unge spillere, så synes jeg ikke man bør negligere hans præstationer.

En spiller som NK i FCM har ellers netop fået markant kritik for sine defensive præstationer på det sidste - men jeg mener da bestemt også at i hvert fald de 5 første er dygtige. Fælles for de 3 sidstnævnte af de 5 er jo også netop at det er unge, angrebsivrige backs. Tiden er løbet fra den der defensivt påpasselige og ikke specielt angrebsivrige back - som PK er i udpræget grad.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af MrBangDK » 9. maj 2017, 16:59

Yankee skrev:
Brodernumsi skrev:
Jeg er helt enig i, at Mæhle i glimt, har vist nogle spændende forcer, og at vi mangler fart og gennembrudsstyrke i højresiden, men en back med de kvaliteter, som samtidigt er stærkere defensiv, bør vi kunne købe for markant mindre end 11 mio. Så derfor synes jeg, at salget er godt købmandsskab + vi har fået en videresalgsklausul.
Jada. AaB har jo så bare meldt ud at de første ca. 10 mio. kr. af salgssummen ryger i pengetanken og ikke geninvesteres i truppen. Det er jo hele pointen. Mæhle skal desværre nok erstattes af Patrick Kristensen og så er vi nogle der mener at det efterlader AaB i en meget skidt sportslig forfatning.
Hvor er det skrevet at det går 10 mill på bogen?
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 17:07

MrBangDK skrev:
Hvor er det skrevet at det går 10 mill på bogen?
Fordi man har opjusteret med 10 mio. og vi får 11. Medmindre vi henter en eller anden sekunda-spiller i 2. division øst, så er det logisk at der ikke er indregnet penge til en erstatning.
Og fordi AaB gentagne gange har gjort det samme, når vi har mistet en god spiller på de backpositioner.
Man kan vel sammenligne det med at farverige, levende, lækre Sofie med potentiale til at blive pænt lækker finder noget bedre, og så kigger man over i hjørnet og finder leverpostejs-Lone i sin lettere akavet siddende polkaprikkede Gina Tricot-kjole, strømpebukser og et par udtrådte Kawasaki-sko. Jaja, hun er da god i køkkenet og derfor ok driftsikker, men et dødssygt valg som man til nøds accepterer at holde i hånd med når man er ude, mens man lader øjnene lure rundt på noget der er mere attraktivt.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Patmand » 9. maj 2017, 17:14

MrBangDK skrev:
Yankee skrev:
Brodernumsi skrev:
Jeg er helt enig i, at Mæhle i glimt, har vist nogle spændende forcer, og at vi mangler fart og gennembrudsstyrke i højresiden, men en back med de kvaliteter, som samtidigt er stærkere defensiv, bør vi kunne købe for markant mindre end 11 mio. Så derfor synes jeg, at salget er godt købmandsskab + vi har fået en videresalgsklausul.
Jada. AaB har jo så bare meldt ud at de første ca. 10 mio. kr. af salgssummen ryger i pengetanken og ikke geninvesteres i truppen. Det er jo hele pointen. Mæhle skal desværre nok erstattes af Patrick Kristensen og så er vi nogle der mener at det efterlader AaB i en meget skidt sportslig forfatning.
Hvor er det skrevet at det går 10 mill på bogen?
Værsgo hr. konge af Herlev:

https://aabsport.dk/media/9602/2017-15- ... maehle.pdf

Hvad siger i gode folk - kan vi for 1 mio. kr. hente en ny back der er laaaangt bedre end Mæhle?

I øvrigt oplyser AaB i dag, at beholdningen af obligationer og likvider var på 100 mio. kr. pr. 31. marts.
Når vi investerer årets overskud i flere obligationer, så er vi kongerne af obligationer i Superligaen!

Besvar