Kristoffer Pallesen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2017, 16:28

Yankee skrev:Jeg er bestemt ikke Pallesen-fan, men hvis jeg nu skal tage de positive briller på så opfylder han en række kriterier:

- vant til Superligaen
- pil opad, kommer med selvtillid
- ikke en spiller der om et år vil have udlængsel
- lidt ældre end de mange purunge knægte
- godt tegn at vi tør købe en spiller hos en lidt mindre dansk klub

Det negative glemmer vi for nu. Kristoffer så glad ud til træningen idag og der virkede til at være lettelse over at der kom lidt gang i svingdøren, så lad os håbe på det bedste.

Og så alligevel lige en note: Kan vi ikke droppe den med at Pallesen skulle være "erfaren"? Han har spillet to Superligakampe mere end Frederik Børsting og aldrig u-landskampe eller europæiske kampe. Han er ikke "erfaren" på andet end 1. divisionsniveau. Det behøver ikke være noget problem - det er bare for at rette en usandhed.
Jeg er meget enig.
Jeg havde foretrukket en anden løsning, men jeg kan sagtens se at Pallesen har nogle kvaliteter som vi mangler. Pallesen har noget fart og drive som vi i den grad mangler, kan vi få ham integreret så får vi en offensiv trussel som vi har manglet siden Dalsgaard (Mæhle havde potentialet).

Vi har hentet mange udlændinge i de seneste par år med en lidet imponerende succesrate. Derfor kan det være meget fornuftigt at hente en dansker som kender til Superligaen og som tilmed har en fornuftig alder. Gaarde betoner jo også at Pallesen er tiltænkt en stor rolle på og udenfor banen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 16:29

Yankee skrev: Og så alligevel lige en note: Kan vi ikke droppe den med at Pallesen skulle være "erfaren"? Han har spillet to Superligakampe mere end Frederik Børsting og aldrig u-landskampe eller europæiske kampe. Han er ikke "erfaren" på andet end 1. divisionsniveau. Det behøver ikke være noget problem - det er bare for at rette en usandhed.
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2017, 16:46


Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Yankee » 3. jul 2017, 16:48

Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Ala » 3. jul 2017, 16:55

Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
Næsten ligemeget hvilken artikel du læser, så udtaler Gaarde at der skal hentes flere spillere. Som i flertal.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 17:04

Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 17:16

Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
Det kan vel bare betyde "vi strækker os langt" inden for den prisklasse af spillere, Pallesen befinder sig i.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Hovedet » 3. jul 2017, 18:04

Forza skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
Og så virker han i øvrigt sympatisk og er en flot fyr, som vi vel ikke sådan for alvor har set, siden vi hentede Kasper Risgaard tilbage i 2014 .

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af McMark » 3. jul 2017, 18:10

Hovedet skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
Og så virker han i øvrigt sympatisk og er en flot fyr, som vi vel ikke sådan for alvor har set, siden vi hentede Kasper Risgaard tilbage i 2014 .
Haha så sandt som det er skrevet! Udover Risgård skiftede hjem i 2013 :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Sønderhof » 3. jul 2017, 18:20

McMark skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
Og så virker han i øvrigt sympatisk og er en flot fyr, som vi vel ikke sådan for alvor har set, siden vi hentede Kasper Risgaard tilbage i 2014 .
Haha så sandt som det er skrevet! Udover Risgård skiftede hjem i 2013 :aabfan:
Jeg har set Pallesen spille et dusin kampe for Hobro i sin tid. Mener faktisk han var offensivspiller, da han kom til, men endte som en solid back. Dog uden man ville gætte på han ville blive solgt for et millionbeløb nogle år senere.
Igen ville jeg langt heller have satse alt på at køre Børsting ind som back. Ikke kun fordi det er her hans kvaliteter bedst arter sig, men lige så meget fordi vi derved havde mere plads ibåde budget og trupsammensætning til en offensiv midtbane/kant.

Apropos hans udseende, så vil jeg ikke mener han er meget over middel. Til gengæld har jeg altid tænkt at han har set for tyk ud til at være professionel fodboldspiller :money:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 18:25

Sønderhof skrev:
McMark skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
Samlet set har han vel flere seniorkampe under bæltet.
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
Og så virker han i øvrigt sympatisk og er en flot fyr, som vi vel ikke sådan for alvor har set, siden vi hentede Kasper Risgaard tilbage i 2014 .
Haha så sandt som det er skrevet! Udover Risgård skiftede hjem i 2013 :aabfan:
Jeg har set Pallesen spille et dusin kampe for Hobro i sin tid. Mener faktisk han var offensivspiller, da han kom til, men endte som en solid back. Dog uden man ville gætte på han ville blive solgt for et millionbeløb nogle år senere.
Igen ville jeg langt heller have satse alt på at køre Børsting ind som back. Ikke kun fordi det er her hans kvaliteter bedst arter sig, men lige så meget fordi vi derved havde mere plads ibåde budget og trupsammensætning til en offensiv midtbane/kant.

Apropos hans udseende, så vil jeg ikke mener han er meget over middel. Til gengæld har jeg altid tænkt at han har set for tyk ud til at være professionel fodboldspiller :money:
Siger du, vi har genansat konditorens søn??
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af McMark » 3. jul 2017, 18:31

Funky skrev:
Sønderhof skrev:
McMark skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:
Ja, han har spillet flere kampe i 1. og 2. division, men han er jo også 27, så det ville være underligt andet.

Det overrasker mig bare at AaB med egne ord "strækker sig langt" for en 27-årig spiller der ikke har nogen international erfaring. Vi må håbe der også er råd til andre spillere, i hvert fald.
International erfaring er underordnet. Han har en god erfaring fra superligaen som er det vigtigste. Så ved vi nemlig præcis hvad han står for på det niveau vi spiller på. Gaarde har strukket sig langt da man har vurderet at Pallesen har alle de ting man ønsker fra en højreback i AaB.
Og så virker han i øvrigt sympatisk og er en flot fyr, som vi vel ikke sådan for alvor har set, siden vi hentede Kasper Risgaard tilbage i 2014 .
Haha så sandt som det er skrevet! Udover Risgård skiftede hjem i 2013 :aabfan:
Jeg har set Pallesen spille et dusin kampe for Hobro i sin tid. Mener faktisk han var offensivspiller, da han kom til, men endte som en solid back. Dog uden man ville gætte på han ville blive solgt for et millionbeløb nogle år senere.
Igen ville jeg langt heller have satse alt på at køre Børsting ind som back. Ikke kun fordi det er her hans kvaliteter bedst arter sig, men lige så meget fordi vi derved havde mere plads ibåde budget og trupsammensætning til en offensiv midtbane/kant.

Apropos hans udseende, så vil jeg ikke mener han er meget over middel. Til gengæld har jeg altid tænkt at han har set for tyk ud til at være professionel fodboldspiller :money:
Siger du, vi har genansat konditorens søn??
Gode gamle Daniel Christensen! Han startede sgu da også som offensivspiller og endte nede på backen ;) Synes dog det er der sammenligningen mellem ham og Pallesen stopper...
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jul 2017, 21:23

Velkommen til Pallesen, og jeg bliver altså i så dejligt humør når en ny spiller udtaler sådan her:

- At de så ovenikøbet har indvilget i at købe mig fri sætter selvfølgelig forventningerne højt. Men uanset om jeg havde kostet en pose vingummier, så havde forventningerne været høje - for AaB-trøjen forpligter, siger Pallesen

Sådan en udtalelse får altså mig til at tænke at det kan være en rigtig god signing, uanset at jeg ellers har været lidt kritisk, for sådan siger man når man kommer med den helt rigtige rygrad og ærgerrighed. Ifølge Pallesen har han kendt til interessen i et stykke tid, og det fortæller vel også om at det er en spiller AaB er gået ret benhårdt efter.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af DobbeltA » 3. jul 2017, 23:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:
Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Velkommen til Pallesen.

Men 2,5 mio for en højre back. Kæmpe sats af AaB. Han skal dælme gerne være en profil fra dag 1.
Med tanke på vi fik 10-12 mill for Mæhle og med tanke på Pallesen er bedre defensivt end Mæhle og lige så god offensivt.
Så har vi ca 8-9 mill kr i plus plus en back som er bedre.
Kan du ikke lige forklare mig, hvor det kæmpe sats skal puttes ind i ligningen???
Spot on. Jeg tror de fleste ville sige ja til en handel bestående af Pallesen for Mæhle plus 8-9 mio.
Ja, men sådan kan man jo ikke gøre regnskabet op. Du kunne jo opstille samme logik med Lindholms eller Ølstykkes højre back og så nå frem til den konklusion, at en pris på over 2 mio kr. samlet set er fornuftig. Man bliver selvsagt nødt til at se isoleret på prisen for den vare, vi køber. Og der er jeg så bare af den opfattelse, at vi har betalt en klar overpris, hvilket lægger et pres på Pallesen for at levere som profil fra dag 1 - og et pres på Gaarde, som har tre års fejl-indkøb på samvittigheden.
Når du nu gerne vil belære flere af os om hvordan vi kan og ikke kan gøre regnskabet op, så må du også forholde dig til fakta og ikke blande en fiktiv back fra Lindhold ind i regnestykket. Vi er flere som synes at 2,3 for Pallesen er fint og set i en byttehandel spiller for spiller med Mæhle er vi godt tilfredse med Pallesen + 9 mio og så vil jeg forøvrigt skide din Lindholms og din Ølstykke back et langt stykke.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af AK48hamas » 3. jul 2017, 23:36

Efter at have sovet paa det maa jeg indromme at jeg er blevet mere positivt stemt over koebet af Pallesen. Det er nok mere salget af Maehle som jeg stadig begraeder.

Pallesen skulle gerne tilfoeje noget bundniveau og stabilitet til bagkaeden. Han er dansk, kender kulturen, tempoet, modstanderne.

2,3mil synes jeg ikke han er vaerd. Gaarde har vaeret i en daarlig forhandlingssituation med 10 dage til kampstart og PK ude.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Brodernumsi » 3. jul 2017, 23:42

DobbeltA skrev: Når du nu gerne vil belære flere af os om hvordan vi kan og ikke kan gøre regnskabet op, så må du også forholde dig til fakta og ikke blande en fiktiv back fra Lindhold ind i regnestykket. Vi er flere som synes at 2,3 for Pallesen er fint og set i en byttehandel spiller for spiller med Mæhle er vi godt tilfredse med Pallesen + 9 mio og så vil jeg forøvrigt skide din Lindholms og din Ølstykke back et langt stykke.
Har også meget svært ved at forstå, hvordan folk kan synes, at have byttet Mæhle for Pallesen +9mio, er et dårligt byttet. Det er jo intet mindre end fantastisk.
At Mæhle var vores eneste lyspunkt i sidste sæson, siger mere om holdet, end om Mæhle.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 766
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Njak » 4. jul 2017, 00:51

Syntes godt nok mange folk er hårde ved vores nye spiller. Det er smag og behag om man kan lide manden og hans spillestil, men syntes kritikken af ham hos mange brugere er noget unuanceret.

At kalde manden for tyk syntes jeg er at se spøgelser eller decideret at mudderkaste. Manden har spillet mere tid, løbet længere OG hurtigere end nogen anden AaB-markspiller

Er der bedre højre backs i ligaen end Pallesen? Ja uden tvivl og også op til flere, men AaB er i en situation hvor de ikke kan lokke de 4-5 bedste backs i ligaen til sig og slet ikke til de penge man her har givet. Personligt mener jeg ikke hverken AGF, Horsens, Randers, Esbjerg, Sønderjyske, OB eller Lyngby har en højre back der er bedre end Pallesen målt på den seneste sæson og lige pt. er det altså disse hold vi er nødt til at måle sig med. Derfor mener jeg det er meget godt gået. Hvad angår prisen, som iøvrigt skulle være 2.250.000, tror jeg bare dette følger markedets udvikling, når man vil købe en profil fri af en kontrakt.

Nu vil jeg ikke rakke Mæhle ned, da jeg også så en vis fremtid i ham og han havde uden tvivl potentiale, og bliver med stor sandsynlighed bedre end Pallesen på sigt, men manden havde ikke lyst til at blive i klubben. Man skal passe på melankolien ikke tager over og glemmer at Mæhle altså var en del af det hold som endte på en skuffende 10. plads og lavede flere personlige fejl som kostede mål. Han tabte over 50% af kampene han var involveret i og målt på næsten alle (personlige) statistikker var Pallesen bedre end ham.

Jeg er spændt og optimistisk omkring handlen og vil nu skråle hans navn 10% højere når han løber ind på stadion d. 23. juli

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2017, 09:39

Jeg må bare sige, at de gange jeg har set Viborg i sidste sæson, var der kun 2 spillere jeg syntes skilte sig positivt ud.
Det var Alexander Jakobsen og Pallesen.
Fra den dag Mæhle blev solgt, håbede jeg at Gaarde skrev med Pallesen, da jeg mente at det var her vi fik den bedste back til vores budget (Hvis vi snakker fra den danske liga) Jeg er super glad for han har valgt AaB!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Funky » 4. jul 2017, 10:28

Gaarde6 skrev:Jeg må bare sige, at de gange jeg har set Viborg i sidste sæson, var der kun 2 spillere jeg syntes skilte sig positivt ud.
Det var Alexander Jakobsen og Pallesen.
Fra den dag Mæhle blev solgt, håbede jeg at Gaarde skrev med Pallesen, da jeg mente at det var her vi fik den bedste back til vores budget (Hvis vi snakker fra den danske liga) Jeg er super glad for han har valgt AaB!
Bingo.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kristoffer Pallesen

Indlæg af Forza » 4. jul 2017, 16:08

Gaarde6 skrev:Jeg må bare sige, at de gange jeg har set Viborg i sidste sæson, var der kun 2 spillere jeg syntes skilte sig positivt ud.
Det var Alexander Jakobsen og Pallesen.
Fra den dag Mæhle blev solgt, håbede jeg at Gaarde skrev med Pallesen, da jeg mente at det var her vi fik den bedste back til vores budget (Hvis vi snakker fra den danske liga) Jeg er super glad for han har valgt AaB!
Kunne ikke sige det bedre selv. Han har alle de kvaliteter vi skal bruge som HB/WB og ud fra vores budget og kvalitet er han noget nær det bedste vi kan hente.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar