Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2019, 14:26

Hvor kommer den med Gaardsøe og netværket fra? Har han haft fodboldjobs efter karrieren sluttede? Google er ikke meget bevendt desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 25. okt 2019, 14:28

jonas386 skrev:
25. okt 2019, 14:26
Hvor kommer den med Gaardsøe og netværket fra? Har han haft fodboldjobs efter karrieren sluttede? Google er ikke meget bevendt desværre.
Det tog mig - 14,9 sekunder at finde det her link:

https://www.eliteconsulting.dk/teamet

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 25. okt 2019, 14:29

raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 13:54
Igen - der bliver ikke snakket så meget om emner, men måske mere hvordan den sportslige setup kunne være, og så smed jeg bare lige den ind med at Kuhn kunne være en god 1. team coach at få ind tror jeg - det er noget jeg personligt synes - men objektivt kunne mange andre med sikkerhed være lige så gode - det er bare setup'et der gør, at hvis vi får en manager (Friis bliver flyttet op), en 1. team coach og en tekniskchef/chefscout ind - i stedet for nu med en sportsdirektør - så vil jeg synes det kunne være en god konstellation, samtidig er det jo også et gæt på, hvad bestyrelsen har ment, når de siger - at de vil noget andet end Gaarde, et andet setup.
Det vil overraske mig meget, hvis man ligefrem begynder at lave et setup som det du skitserer der. Den slags er noget man har opbygget i klubber som FCK og FC Nordsjælland, hvor man har gennemtænkt det med ansættelser osv., og hvor det er baseret på en omfangsrig skabelon for alt hvad der foregår fra ungdomshold og op til førsteholdet. Det har vi altså ikke i AaB - og vi har ikke et organisatorisk setup der kan retfærdiggøre det. Det kræver nogle helt andre investeringer.

At en bestyrelse der er ret fattig på fodboldfaglighed pludselig går ind og viser den slags initiativ har jeg meget svært ved at se. Der er mange ting der blafrer i vinden - strategien vel også, men det her lugter langt mere af at være et ressourcespørgsmål og at man desuden konkluderer at det simpelthen ikke har fungeret med den arbejdsfordeling man lavede efter Schors blev kylet ud.

Men hvorom alting er, så har vi en god chance for at gøre op med den indspisthed og middelmådighed der hersker på niveauer af klubben, og det gør vi så sandelig ikke ved at få mere af det samme. Vi skal da have nogen ind, der kan bibringe et par friske øjne og skrue på nogle af de parametre der gør det ekstra. Når man ser på en type som Uwe Rösler i Malmö f.eks., så er han formentlig en benhård hund at arbejde med for sportschefen men jo altså også en type som både som træner og figur er så enormt karismatisk. Skærmer truppen og resten af klubben fremragende, og har samtidig ekstremt meget at byde ind med.

Cubic-folkene styrer klubben, og de må vurdere at de ikke har fået valuta for pengene med Gaarde, der på rekordbudgetter ikke har kunnet klemme sig i top 6.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 25. okt 2019, 14:32

raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 14:28
Det tog mig - 14,9 sekunder at finde det her link:

https://www.eliteconsulting.dk/teamet
Ham og hans to kolleger tjener styrtende med penge, og jeg tvivler altså også på at Gaardsøe gider forlade hans job for at gå til en halv million om året i AaB.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 25. okt 2019, 14:37

raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 14:21
Så Ståle Solbakken, Brian Priske, Thomas Thomasberg, David Nielsen - som tidligere spillere i AaB ser du, som at man tænker i socialkontor-baner hvis de kunne blive fremtidige ansættelser, og ikke fordi de måske har kompetencer, som en klub som vores burde kigge efter?

Vi er bestemt ikke mere social kontor end alle andre, vi er bare i den heldige situation at mange rigtig gerne vil tilbage til AaB, også en masse med kompetencer, tak til Lucas, Kusk, Thelander etc. - det er bare mit synspunkt - men du kan jo bestemt mene, at vi er uduelige på den front og ikke skal have tidligere dygtigere medarbejdere hjem igen. Men Morten Wighost var jo et godt forsøg :aabfan:

Men nu er det nu engang ikke tidligere ansatte af AaB der bestemmer om de vil hjem, men mere bestyrelsen og sportsdirektøren, så du kan jo skyde på dem, at ansættelser af den karakter du nævner er uduelige. Men nu er Gaarde ude, så du må da være HELT oppe at køre ;)
Jeg tænker mere i, at det er en tendens på organisatorisk niveau som simpelthen må stoppe. Lige så langt tilbage jeg kan huske, så har man tilbudt venner af huset alt lige fra sportsdirektør-poster, bestyrelsesposter, scout-opgaver, konsulent-opgaver osv. osv.
Uden at skele til at der formentlig har været væsentligt mere kompetente typer derude.
Det har til tider været godt for AaB, men andre gange til stor, stor skade for klubben.

Nogen har da kompetencer, men jeg har stadig til gode at se hvad det præcis er Bælum bidrager med, som Schors f.eks. ikke bidrog med.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 25. okt 2019, 14:39

Gamen skrev:
25. okt 2019, 14:29
raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 13:54
Igen - der bliver ikke snakket så meget om emner, men måske mere hvordan den sportslige setup kunne være, og så smed jeg bare lige den ind med at Kuhn kunne være en god 1. team coach at få ind tror jeg - det er noget jeg personligt synes - men objektivt kunne mange andre med sikkerhed være lige så gode - det er bare setup'et der gør, at hvis vi får en manager (Friis bliver flyttet op), en 1. team coach og en tekniskchef/chefscout ind - i stedet for nu med en sportsdirektør - så vil jeg synes det kunne være en god konstellation, samtidig er det jo også et gæt på, hvad bestyrelsen har ment, når de siger - at de vil noget andet end Gaarde, et andet setup.
Det vil overraske mig meget, hvis man ligefrem begynder at lave et setup som det du skitserer der. Den slags er noget man har opbygget i klubber som FCK og FC Nordsjælland, hvor man har gennemtænkt det med ansættelser osv., og hvor det er baseret på en omfangsrig skabelon for alt hvad der foregår fra ungdomshold og op til førsteholdet. Det har vi altså ikke i AaB - og vi har ikke et organisatorisk setup der kan retfærdiggøre det. Det kræver nogle helt andre investeringer.

At en bestyrelse der er ret fattig på fodboldfaglighed pludselig går ind og viser den slags initiativ har jeg meget svært ved at se. Der er mange ting der blafrer i vinden - strategien vel også, men det her lugter langt mere af at være et ressourcespørgsmål og at man desuden konkluderer at det simpelthen ikke har fungeret med den arbejdsfordeling man lavede efter Schors blev kylet ud.

Men hvorom alting er, så har vi en god chance for at gøre op med den indspisthed og middelmådighed der hersker på niveauer af klubben, og det gør vi så sandelig ikke ved at få mere af det samme. Vi skal da have nogen ind, der kan bibringe et par friske øjne og skrue på nogle af de parametre der gør det ekstra. Når man ser på en type som Uwe Rösler i Malmö f.eks., så er han formentlig en benhård hund at arbejde med for sportschefen men jo altså også en type som både som træner og figur er så enormt karismatisk. Skærmer truppen og resten af klubben fremragende, og har samtidig ekstremt meget at byde ind med.

Cubic-folkene styrer klubben, og de må vurdere at de ikke har fået valuta for pengene med Gaarde, der på rekordbudgetter ikke har kunnet klemme sig i top 6.
Fedt - jeg kan sagtens se din augmentation, jeg kan også sagtens overtales til at det ville være en god ide, at få nogle ind udefra som vi har fået før. Jeg er bare usikker på, om vi ikke var et HELT andet sted dengang, at der virkelig var langt op til den Professionalisme som hersker i dag. Jeg synes vi er rigtig langt nu i AaB, og hvad man kan høre på diverse medier etc. etc. synes jeg vi er på samme niveau, eller over - de klubber vi kan sammenlignes med i DK. Så har mine tvivl om, om vi vitterlig har så meget brug for nyt indspark udefra. Men at vi mere skal udvikle det setup vi har nu, med de rigtige kompetencer, om de så tidligere har været AaB spillere eller ikke, synes jeg er blevet med tiden, mindre relevant - men mere om de har de kompetencer der skal til.

Og så håber jeg da at vores bestyrelse, kan tænke i nye baner - det tyder det jo lidt med fyringen og udmeldelsen om at vi skal noget andet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2019, 14:41

raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 14:28
jonas386 skrev:
25. okt 2019, 14:26
Hvor kommer den med Gaardsøe og netværket fra? Har han haft fodboldjobs efter karrieren sluttede? Google er ikke meget bevendt desværre.
Det tog mig - 14,9 sekunder at finde det her link:

https://www.eliteconsulting.dk/teamet
Din google må være bedre end min, jeg skulle på side 4 før Eliteconsulting overhovedet bliver nævnt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2019, 14:46

jonas386 skrev:
25. okt 2019, 14:26
Hvor kommer den med Gaardsøe og netværket fra? Har han haft fodboldjobs efter karrieren sluttede? Google er ikke meget bevendt desværre.
Hold da op! Du følger ikke meget med?? :thumbsup:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 25. okt 2019, 15:20

Gamen skrev:
25. okt 2019, 14:32
raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 14:28
Det tog mig - 14,9 sekunder at finde det her link:

https://www.eliteconsulting.dk/teamet
Ham og hans to kolleger tjener styrtende med penge, og jeg tvivler altså også på at Gaardsøe gider forlade hans job for at gå til en halv million om året i AaB.
Det giver god mening - det gider han selvfølgelig ikke så. Men så en med hans profil :) Og hvis han tjener styrtende med penge, så må han jo kunne noget - selvom han har spillet i AaB :thumbsup:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9800 » 25. okt 2019, 20:26

Gamen skrev:
25. okt 2019, 14:29
raekkeettre skrev:
25. okt 2019, 13:54
Igen - der bliver ikke snakket så meget om emner, men måske mere hvordan den sportslige setup kunne være, og så smed jeg bare lige den ind med at Kuhn kunne være en god 1. team coach at få ind tror jeg - det er noget jeg personligt synes - men objektivt kunne mange andre med sikkerhed være lige så gode - det er bare setup'et der gør, at hvis vi får en manager (Friis bliver flyttet op), en 1. team coach og en tekniskchef/chefscout ind - i stedet for nu med en sportsdirektør - så vil jeg synes det kunne være en god konstellation, samtidig er det jo også et gæt på, hvad bestyrelsen har ment, når de siger - at de vil noget andet end Gaarde, et andet setup.
Det vil overraske mig meget, hvis man ligefrem begynder at lave et setup som det du skitserer der. Den slags er noget man har opbygget i klubber som FCK og FC Nordsjælland, hvor man har gennemtænkt det med ansættelser osv., og hvor det er baseret på en omfangsrig skabelon for alt hvad der foregår fra ungdomshold og op til førsteholdet. Det har vi altså ikke i AaB - og vi har ikke et organisatorisk setup der kan retfærdiggøre det. Det kræver nogle helt andre investeringer.

At en bestyrelse der er ret fattig på fodboldfaglighed pludselig går ind og viser den slags initiativ har jeg meget svært ved at se. Der er mange ting der blafrer i vinden - strategien vel også, men det her lugter langt mere af at være et ressourcespørgsmål og at man desuden konkluderer at det simpelthen ikke har fungeret med den arbejdsfordeling man lavede efter Schors blev kylet ud.

Men hvorom alting er, så har vi en god chance for at gøre op med den indspisthed og middelmådighed der hersker på niveauer af klubben, og det gør vi så sandelig ikke ved at få mere af det samme. Vi skal da have nogen ind, der kan bibringe et par friske øjne og skrue på nogle af de parametre der gør det ekstra. Når man ser på en type som Uwe Rösler i Malmö f.eks., så er han formentlig en benhård hund at arbejde med for sportschefen men jo altså også en type som både som træner og figur er så enormt karismatisk. Skærmer truppen og resten af klubben fremragende, og har samtidig ekstremt meget at byde ind med.

Cubic-folkene styrer klubben, og de må vurdere at de ikke har fået valuta for pengene med Gaarde, der på rekordbudgetter ikke har kunnet klemme sig i top 6.
Cubic folkene styrer klubben! Sikke en gang vås, de har 10% af aktierne tilsammen

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 25. okt 2019, 20:59

9800 skrev:
25. okt 2019, 20:26
Cubic folkene styrer klubben! Sikke en gang vås, de har 10% af aktierne tilsammen
Den adm. direktør er en af deres folk, ligesom de har 1-2 mand i trænerudvalget samt har indflydelse på spillerkøb. Samtidig har de postet masser af penge i klubben - selvfølgelig har de stor indflydelse.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Martino » 27. okt 2019, 08:01

Gamen skrev:
25. okt 2019, 20:59
9800 skrev:
25. okt 2019, 20:26
Cubic folkene styrer klubben! Sikke en gang vås, de har 10% af aktierne tilsammen
Den adm. direktør er en af deres folk, ligesom de har 1-2 mand i trænerudvalget samt har indflydelse på spillerkøb. Samtidig har de postet masser af penge i klubben - selvfølgelig har de stor indflydelse.
Hvem er de 1-2 personer i udvalget?

I øvrigt røg Schoors ud pga sociale inkompetencer - han evnede dårligt nok at hilse på sine kollegaer/spillere osv, og hans relation til sponsorer var ikke eksisterende. Har det fra en tidligere spiller.
Personligt synes jeg godt om Schoors, jeg videregiver bare hvad jeg har hørt.
Jeg savner Winsnes

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af DonSilicone » 27. okt 2019, 08:43

Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2019, 09:20

DonSilicone skrev:
27. okt 2019, 08:43
Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.
Med masser af erfaring fra hvad der vel svarer til en dansk andendivision. Jo jo.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 27. okt 2019, 11:29

Har altid godt kunne li Jimmi men... Jeg har svært ved at se han bringer til den stilling.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af AaB1978 » 27. okt 2019, 11:47

DonSilicone skrev:
27. okt 2019, 08:43
Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.
Der var jo i mange år en gammel joke i AaB om, at man skulle have spillet minimum 300 førsteholdskampe for at få en ledende stilling i klubben.

Jimbo nåede 342 :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 27. okt 2019, 11:55

DonSilicone skrev:
27. okt 2019, 08:43
Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.
Den tror jeg ikke på. For det første har Jimmy valgt trænervejen. For det andet virker han til at befinde sig godt i USA og er lige blevet statsborger. For det tredje har han formentlig et yderst begrænset netværk i europa efterhånden. Find selv flere :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 27. okt 2019, 11:56

DonSilicone skrev:
27. okt 2019, 08:43
Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.
Jeg tror de har et internt vædddmål i bestyrelse/ledelse i AaB om hvem der kan få Debatsiden højest op at køre. Sådan hænger mit verdensbillede bedst sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Meelsen » 27. okt 2019, 11:57

Jeg har hørt samme rygte.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 27. okt 2019, 12:06

Pastorius skrev:
27. okt 2019, 11:56
DonSilicone skrev:
27. okt 2019, 08:43
Friskt rygte der vil få modstandere af indspisthed og gamle AaBere helt op i det røde felt.
Overhørt på restaurant (ikke af mig selv, men særdeles troværdig ven): Jimmy Nielsen skal i dag opsige sin kontrakt med sin amerikanske klub og bliver efterfølgende præsenteret som sportchef i AaB. Og den der fremsagde det burde være velorienteret!
Jeg kan og vil ikke sige mere så tag det som det er, nemlig et rygte.
Jeg tror de har et internt vædddmål i bestyrelse/ledelse i AaB om hvem der kan få Debatsiden højest op at køre. Sådan hænger mit verdensbillede bedst sammen.
Hehe det kan virke sådan nogle gange.
Helt seriøst... Hvad gør Jimmy til en seriøs kandidat til posten? Altså udover antallet af AaB kampe på CV'et og et kammeratskab med Bælum (antager jeg).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst