Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 11:00

Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kan hente Thomasberg, hvis vi vil.

Jeg er sikker på, at også Thomasberg i AaB ser en meget større klub med et meget større potentiale, renommé og faciliteter generelt.

Og det er naturligvis med al respekt for deres resultater de seneste par sæsoner - men som måske netop i høj grad skyldes Thomasberg.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 7. jan 2022, 11:02

Forza skrev:
7. jan 2022, 10:56
Det gjorde han. Og han har også lagt billet ind før. Han er blevet forbigået en del gange. Får han chancen føler jeg mig ret sikker på at han gerne vil til AaB.
Ja jeg tror sgu på, det kan blive endda ret godt... Stadigvæk sk...ærgerligt hvis det er farvel til Cifuentes, men okay, vi har åbenbart været oppe på en meget høj hylde og hente træner. Men vi står forhåbentlig et bedre sted som klub nu end for et år siden takket være hans indsats, og lad os så få en kapacitet ind, som vi kan få noget mere kontinuitet med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Lyngehoevdingen » 7. jan 2022, 11:46

Funky skrev:
7. jan 2022, 11:02
Forza skrev:
7. jan 2022, 10:56
Det gjorde han. Og han har også lagt billet ind før. Han er blevet forbigået en del gange. Får han chancen føler jeg mig ret sikker på at han gerne vil til AaB.
Ja jeg tror sgu på, det kan blive endda ret godt... Stadigvæk sk...ærgerligt hvis det er farvel til Cifuentes, men okay, vi har åbenbart været oppe på en meget høj hylde og hente træner. Men vi står forhåbentlig et bedre sted som klub nu end for et år siden takket være hans indsats, og lad os så få en kapacitet ind, som vi kan få noget mere kontinuitet med.
Hvad tilsiger, at vi har været oppe på en høj hylde? Han er hentet i en norsk klub under vores niveau, og nu er han blevet sendt til en svensk klub på samme niveau, der kunne få ham til et formentlig ikke ret højt beløb.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gentleman Finn » 7. jan 2022, 11:47

Thomasberg har vinder attitude, og han kræver en solid defensiv. Han har formået at få dem til at skabe fint med chancer efter at have bygget det op nedefra. Hvis ellers vi kan give ham ro til projektet er TT som et scoop, med den erfaring han har fået.

Under Cifuentes scorede vi meget på dødbolde, og så ellers stabile ud, hvilket jeg var glad for at se. Det er den eneste måde man kan bygge noget op, selvom nogle måske ikke har tålmodigheden til at vente på holdet bliver mere chanceskabende. Om Cifuentes var kommet i mål med projektet er umuligt at sige. Jeg er dog stadig skuffet over at han sætter os i denne situation

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bundgaard » 7. jan 2022, 12:09

Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 7. jan 2022, 12:17

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:28
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 10:17
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.

Fuck den ville være fræk!!! :aabfan:
Ja, det kommer jo ikke til at ske - men ville være en ganske høj hylde.
Prøv lige at overvej, hvor elendigt Ståle gjorde det med den på det tidspunkt dyreste trup i Danmarkshistorien. De vandt syv ud af 20 kampe i 2020 under Ståle og havde en fuldstændig skævt sammensat trup. Jeg tror simpelthen at tiden er løbet fra ham og hans betonbold. Kæmpe nej tak.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:23

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 3ec0596e04

Inge udtaler sig.

Ikke noget nyt under solen. Selvfølgelig forhandler man ikke. Med en frikøbsklausul er det jo slet ikke relevant.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:24

R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:28
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 10:17
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.

Fuck den ville være fræk!!! :aabfan:
Ja, det kommer jo ikke til at ske - men ville være en ganske høj hylde.
Ole Gunnar Solskjær ville også være fræk. Men ingen af delene sker.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:25

Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2022, 12:27

Forza skrev:
7. jan 2022, 12:25
Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
Er vi også efter Lars Friis?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:28

jonas386 skrev:
7. jan 2022, 12:27
Forza skrev:
7. jan 2022, 12:25
Bundgaard skrev:
7. jan 2022, 12:09
Ifølge min kilde er MC væk mandag, men lyder til det er for dyrt og købe thomasberg fri
Hvor troværdig er din kilde? Umiddelbart lyder det mærkeligt at Thomasberg allerede er udelukket når Viborg har udtalt sig at man nok vil høre nærmere fra AaB i weekenden.
Er vi også efter Lars Friis?
Hov, det gik vist lidt for stærkt ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 12:29

Lyngehoevdingen skrev:
7. jan 2022, 11:46
Hvad tilsiger, at vi har været oppe på en høj hylde? Han er hentet i en norsk klub under vores niveau, og nu er han blevet sendt til en svensk klub på samme niveau, der kunne få ham til et formentlig ikke ret højt beløb.
Tjah, et argument kunne være at det er et trænertalent, der har potentiale til mere end AaB. Han viste sig i sin AaB-tid at gøre en stor forskel på områder, hvor forgængerne ikke havde gjort en tøddel.

Man kan da også hente spillere på en høj hylde, bare fordi de kommer fra en mindre klub end ens egen.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bohemka » 7. jan 2022, 12:32

Jens Gustafsson er ledig på markedet, måske hans forventninger til løn er blevet modereret en smule efter fyringen i Hajduk.
This Heaven Gives Me Migraine

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Julgranen » 7. jan 2022, 12:35

Bohemka skrev:
7. jan 2022, 12:32
Jens Gustafsson er ledig på markedet, måske hans forventninger til løn er blevet modereret en smule efter fyringen i Hajduk.
Jens Gustafsson var også inde i billedet hos Hammarby - det stod mellem ham og Cifuentes.

Sidst var problemet ikke forventninger til løn, men at hans kones (formentligt godt-betalte) job på Karolinska i Stockholm besværliggjorde det hele noget. Han sagde op i Norrköping for at være mere sammen med familien, der er bosat i Stockholm. Jeg aner dog ikke om konen rejste med til Split.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 7. jan 2022, 12:36

Hvad er folks ønsketræner af de nogenlunde realistiske og hvad frygter i vi henter?

Jeg tænker umiddelbart Jens Gustafsson, Thomas Thomasberg, Michael Silberbauer som spændende bud, mens jeg for alt i verdenen ikke ønsker Glen Riddersholm.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 7. jan 2022, 12:42

Forza skrev:
7. jan 2022, 12:36
Hvad er folks ønsketræner af de nogenlunde realistiske og hvad frygter i vi henter?

Jeg tænker umiddelbart Jens Gustafsson, Thomas Thomasberg, Michael Silberbauer som spændende bud, mens jeg for alt i verdenen ikke ønsker Glen Riddersholm.
Af de nævnte KLART Thomasberg.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 7. jan 2022, 12:43

Hmmm spøjst for i mandags fik jeg afvide at der ingen planer var med Marti og han skulle væk, men AaB heller ikke forventede at hans kontrakt kunne forlænges....

Når det er sagt, så husk på at Marti får altså ikke en høj løn, og Thomas Berg også var et emne sidst, men faldt blandt andet på løn... Hvis familien ikke er faldet til i byen midt i Corona tider, så er det måske ikke så underligt at man vil væk med 2 små børn, når der kommer en klub og tilbyder væsenlig bedre løn, i en by man i forvejen har et netværk...

Ærgeligt for jeg kunne super godt li ham som træner, og den mental ændring han fik lavet på holdet... Der har han virkelig taget nogle kampe ifølge hvad rygterne siger...

jeg tror bare man som AaB fan må indse at AaB ikke er speciel attraktiv mere.. Vi er blevet overhalet af hold som Randers, hell Sønderjyske var før deres nedsmeltning tæt på at overhale os resultat mæssigt.. vi søler rundt i skod placeringer... Hele AaB skal bygges op fra bunden.. Vi har brug for en træner der vil tage 4-6år i AaB for at få styr på det hele, hvem gider lige det? Måske Thomasberg...

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af DGK » 7. jan 2022, 12:43

Jeg har lige talt med en svensk Hammarby supporter, og ikke så meget nyt under solen men han mener også at Jens Gustaffson og Marti har kæmpet om Hammarby-jobbet. Og at Hammarby desperat mangler en træner nu, så Marti får det sikkert også godt betalt. Udover dette så fortalte han også at Jens Gustaffson gjorde det rigtig godt i Norrköping, så ham havde de også håbet på at få, og derfor burde vi også være optimistiske hvis det nu ender med ham som AaB træner.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Don Bong » 7. jan 2022, 12:45

Forza skrev:
7. jan 2022, 12:24
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:28
Mr Gold skrev:
7. jan 2022, 10:17
R Rosenberg skrev:
7. jan 2022, 10:15
Ståle savner at være klubtræner.

Fuck den ville være fræk!!! :aabfan:
Ja, det kommer jo ikke til at ske - men ville være en ganske høj hylde.
Ole Gunnar Solskjær ville også være fræk. Men ingen af delene sker.
Morten Olsen er ellers også ledig..

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af DGK » 7. jan 2022, 12:49


Låst