Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af martinaalborg » 6. okt 2019, 09:36

Hvornår kommer den nye træner?
Ham med en plan B???

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Patmand » 6. okt 2019, 10:09

martinaalborg skrev:
6. okt 2019, 09:36
Hvornår kommer den nye træner?
Ham med en plan B???
Når Gaarde ikke længere er i AaB.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2019, 09:50


9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 10. okt 2019, 12:38

Håber ikke han kommer til os....
Har hørt at AaB muligvis arbejder på at få udskiftet Gaarde hvis de smider mange flere point her inden vinteren, og er for langt fra top 6 - men bar et løst rygte fra nogle der kender nogle af storaktionærne personligt, men ved ikke hvor meget der er i det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2019, 12:43

9000AaB skrev:
10. okt 2019, 12:38
Håber ikke han kommer til os....
Har hørt at AaB muligvis arbejder på at få udskiftet Gaarde hvis de smider mange flere point her inden vinteren, og er for langt fra top 6 - men bar et løst rygte fra nogle der kender nogle af storaktionærne personligt, men ved ikke hvor meget der er i det.
Jeg synes det ville være en god ide (no big surprise). Gaarde har jo hentet masser af på papiret gode spillere, men tingene har ikke fungeret. Han har derudover ikke fået sammensat truppen med den rette balance hverken på positioner eller med typer i de sidste fem år og vi har set de samme svaghedertegn på tværs af tre trænere. Vi VIL "spille" for så at mislykkedes med det og så gå tilbage til basics. Det skete under Søndergaard da man havde alt for høje forventninger til Gaardes makværk i sommeren 2016, det skete under Wieghorst fordi vi ret beset ikke havde den centrale akse til den spillestil og nu har vi også haft det spillemæssige kollaps under Friis selvom vi nu har bedre spillere. Jeg tror der er noget helt kulturelt i klubben som fejler og det kan man kun ændre ved at ændre i ledelsen og herefter ændre i trupsammensætningen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2019, 12:46

Hvis Gaarde skal ud, så skal det være fordi vi har et oplagt kort i baghånden som kan bidrage med noget andet, og ikke fordi der tilfældigvis er blevet en mand ledig, fordi han ikke har præsteret i superligaen. Jeg har stadig hede drømme om Hamren i Gaardes rolle. Både ift trupopbygning og netværk, men også ift at få opbygget et solidt sportsligt fundament, der kan effektivisere vores talentarbejde og vores rekruttering.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2019, 12:52

jonas386 skrev:
10. okt 2019, 12:46
Hvis Gaarde skal ud, så skal det være fordi vi har et oplagt kort i baghånden som kan bidrage med noget andet, og ikke fordi der tilfældigvis er blevet en mand ledig, fordi han ikke har præsteret i superligaen. Jeg har stadig hede drømme om Hamren i Gaardes rolle. Både ift trupopbygning og netværk, men også ift at få opbygget et solidt sportsligt fundament, der kan effektivisere vores talentarbejde og vores rekruttering.
Enig, man skal selvfølgelig have en helt klar plan om man vil i stedet. Vi skal ikke ud i sådan noget OB post Kim Brink med mærkelige trænere og ledere. Poul Hansen som sportsdirektør og Henrik Clausen som træner f.eks. Ser heller ikke just Jesper Hansen som manden der kan videreudvikle klubben.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 10. okt 2019, 13:21

9000AaB skrev:
10. okt 2019, 12:38
Håber ikke han kommer til os....
Har hørt at AaB muligvis arbejder på at få udskiftet Gaarde hvis de smider mange flere point her inden vinteren, og er for langt fra top 6 - men bar et løst rygte fra nogle der kender nogle af storaktionærne personligt, men ved ikke hvor meget der er i det.
What a dream!! Det er jeg overbevist om er det helt rigtige at gøre. Også selvom Gaarde havde et fint vindue sidst, så er der simpelthen for mange svipsere gennem de seneste 5 år. Det kan skabe en helt ny tro på tingene hos fans og sponsorer, hvis der kommer en ny sportsdirektør ind.

Og det er jo ikke kun spillertruppens sammensætning og resultaterne Gaarde skal bedømmes på. Inddirekte skal han vel også bedømmes på AaBs image, selve spillet og udviklingen af de enkelte spillere, træningskulturen samt det faktum, at AaB har mistet meget goodwill de seneste 4 år hos fans og sponsorer. Det er ikke tilfældigt, at Gaarde går under navnet "Komiske Allan". Alt for længe har Gaarde fyldt os med varm luft. Der er ganske enkelt ikke sammenhæng mellem kommunikation og virkelighed.

At Gaarde har lavet nogle flotte salg, ændrer ikke på så meget for mig. Måske Bælum skulle ansætte Gaarde som Key account manager istedet...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 10. okt 2019, 13:55

Jeg synes ikke hverken Gaarde eller især Friis skal fyres. Slet ikke. Gaarde er velovervejet, perspektiverende og tænker strategisk. Han er rigtig dygtig til mange ting.

Til gengæld kunne jeg godt (og det har jeg sagt i 3-4 år nu) tænke mig at man fandt en rigtig god old school-sportschef til at køre scouting, transfers, trupsammensætning, spillestilsudvikling osv. Der er Gaarde simpelthen ikke stærk nok rent fodboldfagligt. De fejl han begår, er begynder-pensum på A- og P-trænerkurserne.

En type som CV er jo guld værd for Brøndby, selvom han ikke er lige så kommunikativt dygtig eller lige så visionær som fx Troels Bech. På samme måde har FCM stor gavn af at have to rigtigt fodboldnørdede sportsdirektører, der ikke fokuserer så meget på visioner og kommunikation, men til gengæld er hamrende dygtige til det fodboldfaglige.

Fyr Bælum, lad Gaarde være adm. direktør og ansæt så en salgschef, der går i spidse sko og en sportschef, der går i løbesko.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 10. okt 2019, 14:04

Yankee skrev:
10. okt 2019, 13:55
Jeg synes ikke hverken Gaarde eller især Friis skal fyres. Slet ikke. Gaarde er velovervejet, perspektiverende og tænker strategisk. Han er rigtig dygtig til mange ting.

Til gengæld kunne jeg godt (og det har jeg sagt i 3-4 år nu) tænke mig at man fandt en rigtig god old school-sportschef til at køre scouting, transfers, trupsammensætning, spillestilsudvikling osv. Der er Gaarde simpelthen ikke stærk nok rent fodboldfagligt. De fejl han begår, er begynder-pensum på A- og P-trænerkurserne.

En type som CV er jo guld værd for Brøndby, selvom han ikke er lige så kommunikativt dygtig eller lige så visionær som fx Troels Bech. På samme måde har FCM stor gavn af at have to rigtigt fodboldnørdede sportsdirektører, der ikke fokuserer så meget på visioner og kommunikation, men til gengæld er hamrende dygtige til det fodboldfaglige.

Fyr Bælum, lad Gaarde være adm. direktør og ansæt så en salgschef, der går i spidse sko og en sportschef, der går i løbesko.
Enig, måske Hamren hvis han gad sådan noget?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2019, 14:13

Jamen jeg er sådan set meget enig, Yankee. Jeg synes ikke at Gaarde skal ud nu og her, men jeg mener også, at det er et sted vi bør kigge, hvis tingene ikke snart begynder at fungere. Ideen med Gaarde i anden rolle røg nok i graven med ansættelsen af Bælum. Jeg havde gerne set at Gaarde havde taget Bælums job, og vi havde fundet en anden profil som sportsdirektør, gerne en med erfaring i opbygning af scouting og et stort netværk. Jeg vil da også hellere have Gaarde end så mange andre i suppen. Han er ikke uduelig, han har bare nogle begrænsninger, som han gerne må overlade til nogle andre.

Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 10. okt 2019, 14:18

jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:13
Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
Med hvilken (faglig) begrundelse?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 10. okt 2019, 14:23

Gamen skrev:
10. okt 2019, 14:18
jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:13
Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
Med hvilken (faglig) begrundelse?
Ja den bliver ved med at poppe op.
Det er virkelig to helt forskellige personligheder, så det virker langt fra oplagt i mine øjne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2019, 14:25

Gamen skrev:
10. okt 2019, 14:18
jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:13
Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
Med hvilken (faglig) begrundelse?
Han virker som en dygtig udvikler, og som en god overgang imellem ungdomsholdene og førsteholdet. Det er muligt jeg misforstår PEA's rolle en smule, for jeg er med på, at han også har en taktik baggrund, der gør at han også har lagt den røde tråd for hvilken type af fodboldspillere vi gerne vil udvikle.

Med Kuhns CV og egne ambitioner, er det næppe realistisk at ansætte ham som ungdomstræner, eller assistent (igen) for mindre erfarne fodboldtrænere. Men han har nogle kompetencer vi godt kan bruge, og noget af den energi og ærgerrighed der også har manglet på og omkring holdet de sidste par sæsoner. Derudover mener jeg også, at du selv tidligere har skrevet om Kuhns rolle da han var her sidst ift personlige samtaler med spillerne, deres udvikling osv, og det var hans primære styrke og support til Kent Nielsen.

EDIT: Til Hanga. Der behøver jo ikke at være tale om en 1:1 i personlighed og viden. Andre og nye ideer kan jo være udmærket. PEA's villareal stil er efterhånden noget død, når man ser på hvordan der spilles fodbold rundt omkring i Europa, eller hvordan vi selv gerne vil spille. Det jeg tænker på er en der kan være bindeled for førsteholdet og ungdomsholdene, og som kan arbejde med generel spillerudvikling i klubben.
Han kender klubben, har stor erfaring, bor stadigvæk i byen (mig bekendt) og er på fri transfer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 10. okt 2019, 14:31

jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:25
Han virker som en dygtig udvikler, og som en god overgang imellem ungdomsholdene og førsteholdet. Det er muligt jeg misforstår PEA's rolle en smule, for jeg er med på, at han også har en taktik baggrund, der gør at han også har lagt den røde tråd for hvilken type af fodboldspillere vi gerne vil udvikle.

Med Kuhns CV og egne ambitioner, er det næppe realistisk at ansætte ham som ungdomstræner, eller assistent (igen) for mindre erfarne fodboldtrænere. Men han har nogle kompetencer vi godt kan bruge, og noget af den energi og ærgerrighed der også har manglet på og omkring holdet de sidste par sæsoner. Derudover mener jeg også, at du selv tidligere har skrevet om Kuhns rolle da han var her sidst ift personlige samtaler med spillerne, deres udvikling osv, og det var hans primære styrke og support til Kent Nielsen.
Det tror jeg ikke rigtig der er så meget dokumentation for, det første du skriver.

Hvad angår det andet, så er det helt rigtigt at han havde den rolle under Kent, men jo altså mest fordi han er en humørspreder. PEA havde taktstokken rent taktisk, og var stadigvæk transitions-ansvarlig - Kuhn var mere motivator.

Kuhns store problem i Malmö, hvis man skal tage afsæt i spillernes kritik, var netop at han ikke virkede specielt taktisk kompetent og ikke så god til at have chef-kasketten på. Og sådan tror jeg meget det bliver for trænere, der har haft assistent-rollen for længe.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9520AaB » 10. okt 2019, 15:08

Gamen skrev:
jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:25
Han virker som en dygtig udvikler, og som en god overgang imellem ungdomsholdene og førsteholdet. Det er muligt jeg misforstår PEA's rolle en smule, for jeg er med på, at han også har en taktik baggrund, der gør at han også har lagt den røde tråd for hvilken type af fodboldspillere vi gerne vil udvikle.

Med Kuhns CV og egne ambitioner, er det næppe realistisk at ansætte ham som ungdomstræner, eller assistent (igen) for mindre erfarne fodboldtrænere. Men han har nogle kompetencer vi godt kan bruge, og noget af den energi og ærgerrighed der også har manglet på og omkring holdet de sidste par sæsoner. Derudover mener jeg også, at du selv tidligere har skrevet om Kuhns rolle da han var her sidst ift personlige samtaler med spillerne, deres udvikling osv, og det var hans primære styrke og support til Kent Nielsen.
Det tror jeg ikke rigtig der er så meget dokumentation for, det første du skriver.

Hvad angår det andet, så er det helt rigtigt at han havde den rolle under Kent, men jo altså mest fordi han er en humørspreder. PEA havde taktstokken rent taktisk, og var stadigvæk transitions-ansvarlig - Kuhn var mere motivator.

Kuhns store problem i Malmö, hvis man skal tage afsæt i spillernes kritik, var netop at han ikke virkede specielt taktisk kompetent og ikke så god til at have chef-kasketten på. Og sådan tror jeg meget det bliver for trænere, der har haft assistent-rollen for længe.
Jeg har vist også sagt det før. Jeg elsker Kuhn som assistent. Men alle jeg snakker med i AaB siger at alt roder omkring ham, han skal have nogen der strukturerer alt omkring ham, ellers er det kun skæg og ballade. Han kan naturligvis ikke være chef på nogen hylde i AaB.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2019, 15:09

Gamen skrev:
10. okt 2019, 14:31
jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:25
Han virker som en dygtig udvikler, og som en god overgang imellem ungdomsholdene og førsteholdet. Det er muligt jeg misforstår PEA's rolle en smule, for jeg er med på, at han også har en taktik baggrund, der gør at han også har lagt den røde tråd for hvilken type af fodboldspillere vi gerne vil udvikle.

Med Kuhns CV og egne ambitioner, er det næppe realistisk at ansætte ham som ungdomstræner, eller assistent (igen) for mindre erfarne fodboldtrænere. Men han har nogle kompetencer vi godt kan bruge, og noget af den energi og ærgerrighed der også har manglet på og omkring holdet de sidste par sæsoner. Derudover mener jeg også, at du selv tidligere har skrevet om Kuhns rolle da han var her sidst ift personlige samtaler med spillerne, deres udvikling osv, og det var hans primære styrke og support til Kent Nielsen.
Det tror jeg ikke rigtig der er så meget dokumentation for, det første du skriver.

Hvad angår det andet, så er det helt rigtigt at han havde den rolle under Kent, men jo altså mest fordi han er en humørspreder. PEA havde taktstokken rent taktisk, og var stadigvæk transitions-ansvarlig - Kuhn var mere motivator.

Kuhns store problem i Malmö, hvis man skal tage afsæt i spillernes kritik, var netop at han ikke virkede specielt taktisk kompetent og ikke så god til at have chef-kasketten på. Og sådan tror jeg meget det bliver for trænere, der har haft assistent-rollen for længe.
Vores udvikling i årene 2011 - 2015 er umiddelbart noget af det bedste jeg kan huske vi har præsteret. Også markant bedre end hvad vi har set efterfølgende. Jeg tror ikke at Kuhn er den afgørende forskel, men det er tydeligt, at det var nemmere for spillerne i den periode at tage springet fra ungdomsfodbold til voksenfodbold.

Jeg er ikke helt enig i den chef-rolle du beskriver. Det er ikke ham der skal sætte holdet og sørge for at der præsteres i weekenden, det er spillernes (navnlig de unges) individuelle udvikling, og at forme dem til moderne fodbold. Se bort fra Mæhle, så er det længe siden vi har udviklet en spiller med de kompetencer der efterspørges i moderne fodbold. En spiller som Abildgaard er et godt eksempel. Han har umiddelbart mange kvaliteter som en moderne midterforsvar skal bruge - mangler måske noget fart - men fordi han har lidt teknik iblandet sin fysik, så er han ikke blevet benyttet i forsvaret, og har ikke vænnet sig til at spille forsvar som man gør i større klubber. Istedet ender han som en ok central midtbane, men med for store offensive mangler til at være relevant for alvor. Og nu er det lidt for sent at begynde at arbejde på en ny rolle. Frederik Børsting et andet eksempel. Har kvaliteter som moderne fodboldspillere skal bruge, men er (igen) ikke god nok offensivt til at gøre en forskel. Han kommer ind i truppen som højrekant. Hvorfor egentlig? Er det fordi det har været godt nok på ungdomsniveau?
Det er som om at man udvikler spillere lidt tilfældigt hen af vejen. At en spiller der er stor og hurtig, bliver smidt op i angrebet fordi han scorer mange mål, en hurtig spiller ryger ud på kanten, høj og god på hovedstød? Midterforsvar. Løbe og aflevere - central midt. Der må gerne være noget mere struktur, hvor man er fokuseret på hvilke kvaliteter førsteholdet efterspørger, og få dem indopereret tidligere. Det er noget man bør arbejde med helt ned til u13.

Men hvis ikke Kuhn har den taktiske eller ledelsesmæssige faglighed, så kan det selvfølgelig være det samme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 10. okt 2019, 15:17

jonas386 skrev:
10. okt 2019, 14:13
Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
Jeg kan dårligt forestille mig to fodboldfolk med mere forskellige kompetencer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 10. okt 2019, 15:39

Kuhn ville jo være den perfekte character coach. Det har altid undret mig at man ikke har sådan en funktion i AaB, når man satser så meget på talentudvikling. Men mon ikke Kuhn ser sig selv i en lidt tungere rolle - som cheftræner, head of coaching eller lignende.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Dennis Nielsen » 10. okt 2019, 18:14

Gaarde har generelt været en stor fejl. Han skal dog roses for dette vindue, og det er også det.

Friis skal dog fyres. Jo før jo bedre. På trods af en god trup, så er point snittet pinligt.

Låst