Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 17. dec 2019, 16:12

Er det moral, umoral eller dobbeltmoral å benke sin beste utespiller uten en sportslig begrunnelse? Jeg mener faktisk det grenser til mobbing, påstår Solbakken.
Haha. Det er fandeme sygt. Fodboldspillere bliver betalt fyrsteligt for at være middelmådige til deres hobby. Det er ikke mobning. Jim Solbakken burde teame op med Brian Mikkelsen. De kunne sikkert finde en masse mennesker der sådan bliver mobbet, og kun har deres millioner at trøste sig med.
Agenter er en cancer for fodbolden. Ingen tvinger deres spillere at skrive under på lange kontrakter, og hvis de er gode nok skal de nok kunne få en kontrakt efterfølgende andetsteds. Tuderi...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 17. dec 2019, 17:46

Halil skrev:
17. dec 2019, 13:57
Yankee skrev:
17. dec 2019, 12:56
Halil skrev:
17. dec 2019, 10:47
I forhold til argumenter for, så kunne det være at få en træner ind som er bedre til at sætte holdet op og få noget stabilitet ind, især offensivt, i forhold til præstationerne - Så AaB er sikre på at komme i top6 i 19/20 også grundstenene kan lægges for fremtiden, når der, tilsyneladende, bliver investeret i fremtiden.
Det er bare en ekstremt optimistisk case, du opstiller her. Hvis AaB kan få en træner ind, der gør at man er sikker på at komme i top-6 i indeværende sæson, så er det da klart at man skal skifte. Men hvem er det? Ancelotti? Pochettino?

Ting tager tid. Friis har løftet pointsnittet markant i indeværende sæson og jeg synes også både spil og præstationer ser meget bedre ud end under forgængeren. Der skal stadig lægges markant på allerede i forårssæsonen, men at fyre Friis på nuværende tidspunkt ville både være overilet og sende et meget uheldigt signal.
Friis ser jeg ikke som en træner der kan løfte AaB op, hvorfor jeg gerne ser ham degraderet øjeblikkeligt.

Med tanke på AaBs ledelse for tiden, så kommer det naturligvis ikke til at ske. Så jeg håber satme, at der kommer en markant fremgang i foråret under Friis. Ellers er det sgu ud til sommer.
AaB har i denne sæson haft markant bedre pointsnit end de tre sidste. Det er rigtigt at AaB også havde et rigtig dårligt forår under Friis, men det virker da til at pilen peger opad, hvis vi ser lidt længere end bare tre kampe.

Vil du ikke forholde dig til hvilken ny træner det er, der kan sikre en top-6-placering i indeværende sæson, som du skrev? Det virker som et ekstremt optimistisk scenarie og du glemmer alle de faldgruber, der også er ved at udskifte træneren. Det er jo mildest talt ikke altid at en trænerfyring giver bedre resultater på kort sigt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 17. dec 2019, 18:04

Yankee skrev:
17. dec 2019, 17:46
Halil skrev:
17. dec 2019, 13:57
Yankee skrev:
17. dec 2019, 12:56
Halil skrev:
17. dec 2019, 10:47
I forhold til argumenter for, så kunne det være at få en træner ind som er bedre til at sætte holdet op og få noget stabilitet ind, især offensivt, i forhold til præstationerne - Så AaB er sikre på at komme i top6 i 19/20 også grundstenene kan lægges for fremtiden, når der, tilsyneladende, bliver investeret i fremtiden.
Det er bare en ekstremt optimistisk case, du opstiller her. Hvis AaB kan få en træner ind, der gør at man er sikker på at komme i top-6 i indeværende sæson, så er det da klart at man skal skifte. Men hvem er det? Ancelotti? Pochettino?

Ting tager tid. Friis har løftet pointsnittet markant i indeværende sæson og jeg synes også både spil og præstationer ser meget bedre ud end under forgængeren. Der skal stadig lægges markant på allerede i forårssæsonen, men at fyre Friis på nuværende tidspunkt ville både være overilet og sende et meget uheldigt signal.
Friis ser jeg ikke som en træner der kan løfte AaB op, hvorfor jeg gerne ser ham degraderet øjeblikkeligt.

Med tanke på AaBs ledelse for tiden, så kommer det naturligvis ikke til at ske. Så jeg håber satme, at der kommer en markant fremgang i foråret under Friis. Ellers er det sgu ud til sommer.
AaB har i denne sæson haft markant bedre pointsnit end de tre sidste. Det er rigtigt at AaB også havde et rigtig dårligt forår under Friis, men det virker da til at pilen peger opad, hvis vi ser lidt længere end bare tre kampe.

Vil du ikke forholde dig til hvilken ny træner det er, der kan sikre en top-6-placering i indeværende sæson, som du skrev? Det virker som et ekstremt optimistisk scenarie og du glemmer alle de faldgruber, der også er ved at udskifte træneren. Det er jo mildest talt ikke altid at en trænerfyring giver bedre resultater på kort sigt.
Kan på den ene side godt følge dig og på den anden side ikke. Efter blamagen i Lyngby kom en god stærk periode frem mod FCK kampen, hvor spillet var godt og holdet havde et godt udtryk. Jeg synes det spillemæssigt er gået tilbage derefter og det har været arbejdssejre som under Wieghorst. Selvfølgelig blæser vi ikke modstanderne ud af banen, hver gang præstationsmæssigt er kurven knækket den gale vej. Det spillemæsisg er udtryk er væk og defensiven er blevet skrøbelig. Det kan sagtens tænkes, at både LS og MW havde fået flere point med det her materiale end Friis.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gaarde6 » 17. dec 2019, 18:06

Patmand skrev:
17. dec 2019, 10:59
Gaarde6 skrev:
16. dec 2019, 17:32
Da vi havde Søndergaard varf det en lorte træner.
Da vi havde Wieghorst var det en lorte træner.
Og nu er Friis så en lorte træner, som bliver overmatchet taktisk (Selvom alle kollegaer kalder ham taktisk meget klog)
Jeg troede vi havde fået lagt den myte i graven, men da det ikke er tilfældet, kan du så ikke smide et par henvisninger til disse udtalelser fra 'alle kollegaerne'?

Personligt har jeg ALDRIG set eller hørt en trænerkollega udtale sig om Jacob Friis taktiske evner.

Jeg kan kun vurdere hans taktiske evner ud fra hvad jeg ser i kampene. Jeg vil bestemt ikke kalde ham en lortetræner, men han fremstår IKKE som et taktisk geni i mine øjne. Tværtimod.
Kan sgu godt være jeg tog munden for fuld.
Det var nemlig Mediano jeg havde hørt, hvor dfe beskrev ham som taktisk klog.
Beklager :-( Den tager jeg på min kappe :-(

Men min pointe er stadig den samme. Lige meget, hvem træneren er i AaB og tingene ikke kører.
Så er det ham, som er problemet.
Jeg tror bare ikke det er tilfældigt at vi ligger, hvor vi gør.
Jeg holder stadig på at med den nuværende trup, bør vi ende et sted mellem 5 og 10 stykker, plus minus en placering.
Og sådan har jeg haft det siden mesterskabet. Truppen har ikke på noget tidspunkt siden mesterskabet været til mere end nummer 5 i mine øjne.
Og derfor fatter jeg ikke at man konstant er efter trænerne i AaB?

Nu nærer jeg også sympati for Arsenal.
Og her er det lidt det samme. Ud med Emry og ind med Ljungberg. Nu ryger Ljungberg snart og rygterne peger på Arteta.
Jamen kæreste mennesker. Vi kan sætte Paven, Jesus og Trump til at lede Arsenal og resultatet vil blive det samme!
Hvis ens defensiv består af Sokratis, Luiz, Mustafi, Holding, Chambers osv. Så kan man ikke holde modtsnderne fra at score!
Så med mindre man bygger en væg på mål linjen eller køber solidt ind i pausen. Så kan det sgu være ligemeget, hvem, som står i spidsen (Emery, Ljungberg eller Arteta)

Og for at drage en parallel til AaB. Så kan det være ligemeget om det er Wieghorst, Søndergaard eller Friis, hvis vi eer nød til at spille med spillere som: Magnus, Patrick, Børsting og Pallesen. Alle sammen fine spillere i Superligaen. Men sgu ikke spillere som kan spille os i top 4.
Men de passer fint til at vi bør ende som nummer 5 til 10.
Det var egentlig min pointe.

Og så fik jeg så bare talt over mig med udtalelserne omkring Friis (Sorry)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 17. dec 2019, 18:45

Yankee skrev:
17. dec 2019, 17:46
Halil skrev:
17. dec 2019, 13:57
Yankee skrev:
17. dec 2019, 12:56
Halil skrev:
17. dec 2019, 10:47
I forhold til argumenter for, så kunne det være at få en træner ind som er bedre til at sætte holdet op og få noget stabilitet ind, især offensivt, i forhold til præstationerne - Så AaB er sikre på at komme i top6 i 19/20 også grundstenene kan lægges for fremtiden, når der, tilsyneladende, bliver investeret i fremtiden.
Det er bare en ekstremt optimistisk case, du opstiller her. Hvis AaB kan få en træner ind, der gør at man er sikker på at komme i top-6 i indeværende sæson, så er det da klart at man skal skifte. Men hvem er det? Ancelotti? Pochettino?

Ting tager tid. Friis har løftet pointsnittet markant i indeværende sæson og jeg synes også både spil og præstationer ser meget bedre ud end under forgængeren. Der skal stadig lægges markant på allerede i forårssæsonen, men at fyre Friis på nuværende tidspunkt ville både være overilet og sende et meget uheldigt signal.
Friis ser jeg ikke som en træner der kan løfte AaB op, hvorfor jeg gerne ser ham degraderet øjeblikkeligt.

Med tanke på AaBs ledelse for tiden, så kommer det naturligvis ikke til at ske. Så jeg håber satme, at der kommer en markant fremgang i foråret under Friis. Ellers er det sgu ud til sommer.
AaB har i denne sæson haft markant bedre pointsnit end de tre sidste. Det er rigtigt at AaB også havde et rigtig dårligt forår under Friis, men det virker da til at pilen peger opad, hvis vi ser lidt længere end bare tre kampe.

Vil du ikke forholde dig til hvilken ny træner det er, der kan sikre en top-6-placering i indeværende sæson, som du skrev? Det virker som et ekstremt optimistisk scenarie og du glemmer alle de faldgruber, der også er ved at udskifte træneren. Det er jo mildest talt ikke altid at en trænerfyring giver bedre resultater på kort sigt.
Du må sgu lige finde nogle tal fra superstats på den markante fremgang i forhold til andre trænere.

Men fordi AaB Friis havde et elendigt forår 19, og nu i efteråret 19 gør det 0.03 point bedre end Wieghorst i efteråret 18, så er vi vidne til en markant fremgang, hvis der sammenlignes sæsoner, hvor Friis har hovedskylden for den dårlige sæson i 18/19. Ok...

Vil du ha mig til at komme med trænere? Hvorfor?

Men Ok. Pochettino eller Zorninger.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 17. dec 2019, 20:00

Halil skrev:
17. dec 2019, 18:45
Vil du ha mig til at komme med trænere? Hvorfor?

Men Ok. Pochettino eller Zorninger.
Fordi du siger at AaB bare lige kan finde en ny træner, der sikrer top-6. Det er jo urealistisk. Det er hamrende svært at finde en dygtig træner og der er ingen garanti for at det bliver bedre end Jacob Friis.

Men hvis det er dit mest seriøse bud på et svar, så tror jeg bare vi lukker den her :)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Halil » 18. dec 2019, 08:51

Yankee skrev:
17. dec 2019, 20:00
Halil skrev:
17. dec 2019, 18:45
Vil du ha mig til at komme med trænere? Hvorfor?

Men Ok. Pochettino eller Zorninger.
Fordi du siger at AaB bare lige kan finde en ny træner, der sikrer top-6. Det er jo urealistisk. Det er hamrende svært at finde en dygtig træner og der er ingen garanti for at det bliver bedre end Jacob Friis.

Men hvis det er dit mest seriøse bud på et svar, så tror jeg bare vi lukker den her :)
Det kan jeg godt forstå du vil.

At finde en træner træner der kan få mere ud af materialet end Friis anser jeg dog ikke for urealistisk. Desværre sker der ikke et skifte i AaB denne vinter også må vi jo håbe, at Friis kan føre tropperne til top6.

Har du iøvrigt gravet nogle tal frem omkring, hvordan Friis gør det i forhold til andre trænere?
Uden Synd Ingen Frelse

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 18. dec 2019, 08:54


raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 18. dec 2019, 09:09

Jeg synes dælme det er et spændende setup vi har nu!! Og dem der råber op om at AaB kun vil AaB og nabo sønner for forstumme for en tid, eller kaste sig over andre uduligheder i AaB, eller det er nok Friis og Bælum der står for skud lige pt. :)

Men tilbage til emnet - jeg glæder mig vildt til at se hvad disse 2 herrer kan I AaB og det tyder på en sindssyg spændende tid!!

De snakker om rigtig gode transfers etc...Men synes at kan huske nogle herfra skrev at han IKKE har lavet nogle transfers, så den del er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig på, nogle der ved mere?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Spanky » 18. dec 2019, 09:24

raekkeettre skrev:
18. dec 2019, 09:09
Jeg synes dælme det er et spændende setup vi har nu!! Og dem der råber op om at AaB kun vil AaB og nabo sønner for forstumme for en tid, eller kaste sig over andre uduligheder i AaB, eller det er nok Friis og Bælum der står for skud lige pt. :)

Men tilbage til emnet - jeg glæder mig vildt til at se hvad disse 2 herrer kan I AaB og det tyder på en sindssyg spændende tid!!

De snakker om rigtig gode transfers etc...Men synes at kan huske nogle herfra skrev at han IKKE har lavet nogle transfers, så den del er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig på, nogle der ved mere?
Her er et overblik over transfers hver sæson i Stabæk. Det er ikke mange millioner han er vant til at jonglere med.

https://www.transfermarkt.com/stabaek-i ... erein/1274

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 18. dec 2019, 09:50

Det er et rigtigt spændende navn. Olsen virker til at være en dreven sportschef med masser af erfaring, know-how og et godt netværk. Han har selvfølgelig ikke den helt store internationale erfaring og han skal til at lære hvordan man handler ind på en højere hylde end lejeaftaler med Sammy Skytte og Kasper Junker.

Det mest interessante bliver hvem der skal lægge de tekniske og taktiske linjer. Der håber jeg Søren Krogh får en tilstrækkeligt stærk rolle og at man holder fast i den spillestil og det udtryk, der har været AaBs i mange år - i hvert fald på ungdomssiden.

Endelig er det enormt positivt at man så hurtigt har fået både head of coaching og sportschef på plads. Det er klart at Olsen nok ikke kan få det store impact i januar-vinduet, men det er stadig rigtig godt arbejde. Man husker med gru de nogle gange årelange perioder, hvor Lynge gik og ledte efter nye trænere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 18. dec 2019, 10:01

raekkeettre skrev:
18. dec 2019, 09:09
Jeg synes dælme det er et spændende setup vi har nu!! Og dem der råber op om at AaB kun vil AaB og nabo sønner for forstumme for en tid, eller kaste sig over andre uduligheder i AaB, eller det er nok Friis og Bælum der står for skud lige pt. :)

Men tilbage til emnet - jeg glæder mig vildt til at se hvad disse 2 herrer kan I AaB og det tyder på en sindssyg spændende tid!!

De snakker om rigtig gode transfers etc...Men synes at kan huske nogle herfra skrev at han IKKE har lavet nogle transfers, så den del er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig på, nogle der ved mere?
Man må give Bælum og bestyrelsen, at de handler på tingene pt. To dygtige fodboldfagmænd har vi nu hentet, og det bliver spændende fremadrettet at se hvordan det kommer til at se ud med ansættelserne af Friis, Stensgaard og AK Jepsen.
Hvis Søren Krogh - i samspil med andre i klubben - fastsætter en spillestil, der skal satses på, og denne spillestil ikke er Friis varemærke eller motivation, ja så skal vi jo have en ny træner.
Friis vil gerne spille direkte, med mange højintensive løb og pres. Han går ind for et simpelt spilsystem, hvor spillerne kender deres rolle 110%. Dette er vores trup kun delvist gearet til at spille. Jeg ser f.eks. ikke Kusk passe godt ind i Friis´ spillestil, hvilket også viser sig via Kusk´s mange splinter i røven... Endvidere kan MC og Abildgaard ikke spille i et højt tempo.

Jeg håber, at André Olsen, kan hente skandinaviske forstærkninger. Det virker ihvertfald til, at han har fingeren på pulsen med den norske, svenske og danske liga.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 18. dec 2019, 10:23

FIDEL skrev:
18. dec 2019, 10:01
raekkeettre skrev:
18. dec 2019, 09:09
Jeg synes dælme det er et spændende setup vi har nu!! Og dem der råber op om at AaB kun vil AaB og nabo sønner for forstumme for en tid, eller kaste sig over andre uduligheder i AaB, eller det er nok Friis og Bælum der står for skud lige pt. :)

Men tilbage til emnet - jeg glæder mig vildt til at se hvad disse 2 herrer kan I AaB og det tyder på en sindssyg spændende tid!!

De snakker om rigtig gode transfers etc...Men synes at kan huske nogle herfra skrev at han IKKE har lavet nogle transfers, så den del er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig på, nogle der ved mere?
Man må give Bælum og bestyrelsen, at de handler på tingene pt. To dygtige fodboldfagmænd har vi nu hentet, og det bliver spændende fremadrettet at se hvordan det kommer til at se ud med ansættelserne af Friis, Stensgaard og AK Jepsen.
Hvis Søren Krogh - i samspil med andre i klubben - fastsætter en spillestil, der skal satses på, og denne spillestil ikke er Friis varemærke eller motivation, ja så skal vi jo have en ny træner.
Friis vil gerne spille direkte, med mange højintensive løb og pres. Han går ind for et simpelt spilsystem, hvor spillerne kender deres rolle 110%. Dette er vores trup kun delvist gearet til at spille. Jeg ser f.eks. ikke Kusk passe godt ind i Friis´ spillestil, hvilket også viser sig via Kusk´s mange splinter i røven... Endvidere kan MC og Abildgaard ikke spille i et højt tempo.

Jeg håber, at André Olsen, kan hente skandinaviske forstærkninger. Det virker ihvertfald til, at han har fingeren på pulsen med den norske, svenske og danske liga.
Enig - hele vejen igennem. Også derfor jeg har Kusk på min liste over spillere der kan bliver solgt her i vinterpausen, og ja MC tror jeg ikke bliver solgt i og med det er den eneste rigtige 6er vi har, men Abildgaard ryger nok også. Men spiller FCN ikke meget ala det som Friis gerne vil, så tror de 2 kan få et drømme parløb op at køre.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Bohemka » 18. dec 2019, 10:23

Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
This Heaven Gives Me Migraine

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 18. dec 2019, 10:30

Spanky skrev:
18. dec 2019, 09:24
raekkeettre skrev:
18. dec 2019, 09:09
Jeg synes dælme det er et spændende setup vi har nu!! Og dem der råber op om at AaB kun vil AaB og nabo sønner for forstumme for en tid, eller kaste sig over andre uduligheder i AaB, eller det er nok Friis og Bælum der står for skud lige pt. :)

Men tilbage til emnet - jeg glæder mig vildt til at se hvad disse 2 herrer kan I AaB og det tyder på en sindssyg spændende tid!!

De snakker om rigtig gode transfers etc...Men synes at kan huske nogle herfra skrev at han IKKE har lavet nogle transfers, så den del er jeg selvfølgelig lidt nysgerrig på, nogle der ved mere?
Her er et overblik over transfers hver sæson i Stabæk. Det er ikke mange millioner han er vant til at jonglere med.

https://www.transfermarkt.com/stabaek-i ... erein/1274
Jeg kan regne ud, at Stabæk de sidste 10 år, har solgt for 120 millioner kroner og købt for 0 kroner. Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med vores transfer historie. Men vi kan jo kun antage at vores spillere er mere værd end Stabæks - måske endda dobbelt, så hvis han kan hente for over 250 millioner de næste 10 år i AaB - så siger jeg gerne ja tak, og godt arbejde. Nu når han heller ikke bruger nogle penge :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 18. dec 2019, 11:00

Bohemka skrev:
18. dec 2019, 10:23
Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
Kender ikke nok til deres trup og klub til at vide det med sikkerhed, men er Emil Bohinen og Ola Brynhildsen ikke ret store talenter? Men Stabæk satser nok på store salg til udlandet af begge. Endvidere er der noget, der siger mig, at Luc Kassi også er god, men det er nok meget begrænset hvad de har af potentielle forstærkninger for os.

Det forekommer mig realistisk, at vi fremover får tilført flere norske og svenske spillere. F.eks. kan vi jo håbe at Inge kan lande Oldrup Jensen, som vi jo var tæt på at hente i sommers. Vores defensive midtbane kan sagtens bruge forstærkning, da MC er for ustabil, langsom og uden lederegenskaber. Her kunne en norsk hardhitter være sagen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 18. dec 2019, 11:25

FIDEL skrev:
18. dec 2019, 11:00
Bohemka skrev:
18. dec 2019, 10:23
Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
Kender ikke nok til deres trup og klub til at vide det med sikkerhed, men er Emil Bohinen og Ola Brynhildsen ikke ret store talenter? Men Stabæk satser nok på store salg til udlandet af begge. Endvidere er der noget, der siger mig, at Luc Kassi også er god, men det er nok meget begrænset hvad de har af potentielle forstærkninger for os.

Det forekommer mig realistisk, at vi fremover får tilført flere norske og svenske spillere. F.eks. kan vi jo håbe at Inge kan lande Oldrup Jensen, som vi jo var tæt på at hente i sommers. Vores defensive midtbane kan sagtens bruge forstærkning, da MC er for ustabil, langsom og uden lederegenskaber. Her kunne en norsk hardhitter være sagen.
Vi fik jo Fossum i stedet for Oldrup. Og så skal vi sgu da ikke erstatte MC med en norsk version af samme. MC ud på bænken og Lucas ned centralt sammen med Olsen og Fossum. Sådan skal midtbanen være.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 18. dec 2019, 11:28

Gnu skrev:
18. dec 2019, 11:25
FIDEL skrev:
18. dec 2019, 11:00
Bohemka skrev:
18. dec 2019, 10:23
Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
Kender ikke nok til deres trup og klub til at vide det med sikkerhed, men er Emil Bohinen og Ola Brynhildsen ikke ret store talenter? Men Stabæk satser nok på store salg til udlandet af begge. Endvidere er der noget, der siger mig, at Luc Kassi også er god, men det er nok meget begrænset hvad de har af potentielle forstærkninger for os.

Det forekommer mig realistisk, at vi fremover får tilført flere norske og svenske spillere. F.eks. kan vi jo håbe at Inge kan lande Oldrup Jensen, som vi jo var tæt på at hente i sommers. Vores defensive midtbane kan sagtens bruge forstærkning, da MC er for ustabil, langsom og uden lederegenskaber. Her kunne en norsk hardhitter være sagen.
Vi fik jo Fossum i stedet for Oldrup. Og så skal vi sgu da ikke erstatte MC med en norsk version af samme. MC ud på bænken og Lucas ned centralt sammen med Olsen og Fossum. Sådan skal midtbanen være.
Men Fossum er bare ikke samme type spiller som Oldrup. Fossum er ikke defensiv midtbanespiller.
Hvis vi skal spille med en udpræget defensiv midtbanespiller, så skal han sgu være bedre end MC.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kokkefar » 18. dec 2019, 11:31

Bohemka skrev:
18. dec 2019, 10:23
Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
Oscar Aga er et pænt stort talent i FIFA.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 18. dec 2019, 12:03

FIDEL skrev:
18. dec 2019, 11:28
Gnu skrev:
18. dec 2019, 11:25
FIDEL skrev:
18. dec 2019, 11:00
Bohemka skrev:
18. dec 2019, 10:23
Nå, hvilke spillere skal vi så hente i Stabæk? Er der nogen i deres trup der kan forstærke os?
Kender ikke nok til deres trup og klub til at vide det med sikkerhed, men er Emil Bohinen og Ola Brynhildsen ikke ret store talenter? Men Stabæk satser nok på store salg til udlandet af begge. Endvidere er der noget, der siger mig, at Luc Kassi også er god, men det er nok meget begrænset hvad de har af potentielle forstærkninger for os.

Det forekommer mig realistisk, at vi fremover får tilført flere norske og svenske spillere. F.eks. kan vi jo håbe at Inge kan lande Oldrup Jensen, som vi jo var tæt på at hente i sommers. Vores defensive midtbane kan sagtens bruge forstærkning, da MC er for ustabil, langsom og uden lederegenskaber. Her kunne en norsk hardhitter være sagen.
Vi fik jo Fossum i stedet for Oldrup. Og så skal vi sgu da ikke erstatte MC med en norsk version af samme. MC ud på bænken og Lucas ned centralt sammen med Olsen og Fossum. Sådan skal midtbanen være.
Hvis vi skal spille med en udpræget defensiv midtbanespiller, så skal han sgu være bedre end MC.
Det skal vi heller ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Låst