Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pavol Safranko

Indlæg af troelsh » 25. apr 2019, 11:22

Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:05
troelsh skrev:
25. apr 2019, 10:20
Jeg kan se i regnskabet, at vi i 2017 havde transferomkostninger for 15,8 mil. disse omkostninger skal vel fordeles på Jores, Pallesen, Rinne og Safranko, som er de spillere vi med sikkerhed har betalt en transfersum for, derudover indeholder transferomkostningerne vel også signon fee's for de enkelte spillere, herunder de spillere vi har hentet på fri transfer eksempelvis Lesniak.

Hvad de enkelte spillere har kostet kan vi gisne om, men hvis vi skal tro på hvad der er blevet skrevet i medierne fordeler det sig vel nogenlunde således:

Jores 4 mil
Rinne 4 mil
Pallesen 2,5 mil

Hvis de tal passer, har Safranko formentlig kostet omkring 4,5-5 mil.
Se side 44 i regnskabet. Heraf fremgår det tydeligt at Safranko, Rinne og Okore tegner sig for 71 % af de samlede kontraktrettigheder på 20+ mio. Og desuden at der blev betalt 19,8 mio. for spillere i 2017.

Hverken Rinne eller Pallesen angives som ekstraordinære investeringer ifølge Gaarde... jf. følgende citat (om Kusk-handlen): "Vi plejer ikke at bruge transfers. Vi har gjort det med Jores Okore og Safranko, men det er også kun, fordi vi har tjent pengene. Det gælder også her."
Så jeg tvivler på at vi har givet 4 mio. for Jacob Rinne. Vi taler trods alt en spiller, som var uønsket i Gent.
Kan ikke finde de tal du nævner, men at transferomkostningerne i 2017 samlet udgjorde 15,8 mil fremgår af årsrapporten fra 2018 på side 38.

https://aabsport.dk/media/13712/aarsrap ... krevet.pdf

Det er muligt Rinne har kostet lidt mindre, som sagt er det gætterier, men omvendt Okore kunne også meget vel have kostet mere end 4 mil.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Silver77 » 25. apr 2019, 11:28

3 - 4 mio synes jeg er for lidt, Safranko har haft en god sæson i Skotland og har haft debut på landsholdet. Han skal mindst koster 7 mio. Efter Gaarde udtagelser er der flere interesseret i ham.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 25. apr 2019, 11:28

troelsh skrev:
25. apr 2019, 11:22
Kan ikke finde de tal du nævner, men at transferomkostningerne i 2017 samlet udgjorde 15,8 mil fremgår af årsrapporten fra 2018 på side 38.

https://aabsport.dk/media/13712/aarsrap ... krevet.pdf

Det er muligt Rinne har kostet lidt mindre, som sagt er det gætterier, men omvendt Okore kunne også meget vel have kostet mere end 4 mil.
Men KØB var 19,8 mio.

Står skrevet sort på hvidt her: https://aabsport.dk/media/11535/aarsrap ... 3-2018.pdf

Mon ikke 15,8 er medregnet spillersalg.

Okore blev hentet for 4,2 mio. jf. medierne - de tal er der vel ingen grund til at betvivle.
Falliterklæring i FCK som ville af med ham. Hentede ham billigt hjem.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 25. apr 2019, 11:29

Silver77 skrev:
25. apr 2019, 11:28
3 - 4 mio synes jeg er for lidt, Safranko har haft en god sæson i Skotland og har haft debut på landsholdet. Han skal mindst koster 7 mio. Efter Gaarde udtagelser er der flere interesseret i ham.
I den næstbedste række, hvor danske 1. divisionsspillere har præsteret bedre stats. Come on! Det slovakiske landshold er angrebsmæssigt et af de ringest besatte i Europa og har været det sådan ca. altid.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Silver77 » 25. apr 2019, 11:39

En angriber med mål i støvlerne og landsholdsspiller skal koste mere end 3 - 4 mio. Han er også nomineret til årets spiller. Så han har vist sig frem på den gode måde. Så det er ren win win for AaB

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af jonas386 » 25. apr 2019, 11:48

Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:05
jonas386 skrev:
25. apr 2019, 10:44
Hvad er en realistiskpris at få for Safranko? 3-4 millioner? Hvis vi nogenlunde går i 0,- så er det ok med mig, såfremt Gaarde samtidig lærer lidt af sine fejl og får opgraderet den scouting-sektor. Det kan da ikke være så svært. At den slags tager 3-4 år forstår jeg intet af. Det burde kunne gøres på 14 dage, og derefter ville der kunne bygges ovenpå sæson efter sæson.
3-4 mio.?! Det ville være højst overraskende.
Dundees ejer er en eller anden amerikansk milliardær. De virker glade for Safranko, og han har bevist han kan score mål (for dem). Jeg synes ikke det virker urealistisk. Jeg tror dog heller ikke på meget højere beløber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Rams » 25. apr 2019, 12:13

Som Dundees træner nævner i den artikel jeg linkede til tidligere, så er der også den mulighed, at AaB hiver ham hjem, og ser ham an i preseason. Mon ikke han er blevet hærdet og modnet. Sidst han var i AaB, var han afhængig af Lesniak som tolk, og havde det svært med overgangen fra mors kødgryder i Slovakiet til Danmark. Nu er der også blevet banket noget selvtillid ind i knægten. Samtidig er AaB tilsyneladende ved at gå på kompromis med det tidligere "cut back"-dogme, hvor AaB's backs konsekvent lagde indlæg langs jorden tilbage i feltet. Senest så vi Klitten smide høje indlæg i feltet, hvilket utvivlsomt vil passe Safranko bedre. Endelig har Safranko altid haft ry for at være et knoklefår, så ift presspillet vil han formentlig kunne lægge samme indsats som f.eks. Wessam.

Når jeg ser på AaB's angribere, så er det vel kun Kaufmann, der minder lidt om ham som type, mens Van Weert, Wessam og Ramkilde mere har forcer som hurtige, snu og placeringsstærke angribere.

Men kommer der et bud fra f.eks. den bedste skotske række eller den engelske Championsship, så slår Gaarde da sikkert til. Som type kunne Safranko i øvrigt også passe godt ind i 2. Bundesliga.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 25. apr 2019, 12:22

jonas386 skrev:
25. apr 2019, 11:48
Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:05
jonas386 skrev:
25. apr 2019, 10:44
Hvad er en realistiskpris at få for Safranko? 3-4 millioner? Hvis vi nogenlunde går i 0,- så er det ok med mig, såfremt Gaarde samtidig lærer lidt af sine fejl og får opgraderet den scouting-sektor. Det kan da ikke være så svært. At den slags tager 3-4 år forstår jeg intet af. Det burde kunne gøres på 14 dage, og derefter ville der kunne bygges ovenpå sæson efter sæson.
3-4 mio.?! Det ville være højst overraskende.
Dundees ejer er en eller anden amerikansk milliardær. De virker glade for Safranko, og han har bevist han kan score mål (for dem). Jeg synes ikke det virker urealistisk. Jeg tror dog heller ikke på meget højere beløber.
I så fald skal det ikke være Skotland, han sælges til. De er slet ikke oppe i de transferbeløb som de var i slut-90'erne. De sidste 10 år er Dundee Utd's transferrekord 150.000 £.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 25. apr 2019, 12:23

Rams skrev:
25. apr 2019, 12:13
Som Dundees træner nævner i den artikel jeg linkede til tidligere, så er der også den mulighed, at AaB hiver ham hjem, og ser ham an i preseason. Mon ikke han er blevet hærdet og modnet. Sidst han var i AaB, var han afhængig af Lesniak som tolk, og havde det svært med overgangen fra mors kødgryder i Slovakiet til Danmark. Nu er der også blevet banket noget selvtillid ind i knægten. Samtidig er AaB tilsyneladende ved at gå på kompromis med det tidligere "cut back"-dogme, hvor AaB's backs konsekvent lagde indlæg langs jorden tilbage i feltet. Senest så vi Klitten smide høje indlæg i feltet, hvilket utvivlsomt vil passe Safranko bedre. Endelig har Safranko altid haft ry for at være et knoklefår, så ift presspillet vil han formentlig kunne lægge samme indsats som f.eks. Wessam.

Når jeg ser på AaB's angribere, så er det vel kun Kaufmann, der minder lidt om ham som type, mens Van Weert, Wessam og Ramkilde mere har forcer som hurtige, snu og placeringsstærke angribere.

Men kommer der et bud fra f.eks. den bedste skotske række eller den engelske Championsship, så slår Gaarde da sikkert til. Som type kunne Safranko i øvrigt også passe godt ind i 2. Bundesliga.
Problemet som jeg ser det er hans teknik, som næppe er blevet bedre af at have været i Skotland. Hans førsteberøring og teknik var chokerende dårlig mens han var her. Selv hvis vi begynder at spille med flere indlæg, så skal han stadig kunne indgå i kombinationerne med især Kusk og Lucas. Her er Weert langt bedre og det har gavnet vores spil at få ham ind.

Vi skal udnytte at han pt. er et okay salgsobjekt og få ham skudt af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af jonas386 » 25. apr 2019, 12:33

Yankee skrev:
25. apr 2019, 12:22
jonas386 skrev:
25. apr 2019, 11:48
Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:05
jonas386 skrev:
25. apr 2019, 10:44
Hvad er en realistiskpris at få for Safranko? 3-4 millioner? Hvis vi nogenlunde går i 0,- så er det ok med mig, såfremt Gaarde samtidig lærer lidt af sine fejl og får opgraderet den scouting-sektor. Det kan da ikke være så svært. At den slags tager 3-4 år forstår jeg intet af. Det burde kunne gøres på 14 dage, og derefter ville der kunne bygges ovenpå sæson efter sæson.
3-4 mio.?! Det ville være højst overraskende.
Dundees ejer er en eller anden amerikansk milliardær. De virker glade for Safranko, og han har bevist han kan score mål (for dem). Jeg synes ikke det virker urealistisk. Jeg tror dog heller ikke på meget højere beløber.
I så fald skal det ikke være Skotland, han sælges til. De er slet ikke oppe i de transferbeløb som de var i slut-90'erne. De sidste 10 år er Dundee Utd's transferrekord 150.000 £.
Som jeg skriver, så har de fået en ny ejer med penge i ryggen. En ejer der har sagt at Dundee skal rykke op, og der skal investeres i truppen når de gør det. Angribere med mål i støvlerne hænger ikke på træerne, og for alt de ved i Dundee er Safranko en ret solid angriber der har bevist sig for dem. Mon ikke de gerne vil have deres topscorer med op i den bedste række? At de tidligere har været på røven kan da være rigtigt nok. Men på samme måde som med FCM og BIF herhjemme, så er der klubbens regnskab og der er ejerens regnskab. For klubben Dundee er 4 millioner mange penge, det er det ikke for deres ejer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pavol Safranko

Indlæg af troelsh » 25. apr 2019, 12:48

Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:28
troelsh skrev:
25. apr 2019, 11:22
Kan ikke finde de tal du nævner, men at transferomkostningerne i 2017 samlet udgjorde 15,8 mil fremgår af årsrapporten fra 2018 på side 38.

https://aabsport.dk/media/13712/aarsrap ... krevet.pdf

Det er muligt Rinne har kostet lidt mindre, som sagt er det gætterier, men omvendt Okore kunne også meget vel have kostet mere end 4 mil.
Men KØB var 19,8 mio.

Står skrevet sort på hvidt her: https://aabsport.dk/media/11535/aarsrap ... 3-2018.pdf

Mon ikke 15,8 er medregnet spillersalg.

Okore blev hentet for 4,2 mio. jf. medierne - de tal er der vel ingen grund til at betvivle.
Falliterklæring i FCK som ville af med ham. Hentede ham billigt hjem.
15,8 mil. i transferomkostninger er ikke medregnet spillersalg.
Du kan se på side 42 i det link du har skrevet, at transferindtægterne i 2017 var 58,1 mil. hvilket må være salget af Bassogog og Mæhle.


De 19,8 mio. på side 44 du refererer til omhandler kontraktrettighederne på spillerne, altså de beløb vi kan regnskabsmæssigt kan afskrive med.

Hvorfor beløbet på kontraktrettighederne er højere end transferomkostningerne kan jeg ikke svare på, der må vi have fat i en revisor tror jeg ;)

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 25. apr 2019, 12:53

jonas386 skrev:
25. apr 2019, 12:33
Som jeg skriver, så har de fået en ny ejer med penge i ryggen. En ejer der har sagt at Dundee skal rykke op, og der skal investeres i truppen når de gør det. Angribere med mål i støvlerne hænger ikke på træerne, og for alt de ved i Dundee er Safranko en ret solid angriber der har bevist sig for dem. Mon ikke de gerne vil have deres topscorer med op i den bedste række? At de tidligere har været på røven kan da være rigtigt nok. Men på samme måde som med FCM og BIF herhjemme, så er der klubbens regnskab og der er ejerens regnskab. For klubben Dundee er 4 millioner mange penge, det er det ikke for deres ejer.
Jonas, det er da fuldstændig lige meget. Så kan de ligeså godt hente Thomas Mikkelsen, som havde et bedre scoringssnit i samme liga, men som ikke engang kunne komme på holdet i Ross County.

Pointen her er, at det er fuldstændig uhørt for en klub af Dundee United-standard at bruge så mange penge på en spiller - rigmand eller ej. Og det er ikke ligefrem fordi der er mange penge i den skotske Premiership. Selv klubber der kval’er ind i Europa bruger ingen penge.
Derfor vil ejeren næppe heller bruge meget på at etablere sig der.

Det siger lidt at lokale medier taler om et seks-cifret beløb i pund som mange penge.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 25. apr 2019, 13:01

troelsh skrev:
25. apr 2019, 12:48
De 19,8 mio. på side 44 du refererer til omhandler kontraktrettighederne på spillerne, altså de beløb vi kan regnskabsmæssigt kan afskrive med.

Hvorfor beløbet på kontraktrettighederne er højere end transferomkostningerne kan jeg ikke svare på, der må vi have fat i en revisor tror jeg ;)
Kontraktrettigheder KAN vist inkludere sign-on - ikke altid det gør det. Kommer an på regnskabspraksis.

Bottomline er at Safranko har kostet mere end 3,5 mio. - og at alle udtalelser fra manden der selv har handlet ham, samt interesserede købere, peger på det. I min optik blandt de største skandalehandler i AaB’s historie, og æren for den må så deles af Gaarde, Wieghorst og ulidelige Erik Larsen.

Overgås stadig kun af Lynge’s Chanko-køb, til den vel største løn vi nogensinde har betalt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af jonas386 » 25. apr 2019, 13:02

Gamen skrev:
25. apr 2019, 12:53
jonas386 skrev:
25. apr 2019, 12:33
Som jeg skriver, så har de fået en ny ejer med penge i ryggen. En ejer der har sagt at Dundee skal rykke op, og der skal investeres i truppen når de gør det. Angribere med mål i støvlerne hænger ikke på træerne, og for alt de ved i Dundee er Safranko en ret solid angriber der har bevist sig for dem. Mon ikke de gerne vil have deres topscorer med op i den bedste række? At de tidligere har været på røven kan da være rigtigt nok. Men på samme måde som med FCM og BIF herhjemme, så er der klubbens regnskab og der er ejerens regnskab. For klubben Dundee er 4 millioner mange penge, det er det ikke for deres ejer.
Jonas, det er da fuldstændig lige meget. Så kan de ligeså godt hente Thomas Mikkelsen, som havde et bedre scoringssnit i samme liga, men som ikke engang kunne komme på holdet i Ross County.

Pointen her er, at det er fuldstændig uhørt for en klub af Dundee United-standard at bruge så mange penge på en spiller - rigmand eller ej. Og det er ikke ligefrem fordi der er mange penge i den skotske Premiership. Selv klubber der kval’er ind i Europa bruger ingen penge.
Derfor vil ejeren næppe heller bruge meget på at etablere sig der.

Det siger lidt at lokale medier taler om et seks-cifret beløb i pund som mange penge.
Det er da ikke ligemeget. Pengene sidder løsere når der kommer en investeringsvillig rigmand ind i ejerkredsen, især når han er nærmest ene-ejer - Det har vi set mange gange før, også herhjemme. Hvorfor skulle de hente Thomas Mikkelsen nu hvor det er Safranko de har set an i et års tid, har brugt tid på at få integreret i truppen og de kan se præsterer? Jeg påstår ikke at Safranko ender med at blive en enorm profil og brænde den bedste række af, men det er vel også rimelig ligegyldigt hvordan han rent faktisk gør det, når han først er solgt.

Et seks cifret beløb i pund kan da også sagtens være 3-4 millioner, selvom pundet pt. står svagt. 400.000 pund er 3.5 millioner i en kurs 8.5
At de andre klubber ikke investerer alverden er vel netop også et argument for at man med relativt få midler kan gå fra at være tophold i den næstbedste række til at kæmpe med om europapladser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 25. apr 2019, 13:08

Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:28
troelsh skrev:
25. apr 2019, 11:22
Kan ikke finde de tal du nævner, men at transferomkostningerne i 2017 samlet udgjorde 15,8 mil fremgår af årsrapporten fra 2018 på side 38.

https://aabsport.dk/media/13712/aarsrap ... krevet.pdf

Det er muligt Rinne har kostet lidt mindre, som sagt er det gætterier, men omvendt Okore kunne også meget vel have kostet mere end 4 mil.
Men KØB var 19,8 mio.

Står skrevet sort på hvidt her: https://aabsport.dk/media/11535/aarsrap ... 3-2018.pdf

Mon ikke 15,8 er medregnet spillersalg.

Okore blev hentet for 4,2 mio. jf. medierne - de tal er der vel ingen grund til at betvivle.
Falliterklæring i FCK som ville af med ham. Hentede ham billigt hjem.
I selvsamme årsrapport kan du på side 42 se transferopgørelsen specificeret i noterne, så behøver du ikke spekulere i hvad vi har brugt i transferkroner. Kontraktrettigheder er ikke det samme, det er den bogførte værdi af alle vores kontrakter, hvoraf 3 spillere fylder klart størstedelen som du også har redegjort for.

Transferindtægter: 58,1 mio. kr.
Transferomkostninger: 15,8 mio. kr.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Pastorius » 25. apr 2019, 16:42

troelsh skrev:
25. apr 2019, 12:48
Gamen skrev:
25. apr 2019, 11:28
troelsh skrev:
25. apr 2019, 11:22
Kan ikke finde de tal du nævner, men at transferomkostningerne i 2017 samlet udgjorde 15,8 mil fremgår af årsrapporten fra 2018 på side 38.

https://aabsport.dk/media/13712/aarsrap ... krevet.pdf

Det er muligt Rinne har kostet lidt mindre, som sagt er det gætterier, men omvendt Okore kunne også meget vel have kostet mere end 4 mil.
Men KØB var 19,8 mio.

Står skrevet sort på hvidt her: https://aabsport.dk/media/11535/aarsrap ... 3-2018.pdf

Mon ikke 15,8 er medregnet spillersalg.

Okore blev hentet for 4,2 mio. jf. medierne - de tal er der vel ingen grund til at betvivle.
Falliterklæring i FCK som ville af med ham. Hentede ham billigt hjem.
15,8 mil. i transferomkostninger er ikke medregnet spillersalg.
Du kan se på side 42 i det link du har skrevet, at transferindtægterne i 2017 var 58,1 mil. hvilket må være salget af Bassogog og Mæhle.


De 19,8 mio. på side 44 du refererer til omhandler kontraktrettighederne på spillerne, altså de beløb vi kan regnskabsmæssigt kan afskrive med.

Hvorfor beløbet på kontraktrettighederne er højere end transferomkostningerne kan jeg ikke svare på, der må vi have fat i en revisor tror jeg ;)
Jeg er heller ikke revisor eller økonom, men jeg skyder på det er kontraktrettighederne inkluderer værdien (den regnskabsmæssige) af alle spillerne i truppen, hvis de blev solgt det år. De to tal har ikke meget med hinanden at gøre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2019, 19:33

Jeg læste et sted. at i de transferomkostninger også skal medregnes leje af spillere.
Det giver jo mening, da vi jo normalt ikke betaler deres månedsløn, det gør den ejende klub. Og beløbet vil jo figuerer som nul kroner i transferrettigheder.

Og det vil jo blandt andet betyde, at udgifterne til f.eks. Yann Rolim skal medregnes. Om det så er for ½ års leje eller for hele sæsonen kan man kun gisne om, det burde være for et ½ år(efteråret).

Kan ikke huske om vi lejede andre spillere. Men den pulje penge til transferomkostninger er bare ikke nem at isolere til et køb.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 25. apr 2019, 20:38

FlæskeFrank skrev:
25. apr 2019, 19:33
Jeg læste et sted. at i de transferomkostninger også skal medregnes leje af spillere.
Det giver jo mening, da vi jo normalt ikke betaler deres månedsløn, det gør den ejende klub. Og beløbet vil jo figuerer som nul kroner i transferrettigheder.

Og det vil jo blandt andet betyde, at udgifterne til f.eks. Yann Rolim skal medregnes. Om det så er for ½ års leje eller for hele sæsonen kan man kun gisne om, det burde være for et ½ år(efteråret).

Kan ikke huske om vi lejede andre spillere. Men den pulje penge til transferomkostninger er bare ikke nem at isolere til et køb.
Løn har intet med transfer at gøre. Sign-on medregnes derimod ofte i kontraktrettigheder, hvorfor 19,8 mio. for 2017 kan passe.
Lønbudget og transferbudget er to forskellige ting. En lejet spillet belaster lønbudgettet, medmindre der betales en mindre sum som kompensation
F.eks. betalte vi KuPS et mindre beløb for at leje Dickson Nwakaeme. 80.000 eller sådan noget.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 25. apr 2019, 20:42

Gamen skrev:
25. apr 2019, 20:38
FlæskeFrank skrev:
25. apr 2019, 19:33
Jeg læste et sted. at i de transferomkostninger også skal medregnes leje af spillere.
Det giver jo mening, da vi jo normalt ikke betaler deres månedsløn, det gør den ejende klub. Og beløbet vil jo figuerer som nul kroner i transferrettigheder.

Og det vil jo blandt andet betyde, at udgifterne til f.eks. Yann Rolim skal medregnes. Om det så er for ½ års leje eller for hele sæsonen kan man kun gisne om, det burde være for et ½ år(efteråret).

Kan ikke huske om vi lejede andre spillere. Men den pulje penge til transferomkostninger er bare ikke nem at isolere til et køb.
Løn har intet med transfer at gøre. Sign-on medregnes derimod ofte i kontraktrettigheder, hvorfor 19,8 mio. for 2017 kan passe.
Lønbudget og transferbudget er to forskellige ting. En lejet spillet belaster lønbudgettet, medmindre der betales en mindre sum som kompensation
F.eks. betalte vi KuPS et mindre beløb for at leje Dickson Nwakaeme. 80.000 eller sådan noget.
Du er med på at kontraktrettigheder dækker over regnskabsværdien af alle spillerkontrakter i AaB, og ikke kun dem indgået i 2017. Det er en balancepost, ikke en udgiftspost.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2019, 22:00

Gamen skrev:
25. apr 2019, 20:38
Løn har intet med transfer at gøre.
Og min pointe er netop, at vi ikke betaler løn for lejede spillere.

På side 34 i årsrapporten for 2017 står der følgende omkring "Resultat af transferaktiviteter:
Transferomkostninger omfatter salgsomkostninger, restværdier ved salg af kontraktrettigheder, af- og nedskrivning på kontrraktrettigheder samt præmier til forsikring af spillertrupperne m.v. I posten indgår endvidere lejeomkostning på spillere."
Så det kan være leje af Rolim, Lucic. Det kan være ophævelse af kontrakten med Holgersson og Sloth. Måske endda salget af Nicolai Larsen.
- FlæskeFrank

Besvar