Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 1. aug 2019, 14:29

Ja, det er jo præcis hvad jeg skrev for et par dage siden.

Samlet set bliver Safranko dog en kæmpe bet. Vi gav vel omkring en million euro for ham, og “sælger” ham nu til en klub der ikke har betalt transfers i årevis, og ikke har særligt mange penge. Det er en spiller vi har tabt mange penge på - tak for det, Erik Larsen.

Jeg tror desværre det ville have været langt bedre om Gaarde havde udnyttet momentum, og solgt ham til Dundee. Det havde givet flere penge i kassen og flere muligheder i vinduet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FIDEL » 1. aug 2019, 14:46

Forza skrev:
1. aug 2019, 14:25
FIDEL skrev:
1. aug 2019, 14:20
Spanky skrev:
1. aug 2019, 14:09
FIDEL skrev:
1. aug 2019, 14:01
Forza skrev:
1. aug 2019, 13:59
Jeg takker :thumbsup:

Det er absolut nødvendigt at komme af med Pavol i dette vindue. Og sælger vi ham “allerede” nu er det fantastisk!
Ja bestemt, men vi skal have endnu et salg, før der hentes ny/nye spiller/e...
Tænker "salget" da frigiver en del lønkroner, som evt. kan bruges på f.eks. Ordrup der er transferfri.
Jooo, men Oldrup skal jo sikkert også have et sign-on fee, hvis det skal være interessant nok for ham at skrive med os...
Det salg vi skulle lave inden sæsonen skulle jo laves for st sikre en ordentlig indtægt til regnskabet. Denne handel er nærmere kalkuleret mod at kunne handle.
Præcis, og Gaarde siger det jo også direkte, at der skal sælges en spiller mere. Det bliver sandsynligvis Abildgaard, men ærligt talt, det virker lidt dumt at lade ham sidde og rådne op på bænken bare fordi han muligvis er på vej ud. Jeg ved godt han har været småskadet, men han bør jo være klar nu.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jakobsen » 1. aug 2019, 14:56

Gamen skrev:
1. aug 2019, 14:29
Ja, det er jo præcis hvad jeg skrev for et par dage siden.

Samlet set bliver Safranko dog en kæmpe bet. Vi gav vel omkring en million euro for ham, og “sælger” ham nu til en klub der ikke har betalt transfers i årevis, og ikke har særligt mange penge. Det er en spiller vi har tabt mange penge på - tak for det, Erik Larsen.

Jeg tror desværre det ville have været langt bedre om Gaarde havde udnyttet momentum, og solgt ham til Dundee. Det havde givet flere penge i kassen og flere muligheder i vinduet.
Han har vel forsøgt at redde sin egen røv ved at sikre mindst muligt tab. For AaB var det nok bedst bare at erkende det var et fejlkøb til overpris og få en millioner eller to og slippe for hans løn.

Hvad Sepsi kan give om er svært at spå om. De har tidligere givet 81.000 £ for en spiller i vinter. Dog er det en relativt ny klub, som blev stiftet i 2011 og har rykket en del gange i træk. De står foran deres tredje sæson i bedste række og har åbenbart en rigmand i ryggen så en transfer er vel ikke helt udelukket
https://en.wikipedia.org/wiki/Sepsi_OSK ... u_Gheorghe
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Pavol Safranko

Indlæg af san » 1. aug 2019, 14:57

Gamen skrev:
1. aug 2019, 14:29
Ja, det er jo præcis hvad jeg skrev for et par dage siden.
:thumbsup:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 1. aug 2019, 21:19

------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2019, 21:21

Sateme på tide vi slipper af med ham. Absolut dårligeste indkøb i AaBs historie.
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 1. aug 2019, 21:24

Et nødvendigt salg. Tiden må vi vise om vi hører detaljerne omkring salget men det virker ret sikkert at vi ikke har tjent det store. Vi skal vel bare prise os lykkelige for at slippe af med lønudgifterne til en spiller der slet ikke har Superliga niveau.

Tak til superscouten Erik Larsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hovedet » 1. aug 2019, 21:33

Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af jonas386 » 1. aug 2019, 21:34

Hvor langt mon prisen ligger fra de 10 millioner, eller hvor meget der nu blev snakket om i første omgang? Håber ikke vi betaler noget af hans løn.

Men fint, at han er videre. Forhåbentlig kan det frigive nogle lønkroner til ham nordmanden eller en anden central midt

Mon Abildgaard og okore også ryger? Er det tilfældet, så skal der vel også en midterforsvar ind. Kunne forestille mig, at man lader Pallesen løbe ud til sommer, og venter med at gå efter en ny back der.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 1. aug 2019, 21:37

Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.
Hverken Gamen, du eller jeg aner om det økonomisk har været mere eller mindre favorabelt for os at sælge ham nu til Rumænien eller ha solgt ham til Dundee lige efter endt lejeophold. Svært at banke ham i hovedet over det (endnu).

Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 1. aug 2019, 21:56

Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 1. aug 2019, 21:57

Yankee skrev:
1. aug 2019, 21:56
Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.
Det er så let at snige sig udenom når journalisten ikke aner en klap om AaB. Desværre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 1. aug 2019, 23:18

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Pavol Safranko

Indlæg af le Cid » 2. aug 2019, 00:12

Yankee skrev:
1. aug 2019, 21:56
Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.
Lige præcis Pallesen spiller pt. fast på førsteholdet, og han har hævet sit niveau betragteligt (der var nu også plads til forbedring). Han er ikke alles kop te, men SÅ ringe er han altså heller ikke. :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 2. aug 2019, 00:27

le Cid skrev:
Yankee skrev:
1. aug 2019, 21:56
Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.
Lige præcis Pallesen spiller pt. fast på førsteholdet, og han har hævet sit niveau betragteligt (der var nu også plads til forbedring). Han er ikke alles kop te, men SÅ ringe er han altså heller ikke. :-)
Det er en spiller vi har betalt millioner for, og i hans tid i klubben er han blevet henvist til bænken først af Paddy og senere af midtbanespilleren Børsting. Han kommer kun ind nu pga skader. Hvis ikke han må regnes som et gedigent fejlkøb ved jeg ikke hvad...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Can
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 19. jul 2005, 14:55
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Can » 2. aug 2019, 04:46

Manden lød ikke helt tilfreds med situationen - godt AaB trods alt kom af med ham
https://newsbeezer.com/slovakiaeng/pavo ... -also-cut/

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Pavol Safranko

Indlæg af le Cid » 2. aug 2019, 07:41

Hanga skrev:
2. aug 2019, 00:27
le Cid skrev:
Yankee skrev:
1. aug 2019, 21:56
Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.
Lige præcis Pallesen spiller pt. fast på førsteholdet, og han har hævet sit niveau betragteligt (der var nu også plads til forbedring). Han er ikke alles kop te, men SÅ ringe er han altså heller ikke. :-)
Det er en spiller vi har betalt millioner for, og i hans tid i klubben er han blevet henvist til bænken først af Paddy og senere af midtbanespilleren Børsting. Han kommer kun ind nu pga skader. Hvis ikke han må regnes som et gedigent fejlkøb ved jeg ikke hvad...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Den slags kan altid gradbøjes - i mine øjne er han ikke helt i Safranko/Holgersen-kategorien. Jeg har ikke helt opgivet Pallesen (endnu).
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Pavol Safranko

Indlæg af KME » 2. aug 2019, 08:44

Hovedet skrev:
1. aug 2019, 21:33
Og hér må jeg give Gamen ret. Uden at skulle banke Gaarde oven i hovedet hele tiden, for det ER jo et vanskeligt område; men hvorfor pokker udnyttedes momentum ikke? Han var jo en åbenlys succes i Dundee FC.

Men altså; skal jeg virkelig forstå det sådan, at AaB betalte 6 millioner kr. for ham??? Hvis vi - transfersum og lønindtægt betragtet - kunne karakterisere Chanko som det ringeste køb i AaBs historie indtil Safranko; må sidstnævnte da slå ham med flere længder. Vil nogen fortælle mig, hvordan det her kunne finde sted?

Oprindeligt opfattede jeg ham som en lidt panikagtig handel i kølvandet på, at det mislykkedes at hente Kusk hjem ved den lejlighed. Men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at der var tale om en af AaBs dyreste handler overhovedet.

Enig i at Safranko var et dårligt køb (og nu en dårlig forretning) - men husker nu også en vis Clemens Schweinenberg der vistnok blev købt på baggrund af nogle sete videooptagelser..... :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 2. aug 2019, 09:53

le Cid skrev:
2. aug 2019, 07:41
Den slags kan altid gradbøjes - i mine øjne er han ikke helt i Safranko/Holgersen-kategorien. Jeg har ikke helt opgivet Pallesen (endnu).
Det er jo fair, men ikke helt sådan jeg ser det.. Personligt tror jeg chancen for at han får forlænget sin aftale er lig nul.

Ift. Safranko må det mest relevante spørgsmål jo nu være - hvordan har AaB sikret sig at man ikke gentager Safranko-fadæsen? Hvordan vil man undgå at fremtidige indkøb rammer så skævt? Det kunne være ret interessant at høre Gaardes vinkel på.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Maglau » 2. aug 2019, 09:56

le Cid skrev:
2. aug 2019, 07:41
Hanga skrev:
2. aug 2019, 00:27
le Cid skrev:
Yankee skrev:
1. aug 2019, 21:56
Forza skrev:
1. aug 2019, 21:37
Den samlede Safranko handel er dog uden sammenligning Gaardes værste case i sin tid i AaB.
Ja, og Gaarde stod ellers i forrige uge på TV og forklarede at det kun var spillere på fri transfer, der havde floppet. Desværre spurgte journalisten ikke til Blomqvist, Safranko og Pallesen.
Lige præcis Pallesen spiller pt. fast på førsteholdet, og han har hævet sit niveau betragteligt (der var nu også plads til forbedring). Han er ikke alles kop te, men SÅ ringe er han altså heller ikke. :-)
Det er en spiller vi har betalt millioner for, og i hans tid i klubben er han blevet henvist til bænken først af Paddy og senere af midtbanespilleren Børsting. Han kommer kun ind nu pga skader. Hvis ikke han må regnes som et gedigent fejlkøb ved jeg ikke hvad...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Den slags kan altid gradbøjes - i mine øjne er han ikke helt i Safranko/Holgersen-kategorien. Jeg har ikke helt opgivet Pallesen (endnu).
Det ville vel også være mærkeligt hvis Gaarde stod og kritiserede en spiller og kaldte ham flop 15 min før han skulle spille.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar