Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gaarde6 » 9. nov 2017, 14:54

Hvis nu Gaarde får fingrene ud af røven i næste vindue og henter de to kanter vi har manglet, siden Thomsen og Kusk forlod os.
Så er jeg 1000% sikker på vi ser en helt anden Safranko. Lige nu render han rundt nede midt på banen, for at holde i bolden for os.
Når vi får to kanter med fart og teknik. Så kan Safranko vende snuden fremad igen og tage kampene i feltet. Noget han med garanti er meget bedre til, end han er til at forsvare bolden nede i midtercirklen.
Han ligner en klodset spiller i øjeblikket. Og det tror fanden, når man som angriber skal ned på midten for at få bolden engang i mellem.

Vores hold SKRIGER på 3-4 profiler (midterforsvar, 2 kanter og en angriber mere), som kan løfte hele holdet.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Pavol Safranko

Indlæg af gravballe » 9. nov 2017, 16:58

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Jeg tror egentlig bare det er svært at få enderne til at mødes. Tre ting skal passe:

- Skal have det niveau AaB har brug for
- Skal ville AaB
- Der skal være et nogenlunde forhold mellem kvalitet/pris.
Ja, men man har så måske givet sig på den forkerte parameter. Det virker jo til at vi gik efter færdiguddannede typer som Kamil Wilczek og Pål Kirkevold, men at det ikke kunne lade sig gøre. Løsningen blev så et ungt talent i Safranko, og der skulle man nok have holdt sig til typen, men så fundet en fattigmandsudgave af Wilczek/Pål - for eksempel Mayron George, Finnbogason eller Rasmus Festersen. Ikke spillemæssig type, men type ift. erfaring og rolle i truppen.
Ingen ide.. jeg har bare fået afvide man var villig til at betale godt for den rette spillere, men dem man havde prikket til havde takket nej.
Planen har altid været en rigtig kvalitets angriber + poul/safranko, så man havde lidt forskelligt at spille med (i typer)

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Pavol Safranko

Indlæg af aaballday » 6. dec 2017, 21:03

Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. dec 2017, 21:31

aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamling » 7. dec 2017, 08:53

Han er jo også en spiller der er “hentet fra en anden hylde end vi er vant til”. Og det var så den kompetenceløse hylde.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Danni » 7. dec 2017, 11:30

Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Pavol Safranko

Indlæg af bedstefar » 7. dec 2017, 12:02

Giv nu lige manden en chance. Jeg tror på +5 mål i foråret fra ham!

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 7. dec 2017, 12:14

Danni skrev: Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Problemet er jo netop, at han ikke er i boksen ved indlæg. Han flagrer rundt på banen, som en anden Helenius.

Hans førsteberøring er på divisionsniveau, og at kalde ham en god opspilsstation er vist en tilsnigelse af dimensioner. I går hoppede bolden fra ham de første 10 gange, når han fik den med ryggen mod mål.

Han har en god attityde, og han arbejder fint i presset, men han mangler saftsuseme meget på så mange andre områder. Han har også en kæmpe chance ved 0-1, hvor han mistimer sit hovedstød fuldstændig og slet ikke rammer bolden.
Jeg har svært ved at forstå hvad det er vi har kastet 4 mio. og en pæn hyre efter, hvis ikke det skulle være fordi vi havde brug for en forstærkning. Lige nu ser det ud til at vi lige så godt kunne have beholdt hidsigproppen fra KFUM, og fået nøjagtig det samme.

Jeg er nødt til igen at sige: Hvorfor i alverden henter vi endnu engang en spiller, der løber rundt på banen som om han har spændt en campingvogn efter sig - nul fart! Det var det samme med Marco Meilinger, og til dels Sylvestr for den sags skyld. Hvis man kun skal bruges i boksen, så skal man være en Onuachu-type, og det er Safranko ikke ligefrem.
Endnu en spiller som vi (åbenbart) har scoutet grundigt, men som ikke har alverden med positiv indflydelse på vores hold. Endnu et indkøb som i den ideelle start-11'er ikke kan tage plads.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Danni » 7. dec 2017, 12:54

Gamen skrev:
Danni skrev: Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Problemet er jo netop, at han ikke er i boksen ved indlæg. Han flagrer rundt på banen, som en anden Helenius.

Hans førsteberøring er på divisionsniveau, og at kalde ham en god opspilsstation er vist en tilsnigelse af dimensioner. I går hoppede bolden fra ham de første 10 gange, når han fik den med ryggen mod mål.

Han har en god attityde, og han arbejder fint i presset, men han mangler saftsuseme meget på så mange andre områder. Han har også en kæmpe chance ved 0-1, hvor han mistimer sit hovedstød fuldstændig og slet ikke rammer bolden.
Jeg har svært ved at forstå hvad det er vi har kastet 4 mio. og en pæn hyre efter, hvis ikke det skulle være fordi vi havde brug for en forstærkning. Lige nu ser det ud til at vi lige så godt kunne have beholdt hidsigproppen fra KFUM, og fået nøjagtig det samme.

Jeg er nødt til igen at sige: Hvorfor i alverden henter vi endnu engang en spiller, der løber rundt på banen som om han har spændt en campingvogn efter sig - nul fart! Det var det samme med Marco Meilinger, og til dels Sylvestr for den sags skyld. Hvis man kun skal bruges i boksen, så skal man være en Onuachu-type, og det er Safranko ikke ligefrem.
Endnu en spiller som vi (åbenbart) har scoutet grundigt, men som ikke har alverden med positiv indflydelse på vores hold. Endnu et indkøb som i den ideelle start-11'er ikke kan tage plads.
Der er vi vare ikke enige så. Jeg synes, han er den bedste opspilstation vi har, også bedre end Grønning, af hvad jeg har set. Prøv at se målet han laver hjemme mod Lyngby, det er netop på det område, han har nogle særlige kompetencer. Har har lavet en del lignende mål i den slovakiske liga og på deres ungdomslandshold.
https://www.youtube.com/watch?v=LJGSuDatdjk
Youtube kan være en upålidelig størrelse, men prøv lige at kigge alligevel. Nogle af målene på ungdomslandsholdene synes jeg viser kompetencerne meget godt.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. dec 2017, 20:20

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Ha ha, det er for sjovt, ikke? :o
Janteloven eksisterer IKKE!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Danni » 7. dec 2017, 20:32

Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Ha ha, det er for sjovt, ikke? :o
Jeg ved ikke, hvad du mener?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 09:40

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Ha ha, det er for sjovt, ikke? :o
Jeg ved ikke, hvad du mener?
Min ydmyge mening :

-Han er IKKE i boksen ved indlæg. Tværtimod flagrer han rundt alle andre steder på banen.
-Han er IKKE en god opspilsstation da han ikke får bolden under kontrol. Hans førsteberøringer er ringe.
-Ved ikke om han er god med låget. Har han vundet en hovedstødsduel i sin tid som AaB-spiller udober målet mod Lyngby?
-Muligvis stærk i nærkampene men han vinder dem sjældent da han ikke får kontrol over bolden. At mase modstanderen er ikke nok.
-Han har en god attitude. Enig.
-Tja, det ved jeg ikke helt. Er han det rigtige sted og presser på de rigtige tidspunkter? Synes jeg ikke.
Janteloven eksisterer IKKE!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Danni » 8. dec 2017, 10:12

Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Nu har jeg efterhånden set en del kampe. Han fighter jo meget godt osv. Men:

Hvad kan han egentlig?

- Han er VIRKELIG langsom
- Hans placeringsevne er ikke super
- Han er ikke en god opsspilsstation
- Han fylder ikke alverden i feltet og på ingen måde overlegen på hovedstød.
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Ha ha, det er for sjovt, ikke? :o
Jeg ved ikke, hvad du mener?
Min ydmyge mening :

-Han er IKKE i boksen ved indlæg. Tværtimod flagrer han rundt alle andre steder på banen.
-Han er IKKE en god opspilsstation da han ikke får bolden under kontrol. Hans førsteberøringer er ringe.
-Ved ikke om han er god med låget. Har han vundet en hovedstødsduel i sin tid som AaB-spiller udober målet mod Lyngby?
-Muligvis stærk i nærkampene men han vinder dem sjældent da han ikke får kontrol over bolden. At mase modstanderen er ikke nok.
-Han har en god attitude. Enig.
-Tja, det ved jeg ikke helt. Er han det rigtige sted og presser på de rigtige tidspunkter? Synes jeg ikke.
Det ligner ikke, at vi kan blive enige om den sag. Men prøv lige at kigge aabsports highlights fra hjemmesejren over Silkeborg. Jeg synes han er i boksen, når han skal være det. Derudover header han en lang bold fra Rinne videre til Pohl, der giver en stor chance, hvorefter han i samme halvleg lave en assist med hovedet ved Blåbjergs mål. Jeg siger ikke, han er nogen Jan Koller, men lad nu være at overdrive og spørge, om han har vundet mere end en hovedstødsduel i sin AaB-tid. Det ved du jo også godt selv, at han har.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 11:20

Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Danni skrev:
Køllen I Møllen skrev:
-Han kan ikke accelerere
-Han scorer ikke på de få chancer han har
-Han lader ikke til at have et særlig godt skud
-Han kan ikke drible
-Han er ikke inde i feltet ved indlæg

I starten havde jeg svært ved at se hans spidskompetancer. Nu har jeg svært ved at se at han overhovedet skulle have nogle kompetancer.

Han virker til at være en rigtig flink ung mand så det ærgrer mig at det er sådan. Havde han bare været et usympatisk svin havde det været lettere....
Jeg synes;
- Han er i boksen ved indlæg
- Er en god opspilstation
- Er god med låget
- Er stærk i nærkampene
- Har en god attitude
- Er en god førsteforsvare

Dertil skal siges, at han også har mangler og Pohl er farligere end ham i øjeblikket, men det er ikke til at holde ud at høre på, når vores spillere beskrives som kompetenceløse. Selvfølgelig er han ikke det!
Ha ha, det er for sjovt, ikke? :o
Jeg ved ikke, hvad du mener?
Min ydmyge mening :

-Han er IKKE i boksen ved indlæg. Tværtimod flagrer han rundt alle andre steder på banen.
-Han er IKKE en god opspilsstation da han ikke får bolden under kontrol. Hans førsteberøringer er ringe.
-Ved ikke om han er god med låget. Har han vundet en hovedstødsduel i sin tid som AaB-spiller udober målet mod Lyngby?
-Muligvis stærk i nærkampene men han vinder dem sjældent da han ikke får kontrol over bolden. At mase modstanderen er ikke nok.
-Han har en god attitude. Enig.
-Tja, det ved jeg ikke helt. Er han det rigtige sted og presser på de rigtige tidspunkter? Synes jeg ikke.
Det ligner ikke, at vi kan blive enige om den sag. Men prøv lige at kigge aabsports highlights fra hjemmesejren over Silkeborg. Jeg synes han er i boksen, når han skal være det. Derudover header han en lang bold fra Rinne videre til Pohl, der giver en stor chance, hvorefter han i samme halvleg lave en assist med hovedet ved Blåbjergs mål. Jeg siger ikke, han er nogen Jan Koller, men lad nu være at overdrive og spørge, om han har vundet mere end en hovedstødsduel i sin AaB-tid. Det ved du jo også godt selv, at han har.
Ja, selvfølgelig har han vundet mere end en. Beklager at jeg kom til at overdrive. Men han er langfra dominerende i luftrummet og når han ikke har andre nævneværdige kompetancer så dømmer jeg ham altså klart ude.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 8. dec 2017, 11:27

Helt enig med Køllen.
Safranko har ikke vist ret mange kvaliteter på superliganiveau. Han har en fornuftig fysik og duelstyrke (og fed attitude), men han får ikke ret meget ud af det. Det kan komme, men pt. er han ikke i nærheden af at være de penge værd, som vi har ofret på ham. Jeg var yderst skeptisk ved præsentationen af ham, og det har indtil videre været begrundet. Vi skulle bruge en angriber der kunne levere mål for os nu og her, og i stedet har vi fået en endnu en udviklingsspiller der heller ikke ligefrem overbeviser med potentialet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Rams » 8. dec 2017, 11:38

[/quote]

Ja, selvfølgelig har han vundet mere end en. Beklager at jeg kom til at overdrive. Men han er langfra dominerende i luftrummet og når han ikke har andre nævneværdige kompetancer så dømmer jeg ham altså klart ude.[/

Jeg tror alle fra Grenen i nord til Glenstrup sø i syd har forstået, at du synes manden er boldmongol.

Vi er så nogle der er uenige, og tror manden kan blive et aktiv over tid. Han er ikke nogen proven goalgetter, og så blev han helt sikkert slået tilbage af det brændte straffespark.

Men peg da gerne på den afprøvede målscorer, såvel nationalt som internationalt, der gerne vil til AaB. Jeg kan med god vilje kun få øje på Duncan, og så måske endnu en østeuropæisk journey man.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 12:15

Rams skrev:
Ja, selvfølgelig har han vundet mere end en. Beklager at jeg kom til at overdrive. Men han er langfra dominerende i luftrummet og når han ikke har andre nævneværdige kompetancer så dømmer jeg ham altså klart ude.[/

Jeg tror alle fra Grenen i nord til Glenstrup sø i syd har forstået, at du synes manden er boldmongol.

Vi er så nogle der er uenige, og tror manden kan blive et aktiv over tid. Han er ikke nogen proven goalgetter, og så blev han helt sikkert slået tilbage af det brændte straffespark.

Men peg da gerne på den afprøvede målscorer, såvel nationalt som internationalt, der gerne vil til AaB. Jeg kan med god vilje kun få øje på Duncan, og så måske endnu en østeuropæisk journey man.[/quote]

Det er jo ikke min opgave at finde spillere til AaB. Kunne sagtens remse en masse kendte navne op men jeg aner jo ikke hvem der er interesseret i at komme til AaB. Men man skal da ikke købe en dårlig spiller bare fordi man ikke kan finde en der er god?

Til at starte med kunne man have beholdt Grønning. Han var lokal, ung, billigere, samme type og har bevist at han kan score mål. Hvorfor man sendte ham væk og fik Safranko ind igen er en af de helt store gåder for mig.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2017, 12:16

Rams skrev:
Jeg tror alle fra Grenen i nord til Glenstrup sø i syd har forstået, at du synes manden er boldmongol.

Vi er så nogle der er uenige, og tror manden kan blive et aktiv over tid. Han er ikke nogen proven goalgetter, og så blev han helt sikkert slået tilbage af det brændte straffespark.

Men peg da gerne på den afprøvede målscorer, såvel nationalt som internationalt, der gerne vil til AaB. Jeg kan med god vilje kun få øje på Duncan, og så måske endnu en østeuropæisk journey man.
Det er jo ikke min opgave at finde spillere til AaB. Kunne sagtens remse en masse kendte navne op men jeg aner jo ikke hvem der er interesseret i at komme til AaB. Men man skal da ikke købe en dårlig spiller bare fordi man ikke kan finde en der er god?

Til at starte med kunne man have beholdt Grønning. Han var lokal, ung, billigere, samme type og har bevist at han kan score mål. Hvorfor man sendte ham væk og fik Safranko ind igen er en af de helt store gåder for mig.[/quote]
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 8. dec 2017, 12:27

Rams skrev: Vi er så nogle der er uenige, og tror manden kan blive et aktiv over tid. Han er ikke nogen proven goalgetter, og så blev han helt sikkert slået tilbage af det brændte straffespark.

Men peg da gerne på den afprøvede målscorer, såvel nationalt som internationalt, der gerne vil til AaB. Jeg kan med god vilje kun få øje på Duncan, og så måske endnu en østeuropæisk journey man.
Slovakkerne har parantes bemærket ikke skabt nogle målscorer-typer i mange, mange år. Safranko ligner desværre samme type som Tomas Malec, som Rosenborg i sin tid lånte i Trencin (også som power-forward med evner i luften) og som storfloppede, først der og senere i Lillestrøm. Paradoksalt nok er han stadig inde omkring det slovakiske landshold ligesom Safranko, og det fortæller nok meget om den (manglende) kvalitet de har på angrebspositionerne. Han har i øvrigt afløst Safranko i DAC.

Igen, jeg forholder mig til at vi mangler nogle klare spidskompetencer offensivt, og at vi nu har brugt 30 mio. kr. uden at adressere dem.

Safranko ligner altså ikke umiddelbart en spiller der er i nærheden af 4 mio. og en god løn værd - det er jeg bare nødt til at sige... langtfra endda! Hvis han ikke er det, så kunne de penge være brugt bedre, f.eks. til at øge et bud på en af de spillere der takkede nej til klubben.

Din gamle kæphest - Filip Kiss - trisser rundt i Saudi Arabien. Kunne han ikke være et emne igen?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Rams » 8. dec 2017, 12:44

Gamen skrev:
Rams skrev: Vi er så nogle der er uenige, og tror manden kan blive et aktiv over tid. Han er ikke nogen proven goalgetter, og så blev han helt sikkert slået tilbage af det brændte straffespark.

Men peg da gerne på den afprøvede målscorer, såvel nationalt som internationalt, der gerne vil til AaB. Jeg kan med god vilje kun få øje på Duncan, og så måske endnu en østeuropæisk journey man.
Slovakkerne har parantes bemærket ikke skabt nogle målscorer-typer i mange, mange år. Safranko ligner desværre samme type som Tomas Malec, som Rosenborg i sin tid lånte i Trencin (også som power-forward med evner i luften) og som storfloppede, først der og senere i Lillestrøm. Paradoksalt nok er han stadig inde omkring det slovakiske landshold ligesom Safranko, og det fortæller nok meget om den (manglende) kvalitet de har på angrebspositionerne. Han har i øvrigt afløst Safranko i DAC.

Igen, jeg forholder mig til at vi mangler nogle klare spidskompetencer offensivt, og at vi nu har brugt 30 mio. kr. uden at adressere dem.

Safranko ligner altså ikke umiddelbart en spiller der er i nærheden af 4 mio. og en god løn værd - det er jeg bare nødt til at sige... langtfra endda! Hvis han ikke er det, så kunne de penge være brugt bedre, f.eks. til at øge et bud på en af de spillere der takkede nej til klubben.

Din gamle kæphest - Filip Kiss - trisser rundt i Saudi Arabien. Kunne han ikke være et emne igen?
Ingen tvivl om, at jeg har et mand crush på Filip Kiss, men hvad skal vi med endnu en hårdtarbejdende arbejdsmand. Han havde passet perfekt som Würtz afløser, og kunne måske også være lokket med at lillemor kunne have opretholdt karrieren i Fortuna. Men AaB valgt Lesniak og Kiss valgte oliepengene.

Næh vi skal videre i teksten. Kan vi lokke en erfaren målscorer så dejligt, men ellers må minimum været en storslået markedsføringskampagne af Flores op til VM, og så en ny mand ind til kanten. Personligt har jeg det stramt med at hente ex-AaBere ind, der næsten kun kan skuffe ift. forventningerne. Din gamle favorit Matus Bero spiller ikke meget i Trabzonspor, så det kunne være en ambitiøs bytter. Ellers er min personlige favorit fortsat lettiske Davis Ikaunieks. Det gennembrud han har lavet i HET ligaen og fortsat i den svære sæson 2 er imponerende, og han kan både spille på top og begge kanter, og er dynamisk som ind i helvede. Der var én der spurgte til brormand Janis. Han er tilsyneladende blevet helt og aldeles drænet for selvtillid efter bænken i Frankrig og Grækenland og gør ikke en gang en forskel hjemme i den lettiske liga mere.

Tilføjelse: Kan se at Janis har haft brud på mellemfodsknoglen i perioden i lettisk fodbold. Det forklarer selvfølgelig, hvorfor han ikke rammer niveauet, men er omvendt eller ikke nogen købsanbefaling.
In verbis simus faciles

Besvar