Pavol Safranko

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 21. aug 2017, 11:15

Safranko lyder rigtig spændende.

AaB lægger vægt på at de har scoutet ham længe samt at han er hentet i hård konkurrence. Jeg glæder mig til at se ham i aktion.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Dissing » 21. aug 2017, 11:23

Gnu skrev:Med tanke på, at Holgersson blev præsenteret som styrmand og Meilinger som hurtig, skal det nok passe, at vores nye ven her er doven, spinkel og ineffektiv.
Nu er det meget sjældent at en ny spiller præsenteres med ord som doven, svag, uprofessionel og ineffektiv.

Derfor tager jeg altid de ord som køberne kommer med som noget ordskvalder - men vi kan da håbe at Gaarde (og AaB's talentspejderafdeling) for en gang skyld har haft briller på.

Hvad angår det med negativ beskrivelse af en ny spiller, kommer jeg lige i tanke om at der var nogle negative ord fra AaB om Enevoldsen og Helenius da de returnerede fra udlandet - noget med at de var ude af form (men at de i løbet af en halvsæson ville nå deres gamle topform).

Håber at Safranko er en bedre og heldigere angriber end landsmanden Sylvestr - som dog i sidste sæson blev AaB's topscorer med 5 mål......
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Mini-p » 21. aug 2017, 11:45

Han laver 2 basser i dag :aabfan:
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Pavol Safranko

Indlæg af bongo1234 » 21. aug 2017, 12:13


BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Pavol Safranko

Indlæg af BassogogsVen » 21. aug 2017, 12:35

Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Legum Magister » 21. aug 2017, 12:44

BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Jeg er enig. Det er vigtigt, at AaB kan komme videre fra kun at tegne 2-3 årige kontrakter med udenlandske spillere, specielt når der er tale om spillere, som tydeligvis håber at kunne komme videre til en stærkere liga (hvilket jeg har fuld forståelse for). Det er altså ærgerligt, når en spiller får sit gennembrud, for så at kunne gå for pebernødder eller en fri transfer - ja, jeg taler om dig Spalvis.

Lesniak vil, hvis han kan holde gejsten på et dårligt AaB hold og hvis han kan bygge lidt på sit spil, helt sikkert kunne tage springet til en større liga. Forhåbentlig vil Safranko have samme klasse, og forhåbentlig vil de begge bidrage til at genrejse AaB inden de (igen forhåbentlig) indbringer nogle solide transfersummer når de drager videre.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 21. aug 2017, 12:47

BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. Det er meget positivt!
Jeg er helt enig. Jeg synes der er væsentlig mere perspektiv i disse signings end dem, der laves i AGF og OB, men til gengæld også langt større risiko. Generelt bevæger vi os vel også op på niveau med (eller over) AGF og OB budgetmæssigt alene på afskrivning af transfer og sign-on-fee de næste par år. Vi har jo brugt næsten 15 millioner og vi er jo nok ikke engang færdige endnu. Jeg tillader mig at være rigtig positiv - også fordi vi rent faktisk agerer og henter Jacob Rinne i stedet for at afvente et evt. salg af Larsen eller Lansings skade. Hvis vi havde været lige så meget fremme i skoene ifm. Ahlmanns skade havde meget set bedre ud over de sidste par sæsoner.

Problemet er selvfølgelig at vi virkelig har brug for at nogle spillere begynder at præstere bedre i løbet af de næste 10-20 kampe, hvis vi skal undgå nedrykning - for vi får ikke de mange spændende udlændinge til at spille 1. division for os. Det duer ikke hvis nyindkøbene er lige så dårlige som sidste år eller hvis de bare skal bruge et tilvænningsår, som jo ikke ville være urimeligt når man henter en 22-årig slovak eller en stopper, der ikke har spillet fast i to år.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2017, 12:54

BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2017, 13:30

Gaarde6 skrev:
BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
Jeg tror desværre ikke det vender så hurtigt. Wieghorst meget inddirekte spilkoncept er simpelthen ikke måden vi får succes på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 21. aug 2017, 13:31

Gaarde6 skrev:
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
Hvis vi køber spillere for 15-20 millioner på én sommer så skulle vi også gerne kunne nærme os top-10, kan man sige :thumbsup:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pavol Safranko

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2017, 13:43

Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
Hvis vi køber spillere for 15-20 millioner på én sommer så skulle vi også gerne kunne nærme os top-10, kan man sige :thumbsup:
Ja det bør vi være i stand til :D Men sagen er bare den, at vi stadig er i en proces, og at spillestilen stadig ikke fungerer særligt godt. Samtidig er spillestilen ikke så seværdig, da der ikke sker nok. Det er ikke direkte og angrebsivrigt nok!
Wieghorst kedelige spilkoncept tager tid for selv dygtige og erfarne superligaspillere, og jeg er ved at være ret overbevist om, at Wieghorst IKKE er den rigtige træner for os. Hans pointsnit i hele sin trænerkarriere er elendigt, så vidt jeg husker.
I denne tid med faldende tilskuertal er det dælme vigtigt at have et hold, der kan score mål - især på hjemmebane. Og så er det ligegyldigt hvordan målene scores. Men AaB bør i mine øjne spillere med mere power og energi.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Dalbjerg » 21. aug 2017, 13:46

Hvor er det dejligt positivt at komme ind og læse sådan en tråd her!!

Jeg er helt enig med de folk som allerede har påtalt, at indkøbene i dette vindue ligner noget rigtigt i form af en plan, fremfor et desperat forsøg på quick-fix med en over 25 journeymand (Ja, jeg kigger på Holger, Meilinger og det desperate køb af Sylvestr (som jeg dog stadig ikke mener har fået en fair chance, hvis der ikke er en dårlig attitude som årsag til de manglende chancer))..

Jeg synes det er helt fornuftigt, at man stadig er villig til at gå efter de store gevinster, velvidende at unge spillere kan vise sig at være "sving and a miss".

Nu er vinduet formentlig over, selvom man selvfølgelig ville elske en solid midterforsvarer og en giftig fløj.. Men man må også bare huske, at der næsten aldrig kommer noget godt ud af at skifte en halv trup i ét vindue, slet ikke efter man har dummet sig groft i de to forgående vinduer.. Så ros for at holde is i maven, selvom man tydeligvis godt ved, at de sidste to vinduer har været dumpekarakterer.. Det tyder på, at vores øverste ledelse godt ved, at man ikke skal falde i fælden med hurtige beslutninger, men at folk skal have lov til at ramme forbi, og stadig have selvtilliden til at holde fast i en plan.

(Og når det så er sagt, så skal vi sgu også til og i gang! Fordi ellers kan selv en kølig bestyrelse bliver nødt til at handle.. Men hey, hvis vi kan få tingene vendt lidt, f.eks. udnytte RWs skade til at der forhåbentlig er nogen der "træder op til pladen", ja så er vi sgu ikke længere væk, end at vi omkring spillerunde 22 kan ligge indenfor rækkevide af top 6.. Men vi skal heller ikke være blind for, at vi stadigvæk ligner mere "Esbjerg" end vi ligner "Sønderjyske/FCN" fra sidste sæson.. Lad slovakken være med til at vende det!)

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Pavol Safranko

Indlæg af RendOs » 21. aug 2017, 13:48

Nordens Paris.. Nok nærmere Nordens Bratislava. Velkommen til Pavol.

Her er deres 'Goodbye, Shafo' video fra deres officielle YouTube kanal. Med lidt mål og farvel-snak af Shafo.

https://www.youtube.com/watch?v=lHehkdfTREg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Yankee » 21. aug 2017, 13:58

FIDEL skrev:
Ja det bør vi være i stand til :D Men sagen er bare den, at vi stadig er i en proces, og at spillestilen stadig ikke fungerer særligt godt. Samtidig er spillestilen ikke så seværdig, da der ikke sker nok. Det er ikke direkte og angrebsivrigt nok!
Wieghorst kedelige spilkoncept tager tid for selv dygtige og erfarne superligaspillere, og jeg er ved at være ret overbevist om, at Wieghorst IKKE er den rigtige træner for os. Hans pointsnit i hele sin trænerkarriere er elendigt, så vidt jeg husker.
I denne tid med faldende tilskuertal er det dælme vigtigt at have et hold, der kan score mål - især på hjemmebane. Og så er det ligegyldigt hvordan målene scores. Men AaB bør i mine øjne spillere med mere power og energi.
Helt enig - men det har vel været en bevidst strategi efter blamagen mod Sønderjyske, hvor vi jo netop spillede ekstremt offensivt og fremadrettet. Det var vores bagkæde og vores presspil overhovedet ikke gearet til, så de sidste fire kampe har vi spillet langt mere defensivt og ultra-forsigtigt. Det er stadig defensivt på AaB-måden - for vi har haft masser af boldbesiddelse, masser af berøringer og masser af afleveringer.

Gamen

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Gamen » 21. aug 2017, 13:59

Jeg bed mærke i at Gaarde forud for sidste sæson udtalte, at den nyligt overstående sæson var en lakmusprøve for vores talentsatsning, og dermed også vores transferstrategi.
Indkøbsvildskaben op til denne sæson synes jeg illustrerer at vi delvist er slået ind på den samme vej, som FCM gjorde for et par år siden. Lidt mere moderat sats på talenter, og mere aggressiv transferstrategi, når vi rammer de årgange hvor talenterne ikke ligefrem vælter frem - fremfor at hive dem op alligevel og efterfølgende kunne konstatere relativt hurtigt at de ikke holder niveau.

Jeg håber så også at vi i fremtiden også allokerer flere penge til lønudgifterne til en sportschef - det er relativt vildt at tænke på at Gaarde kun tjener en halv million årligt, med tanke på det ansvar han har.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Hanga » 21. aug 2017, 14:07

Gamen skrev:Jeg bed mærke i at Gaarde forud for sidste sæson udtalte, at den nyligt overstående sæson var en lakmusprøve for vores talentsatsning, og dermed også vores transferstrategi.
Indkøbsvildskaben op til denne sæson synes jeg illustrerer at vi delvist er slået ind på den samme vej, som FCM gjorde for et par år siden. Lidt mere moderat sats på talenter, og mere aggressiv transferstrategi, når vi rammer de årgange hvor talenterne ikke ligefrem vælter frem - fremfor at hive dem op alligevel og efterfølgende kunne konstatere relativt hurtigt at de ikke holder niveau.

Jeg håber så også at vi i fremtiden også allokerer flere penge til lønudgifterne til en sportschef - det er relativt vildt at tænke på at Gaarde kun tjener en halv million årligt, med tanke på det ansvar han har.
Du har helt ret, omend vores sportslige investeringer trods alt stadig er et niveau under det FCM gennemførte. Ikke i antal, men i økonomi.

Ved vi at Gaarde stadig render rundt til 500k om året? Det var fremme i forbindelse med ansættelsen, men jeg har egentlig formodet, at han fik en velfortjent lønforhøjelse ovenpå the double, hvor han samtidig indtrådte i direktionen og fik ny titel.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/alla ... direktion/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2017, 14:09

Hanga skrev:
Gamen skrev:Jeg bed mærke i at Gaarde forud for sidste sæson udtalte, at den nyligt overstående sæson var en lakmusprøve for vores talentsatsning, og dermed også vores transferstrategi.
Indkøbsvildskaben op til denne sæson synes jeg illustrerer at vi delvist er slået ind på den samme vej, som FCM gjorde for et par år siden. Lidt mere moderat sats på talenter, og mere aggressiv transferstrategi, når vi rammer de årgange hvor talenterne ikke ligefrem vælter frem - fremfor at hive dem op alligevel og efterfølgende kunne konstatere relativt hurtigt at de ikke holder niveau.

Jeg håber så også at vi i fremtiden også allokerer flere penge til lønudgifterne til en sportschef - det er relativt vildt at tænke på at Gaarde kun tjener en halv million årligt, med tanke på det ansvar han har.
Du har helt ret, omend vores sportslige investeringer trods alt stadig er under et niveau ift. det FCM gennemførte. Ikke i antal, men i økonomi.

Ved vi at Gaarde stadig render rundt til 500k om året? Det var fremme i forbindelse med ansættelsen, men jeg har egentlig formodet, at han fik en velfortjent lønforhøjelse ovenpå the double, hvor han samtidig indtrådte i direktionen og fik ny titel.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/alla ... direktion/
Ja man må vel næsten formode, at han har fået lønforhøjelse i den omgang. Som jeg husker det nævnte medierne dengang han blev ansat, at Gaarde var det bedste man kunne få til en månedsløn på cirka 40.000. Ved dog ikke, hvad lønniveauet er for sportsdirektører. Det er vel trods alt lige så meget et job man har fordi det er meget federe end de fleste private mellemleder jobs.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Pavol Safranko

Indlæg af benz » 21. aug 2017, 14:11

Gaarde6 skrev:
BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget det bliver dig, Gaarde6.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Forza » 21. aug 2017, 14:14

benz skrev:
Gaarde6 skrev:
BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pavol Safranko

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2017, 14:32

Forza skrev:
benz skrev:
Gaarde6 skrev:
BassogogsVen skrev:Det, der glæder mig allermest ved denne signing - udover, at han ser spændende ud - er, at man pt. ser ud til at begynde at fremtidssikre med nogle meget talentfulde udlændinge, så det hele ikke skal løftes af egen avl. Og endda på længere kontrakter. Lesniak har jo allerede vist, at han efter få kampe er pæn superligaklasse, og går det ligeså med Safranko, så ser det fint ud mht. at sikre angreb og erstatning for Würtz allerede nu. samt Rinne. Det er meget positivt!

Jeg havde måske håbet på en med noget mere rutine, som Pohl kunne læne sig op ad og som kunne pumpe noget mere jernvilje ind i holdet, men who knows, måske det ikke er alfa og omega.

Jeg er positiv so far!
Fuldstændig enig.
Jeg er vanvittig positiv!
Kunne vi lige her i de sidste 9-10 dage få skibbet Sylvstr og Meilinger afsted og et par nye ansigter mere ind, i form af en kant og en stopper.
Så skal i se løjer. Så vender det for os. Det er jeg 100 på!
AaB er vel en slags ny Esbjerg... Et galehus med massere af panikindkøb af udlændinge i stedet for egne talenter som gav mesterskabet i 2014. Opgaven for Gaarde var at finde en bomber af høj kvalitet. Det er jeg 100 på ikke er løst med denne transfer. Vi må se hvem der får ret og jeg håber meget du får ret Gaarde6.
Imponerende du er 100 på det ikke er løst. AaB har scoutet ham længe og har hentet ham i stor konkurrence med andre klubber. Jeg satser på deres viden om Safranko er større end din.
Jeg kan nu godt følge Benz her. Jeg synes ikke vi har set mange eksempler på, at den her kurs med mange eksotiske udlændinge er vejen at gå for en klub som AaB. Det er noget andet hvis man er FCK og kan betale for høj kvalitet og har et meget bedre scouting setup end AaB.
Pt. har vi en trup med;

- En peruvianer, 23 år
- En østriger, 26 år
- Tre slovakker, 28, 21 og 22 år
- En Ugandeaner (hvad fanden hedder det?), 22 år
- En amerikaner, 23 år
- En brasser, 22 år

Det er altså 8 mand ud af en trup på 27, hvor vi tilsvarende har 10 unge spillere af egen avl under 23 hvor ingen af dem pt. er profiler eller bare gode solide Superligaspillere.

Derudover har vi så en rest gruppe på 9 mand over 23 i Larsen, Rinne, Patrick, Ahlmann, Okore, Pallesen, Würtz, Risgård og Kasper P, hvor de to er målmænd og kun Würtz og Risgård for alvor tager styring på det her hold. Vi mangler simpelthen typer i den her gruppe som har kvalitet og/eller lederskab og kan løfte holdet. Det er den type spillere fremfor alle de random udenlandsk projekt som først skal integeres og derudover ikke er dem der for alvor går først. Gaarde er ved at fylde holdet op med leje soldater og det er giftigt når det ikke kører. Dem vi mangler lige nu er dem med et godt bundniveau, som bidrager til at implementere trænerens koncept på banen, går forrest i medgang og modgang og sørger for at skabe rummet til at talenterne - danske eller udenlandske går og performer. Vi får ikke mere lederskab ved at hente en 22 årig slovak uagtet, at han individuelt sagtens kan være en god spiller. Og kigger vi på udlændinge gruppen bredt er de to ældste Sylvestr (28) og Meilinger (26), hvor ingen af dem er de modne spillere der løfter holdet. Derfor er det altså ikke kun et spørgsmål om spillernes individuelle evner lige nu, men lige så meget at de skal være rigtigt castede til vores trup og klub. Det går altså ikke, at vi laver en trup ala Esbjergs sidste sæson.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar