Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 10. dec 2017, 22:30

FlæskeFrank skrev:Nu er der ikke ret mange af AaBs spillere, som jeg ikke tror kan udvikle sig yderligere. F.eks. er Pohl 21 år og har kun spillet 45 SL-kampe. Så jeg tror, at vi som udgangspunkt flytter os positivt i vinterpausen uanset forstærkninger.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at der er ingen grund til at tro, at holdet ikke har behov for supplement i vinterpausen.

Men har måske svært ved at se, hvor der skal forstærkes? Er det en angriber eller kantspiller, som automatisk optager en fast plads og dermed sender 1-2 af de nuværende startere på bænken - og hvem skal på bænken ? Rolim ?
En gardering i forsvaret kunne være en ide hvis man altså mener det alvorligt med 3 bagi. Den centrale midtbane flyder over af spillere. Alligevel er det nok der vi er mest skrøbelige overfor skader som vi kan se når Würtz er væk. Fløjene er vel fornuftige, og har et udviklingspotentiale der ikke skal syltes pga transfertilgange, med mindre de er klasse. Angrebet? Den er svær. Kasser koster kassen, og selv uforløst potentiale er dyrt på den plads. Jeg ved der er upopulært, men jeg stemmer for at køre videre med dem vi har og håber på et mere offensivt udtryk kan give flere mål fra midtbanen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 10. dec 2017, 22:50

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er der ikke ret mange af AaBs spillere, som jeg ikke tror kan udvikle sig yderligere. F.eks. er Pohl 21 år og har kun spillet 45 SL-kampe. Så jeg tror, at vi som udgangspunkt flytter os positivt i vinterpausen uanset forstærkninger.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at der er ingen grund til at tro, at holdet ikke har behov for supplement i vinterpausen.

Men har måske svært ved at se, hvor der skal forstærkes? Er det en angriber eller kantspiller, som automatisk optager en fast plads og dermed sender 1-2 af de nuværende startere på bænken - og hvem skal på bænken ? Rolim ?
En gardering i forsvaret kunne være en ide hvis man altså mener det alvorligt med 3 bagi. Den centrale midtbane flyder over af spillere. Alligevel er det nok der vi er mest skrøbelige overfor skader som vi kan se når Würtz er væk. Fløjene er vel fornuftige, og har et udviklingspotentiale der ikke skal syltes pga transfertilgange, med mindre de er klasse. Angrebet? Den er svær. Kasser koster kassen, og selv uforløst potentiale er dyrt på den plads. Jeg ved der er upopulært, men jeg stemmer for at køre videre med dem vi har og håber på et mere offensivt udtryk kan give flere mål fra midtbanen.
Jeg synes det er fint ikke at skrige på store indkøb alle vegne, men med Sylvestre ude er angriberne Pohl og Safrank, samt Grønning. Med mindre man tror på 3-4-3, så er det for få mand til den offensiv. Holder MW fast i det skal der en midterforsvarer mere ind, samt naturligvis nogle flere år til Blåbjerg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2017, 22:50

FlæskeFrank skrev:Nu er der ikke ret mange af AaBs spillere, som jeg ikke tror kan udvikle sig yderligere. F.eks. er Pohl 21 år og har kun spillet 45 SL-kampe. Så jeg tror, at vi som udgangspunkt flytter os positivt i vinterpausen uanset forstærkninger.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at der er ingen grund til at tro, at holdet ikke har behov for supplement i vinterpausen.

Men har måske svært ved at se, hvor der skal forstærkes? Er det en angriber eller kantspiller, som automatisk optager en fast plads og dermed sender 1-2 af de nuværende startere på bænken - og hvem skal på bænken ? Rolim ?
Vi skal med 100% sikkerhed have endnu en midterforsvarer, hvis vi vil blive ved med at spiller med 3 mand i bagkæden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kokkefar » 10. dec 2017, 23:33

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er der ikke ret mange af AaBs spillere, som jeg ikke tror kan udvikle sig yderligere. F.eks. er Pohl 21 år og har kun spillet 45 SL-kampe. Så jeg tror, at vi som udgangspunkt flytter os positivt i vinterpausen uanset forstærkninger.

Når det så er sagt, så er jeg enig i, at der er ingen grund til at tro, at holdet ikke har behov for supplement i vinterpausen.

Men har måske svært ved at se, hvor der skal forstærkes? Er det en angriber eller kantspiller, som automatisk optager en fast plads og dermed sender 1-2 af de nuværende startere på bænken - og hvem skal på bænken ? Rolim ?
En gardering i forsvaret kunne være en ide hvis man altså mener det alvorligt med 3 bagi. Den centrale midtbane flyder over af spillere. Alligevel er det nok der vi er mest skrøbelige overfor skader som vi kan se når Würtz er væk. Fløjene er vel fornuftige, og har et udviklingspotentiale der ikke skal syltes pga transfertilgange, med mindre de er klasse. Angrebet? Den er svær. Kasser koster kassen, og selv uforløst potentiale er dyrt på den plads. Jeg ved der er upopulært, men jeg stemmer for at køre videre med dem vi har og håber på et mere offensivt udtryk kan give flere mål fra midtbanen.
Jeg synes det er fint ikke at skrige på store indkøb alle vegne, men med Sylvestre ude er angriberne Pohl og Safrank, samt Grønning. Med mindre man tror på 3-4-3, så er det for få mand til den offensiv. Holder MW fast i det skal der en midterforsvarer mere ind, samt naturligvis nogle flere år til Blåbjerg.
Hvad er det helt præcist du ævler om?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 10. dec 2017, 23:59

Jeg er meget ambivalent i forhold til at hente Kusk, men det er jeg altid når snakken går på at hente tidligere spillere tilbage. Der er eksempler hvor det er gået godt, men så sandelig også eksempler hvor det er gået dårligt.

Hvis vi forsøger at hente Kusk er det nødvendigt at undersøge om han virkelig vil AaB samt hvordan han vil reagere på at returnere til Hornevej. Hvis Kusk ser det som et nederlag at returnere samt hvis der er tvivl om motivationen skal vi holde os langt væk.

Sportsligt har Kusk ikke præsteret på et kontinuerligt højt sportsligt niveau i årevis, derudover så bliver det dyrt at hente Kusk. FCK forærer ham ikke væk samt der kommer sign on/løn oven i hvilket helt sikkert gør det til en bekostelig investering.

Hvis jeg skal gøre det op så synes jeg ikke at vi skal forsøge at hente Kusk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 00:13

frederikshavneren skrev:Jeg er meget ambivalent i forhold til at hente Kusk, men det er jeg altid når snakken går på at hente tidligere spillere tilbage. Der er eksempler hvor det er gået godt, men så sandelig også eksempler hvor det er gået dårligt.

Hvis vi forsøger at hente Kusk er det nødvendigt at undersøge om han virkelig vil AaB samt hvordan han vil reagere på at returnere til Hornevej. Hvis Kusk ser det som et nederlag at returnere samt hvis der er tvivl om motivationen skal vi holde os langt væk.

Sportsligt har Kusk ikke præsteret på et kontinuerligt højt sportsligt niveau i årevis, derudover så bliver det dyrt at hente Kusk. FCK forærer ham ikke væk samt der kommer sign on/løn oven i hvilket helt sikkert gør det til en bekostelig investering.

Hvis jeg skal gøre det op så synes jeg ikke at vi skal forsøge at hente Kusk.
Jeg kan sagtens følge dig. Han er jo uden tvivl dygtig nok, men der er så meget andet der spiller ind på om han bliver en succes. Kusk er dog let pege på for fok herinde fordi vi kender ham og hans niveau er godt. Derudover er det sandsynligvis bedre end hvis Gaarde igen går på jagt i Slovakiet eller hvilket mystisk marked vi nu skal prøve næste gang.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 11. dec 2017, 06:11

Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg er meget ambivalent i forhold til at hente Kusk, men det er jeg altid når snakken går på at hente tidligere spillere tilbage. Der er eksempler hvor det er gået godt, men så sandelig også eksempler hvor det er gået dårligt.

Hvis vi forsøger at hente Kusk er det nødvendigt at undersøge om han virkelig vil AaB samt hvordan han vil reagere på at returnere til Hornevej. Hvis Kusk ser det som et nederlag at returnere samt hvis der er tvivl om motivationen skal vi holde os langt væk.

Sportsligt har Kusk ikke præsteret på et kontinuerligt højt sportsligt niveau i årevis, derudover så bliver det dyrt at hente Kusk. FCK forærer ham ikke væk samt der kommer sign on/løn oven i hvilket helt sikkert gør det til en bekostelig investering.

Hvis jeg skal gøre det op så synes jeg ikke at vi skal forsøge at hente Kusk.
Jeg kan sagtens følge dig. Han er jo uden tvivl dygtig nok, men der er så meget andet der spiller ind på om han bliver en succes. Kusk er dog let pege på for fok herinde fordi vi kender ham og hans niveau er godt. Derudover er det sandsynligvis bedre end hvis Gaarde igen går på jagt i Slovakiet eller hvilket mystisk marked vi nu skal prøve næste gang.
Jeg er nok også lidt i tvivl angående Kusk. Det kommer an på økonomi, om man realistisk tror at Flores kan/skal sælges efter VM og måske også lidt om AaB får sendt Meilinger videre?
Fortsætter vi i 3-4-3 er jeg også i tvivl om vi behøver en angriber mere, når vi til sommer får et stort talent op i Wessam Abou Ali som vil passe perfekt ind i kampen om pladserne i sådan et system. Pohl, Rolim, Safranko, Flores, Thellufsen, Ramkilde og Wessam samt til dels Børsting og Risgård til de offensive pladser burde være nok, men det kommer selvfølgelig an på hvad der dukker op. En ekstra angriber er ikke et must som jeg ser det. Og vil man gå all in igen på talentvejen?
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2017, 09:21

Jeg kan helt tilslutte mig tvivlen om Kusk. Spørgsmålet er vel også, om han passer ind i det system, som vi er på vej ind til. Men kan der byttes lige over med Meilinger, så er jeg klar.

I øvrigt har jeg tidligere ikke set begrundelsen for en ny forsvarer, men det vil jeg godt trække lidt i land på. For spiller Kasper P, Okore og Blåbjerg hver gang, så er der jo ikke mange reserver tilbage. Jeg forventede blot, at blev en af de tre skadet gik vi over i 4-4-2. Men går vi all ind på tre mands forsvar, så kan en ny mand godt være relevant.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 10:01

Jeg har været meget kritisk omkring P og Blåbjerg, men man må give dem at de har spillet solidt i især den sidste halvdel af efteråret. Dog er jeg stadig meget i tvivl om, hvorvidt de to er dygtige nok til at vi inden så længe forhåbentlig også skal ligge på vores spillestil offensivt. Omvendt har vi også en enhed der fungerer og derfor vil jeg nok sige, at en ny stærk midterfosvarer ikke på samme måde er påkrævet pt. Skal vi spille permanent 3-4-3 skal vi dog have en spiller der som minimum kan konkurerre med P og Blåbjerg. Jeg kunne på den ene side godt tænke mig en Thelander-agtig type, men den type dur bedst på den centrale af de tre pladser som jo som udgangspunkt er Okores. De to side-stoppere skal i mine øjne være lidt mere dynamisk spillere der også kan trække lidt ud da deres back er længere fremme.

Ang. angrebet er det svært. Jeg vil så gerne se Jannik Pohl slå igennem, men det er måske også en spiller der kunne have godt af at blive genopbygget i en indhopper rolle. Jeg så gerne, at vi havde en mere sikker målscorer blandt de tre første og så skal der stadig nok komme masser af spilminutter til Pohl. Pohl har også den fordel, at man sagtens kan placere ham på en af kanterne helt fremme. Så har vi pludselig også endnu en mulighed for at variere hvordan vi skaber chancer når vi kan erstatte typer som Flores og Rolim med Pohl. Jeg vil også stadig gerne se en kreativ profil selvom Rolim har set spændende ud, men der må også være grunde til trænerne tvivler på ham.

Endelig er der den centrale midtbane, hvor vi kan fodre svin med 6'ere. Det bliver svært både at prioritere spilletid til Kakeeto, MC og Abildgaard når vi har Würtz og Lesniak og derfor så jeg gerne at mindst en af de tre udlejes. Derudover ville det være rart at få en bedre balance på den centrale midtbane. Vi har reelt kun en 8'er og hans niveau er nedadgående. Det kunne virkelig pynte at Würtz fik en mere offensiv makker. Jeg ved ikke rigtigt om jeg tror på Lesniak kan blive det. Udfordringen bliver så bare at holde talentet Lensiak glad når han ikke får fast spilletid.

Så ønskesedlen
- En angriber der scorer mål
- En kreativ kant af en mere sikker kvalitet end Rolim
- En frisk og dynamisk 8'er der kan spille ved siden af Würtz
- En fjerde midterforsvarer så vi sikrer bredden og konkurencen.

Skal jeg prioritere vil jeg dog sige, at angriberen og den kreative kant er vigtigst og derefter den ekstra stopper.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 11. dec 2017, 11:44

Nu er det jo ikke alle, der deler min fetich for østeuropæiske spillere, så hvis vi skal tage et hurtigt kig mod danske spillere, der kunne være inde for AaB's rækkevidde af forskellige årsager, er her et efter mening hurtigt pluk:

Angreb:
Patrick Mortensen (Sarpsborg), begrundelse: typemæssigt minder han om Safranko, som jeg fortsat tror og håber AaB satser på. Vil være et godt supplement til de hurtigere typer som Pohl, Ramkilde og Rolim. Karrieremæssigt har han haft nogle fin sæsoner i Norge, men spørgsmålet er ikke om en ny chance i Superligaen vil kunne friste. Aldersmæssigt er han med 28 år næppe interessant for udviklingsligaer som Holland og Belgien.

Kanter:
Uffe Bech (Hannover), begrundelse: Sidder ude med meniskskade og vi derfor være et stort sats, men næppe heller realistisk hvis ikke han netop var alvorligt skadet samt har en FCN-connection til Wieghorst. AaB har et godt ry som en tålmodig klub, men i den grad et genopbygningsprojekt.

Andrew Hjulsager (Celta), begrundelse: Som ventet var springet til La Liga for stort. Nu helt uden for truppen. Allerede på tale til udlejning i sommers. En kickstart i AaB vil kunne gøre ham til dark horse til er ydermandat i VM-truppen. Ikke mit indtryk at han er Brøndby-mand med stort B.

Forsvar:
Søren Reese (Viborg), begrundelse: Som forventet faldet med det øvrige Viborg-hold, men stadig et godt bud på den duelspiller, vi har manglet siden Thelander. Samtidig bør den nordjyske knægt bringes hjem. Viborg langt fra sikre på oprykning. Spørgsmålet er om de allerede nu begynder at tilpasse sig den nye økonomiske virkelighed, som endnu en sæson i 1. division vil betyde.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 11. dec 2017, 12:11

Ligesom i sommers er jeg dybt uenig i vurderingen af Søren Reese. Jeg synes han har været tyndt spillende det meste af efteråret og har i mange kampe været en decideret svaghed hos Viborg. Jeg kan slet ikke se hvordan han skulle høre hjemme i toppen af Superligaen.

Når vi snakker transferønsker, så er jeg stadig rigtig varm på Aron Johansson, der er røget helt af holdet i Werder Bremen. Han har bevist sine evner både i Danmark og i Holland og er en potentiel Superliga-topscorer med en god, moden alder (27). Han vil mangle lidt kampform og selvtillid, men han kan sagtens stå knivskarpt til opstarten i februar og er vel noget at det tætteste vi kommer på et sikkert kort, når vi taler angribere. Typemæssigt ville han også passe godt sammen med både Safranko og Pohl efter min mening.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2017, 12:21

Af danske angribere mener jeg kun, at der kan være tale om Brock-Madsen og halvdanskeren Aron Johansson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 11. dec 2017, 12:22

frederikshavneren skrev:Jeg er meget ambivalent i forhold til at hente Kusk, men det er jeg altid når snakken går på at hente tidligere spillere tilbage. Der er eksempler hvor det er gået godt, men så sandelig også eksempler hvor det er gået dårligt.

Hvis vi forsøger at hente Kusk er det nødvendigt at undersøge om han virkelig vil AaB samt hvordan han vil reagere på at returnere til Hornevej. Hvis Kusk ser det som et nederlag at returnere samt hvis der er tvivl om motivationen skal vi holde os langt væk.

Sportsligt har Kusk ikke præsteret på et kontinuerligt højt sportsligt niveau i årevis, derudover så bliver det dyrt at hente Kusk. FCK forærer ham ikke væk samt der kommer sign on/løn oven i hvilket helt sikkert gør det til en bekostelig investering.

Hvis jeg skal gøre det op så synes jeg ikke at vi skal forsøge at hente Kusk.
Hvis Kusk havde præsteret godt, kom han ikke til AaB

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 11. dec 2017, 12:25

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg er meget ambivalent i forhold til at hente Kusk, men det er jeg altid når snakken går på at hente tidligere spillere tilbage. Der er eksempler hvor det er gået godt, men så sandelig også eksempler hvor det er gået dårligt.

Hvis vi forsøger at hente Kusk er det nødvendigt at undersøge om han virkelig vil AaB samt hvordan han vil reagere på at returnere til Hornevej. Hvis Kusk ser det som et nederlag at returnere samt hvis der er tvivl om motivationen skal vi holde os langt væk.

Sportsligt har Kusk ikke præsteret på et kontinuerligt højt sportsligt niveau i årevis, derudover så bliver det dyrt at hente Kusk. FCK forærer ham ikke væk samt der kommer sign on/løn oven i hvilket helt sikkert gør det til en bekostelig investering.

Hvis jeg skal gøre det op så synes jeg ikke at vi skal forsøge at hente Kusk.
Hvis Kusk havde præsteret godt, kom han ikke til AaB
Næh, men vi er vel også i en situation hvor AaB er en af de klubber, som København helst ikke vil sælge til. Prisen er helt sikkert ikke blevet lavere af at vi ligger i direkte konkurrence om top-6. Spørgsmålet er selvfølgelig så hvor mange alternativer der reelt er, og om Kusk er interesseret i disse.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 13:18

Yankee skrev: Næh, men vi er vel også i en situation hvor AaB er en af de klubber, som København helst ikke vil sælge til. Prisen er helt sikkert ikke blevet lavere af at vi ligger i direkte konkurrence om top-6. Spørgsmålet er selvfølgelig så hvor mange alternativer der reelt er, og om Kusk er interesseret i disse.
Uden at sige for meget, så tror jeg ikke der bliver tvivl om at Kusk bliver vores hovedtransfermål denne vinter. En af årsagerne til, at Ståle krævede at han blev der året ud er naturligvis, at han får løbepas nu her til vinter. Nu har de Falk tilbage fra skade, og Verbic har vist sig stærk. Nicolaj Thomsen ser bedre og bedre ud.

At forsøge at tale Kusk ned og påstå at han ikke har præsteret svarer til at sige, at Magnus Eriksson aldrig ville kunne komme på hold i AaB fordi han ikke præsterede på et dårligt Brøndby-hold. Eriksson har været den svenske ligas svar på Marcondes denne sæson, og der kan man se hvor meget det betyder at komme tilbage i rammer der passer én godt. Kusk vil trives her, og han vil præstere. Og når han gør det, så er han niveauer over de andre kantspillere vi har ifht. omstillingsfodbolden. Vi mangler frem for alt fart, drive og kreativitet i offensiven, og det excellerer han i. Desuden aner vi ikke hvor længe vi har Rolim - lad os nu for én gangs skyld hente kvalitet inden vi mister tilsvarende.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2017, 13:28

Gamen skrev:
Yankee skrev: Næh, men vi er vel også i en situation hvor AaB er en af de klubber, som København helst ikke vil sælge til. Prisen er helt sikkert ikke blevet lavere af at vi ligger i direkte konkurrence om top-6. Spørgsmålet er selvfølgelig så hvor mange alternativer der reelt er, og om Kusk er interesseret i disse.
Uden at sige for meget, så tror jeg ikke der bliver tvivl om at Kusk bliver vores hovedtransfermål denne vinter. En af årsagerne til, at Ståle krævede at han blev der året ud er naturligvis, at han får løbepas nu her til vinter. Nu har de Falk tilbage fra skade, og Verbic har vist sig stærk. Nicolaj Thomsen ser bedre og bedre ud.

At forsøge at tale Kusk ned og påstå at han ikke har præsteret svarer til at sige, at Magnus Eriksson aldrig ville kunne komme på hold i AaB fordi han ikke præsterede på et dårligt Brøndby-hold. Eriksson har været den svenske ligas svar på Marcondes denne sæson, og der kan man se hvor meget det betyder at komme tilbage i rammer der passer én godt. Kusk vil trives her, og han vil præstere. Og når han gør det, så er han niveauer over de andre kantspillere vi har ifht. omstillingsfodbolden. Vi mangler frem for alt fart, drive og kreativitet i offensiven, og det excellerer han i. Desuden aner vi ikke hvor længe vi har Rolim - lad os nu for én gangs skyld hente kvalitet inden vi mister tilsvarende.
Du kan simpelthen ikke ræsonnere på den måde Gamen. At en spiller er dårlig i en klub og derefter god i en anden, betyder ikke at alle spillere der pt. er dårlige, automatisk bliver bedre når de skifter klub. Der er mange eksempler på spillere der ikke bliver bedre, e.g. Helenius og Sloth. Vi ved vitterligt ikke om Kusk stadig har et niveau der minder om det fra mesterskabet. Men, vores bedste indikation er altså det han viser i øjeblikket, også selvom der er relevante nuancer at inddrage.

Det kunne være fedt at se Kusk i AaB, men i lyset af hans nedadgående præstationer må der være store usikkerheder forbundet med at hente ham. Fodboldspillere udvikler sig forskelligt, og nogle peaker tidligt for aldrig at komme tilbage. Vi har e.g. set fra Helenius hvordan en nedtur kan sætte - tilsyneladende - uoprettelige spor.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. dec 2017, 13:45

Buzz Killington skrev: Du kan simpelthen ikke ræsonnere på den måde Gamen. At en spiller er dårlig i en klub og derefter god i en anden, betyder ikke at alle spillere der pt. er dårlige, automatisk bliver bedre når de skifter klub. Der er mange eksempler på spillere der ikke bliver bedre, e.g. Helenius og Sloth. Vi ved vitterligt ikke om Kusk stadig har et niveau der minder om det fra mesterskabet. Men, vores bedste indikation er altså det han viser i øjeblikket, også selvom der er relevante nuancer at inddrage.

Det kunne være fedt at se Kusk i AaB, men i lyset af hans nedadgående præstationer må der være store usikkerheder forbundet med at hente ham. Fodboldspillere udvikler sig forskelligt, og nogle peaker tidligt for aldrig at komme tilbage. Vi har e.g. set fra Helenius hvordan en nedtur kan sætte - tilsyneladende - uoprettelige spor.
Det er da korrekt, men vi kan da passende tage Rasmus Würtz som eksempel. Han var rædderlig i FCK og blev gemt væk til sidst, men kom hjem og blev et kæmpe aktiv.
Helenius var et mentalt ringvrag da han kom hjem fra Aston Villa, hvilket han heller ikke selv lagde skjul på, og Sloth vendte hjem som en spiller der var totalt ude af kampform, og skabte i øvrigt problemer med det samme. Det var ikke kun (manglende) spillemæssige kvaliteter der gjorde at han ikke passede ind i AaB.
Jeg synes ikke helt man kan sammenligne de tilfælde. Kusk har jo spillet, og også været ganske god i perioder. At tage hans præstationer i en periode, hvor FCK kollektivt ikke har været ringere i dette årtusinde, som repræsentativt for hans evner synes jeg virker en anelse underligt.

Jeg tror ikke AaB helmer, før de får fat i ham. De har forsøgt benhårdt på det i 1 år, og var som sagt ufatteligt tæt på i sommer.

Taget i betragtning at vi lige har smidt 4 mio. og en god løn efter en spiller der knap nok kan tæmme en badebold, og som har vist sig komplet ufarlig, så tror jeg Gaarde er mere interesseret i at hente spillere, der har bevist sig i Superligaen. Der er ikke råd til flere vildskud, og ifht. bestyrelse, sponsorer og tilskuere generelt vil det være et fantastisk signal at hente Kusk hjem.

Og så synes jeg i øvrigt det er lidt til grin at bruge ordvalget "store usikkerheder" om en spiller der HAR bevist sig i Superligaen, når man tænker på hvor elendige vi foreløbige har været til at hente spillere udefra, for provenuet fra Bassogog-salget. Er det 4-5 profilerede spillere vi foreløbig har sendt på porten i en erkendelse af at de var fejlscoutede?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2017, 14:15

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Du kan simpelthen ikke ræsonnere på den måde Gamen. At en spiller er dårlig i en klub og derefter god i en anden, betyder ikke at alle spillere der pt. er dårlige, automatisk bliver bedre når de skifter klub. Der er mange eksempler på spillere der ikke bliver bedre, e.g. Helenius og Sloth. Vi ved vitterligt ikke om Kusk stadig har et niveau der minder om det fra mesterskabet. Men, vores bedste indikation er altså det han viser i øjeblikket, også selvom der er relevante nuancer at inddrage.

Det kunne være fedt at se Kusk i AaB, men i lyset af hans nedadgående præstationer må der være store usikkerheder forbundet med at hente ham. Fodboldspillere udvikler sig forskelligt, og nogle peaker tidligt for aldrig at komme tilbage. Vi har e.g. set fra Helenius hvordan en nedtur kan sætte - tilsyneladende - uoprettelige spor.
Det er da korrekt, men vi kan da passende tage Rasmus Würtz som eksempel. Han var rædderlig i FCK og blev gemt væk til sidst, men kom hjem og blev et kæmpe aktiv.
Helenius var et mentalt ringvrag da han kom hjem fra Aston Villa, hvilket han heller ikke selv lagde skjul på, og Sloth vendte hjem som en spiller der var totalt ude af kampform, og skabte i øvrigt problemer med det samme. Det var ikke kun (manglende) spillemæssige kvaliteter der gjorde at han ikke passede ind i AaB.
Jeg synes ikke helt man kan sammenligne de tilfælde. Kusk har jo spillet, og også været ganske god i perioder. At tage hans præstationer i en periode, hvor FCK kollektivt ikke har været ringere i dette årtusinde, som repræsentativt for hans evner synes jeg virker en anelse underligt.

Jeg tror ikke AaB helmer, før de får fat i ham. De har forsøgt benhårdt på det i 1 år, og var som sagt ufatteligt tæt på i sommer.

Taget i betragtning at vi lige har smidt 4 mio. og en god løn efter en spiller der knap nok kan tæmme en badebold, og som har vist sig komplet ufarlig, så tror jeg Gaarde er mere interesseret i at hente spillere, der har bevist sig i Superligaen. Der er ikke råd til flere vildskud, og ifht. bestyrelse, sponsorer og tilskuere generelt vil det være et fantastisk signal at hente Kusk hjem.

Og så synes jeg i øvrigt det er lidt til grin at bruge ordvalget "store usikkerheder" om en spiller der HAR bevist sig i Superligaen, når man tænker på hvor elendige vi foreløbige har været til at hente spillere udefra, for provenuet fra Bassogog-salget. Er det 4-5 profilerede spillere vi foreløbig har sendt på porten i en erkendelse af at de var fejlscoutede?
Men der er jo bare store usikkerheden.

- Har Kusk psyken til at være truppens bedste spiller der skal præstere hver gang.
- Kan han håndtere at blive en af de best lønnede og den attention det vil give fra omgveilserne?
- Ser Kusk det som et nederlag at måtte vende hjem?

Skal vi nu prøve at tage et andet eksempel. Dortmund har f.eks. hentet Sahin, Kagawa og Götze tilbage fra deres mesterhold, men ingen af dem er de profiler de var en gang. Det er der sikkert mange grunde til, men det er altså ikke en no brainer at hente gamle profiler hjem.

Jeg foretrækker dog man gør det fremfor at hente flere eksotiske nulbonner.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2017, 14:42

Jakobsen skrev:
Men der er jo bare store usikkerheden.

- Har Kusk psyken til at være truppens bedste spiller der skal præstere hver gang.
- Kan han håndtere at blive en af de best lønnede og den attention det vil give fra omgveilserne?
- Ser Kusk det som et nederlag at måtte vende hjem?

Skal vi nu prøve at tage et andet eksempel. Dortmund har f.eks. hentet Sahin, Kagawa og Götze tilbage fra deres mesterhold, men ingen af dem er de profiler de var en gang. Det er der sikkert mange grunde til, men det er altså ikke en no brainer at hente gamle profiler hjem.

Jeg foretrækker dog man gør det fremfor at hente flere eksotiske nulbonner.
Min usikkerhed går mest på om Wieghorst rent faktisk vil bruge ham, der hvor han er god, også selvom han måske ikke spiller på 100% fra starten.
Hvis det ikke er planen, så er jeg bange for pengene er spildt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 11. dec 2017, 14:59

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev:
Men der er jo bare store usikkerheden.

- Har Kusk psyken til at være truppens bedste spiller der skal præstere hver gang.
- Kan han håndtere at blive en af de best lønnede og den attention det vil give fra omgveilserne?
- Ser Kusk det som et nederlag at måtte vende hjem?

Skal vi nu prøve at tage et andet eksempel. Dortmund har f.eks. hentet Sahin, Kagawa og Götze tilbage fra deres mesterhold, men ingen af dem er de profiler de var en gang. Det er der sikkert mange grunde til, men det er altså ikke en no brainer at hente gamle profiler hjem.

Jeg foretrækker dog man gør det fremfor at hente flere eksotiske nulbonner.
Min usikkerhed går mest på om Wieghorst rent faktisk vil bruge ham, der hvor han er god, også selvom han måske ikke spiller på 100% fra starten.
Hvis det ikke er planen, så er jeg bange for pengene er spildt.
Han skal nok igennem et syv måneders forløb hvor han skal bygge på fysikken og de defensive dyder ;)

Men ja der er mange usikkerhedsmomenter ved at hente Kusk, men jeg vil våge at påstå der var større usikkerhedsmomenter ved at hente Okore, der ikke havde været god siden han blev skadet i Villa, og knap nok kunne spille sig på FCK's reservehold.
Kusk lavede trods alt 8 mål og 13 assist i 33 kampe for FCK i 15/16, han var altså direkte involveret i 21 mål.
Vi må også huske på at vi aldrig er i nærheden af at kunne hente spillere i Kusk-Okore kaliberen, hvis deres formkurve er i top.

Låst