Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 14:54

Halil skrev:
Brodernumsi skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Sært han ikke er blev kåret som årets profil i FCK, hvis han er så meget bedre der. Lad nu være med at argumentere med statistik, det kan pyntes som man vil.
Jeg skriver blot, hvad statistikken er. Så kan du lide det eller lade være.
Men det gjorde du så ikke helt alligevel.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 14:57

Brodernumsi skrev:
What? FCK spillede også i ligaen, da han blev kåret til årets profil i 2013. Du er vist ved at være lidt forvirret.
Og? Hvis ikke du kan se den væsentlige forskel på at spille på et AaB-hold uden dyrt indkøbte profiler, og et FCK-hold fyldt med profilerede spillere der er hentet for store summer, så er det vist omsonst at fortsætte diskussionen. FCK har solgt spillere for 200 mio de seneste par år, fordi de har en trup der er fyldt med kvalitet. Kusks rival hedder Rasmus Falk, og var nomineret til Årets Superliga-profil i 2016.
Vores diskussion stopper her.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 15:01

Buzz Killington skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Jf. mine beregninger udfra transfermarkts data, får jeg den til:

FCK 38 m/a = 138 min pr. m/a.
AaB 51 m/a = 124 min pr. m/a.

Altså bedre i AaB. En bette forskel og stadig et fint snit. Dog kan jeg i den mere kvalitative del se at Kusk for FCK hovedsagligt fik flest kampminutter og m/a mod mindre hold, og i pokalen. I de store kampe sad han oftere på bænken det meste eller hele kampen.
Tja, jeg har taget suppestatsne fra Superstats - https://www.superstats.dk/spillere/spil ... me?id=1805

Dem kan jeg bedre lide i forhold til suppen, da de er korrekte.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 15:02

Brodernumsi skrev:
Halil skrev:
Brodernumsi skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Sært han ikke er blev kåret som årets profil i FCK, hvis han er så meget bedre der. Lad nu være med at argumentere med statistik, det kan pyntes som man vil.
Jeg skriver blot, hvad statistikken er. Så kan du lide det eller lade være.
Men det gjorde du så ikke helt alligevel.
Jo. Det gjorde jeg.

Ellers må du hjertens gerne påpege, hvor jeg skriver noget der ikke er korrekt.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2017, 15:05

Halil skrev:
Buzz Killington skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Jf. mine beregninger udfra transfermarkts data, får jeg den til:

FCK 38 m/a = 138 min pr. m/a.
AaB 51 m/a = 124 min pr. m/a.

Altså bedre i AaB. En bette forskel og stadig et fint snit. Dog kan jeg i den mere kvalitative del se at Kusk for FCK hovedsagligt fik flest kampminutter og m/a mod mindre hold, og i pokalen. I de store kampe sad han oftere på bænken det meste eller hele kampen.
Tja, jeg har taget suppestatsne fra Superstats - https://www.superstats.dk/spillere/spil ... me?id=1805

Dem kan jeg bedre lide i forhold til suppen, da de er korrekte.
Ah, du har udelukkende taget stats fra superligaen kan jeg se.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 15:06

Buzz Killington skrev:
Halil skrev:
Buzz Killington skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Jf. mine beregninger udfra transfermarkts data, får jeg den til:

FCK 38 m/a = 138 min pr. m/a.
AaB 51 m/a = 124 min pr. m/a.

Altså bedre i AaB. En bette forskel og stadig et fint snit. Dog kan jeg i den mere kvalitative del se at Kusk for FCK hovedsagligt fik flest kampminutter og m/a mod mindre hold, og i pokalen. I de store kampe sad han oftere på bænken det meste eller hele kampen.
Tja, jeg har taget suppestatsne fra Superstats - https://www.superstats.dk/spillere/spil ... me?id=1805

Dem kan jeg bedre lide i forhold til suppen, da de er korrekte.
Ah, du har udelukkende taget stats fra superligaen kan jeg se.
Jeps.

Skide være med statsne fra pokalen. Der kan man løbe ind i alt muligt ligegyldigt som pumper statsne op.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2017, 15:25

Halil skrev:
Brodernumsi skrev:
Halil skrev:
Brodernumsi skrev:
Halil skrev:I sine tre år i suppen for fck har Kusk spillet 3581 minutter og lavet 23 mål/assist = 156 min pr. mål/assist.

I sine to seneste sæsoner for AaB spillede Kusk 5543 minutter og lavede 35 mål/assist = 158 min pr. mål/assist.
Sært han ikke er blev kåret som årets profil i FCK, hvis han er så meget bedre der. Lad nu være med at argumentere med statistik, det kan pyntes som man vil.
Jeg skriver blot, hvad statistikken er. Så kan du lide det eller lade være.
Men det gjorde du så ikke helt alligevel.
Jo. Det gjorde jeg.

Ellers må du hjertens gerne påpege, hvor jeg skriver noget der ikke er korrekt.
Beklager, misforstod præmissen for din statistik. Men det ændrer ikke på, at statistik er håbløst at bruge som argumentation. Vi kan vel begge blive enige om, at Kusk overhovedet ikke har spillet på samme niveau i FCK, som han gjorde for os.

Hvis han er så god, som den fine statistik siger, er det jo mærkeligt han ikke er udtaget til landsholdet, eller blevet kåret som årets profil i ligaen, mens han har spillet i FCK. Det er vel heller ikke tilfældigt, at størstedelen af de mål og assists, er kommet mod bundhold.

Som jeg har skrevet tidligere, er jeg som udgangspunkt ikke modstander af, at vi prøver Kusk af i AaB, jeg er modstander af Kusk, hvis han koster 4-5 millioner, eller tæt på.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. dec 2017, 15:34

Beklager, misforstod præmissen for din statistik.
Det fint. Tænkte nok du misforstod noget.

Vedrørende at blive enig med dig om de andre ting, så gider jeg ikke den del af debatten. Af flere forskellige årsager.

Tag den med Gamen eller hvem det nu var.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 12. dec 2017, 16:16

Det er tilsyneladende planen at kantspilleren, Louka Andreasen, fra Hvidovre skal til endnu en prøvetræning: https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/h ... -ved-lige/

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af michael_nagg » 12. dec 2017, 20:51

Kunne en mand som wilcek være en mand vi kunne bruge. Umiddelbart bliver han ikke brugt så meget i bif. Og da slet ikke hvis de hiver en angriber i land her i jul.

Men jeg kender ikke noget til hans kontrakt forhold og løn. Så jeg ved ikke om er for dyr for os nordjyder

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2017, 21:25

Gaarde nævnte, at AaB var tæt på en svensk højre-back, men fravalgte ham for Pallesen, fordi man ville have en der kendte Superligaen.

Mon ikke der meget vel kunne være tale om Eric Larsson, der kun havde kort tid tilbage af sin kontrakt med GIF Sundsvall. Han blev først aktuel for Malmö FF (som han skiftede til) da Anton Tinnerholm besluttede sig for at søge nye græsgange. Han passer ret godt på profilen, og var på daværende tidspunkt rygtet til Schweiz, Skotland og Rusland.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 12. dec 2017, 21:36

frederikshavneren skrev:Det er tilsyneladende planen at kantspilleren, Louka Andreasen, fra Hvidovre skal til endnu en prøvetræning: https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/h ... -ved-lige/
Spændende at han ikke er afskrevet endnu. Der har trodsalt været interesse for ham fra 2.bundesliga så vidt jeg husker.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2017, 23:52

Søderlund tøver med at skfite til Rosenborg pga. Lorden.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... er/6956916

Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig en profileret angriber selvom det måske betyder mindre spilletid til Pohl. Jeg er helt pjattet med Pohl som type, men det ser sløjt ud med målscoringen og hvem siger, at en stærk angrebsmakker ikke kunne løfte Pohl. Derudover synes jeg egentlig også 3-4-3 giver mange muligheder for at blande kortene. F.eks. kunne man jo se konstellationer som

Kusk/Rolim, Søderlund, Flores

Eller

Kusk/Rolim/Flores, Søderlund, Pohl

Eller en mere 3-5-2 med en teknisk spiller og så Pohl og Søderlund sidestillet fremme. Derudover kunne man jo også forestille sig, at vi pludselig kunne spille 4-4-2 igen og smide Kusk/Rolim/Flores på kanterne. Og ja jeg ser også vi skal have en ny kant og lad os bare få ham til vinter og få ham spillet ind. Flores er væk til sommer anyway og tænk hvis vi kunne være proaktive og hente en spiller et halvt år før vi skal bruge ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Nicorisa » 13. dec 2017, 10:03

Jakobsen skrev:Søderlund tøver med at skfite til Rosenborg pga. Lorden.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... er/6956916

Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig en profileret angriber selvom det måske betyder mindre spilletid til Pohl. Jeg er helt pjattet med Pohl som type, men det ser sløjt ud med målscoringen og hvem siger, at en stærk angrebsmakker ikke kunne løfte Pohl. Derudover synes jeg egentlig også 3-4-3 giver mange muligheder for at blande kortene. F.eks. kunne man jo se konstellationer som

Kusk/Rolim, Søderlund, Flores

Eller

Kusk/Rolim/Flores, Søderlund, Pohl

Eller en mere 3-5-2 med en teknisk spiller og så Pohl og Søderlund sidestillet fremme. Derudover kunne man jo også forestille sig, at vi pludselig kunne spille 4-4-2 igen og smide Kusk/Rolim/Flores på kanterne. Og ja jeg ser også vi skal have en ny kant og lad os bare få ham til vinter og få ham spillet ind. Flores er væk til sommer anyway og tænk hvis vi kunne være proaktive og hente en spiller et halvt år før vi skal bruge ham.
Enig - vi mangler en #7 og en #11 i truppen! Kusk og Søderlund ville være ideelle.. Skandinaviske topspillere, som har vist deres værd og har noget x-Factor..

Desuden har begge en god fodboldalder - både individuelt, men også i forhold til vores hold som mangler spillere i den aldersgruppe.. Særlig med tanke på at Wurtz og Risgaard er på vej mod pension, samt at PK’s rolle nok forbliver sparsom..

Ramkilde skal udlejes! Thisted?

Edit:
Alternativ #7: Søren Rieks (kontraktudløb 31/12-17)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 13. dec 2017, 12:15

Jeg ved godt vores træner foretrækker at spille med to seksere centralt, men måske han en dag kunne finde på at “vove pelsen” og spille med en mere offensivt tænkende spiller på den centrale midt, i håbet om at skabe lidt flere chancer.
Jeg ved ikke om han har været nævnt herinde, men Bassel Jradi har pæn succes i Norge han har lavet 10 mål og 7 assist i 29 kampe for Strømsgodset denne sæson, det kunne vi godt bruge.

https://www.transfermarkt.com/bassel-jr ... eler/95737

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. dec 2017, 12:18

troelsh skrev:Jeg ved godt vores træner foretrækker at spille med to seksere centralt, men måske han en dag kunne finde på at “vove pelsen” og spille med en mere offensivt tænkende spiller på den centrale midt, i håbet om at skabe lidt flere chancer.
Jeg ved ikke om han har været nævnt herinde, men Bassel Jradi har pæn succes i Norge han har lavet 10 mål og 7 assist i 29 kampe for Strømsgodset denne sæson, det kunne vi godt bruge.

https://www.transfermarkt.com/bassel-jr ... eler/95737
Vi har Risgaard til den plads men ham vil træneren jo ikke bruge. Så vel ingen grund til at købe endnu en spiller til en plads der ikke skal besættes.
Janteloven eksisterer IKKE!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 13. dec 2017, 12:18

troelsh skrev:Jeg ved godt vores træner foretrækker at spille med to seksere centralt, men måske han en dag kunne finde på at “vove pelsen” og spille med en mere offensivt tænkende spiller på den centrale midt, i håbet om at skabe lidt flere chancer.
Jeg ved ikke om han har været nævnt herinde, men Bassel Jradi har pæn succes i Norge han har lavet 10 mål og 7 assist i 29 kampe for Strømsgodset denne sæson, det kunne vi godt bruge.

https://www.transfermarkt.com/bassel-jr ... eler/95737
Har han ikke været på tale tidligere? og har han ikke lige forlænget sin kontrakt med dem?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 13. dec 2017, 12:23

På sigt må målet være, at vi får en Mustafa Amini-type, der også kan kreere chancer, levere assist mm.

Vi får alt, alt for lidt fra den centrale midtbane, når man ser på hvad de bedste hold kan byde ind med. Her tænker jeg især for også at kunne iscenesætte Pohl bedre, for ingen af de centrale midtbanespillere vi har er i stand til at slå skærende afleveringer, skarpe diagonalbolde eller giftige bolde ned bag modstandernes bagkæde, hvis man ser bort fra det ene lucky punch ude mod Lyngby.

Wieghorst mener godt nok at vi skal turde have bolden mere, uden at sætte den på spil. Jeg har den modsatte opfattelse, for når man ser ned over hvor meget boldbesiddelse vi reelt har er det dybt problematisk, at vi ikke har flere afslutninger. Helt grelt var det sidste sæson, hvor vi havde 15 % mere boldbesiddelse end Horsens gennemsnitligt over hele sæsonen, men færre afslutninger. Det er ganske enkelt ikke godt nok, og en af forklaringerne har jo så været alt for meget sidelæns og tilbage-spil fra den centrale midtbane, hvor vi i dén grad mangler en spiller med offensive kompetencer. Risgård bliver ikke yngre, og har næppe mere end en enkelt sæson i sig. Til gengæld har vi 4 spillere der ligner hinanden alt for meget på CM - ud med MC eller Abildgaard på leje.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 13. dec 2017, 12:28

troelsh skrev:Jeg ved godt vores træner foretrækker at spille med to seksere centralt, men måske han en dag kunne finde på at “vove pelsen” og spille med en mere offensivt tænkende spiller på den centrale midt, i håbet om at skabe lidt flere chancer.
Jeg ved ikke om han har været nævnt herinde, men Bassel Jradi har pæn succes i Norge han har lavet 10 mål og 7 assist i 29 kampe for Strømsgodset denne sæson, det kunne vi godt bruge.

https://www.transfermarkt.com/bassel-jr ... eler/95737
Jradi er blomstret voldsomt op, efter at de har droppet ham som kantspiller. Mon ikke han er et emne i andre danske klubber også?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 13. dec 2017, 13:13

troelsh skrev:Jeg ved godt vores træner foretrækker at spille med to seksere centralt, men måske han en dag kunne finde på at “vove pelsen” og spille med en mere offensivt tænkende spiller på den centrale midt, i håbet om at skabe lidt flere chancer.
Jeg ved ikke om han har været nævnt herinde, men Bassel Jradi har pæn succes i Norge han har lavet 10 mål og 7 assist i 29 kampe for Strømsgodset denne sæson, det kunne vi godt bruge.

https://www.transfermarkt.com/bassel-jr ... eler/95737
Wieghorst kunne også vove pelsen og spille med nogle kanter der kan lidt frem af banen istedet for at risikere at forsvaret bliver skudt i sænk efter det langt om længe er blevet stabiliseret med Lesniak og Pølsen.
Uden Synd Ingen Frelse

Låst