Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
seamann

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af seamann » 12. jan 2018, 15:43

Selvfølgelig skal AaB forsøge at få kusk tilbage. Det samme med Thomsen og for den sags skyld også Dalsgaard og Lasse.
Det betyder faktisk noget i min fanoptik om der er en AaB historie bagved mennesket/spilleren.
Af samme grund, er det 8gså pissegodt med sats på lokale talenter, og forlængelse med Würtz og pk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 12. jan 2018, 16:33

seamann skrev:Selvfølgelig skal AaB forsøge at få kusk tilbage. Det samme med Thomsen og for den sags skyld også Dalsgaard og Lasse.
Det betyder faktisk noget i min fanoptik om der er en AaB historie bagved mennesket/spilleren.
Af samme grund, er det 8gså pissegodt med sats på lokale talenter, og forlængelse med Würtz og pk.
At forlænge med Würtz er en no brainer. Patrick derimod bør være færdig, det er ikke nok at have en AaB historie og være trofast klubmand. Niveauet skal også være der og som en af de gamle bør Patrick være helst en nøglespiller eller i det mindate bundsolid. Patrick er desværre endt som fyld der ikke er nogen af delene og han har været det i årevis. Han kan ikke leve på det ene gode forår i 2014.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 12. jan 2018, 16:34

Gamen skrev: Alene det faktum, at vi aldrig ville komme i nærheden af en spiller som ham, hvis ikke han elskede Aalborg og AaB, er nok til at vi skal gøre alt for at hente ham.
Lidt sjovt er det da at en spiller vi ikke ville kunne komme i nærheden af
kun har vist sin kæmpe styrke her for over 3 år siden og at det er et faktum :o
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2018, 16:46

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Jeg ved ikke om jeg har modvilje, men jeg er langt fra overbevist om, at det bliver godt.

Og hvad der er væsentligt for mig er, at henter vi en 26 årig spiller ind, så forventer jeg af ham, hvadenten han er slovak eller nordjyde, at han gør godt for holdet ikke bare som spiller, men også for holdet - løfter de andre, f.eks. indpisker, støtter/rådgiver de mindre rutinerede.

Og den type tænker jeg ikke er Kusk.

Han minder mere om en spiller, som bare gøre det han er god til(og gør godt), men som 26 årig og indkøbt for et større millionbeløb så er det ikke nok.
Det her lugter langt væk af modvilje mod manden, fremfor en egentlig nøgtern vurdering af hvad han kan bidrage med. Vi taler en spiller som i Superligaen kan levere en klasse over vores nuværende kanter, har masser af erfaring fra europæiske kampe, og som før har præsteret under svære forudsætninger. Han spillede sig altså fra overhovedet ikke at være i betragtning til førsteholdet og ind til at være en af de mest dominerende offensiv-spillere vi har set i AaB.

Vil du venligst forklare mig hvad de udenlandske legionærer som vi rask væk har klattet 20-25 mio. væk på har bidraget med til dette hold, som han ikke vil kunne bidrage med.
Selvfølgelig kan han blive en profil heroppe, for det har han kvaliteterne til - og frem for alt helt andre kvaliteter end samtlige andre offensivspillere i denne trup. Han kan afslutte selv, han kan assistere, han har et fantastisk drev med bolden i højt tempo og han kan udfordre mand-mod-mand. Det har han også vist når han har spillet i FCK.
I mesterskabssæsonen var hans store kvalitet netop, at han løftede samtlige medspillere omkring ham.

Alene det faktum, at vi aldrig ville komme i nærheden af en spiller som ham, hvis ikke han elskede Aalborg og AaB, er nok til at vi skal gøre alt for at hente ham.
Jeg er med på, at det er blasfemi, at sige, at Kusk måske ikke er fantastisk.

Den spiller, som vi snakker om her, er en, som AaB vel skal give 3-4 mio kr. for plus vel omkring 1,2-1,5 mio kr. for om året. Jeg har ikke hørt, at FCK vil give ham væk eller Kusk for den sags skyld har sagt, at han vil betale for at være i AaB. Når vi giver de beløb for en spiller, som er 26 år, så skal der leveres ved kasse 1 - selvom han sagtens kan skydes af til udlandet som 28 årig.

Den vare, som man skal levere, når man er sådan lønnet, har Kusk vel kun leveret måske 3 sæsoner ud af de 7, som han har haft i superligaen. Det gør ikke mig tryg. Specielt ikke fordi, at jeg ikke nødvendigvis mener, at det er andres skyld, at Kusk ikke har spiller ret meget i FCK.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 12. jan 2018, 17:48

Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jan 2018, 17:58

gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Hvis Safranko er 4 millioner værd er Kusk mindst 50 millioner værd.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 12. jan 2018, 18:13

Gamen skrev:Toutouhs mor har vel allerede meldt ud at hun rejser med sønnike til udlandet - han vil ikke blive i DK.

Rieks var utroligt godt spillende i IFK Göteborg, selv i de perioder hvor de var ringe. Han har en lidt træls attityde, men kan måske være en meget god idé for et AaB-hold der desperat mangler kreativitet, assistmagere, spillere der kan udfordre 1-mod-1 osv. - vi har nada af dette i den nuværende trup.
Rieks er skiftet til MFF

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 12. jan 2018, 18:36

Køllen I Møllen skrev:
gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Hvis Safranko er 4 millioner værd er Kusk mindst 50 millioner værd.
Safranko kostede 3,5 mio. Men helt enig! Med de mange spillere vi har hentet til mellem 2-4 mio det seneste år er Kusk bestemt prisen værd!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 12. jan 2018, 19:49

Køllen I Møllen skrev:
gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Hvis Safranko er 4 millioner værd er Kusk mindst 50 millioner værd.
Hvor skriver jeg at Safranko er 4m værd?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 13. jan 2018, 05:59

gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Selvom Kusk ikke har udviklet sig overhovedet siden AaB, er han stadig så mange klasser over det nuværende materiale. Du er godt klar over, hvem der indtager kanterne i AaB nu, ikke?

Og jeg synes at huske, at glæden over den Kusk, der var i AaB var stor pga hans kvalitet. Og skulle den ikke være udviklet siden, kan den vel ikke blive mindre.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jan 2018, 06:53

BassogogsVen skrev:
gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Selvom Kusk ikke har udviklet sig overhovedet siden AaB, er han stadig så mange klasser over det nuværende materiale. Du er godt klar over, hvem der indtager kanterne i AaB nu, ikke?

Og jeg synes at huske, at glæden over den Kusk, der var i AaB var stor pga hans kvalitet. Og skulle den ikke være udviklet siden, kan den vel ikke blive mindre.
Tror du skal læse det på nordjysk som i at han er blevet en dårligere spiller siden han skiftede. I år har han e.g. ca. samme snit som Safranko og han bliver næppe meget bedre af at have Pallesen liggende og Pohl foran. Yderligere, selvom han skulle bare bedre end dem vi har vil han samtidig være langt dyrere så spørgsmålet er om det giver bedre mening at smide en drømmekontrakt og stor transfer efter andre spillere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 13. jan 2018, 09:45

Buzz Killington skrev: Tror du skal læse det på nordjysk som i at han er blevet en dårligere spiller siden han skiftede. I år har han e.g. ca. samme snit som Safranko og han bliver næppe meget bedre af at have Pallesen liggende og Pohl foran. Yderligere, selvom han skulle bare bedre end dem vi har vil han samtidig være langt dyrere så spørgsmålet er om det giver bedre mening at smide en drømmekontrakt og stor transfer efter andre spillere.
Han har spillet 619 minutter mod Safrankos 895, og sidstnævnte er angriber.

Vi taler stadig en spiller der er noteret for 12 mål og 9 assists de seneste knap 3000 spillede minutter.

Til sammenligning er Børsting, som vel målt på point er den der kommer tættest på, noteret for 6 mål og 4 assists i stort set lige så mange antal spillede minutter.

Det er ikke nogen skam at tabe den indbyrdes kamp til den bedste danske kantspiller i Superligaen. Så meget dårligere tvivler jeg på at han er blevet - men nogen spillere har ikke godt af at komme til klubber hvor de "bare" er en af mange vellønnede og profilerede spillere. Nøjagtig det samme var jo tilfældet med Rasmus Würtz.

Hvis det ligefrem er en drømmekontrakt, hvad er Safranko's så? Hvis det er den slags spillere vi har intentioner om at smide "drømmekontrakter" efter, så vil jeg til enhver tid hellere have en vi ved kan levere i Superligaen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jan 2018, 09:49

gravballe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Hvis Safranko er 4 millioner værd er Kusk mindst 50 millioner værd.
Hvor skriver jeg at Safranko er 4m værd?
Det er det beløb AaB har givet for ham.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jan 2018, 10:20

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Tror du skal læse det på nordjysk som i at han er blevet en dårligere spiller siden han skiftede. I år har han e.g. ca. samme snit som Safranko og han bliver næppe meget bedre af at have Pallesen liggende og Pohl foran. Yderligere, selvom han skulle bare bedre end dem vi har vil han samtidig være langt dyrere så spørgsmålet er om det giver bedre mening at smide en drømmekontrakt og stor transfer efter andre spillere.
Han har spillet 619 minutter mod Safrankos 895, og sidstnævnte er angriber.

Vi taler stadig en spiller der er noteret for 12 mål og 9 assists de seneste knap 3000 spillede minutter.

Til sammenligning er Børsting, som vel målt på point er den der kommer tættest på, noteret for 6 mål og 4 assists i stort set lige så mange antal spillede minutter.

Det er ikke nogen skam at tabe den indbyrdes kamp til den bedste danske kantspiller i Superligaen. Så meget dårligere tvivler jeg på at han er blevet - men nogen spillere har ikke godt af at komme til klubber hvor de "bare" er en af mange vellønnede og profilerede spillere. Nøjagtig det samme var jo tilfældet med Rasmus Würtz.

Hvis det ligefrem er en drømmekontrakt, hvad er Safranko's så? Hvis det er den slags spillere vi har intentioner om at smide "drømmekontrakter" efter, så vil jeg til enhver tid hellere have en vi ved kan levere i Superligaen.
Nu ophæves Safrankos kontrakt jo ikke og vi får heller ikke hans transfersum tilbage ved at hente Kusk. Så det er ikke specielt relevant hvad Safranko får. Kusks formkurve er ikke betryggende hvilket understøtter påstanden om forkert udvikling. Du beskylder andre for irrationel antipati overfor Kusk, men du har godt nok utroligt nemt ved at affeje mulige usikkerheder i en potentiel handel, hvilket heller ikke taler godt for din upartiskhed.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 13. jan 2018, 14:41

Buzz Killington skrev: Nu ophæves Safrankos kontrakt jo ikke og vi får heller ikke hans transfersum tilbage ved at hente Kusk. Så det er ikke specielt relevant hvad Safranko får. Kusks formkurve er ikke betryggende hvilket understøtter påstanden om forkert udvikling. Du beskylder andre for irrationel antipati overfor Kusk, men du har godt nok utroligt nemt ved at affeje mulige usikkerheder i en potentiel handel, hvilket heller ikke taler godt for din upartiskhed.
Nej, men er alternativet at vi henter middelmådige østeuropæere til mere eller mindre samme penge, så ved jeg godt hvad jeg helst vil have.
Selvfølgelig er det relevant, når det er den slags spillere vi alternativt kaster penge efter.

Selvfølgelig er Kusks formkurve ikke betryggende - kan du finde nogle FCK'ere, hvis øjeblikkelige formkurve er betryggende? Og omvendt, kan du finde mange AaB'ere hvis formkurve er betryggende? Næh.
Men efter et hav af transfermæssige fiaskoer, så har vi brug for noget af det mest sikre vi kan få: spillere vi ved kan præstere i Superligaen. Den type er Kasper Kusk. Og den eneste grund til at vi har en chance for at få fat i ham er, at han er gammel AaB'er. Ellers ville en spiller med hans niveau - både øjeblikkeligt og potentielt - være uopnåelig for os.

Jeg synes bare det er dybt besynderligt, at vi sidder og diskuterer potentielle usikkerheder efter at vi har fået præsenteret 4 udenlandske spillere i løbet af det seneste halvandet år, som nogen der kunne løfte holdet, og så ikke har været i nærheden af det.
Der er ikke nogen - medmindre vi leder på en utopisk hylde - som er sikre valg. Nogen er bare mere end andre.
Det bedste vi kan gøre nu, er som sagt at gå efter spillere som vi ved kan præstere i Superligaen. Og det er der ikke nogen tvivl om at Kasper Kusk kan.

Upartiskhed ligefrem...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 13. jan 2018, 16:20

Køllen I Møllen skrev:
gravballe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
gravballe skrev:Kusk er ikke 4-5m værd. Han har ikke udviklet sig meget siden han sluttede fra AaB. Han er en god spiller, men smider vi den slags penge skal han altså være en klar profil og være med til at trække holdet op, og det tvivler jeg på han gør. Jeg frygter han kommer hjem og får svært ved presset og levere stabilt.
Hvis Safranko er 4 millioner værd er Kusk mindst 50 millioner værd.
Hvor skriver jeg at Safranko er 4m værd?
Det er det beløb AaB har givet for ham.
Og hvad har det med min argumentation om at Kusk ikke er 4m værd? At man engang har smidt 4m på en middel spiller, betyder sku da ikke endnu en handel af den type, gør det pengene værd. Stram op! Det er fair nok man mener Kusk er et røverkøb for 4m, eller hvad holdningen er.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2018, 17:11

Gamen skrev:Nej, men er alternativet at vi henter middelmådige østeuropæere til mere eller mindre samme penge, så ved jeg godt hvad jeg helst vil have.
Selvfølgelig er det relevant, når det er den slags spillere vi alternativt kaster penge efter.

Selvfølgelig er Kusks formkurve ikke betryggende - kan du finde nogle FCK'ere, hvis øjeblikkelige formkurve er betryggende? Og omvendt, kan du finde mange AaB'ere hvis formkurve er betryggende? Næh.
Men efter et hav af transfermæssige fiaskoer, så har vi brug for noget af det mest sikre vi kan få: spillere vi ved kan præstere i Superligaen. Den type er Kasper Kusk. Og den eneste grund til at vi har en chance for at få fat i ham er, at han er gammel AaB'er. Ellers ville en spiller med hans niveau - både øjeblikkeligt og potentielt - være uopnåelig for os.
Nu var du vel en af dem, som skreg efter middelmådige østeuropæere, så det virker lidt mærkeligt at du langer ud efter dem, som vi har hentet.

Sammenligningen mellem Safranko og Kusk er altså også besynderlig. De spiller to forskellige steder - vores erfaring med Safranko er 6 måneder, hvor AaB ikke har overfordret angriberne med chancer.

Og igen Kusk er 26 år, mens Safranko er 23 år. Det er 100 kampes erfaring til forskel, ligesom de dage, hvor man hentede en udlænding ind for at få noget starquality er long gone. Det er jo netop at en sammenlignelig 23 årig DANSK angriber havde kostet mere end Safranko, det var måske Brock-Madsen og ham har der ikke været mange positive meninger omkring.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 13. jan 2018, 18:23

FlæskeFrank skrev: Nu var du vel en af dem, som skreg efter middelmådige østeuropæere, så det virker lidt mærkeligt at du langer ud efter dem, som vi har hentet.

Sammenligningen mellem Safranko og Kusk er altså også besynderlig. De spiller to forskellige steder - vores erfaring med Safranko er 6 måneder, hvor AaB ikke har overfordret angriberne med chancer.

Og igen Kusk er 26 år, mens Safranko er 23 år. Det er 100 kampes erfaring til forskel, ligesom de dage, hvor man hentede en udlænding ind for at få noget starquality er long gone. Det er jo netop at en sammenlignelig 23 årig DANSK angriber havde kostet mere end Safranko, det var måske Brock-Madsen og ham har der ikke været mange positive meninger omkring.
No shit, Sherlock.
Det jeg ønskede mig var ikke lige en spiller uden særlige meritter fra en liga, der er ringere end den danske. Jeg kan godt lide Safrankos mentalitet, men man må også være ærlig og sige at han på banen ligner et af de ringeste køb på angrebssiden der er foretaget i mange år. Teknisk og på speed er han noget af det ringeste jeg har set længe - desværre. Og det er lidt ærgerligt, når man bl.a. gerne vil bruge ham som opspilsstation.
Vi har både har scoutet ham grundigt (?!) OG brugt et anseeligt million-beløb på ham. Alene det burde fortælle noget om, at Gaarde har været ganske sikker på at han kan byde ind med noget ifht. den måde Wieghorst vil spille på - i stedet ligner han en spiller hvor vi enten har set helt forkert, eller er blevet luret af nogle agenter. Vi skal ikke meget længere tilbage end Markus Holgersson for at finde en spiller, der var decideret fejlscoutet.
Vi er ikke en klub med uanede midler, og derfor skal vi bruge dem klogt. At brænde 4 mio. + en pæn løncheck af på en spiller, der (i hvert fald med det nuværende AaB-spil) ser marginalt bedre ud end de ungdomsspillere vi har hevet op er intet mindre end tåbeligt, når de penge kunne være brugt på et solidt bidrag til den førsteangriber vi har ledt efter i 1 år, og stadig ikke har fundet.

Det var nu ikke mig der sammenlignede Safranko og Kusk i første omgang. Taget i betragtning af at vores bedste angriber kunne have haft et to-cifret antal mål på sin måltotal allerede uden nogen ville kunne brokke sig, så har vi altså heller ikke været helt talentløse til at skabe chancer. Pohl har som minimum brændt en 5-6 direktører, som man SKAL score på hvis man er førsteangriber i Superligaen.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Redwhite » 13. jan 2018, 19:33

Hvem er egentlig scout for AaB, og bliver trænerteamet ikke taget med på råd når vi køber en udenlandsk spiller.?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 13. jan 2018, 19:34

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Nu var du vel en af dem, som skreg efter middelmådige østeuropæere, så det virker lidt mærkeligt at du langer ud efter dem, som vi har hentet.

Sammenligningen mellem Safranko og Kusk er altså også besynderlig. De spiller to forskellige steder - vores erfaring med Safranko er 6 måneder, hvor AaB ikke har overfordret angriberne med chancer.

Og igen Kusk er 26 år, mens Safranko er 23 år. Det er 100 kampes erfaring til forskel, ligesom de dage, hvor man hentede en udlænding ind for at få noget starquality er long gone. Det er jo netop at en sammenlignelig 23 årig DANSK angriber havde kostet mere end Safranko, det var måske Brock-Madsen og ham har der ikke været mange positive meninger omkring.
No shit, Sherlock.
Det jeg ønskede mig var ikke lige en spiller uden særlige meritter fra en liga, der er ringere end den danske. Jeg kan godt lide Safrankos mentalitet, men man må også være ærlig og sige at han på banen ligner et af de ringeste køb på angrebssiden der er foretaget i mange år. Teknisk og på speed er han noget af det ringeste jeg har set længe - desværre. Og det er lidt ærgerligt, når man bl.a. gerne vil bruge ham som opspilsstation.
Vi har både har scoutet ham grundigt (?!) OG brugt et anseeligt million-beløb på ham. Alene det burde fortælle noget om, at Gaarde har været ganske sikker på at han kan byde ind med noget ifht. den måde Wieghorst vil spille på - i stedet ligner han en spiller hvor vi enten har set helt forkert, eller er blevet luret af nogle agenter. Vi skal ikke meget længere tilbage end Markus Holgersson for at finde en spiller, der var decideret fejlscoutet.
Vi er ikke en klub med uanede midler, og derfor skal vi bruge dem klogt. At brænde 4 mio. + en pæn løncheck af på en spiller, der (i hvert fald med det nuværende AaB-spil) ser marginalt bedre ud end de ungdomsspillere vi har hevet op er intet mindre end tåbeligt, når de penge kunne være brugt på et solidt bidrag til den førsteangriber vi har ledt efter i 1 år, og stadig ikke har fundet.

Det var nu ikke mig der sammenlignede Safranko og Kusk i første omgang. Taget i betragtning af at vores bedste angriber kunne have haft et to-cifret antal mål på sin måltotal allerede uden nogen ville kunne brokke sig, så har vi altså heller ikke været helt talentløse til at skabe chancer. Pohl har som minimum brændt en 5-6 direktører, som man SKAL score på hvis man er førsteangriber i Superligaen.
Hvis vi skal have noget ud af en spiller som Safranko, så skal vi fanme spille mere offensivt, og flere indlæg fra wings eller vores offensiv. Og det kommer vi forhåbentligt også til, men det ville hjælpe med en forstærkning til offensiven.
Safranko skal sættes op til mål, hvilket bliver interessant at se om vi evner.

Låst