Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 14. jan 2018, 23:18

Forza skrev: Vi skal prise os lykkelige hvis der er klubber der ignorerer hans klubmæssige statistikker
Det er måske lige og sætte den på spidsen, mener ikke at Ståle, Strandli og Prica blev hentet pga deres klubmæssige statistikker
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 14. jan 2018, 23:31

FlæskeFrank skrev: Enig.

Hvis det havde været en dansk spiller, som var tilsvarende inde omkring det danske landshold, som blev solgt for nettogevinst på 12 mio kr. 6 måneder før VM(25 mio*60% - kostprist 3 mio kr.) havde dem, som vil sælge nu, tilsvarende lynchet Gaarde.

I får det nærmest til at virke, at Flores skulle være skyld i vores dårlige spil. Det er altså håbløst.
En ualmindelig ringe sammenligning, al den stund at han ikke er på landsholdet grundet hans meritter i AaB. Og så er det peruvianske landshold altså heller ikke bedre, hvis man ser bort fra 5-6 legionærer, herunder angriberen Ruidiaz som AGF var millimeter fra at hente for nogle år siden. Det tåler i hvert fald langt fra sammenligning med det danske. Så derfor må du længere ud på landet med dit regnestykke. Faktum er jo at han er en middelmådig spiller (i Superligaen) på et midterhold.

Men okay, bedre argumentation kan man måske heller ikke forvente fra en mand, der ønskede den senere Silkeborg-bænkevarmer Niels Bisp Rasmussen som forsvarsstyrmand i AaB...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 14. jan 2018, 23:35

FIDEL skrev: Heldigvis er AaB i en situation hvor vi ikke er tvunget til at sælge!
Hvis vi bliver ved med at klatte penge væk på dårlige spillere, så er vi da. Hvis vi skal forbedre os, så skal vi bruge penge. En af metoderne er selvsagt at sælge spillere, når vi kan få flere penge for dem end den værdi de repræsenterer for holdet. F.eks. som i tilfældet Flores. Han har endnu ikke sat et specielt positivt aftryk efter 16 måneder, selvom folk gør hvad de kan for at tale ham op. Neutrale iagttagere ville næppe kalde ham en Superliga-profil.

Desuden så vil han selv væk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jan 2018, 23:47

Gamen skrev:En ualmindelig ringe sammenligning, al den stund at han ikke er på landsholdet grundet hans meritter i AaB. Og så er det peruvianske landshold altså heller ikke bedre, hvis man ser bort fra 5-6 legionærer, herunder angriberen Ruidiaz som AGF var millimeter fra at hente for nogle år siden. Det tåler i hvert fald langt fra sammenligning med det danske. Så derfor må du længere ud på landet med dit regnestykke. Faktum er jo at han er en middelmådig spiller (i Superligaen) på et midterhold.

Men okay, bedre argumentation kan man måske heller ikke forvente fra en mand, der ønskede den senere Silkeborg-bænkevarmer Niels Bisp Rasmussen som forsvarsstyrmand i AaB...
Jeg indrømmer gerne, at jeg godt vil give spillerne noget snor.

Nu stoppede Niels Bisp på grund af en skade... Men lad nu det ligge.

Hvis dit argument skulle holde vand, så er det da uendelig underligt, at europæiske klubber skulle nærmest stå i kø for at hente Flores. Der er vel nævnt 3-4 klubber fra større europæiske ligaer og beløb, som er væsentlig højere end vi gav. Enten er de dummere end os eller også ?
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 15. jan 2018, 00:04

FlæskeFrank skrev: Jeg indrømmer gerne, at jeg godt vil give spillerne noget snor.

Nu stoppede Niels Bisp på grund af en skade... Men lad nu det ligge.

Hvis dit argument skulle holde vand, så er det da uendelig underligt, at europæiske klubber skulle nærmest stå i kø for at hente Flores. Der er vel nævnt 3-4 klubber fra større europæiske ligaer og beløb, som er væsentlig højere end vi gav. Enten er de dummere end os eller også ?
ja, han blev fodboldinvalid, men uden at være i nærheden af start-11'eren i Silkeborg.

Han passer langt bedre ind i en liga, hvor der spilles mere tjubang-fodbold. Han er jo ikke den første udlænding som har svært ved en liga som den danske hvor der spilles meget taktisk, og knap så flydende fodbold. Et fint eksempel på det er den kujonfodbold vi har praktiseret store dele af denne og sidste sæson, hvor vi har haft halvlege nærmest uden afslutninger, fordi alt har handlet om at stå godt på egen banehalvdel og ikke engang praktisere hurtige omstillinger. Kønsløst boldflytteri er næppe de bedste forudsætninger at spille fodbold under for en spiller, der har været vant til at have langt mere tid på bolden, og ikke have en modstander i haserne hele tiden.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 15. jan 2018, 00:29

Gamen skrev:

Han passer langt bedre ind i en liga, hvor der spilles mere tjubang-fodbold. Han er jo ikke den første udlænding som har svært ved en liga som den danske hvor der spilles meget taktisk, og knap så flydende fodbold. Et fint eksempel på det er den kujonfodbold vi har praktiseret store dele af denne og sidste sæson, hvor vi har haft halvlege nærmest uden afslutninger, fordi alt har handlet om at stå godt på egen banehalvdel og ikke engang praktisere hurtige omstillinger. Kønsløst boldflytteri er næppe de bedste forudsætninger at spille fodbold under for en spiller, der har været vant til at have langt mere tid på bolden, og ikke have en modstander i haserne hele tiden.
Og den slags fodbold passer Kusk perfekt til? Selv om du gerne vil tillægge Kusks stats mod bundhold, på Danmarks bedste hold, en hel masse, så har han ikke præsteret i 3 år. Da Kusk spillede for AaB sidst, var det på et målsøgende og boldbesiddende hold. På vores nuværende hold, vil Kusk komme til at se lige så "dum" ud som Flores.
Min pointe: Spillere som Flores vil aldrig komme til at se godt ud, på et hold, der spiller som vi gør PT. Men de er spillere, som vi har brug for flere typer af, for at komme tilbage til en spillestil der passer til AaBs selvforståelse.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 15. jan 2018, 00:33

Nå, hvis vi endelig skal bringe lidt interessante navne i spil igen:

Samuel Armenteros desværre på vej til Holland på lån, og ikke AaB. Ville ellers være lige den angribertype vi har brug for.

Erik Israelsson på vej væk fra hollandske Zwolle. En Risgård-type, som kan spille overalt centralt på midtbanen, men har stærke kompetencer i luftspillet og sparker godt. En rigtig kriger.
1 mål pr. 4 kamp for Hammarby senest siger alt. Vi skulle have været ret interesserede i ham, da han i sin tid spillede i Kalmar.

Jakob Orlov på vej væk fra Brann Bergen. Har tidligere også været aktuel for AaB, da vi var trænet af Magnus Pehrsson såvidt jeg husker. Minder meget om Safranko - stationær targetman-type.

Den norske landsholdsspiller Alexander Tettey kan blive aktuel for nordiske klubber i løbet af dette og næste vindue. Vil væk fra Norwich, og er åben for retur til Skandinavien. Meget dygtig defensiv midtbanespiller.

Midtbanespilleren Fredrik Ulvestad får ikke spilletid i Burnley, og kunne være et spændende bud på en låneaftale hvis ikke han igen bliver lejet ud til en klub i de engelske rækker.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 15. jan 2018, 00:41

Brodernumsi skrev: Og den slags fodbold passer Kusk perfekt til? Selv om du gerne vil tillægge Kusks stats mod bundhold, på Danmarks bedste hold, en hel masse, så har han ikke præsteret i 3 år. Da Kusk spillede for AaB sidst, var det på et målsøgende og boldbesiddende hold. På vores nuværende hold, vil Kusk komme til at se lige så "dum" ud som Flores.
Min pointe: Spillere som Flores vil aldrig komme til at se godt ud, på et hold, der spiller som vi gør PT. Men de er spillere, som vi har brug for flere typer af, for at komme tilbage til en spillestil der passer til AaBs selvforståelse.
Ja, Kusk har bevist sig i Superligaen og det har Flores ikke. Flores har bevist sig i sydamerikansk fodbold, hvor friheden er en helt anden.

Haha, mod bundhold... Som AaB mener du? Han var fantastisk i 6-2 nedsablingen af os, hvor han tørrede røv i vores forsvar gang på gang. Han har desuden også egenhændigt afgjort et derby i løbet af sin FCK-tid. Skal vi ikke komme videre fra antipatien...
Vi kan ikke tilpasse spillestilen til Edison Flores - og i den nuværende form gør han ikke en forskel. Modsat ham, så kan Kusk udfordre én mod én, han scorer mål og laver assists, og kan gøre sine medspillere bedre. Det sidste har vi set i glimt fra Flores, men ikke noget der tilnærmelsesvis står mål med den spilletid han har fået.

Flores passer ikke til den danske liga! Vi skal spille med spillere der kan spille godt i Superligaen, ikke kun når de er hjemme på landsholdsopgaver. Derfor vil jeg til enhver tid vælge Kusk over Flores.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 15. jan 2018, 00:45

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Og den slags fodbold passer Kusk perfekt til? Selv om du gerne vil tillægge Kusks stats mod bundhold, på Danmarks bedste hold, en hel masse, så har han ikke præsteret i 3 år. Da Kusk spillede for AaB sidst, var det på et målsøgende og boldbesiddende hold. På vores nuværende hold, vil Kusk komme til at se lige så "dum" ud som Flores.
Min pointe: Spillere som Flores vil aldrig komme til at se godt ud, på et hold, der spiller som vi gør PT. Men de er spillere, som vi har brug for flere typer af, for at komme tilbage til en spillestil der passer til AaBs selvforståelse.
Ja, Kusk har bevist sig i Superligaen og det har Flores ikke. Flores har bevist sig i sydamerikansk fodbold, hvor friheden er en helt anden.

Haha, mod bundhold... Som AaB mener du? Han var fantastisk i 6-2 nedsablingen af os, hvor han tørrede røv i vores forsvar gang på gang. Han har desuden også egenhændigt afgjort et derby i løbet af sin FCK-tid. Skal vi ikke komme videre fra antipatien...
Vi kan ikke tilpasse spillestilen til Edison Flores - og i den nuværende form gør han ikke en forskel. Modsat ham, så kan Kusk udfordre én mod én, han scorer mål og laver assists, og kan gøre sine medspillere bedre. Det sidste har vi set i glimt fra Flores, men ikke noget der tilnærmelsesvis står mål med den spilletid han har fået.

Flores passer ikke til den danske liga! Vi skal spille med spillere der kan spille godt i Superligaen, ikke kun når de er hjemme på landsholdsopgaver. Derfor vil jeg til enhver tid vælge Kusk over Flores.
Jeg har overhovedet ikke anitpati imod Kusk. Enkeltstående kampe beviser intet!
Jeg ville gerne se Kusk tilbage i AaB, hvis han er tæt på gratis, men hvis han koster de 4-5 millioner, som var nævnt i sommer, så bør vi kunne finde en spiller der har præsteret godt for nyligt. ( selvom Gaardes track record siger noget andet )
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 15. jan 2018, 00:52

Brodernumsi skrev: Jeg har overhovedet ikke anitpati imod Kusk. Enkeltstående kampe beviser intet!
Jeg ville gerne se Kusk tilbage i AaB, hvis han er tæt på gratis, men hvis han koster de 4-5 millioner, som var nævnt i sommer, så bør vi kunne finde en spiller der har præsteret godt for nyligt. ( selvom Gaardes track record siger noget andet )
Hvem i alverden med samme kvaliteter skulle ellers være interesseret i AaB til den pris? Vi er jo ikke Brøndby, FCM eller FCK.

Vi har et (efterhånden ramponeret) ry som teknisk, godt spillende fodboldhold og det er vel det eneste. Vi kan ikke lokke med europæisk fodbold, og ligger ikke specielt godt til i ligaen.

Kan vi få Kasper Kusk til 4-5 mio., så skal vi tage ham. Nøjagtig som vi skulle tage Jores Okore, da vi fik chancen. Vi SKAL gå efter spillere som vi ved har potentialet til mere end AaB, og som vi ellers ikke kan komme i nærheden af, medmindre det er særlige omstændigheder.

Vi har brugt omkring 25 mio. uden at finde noget der er i nærheden af at være en Superliga-profil - måske Rinne undtaget, og så Okore som potentielt kan blive det. Jeg tror ikke vi skal sætte vores lid til at vi er blevet bedre... Til gengæld har vi allerede smidt 4 profilerede tilgange på porten. Kusk har været en ønskespiller for AaB længe, så uanset om du kan li det eller ej, så kommer de til at gå benhårdt efter ham.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 15. jan 2018, 00:58

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Jeg har overhovedet ikke anitpati imod Kusk. Enkeltstående kampe beviser intet!
Jeg ville gerne se Kusk tilbage i AaB, hvis han er tæt på gratis, men hvis han koster de 4-5 millioner, som var nævnt i sommer, så bør vi kunne finde en spiller der har præsteret godt for nyligt. ( selvom Gaardes track record siger noget andet )
Hvem i alverden med samme kvaliteter skulle ellers være interesseret i AaB til den pris? Vi er jo ikke Brøndby, FCM eller FCK.

Vi har et (efterhånden ramponeret) ry som teknisk, godt spillende fodboldhold og det er vel det eneste. Vi kan ikke lokke med europæisk fodbold, og ligger ikke specielt godt til i ligaen.

Kan vi få Kasper Kusk til 4-5 mio., så skal vi tage ham. Nøjagtig som vi skulle tage Jores Okore, da vi fik chancen. Vi SKAL gå efter spillere som vi ved har potentialet til mere end AaB, og som vi ellers ikke kan komme i nærheden af, medmindre det er særlige omstændigheder.

Vi har brugt omkring 25 mio. uden at finde noget der er i nærheden af at være en Superliga-profil - måske Rinne undtaget, og så Okore som potentielt kan blive det. Jeg tror ikke vi skal sætte vores lid til at vi er blevet bedre... Til gengæld har vi allerede smidt 4 profilerede tilgange på porten. Kusk har været en ønskespiller for AaB længe, så uanset om du kan li det eller ej, så kommer de til at gå benhårdt efter ham.
Jamen, det skulle heller ikke undre mig. Gaarde har bevist han er villig til, at smide mange millioner efter has-beens og håbløse projekter. Men hvis eller når vi får Kusk, så håber jeg da, at jeg kommer til at tage grueligt fejl.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 15. jan 2018, 08:47

Ved godt mange har noget imod Pusic også, men han er totalt overskudslager i FCK og er garant for mål - 2 år til ham?
Han vil ihvertfald gerne videre -> https://www.bt.dk/superligaen/tidligere ... ncen-i-fck

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 15. jan 2018, 12:55

9000AaB skrev:Ved godt mange har noget imod Pusic også, men han er totalt overskudslager i FCK og er garant for mål - 2 år til ham?
Han vil ihvertfald gerne videre -> https://www.bt.dk/superligaen/tidligere ... ncen-i-fck
Fristende. Ja, det synes jeg faktisk. En fyr med attityyyyd. Man skal bare være klar på hele cirkusset med brok i medierne osv., hvis ikke han får den forventede succes, og ender på bænken. Spørsmålet er også, om AaB vil smide den løn, som kan lokke ham herop.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 15. jan 2018, 15:42

9000AaB skrev:Ved godt mange har noget imod Pusic også, men han er totalt overskudslager i FCK og er garant for mål

Hvilken sæson var det han var en sikker garant for mål ? går ud fra det er +10 mål
edit kan se det var i 14-15 med 17 scoringer siden 14 scoringer i alt
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Bundgaard » 16. jan 2018, 10:35

san skrev:
9000AaB skrev:Ved godt mange har noget imod Pusic også, men han er totalt overskudslager i FCK og er garant for mål

Hvilken sæson var det han var en sikker garant for mål ? går ud fra det er +10 mål
edit kan se det var i 14-15 med 17 scoringer siden 14 scoringer i alt
Var det ikke også noget med MV vendte tomlen ned til ham
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ski » 16. jan 2018, 11:16

Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 16. jan 2018, 11:22

Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Kender ham ikke, men han ser ud til at have et fint niveau til AaB. Der kan selvfølgelig også være andre danske klubber i spil..såsom fck, Randers og OB. Men han ser dyr ud, så det er nok på leje.
Får vi ham er det vel også udelukket med Kusk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 16. jan 2018, 11:50

Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Venstrebenet højre wing der trækker ind i banen. Jo, de kunne godt lyde som os eller OB. Hvis det er os lufter det af at Flores er en done deal.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 16. jan 2018, 11:53

FIDEL skrev:
Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Kender ham ikke, men han ser ud til at have et fint niveau til AaB. Der kan selvfølgelig også være andre danske klubber i spil..såsom fck, Randers og OB. Men han ser dyr ud, så det er nok på leje.
Får vi ham er det vel også udelukket med Kusk.
Synes også det lyder, som en spiller FCK leder efter, men han skal være velkommen i AaB. Og ja er han på vej lugter det for alvor af et Flores salg. Toulouse forbindelsen skulle være mere end tomme rygter...
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 16. jan 2018, 11:54

Buzz Killington skrev:
Ski skrev:Er Gaarde i gang?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... il-danmark

Nogen der kender spilleren?
Venstrebenet højre wing der trækker ind i banen. Jo, de kunne godt lyde som os eller OB. Hvis det er os lufter det af at Flores er en done deal.
Ja det gør det.
Tannane kunne godt ligne en klar forstærkning af offensiven, som kommer til at smadre ligaen. Har set nogle klip fra Youtube med ham, og han ser ud til at være meget eksplosiv og hurtig samt målfarlig med sit venstreben. Lige hvad vi har brug for.
Han virker umiddelbart ikke som en Fck-kantspiller, og OB har lige købt Troels Kløve. Jeg håber virkelig vi henter ham!!

Låst