Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 4. apr 2018, 12:29

CphAab skrev:
strangecap skrev:
Silver77 skrev:Allerede nu viser Gaarde, hvor store ambitioner der er i AaB med denne udtagelse.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... le-sommer/

Alle kan se at AaB mangler en angriber som kan score mål.
Jeg kan ikke se vi mangler en angriber jeg kan se vi mangler en kant der kan lave assists så skal der sku nok blive mål i nogle af de angribere vi har hvis bare chancerne bliver nok. Og så mangler vi stabilitet i stedet for endnu et vindue med mange ind og ud. Og så vil mange mene at vi mangler en forsvarsspiller men tænker at vi med det den mængde 6'ere vi har kunne tage og omskole en af dem evt RW som har leder egenskaber. Der skal naturligvis være det naturlige flow af talenter ind og talenter der ikke slog til ud
Omskole en spiller og fortsætte med en angriber der ikke laver mål. Ja lad os give alle andre skylden. Det er vel snart også pølsemandens skyld Pohl rammer ved siden af kassen.p loop

Sker tit man tager en langsom
6’er på 35 og omskoler til en back.. sker hele tiden
:thumbsup: sikker opskrift på succes. Så kan han altid ringe hjem fra angrebet til Rinne når fløjen stikker af fra ham.

Lyder til en god 7-8 plads alt det her..

Altså hvis Wieghorst fyres. Ellers lyder det mere til 9-10 plads
Det var nu ikke som back jeg så en 6ere mere som makker til JO istedet for KP og Blåbjerg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2018, 12:44

Ham der Emil skrev:Og selvfølgelig fyrer Gaarde ikke MW. Vi har nået vires målsætning om top-6 og er i kvartfinalen i pokalen med alle muligheder for at gå i semifinalen. Er der en der skal fyres er det Gaarde.

Jeg ville elske at se Kuhn i AaB igen, men som skrevet af andre, så sker det nok ikke med Gaarde ved roret.
Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Med venlig Hilsen
--
Robert

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 4. apr 2018, 13:29

Jeg synes ærligtalt ikke det er så sjovt at have nej hatten på..

men vi ligner jo bare ikke et top 6 hold.. vi ligner nogle der var heldige at KÆMPE os med i top 6..
og han snakker om justeringer. Hvem er det der pludselig skal blive til lyn og torden efter sommerferien?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 4. apr 2018, 15:15

Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Men toppen af dansk fodbold er næppe godt 30 point efter de førende hold, eller 14 point bag de europæiske pladser. Derfor er målsætningen om top 6 nærmest inderligt ligegyldig et år som i år, hvor det eneste plus er lidt ekstra penge i kassen men derimod blot 10 ligegyldige kampe, hvor vi hverken kan nå det ene eller andet. Sæsonen er slut. Set i det lys, og ikke mindst i lyset af at det bliver endnu en sovepude for en sportslig ledelse der har præsteret meget, meget skidt, så kunne det måske nu alligevel have været rart at møde en række hold hvor vi ikke på samme måde bliver udstillet maksimalt.

Hold kæft, hvor er vi ringe. På banen, på linjen og i administrationsbygningen. Hvad fanden er der sket med den her fodboldklub?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 4. apr 2018, 15:21

Vi ved vel ikke præcis, hvordan Gaarde definerer "toppen af dansk fodbold." Vi spiller i landets bedste række, så måske er det bare dét, han mener med toppen af dansk fodbold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hovedet » 4. apr 2018, 15:25

Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev:Og selvfølgelig fyrer Gaarde ikke MW. Vi har nået vires målsætning om top-6 og er i kvartfinalen i pokalen med alle muligheder for at gå i semifinalen. Er der en der skal fyres er det Gaarde.

Jeg ville elske at se Kuhn i AaB igen, men som skrevet af andre, så sker det nok ikke med Gaarde ved roret.
Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Men ok, lad os være ærlige og sige, at top 3 i øjeblikket er uhyre vanskelig at opnå, så AaB i praksis kæmper om placeringerne 4 til 10, hvor det umiddelbart er svært at se den store forskel på holdene.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af MrBangDK » 4. apr 2018, 15:26

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Men toppen af dansk fodbold er næppe godt 30 point efter de førende hold, eller 14 point bag de europæiske pladser. Derfor er målsætningen om top 6 nærmest inderligt ligegyldig et år som i år, hvor det eneste plus er lidt ekstra penge i kassen men derimod blot 10 ligegyldige kampe, hvor vi hverken kan nå det ene eller andet. Sæsonen er slut. Set i det lys, og ikke mindst i lyset af at det bliver endnu en sovepude for en sportslig ledelse der har præsteret meget, meget skidt, så kunne det måske nu alligevel have været rart at møde en række hold hvor vi ikke på samme måde bliver udstillet maksimalt.

Hold kæft, hvor er vi ringe. På banen, på linjen og i administrationsbygningen. Hvad fanden er der sket med den her fodboldklub?
Kan du ikke lige skrive resultaterne af de kommende 9 kampe, nu hvor du ved at vi bliver slagtet? Så kan vi andre oddse på målscore etc.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2018, 15:28

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Men toppen af dansk fodbold er næppe godt 30 point efter de førende hold, eller 14 point bag de europæiske pladser. Derfor er målsætningen om top 6 nærmest inderligt ligegyldig et år som i år, hvor det eneste plus er lidt ekstra penge i kassen men derimod blot 10 ligegyldige kampe, hvor vi hverken kan nå det ene eller andet. Sæsonen er slut. Set i det lys, og ikke mindst i lyset af at det bliver endnu en sovepude for en sportslig ledelse der har præsteret meget, meget skidt, så kunne det måske nu alligevel have været rart at møde en række hold hvor vi ikke på samme måde bliver udstillet maksimalt.

Hold kæft, hvor er vi ringe. På banen, på linjen og i administrationsbygningen. Hvad fanden er der sket med den her fodboldklub?
Nej, jeg tror bestemt ikke at Gaarde (eller andre i AaB) er tilfredse med resultaterne. Jeg tror heller ikke man skal tage Gaardes udspil omkring transfervinduet alt for højtideligt. Det er meget sandsynligt at der sker noget med både Flores og Rolim, og så skal der selvfølgelig ske en det den anden vej. Desuden ville det ikke undre hvis der kommer bud på Rinne, Okore og endda Pohl.

Mon ikke det bliver lidt som det også ser ud til i OB, at en ny direktørs første rolle bliver at finde ud af hvem der dur i den nuværende setup og hvem der skal skiftes ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2018, 15:29

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev:Og selvfølgelig fyrer Gaarde ikke MW. Vi har nået vires målsætning om top-6 og er i kvartfinalen i pokalen med alle muligheder for at gå i semifinalen. Er der en der skal fyres er det Gaarde.

Jeg ville elske at se Kuhn i AaB igen, men som skrevet af andre, så sker det nok ikke med Gaarde ved roret.
Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Men ok, lad os være ærlige og sige, at top 3 i øjeblikket er uhyre vanskelig at opnå, så AaB i praksis kæmper om placeringerne 4 til 10, hvor det umiddelbart er svært at se den store forskel på holdene.
Det gør vi da - men derfor er der jo ikke noget der tyder på at vi er tilfredse med at rode rundt der. I første omgang har vi fyret Schoors, og så må vi se hvad der ellers kommer til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af hje1980 » 4. apr 2018, 16:20

Hvis Gaarde forventer et roligt vindue, så er jeg godt nok spændt på hvad de 18-28 mio som de forventer i underskud bare i år, så skal bruges til.
Ved godt meldingen var investering i forretning hvilket dækker over mange ting... men hvis ikke truppen skal optimeres, så aner jeg ikke hvad man vil bruge SÅ mange penge på???

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 4. apr 2018, 17:00

hje1980 skrev:Hvis Gaarde forventer et roligt vindue, så er jeg godt nok spændt på hvad de 18-28 mio som de forventer i underskud bare i år, så skal bruges til.
Ved godt meldingen var investering i forretning hvilket dækker over mange ting... men hvis ikke truppen skal optimeres, så aner jeg ikke hvad man vil bruge SÅ mange penge på???
Underskuddet I 2018 skyldes i høj grad de investeringer vi allerede har foretaget os. Jeg tror især afskrivning på kontrakt rettigheder spiller ind her.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 4. apr 2018, 18:22

Hanga skrev:Underskuddet I 2018 skyldes i høj grad de investeringer vi allerede har foretaget os. Jeg tror især afskrivning på kontrakt rettigheder spiller ind her.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ja, ufatteligt at man skal blive ved med at forklare det til hudløshed herinde.

Vi har ikke bare en krukke med guld vi kan bruge af - vi har allerede brugt rigeligt med penge. Vi har bare ikke fået særligt meget for dem.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af JonasK » 4. apr 2018, 18:48

Gamen skrev:
Hanga skrev:Underskuddet I 2018 skyldes i høj grad de investeringer vi allerede har foretaget os. Jeg tror især afskrivning på kontrakt rettigheder spiller ind her.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ja, ufatteligt at man skal blive ved med at forklare det til hudløshed herinde.

Vi har ikke bare en krukke med guld vi kan bruge af - vi har allerede brugt rigeligt med penge. Vi har bare ikke fået særligt meget for dem.
Enig, Gaarde har forvaltet pengene usandsynligt dårligt

Vi har fået Rinne, Kusk og Okore for de 20-25 millioner Gaarde har fyret af

Derudover har vi fået følgende fejlcastede og håbløse spillere uden nævneværdige spidskompetencer. Nogle er i bedste fald leverpostejsspillere, men de giver ikke noget ekstraordinært ifht at bruge egen avl

Pallesen (placeringsevne = miniput)
Holgersen (håbløs med fødderne)
Sloth (havde en mentalitet værre end jeg ved ikke hvad)
Flores (projekt købt pga videresalg, har ingen x-factor)
Safranko (placeringsevne og fodboldforstand under gennemsnit)
Lesniak (Udenlandsk Magnus Christensen, sænker spillet)
Meilinger (langsom som bare pokker, skulle erstatte Thomsen/Kusk som spilleren som drev bolden frem. Igen et håbløst fejlcast)

Overordnet set er der generelt alt for mange spillere iblandt, som simpelthen ikke passer ind. Er Gaarde blevet snydt af sit netværk, eller måske straffet for mangel på samme? Ihvertfald håber jeg bestyrelsen kigger på hans post med samme kritiske blik, som de gjorde på Stephan

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 4. apr 2018, 19:19

JonasK skrev:
Gamen skrev:
Hanga skrev:Underskuddet I 2018 skyldes i høj grad de investeringer vi allerede har foretaget os. Jeg tror især afskrivning på kontrakt rettigheder spiller ind her.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Ja, ufatteligt at man skal blive ved med at forklare det til hudløshed herinde.

Vi har ikke bare en krukke med guld vi kan bruge af - vi har allerede brugt rigeligt med penge. Vi har bare ikke fået særligt meget for dem.
Enig, Gaarde har forvaltet pengene usandsynligt dårligt

Vi har fået Rinne, Kusk og Okore for de 20-25 millioner Gaarde har fyret af

Derudover har vi fået følgende fejlcastede og håbløse spillere uden nævneværdige spidskompetencer. Nogle er i bedste fald leverpostejsspillere, men de giver ikke noget ekstraordinært ifht at bruge egen avl

Pallesen (placeringsevne = miniput)
Holgersen (håbløs med fødderne)
Sloth (havde en mentalitet værre end jeg ved ikke hvad)
Flores (projekt købt pga videresalg, har ingen x-factor)
Safranko (placeringsevne og fodboldforstand under gennemsnit)
Lesniak (Udenlandsk Magnus Christensen, sænker spillet)
Meilinger (langsom som bare pokker, skulle erstatte Thomsen/Kusk som spilleren som drev bolden frem. Igen et håbløst fejlcast)

Overordnet set er der generelt alt for mange spillere iblandt, som simpelthen ikke passer ind. Er Gaarde blevet snydt af sit netværk, eller måske straffet for mangel på samme? Ihvertfald håber jeg bestyrelsen kigger på hans post med samme kritiske blik, som de gjorde på Stephan
Når han så vælger at forlænge med PK, så må jeg indrømme at jeg også snart får de kritiske briller frem. Han burde bruge sommeren på at få fat i Rolim, få solgt Flores, Børsting og Safranko og så ellers kigge på højre back, central forsvar - skal der tilføres noget? en dynamisk central midt. Jeg har stor tiltro til Pohl, Ali og Ramkilde samt Kaufmann på U17, men en rutineret goalgetter ville også være en fin bonus at tilføre truppen. Jeg bliver skuffet...
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 4. apr 2018, 19:57

Martino skrev: Når han så vælger at forlænge med PK, så må jeg indrømme at jeg også snart får de kritiske briller frem. Han burde bruge sommeren på at få fat i Rolim, få solgt Flores, Børsting og Safranko og så ellers kigge på højre back, central forsvar - skal der tilføres noget? en dynamisk central midt. Jeg har stor tiltro til Pohl, Ali og Ramkilde samt Kaufmann på U17, men en rutineret goalgetter ville også være en fin bonus at tilføre truppen. Jeg bliver skuffet...
Måske skulle vi også se om Viborg var interesseret i at få Pallesen retur, og skifte ham ud med en der er god nok til at slå Pk af holdet

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 4. apr 2018, 20:20

troelsh skrev:
Martino skrev: Når han så vælger at forlænge med PK, så må jeg indrømme at jeg også snart får de kritiske briller frem. Han burde bruge sommeren på at få fat i Rolim, få solgt Flores, Børsting og Safranko og så ellers kigge på højre back, central forsvar - skal der tilføres noget? en dynamisk central midt. Jeg har stor tiltro til Pohl, Ali og Ramkilde samt Kaufmann på U17, men en rutineret goalgetter ville også være en fin bonus at tilføre truppen. Jeg bliver skuffet...
Måske skulle vi også se om Viborg var interesseret i at få Pallesen retur, og skifte ham ud med en der er god nok til at slå Pk af holdet
Ja, men anså det ikke som videre realistisk.
Jeg savner Winsnes

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 4. apr 2018, 21:17

Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Gnu skrev:Vi ved vel ikke præcis, hvordan Gaarde definerer "toppen af dansk fodbold." Vi spiller i landets bedste række, så måske er det bare dét, han mener med toppen af dansk fodbold.
Ahhhhh boys
AaB skal være i top 6, og det melder vi konstant ud, vi budgetterer desuden også efter det.
Vi skrev det ind som forventning i sidste årsrapport:
Citat side 15. ledelsesberetning: Forventningerne for 2017 er ligeledes baseret på en slutplacering som nummer seks i Alka
Superligaen.



Her udtaler Gaarde sig klart og tydeligt i sommers lige inden sæsonstart.

Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen. Således har vi lagt budget efter en top seks placering, siger AaB-direktøren.
kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-pres-paa

Og her har i ham fra Marts 2017, da vi røg ud af top 6 sidste sæson

- Vi er AaB, og med den historie og de ambitioner og det arbejde, der bliver lagt for dagen, hører vi også hjemme i top-6. Vi må nu sige, at vi selv har spillet os ud af den top-6, men for AaB må det altid være en målsætning at være blandt de bedste seks i Danmark, sagde sportschefen.
Kilde: https://www.tv2nord.dk/artikel/allan-ga ... d-af-top-6

Det understregede han desuden til aktionær arrangementet for få måneder siden.
Hvor vi var på en 7 plads og han sagde inden kampen at han 'håber vi kan komme nærmere toppen hvor vi skal være efter kampen i dag'

Og har i brug for andre end Gaarde og årsrapporten så siger Wieghorst det også engang i mellem, her fra september i denne sæson
- Det er vores målsætning at komme i top-6, så det går vi efter, og vi har også potentialet til det.


Tror umiddelbart AaB har meldt ud 10-12 gange i 2017 at målsætningen er top 6, så i skal bare spidse ørene lidt bedre ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 5. apr 2018, 09:25

CphAab skrev:
Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Gnu skrev:Vi ved vel ikke præcis, hvordan Gaarde definerer "toppen af dansk fodbold." Vi spiller i landets bedste række, så måske er det bare dét, han mener med toppen af dansk fodbold.
Ahhhhh boys
AaB skal være i top 6, og det melder vi konstant ud, vi budgetterer desuden også efter det.
Vi skrev det ind som forventning i sidste årsrapport:
Citat side 15. ledelsesberetning: Forventningerne for 2017 er ligeledes baseret på en slutplacering som nummer seks i Alka
Superligaen.



Her udtaler Gaarde sig klart og tydeligt i sommers lige inden sæsonstart.

Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen. Således har vi lagt budget efter en top seks placering, siger AaB-direktøren.
kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-pres-paa

Og her har i ham fra Marts 2017, da vi røg ud af top 6 sidste sæson

- Vi er AaB, og med den historie og de ambitioner og det arbejde, der bliver lagt for dagen, hører vi også hjemme i top-6. Vi må nu sige, at vi selv har spillet os ud af den top-6, men for AaB må det altid være en målsætning at være blandt de bedste seks i Danmark, sagde sportschefen.
Kilde: https://www.tv2nord.dk/artikel/allan-ga ... d-af-top-6

Det understregede han desuden til aktionær arrangementet for få måneder siden.
Hvor vi var på en 7 plads og han sagde inden kampen at han 'håber vi kan komme nærmere toppen hvor vi skal være efter kampen i dag'

Og har i brug for andre end Gaarde og årsrapporten så siger Wieghorst det også engang i mellem, her fra september i denne sæson
- Det er vores målsætning at komme i top-6, så det går vi efter, og vi har også potentialet til det.


Tror umiddelbart AaB har meldt ud 10-12 gange i 2017 at målsætningen er top 6, så i skal bare spidse ørene lidt bedre ;)
Hvis dit indlæg skal give mening, så er der lighedstegn mellem top-6 og "toppen af dansk fodbold". Det synes jeg på ingen måde, der er.

En målsætning om top-6 er en målsætning om en 6.-plads. Ellers havde man sagt top-4/5 eller whatever. Og en 6.-plads er sgu ikke en topplacering.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Silver77 » 5. apr 2018, 11:08

Jeg mangler i den grad ambitioner i AaB, hallo vi spille professionel fodbold men klubben drives af en flok amatøre. Som lever på vennetjenester og marit i klubben. Gaarde, Augo, PK og mange flere

Gaarde er f.eks total noob hvad angår tranfers, samt hans udtalelser om hvordan han ser AaB spille, hænger overhoved ikke sammen med hvordan holdet har spillet de sidste 2 år. Hans valg af trænere kan også diskuteres

https://www.bt.dk/fodbold/fem-hurtige-s ... lan-gaarde Dette siger vel alt

jeg vil se AaB spille med om Europa cup pladserne hvert eneste år. Og her kan man godt blive misundelig på FCM som har sluttet i top 4 12 gange ud af de sidste 17 sæsoner. I AaB har man sluttet 8 gange i top 4 siden 1991 vi er trods alt Danmarks 4 største by.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af CphAab » 5. apr 2018, 11:13

Yankee skrev:
CphAab skrev:
Pastorius skrev: Det er længe siden jeg har hørt nogen i AaB sige at målsætningen er top-6.
Det de siger at at målsætningen er at være med i toppen af dansk fodbold, og for at det skal kunne lade sige gøre skal vi selvfølgelig være med i top-6.
Gnu skrev:Vi ved vel ikke præcis, hvordan Gaarde definerer "toppen af dansk fodbold." Vi spiller i landets bedste række, så måske er det bare dét, han mener med toppen af dansk fodbold.
Ahhhhh boys
AaB skal være i top 6, og det melder vi konstant ud, vi budgetterer desuden også efter det.
Vi skrev det ind som forventning i sidste årsrapport:
Citat side 15. ledelsesberetning: Forventningerne for 2017 er ligeledes baseret på en slutplacering som nummer seks i Alka
Superligaen.



Her udtaler Gaarde sig klart og tydeligt i sommers lige inden sæsonstart.

Målsætningen for denne sæson går i retning af, at vi placerer os i toppen. Således har vi lagt budget efter en top seks placering, siger AaB-direktøren.
kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-pres-paa

Og her har i ham fra Marts 2017, da vi røg ud af top 6 sidste sæson

- Vi er AaB, og med den historie og de ambitioner og det arbejde, der bliver lagt for dagen, hører vi også hjemme i top-6. Vi må nu sige, at vi selv har spillet os ud af den top-6, men for AaB må det altid være en målsætning at være blandt de bedste seks i Danmark, sagde sportschefen.
Kilde: https://www.tv2nord.dk/artikel/allan-ga ... d-af-top-6

Det understregede han desuden til aktionær arrangementet for få måneder siden.
Hvor vi var på en 7 plads og han sagde inden kampen at han 'håber vi kan komme nærmere toppen hvor vi skal være efter kampen i dag'

Og har i brug for andre end Gaarde og årsrapporten så siger Wieghorst det også engang i mellem, her fra september i denne sæson
- Det er vores målsætning at komme i top-6, så det går vi efter, og vi har også potentialet til det.


Tror umiddelbart AaB har meldt ud 10-12 gange i 2017 at målsætningen er top 6, så i skal bare spidse ørene lidt bedre ;)
Hvis dit indlæg skal give mening, så er der lighedstegn mellem top-6 og "toppen af dansk fodbold". Det synes jeg på ingen måde, der er.

En målsætning om top-6 er en målsætning om en 6.-plads. Ellers havde man sagt top-4/5 eller whatever. Og en 6.-plads er sgu ikke en topplacering.

Yankee mit indlæg giver fint mening.
Vi budgetterer med en 6 plads.
For at vi skal have en sund økonomi er det altså vores 'laveste placering' vi må få.

Ambitionen er så at lande der eller over hvert år.
Selvfølgelig vil vi sportsligt gerne slutte højere?

Men bare lige for at lege med på dit indlæg, jo så er der lighed mellem top 6, og toppen af dansk fodbold.
For de 6 bedste kommer i mesterskabs slutspillet.
At du ikke føler 6 pladsen er at blande sig i toppen står ligesom for egen regning, og jeg kan sagtens være enig.
Men sådan ser AaB bare ikke på det.

Helt personligt synes jeg det er uambitiøst, fordi den hed for få år siden top 4.
Men målsætning ændrede sig i takt med den nye struktur, så nu hedder den kun top 6.
Jeg synes ikke en 6. plads er særlig sjovt, men jeg kan godt se hvorfor AaB kan argumentere for det er 'ok' at bruge den placering som bundlinje.

Men bare lige for at skære det ud i pap.

Når en klub siger deres målsætning er nr.6 .. så betyder det jo at vores målsætning er 'minimum nr. 6'
Vi har altså kun lige indfriet forventningerne i år.

Låst