Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 26. apr 2018, 09:18

Ham der Emil skrev:
De Fem skrev: Forresten af den type, så hvis AC stadig er kold i Gent til sommer bør man kaste alle sparepengene efter ham. Han er det ypperste en klub som AaB kan drømme om.
Det lader dog, desværre, til at AC har en rolle at spille hernede. Kunne ellers rigtig godt se ham på det nuværende AaB hold.
Det er desværre nok lidt tidligt, men der bør være øje på om han får noget ud af foråret. Hvis ikke er han måske til at rykke.

En anden kandidat er Andreas Maxsø, som er helt og aldeles bænket i Tyrkiet. En perfekt Okoremakker.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 26. apr 2018, 09:36

Maxsø, Thomsen, Rolim og evt Elias Andersson(IK Sirius og pt skadet, men et kæmpe talent som kan forløses - tidligere kaptajn for Sveriges U-17 og 18 landshold såvidt jeg husker) ind permanent så ville jeg være ret godt tilfreds. Så skal Flores sælges. Pallesen og Safranko lige så, såfremt der er lidt penge at hente. Kakeeto bør udlejes et halvt år til 1.div.
Jeg satser gerne på Pohl, Wessam og Ramkilde oppe foran - pludselig brænder en af de tre helt igennem. Så kunne man hente Martin Koch på en 1-årig aftale for at have en lidt anderledes type at skyde med, som har erfaring fra divisionerne. Adnan Mohammad eller Louka Andresen kunne også være spændende at tilføre truppen.
Regner desuden med L.Klitten bliver fast bestanddel i truppen fra sommer selvom han er 1.års U19. Mathias Johannesen kunne også blive rykket op.
Det bliver endnu en spændende sommer...
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 26. apr 2018, 09:54

Martino skrev:Maxsø, Thomsen, Rolim og evt Elias Andersson(IK Sirius og pt skadet, men et kæmpe talent som kan forløses - tidligere kaptajn for Sveriges U-17 og 18 landshold såvidt jeg husker) ind permanent så ville jeg være ret godt tilfreds.
Så har du vidst også brugt 25-30 mio når man regler signon og agenter med. Tror at det er mellem Thomsen og Rolim, hvis klubben da har en chance på begge.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 26. apr 2018, 09:55

Jakobsen skrev:
Silver77 skrev:Aron Jóhannsson tidligere AGF topscorer må da være træt af livet i Werder Bremen hvor det ikke bliver til meget spilletid.

Kunne han være en mulighedtil angrebet ?
Det er efterhånden mange år siden så han står lidt uskarpt i erindringen. Jeg har dog altid tænkt lidt på ham som en dyr Simon Bræmer og er han derudover ikke ret hyppigt skadet? Alene denne sæson har han været skadet i 50 dage - altså næsten to måneder.
https://www.transfermarkt.com/aron-joha ... ler/119169

Og så vil nogen nok komme med argumentet, at vi kun kan hente den type spiller hvis han har døjet med fysikken. Det er jo bare ikke sandt når man ser på hvordan fCM f.eks. kunne hente Sørloth for et par millioner.
At hente Sørloth for et par millioner er jo ikke nødvendigvis hele historien. Hertil kan du sikkert lægge en betragtelig sign-on og en pæn skilling til løn.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rams » 26. apr 2018, 10:09

Så lykkedes det mig, at tyde noget græsk sniksnak i en avis. Det ser ud til, at min gamle favorit Berat Sadik har udløb i Doxa på Cypern med udgangen af maj måned. Som jeg har plæderet for tidligere vil han være perfekt som den erfarne angriber oppe foran med erfaring fra Schweiz, Rusland osv. Han har haft en fin sæson på Cypern med mål og assists.

Derudover vil jeg gerne have Lasse Nielsen hjem som kulturbærer og støtte for Okore. Til midten kunne typer som Mads Albæk (K'lautern ryger ud af 2. bundesligaen) eller som et lidt større sats Uffe Bech måske kunne tilføre noget kvalitet. Er vi ude i en mere elegant playmaker, så er Janis Ikaunieks ved at komme i omdrejninger igen, efter han er kommet hjem til Liepaja og han er blevet sin fodskade kvit. Potentialet er der uden tvivl, men det første spring fra lettisk til franske fodbold var for stort.

Og så er jeg ikke enig i, at vi ikke skal hente danske talenter ind, hvis muligheden byder sig. Det virker lidt som om, at vi efter Kents exit er holdt helt op med at scoute på, hvad der kan blive fremtidens profiler. Der er f.eks. Carl Lange i HIK, Adam Jakobsen i Frem og på sigt kunne tidligere FCM akademispillere som Murbeck i Skive og Malte Jürgensen i Middelfart måske også blive interessante.

Personligt håber jeg, at Børsting kan blive en permanent løsning på backen. Lyngø, Kakeeto og Thellufsen er vel umiddelbart dem der er mest på vippen til at ryge ud, men det kommer også an på, hvad der kommer op. Bærtelsen er f.eks. også stopper. Derudover går jeg ud fra at Flores er væk til august.
In verbis simus faciles

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2018, 10:19

Rams skrev:Så lykkedes det mig, at tyde noget græsk sniksnak i en avis. Det ser ud til, at min gamle favorit Berat Sadik har udløb i Doxa på Cypern med udgangen af maj måned. Som jeg har plæderet for tidligere vil han være perfekt som den erfarne angriber oppe foran med erfaring fra Schweiz, Rusland osv. Han har haft en fin sæson på Cypern med mål og assists.

Derudover vil jeg gerne have Lasse Nielsen hjem som kulturbærer og støtte for Okore. Til midten kunne typer som Mads Albæk (K'lautern ryger ud af 2. bundesligaen) eller som et lidt større sats Uffe Bech måske kunne tilføre noget kvalitet. Er vi ude i en mere elegant playmaker, så er Janis Ikaunieks ved at komme i omdrejninger igen, efter han er kommet hjem til Liepaja og han er blevet sin fodskade kvit. Potentialet er der uden tvivl, men det første spring fra lettisk til franske fodbold var for stort.

Og så er jeg ikke enig i, at vi ikke skal hente danske talenter ind, hvis muligheden byder sig. Det virker lidt som om, at vi efter Kents exit er holdt helt op med at scoute på, hvad der kan blive fremtidens profiler. Der er f.eks. Carl Lange i HIK, Adam Jakobsen i Frem og på sigt kunne tidligere FCM akademispillere som Murbeck i Skive og Malte Jürgensen i Middelfart måske også blive interessante.

Personligt håber jeg, at Børsting kan blive en permanent løsning på backen. Lyngø, Kakeeto og Thellufsen er vel umiddelbart dem der er mest på vippen til at ryge ud, men det kommer også an på, hvad der kommer op. Bærtelsen er f.eks. også stopper. Derudover går jeg ud fra at Flores er væk til august.
Ang Berat Sadik, så kan han kun komme på tale hvis han er en løbevillig og hårdtarbejdende angriber, da Wieghorst foretrækker dem. Men jeg tror umiddelbart ikke, at Sadik er den type. Zorniger foretrækker ligesom Wieghorst også hårdtarbejdende angribere, senest eksemplificeret ved købet af Mikael Uhre, som jo ikke scorer mange mål, men derimod er hurtig, fysisk stærk og meget løbevillig - iøvrigt de samme kompetencer som Pohl.
Det er nok vanskeligt at finde en sådan type, som både kan score mål og arbejde hårdt for holdet. Safranko har indstillingen, men evnerne har indtil videre ikke fulgt med. Jeg tvivler stærkt på, at Gaarde henter en ny angriber. Og jeg tror heller ikke vi får nyt blod på den centrale midtbane, hvor vi har for mange spillere pt. Lesniak får lang snor, og skal være vores næste Würtz, så han ryger ikke. Desuden beholder vi jo nok Abildgaard og MC. Kakeeto kan måske være på vippen, men tvivler. Risgård skal som kulturbærer og indpisker bare spille - længere er den ikke! :cheers:
Lasse Nielsen vil være en forstærkning til forsvaret, men han er jo ligesom Okore mest en duelspiller med fart og fysik, og Lasses pasninger er ikke ligefrem i top. Det ses pt. i Malmø, hvor han kæmper med sit spil.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 26. apr 2018, 10:24

De Fem skrev:
Martino skrev:Maxsø, Thomsen, Rolim og evt Elias Andersson(IK Sirius og pt skadet, men et kæmpe talent som kan forløses - tidligere kaptajn for Sveriges U-17 og 18 landshold såvidt jeg husker) ind permanent så ville jeg være ret godt tilfreds.
Så har du vidst også brugt 25-30 mio når man regler signon og agenter med. Tror at det er mellem Thomsen og Rolim, hvis klubben da har en chance på begge.
Mit håb bunder udelukkende i at vi får sendt Flores videre til en rigtig god pris og at Pallesen og Safranko kan sælges for penge...
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 26. apr 2018, 10:27

FIDEL skrev:
Ang Berat Sadik, så kan han kun komme på tale hvis han er en løbevillig og hårdtarbejdende angriber, da Wieghorst foretrækker dem. Men jeg tror umiddelbart ikke, at Sadik er den type. Zorniger foretrækker ligesom Wieghorst også hårdtarbejdende angribere, senest eksemplificeret ved købet af Mikael Uhre, som jo ikke scorer mange mål, men derimod er hurtig, fysisk stærk og meget løbevillig - iøvrigt de samme kompetencer som Pohl.
Det er nok vanskeligt at finde en sådan type, som både kan score mål og arbejde hårdt for holdet. Safranko har indstillingen, men evnerne har indtil videre ikke fulgt med. Jeg tvivler stærkt på, at Gaarde henter en ny angriber. Og jeg tror heller ikke vi får nyt blod på den centrale midtbane, hvor vi har for mange spillere pt. Lesniak får lang snor, og skal være vores næste Würtz, så han ryger ikke. Desuden beholder vi jo nok Abildgaard og MC. Kakeeto kan måske være på vippen, men tvivler. Risgård skal som kulturbærer og indpisker bare spille - længere er den ikke! :cheers:
Nu har vi jo de sidste par år skullet høre på hvor meget AaB mangler en høj targetman. Ham har vi så fået i Safranko og det må vist mane den myte til jorden. Udover at han ikke er ret dygtig, så er han jo typemæssigt helt, helt forkert castet. Det, der gjorde Spalvis god, var ikke hans størrelse, men hans evne til at afslutte på førsteberøring. Det er ekstremt sjældent og noget af det sværeste i hele spillet. Jeg kan slet ikke se at Safrnako skulle kunne lære det, for eksempel. Men det er efter min mening det absolut væsentligste, hvis AaB kigger på en ny angriber. Sekundært kunne vi godt bruge en spiller, der kan være "targetman" langs jorden. Altså en angriber, der kan gå med i kombinationsspillet og være link-up-spiller mens Pohl tager slagsmålene og dybdeløbene. Typemæssigt er vi altså et sted mellem Rasmus Festersen og Cesar Santin, hvis I forstår sammenligningen. Førstnævnte kunne i øvrigt være en udmærket discount-løsning som ville være en øjeblikkelig forstærkning over Safranko.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 26. apr 2018, 10:30

Rams skrev:Så lykkedes det mig, at tyde noget græsk sniksnak i en avis. Det ser ud til, at min gamle favorit Berat Sadik har udløb i Doxa på Cypern med udgangen af maj måned. Som jeg har plæderet for tidligere vil han være perfekt som den erfarne angriber oppe foran med erfaring fra Schweiz, Rusland osv. Han har haft en fin sæson på Cypern med mål og assists.

Derudover vil jeg gerne have Lasse Nielsen hjem som kulturbærer og støtte for Okore. Til midten kunne typer som Mads Albæk (K'lautern ryger ud af 2. bundesligaen) eller som et lidt større sats Uffe Bech måske kunne tilføre noget kvalitet. Er vi ude i en mere elegant playmaker, så er Janis Ikaunieks ved at komme i omdrejninger igen, efter han er kommet hjem til Liepaja og han er blevet sin fodskade kvit. Potentialet er der uden tvivl, men det første spring fra lettisk til franske fodbold var for stort.

Og så er jeg ikke enig i, at vi ikke skal hente danske talenter ind, hvis muligheden byder sig. Det virker lidt som om, at vi efter Kents exit er holdt helt op med at scoute på, hvad der kan blive fremtidens profiler. Der er f.eks. Carl Lange i HIK, Adam Jakobsen i Frem og på sigt kunne tidligere FCM akademispillere som Murbeck i Skive og Malte Jürgensen i Middelfart måske også blive interessante.

Personligt håber jeg, at Børsting kan blive en permanent løsning på backen. Lyngø, Kakeeto og Thellufsen er vel umiddelbart dem der er mest på vippen til at ryge ud, men det kommer også an på, hvad der kommer op. Bærtelsen er f.eks. også stopper. Derudover går jeg ud fra at Flores er væk til august.
Vi skal ikke have flere spiller fra Cypriotiske bund- eller midterklubber. Et sted, hvor Holgersson kan gøre sig som en spillende stopper er et sted med alt alt for lavt niveau ifht. hvad vi skal bruge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 26. apr 2018, 10:50

Det er jo fint nok at finde en masse gode spillere og mene, at Gaarde skal hente dem til AaB. Og jo selvfølgelig også det, som denne tråd er beregnet til. Men hvis vi tilsætter en smule optimisme skal vi huske på, at rigtig dygtige spillere - altså dem, som flere herinde vil kalde profiler, der kan løfte vores hold - er interessante for mange andre klubber end AaB.

Og hvad er det så, vi kan tilbyde dem?
Europæisk fodbold? Nej.
Høj løn? Nej.
Et sydende fodboldstadion fyldt med opbakning? Nej.

Altså skal vi være både meget heldige og meget dygtige for at hente reelle profiler. Især, hvis de ikke har nogen som helst relation til AaB og Nordjylland. Okore og Kusk havde begge en relation til os - mens Rinne var den kombination af held og dygtighed, som vi har brug for.

Så ønsk endelig videre, men husk på, at spillernes lyst til at ville til AaB spiller ligeså meget ind, som vores evne til at betale en transfersum og sign on fee.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2018, 11:09

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Ang Berat Sadik, så kan han kun komme på tale hvis han er en løbevillig og hårdtarbejdende angriber, da Wieghorst foretrækker dem. Men jeg tror umiddelbart ikke, at Sadik er den type. Zorniger foretrækker ligesom Wieghorst også hårdtarbejdende angribere, senest eksemplificeret ved købet af Mikael Uhre, som jo ikke scorer mange mål, men derimod er hurtig, fysisk stærk og meget løbevillig - iøvrigt de samme kompetencer som Pohl.
Det er nok vanskeligt at finde en sådan type, som både kan score mål og arbejde hårdt for holdet. Safranko har indstillingen, men evnerne har indtil videre ikke fulgt med. Jeg tvivler stærkt på, at Gaarde henter en ny angriber. Og jeg tror heller ikke vi får nyt blod på den centrale midtbane, hvor vi har for mange spillere pt. Lesniak får lang snor, og skal være vores næste Würtz, så han ryger ikke. Desuden beholder vi jo nok Abildgaard og MC. Kakeeto kan måske være på vippen, men tvivler. Risgård skal som kulturbærer og indpisker bare spille - længere er den ikke! :cheers:
Nu har vi jo de sidste par år skullet høre på hvor meget AaB mangler en høj targetman. Ham har vi så fået i Safranko og det må vist mane den myte til jorden. Udover at han ikke er ret dygtig, så er han jo typemæssigt helt, helt forkert castet. Det, der gjorde Spalvis god, var ikke hans størrelse, men hans evne til at afslutte på førsteberøring. Det er ekstremt sjældent og noget af det sværeste i hele spillet. Jeg kan slet ikke se at Safrnako skulle kunne lære det, for eksempel. Men det er efter min mening det absolut væsentligste, hvis AaB kigger på en ny angriber. Sekundært kunne vi godt bruge en spiller, der kan være "targetman" langs jorden. Altså en angriber, der kan gå med i kombinationsspillet og være link-up-spiller mens Pohl tager slagsmålene og dybdeløbene. Typemæssigt er vi altså et sted mellem Rasmus Festersen og Cesar Santin, hvis I forstår sammenligningen. Førstnævnte kunne i øvrigt være en udmærket discount-løsning som ville være en øjeblikkelig forstærkning over Safranko.
Jeg kan personligt godt li´ targetman-typen, men vi er nødt til at forholde os hvad vores træner foretrækker. Pohl og Safranko skal arbejde stenhårdt i alle kampe de får, det er sådan Wieghorst vil have sine angribere til at spille - og det er jo helt fair.

Ang. Safranko så synes jeg han mangler noget fart og antrit før han bliver rigtig farlig, men han kan selvfølgelig godt score på førsteberøringer ligesom Spalvis, senest gjorde han det imod fcm. Angribere er nogle sjove størrelser... I starten så Spalvis også tung, ugidelig og langsom ud, men han bidrog med en masse andet og var skarp. Jeg vil ikke helt afskrive Safranko endnu, og det tror jeg bestemt heller ikke Wieghorst og Gaarde vil. Men bare lidt mere fart og teknik hos slovakken havde været rart. Men han kan jo selvfølgelig udvikle sig i AaB. Spørgsmålet er hvor lang tid han skal bruge.
Men ja en Festersen ville pt. være en forstærkning ift. Safranko, men jeg er lidt i tvivl om han er den rette type til at arbejde sammen med Pohl.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Remark » 26. apr 2018, 11:21

* En rutineret angriber til at supplere den lovende, men ikke træfsikre besætning af Pohl, Safranko og Wessam.

* Thomsen hjem fra Ståles bænk

Og så afsted med Flores for en pæn sum, så hans tilstedeværelse ikke hæmmer udviklingen af holdet

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 26. apr 2018, 11:24

FIDEL skrev: Ang. Safranko så synes jeg han mangler noget fart og antrit før han bliver rigtig farlig, men han kan selvfølgelig godt score på førsteberøringer ligesom Spalvis, senest gjorde han det imod fcm. Angribere er nogle sjove størrelser... I starten så Spalvis også tung, ugidelig og langsom ud, men han bidrog med en masse andet og var skarp. Jeg vil ikke helt afskrive Safranko endnu, og det tror jeg bestemt heller ikke Wieghorst og Gaarde vil. Men bare lidt mere fart og teknik hos slovakken havde været rart. Men han kan jo selvfølgelig udvikle sig i AaB. Spørgsmålet er hvor lang tid han skal bruge.
Men ja en Festersen ville pt. være en forstærkning ift. Safranko, men jeg er lidt i tvivl om han er den rette type til at arbejde sammen med Pohl.
Safranko bliver ikke en spiller, der kommer i nærheden af at nå 8-10 mål på en sæson. Dertil er han simpelthen for ringe på for mange parametre. Han har store problemer som linkup-spiller, og løber ofte de forkerte steder hen. For mig virker det helt på månen at vi har givet penge for ham. Han er ikke nogen særligt kompetent afslutter heller.

Jeg håber han er væk indenfor et år.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 26. apr 2018, 12:15

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Ang. Safranko så synes jeg han mangler noget fart og antrit før han bliver rigtig farlig, men han kan selvfølgelig godt score på førsteberøringer ligesom Spalvis, senest gjorde han det imod fcm. Angribere er nogle sjove størrelser... I starten så Spalvis også tung, ugidelig og langsom ud, men han bidrog med en masse andet og var skarp. Jeg vil ikke helt afskrive Safranko endnu, og det tror jeg bestemt heller ikke Wieghorst og Gaarde vil. Men bare lidt mere fart og teknik hos slovakken havde været rart. Men han kan jo selvfølgelig udvikle sig i AaB. Spørgsmålet er hvor lang tid han skal bruge.
Men ja en Festersen ville pt. være en forstærkning ift. Safranko, men jeg er lidt i tvivl om han er den rette type til at arbejde sammen med Pohl.
Safranko bliver ikke en spiller, der kommer i nærheden af at nå 8-10 mål på en sæson. Dertil er han simpelthen for ringe på for mange parametre. Han har store problemer som linkup-spiller, og løber ofte de forkerte steder hen. For mig virker det helt på månen at vi har givet penge for ham. Han er ikke nogen særligt kompetent afslutter heller.

Jeg håber han er væk indenfor et år.
Vi skal nok ikke sætte næsen op efter en ny angriber, selvom AaBs målsnit er elendigt. Vi bliver bare skuffede. Skal vi hente noget bliver det nok en transferfri og rutineret herre.
Nogen gode bud?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 26. apr 2018, 12:20

Yankee skrev:
Nu har vi jo de sidste par år skullet høre på hvor meget AaB mangler en høj targetman. Ham har vi så fået i Safranko og det må vist mane den myte til jorden. Udover at han ikke er ret dygtig, så er han jo typemæssigt helt, helt forkert castet. Det, der gjorde Spalvis god, var ikke hans størrelse, men hans evne til at afslutte på førsteberøring. Det er ekstremt sjældent og noget af det sværeste i hele spillet. Jeg kan slet ikke se at Safrnako skulle kunne lære det, for eksempel. Men det er efter min mening det absolut væsentligste, hvis AaB kigger på en ny angriber. Sekundært kunne vi godt bruge en spiller, der kan være "targetman" langs jorden. Altså en angriber, der kan gå med i kombinationsspillet og være link-up-spiller mens Pohl tager slagsmålene og dybdeløbene. Typemæssigt er vi altså et sted mellem Rasmus Festersen og Cesar Santin, hvis I forstår sammenligningen. Førstnævnte kunne i øvrigt være en udmærket discount-løsning som ville være en øjeblikkelig forstærkning over Safranko.
Fuldstændig enig i at en høj targetman aldrig har været det rigtige til AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Frygah » 26. apr 2018, 12:26

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Nu har vi jo de sidste par år skullet høre på hvor meget AaB mangler en høj targetman. Ham har vi så fået i Safranko og det må vist mane den myte til jorden. Udover at han ikke er ret dygtig, så er han jo typemæssigt helt, helt forkert castet. Det, der gjorde Spalvis god, var ikke hans størrelse, men hans evne til at afslutte på førsteberøring. Det er ekstremt sjældent og noget af det sværeste i hele spillet. Jeg kan slet ikke se at Safrnako skulle kunne lære det, for eksempel. Men det er efter min mening det absolut væsentligste, hvis AaB kigger på en ny angriber. Sekundært kunne vi godt bruge en spiller, der kan være "targetman" langs jorden. Altså en angriber, der kan gå med i kombinationsspillet og være link-up-spiller mens Pohl tager slagsmålene og dybdeløbene. Typemæssigt er vi altså et sted mellem Rasmus Festersen og Cesar Santin, hvis I forstår sammenligningen. Førstnævnte kunne i øvrigt være en udmærket discount-løsning som ville være en øjeblikkelig forstærkning over Safranko.
Fuldstændig enig i at en høj targetman aldrig har været det rigtige til AaB.

Sludder! Hübertz 4 prez!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 27. apr 2018, 05:07

Interessant læsning de sidste par sider, nu hvor folk begynder at bringe lidt navne og holdninger til talenter i spil.

Det faktum at Horsens er i top 6 er et godt bevis på, hvor stor en rolle fysik spiller i superligaen nu om dage. Fysik krydret med hård arbejdsindsats og solid defensiv har også skabt medaljer i både Sønderjyske og Lyngby.

Hvis man gerne vil spille flot og poleret fodbold uden disse elementer som primær fokus, så skal man være ekstrem talentfuld og dygtig: læs FCN. Eller have en stor penge pung: læs FCK, BIF, FCM. Fælles for de sidste tre er dog fortsat: stor fysik.

Personligt forstår jeg ikke, hvorfor vi i AaB bliver ved med at prædike, at vi vil spille en bestemt type fodbold, når resultaterne i denne sæson viser, at med undtagelse af Randers kampen, så er det, der også virker for os: stærk defensiv organisation og hårdt arbejde.

Hvis man indså det og accepterede det, så tror jeg man er kommet langt.

Og personligt er jeg interesseret i at se et AaB hold, der først og fremmest vinder(!), dernæst spiller med, hvor det er sjovt. Jeg kan godt li’ at se, at de knokler og bløder for trøjen.

Hvis jeg vil se virkelig flot fodbold, så tænder jeg for Premier League eller La Liga.


Hvis man kommer til den erkendelse, så mener jeg også at nogle af vores talenter måske har nemmere vilkår og større berettigelse, fordi deres talent kan stå mål med, hvad vi forventer/forlanger af dem.

En spiller som eks Oliver Abildgaard vil så ha’ sin klare berettigelse fremadrettet set. Hvis Okusun kan være en profil i Horsens, så kan Abildgaard også blive det for os.

Jeg notere mig, at vi har skrevet en professionel kontrakt med Lyngø, som er en stor midterforsvar. Jeg aner ikke hvor god han er på kuglen, men når jeg ser på det massive tryk, som FCM lagde på os i sidste kamp på hver eneste dødbold, så havde jeg gerne set en stor mand mere til at tage fra. Når OB ku’ udvikle og sælge Fredrik Tingager, som blev hentet i Holbæk i 2. Division, mon ikke vi kan gøre det samme med Lyngø. Måske i form af en udlejning i næste sæson?


Hvad angår udlejning og talent udvikling, så er det faktisk min næste kæphest: jeg synes man i langt større grad skal blive bedre til at udleje unge spillere til 2. og 1. Divisions klubber.
Det er en fin rugekasse for spirende talenter, hvis den rigtige klub vælges og de får spilletid. Jeg tænker faktisk, at en spiller som Thellufsen ku’ ha’ gavn af, at træde et skridt ned for derefter at gå to skridt frem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 27. apr 2018, 10:11

Runschen skrev:Interessant læsning de sidste par sider, nu hvor folk begynder at bringe lidt navne og holdninger til talenter i spil.

Det faktum at Horsens er i top 6 er et godt bevis på, hvor stor en rolle fysik spiller i superligaen nu om dage. Fysik krydret med hård arbejdsindsats og solid defensiv har også skabt medaljer i både Sønderjyske og Lyngby.

Hvis man gerne vil spille flot og poleret fodbold uden disse elementer som primær fokus, så skal man være ekstrem talentfuld og dygtig: læs FCN. Eller have en stor penge pung: læs FCK, BIF, FCM. Fælles for de sidste tre er dog fortsat: stor fysik.

Personligt forstår jeg ikke, hvorfor vi i AaB bliver ved med at prædike, at vi vil spille en bestemt type fodbold, når resultaterne i denne sæson viser, at med undtagelse af Randers kampen, så er det, der også virker for os: stærk defensiv organisation og hårdt arbejde.

Hvis man indså det og accepterede det, så tror jeg man er kommet langt.

Og personligt er jeg interesseret i at se et AaB hold, der først og fremmest vinder(!), dernæst spiller med, hvor det er sjovt. Jeg kan godt li’ at se, at de knokler og bløder for trøjen.

Hvis jeg vil se virkelig flot fodbold, så tænder jeg for Premier League eller La Liga.


Hvis man kommer til den erkendelse, så mener jeg også at nogle af vores talenter måske har nemmere vilkår og større berettigelse, fordi deres talent kan stå mål med, hvad vi forventer/forlanger af dem.

En spiller som eks Oliver Abildgaard vil så ha’ sin klare berettigelse fremadrettet set. Hvis Okusun kan være en profil i Horsens, så kan Abildgaard også blive det for os.

Jeg notere mig, at vi har skrevet en professionel kontrakt med Lyngø, som er en stor midterforsvar. Jeg aner ikke hvor god han er på kuglen, men når jeg ser på det massive tryk, som FCM lagde på os i sidste kamp på hver eneste dødbold, så havde jeg gerne set en stor mand mere til at tage fra. Når OB ku’ udvikle og sælge Fredrik Tingager, som blev hentet i Holbæk i 2. Division, mon ikke vi kan gøre det samme med Lyngø. Måske i form af en udlejning i næste sæson?


Hvad angår udlejning og talent udvikling, så er det faktisk min næste kæphest: jeg synes man i langt større grad skal blive bedre til at udleje unge spillere til 2. og 1. Divisions klubber.
Det er en fin rugekasse for spirende talenter, hvis den rigtige klub vælges og de får spilletid. Jeg tænker faktisk, at en spiller som Thellufsen ku’ ha’ gavn af, at træde et skridt ned for derefter at gå to skridt frem.
Det er simpelthen et strålende og meget interessant indlæg. Jeg er enig et stykke hen ad vejen. Det er vigtigt at være tydelig og klar i sin spillestil - især fordi fodboldspillere har lettest ved at forstå og udføre relativt simple og konsistente ordrer. Lige netop den del lykkes Horsens utroligt godt med selvom de henter 8 nye dårligt skolede spillere ind hver sommer og hælder dem direkte ind i Superligaen. Uden tvivl et område, AaB kunne lære noget af. Skal vi spille som Horsens? Nej, selvfølgelig ikke, men det er vigtigt at AaB har et klart udtryk, som er baseret på en realistisk analyse af målsætning, spillermateriale osv.

Vedr. udlejning er det jo en klassisk debat. Vi skal ikke udleje spillere til klubber, hvor de ikke træner ordentligt. Det giver ikke mening at udleje til Vejgaard, Jammerbugt osv. Men i 1. division og toppen af 2. division bliver der trænet ret godt efterhånden, så det kan sagtens give mening. Spillerne bruger altså stadig 4-5 dage om ugen på træningsbanen og kun én på kamp. Hvis du ser over et helt år med vinter- og sommerpause er fordelingen mindst 90/10. Så træningsforhold og kvalitet er altså suverænt det vigtigste når det kommer til spillerudvikling og der duer det ikke at sende en ung spiller til Nørre Snede og træne tre aftener om ugen på en elendig bane, hvor de lige skal ud og fjerne hundelorte først.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 27. apr 2018, 14:46

Jeg er sådan set enig med dig i begge betragtninger Yankee.

Vi skal ikke spille ligesom Horsens og selvfølgelig skal der være de rigtige omstændigheder til rådighed i det tilfælde, hvor man vælger at udleje en spiller.


Ifht AaB, da føler jeg lidt at fejlen skete i kølvandet på vores mesterskab i 2014. På grund af det rigtig flotte pasnings- og angrebsspil, da sagde man ligesom til sig selv, at det her er måden, hvorpå man spiller fodbold på i AaB.

Jeg synes bare at man glemmer, at da man hentede Kent Nielsen ind som træner, da ansatte man en dygtig, men fremfor alt pragmatisk træner. Altså han havde skabs succes i Horsens udfra det spillermateriale og de få midler, han havde til rådighed og i høj grad ud fra et struktureret og solidt defensivt udtryk på banen. Kent Nielsen stod ikke for flot og seværdig possesion fodbold inden han kom op til os.
Da han tog over i AaB var det med andre ord det strukturede og solide spil, han tog med sig - og ud af det solide udtryk voksede der flot fodbold, fordi man i kraft af sejre og point pludselig turde mere, troede mere og ku’ mere på banen. Selvfølgelig var faktorer som gennembrud hos tekniske spillere som Kusk, Thomsen og AK også udslags givende.

Det jeg egentlig blot vil sige med det er, at jeg synes at man efterfølgende har bildt sig selv ind, at den type fodbold vi leverede den sæson pludselig er AaBs dna og varemærke OG der synes jeg, at man stikker blår i øjnene på sig selv, for det er bare ikke sådan virkeligheden er.

Hvis vi sammenligner med FCN, så har Kasper Hjulmand sat så kraftigt et finger aftryk på den klub, at man fra senior holdet og hele vejen ned gennem ungdoms afdelingen spiller samme type fodbold. Dvs at når de rykker en ynglinge spiller op og smider ham for løverne i superligaen, så kender han angrebs kombinationer, standarder, løbe mønstre osv. Så er det immervæk nemmere at træde ind på den store scene, når mange af procedurerne er de samme.


Folk der tror eller påstår, at man i AaB har ensrettet spillestilen på U17, u19 og superligaen tager fejl. Hvilket jo næsten siger selv, når man ser på, at vi i indeværende sæson har skiftet mellem 3 forskellige formationer alt efter modstander.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 27. apr 2018, 22:20

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Nu har vi jo de sidste par år skullet høre på hvor meget AaB mangler en høj targetman. Ham har vi så fået i Safranko og det må vist mane den myte til jorden. Udover at han ikke er ret dygtig, så er han jo typemæssigt helt, helt forkert castet. Det, der gjorde Spalvis god, var ikke hans størrelse, men hans evne til at afslutte på førsteberøring. Det er ekstremt sjældent og noget af det sværeste i hele spillet. Jeg kan slet ikke se at Safrnako skulle kunne lære det, for eksempel. Men det er efter min mening det absolut væsentligste, hvis AaB kigger på en ny angriber. Sekundært kunne vi godt bruge en spiller, der kan være "targetman" langs jorden. Altså en angriber, der kan gå med i kombinationsspillet og være link-up-spiller mens Pohl tager slagsmålene og dybdeløbene. Typemæssigt er vi altså et sted mellem Rasmus Festersen og Cesar Santin, hvis I forstår sammenligningen. Førstnævnte kunne i øvrigt være en udmærket discount-løsning som ville være en øjeblikkelig forstærkning over Safranko.
Fuldstændig enig i at en høj targetman aldrig har været det rigtige til AaB.
Aldrig alligevel? Strandli og Prica var da ellers udemærket targetman typer.

En targetman vil sagtens kunne fungere i AaB. Det kræver dog både at spilleren har en hvis kvalitet (desværre Safranko), og så kræver det at vores træner kan finde ud af at stille en taktik der tilgodeser disse kompetencer (desværre AaB).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst