Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 4. maj 2018, 11:15

Yankee skrev:Når nu vi er ved transferønsker, så vil jeg for 7.-8. vindue i træk slå på tromme for at vi skal have styrket bredden i forsvaret. Vi har i alt for mange sæsoner kørt med meget tynd reservebesætning i bagkæden og det har kostet rigtig mange point. I øjeblikket står vi i en helt absurd situation hvor vi må flytte 2-3 midtbanespillere ned eller hive 17-18-årige drenge op for at fylde truppen ud. Det kan være ligemeget fordi sæsonen er afgjort, men hvis vi stod og kæmpede om medaljer eller overlevelse ville det altså være katastrofalt at give sig selv de problemer. Vi skal have to spillere til hver plads og så skal vi holde op med at tælle den samme spiller med på to pladser og lade være med at tælle spillere som Lyngø med, når de alligevel ikke er i nærheden af spilletid. Det her problem koster os point hver eneste sæson og det er sgu for dumt. Det behøver ikke være en ny Wæhler eller Bøgelund, men kunne vi gå efter typer som Luijckx eller Marxen, ville vi også øge konkurrencen i truppen betragteligt. Skal det være endnu billigere er der driftsikre typer som Joao Pereira, Søren Henriksen m.fl., der ville give et helt andet bundniveau hvis vi bliver ramt af 2-3 skader og karantæner som nu. Hvis vi har nogle ambitioner om at spille med helt fremme så duer det i hvert fald ikke at stille med MC eller Abildgaard som stoppere når sæsonen spidser til. Og vi må holde op med at tro at Blåbjerg kan være reserve både på stopperen og i midterforsvaret på én gang. Der findes kun én Blåbjerg (og tak for det, i øvrigt).
Amen og helt og aldeles enig!!
Vildt at bagkæden tæller så få folk, når vi så samtidig kan mønstre 146 centrale midtbanespillere. Det giver ingen mening! Har i øvrigt skreget på det samme i flere sæsoner.
Vores trup er helt forkert skruet sammen. Vi har overflod af midtbanespillere og er papirs tynde i forsvaret. Samtidig har vi vel ikke en eneste proven målscorer i truppen.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 4. maj 2018, 15:38

I bedste FM stil overtager jeg lige Gaardes job denne sommer:

Byttehandel:
Mathias Nielsen (Ac Horsens) - Pallesen ryger den anden vej

Yderligere tilgange:
Simon Kroon
Nicolai Thomsen
Kjartan Finnbogason

Afgange:
Safranko (evt udlejning)
Kakeeto
MC
Bardhec B
Flores
Rolim (ser hellere N. Thomsen retur)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 4. maj 2018, 16:17

Runschen skrev:I bedste FM stil overtager jeg lige Gaardes job denne sommer:

Byttehandel:
Mathias Nielsen (Ac Horsens) - Pallesen ryger den anden vej

Yderligere tilgange:
Simon Kroon
Nicolai Thomsen
Kjartan Finnbogason

Afgange:
Safranko (evt udlejning)
Kakeeto
MC
Bardhec B
Flores
Rolim (ser hellere N. Thomsen retur)
6 mål i 30 kampe denne sæson. Jeg håber, ambitionerne er lidt højere. Ellers kan man jo lige så godt fortsætte med Pohl-Safranko.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 4. maj 2018, 18:55

frederikshavneren skrev:
BassogogsVen skrev:
FIDEL skrev:Jeg glæder mig allerede til at se hvad AaB finder på til sommer. Ikke at jeg tror der sker en stor udskiftning, men lidt kommer der til at ske. Vi skal jo også have en ny Adm. direktør. Desuden satses der vel på at få Flores skudt afsted, og så hente en reel forstærkning istedet. Eller skal vi igen spises af med en potentiel profil, dvs. en spiller som AaB selv kan udvikle til en profil. Og dem er der jo mange af. F.eks. Adnan Muhammad og Tobias Christensen fra Helsingør samt Ogude fra VFF og Mistrati fra Hobro.
Hvad siger pøbelen...får vi en ny angriber til sommer? Eller skal vi nøjes med en erstatning for Flores og/eller Rolim?
Jeg har svært ved at tro på, at der skulle komme en proven angriber. Wieghorst og Gaarde mener jo nok, at man har nok i Pohl, Wessam og Safranko, hvor to af dem endda lever op til strategien om naboens søn. Og det ville jo også være skønt at vi lægger endnu en omgang tungt pres på skuldrene af endnu en ung spiller.
Samt Ramkilde som desværre har fået hele indeværende sæson ødelagt af skader. Ramkilde er en god afslutter som har noget af det instinkt som Pohl i den grad mangler
Så vidt jeg er orienteret er det den samme skade i venstre ankel, som har voldt Ramkilde problemer i hele sæsonen. Han er nu i færd med kontrolleret genoptræning og forventes klar til næste sæson.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 4. maj 2018, 22:26

Nu ved jeg godt, at vi ikke kan lide Tshiembe i aften, men har han potentiale til at være en af de der breddespillere i AaB's forsvar, som Yankee efterlyser? Jeg synes, han har set solid ud i de kampe, jeg har set med ham hidtil.

Han og Horsens skilles efter denne sæson.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 4. maj 2018, 22:54

BassogogsVen skrev:Nu ved jeg godt, at vi ikke kan lide Tshiembe i aften, men har han potentiale til at være en af de der breddespillere i AaB's forsvar, som Yankee efterlyser? Jeg synes, han har set solid ud i de kampe, jeg har set med ham hidtil.

Han og Horsens skilles efter denne sæson.
Ja ham og Okosun ville pynte på vores hold.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 4. maj 2018, 22:55

FIDEL skrev:
BassogogsVen skrev:Nu ved jeg godt, at vi ikke kan lide Tshiembe i aften, men har han potentiale til at være en af de der breddespillere i AaB's forsvar, som Yankee efterlyser? Jeg synes, han har set solid ud i de kampe, jeg har set med ham hidtil.

Han og Horsens skilles efter denne sæson.
Ja ham og Okosun ville pynte på vores hold.
Jeg har aldrig haft den store fidus til Okusun, undtagen hans hovedspil. Men Tshiembe står altså uden klub fra om 2 måneder.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 4. maj 2018, 23:39

Et ønskescenario til sommer ville være en tilbundsgående oprydning:

Ud:
Gaarde
Wieghorst + assistenter
Blåbjerg
Patrick
Pallesen
Flores
Safranko
Magnus
Thellufsen
Kakeeto/Abildgaard

Ind:
Aner ikke, hvad der har potentiale derude inden for AaB's rammer, men en storvask ville være kærkommen med nye spillere på markant højere niveau end ovenstående.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 5. maj 2018, 00:49

BassogogsVen skrev:Et ønskescenario til sommer ville være en tilbundsgående oprydning:

Ud:
Gaarde
Wieghorst + assistenter
Blåbjerg
Patrick
Pallesen
Flores
Safranko
Magnus
Thellufsen
Kakeeto/Abildgaard

Ind:
Aner ikke, hvad der har potentiale derude inden for AaB's rammer, men en storvask ville være kærkommen med nye spillere på markant højere niveau end ovenstående.
Ja kæmpe drømmescenarie..men vil aldrig blive effektueret og ville også ødelægge langt mere end man lige tror. En så stor udskiftning vil ødelægge balancen.

Er med på at man vil have MW ud men Gaarde, MW og assistenter er jo vanvittigt bare at drømme om. Never gonna happen.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 5. maj 2018, 10:28

Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 5. maj 2018, 10:50

Efter VM skal Flores skydes afsted til en solid overpris.

Det vil være fint for alle parter.

Måske til Betis.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. maj 2018, 10:52

le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Fordi en ny træner skal have lov at sætte sit eget hold, så han kan få vendt bøtten. Naturligvis er det Wieghorst, der er chefen bag miseren og dermed bærer ansvaret. Men de fungerer jo altså som et team.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. maj 2018, 10:55

Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:Et ønskescenario til sommer ville være en tilbundsgående oprydning:

Ud:
Gaarde
Wieghorst + assistenter
Blåbjerg
Patrick
Pallesen
Flores
Safranko
Magnus
Thellufsen
Kakeeto/Abildgaard

Ind:
Aner ikke, hvad der har potentiale derude inden for AaB's rammer, men en storvask ville være kærkommen med nye spillere på markant højere niveau end ovenstående.
Ja kæmpe drømmescenarie..men vil aldrig blive effektueret og ville også ødelægge langt mere end man lige tror. En så stor udskiftning vil ødelægge balancen.

Er med på at man vil have MW ud men Gaarde, MW og assistenter er jo vanvittigt bare at drømme om. Never gonna happen.
Gaarde og Wieghorst vil være en god start. Og jeg mener faktisk, at det ville være en nødvendig start, da de to hænger sammen og i høj grad deler ansvaret for det lort, AaB nu befinder sig i.

Og jeg har svært ved at se, hvordan marginalspillere/udskiftningsspillere ud kan ødelægge balancen. Der er jo reelt kun én på den liste, der normalt ville figurere i en startopstilling.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 5. maj 2018, 11:00

BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Fordi en ny træner skal have lov at sætte sit eget hold, så han kan få vendt bøtten. Naturligvis er det Wieghorst, der er chefen bag miseren og dermed bærer ansvaret. Men de fungerer jo altså som et team.
Ja, en ny træner skal have indflydelse på sammensætningen af assistenter. Men hans skal da også have lov til at beholde de eksisterende.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. maj 2018, 11:04

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Fordi en ny træner skal have lov at sætte sit eget hold, så han kan få vendt bøtten. Naturligvis er det Wieghorst, der er chefen bag miseren og dermed bærer ansvaret. Men de fungerer jo altså som et team.
Ja, en ny træner skal have indflydelse på sammensætningen af assistenter. Men hans skal da også have lov til at beholde de eksisterende.
Naturligvis. Min pointe er blot, at de altså er en del af den nuværende ynk.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 5. maj 2018, 11:26

le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Lige siden Friis tiltrådte som assistent har det sejlet i AaB. Et gentagende problem under både Søndergaard og Wieghorst har været at man mangler gejst og fighter mentalitet i truppen samt en taktisk evne til at kunne ændre kampen fra bænken.

En assistents rolle er at motivere spillerne og være cheftrænerens højre hånd og hjælpe med taktiske input.

Udefra set er man heller ikke tvivl om hvad de gode assistenter kommer med. Priske var kendt for sine gode evner på dødbolde, Kuhn kom med energi og gejst. Friis har været assistent i en del år og man har stadig ikke kunne pege på en eneste positiv indvirkning han har haft.

At høre ham udtale sig under kampene giver et godt indblik i hvor lidt motiverende han er. At det overordnede ansvar ligger hos MW fritager altså ikke assistenterne for at tage ansvar.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Elscorpio » 5. maj 2018, 13:44

Forza skrev:
le Cid skrev:Er der nogen her, der kan forklare mig den saglige begrundelse for at ønske assistenterne væk? Jeg mangler at høre et eneste argument fra en person, som rent faktisk kender noget til deres arbejde!
Lige siden Friis tiltrådte som assistent har det sejlet i AaB. Et gentagende problem under både Søndergaard og Wieghorst har været at man mangler gejst og fighter mentalitet i truppen samt en taktisk evne til at kunne ændre kampen fra bænken.

En assistents rolle er at motivere spillerne og være cheftrænerens højre hånd og hjælpe med taktiske input.

Udefra set er man heller ikke tvivl om hvad de gode assistenter kommer med. Priske var kendt for sine gode evner på dødbolde, Kuhn kom med energi og gejst. Friis har været assistent i en del år og man har stadig ikke kunne pege på en eneste positiv indvirkning han har haft.

At høre ham udtale sig under kampene giver et godt indblik i hvor lidt motiverende han er. At det overordnede ansvar ligger hos MW fritager altså ikke assistenterne for at tage ansvar.
Gad godt have Kuhn tilbage som assistent for du har ret i det Forza mhs til Friis

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 5. maj 2018, 13:51

Der er tilsyneladende ikke nogen klubber på øverste hylde i Skandinavien, der har lyst til at tilknytte Kuhn som chef. Årsagerne kan man kun gisne om, men faktum er, at han endnu ikke har landet et job.

Det bedste ville være, hvis Kuhn derfor faldt til patten og indså, at han måske bare skal "nøjes" med at være verdens bedste assistenttræner - for der glimrer hans kompetencer. Så kunne AaB sige haps - og ansætte Kuhn sammen med en ny cheftræner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af jonas386 » 5. maj 2018, 14:23

BassogogsVen skrev:Der er tilsyneladende ikke nogen klubber på øverste hylde i Skandinavien, der har lyst til at tilknytte Kuhn som chef. Årsagerne kan man kun gisne om, men faktum er, at han endnu ikke har landet et job.

Det bedste ville være, hvis Kuhn derfor faldt til patten og indså, at han måske bare skal "nøjes" med at være verdens bedste assistenttræner - for der glimrer hans kompetencer. Så kunne AaB sige haps - og ansætte Kuhn sammen med en ny cheftræner.
Hvorfor ikke udviklingschef eller noget i den stil? Så kan han stadig være tilknyttet førsteholdstruppen uden at være afhængig af om den næste træner har sin egen assistent med. Kuhns evner kan sagtens bruges, men han er vel også moden til noget mere overordnet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 6. maj 2018, 20:33

BassogogsVen skrev:Et ønskescenario til sommer ville være en tilbundsgående oprydning:

Ud:
Gaarde
Wieghorst + assistenter
Blåbjerg
Patrick
Pallesen
Flores
Safranko
Magnus
Thellufsen
Kakeeto/Abildgaard

Ind:
Aner ikke, hvad der har potentiale derude inden for AaB's rammer, men en storvask ville være kærkommen med nye spillere på markant højere niveau end ovenstående.
Hold nu op vi skal ikke til at smide alle AaB spillere af blod der er under 32 ud så ender vi med at lave en Hobro sæson to (sidst de var oppe) det er vigtigt at få opbygget et sund hierarki igen noget der vil tage et par sæsoner, desuden tror jeg ikke de hjemmegroet spillere er dyrer at have i klubbe så de skal ikke ud det kommer naturligt hvis de ikke præstere inden næste udløb på deres kontrakt. Jeg tænker der skal sikres at vi kan komme til at spille med de samme 11 mere kontinuerligt så måske skal der tilføres 1-2 ellers synes jeg man skal fortsætte med samme trup næste sæson.
Så er jeg mere frisk på ny træner/og eller assistent, men tror ikke det hjælper at skifte igen.

Låst