Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2018, 18:39

Kadrii har spillet 15 kampe i foråret med seks mål og ni assistance. Det er åbenbart ikke godt nok...

Fordi vi var tandløse skal indkøbene være på Messi niveau før de kan accepteres. Bliv lige realistisk, det her er en godt. Og Randers var megalort i efteråret og kort i foråret.

Om han så er den angrebs-typer vi mangler er en anden snak. Jeg tror det vil være et godt match.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 30. maj 2018, 19:34

FIDEL skrev:
30. maj 2018, 16:46
Gaarde6 skrev:
30. maj 2018, 15:57
Hvad lavede kadrii i denne sæson? 6-7 mål? Bliver han købt som angriber, så løser vi ikke ret meget.

I øvrigt er det vildt, hvordan et rygte om han har været i Aalborg, får os til at fare til tasterne herinde, som om handlen er lukket :thumbsup: Lad os nu se om det overhovedet har noget på sig. Som 1 til 1 erstatning for Flores, er det et kanon køb.
7 mål og 10 assists for et svagt hold i bunden.
Det er en spiller som kan spille de 4 forreste pladser. Jeg tror wieghorst helst vil spille med Pohl på toppen og en 5 mands midtbane, og her kunne Kadrii være løsningen som 10'er.
Hvis han er tiltænkt en plads på midten eller kanten, siger jeg bare SÆT IGANG. Men tror også der skal en angriber ind og aflaste og supplere Pohl.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 30. maj 2018, 19:45

Gaarde6 skrev:
30. maj 2018, 19:34
FIDEL skrev:
30. maj 2018, 16:46
Gaarde6 skrev:
30. maj 2018, 15:57
Hvad lavede kadrii i denne sæson? 6-7 mål? Bliver han købt som angriber, så løser vi ikke ret meget.

I øvrigt er det vildt, hvordan et rygte om han har været i Aalborg, får os til at fare til tasterne herinde, som om handlen er lukket :thumbsup: Lad os nu se om det overhovedet har noget på sig. Som 1 til 1 erstatning for Flores, er det et kanon køb.
7 mål og 10 assists for et svagt hold i bunden.
Det er en spiller som kan spille de 4 forreste pladser. Jeg tror wieghorst helst vil spille med Pohl på toppen og en 5 mands midtbane, og her kunne Kadrii være løsningen som 10'er.
Hvis han er tiltænkt en plads på midten eller kanten, siger jeg bare SÆT IGANG. Men tror også der skal en angriber ind og aflaste og supplere Pohl.
Jeg tror desværre ikke vi får en angriber. Jo så skal det være Kadrii. Og jeg tror ikke han er tiltænkt venstrekant, da han er venstrebenet. En god spiller, og vi kan ikke forvente bedre spillere.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Alpa Chino » 30. maj 2018, 20:26

Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 30. maj 2018, 20:47

Jeg synes man skulle tage fat i Erik Rasmussen og så hører hvilke spillere i hans udviklingsprojekt men kunne låne med forkøbsret. Ham Viborg nappede har gjort det meget godt :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 30. maj 2018, 21:51

Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
Den sammenligning har jeg godt nok svært ved at se. Jeppe Kjær er en hurtig angriber og Uffe Bech er en kreativ kantspiller mere ala. Kusk. Skulle man finde en spiller at sammenligne Kjær med i AaB er Pohl nok bedste bud.

Kjær har på to sæsoner scoret 14 mål og lavet 6 assists i 57 kampe. Til sammenligning har Pohl spillet 51 kampe, lavet 9 mål og fire assists. Ja Kjærs stats er bedre, men det er ikke nogen markant forstærkning ifht. hvad vi har så jeg kan ikke se vi skal tage ham. Derudoverr er Kjær 32 og en spiller på den alder, hvor hurtighed er den primære kvalitet det er dumt at satse på. Det kan hurtigt gå den gale vej.

Derudover er det en spiller der har det svært med pres. Bl.a. har han udtalt, at han helst ikke ville skiftes ind da han spillede i AGF fordi han havde det svært med presset. Der er givet højere pres i Århus, men omvendt er det her ikke FCN.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 30. maj 2018, 22:53

Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
Ro på med Rosévinen ;)
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 30. maj 2018, 22:59

Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
De minder kun om hinanden i højde og drøjde... :cheers:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 31. maj 2018, 09:21

Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
Hvad med Uffe Bech, han minder meget om Uffe Bech.

Det ville være en risiko på baggrund af en dårlig periode i Tyskland og skader, men topniveauet er højt som jeg husker det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 31. maj 2018, 09:55

De Fem skrev:
31. maj 2018, 09:21
Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
Hvad med Uffe Bech, han minder meget om Uffe Bech.

Det ville være en risiko på baggrund af en dårlig periode i Tyskland og skader, men topniveauet er højt som jeg husker det.
Er han ikke bedst på højre kanten ligesom Kusk? Sådan husker jeg ham i hvert fald. Han er afgjort en god spiller og en god spillertype, men kan vi få plads til både ham og Kusk?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 31. maj 2018, 10:03

Jakobsen skrev:
31. maj 2018, 09:55
De Fem skrev:
31. maj 2018, 09:21
Alpa Chino skrev:
30. maj 2018, 20:26
Hvad med Jeppe Kjær fra Lyngby? Minder en del om Uffe Bech i type
Hvad med Uffe Bech, han minder meget om Uffe Bech.

Det ville være en risiko på baggrund af en dårlig periode i Tyskland og skader, men topniveauet er højt som jeg husker det.
Er han ikke bedst på højre kanten ligesom Kusk? Sådan husker jeg ham i hvert fald. Han er afgjort en god spiller og en god spillertype, men kan vi få plads til både ham og Kusk?
Der har du nok en meget god pointer. Han står opført som kant, men husker også at han spillede centralt som 10er, men det er måske bare min hukommelse der fejler der?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. maj 2018, 10:24

Uffe Bech, Jeppe Kjær. Det næste bud er vel David Boysen, som også er tidligere Lyngby og var sprød en gang.

De kunne være relevante i andre transfervinduer, men det er afgjort ikke denne sommer.

Uanset hvad, så spiller vi vel med 4 eller 5 på midtbanen og så 1-2 i angrebet. Altså ikke 3 i angrebet, så højrekant er låst til Kusk og der kan kun være tale om venstrekant, centraloffensiv eller angriber. Ikke bare en offensiv spiller.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 31. maj 2018, 10:45

Kan man ikke sælge Pallesen til Randers? Jonny Thomsen er pensionsklar og han han fint udfylde de rolle.

Oplagt for spilleren og begge klubber, nu Børsting har skubbet ham af pinden og PK er evighedsbackup.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 31. maj 2018, 11:04

Tror at der er kød på rygtet om Kadrii, jeg har hørt det nævnt både på Hornevej og i Randerskredse. Et af problemerne i sæsonen, har i min optik været, at der opstår et stort hul mellem de 2 flade 6'ere og den forreste kæde. De gange det har været løst bedst, har været med Risgaard som enten 8'er eller hængende 10'er type. Her kunne jeg sagtens se Kadrii, som også har spoilerpotentiale, modsat Kusk og Rolim, der har være for nemme at løbe forbi i vores første pres. Egentlig er det også småt med støtten til vores angribere fra midtbanen og her ser jeg det allerstørste problem i forhold til at opnå et sammenhængende hold. Som det er nu forsvarer vi med 6 + Rinne og angriber med 2+2, det ser alt for stationært ud. Jeg siger GO til Kadrii, hvis det kan løse sig. Nogen der ved noget om hvor vi står med Rolim?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 31. maj 2018, 12:10

DobbeltA skrev:
31. maj 2018, 11:04
Tror at der er kød på rygtet om Kadrii, jeg har hørt det nævnt både på Hornevej og i Randerskredse. Et af problemerne i sæsonen, har i min optik været, at der opstår et stort hul mellem de 2 flade 6'ere og den forreste kæde. De gange det har været løst bedst, har været med Risgaard som enten 8'er eller hængende 10'er type. Her kunne jeg sagtens se Kadrii, som også har spoilerpotentiale, modsat Kusk og Rolim, der har være for nemme at løbe forbi i vores første pres. Egentlig er det også småt med støtten til vores angribere fra midtbanen og her ser jeg det allerstørste problem i forhold til at opnå et sammenhængende hold. Som det er nu forsvarer vi med 6 + Rinne og angriber med 2+2, det ser alt for stationært ud. Jeg siger GO til Kadrii, hvis det kan løse sig. Nogen der ved noget om hvor vi står med Rolim?
Det er altså for simpelt at se bort fra Kadriis vedvarende skadesproblemer. Vi er nødt til at sikre, at toppen af vores hieraki er så driftsikkert som muligt. Det nytter ikke med flere spillere som Jönsson og Ene der gør vi har vildt hold i FIFA, men i virkeligheden sidder ude størstedelen af deres kontraktperiode, derudover er langt fra deres form og kun spiller godt i meget få kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Reyad » 31. maj 2018, 12:49

Ja, det ville være fedt at købe en færdig spiller, der aldrig har oplevet en nedtur i nogen form. Men vi er ikke Man. City. Derfor skal vi tage chancer med spillere, der har oplevet et dyk (Kusk), eller som har været skadet (Okore), eller som kommer fra en anden kultur (Flores, Bassogog).
Det går nogle gange godt. Andre gange ikke.
Kadrii har et meget højt niveau. Han har niveau til at være en stor profil i Suppen, og det kunne potentielt være en fremragende signing. Såfremt kan ikke koster mange millioner, er han nærmest en drømmespiller for mig. Både som andenangriber, 10'er eller kantspiller. Han har fart, kreativitet og kan udfordre 1-mod-1. Mange af de ting vores hold mangler.
Han kan mange ting. Ja, han kan sågar spille venstre back.
Køb og kryds fingre for succes. Jeg ser succesraten som meget høj i dette tilfælde.

Hvis vi køber Kadrii nu, kan vi tillade os at have is i maven langt hen i transfervinduet.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 31. maj 2018, 13:09

Jakobsen skrev:
31. maj 2018, 12:10
DobbeltA skrev:
31. maj 2018, 11:04
Tror at der er kød på rygtet om Kadrii, jeg har hørt det nævnt både på Hornevej og i Randerskredse. Et af problemerne i sæsonen, har i min optik været, at der opstår et stort hul mellem de 2 flade 6'ere og den forreste kæde. De gange det har været løst bedst, har været med Risgaard som enten 8'er eller hængende 10'er type. Her kunne jeg sagtens se Kadrii, som også har spoilerpotentiale, modsat Kusk og Rolim, der har være for nemme at løbe forbi i vores første pres. Egentlig er det også småt med støtten til vores angribere fra midtbanen og her ser jeg det allerstørste problem i forhold til at opnå et sammenhængende hold. Som det er nu forsvarer vi med 6 + Rinne og angriber med 2+2, det ser alt for stationært ud. Jeg siger GO til Kadrii, hvis det kan løse sig. Nogen der ved noget om hvor vi står med Rolim?
Det er altså for simpelt at se bort fra Kadriis vedvarende skadesproblemer. Vi er nødt til at sikre, at toppen af vores hieraki er så driftsikkert som muligt. Det nytter ikke med flere spillere som Jönsson og Ene der gør vi har vildt hold i FIFA, men i virkeligheden sidder ude størstedelen af deres kontraktperiode, derudover er langt fra deres form og kun spiller godt i meget få kampe.
Jeg ser ikke totalt bort fra Kadriis skadeshistorik, men ser os som en klub, der må tage en chance, hvis vi skal have spillere på rimeligt højt niveau. En skadesfri Kadrii i topform befinder sig for mig at se på kanten af hvad vi kan tiltrække. Han har vist sit værd i en del kampe det sidste halve år i Randers, hvilket jeg synes er nok til at tage en kalkuleret risiko. På den led er han et mindre sats end eks. Safranko. Senest har vi vel haft samme problematik med Okore (har været plaget af skader og IKKE var 100% da han kom til AaB), som vel må betegnes som en succes (når han ikke trækker anti-racist-kortet med fuld tv-dækning).

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 31. maj 2018, 13:17

Reyad skrev:
31. maj 2018, 12:49
Ja, det ville være fedt at købe en færdig spiller, der aldrig har oplevet en nedtur i nogen form. Men vi er ikke Man. City. Derfor skal vi tage chancer med spillere, der har oplevet et dyk (Kusk), eller som har været skadet (Okore), eller som kommer fra en anden kultur (Flores, Bassogog).
Det går nogle gange godt. Andre gange ikke.
Kadrii har et meget højt niveau. Han har niveau til at være en stor profil i Suppen, og det kunne potentielt være en fremragende signing. Såfremt kan ikke koster mange millioner, er han nærmest en drømmespiller for mig. Både som andenangriber, 10'er eller kantspiller. Han har fart, kreativitet og kan udfordre 1-mod-1. Mange af de ting vores hold mangler.
Han kan mange ting. Ja, han kan sågar spille venstre back.
Køb og kryds fingre for succes. Jeg ser succesraten som meget høj i dette tilfælde.

Hvis vi køber Kadrii nu, kan vi tillade os at have is i maven langt hen i transfervinduet.
Præcis. Det er sgu vigtigt, at vi ikke henter endnu en panikløsning til offensiven...host host! Sylvestr og Safranko!
Det glæder mig ihvertfald med et rygte om en god dansk spiller istedet for ukendt lottokupon fra Slovakiet Tanzania. :aabfan:

Som jeg har skrevet før, så tror jeg sgu ikke vi får en decideret angriber. Vi har Pohl, Safranko, Ali og Ramkilde - og dem satses der sandsynligvis på - medmindre Safranko udlejes. Og med Kadrii så er vi dækket nogenlunde ind i angrebet, selvom vi gerne skal op og score dobbelt så mange mål, som vi gjorde i den netop overståede sæson. Jeg tror simpelthen bare, at Pohl vurderes til at være meget vigtig for den måde Wieghorst vil spille på, og målene skal ikke nødvendigvis komme fra ham, men også flere mål fra midtbanen og kanterne. Jeg bliver godt nok overrasket hvis der hentes en decideret angriber.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 31. maj 2018, 16:40

DobbeltA skrev:
31. maj 2018, 13:09
Jakobsen skrev:
31. maj 2018, 12:10
DobbeltA skrev:
31. maj 2018, 11:04
Tror at der er kød på rygtet om Kadrii, jeg har hørt det nævnt både på Hornevej og i Randerskredse. Et af problemerne i sæsonen, har i min optik været, at der opstår et stort hul mellem de 2 flade 6'ere og den forreste kæde. De gange det har været løst bedst, har været med Risgaard som enten 8'er eller hængende 10'er type. Her kunne jeg sagtens se Kadrii, som også har spoilerpotentiale, modsat Kusk og Rolim, der har være for nemme at løbe forbi i vores første pres. Egentlig er det også småt med støtten til vores angribere fra midtbanen og her ser jeg det allerstørste problem i forhold til at opnå et sammenhængende hold. Som det er nu forsvarer vi med 6 + Rinne og angriber med 2+2, det ser alt for stationært ud. Jeg siger GO til Kadrii, hvis det kan løse sig. Nogen der ved noget om hvor vi står med Rolim?
Det er altså for simpelt at se bort fra Kadriis vedvarende skadesproblemer. Vi er nødt til at sikre, at toppen af vores hieraki er så driftsikkert som muligt. Det nytter ikke med flere spillere som Jönsson og Ene der gør vi har vildt hold i FIFA, men i virkeligheden sidder ude størstedelen af deres kontraktperiode, derudover er langt fra deres form og kun spiller godt i meget få kampe.
Jeg ser ikke totalt bort fra Kadriis skadeshistorik, men ser os som en klub, der må tage en chance, hvis vi skal have spillere på rimeligt højt niveau. En skadesfri Kadrii i topform befinder sig for mig at se på kanten af hvad vi kan tiltrække. Han har vist sit værd i en del kampe det sidste halve år i Randers, hvilket jeg synes er nok til at tage en kalkuleret risiko. På den led er han et mindre sats end eks. Safranko. Senest har vi vel haft samme problematik med Okore (har været plaget af skader og IKKE var 100% da han kom til AaB), som vel må betegnes som en succes (når han ikke trækker anti-racist-kortet med fuld tv-dækning).
Jeg er med på, at vi nogle gange må tage chancer. Dog synes jeg ikke man kan sammenligne med Okore. Okore havde skadesproblemer i Villa og er ved at blive fit igen. Som jeg husker det har han kun haft en større skade, hvorimod Kadrii har haft to korsbåndsskader og det er nogle af de giftigste man kan have som jeg har forstået det. Det virker lidt mere som en varende skavant end Okores.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 31. maj 2018, 18:32

Det er også vigtigt at have forståelse for at de seneste transfervinduer nok adskiller sig fra dette. Gaarde har udtalt at vi ikke ville gøre det store væsen på transfermarkedet.

Får vi solgt Flores vil vi have økonomisk råderum til at gøre noget, ellers skal vi nok maks regne med en enkelt forstærkning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst