Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af McMark » 12. jul 2018, 16:32

Forza skrev:
12. jul 2018, 15:26
Yankee skrev:
12. jul 2018, 14:45
McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.
Jeg tror nu også GF’s budget er højere. Vi har oppet vores budget, men tror stadig de topper os i Århus.

Indkøbspris alene kan du ikke bruge som indikator for signon fees, løn samt nuværende lønninger i truppen er en kæmpe ubekendt.
[/quote]

Lige præcis. Jævnført en artikel fra Tipsbladet, som der blev skrevet i februar, så havde AGF et budget på omkring 42 millioner, mens vores ligger på cirka 33 millioner. Der er altså stadig et stykke vej op til Århus. De har i øvrigt mange flere og større sponsorater, end vi har. I sidste sæson lå vi på niveau med OB, som der selvfølgelig har en masse L'easy-millioner.

Uanset om vores budget er større end sidste sæson, så tror jeg stadig ikke, at du skal regne med, at vi har det fjerdestørste.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-spillere
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 12. jul 2018, 16:36

Forza skrev:
12. jul 2018, 15:26
Yankee skrev:
12. jul 2018, 14:45
McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.
Jeg tror nu også GF’s budget er højere. Vi har oppet vores budget, men tror stadig de topper os i Århus.

Indkøbspris alene kan du ikke bruge som indikator for signon fees, løn samt nuværende lønninger i truppen er en kæmpe ubekendt.
Ifølge Tipsbladet i februar 2018 så budgetterne således ud: (mio. kr.)

FCK 130
FCM 75
BIF 75
AGF 42
AaB 33
OB 32
Randers FC 31
FCN 28
SønderjyskE 21
AC Horsens 14
Hobro 14

AGF har været notorisk dårlige på transfermarkedet gennem længere tid. De betaler nogle voldsomme lønninger til middelmådige spillere.

Edit: ok der var en der var hurtigere end mig.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 12. jul 2018, 17:05

Yankee skrev:
12. jul 2018, 11:39
andreasaab89 skrev:
11. jul 2018, 21:59
Jeg tror nu nok vi skal få en ok sæson og blive nr 5-8
Det er et rigtig godt indlæg, du har skrevet, så tag det ikke personligt.

Jeg har bare svoret at jeg vil stå fast og råbe NEJ, det er sgu ikke ok for AaB at være nr. 5-8. Det er for dårligt. Vi har formentlig det 4. højeste budget i ligaen og skal selvfølgelig stile højere. Vi skal ikke acceptere Gaardes glidebane mod bunden af rækken!
Jeg mente ikke personlig jeg syntes 5-8 er OK
Mere at jeg ikke tror de bliver fyringstråede hvis de forsvarer en 6 plads hjem
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. jul 2018, 17:36

Nååå skal vi prøve at liste nogle interessante og realistiske transferemner, som vi evt har mulighed for at hente sidst i vinduet...? Vi skal vel som minimum have en erstatning for Flores hvis han ryger afsted.
Der er selvfølgelig Kadrii, Touttouh og evt. Hjulsager.
Jeg tror ikke der kigges på en decideret frontangriber.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 12. jul 2018, 17:56

Man stiller sig jo snart tilfreds med en hvilken som helst dansk spiller der er i nogenlunde god form og kan sætte 3-4 driblinger og en fornuftig aflevering sammen eller et tilsvarende ordentligt lokum der kan fylde noget i det lille felt og få dem skovlet over stregen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. jul 2018, 18:24

Patmand skrev:
12. jul 2018, 16:36
Forza skrev:
12. jul 2018, 15:26
Yankee skrev:
12. jul 2018, 14:45
McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.
Jeg tror nu også GF’s budget er højere. Vi har oppet vores budget, men tror stadig de topper os i Århus.

Indkøbspris alene kan du ikke bruge som indikator for signon fees, løn samt nuværende lønninger i truppen er en kæmpe ubekendt.
Ifølge Tipsbladet i februar 2018 så budgetterne således ud: (mio. kr.)

FCK 130
FCM 75
BIF 75
AGF 42
AaB 33
OB 32
Randers FC 31
FCN 28
SønderjyskE 21
AC Horsens 14
Hobro 14

AGF har været notorisk dårlige på transfermarkedet gennem længere tid. De betaler nogle voldsomme lønninger til middelmådige spillere.

Edit: ok der var en der var hurtigere end mig.
Prøv at høre Jacob Nielsen-interviewet i Mediano fra tidligere på sommeren. Der er han ikke i tvivl om at AaB har overhalet dem. Det vil du heller ikke finde ret mange i branchen der er.

Jeg giver ikke så meget for Tipsbladets opgørelse, der i høj grad var baseret på 2016-regnskaber. Man sikkert godt lave et regnestykke, hvor man indregner AGFs talent- og scoutingbudget og lignende, hvor de så ligger højere - men det er ikke relevant i denne sammenhæng. Bundlinjen er at vi henter markant dyrere spillere end AGF og OB - så kan man kalde det hvad man vil.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 12. jul 2018, 18:51

Yankee skrev:
12. jul 2018, 18:24
Patmand skrev:
12. jul 2018, 16:36
Forza skrev:
12. jul 2018, 15:26
Yankee skrev:
12. jul 2018, 14:45
McMark skrev:
12. jul 2018, 13:28
Tror ikke vores budget er større end AGF's. Vi har nok det femtestørste budget, hvilket vil sige, at hvis vi ender på femtepladsen, så er det godkendt fra et økonomisk synspunkt. En ottendeplads er til gengæld langt fra godt nok.
Selvfølgelig er det det. Se på sidste sæson. Alle AGFs indkøb var i prislejet 0-2 mio. kr. Alle AaBs var i prislejet 3-5 mio. kr. Vi henter spillere på en klart højere hylde end resten af ligaen minus Kbh, Midtjylland og Brøndby.
Jeg tror nu også GF’s budget er højere. Vi har oppet vores budget, men tror stadig de topper os i Århus.

Indkøbspris alene kan du ikke bruge som indikator for signon fees, løn samt nuværende lønninger i truppen er en kæmpe ubekendt.
Ifølge Tipsbladet i februar 2018 så budgetterne således ud: (mio. kr.)

FCK 130
FCM 75
BIF 75
AGF 42
AaB 33
OB 32
Randers FC 31
FCN 28
SønderjyskE 21
AC Horsens 14
Hobro 14

AGF har været notorisk dårlige på transfermarkedet gennem længere tid. De betaler nogle voldsomme lønninger til middelmådige spillere.

Edit: ok der var en der var hurtigere end mig.
Prøv at høre Jacob Nielsen-interviewet i Mediano fra tidligere på sommeren. Der er han ikke i tvivl om at AaB har overhalet dem. Det vil du heller ikke finde ret mange i branchen der er.

Jeg giver ikke så meget for Tipsbladets opgørelse, der i høj grad var baseret på 2016-regnskaber. Man sikkert godt lave et regnestykke, hvor man indregner AGFs talent- og scoutingbudget og lignende, hvor de så ligger højere - men det er ikke relevant i denne sammenhæng. Bundlinjen er at vi henter markant dyrere spillere end AGF og OB - så kan man kalde det hvad man vil.
Jeg stoler faktisk temmelig meget mere på Tipsbladet end Jacob N....og det tror jeg faktisk du vil finde mange i branchen der gør...

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 12. jul 2018, 19:17

Og Jacob Nielsen er jo helt upartisk og neutral.... Men siden du er så sikker, Yankee, hvad er så dine bud på AGFs udgifter til transfer, signon og løn til de spillere de hentede sidste sommer?

Kan i øvrigt se at mange medier hævder at AKs kontrakt har kostet OB 14-16 mio....

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 12. jul 2018, 19:24

Spillere som kanstrup, Ankersen, sana og pusic får godt
Med løn

Men altså vores 3 seneste indkøb i kusk , okore , Flores og Rinne hæver en god løn helt sikkert
Wurtz og Risgaard får også en god løn

Er mere i tvivl om Safranko og lesniak eksempelvis , men ingen tvivl om at vores lønbudget er banket ekstremt i vejret

Man kan jo se det direkte i regnskabet hvor i en periode stort set kunne køre i 0 uden europa og transfer og hvor vi nu kører pænt i minus

Målt på lønbudget i forhold til konkurrenterne tror jeg aldrig vi har brugt så meget som nu med undtagelse af 98-99 holdet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 12. jul 2018, 19:40

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 19:17
Og Jacob Nielsen er jo helt upartisk og neutral.... Men siden du er så sikker, Yankee, hvad er så dine bud på AGFs udgifter til transfer, signon og løn til de spillere de hentede sidste sommer?

Kan i øvrigt se at mange medier hævder at AKs kontrakt har kostet OB 14-16 mio....
En spiller de ikke betalte overgangssum for. Kusk koster jo samlet set noget mere for os over kontraktperioden.

Faktum er, at vi efterhånden har bundet uhyre mange penge op på lønninger, og at lønbudgettet helt sikkert er steget markant indenfor de sidste par år.
AGF har også haft tungt lønnede spillere som DAP og Duncan der er fortid nu.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 12. jul 2018, 19:45

Gamen skrev:
12. jul 2018, 19:40
Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 19:17
Og Jacob Nielsen er jo helt upartisk og neutral.... Men siden du er så sikker, Yankee, hvad er så dine bud på AGFs udgifter til transfer, signon og løn til de spillere de hentede sidste sommer?

Kan i øvrigt se at mange medier hævder at AKs kontrakt har kostet OB 14-16 mio....
En spiller de ikke betalte overgangssum for. Kusk koster jo samlet set noget mere for os over kontraktperioden.

Faktum er, at vi efterhånden har bundet uhyre mange penge op på lønninger, og at lønbudgettet helt sikkert er steget markant indenfor de sidste par år.
AGF har også haft tungt lønnede spillere som DAP og Duncan der er fortid nu.
Det har du ret i. Men vi har altså også en røvfuld af unge spillere, der får en is og lidt håndører om måneden....og det har GF altså ikke.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 12. jul 2018, 19:51

Okay Gamen, faktum er at AaB i hvert fald ikke spilder lønkroner på din bror... Du er vist lige så upartisk som Jacob Nielsen og Marc Rieper når det kommer til AaB....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. jul 2018, 20:05

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 19:17
Og Jacob Nielsen er jo helt upartisk og neutral.... Men siden du er så sikker, Yankee, hvad er så dine bud på AGFs udgifter til transfer, signon og løn til de spillere de hentede sidste sommer?

Kan i øvrigt se at mange medier hævder at AKs kontrakt har kostet OB 14-16 mio....
AGF brugte 1-2 mio. på: Møller (fri), Kanstrup (fri), Ankersen (0,5), Sana (fri), Guira (0,5), Riel (0,75), Højer (fri), Blume (fri), Pusic (leje)

https://www.bt.dk/fodbold/agf-paa-rov-i ... en-billigt
https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... e-profiler

AaB brugte 15-20 mio. kr. på: Rinne (3), Okore (4), Safranko (4), Pallesen (3), Lesniak (fri) og Kusk (5).

Uanset hvordan man gør det op, så er bundlinjen at vi henter markant dyrere spillere end AGF. De henter Kanstrup på fri - vi køber Okore. De henter Frederik Møller på fri - vi køber Pallesen. De køber Ankersen næsten gratis - vi køber Kusk. Hele tiden er vi altså pris- og navnemæssigt et step højere end AGF.

Hvis man ikke tror på mine tal, så prøv at se AaBs forventninger til de næste par regnskabsår. Her har man allerede indregnet enorme underskud fordi der skal afskrives og betales løn på de ovennævnte transfers. Det handler derfor ikke om at vi har "hævet budgettet" og kommer til at have kæmpe råderum - vi har bare købt så tungt ind at vi helt automatisk ligger med et højere omkostninger end AGF de næste tre år som det ser ud lige nu.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 12. jul 2018, 20:13

Yankee, løn og signon fees.... transferfri er ikke lig med gratis. Eller det er måske din antagelse?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. jul 2018, 20:14

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 19:51
Okay Gamen, faktum er at AaB i hvert fald ikke spilder lønkroner på din bror... Du er vist lige så upartisk som Jacob Nielsen og Marc Rieper når det kommer til AaB....
Hvem er Gamens bror?
Anyway så skal vi til at se afkast fra de nævnte investeringer. Særligt Okore bør være meget mere stabil i den kommende sæson.
Det er bare bekymrende, at vores trænere ikke har fået nok ud af hver enkelt spiller...!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 12. jul 2018, 20:21

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 20:13
Yankee, løn og signon fees.... transferfri er ikke lig med gratis. Eller det er måske din antagelse?
Med løn bliver det jo bare værre for os ?

Okore - kanstrup? Okore får mest løn
Ankersen - kusk ? Kusk mest løn

Det er også derfor jeg mener gaarde og MW er dybt forfærdelige ... vi har investeret ekstremt massivt i truppen, alligevel har den kæmpe mangler

Samtidigt har vi en træner der så intet for ud af det materiale vi trods alt har

Men vi må altså også kigge på vores talentudvikling som her stået stille i 4-5 år

Siden vi spyttede kusk, Thomsen, Lukas, spalvis, ahlmann etc ud har det været den ene middelmådige varer efter den anden. Det er vel kun Mæhle der virkelig kunne noget ekstra i de senere år ??
Den falder selvfølgelig tilbage på talentafdelingen. Men igen mener jeg også MW har lidt af skylden.... AaB’s spillestil er altså ikke den nemmeste for unge spillere at få lov at stråle i...
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 12. jul 2018, 20:26

Nej. Med løn og signon bliver det værst for AGF.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 12. jul 2018, 20:52

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 20:26
Nej. Med løn og signon bliver det værst for AGF.
Rinne, Pallesen, okore, kusk, Safranko

Vs

Møller, kanstrup, Ankersen, sana, riel

Hvis du virkelig mener AaB har købt billigere end AGF når du inkluderer transfer, sign on og løn må du være sindsyg . Eller også må AGF betale milloner jeg ikke kender til
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 12. jul 2018, 20:55

Stefanovic skrev:
12. jul 2018, 19:51
Okay Gamen, faktum er at AaB i hvert fald ikke spilder lønkroner på din bror... Du er vist lige så upartisk som Jacob Nielsen og Marc Rieper når det kommer til AaB....
A’ hva’? Hvad i alverden har det med min bror at gøre?

Hvorfor i alverden skulle jeg være upartisk?

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 12. jul 2018, 23:04

Til alle dem der brokker sig over, at der ingen ting sker..

Ku’ man forestille sig, at man fra Gaarde’s side har tænkt sig at omgøre de sidste sommer transfervinduer, hvor man har handlet markant ind -og denne gang har tænkt sig at vente til den ene eller de to rigtige profiler er klar til at tage til AaB.

Måske man har indset, at vejen frem for AaB er, at indkøbene skal være “sikre” transfers i stil med Okore, Kusk, Rinne - således at der er tale om klare forstærkninger, der kan løfte holdet og som også talenterne kan læne sig op af.

At man ikke gider flere lottokuponer som Safranko, Lesniak, Meilinger, Holgersson, Sylvestr mv.

Hvis det er tilfældet, så venter jeg gerne til sidst i transfervinduet førend forstærkningen dukker op.

De dygtige spillere har typisk ambitioner og drømme om udland mv, der går forud for en kontrakt med AaB. Når disse ting så måske ikke virker til at lykkes, da kan vi slå til.

Jeg vil hellere bevare status quo end at skrive kontrakt med flere ukendte udenlandske spillere. Safranko berettiger på ingen måde, at vores egne talenter skal havne på bænken og det han indtil nu har vist ku’ man vel ha’ fået fra en Sebastian Grønning..

Flores ud
Bashkim Kadrii ind

Låst