Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 12. jul 2018, 23:15

Runschen skrev:
12. jul 2018, 23:04
Til alle dem der brokker sig over, at der ingen ting sker..

Ku’ man forestille sig, at man fra Gaarde’s side har tænkt sig at omgøre de sidste sommer transfervinduer, hvor man har handlet markant ind -og denne gang har tænkt sig at vente til den ene eller de to rigtige profiler er klar til at tage til AaB.

Måske man har indset, at vejen frem for AaB er, at indkøbene skal være “sikre” transfers i stil med Okore, Kusk, Rinne - således at der er tale om klare forstærkninger, der kan løfte holdet og som også talenterne kan læne sig op af.

At man ikke gider flere lottokuponer som Safranko, Lesniak, Meilinger, Holgersson, Sylvestr mv.

Hvis det er tilfældet, så venter jeg gerne til sidst i transfervinduet førend forstærkningen dukker op.

De dygtige spillere har typisk ambitioner og drømme om udland mv, der går forud for en kontrakt med AaB. Når disse ting så måske ikke virker til at lykkes, da kan vi slå til.

Jeg vil hellere bevare status quo end at skrive kontrakt med flere ukendte udenlandske spillere. Safranko berettiger på ingen måde, at vores egne talenter skal havne på bænken og det han indtil nu har vist ku’ man vel ha’ fået fra en Sebastian Grønning..

Flores ud
Bashkim Kadrii ind
Det passer altså ikke helt, hvad du skriver der. Hvornår spillerne bliver hentet har absolut intet at gøre med, at de er lottokuponer. Holgersson havde AaB altså haft øje på (og forhandlet med) igennem flere måneder, hvilket formentlig er længere end langt de fleste andre indkøb foretaget i denne periode. Du kan ikke sammenligne monsterindkøb som Okore, Kusk og Rinne med de andre. Vores spillere kan ikke koste 5+ mio. hver gang, eller være venner af huset. Vi er nødt til også at satse i ny og næ, og ramme rigtigt. Det har vi så ikke gjort.

At være aktiv på transfermarkedet handler i ligeså høj grad om at agere mellem vinduerne, ikke vente på at slå til i 11. time hver gang. Det er en transferstrategi som man ikke hverken kan (og forhåbentlig heller ikke vil) forlade sig på i en klub af AaB's størrelse. Jeg ved godt Lynge brugte den, men det var så absolut heller ikke altid til AaB's fordel. Sidst i transfervinduet er der spillet 8 runder. Hvad i alverden skal vi bruge en spiller til, hvis han først er faldet ind på holdet når vi har spillet halvdelen af grundspillet? Vi skal ikke have flere Rolim'er, som er ubekendte formmæssigt indtil langt, langt inde i sæsonen.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Runschen » 12. jul 2018, 23:51

Jeg skriver på intet tidspunkt, at dét, at spillerne er hentet ind først i transfervinduer gør dem til lottokuponer.

Jeg mener godt du kan sammenligne indkøbene med hinanden på tværs af pris. Måske ikke spiller versus spiller, men så på et mere transfer strategisk plan.
For hvis der økonomisk går 1 Kasper Kusk på 3 spillere i Safranko, Meilinger, Holgersson-klassen, så ved jeg godt hvad jeg foretrækker at gå med.

Jeg ser ikke nogen grund til at man skal “satse” når det kommer til transfers. Jeg mener man skal satse når det kommer til vores talenter og så spille “safe”, hvad angår indkøbs strategi.


Jeg er enig med dig i, at det handler om at være aktiv i mellem transfervinduerne og vil da også i den ideelle verden helst have spillerne på plads i opstartsfasen, men fordi man skriver kontrakt med Okore kort før vinduet lukker I er det jo ikke ens betydende med, at interessen og selve købet bygger på længere tids arbejde. Jeg taler jo ikke om sidste-minuts-panik handler.

Din præmis for at bringe Rolims eksempel i spil køber jeg ikke helt, for det der gjorde den handel ærgelig var ikke det faktum at han skulle bruge tid på at komme i form, men snarere at der var tale om en 1årig leje aftale. Havde Rolim fået en 3 årig kontrakt (læs som Kusk, Okore, Rinne), så levede jeg fint med opstartsperioden.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2018, 00:01

Runschen skrev:
12. jul 2018, 23:51
Jeg skriver på intet tidspunkt, at dét, at spillerne er hentet ind først i transfervinduer gør dem til lottokuponer.

Jeg mener godt du kan sammenligne indkøbene med hinanden på tværs af pris. Måske ikke spiller versus spiller, men så på et mere transfer strategisk plan.
For hvis der økonomisk går 1 Kasper Kusk på 3 spillere i Safranko, Meilinger, Holgersson-klassen, så ved jeg godt hvad jeg foretrækker at gå med.

Jeg ser ikke nogen grund til at man skal “satse” når det kommer til transfers. Jeg mener man skal satse når det kommer til vores talenter og så spille “safe”, hvad angår indkøbs strategi.


Jeg er enig med dig i, at det handler om at være aktiv i mellem transfervinduerne og vil da også i den ideelle verden helst have spillerne på plads i opstartsfasen, men fordi man skriver kontrakt med Okore kort før vinduet lukker I er det jo ikke ens betydende med, at interessen og selve købet bygger på længere tids arbejde. Jeg taler jo ikke om sidste-minuts-panik handler.

Din præmis for at bringe Rolims eksempel i spil køber jeg ikke helt, for det der gjorde den handel ærgelig var ikke det faktum at han skulle bruge tid på at komme i form, men snarere at der var tale om en 1årig leje aftale. Havde Rolim fået en 3 årig kontrakt (læs som Kusk, Okore, Rinne), så levede jeg fint med opstartsperioden.
Men vi har ikke råd til at alle vores indkøb skal ligge i den prisklasse. Og du kan ikke sammenligne én kendt spiller, som vi kun får fordi han er tidl. AaB'er, med spillere som kommer fra et andet marked, til en anden pris.
Vi skal kunne ramme billigere spillere der giver værdi til holdet. Ligesom Brøndby gjorde sidste sæson med spillere som Jung og Halimi.

Vi har i forvejen satset og har nu efterhånden samlet ret mange "talenter", der ikke bidrager med særligt meget andet end bredde og mediokre præstationer. Vi har brug for spillere der kan gøre en forskel, men vi har ikke råd til kun at gå efter spillere som mange andre nordiske klubber også er ude efter - vi kan ikke danse med hver gang. Derfor skal vi også operere på andre markeder - som med Rolim.

Når Gaarde ikke handler, så er det måske fordi han er mindst ligeså presset på sit levebrød som Wieghorst. Basso-pengene er brugt uden synderlig effekt, og det giver AaB problemer fremadrettet. Vi skal nu igen til at sælge spillere, for at komme i nærheden af at købe noget der er tilnærmelsesvis over Pallesen-niveau.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. jul 2018, 00:22

Gamen skrev:
13. jul 2018, 00:01
Runschen skrev:
12. jul 2018, 23:51
Jeg skriver på intet tidspunkt, at dét, at spillerne er hentet ind først i transfervinduer gør dem til lottokuponer.

Jeg mener godt du kan sammenligne indkøbene med hinanden på tværs af pris. Måske ikke spiller versus spiller, men så på et mere transfer strategisk plan.
For hvis der økonomisk går 1 Kasper Kusk på 3 spillere i Safranko, Meilinger, Holgersson-klassen, så ved jeg godt hvad jeg foretrækker at gå med.

Jeg ser ikke nogen grund til at man skal “satse” når det kommer til transfers. Jeg mener man skal satse når det kommer til vores talenter og så spille “safe”, hvad angår indkøbs strategi.


Jeg er enig med dig i, at det handler om at være aktiv i mellem transfervinduerne og vil da også i den ideelle verden helst have spillerne på plads i opstartsfasen, men fordi man skriver kontrakt med Okore kort før vinduet lukker I er det jo ikke ens betydende med, at interessen og selve købet bygger på længere tids arbejde. Jeg taler jo ikke om sidste-minuts-panik handler.

Din præmis for at bringe Rolims eksempel i spil køber jeg ikke helt, for det der gjorde den handel ærgelig var ikke det faktum at han skulle bruge tid på at komme i form, men snarere at der var tale om en 1årig leje aftale. Havde Rolim fået en 3 årig kontrakt (læs som Kusk, Okore, Rinne), så levede jeg fint med opstartsperioden.
Men vi har ikke råd til at alle vores indkøb skal ligge i den prisklasse. Og du kan ikke sammenligne én kendt spiller, som vi kun får fordi han er tidl. AaB'er, med spillere som kommer fra et andet marked, til en anden pris.
Vi skal kunne ramme billigere spillere der giver værdi til holdet. Ligesom Brøndby gjorde sidste sæson med spillere som Jung og Halimi.

Vi har i forvejen satset og har nu efterhånden samlet ret mange "talenter", der ikke bidrager med særligt meget andet end bredde og mediokre præstationer. Vi har brug for spillere der kan gøre en forskel, men vi har ikke råd til kun at gå efter spillere som mange andre nordiske klubber også er ude efter - vi kan ikke danse med hver gang. Derfor skal vi også operere på andre markeder - som med Rolim.

Når Gaarde ikke handler, så er det måske fordi han er mindst ligeså presset på sit levebrød som Wieghorst. Basso-pengene er brugt uden synderlig effekt, og det giver AaB problemer fremadrettet. Vi skal nu igen til at sælge spillere, for at komme i nærheden af at købe noget der er tilnærmelsesvis over Pallesen-niveau.
Vi kan tale fra nu af til dommedag, men begynder Pohl og Safranko at score på deres chancer, så ser det pludselig lysere ud. Men jeg er enig med dig i det du skriver.
Wieghorst har i mine øjne slet ikke formået at udvikle spillerne individuelt og som hold. Jeg gad sgu godt at se hvad en anden træner kunne få ud af truppen fx Kuhn eller Hjulmand.
Desuden kan wieghorst ikke tiltrække spillere lige undtagen Okore.
Jeg tror at et af problemerne er, at spillet bliver for krampagtigt under wieghorst, da spillerne skal tænke for meget istedet for at give den gas. Vi er altså hverken Barcelona eller Bayern.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 13. jul 2018, 00:23

Jeg kan mærke der snart kommer noget ud af Gaarde....min højre storetå begynder at klø! Det plejer at betyde en angriber af en hvis klasse!!!!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af swfc » 13. jul 2018, 01:27

raekkeettre skrev:
13. jul 2018, 00:23
Jeg kan mærke der snart kommer noget ud af Gaarde....min højre storetå begynder at klø! Det plejer at betyde en angriber af en hvis klasse!!!!
Så hvornår har din storetå kløet sidst?
AaB i hjertet

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 13. jul 2018, 08:22

Lige før jeg vil vove den påstand at uagtet hvilke spillere man henter så kommer AaB ikke i top6.
Og nu snakker vi realistiske transfers. (Ikke messi) :-)
Under MW er der bare ikke en spillestil/komcept defr AaB top 6.
Ser man hans samlede point gennemsnit i hele hans periode - jamen så er man i nedrykningsfare.
Jeg savner et koncept og en eller 2 formationer hvor man spiller udfra de typer man har til rådighed ..
Flores - nej ham har måske ikke shinet - men derfor er han ik en dårlig spiller.
Han bliver bare brugt på en kant med defensive pligter. Duer jo ik.
Nu skal risgaard på kanten i et 4-4-2
Det skriger jo til himlen..
Brugen af magnus - der ikke er start 11 materiale.

Svært at sige hvad man ønsker mår man ikke kender konceptet. Optimalt hvis det var 4-4-2
Jamen så en midt stopper
Venstre kant
En 8er oh næste år en 6er
Og så en fuldblods angriber der kan afslutte og placee sig.

Men gisp - hvad får vi ved vindues lukningen?

Savner en rolim.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 13. jul 2018, 09:08

swfc skrev:
13. jul 2018, 01:27
raekkeettre skrev:
13. jul 2018, 00:23
Jeg kan mærke der snart kommer noget ud af Gaarde....min højre storetå begynder at klø! Det plejer at betyde en angriber af en hvis klasse!!!!
Så hvornår har din storetå kløet sidst?
Haha.....et stykke siden.

Men hvorfor ikke købe Pål og samtidig udleje Safranko tilbage til Hobro.....win/win

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 13. jul 2018, 09:19

raekkeettre skrev:
13. jul 2018, 09:08

Men hvorfor ikke købe Pål og samtidig udleje Safranko tilbage til Hobro.....win/win
Hobro sælger jo ikke Pål billigt så den kan du godt skyde en hvid pil efter, med mindre AaB pludselig får lavet det store Flores salg der ser mere og mere usandsynlig ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 13. jul 2018, 09:32

baresi skrev:
13. jul 2018, 08:22
Lige før jeg vil vove den påstand at uagtet hvilke spillere man henter så kommer AaB ikke i top6.
Og nu snakker vi realistiske transfers. (Ikke messi) :-)
Under MW er der bare ikke en spillestil/komcept defr AaB top 6.
Ser man hans samlede point gennemsnit i hele hans periode - jamen så er man i nedrykningsfare.
Jeg savner et koncept og en eller 2 formationer hvor man spiller udfra de typer man har til rådighed ..
Flores - nej ham har måske ikke shinet - men derfor er han ik en dårlig spiller.
Han bliver bare brugt på en kant med defensive pligter. Duer jo ik.
Nu skal risgaard på kanten i et 4-4-2
Det skriger jo til himlen..
Brugen af magnus - der ikke er start 11 materiale.

Svært at sige hvad man ønsker mår man ikke kender konceptet. Optimalt hvis det var 4-4-2
Jamen så en midt stopper
Venstre kant
En 8er oh næste år en 6er
Og så en fuldblods angriber der kan afslutte og placee sig.

Men gisp - hvad får vi ved vindues lukningen?

Savner en rolim.
Jeg er helt enig - også det jeg kommer frem til hver aften inden jeg skal sove :thumbsup:

MEN det er i den virkelige verden bare sådan som andre også skriver at vi skal prøve at gøre de nuværende spillere bedre og spille unge spillere ind på holdet ligegyldigt hvor gode/dårlige de er. Det er filosofien.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 13. jul 2018, 10:07

Glenn Francisco skrev:
13. jul 2018, 09:32
baresi skrev:
13. jul 2018, 08:22
Lige før jeg vil vove den påstand at uagtet hvilke spillere man henter så kommer AaB ikke i top6.
Og nu snakker vi realistiske transfers. (Ikke messi) :-)
Under MW er der bare ikke en spillestil/komcept defr AaB top 6.
Ser man hans samlede point gennemsnit i hele hans periode - jamen så er man i nedrykningsfare.
Jeg savner et koncept og en eller 2 formationer hvor man spiller udfra de typer man har til rådighed ..
Flores - nej ham har måske ikke shinet - men derfor er han ik en dårlig spiller.
Han bliver bare brugt på en kant med defensive pligter. Duer jo ik.
Nu skal risgaard på kanten i et 4-4-2
Det skriger jo til himlen..
Brugen af magnus - der ikke er start 11 materiale.

Svært at sige hvad man ønsker mår man ikke kender konceptet. Optimalt hvis det var 4-4-2
Jamen så en midt stopper
Venstre kant
En 8er oh næste år en 6er
Og så en fuldblods angriber der kan afslutte og placee sig.

Men gisp - hvad får vi ved vindues lukningen?

Savner en rolim.
Jeg er helt enig - også det jeg kommer frem til hver aften inden jeg skal sove :thumbsup:

MEN det er i den virkelige verden bare sådan som andre også skriver at vi skal prøve at gøre de nuværende spillere bedre og spille unge spillere ind på holdet ligegyldigt hvor gode/dårlige de er. Det er filosofien.
Enig med dig -er bare SÅ frustreret over at man ikke handler på hvad der åbenlyst er et fejlcast af en træner.
Men med det vi har vil jeg gerne udfordre stilen lidt.

Antaget at vi IKKE får spillere ind eller solgt ville jeg starte sån her:
Rinne
Børsting - okore -P - ahlmann
Wurtz - Risgaard
Kusk - Flores - thellufsen
Wessam

Spændende tanke kunne være hjulsager og Thomsen 🙈🙈

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kempes » 13. jul 2018, 10:32

I denne sæson så jeg gerne at man prøvede en taktik lidt inspireret af Belgiens VM-hold. Altså 3 i bagkæden og offensive backs. Centralt er et relativt højt pres (især mod suppens svagere hold) samt gode omstillinger.

Med 3 i bagkæden, ville det give dem frihed til - på skift - at træde ud af formationen og føre bolden frem, uden at et boldtab nødvendigvis får alvorlige konsekvenser. Generelt tror jeg at Okores spillestil passer som fod i hose til den opstilling.

Med de spillere vi har i truppen kunne det give følgende start-11er:

Rinne
Okore - KP - Abildgård
Børsting - Flores - Wurtz - Ahlmann
Kusk Thellufsen
Pohl

Tror Flores ville kunne fungere fint som CM, da han faktisk er OK i presspillet. Hans force på positionen er dog især hans blik for spillet.

Alternativt kunne vi godt bruge spillere som Vito Mistrati eller Alexander Jacobsen til den plads, selv om jeg ville elske at se Nicolai Thomsen i den rolle.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af dyhrmaN » 13. jul 2018, 11:55

Kempes skrev:
13. jul 2018, 10:32
I denne sæson så jeg gerne at man prøvede en taktik lidt inspireret af Belgiens VM-hold. Altså 3 i bagkæden og offensive backs. Centralt er et relativt højt pres (især mod suppens svagere hold) samt gode omstillinger.

Med 3 i bagkæden, ville det give dem frihed til - på skift - at træde ud af formationen og føre bolden frem, uden at et boldtab nødvendigvis får alvorlige konsekvenser. Generelt tror jeg at Okores spillestil passer som fod i hose til den opstilling.

Med de spillere vi har i truppen kunne det give følgende start-11er:

Rinne
Okore - KP - Abildgård
Børsting - Flores - Wurtz - Ahlmann
Kusk Thellufsen
Pohl

Tror Flores ville kunne fungere fint som CM, da han faktisk er OK i presspillet. Hans force på positionen er dog især hans blik for spillet.

Alternativt kunne vi godt bruge spillere som Vito Mistrati eller Alexander Jacobsen til den plads, selv om jeg ville elske at se Nicolai Thomsen i den rolle.
Alle kan se, at Flores ville være en gevinst centralt. Alle kan også se, at to 6ere og uden andre centrale midtbanespillere ikke fungerer. Det vil sige, alle undtagen MW.
Jeg tror ikke, at Flores kommer tilbage. Det så ret meget ud som om, han havde pakket tasken og forladt Aalborg for good.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. jul 2018, 12:02

dyhrmaN skrev:
13. jul 2018, 11:55
Kempes skrev:
13. jul 2018, 10:32
I denne sæson så jeg gerne at man prøvede en taktik lidt inspireret af Belgiens VM-hold. Altså 3 i bagkæden og offensive backs. Centralt er et relativt højt pres (især mod suppens svagere hold) samt gode omstillinger.

Med 3 i bagkæden, ville det give dem frihed til - på skift - at træde ud af formationen og føre bolden frem, uden at et boldtab nødvendigvis får alvorlige konsekvenser. Generelt tror jeg at Okores spillestil passer som fod i hose til den opstilling.

Med de spillere vi har i truppen kunne det give følgende start-11er:

Rinne
Okore - KP - Abildgård
Børsting - Flores - Wurtz - Ahlmann
Kusk Thellufsen
Pohl

Tror Flores ville kunne fungere fint som CM, da han faktisk er OK i presspillet. Hans force på positionen er dog især hans blik for spillet.

Alternativt kunne vi godt bruge spillere som Vito Mistrati eller Alexander Jacobsen til den plads, selv om jeg ville elske at se Nicolai Thomsen i den rolle.
Alle kan se, at Flores ville være en gevinst centralt. Alle kan også se, at to 6ere og uden andre centrale midtbanespillere ikke fungerer. Det vil sige, alle undtagen MW.
Jeg tror ikke, at Flores kommer tilbage. Det så ret meget ud som om, han havde pakket tasken og forladt Aalborg for good.
Tja han håbede nok på det, men hvis ikke AaB får et godt nok bud, så må Flores jo blive og opfylde sin kontrakt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2018, 12:20

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... a-blavitt/

Jeg ved ikke om det kunne være af interesse. Mix Diskerud har i hvert fald tidligere været en rigtigt dygtig spiller.
Er ejet af Man City, så han skal lånes ud, hvis det er.
Er lige blevet kåret til forårets spiller i IFK. Meget versatil spiller.

Rasmus Jönsson er i øvrigt tilbage på det niveau hvor han hører til - Superettan. Han har skrevet en kort kontrakt med Helsingborg.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 13. jul 2018, 14:56

Kempes skrev:
13. jul 2018, 10:32
I denne sæson så jeg gerne at man prøvede en taktik lidt inspireret af Belgiens VM-hold. Altså 3 i bagkæden og offensive backs. Centralt er et relativt højt pres (især mod suppens svagere hold) samt gode omstillinger.

Med 3 i bagkæden, ville det give dem frihed til - på skift - at træde ud af formationen og føre bolden frem, uden at et boldtab nødvendigvis får alvorlige konsekvenser. Generelt tror jeg at Okores spillestil passer som fod i hose til den opstilling.

Med de spillere vi har i truppen kunne det give følgende start-11er:

Rinne
Okore - KP - Abildgård
Børsting - Flores - Wurtz - Ahlmann
Kusk Thellufsen
Pohl

Tror Flores ville kunne fungere fint som CM, da han faktisk er OK i presspillet. Hans force på positionen er dog især hans blik for spillet.

Alternativt kunne vi godt bruge spillere som Vito Mistrati eller Alexander Jacobsen til den plads, selv om jeg ville elske at se Nicolai Thomsen i den rolle.
Den synes Jeg også ser ret spændende ud.
Og Pohl ville jeg bytte med Wessam. Wessam er en teknisk dygtig afslutter og sparker gode frispark.
Pohl gør mange ting rigtig men hans afslutninger ig koldblodighed er en mangelvare.

Din opstilling med thomsen eller hjulsager som 8er of Flores op ved siden af kusk - super spændende .
Tror også denne stil passer bedre til AaB nu
Tjek

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. jul 2018, 16:16

Gamen skrev:
13. jul 2018, 00:01
Runschen skrev:
12. jul 2018, 23:51
Jeg skriver på intet tidspunkt, at dét, at spillerne er hentet ind først i transfervinduer gør dem til lottokuponer.

Jeg mener godt du kan sammenligne indkøbene med hinanden på tværs af pris. Måske ikke spiller versus spiller, men så på et mere transfer strategisk plan.
For hvis der økonomisk går 1 Kasper Kusk på 3 spillere i Safranko, Meilinger, Holgersson-klassen, så ved jeg godt hvad jeg foretrækker at gå med.

Jeg ser ikke nogen grund til at man skal “satse” når det kommer til transfers. Jeg mener man skal satse når det kommer til vores talenter og så spille “safe”, hvad angår indkøbs strategi.


Jeg er enig med dig i, at det handler om at være aktiv i mellem transfervinduerne og vil da også i den ideelle verden helst have spillerne på plads i opstartsfasen, men fordi man skriver kontrakt med Okore kort før vinduet lukker I er det jo ikke ens betydende med, at interessen og selve købet bygger på længere tids arbejde. Jeg taler jo ikke om sidste-minuts-panik handler.

Din præmis for at bringe Rolims eksempel i spil køber jeg ikke helt, for det der gjorde den handel ærgelig var ikke det faktum at han skulle bruge tid på at komme i form, men snarere at der var tale om en 1årig leje aftale. Havde Rolim fået en 3 årig kontrakt (læs som Kusk, Okore, Rinne), så levede jeg fint med opstartsperioden.
Men vi har ikke råd til at alle vores indkøb skal ligge i den prisklasse. Og du kan ikke sammenligne én kendt spiller, som vi kun får fordi han er tidl. AaB'er, med spillere som kommer fra et andet marked, til en anden pris.
Vi skal kunne ramme billigere spillere der giver værdi til holdet. Ligesom Brøndby gjorde sidste sæson med spillere som Jung og Halimi.

Vi har i forvejen satset og har nu efterhånden samlet ret mange "talenter", der ikke bidrager med særligt meget andet end bredde og mediokre præstationer. Vi har brug for spillere der kan gøre en forskel, men vi har ikke råd til kun at gå efter spillere som mange andre nordiske klubber også er ude efter - vi kan ikke danse med hver gang. Derfor skal vi også operere på andre markeder - som med Rolim.

Når Gaarde ikke handler, så er det måske fordi han er mindst ligeså presset på sit levebrød som Wieghorst. Basso-pengene er brugt uden synderlig effekt, og det giver AaB problemer fremadrettet. Vi skal nu igen til at sælge spillere, for at komme i nærheden af at købe noget der er tilnærmelsesvis over Pallesen-niveau.
Synes du er hård ved vores talenter. De har slet ikke samme betingelser for at præstere som i fx 13/14,da vores bærende spillere de seneste år har kæmpet med deres eget spil.samtidig har vi haft mange tilgange.
Desuden så tror jeg Thellufsen får sit endelige gennembrud i denne sæson. Og Børsting slog vores nyindkøbte højreback af.
Pohl er trods sine mange afbrændere også en succeshistorie, og han har manglet støtte offensivt. Wessam har indtil videre også vist, at han har potentiale.
MC og Abildgaard har trods alt også udviklet sig i sidste sæson.
Alt i alt handler det om at fundamentet og balancen på holdet ikke har været godt nok til at vores talenter kan præstere.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 13. jul 2018, 18:32

Jeg har lige set 30 min af Abnor Mucolli fra Vejle. Det er nok. Shit et talent! Sikkert udenfor vores budget dog.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 13. jul 2018, 18:40

Kokkefar skrev:
13. jul 2018, 18:32
Jeg har lige set 30 min af Abnor Mucolli fra Vejle. Det er nok. Shit et talent! Sikkert udenfor vores budget dog.
Haha jeg var lige på vej herind for at skrive det samme, der er lidt mini modric over, shit han er god :D

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 13. jul 2018, 18:47

troelsh skrev:
13. jul 2018, 18:40
Kokkefar skrev:
13. jul 2018, 18:32
Jeg har lige set 30 min af Abnor Mucolli fra Vejle. Det er nok. Shit et talent! Sikkert udenfor vores budget dog.
Haha jeg var lige på vej herind for at skrive det samme, der er lidt mini modric over, shit han er god :D
Helt vildt! Sygt overblik og klasse teknik. Ham gad man godt have som 8'er eller 10'er i AaB. Og kun 18 år :o

Låst