Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 17. jul 2018, 14:54

Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
Om jeg fatter at man IGEN mener at offensiven er det vigtigste?!
Ja offensiven er vigtig og en kant. en 8'er eller en målmaskine vil i den grad pynte på vores hold.
Men man kunne lige starte med positionen, hvor vi har været KLART mest udfordret gennem flere sæsoner.
Det centrale forsvar SKAL styrkes! Se i øvrigt highlightsene der er i linket og se Blåbjerg skøjte rundt.

Der er mange og lange snakke herinde om, hvorfor MW spiller med 2 seksere. Og det gør manden jo netop fordi den enen plads i vores centrale forsvar, er skræmmende dårlig besat! Startede man nu dette transfer vindue med at lande en profil, som makker til Okore. Så vil det åbne op for at spille med kun en 6'er. Så kan man sætte Risgård op, hvor han er bedst og det vil aflaste vores angribere lidt i jagten på mål.

Min spådom (som den har været igennem laaaang tid er) at så længe vores centrale forsvar er så elendig besat på den ene plads. Ja så længe kommer vi til at spille med 2 seksere! Og så længe vil vi skal kæmpe med at skabe chancer og mål.

Synes det er skræmmende at man ikke har 2 centrale forsvarspillere, med bare at acceptabelt niveau.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 17. jul 2018, 15:08

Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview
Det er rigtigt klogt at man ikke vil ud og bruge en masse penge på spillerindkøb når man stædigt holder fast på ikke at ville bruge en krone på scouting.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 17. jul 2018, 15:26

Gaarde6 skrev:
17. jul 2018, 14:54
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
Om jeg fatter at man IGEN mener at offensiven er det vigtigste?!
Ja offensiven er vigtig og en kant. en 8'er eller en målmaskine vil i den grad pynte på vores hold.
Men man kunne lige starte med positionen, hvor vi har været KLART mest udfordret gennem flere sæsoner.
Det centrale forsvar SKAL styrkes! Se i øvrigt highlightsene der er i linket og se Blåbjerg skøjte rundt.

Der er mange og lange snakke herinde om, hvorfor MW spiller med 2 seksere. Og det gør manden jo netop fordi den enen plads i vores centrale forsvar, er skræmmende dårlig besat! Startede man nu dette transfer vindue med at lande en profil, som makker til Okore. Så vil det åbne op for at spille med kun en 6'er. Så kan man sætte Risgård op, hvor han er bedst og det vil aflaste vores angribere lidt i jagten på mål.

Min spådom (som den har været igennem laaaang tid er) at så længe vores centrale forsvar er så elendig besat på den ene plads. Ja så længe kommer vi til at spille med 2 seksere! Og så længe vil vi skal kæmpe med at skabe chancer og mål.

Synes det er skræmmende at man ikke har 2 centrale forsvarspillere, med bare at acceptabelt niveau.
Jeg er sgu enig med dig langt hen af vejen.
Jeg så også gerne at man fik en super skarp spillende forsvarer og leder ved siden af okore.
Det ville frigive en 6er. Og give mere plads til at tænke offensivt med en 8er / 6er kombi.
MEN jeg tror desværre ikke at det er derfor MW bruger Magnus istedet for Risgaard .
Jeg tror simpelthen at han mener Magnus er den bedste mand pt til positionen .
Og hvorfor købte man Lesniak - han er KUN 6er- og han ligner ikke en afløser for wurtz .

Med enhver anden træner så er din pointe godkendt og jeg køber den.
Men med MW som træner - hmm blir ikke godt.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 17. jul 2018, 15:28

Yankee skrev:
17. jul 2018, 15:08
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview
Det er rigtigt klogt at man ikke vil ud og bruge en masse penge på spillerindkøb når man stædigt holder fast på ikke at ville bruge en krone på scouting.
Jeg kan satme Heller ikke forstå det med scoutningem. At man officielt melder ud at gaarde skal have mere hjælp til scoutning.
Det burde jo bare være på plads .
Jesus mand 😂😂

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 17. jul 2018, 17:14

Ved godt det ikke sker og mere ment som et hyggeligt indslag
MEN:
Thierry Henry vil være fuldtids træner.

Hvorfor ikke give ham AaB - træner og ansvarlig for køb og salg.
Kunne satme være spændende .

Og tror sagtens at man kan finde en som ham el andre tidligere storspillere der skal igang med deres træner kariere

Og sikke en eksponering af AaB .

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 17. jul 2018, 19:34

Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
Interessant det han siger med eksotiske spillere,da han for få måneder siden var i Brasilien, og sagde han ikke var der pga Rolim.
Desuden er Ogude eksotisk,og har et stort videtesalgspotentiale... :aabfan:

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rams » 17. jul 2018, 20:24

Gaarde prøver vel at opbygge det netværk, som han ikke ejede, da han fik stillingen. På baggrund af hans udtalelser dengang havde man håbet på et netværk som kunne have givet spillere fra Udinese eller Norge. Til gengæld følger jeg mig voldsomt bekræftet i min tidligere hypotese om Rolim. Han var prøveklud for et evt samarbejde med ROGON. ROGON har så stået stejlt på, at AaB bare er en lille fisk man kan pisse på ift spillere, som AaB også kan lave lidt mønt på, og så er det bare fint at Gaarde har sagt stop
In verbis simus faciles

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af san » 17. jul 2018, 20:57

Rams skrev:
17. jul 2018, 20:24
Gaarde prøver vel at opbygge det netværk, som han ikke ejede, da han fik stillingen. På baggrund af hans udtalelser dengang havde man håbet på et netværk som kunne have givet spillere fra Udinese eller Norge. Til gengæld følger jeg mig voldsomt bekræftet i min tidligere hypotese om Rolim. Han var prøveklud for et evt samarbejde med ROGON. ROGON har så stået stejlt på, at AaB bare er en lille fisk man kan pisse på ift spillere, som AaB også kan lave lidt mønt på, og så er det bare fint at Gaarde har sagt stop
:thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Mr. Larsen » 17. jul 2018, 20:57

Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
ARRRRGG Jeg går snart amok over den mand !!!

Magen til vatpik skal man da lede længe efter !

Hold kæft hvor det sejler i klubben, vi har den ringeste trup siden jeg ved ikke hvad. Ufattelig Weighorst stadig er en del af klubben, Søndergaard præsterede bedre og blev fyret !

Egentlig også utroligt Bestyrrelsen ikke har sparket Gaarde på porten endnu !

Truppen skriger på en FULDBLODSANGRIBER, og idioten vil ikke engang erkende vi har brug for en RIGTIG angriber og ikke bovlamme Pohl og Safranko som intet har vist (første nævnte har ellers fået RIGELIG med chancer)

Også skulle en af kammeraterne (Thomas Bælum) da lige ansættes som direktør som man har en til at dække sin røv når vi igen får en dårlig sæson, til trods for vi havde yderst kompetent og vellidt dirketør i Stephan Schors

Beklager mit sure opstød, jeg er bare så pisse træt af at ser den negativ udvikling der er sket i klubben under Gaarde, og det ændre en sejr over SE ikke på.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 17. jul 2018, 21:18

Mr. Larsen skrev:
17. jul 2018, 20:57
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
ARRRRGG Jeg går snart amok over den mand !!!

Magen til vatpik skal man da lede længe efter !

Hold kæft hvor det sejler i klubben, vi har den ringeste trup siden jeg ved ikke hvad. Ufattelig Weighorst stadig er en del af klubben, Søndergaard præsterede bedre og blev fyret !

Egentlig også utroligt Bestyrrelsen ikke har sparket Gaarde på porten endnu !

Truppen skriger på en FULDBLODSANGRIBER, og idioten vil ikke engang erkende vi har brug for en RIGTIG angriber og ikke bovlamme Pohl og Safranko som intet har vist (første nævnte har ellers fået RIGELIG med chancer)

Også skulle en af kammeraterne (Thomas Bælum) da lige ansættes som direktør som man har en til at dække sin røv når vi igen får en dårlig sæson, til trods for vi havde yderst kompetent og vellidt dirketør i Stephan Schors

Beklager mit sure opstød, jeg er bare så pisse træt af at ser den negativ udvikling der er sket i klubben under Gaarde, og det ændre en sejr over SE ikke på.
Træk nu vejret.
------------------
mvh Kristian

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af baresi » 17. jul 2018, 21:26

Mr. Larsen skrev:
17. jul 2018, 20:57
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
ARRRRGG Jeg går snart amok over den mand !!!

Magen til vatpik skal man da lede længe efter !

Hold kæft hvor det sejler i klubben, vi har den ringeste trup siden jeg ved ikke hvad. Ufattelig Weighorst stadig er en del af klubben, Søndergaard præsterede bedre og blev fyret !

Egentlig også utroligt Bestyrrelsen ikke har sparket Gaarde på porten endnu !

Truppen skriger på en FULDBLODSANGRIBER, og idioten vil ikke engang erkende vi har brug for en RIGTIG angriber og ikke bovlamme Pohl og Safranko som intet har vist (første nævnte har ellers fået RIGELIG med chancer)

Også skulle en af kammeraterne (Thomas Bælum) da lige ansættes som direktør som man har en til at dække sin røv når vi igen får en dårlig sæson, til trods for vi havde yderst kompetent og vellidt dirketør i Stephan Schors

Beklager mit sure opstød, jeg er bare så pisse træt af at ser den negativ udvikling der er sket i klubben under Gaarde, og det ændre en sejr over SE ikke på.
Jeg kunne ik være mere enig. Toppen i AaB virker handlingslammede eller inkompetente
Schors fyring vanvittig og elendig begrundelse
Gaarde : utrolig dårlig i medierne og er totalt neutral i alt ham siger og gør. Og kigger man på spillere ind og ud i hans tid er der ikke de store klapsalver. Jo Rinne kusk og okore.
Men ellers kan jeg ik komme i tanke om andet end fejldispositioner...
Kæft man savner lidt begejstring og humør derude.
Og MW jamen ham har jeg skrevet nok om. Han er helt væk. Ingen koncept ingen formation og klar brug af deb forkerte spillere endda også på forkerte positioner.
AaB er under gaarde og MW i den dårligste forfatning længe set og er IkKE på vej op.

Der trænger til torskegilde og rivegilde Såååå uuuuu

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 17. jul 2018, 22:13

Mr. Larsen skrev:
17. jul 2018, 20:57
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
ARRRRGG Jeg går snart amok over den mand !!!

Magen til vatpik skal man da lede længe efter !

Hold kæft hvor det sejler i klubben, vi har den ringeste trup siden jeg ved ikke hvad. Ufattelig Weighorst stadig er en del af klubben, Søndergaard præsterede bedre og blev fyret !

Egentlig også utroligt Bestyrrelsen ikke har sparket Gaarde på porten endnu !

Truppen skriger på en FULDBLODSANGRIBER, og idioten vil ikke engang erkende vi har brug for en RIGTIG angriber og ikke bovlamme Pohl og Safranko som intet har vist (første nævnte har ellers fået RIGELIG med chancer)

Også skulle en af kammeraterne (Thomas Bælum) da lige ansættes som direktør som man har en til at dække sin røv når vi igen får en dårlig sæson, til trods for vi havde yderst kompetent og vellidt dirketør i Stephan Schors

Beklager mit sure opstød, jeg er bare så pisse træt af at ser den negativ udvikling der er sket i klubben under Gaarde, og det ændre en sejr over SE ikke på.
Finr interview med en del gode svar. Giver mig mere lyst til at følge AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 17. jul 2018, 23:14

baresi skrev:
17. jul 2018, 21:26
Mr. Larsen skrev:
17. jul 2018, 20:57
Nicorisa skrev:
17. jul 2018, 14:33
Kort interview med Gaarde, som besvarer nogle af de spørgsmål vi alle sidder inde med i forhold til transferstrategi og -hensigter:

https://www.tipsbladet.dk/node/302326/appview



Sent from my iPhone using Tapatalk
ARRRRGG Jeg går snart amok over den mand !!!

Magen til vatpik skal man da lede længe efter !

Hold kæft hvor det sejler i klubben, vi har den ringeste trup siden jeg ved ikke hvad. Ufattelig Weighorst stadig er en del af klubben, Søndergaard præsterede bedre og blev fyret !

Egentlig også utroligt Bestyrrelsen ikke har sparket Gaarde på porten endnu !

Truppen skriger på en FULDBLODSANGRIBER, og idioten vil ikke engang erkende vi har brug for en RIGTIG angriber og ikke bovlamme Pohl og Safranko som intet har vist (første nævnte har ellers fået RIGELIG med chancer)

Også skulle en af kammeraterne (Thomas Bælum) da lige ansættes som direktør som man har en til at dække sin røv når vi igen får en dårlig sæson, til trods for vi havde yderst kompetent og vellidt dirketør i Stephan Schors

Beklager mit sure opstød, jeg er bare så pisse træt af at ser den negativ udvikling der er sket i klubben under Gaarde, og det ændre en sejr over SE ikke på.
Jeg kunne ik være mere enig. Toppen i AaB virker handlingslammede eller inkompetente
Schors fyring vanvittig og elendig begrundelse
Gaarde : utrolig dårlig i medierne og er totalt neutral i alt ham siger og gør. Og kigger man på spillere ind og ud i hans tid er der ikke de store klapsalver. Jo Rinne kusk og okore.
Men ellers kan jeg ik komme i tanke om andet end fejldispositioner...
Kæft man savner lidt begejstring og humør derude.
Og MW jamen ham har jeg skrevet nok om. Han er helt væk. Ingen koncept ingen formation og klar brug af deb forkerte spillere endda også på forkerte positioner.
AaB er under gaarde og MW i den dårligste forfatning længe set og er IkKE på vej op.

Der trænger til torskegilde og rivegilde Såååå uuuuu
Vedr. Schors har vi ikke krav på flere svar i den sag. Schors var god til det han skulle være der for. Længere er den ikke. Job done!

Utroligt at den artikel fra Gaarde i dag, skal rippe op i diverse begrundelser om Gaarde, MW og diverse leder i vores klub.

Det er sq ved at være lidt "godt træls" at læse om hver evig eneste gang man ikke får de svar man gerne vil se.

Hvis i tror Gaarde går ud og maler fanden på væggen og sætter vores angribere i dårligt lys og at der bare skal en klasseangriber ind, har i forstået pricippet i en leders rolle helt forkert.
------------------
mvh Kristian

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 18. jul 2018, 00:01

Jeg er ikke stor fan af hverken Gaarde eller MW. Jeg synes dog alligevel vi skal vente med at stille dem på skafottet til den 1. august. Hvis det er et led i strategien at sælge/rydde op først og handle bagefter, så er der vel også en slags fornuft i det. Jeg er spændt på de næste kampe, synes faktisk der var fremskridt at spore i Haderslev (dog ikke på de forreste positioner eller Blåbjerg). Vi kom dog længere frem på banen og både Würtz og MC nærmede sig modstanderens felt, det er vist ikke sket før. Backs kom også længere frem. Vi balancerer lige nu mellem at give de unge chancen for alvor, som de gør i f.eks. FCN, eller hente en klassespiller, som kan spille pladsen nu. Jeg ønsker mig 2 kvalitetsspillere, men om de kommer i morgen eller kl. 23.59 den sidste aften i vinduet, synes jeg er hip som hap. Står vi med 12 point inden vinduet lukker, godtager jeg valget om at rydde op først og handle sidst.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2018, 00:05

Rams skrev:
17. jul 2018, 20:24
Gaarde prøver vel at opbygge det netværk, som han ikke ejede, da han fik stillingen. På baggrund af hans udtalelser dengang havde man håbet på et netværk som kunne have givet spillere fra Udinese eller Norge. Til gengæld følger jeg mig voldsomt bekræftet i min tidligere hypotese om Rolim. Han var prøveklud for et evt samarbejde med ROGON. ROGON har så stået stejlt på, at AaB bare er en lille fisk man kan pisse på ift spillere, som AaB også kan lave lidt mønt på, og så er det bare fint at Gaarde har sagt stop
Tvivler jeg stærkt på. Helsingør har vel også haft flere ROGON-ejede spillere end vi har. 2-3-4 stykker.
Hvorfor i alverden skulle ROGON samarbejde med AaB? En klub der ikke spiller europæisk.
Hvad fanden havde AaB regnet med fra en virksomhed der laver boksen, og er pisse ligeglad med en eller anden klub fra Danmark. Deres mission er at få spillerne eksponeret bedst muligt, og tjene flest muligt penge på dem. Ikke en dyt andet.
Scenariet med ROGON er jo så også at selv HVIS vi skulle få Rolim, så ville vi måske få 30-40 % af transfersummen ved et salg, hvis storsalgene af øvrige ROGON-ejede spillere er en rettesnor. Er det attraktivt for en klub som AaB?

Det er håbløst uacceptabelt, at det tætteste AaB hidtil er kommet på opbygningen af en scouting-funktion er at kalde et par tidl. spillere og trænere ind for at kigge på lidt rundt omkring? Det er dybt uambitiøst, når man har haft flere år til at handle på det! I mellemtiden har vi så brugt en frygtelig masse penge på fejlcastede spillere.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2018, 00:12

Yankee skrev:
17. jul 2018, 14:47

Lige dér har du det farlige signal, som jeg omtaler tidligere.

Hvordan kan det være forventningen til en 22-23-årig spiller at han er "på niveau"? I den alder skal han da til at være en bærende spiller, der afgør kampe og begynder at blive et salgsemne - ikke bare "holde niveau". Det lyder som om du taler om en 17-18-årig.

Vores klub er ved at blive kvalt i spillere, der aldrig bliver mere end hæderlige Superliga-spillere, og det er mit største transferønske at vi får ryddet ud i dem og erstatter dem med nogle spændende, up-and-coming spillere fra 1. division eller mindre Superliga-klubber.
Hovedet på sømmet. Tak for det. Det er ufatteligt at vi skal trækkes med så meget middelmådighed.
En af de største årsager til hvorfor der er så få salgsobjekter i AaB-truppen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Freddie » 18. jul 2018, 10:13

Gamen skrev:
18. jul 2018, 00:12
Yankee skrev:
17. jul 2018, 14:47

Lige dér har du det farlige signal, som jeg omtaler tidligere.

Hvordan kan det være forventningen til en 22-23-årig spiller at han er "på niveau"? I den alder skal han da til at være en bærende spiller, der afgør kampe og begynder at blive et salgsemne - ikke bare "holde niveau". Det lyder som om du taler om en 17-18-årig.

Vores klub er ved at blive kvalt i spillere, der aldrig bliver mere end hæderlige Superliga-spillere, og det er mit største transferønske at vi får ryddet ud i dem og erstatter dem med nogle spændende, up-and-coming spillere fra 1. division eller mindre Superliga-klubber.
Hovedet på sømmet. Tak for det. Det er ufatteligt at vi skal trækkes med så meget middelmådighed.
En af de største årsager til hvorfor der er så få salgsobjekter i AaB-truppen.
Så I mener altså begge to, at Hamren lavede en kæmpebrøler, da han udlejede Kasper Risgård til FC Nordjylland, da han var i samme situation.
Hvordan kan udlejning af Kakeeto være årsagen til, at der er så få salgsemner? Det må du gerne forklare lidt nærmere, Gamen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af andreasaab89 » 18. jul 2018, 10:41

Hold kæft hvor er gaarde bare så kedeligt , diplomatisk og trættende at høre på. Han kvæler bare al lyst og initiativ omkring klubben

Jeg vil aldrig have en Michael Gravgaard, Jacob Nielsen type...

Men man kan altså godt opføre sig pænt og stadig være interessant i medierne , have lidt kant og ambitioner. Ala Troels Beck , Carsten.V Jensen osv

Vi har i Rinne , okore og kusk 3 rigtigt gode spillere. Men. Vi er virkelig begravet i en masse leverpostej . Vores sportsdirektør og træner er uden engagement og ambition i medierne, vores spil på banen er ekstremt kedeligt , vi svømmer i “talenter” som er blevet 22-24 år gamle og skulle begynde at præsentere for længst, men som stadig skal nurses rundt. Vores transfersteategi sejler og vo har vel brændt 20-25 mio af på ingenting på Holgersson, Meilinger, lesniak, Safranko, Sloth, Pallesen etc

Kom nu med en plan for fremtiden, noget vilje , nogle ambitioner og skab noget begejstring igen. Det er som om vi bare “tørrer ud” langsomt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 18. jul 2018, 10:50

andreasaab89 skrev:
18. jul 2018, 10:41
Hold kæft hvor er gaarde bare så kedeligt , diplomatisk og trættende at høre på. Han kvæler bare al lyst og initiativ omkring klubben

Jeg vil aldrig have en Michael Gravgaard, Jacob Nielsen type...

Men man kan altså godt opføre sig pænt og stadig være interessant i medierne , have lidt kant og ambitioner. Ala Troels Beck , Carsten.V Jensen osv

Vi har i Rinne , okore og kusk 3 rigtigt gode spillere. Men. Vi er virkelig begravet i en masse leverpostej . Vores sportsdirektør og træner er uden engagement og ambition i medierne, vores spil på banen er ekstremt kedeligt , vi svømmer i “talenter” som er blevet 22-24 år gamle og skulle begynde at præsentere for længst, men som stadig skal nurses rundt. Vores transfersteategi sejler og vo har vel brændt 20-25 mio af på ingenting på Holgersson, Meilinger, lesniak, Safranko, Sloth, Pallesen etc

Kom nu med en plan for fremtiden, noget vilje , nogle ambitioner og skab noget begejstring igen. Det er som om vi bare “tørrer ud” langsomt
OG Ahlmann, som for tiden nærmer sig landsholdsniveau.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Rams » 18. jul 2018, 11:43

Gamen skrev:
18. jul 2018, 00:05
Rams skrev:
17. jul 2018, 20:24
Gaarde prøver vel at opbygge det netværk, som han ikke ejede, da han fik stillingen. På baggrund af hans udtalelser dengang havde man håbet på et netværk som kunne have givet spillere fra Udinese eller Norge. Til gengæld følger jeg mig voldsomt bekræftet i min tidligere hypotese om Rolim. Han var prøveklud for et evt samarbejde med ROGON. ROGON har så stået stejlt på, at AaB bare er en lille fisk man kan pisse på ift spillere, som AaB også kan lave lidt mønt på, og så er det bare fint at Gaarde har sagt stop
Tvivler jeg stærkt på. Helsingør har vel også haft flere ROGON-ejede spillere end vi har. 2-3-4 stykker.
Hvorfor i alverden skulle ROGON samarbejde med AaB? En klub der ikke spiller europæisk.
Hvad fanden havde AaB regnet med fra en virksomhed der laver boksen, og er pisse ligeglad med en eller anden klub fra Danmark. Deres mission er at få spillerne eksponeret bedst muligt, og tjene flest muligt penge på dem. Ikke en dyt andet.
Scenariet med ROGON er jo så også at selv HVIS vi skulle få Rolim, så ville vi måske få 30-40 % af transfersummen ved et salg, hvis storsalgene af øvrige ROGON-ejede spillere er en rettesnor. Er det attraktivt for en klub som AaB?

Det er håbløst uacceptabelt, at det tætteste AaB hidtil er kommet på opbygningen af en scouting-funktion er at kalde et par tidl. spillere og trænere ind for at kigge på lidt rundt omkring? Det er dybt uambitiøst, når man har haft flere år til at handle på det! I mellemtiden har vi så brugt en frygtelig masse penge på fejlcastede spillere.
Der er så vidt jeg kan se ikke nogen af Helsingørs brassere de sidste 2 sæsoner, der i direkte led har været repræsenteret af ROGON, så det ved jeg ikke hvor du har gravet op.

Selvfølgelig er der klubber som Hoffenheim, Fortuna Dusseldorf og andre, der tager sig betalt for at være udstillingsvindue for ROGON. Hvis man er bundklub med behov for et Quick Fix er det måske en anden snak, men uanset at du konsekvent prøver at tale AaB ned i hullet, så er fakta, at AaB kun en gang siden oprykningen til den bedste række har flirtet med nedrykning. Selvfølgelig har Gaarde indvilget i en halvdårlig lejeaftale for at se om det kunne give adgang til ROGONs netværk på bedre vilkår fremadrettet. Det er vel også meget tydligt i interviewet, hvor Gaarde netop fastslår at det fremdadrettet skal være permanente aftale eller med købsoptioner.

Man kan så håbe, at ROGON erfaringen gør, at vi nu laver vores eget scout setup. Drømmen må være at få Erik Larsen ud af hans Anderlecht engagement, og tilknyttet AaB som headscout. Så kan PEA dække de lavere divisioner i DK
In verbis simus faciles

Låst