Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AalBoyeBK » 8. aug 2018, 14:26

Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.

Brugeravatar
AltidPaaTvaers
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. dec 2015, 17:57
Favoritspiller: En håndtrold på Vesttribunen
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AltidPaaTvaers » 8. aug 2018, 14:31

AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:26
Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.
Har du da set udtryk for, at Gaarde har lært af sine fejl? Jeg har absolut ikke.
Det her er internettet. Slap af.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af san » 8. aug 2018, 14:32

Nu har manden jo ikke erfaring fra superligaen, så hvad er dommen inden første kamp ?? nåå nej vi venter og ser, for så derefter at sige hvad sagde jeg.. iøvrigt sjovt nogen gider spille i AaB når alle i og omkring holdet er idioter
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:39

AltidPaaTvaers skrev:
8. aug 2018, 14:31
AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:26
Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.
Har du da set udtryk for, at Gaarde har lært af sine fejl? Jeg har absolut ikke.
Som andre har påpeget, så har Gaarde vist tidligere sagt, at AaB skal have købsoptioner ved leje. Hvis ikke vi har det ved denne handel, så vil det da være interessant at høre Gaardes begrundelse. Det kunne jo være, han alligevel havde en fornuftig forklaring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 14:40

san skrev:
8. aug 2018, 14:32
Nu har manden jo ikke erfaring fra superligaen, så hvad er dommen inden første kamp ?? nåå nej vi venter og ser, for så derefter at sige hvad sagde jeg.. iøvrigt sjovt nogen gider spille i AaB når alle i og omkring holdet er idioter
Jeg tror ikke en debatside er det rigtige sted for dig at være.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af aaballday » 8. aug 2018, 14:41

Hoffenheim er en OK stor klub, så jeg tror en frikøbsklausul vil VÆRE alt for høj til AaBs prisleje.

Når de forlænger med spilleren inden udleje er det jo fordi de tror på ham. De ser det som en fin mulighed for at han får spilletid og udvikler sig i en svagere liga.

Så må “vi” som lille klub bare acceptere og (måske glæde os over) at vi får glæden af en (forhåbentlig) klassespiller i en sæson og som måske kan gøre vi kan kæmpe med om top4, Europa og måske en pokaltitel.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 14:42

Hvis det er Gaarde’s angrebssigning, så har han i hvert fald givet køb på det der med at vedkommende skulle være garant for mål. En offensiv all-rounder. Og ja, så er der det med de forbandede lejekontrakter... Det er som udgangspunkt en dårlig løsning.

Det positive er, at han formodentlig kan langt mere end Safranko.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:42

aaballday skrev:
8. aug 2018, 14:41
Hoffenheim er en OK stor klub, så jeg tror en frikøbsklausul vil VÆRE alt for høj til AaBs prisleje.

Når de forlænger med spilleren inden udleje er det jo fordi de tror på ham. De ser det som en fin mulighed for at han får spilletid og udvikler sig i en svagere liga.

Så må “vi” som lille klub bare acceptere og (måske glæde os over) at vi får glæden af en (forhåbentlig) klassespiller i en sæson og som måske kan gøre vi kan kæmpe med om top4, Europa og måske en pokaltitel.
Det KUNNE jo være et bud på en god forklaring på Gaarde, som måske endda ville hænge rimeligt godt sammen med, at vi har et par unge talenter i truppen som AaB tilsvarende tror på på sigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:45

Funky skrev:
8. aug 2018, 14:39
AltidPaaTvaers skrev:
8. aug 2018, 14:31
AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:26
Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.
Har du da set udtryk for, at Gaarde har lært af sine fejl? Jeg har absolut ikke.
Som andre har påpeget, så har Gaarde vist tidligere sagt, at AaB skal have købsoptioner ved leje. Hvis ikke vi har det ved denne handel, så vil det da være interessant at høre Gaardes begrundelse. Det kunne jo være, han alligevel havde en fornuftig forklaring.
Den holdning glemte han vist ved Rolim. Men udløber kontrakten ikke om et år? Så man kan hente ham på en fri transfer eller har jeg misforstået det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:46

Forza skrev:
8. aug 2018, 14:45
Funky skrev:
8. aug 2018, 14:39
AltidPaaTvaers skrev:
8. aug 2018, 14:31
AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:26
Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.
Har du da set udtryk for, at Gaarde har lært af sine fejl? Jeg har absolut ikke.
Som andre har påpeget, så har Gaarde vist tidligere sagt, at AaB skal have købsoptioner ved leje. Hvis ikke vi har det ved denne handel, så vil det da være interessant at høre Gaardes begrundelse. Det kunne jo være, han alligevel havde en fornuftig forklaring.
Den holdning glemte han vist ved Rolim. Men udløber kontrakten ikke om et år? Så man kan hente ham på en fri transfer eller har jeg misforstået det?
Alt omkring den Rolim-deal er mystik, undtagen mandens kvalitet.
Så vidt jeg forstår forlænger tyskerne med spilleren med et år i samme åndedrag som de lejer ham ud til os.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 8. aug 2018, 14:48

Funky skrev:
8. aug 2018, 14:46
Forza skrev:
8. aug 2018, 14:45
Funky skrev:
8. aug 2018, 14:39
AltidPaaTvaers skrev:
8. aug 2018, 14:31
AalBoyeBK skrev:
8. aug 2018, 14:26
Nordjyske mener han er hentet ind som angriber: https://nordjyske.dk/nyheder/tysk-angri ... aign=sport

Hvis det vitterligt bare er en lejeaftale uden udsigt til permanent transfer, så er jeg meget kritisk. Synes ikke ligefrem han lyder som en SL-profil fra dag 1. Men lad os nu se - kan simpelthen ikke forestille mig Gaarde lave sådan en handel igen.
Har du da set udtryk for, at Gaarde har lært af sine fejl? Jeg har absolut ikke.
Som andre har påpeget, så har Gaarde vist tidligere sagt, at AaB skal have købsoptioner ved leje. Hvis ikke vi har det ved denne handel, så vil det da være interessant at høre Gaardes begrundelse. Det kunne jo være, han alligevel havde en fornuftig forklaring.
Den holdning glemte han vist ved Rolim. Men udløber kontrakten ikke om et år? Så man kan hente ham på en fri transfer eller har jeg misforstået det?
Alt omkring den Rolim-deal er mystik, undtagen mandens kvalitet.
Så vidt jeg forstår forlænger tyskerne med spilleren med et år i samme åndedrag som de lejer ham ud til os.
Helt enig.

Så han har to år til udløb? I så fald skal den aftale indeholde en købsklausul. Ellers er det simpelthen ikke værd at tage chancen med en 21 årig udviklingsspiller med et potentiale.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af san » 8. aug 2018, 14:48

aaballday skrev:
8. aug 2018, 14:41
Hoffenheim er en OK stor klub, så jeg tror en frikøbsklausul vil VÆRE alt for høj til AaBs prisleje.

Når de forlænger med spilleren inden udleje er det jo fordi de tror på ham. De ser det som en fin mulighed for at han får spilletid og udvikler sig i en svagere liga.

Så må “vi” som lille klub bare acceptere og (måske glæde os over) at vi får glæden af en (forhåbentlig) klassespiller i en sæson og som måske kan gøre vi kan kæmpe med om top4, Europa og måske en pokaltitel.
:thumbsup:
vi har jo så gjort samme deal med Safranko. Han har vel 2 år tilbage af kontrakten derefter
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 14:50

Funky skrev:
8. aug 2018, 14:42
Det KUNNE jo være et bud på en god forklaring på Gaarde, som måske endda ville hænge rimeligt godt sammen med, at vi har et par unge talenter i truppen som AaB tilsvarende tror på på sigt.
Det har de sagt de sidste 2 år, og det har vi lidt under. Vi skal have en erfaren angribertype der ved hvor målet står. Det har Gaarde erkendt i sine udtalelser også. Vi kan ikke blive ved med at vente på spillere der ikke laver mål.
Ligesom vi heller ikke har 2 år til at vente på at en af vores centrale midtbanespillere måske bryder igennem. Man skal adressere problemerne, ikke forlade sig på at løsningen dumper ned fra himmelen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 8. aug 2018, 14:52

Gamen skrev:
8. aug 2018, 14:42
Hvis det er Gaarde’s angrebssigning, så har han i hvert fald givet køb på det der med at vedkommende skulle være garant for mål. En offensiv all-rounder. Og ja, så er der det med de forbandede lejekontrakter... Det er som udgangspunkt en dårlig løsning.

Det positive er, at han formodentlig kan langt mere end Safranko.
Tja, det er muligt at han ikke har fået garnet i Bundesligaen, men ellers har han nu været en pænt garant for mål.

Transfermarkt stats:
I 56 u-landskampe har han scoret 23 mål.
I 38 kampe i den bedste tyske u-liga lavede han 21 mål og 22 assist.

I alt er han registreret for 131 kampe med 51 mål og 34 assist til følge. Det er et rigtig pænt snit men også over mange forskellige niveauer, der gør det noget svært at sammenligne med hvad vi skal kunne forvente.

I FM rating ville han i øvrigt gå ind og blive vores bedste spiller, hvis han beholder sin rating fra sidste års version... ikke at det behøver være sandheden, men en researcher med stort kendskab til Hoffenheim har altså vurderet ham OK højt.

Hvis det var en transfer, ville jeg være yderst positiv. Det er det så desværre ikke, og det er sq lidt noget hø. For det lyder meget som en spiller, vi kun kommer til at se denne sæson, og så kan vi jo ikke bygge noget op omkring ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 8. aug 2018, 14:54

Gamen skrev:
8. aug 2018, 14:40
san skrev:
8. aug 2018, 14:32
Nu har manden jo ikke erfaring fra superligaen, så hvad er dommen inden første kamp ?? nåå nej vi venter og ser, for så derefter at sige hvad sagde jeg.. iøvrigt sjovt nogen gider spille i AaB når alle i og omkring holdet er idioter
Jeg tror ikke en debatside er det rigtige sted for dig at være.
Debat er ikke det samme som at hælde gylle ud 24/7-365.
Kritik af AaB, er helt på sin plads pt. Men man behøver ikke skrive det samme 50 gange, eller tude som små piger, hver gang der sker det mindste, man ikke lige bryder sig om.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 8. aug 2018, 14:55

Gamen skrev:
8. aug 2018, 14:50
Funky skrev:
8. aug 2018, 14:42
Det KUNNE jo være et bud på en god forklaring på Gaarde, som måske endda ville hænge rimeligt godt sammen med, at vi har et par unge talenter i truppen som AaB tilsvarende tror på på sigt.
Det har de sagt de sidste 2 år, og det har vi lidt under. Vi skal have en erfaren angribertype der ved hvor målet står. Det har Gaarde erkendt i sine udtalelser også. Vi kan ikke blive ved med at vente på spillere der ikke laver mål.
Ligesom vi heller ikke har 2 år til at vente på at en af vores centrale midtbanespillere måske bryder igennem. Man skal adressere problemerne, ikke forlade sig på at løsningen dumper ned fra himmelen.
At have en talentstrategi er ikke det samme som at forlade sig på, at "løsningen dumper ned fra himlen", og det er like it or not egne talenter som AaB skal og vil klare sig med langt hen ad vejen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 14:59

Brodernumsi skrev:
8. aug 2018, 14:54
Debat er ikke det samme som at hælde gylle ud 24/7-365.
Kritik af AaB, er helt på sin plads pt. Men man behøver ikke skrive det samme 50 gange, eller tude som små piger, hver gang der sker det mindste, man ikke lige bryder sig om.
Hvor i alverden har du set mig tude? Jeg argumenterer altid for min sag.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2018, 15:01

Gamen skrev:
8. aug 2018, 14:50
Funky skrev:
8. aug 2018, 14:42
Det KUNNE jo være et bud på en god forklaring på Gaarde, som måske endda ville hænge rimeligt godt sammen med, at vi har et par unge talenter i truppen som AaB tilsvarende tror på på sigt.
Det har de sagt de sidste 2 år, og det har vi lidt under. Vi skal have en erfaren angribertype der ved hvor målet står. Det har Gaarde erkendt i sine udtalelser også. Vi kan ikke blive ved med at vente på spillere der ikke laver mål.
Ligesom vi heller ikke har 2 år til at vente på at en af vores centrale midtbanespillere måske bryder igennem. Man skal adressere problemerne, ikke forlade sig på at løsningen dumper ned fra himmelen.
Jamen - AaB laver ikke andet ind at adressere de udfordringer vi har i truppen!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 8. aug 2018, 15:02

Hvis man går efter Phillip Ochs som kan spille både back, kant og angriber - så må man vel gå ud fra at Kadrii, hvis man er ude efter ham er tiltænkt som den angriber som skal sparke boldene ind.

Hvad tænker i? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 8. aug 2018, 15:06

Funky skrev:
8. aug 2018, 14:55
At have en talentstrategi er ikke det samme som at forlade sig på, at "løsningen dumper ned fra himlen", og det er like it or not egne talenter som AaB skal og vil klare sig med langt hen ad vejen.
Come on. Talenterne skal jo også være gode nok. Og de skal blive mulige salgsobjekter.
Talentstrategien er primært fostret i en tid hvor vi ikke havde Kongens mønt. Tiderne skifter, og idag har vi et af de højeste budgetter udenfor top 3.
Selvfølgelig skal vi købe kvalitet når det er påkrævet, og særligt når vi har produceret sølle ét nævneværdigt, salgbart talent de sidste 5 år.
Min pointe er at vi er blevet lovet en angriber siden Spalvis smuttet, og den permanente løsning har vi ikke set skyggen af endnu. Imens render Jannik Pohl og scorer hver 8. kamp. Det er uholdbart.
Lad os da håbe ham her kan et eller andet - det er bare stadig en lappeløsning.

Låst