Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 8. maj 2018, 11:58

BoT skrev: Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.
Det spiller da i hvert fald en kæmpe rolle. Alle de år hvor vi aldrig scorede på hjørne og frispark var problemet jo især sparkets kvalitet og kun i mindre grad løb/screeninger i boksen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 8. maj 2018, 12:04

Yankee skrev:
BoT skrev: Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.
Det spiller da i hvert fald en kæmpe rolle. Alle de år hvor vi aldrig scorede på hjørne og frispark var problemet jo især sparkets kvalitet og kun i mindre grad løb/screeninger i boksen.
Men så lyder det jo også som at kritikken af trænerstaben i højere grad burde ha' været en kritik af spillermaterialet, når der nu ikke skulle mere til end et par spillere der faktisk kan ramme medspillerne. Vi er stadig ikke i nærheden af at være et hovedstødsstærkt hold, og alligevel har vi formået at smække den i kassen regelmæssigt fra hjørne. Flot arbejde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 8. maj 2018, 12:20

Buzz Killington skrev:
Men så lyder det jo også som at kritikken af trænerstaben i højere grad burde ha' været en kritik af spillermaterialet, når der nu ikke skulle mere til end et par spillere der faktisk kan ramme medspillerne. Vi er stadig ikke i nærheden af at være et hovedstødsstærkt hold, og alligevel har vi formået at smække den i kassen regelmæssigt fra hjørne. Flot arbejde.
Det synes jeg da også det har været, men helt enig. Generelt har der i en årrække været alt for stor fokus på spillernes evne til at løbe og aflevere og for lidt fokus på spillere, der kan sparke hårdt og præcist.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2018, 12:38

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.
Det spiller da i hvert fald en kæmpe rolle. Alle de år hvor vi aldrig scorede på hjørne og frispark var problemet jo især sparkets kvalitet og kun i mindre grad løb/screeninger i boksen.
Men så lyder det jo også som at kritikken af trænerstaben i højere grad burde ha' været en kritik af spillermaterialet, når der nu ikke skulle mere til end et par spillere der faktisk kan ramme medspillerne. Vi er stadig ikke i nærheden af at være et hovedstødsstærkt hold, og alligevel har vi formået at smække den i kassen regelmæssigt fra hjørne. Flot arbejde.
Okay, fint vi er blevet bedre til dødbolde. Det kan der ikke være to meninger om, men der er langt væsentligere spørgsmål at stille når vi ser på vores trænerstab?

- Har man fundet en entydig spillestil for holdet og bygger på den? Nej, tilmed er der stor forskel imellem det klubber siger den vil (groft sagt: "Spil som i 2014") og det man gør. Man bliver ved at italesætte sig selv som et "spillende" hold der vil bygge op nedefra og sidde på kampene. Det til trods har vi set en spillestil i øst og vest og intet egentlig fast koncept.
- Udvikler de enkelte spillere sig under vores trænerstab? Nej, jeg kan ikke pege på nogen udvikling udover at Oliver Abildgaad ligner en mand der nu er vokset færdig rent fysisk og at Kasper P har hævet sit bundniveau. Pohl bliver ikke en bedre afslutter, Thellufsen har ikke hævet sit bundniveau, Børsting ligner en spiller der er blevet forvirret over at blive bedt om at spille på en anden måde end der passer hans talent, Blåbjerg sejler rundt, Magnus C spiller så meget alibibold at William Kvist ville sige "Arh, nu stopper du", vores peruvianske superstar har stadig ikke fundet sig til rette og Kusk performer stadig ikke og Rolim har staben ikke fået i fysisk form. Der er altså bare for mange cases til det falder tilbage på de enkelte spillere.
- Hvilken trup har de fået at arbejde med? Jeg synes Gaarde har lavet så mange fejl, at han bør ud. Den ene dårlige lykkeridder efter den anden er hentet ind og både ansættelse og fyring af Søndergaard var fejl. Ansættelsen fordi han ikke er en trænertype der over tid ville passe til det der 2014 noget og fyrringen fordi han fik lappet en dårlig trup sammen og hevet resultater hjem.

De dårlige indkøb til trods mener jeg ikke, at man kan se bort fra at hverken hold eller individer flytter sig under Wieghorsts og Friis's ledelse. Uaget den nuværende trup er noget makværk må det med AaBs økonomi altid være væsenltigt at vi har trænere der kan få det optimale ud af deres trup. Det her er på ingen måde en top 4 trup, men der mangler positiv udvikling. Wieghorst burde jo i princippet være vores version af Hjulmand, men i stedet har vi fået en fyr der må være uægte søn af den ene eller anden Ove. Jeg synes det er helt fint, at man stabiliserede tingene i efteråret, men at der ikke derudover er nogle positive udviklinger at spore er en skandale.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BoT » 9. maj 2018, 14:43

Yankee skrev:
BoT skrev: Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.
Det spiller da i hvert fald en kæmpe rolle. Alle de år hvor vi aldrig scorede på hjørne og frispark var problemet jo især sparkets kvalitet og kun i mindre grad løb/screeninger i boksen.
Selvfølgelig har sparket stor betydning. Men lige præcis løb og screeninger har lige så stor betydning. Og hvor sparket er meget svært for assistenttræneren at gøre noget ved (andet end træning træning træning), er aftaler, løb og strategi for spillerne i feltet netop det, som assistenterne typisk har ansvaret for. Og her er der virkelig sket en forbedring også.

At tro, at vores virkelig høje scoringsrate på hjørne udelukkende er Kusks/Rolims skyld, er altså naivt.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af martinaalborg » 9. maj 2018, 18:50

BoT skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Så du tror udelukkende, at vores rekordmange hjørnesparksscoringer skyldes gode spark fra Kusk og Rolim? Aha.
Det spiller da i hvert fald en kæmpe rolle. Alle de år hvor vi aldrig scorede på hjørne og frispark var problemet jo især sparkets kvalitet og kun i mindre grad løb/screeninger i boksen.
Selvfølgelig har sparket stor betydning. Men lige præcis løb og screeninger har lige så stor betydning. Og hvor sparket er meget svært for assistenttræneren at gøre noget ved (andet end træning træning træning), er aftaler, løb og strategi for spillerne i feltet netop det, som assistenterne typisk har ansvaret for. Og her er der virkelig sket en forbedring også.

At tro, at vores virkelig høje scoringsrate på hjørne udelukkende er Kusks/Rolims skyld, er altså naivt.

SIKKE ET TRANSFERØNSKE !

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 9. maj 2018, 21:35

Jeg kunne godt tænke mig Aleksei Kangaskolkka

Finsk topscorer og i en fin højde og drøjde

https://youtu.be/BR19peMETxA

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 9. maj 2018, 23:33

strangecap skrev:Jeg kunne godt tænke mig Aleksei Kangaskolkka

Finsk topscorer og i en fin højde og drøjde

https://youtu.be/BR19peMETxA
En Finne? De kan jo ikke engang spille hockey :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 9. maj 2018, 23:47

Pastorius skrev:
strangecap skrev:Jeg kunne godt tænke mig Aleksei Kangaskolkka

Finsk topscorer og i en fin højde og drøjde

https://youtu.be/BR19peMETxA
En Finne? De kan jo ikke engang spille hockey :-)
Og ud fra videoen med ca 67% af Safranko fart. Han mangler skøjter ~ eller noget.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af strangecap » 10. maj 2018, 20:55

seamann skrev:
Pastorius skrev:
strangecap skrev:Jeg kunne godt tænke mig Aleksei Kangaskolkka

Finsk topscorer og i en fin højde og drøjde

https://youtu.be/BR19peMETxA
En Finne? De kan jo ikke engang spille hockey :-)
Og ud fra videoen med ca 67% af Safranko fart. Han mangler skøjter ~ eller noget.
Og hvad så han ikke er så hurtig men hvis vi ikke kun skal spille på omstillinger og forsvarer som vi gør pt så skal vi have nogen der er i boksen og som kan score mål.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 13. maj 2018, 09:36

Nå, for nu lige at få gang i nogle mere realistiske bud på signings, så...

Romain Gall, midtbanespiller, GIF Sundsvall:
Amerikaneren har imponeret alt og alle i de første 6 Allsvenskan-kampe. Kom til Sundsvall fra en mindre svensk klub, men har bl.a. 13 mål i 25 kampe for det amerikanske U20-landshold bag sig. Han er kvik på fødderne, har et dunderskud, og kan både afslutte selv (5 mål i seneste 6), samt assistere. Stod bag 2 assists i gårsdagens sejr over Brommapojkarna. Blev scoutet af Heerenveen i går. Sundsvall er i store økonomiske problemer, og skal have penge ind for at vende en negativ egenkapital. Det kan være vores mulighed.

Nahir Besara, midtbanespiller, Örebro:
Et kæmpetalent, da han blev hentet til Hammarby for nogle år siden. Efter han er kommet til Örebro, han har dog udviklet sig til en af ligaens mest driftsikre midtbanespillere, der både slår fantastiske dødbolde og har et naturligt gen for at deltage i offensiven. Står noteret for 17 mål i 49 kampe for Örebro, hvilket formodentlig er bedre stats end nogen af vores angribere. Stod for 10 mål og 7 assists i ligaen sidste år. Har kontraktudløb efter sæsonen, hvorfor vi kan få ham billigt. Flere svenske topklubber lurer på ham, bl.a. Hammarby.

Og så bør vi i min optik holde øjnene rettet mod hhv. Lech Poznan og Bristol City, hvor Niclas Eliasson og Nicklas Bärkroth kan søge væk i jagten på spillet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af raekkeettre » 13. maj 2018, 10:35

Gamen skrev:Nå, for nu lige at få gang i nogle mere realistiske bud på signings, så...

Romain Gall, midtbanespiller, GIF Sundsvall:
Amerikaneren har imponeret alt og alle i de første 6 Allsvenskan-kampe. Kom til Sundsvall fra en mindre svensk klub, men har bl.a. 13 mål i 25 kampe for det amerikanske U20-landshold bag sig. Han er kvik på fødderne, har et dunderskud, og kan både afslutte selv (5 mål i seneste 6), samt assistere. Stod bag 2 assists i gårsdagens sejr over Brommapojkarna. Blev scoutet af Heerenveen i går. Sundsvall er i store økonomiske problemer, og skal have penge ind for at vende en negativ egenkapital. Det kan være vores mulighed.

Nahir Besara, midtbanespiller, Örebro:
Et kæmpetalent, da han blev hentet til Hammarby for nogle år siden. Efter han er kommet til Örebro, han har dog udviklet sig til en af ligaens mest driftsikre midtbanespillere, der både slår fantastiske dødbolde og har et naturligt gen for at deltage i offensiven. Står noteret for 17 mål i 49 kampe for Örebro, hvilket formodentlig er bedre stats end nogen af vores angribere. Stod for 10 mål og 7 assists i ligaen sidste år. Har kontraktudløb efter sæsonen, hvorfor vi kan få ham billigt. Flere svenske topklubber lurer på ham, bl.a. Hammarby.

Og så bør vi i min optik holde øjnene rettet mod hhv. Lech Poznan og Bristol City, hvor Niclas Eliasson og Nicklas Bärkroth kan søge væk i jagten på spillet.
Jeg er lagt fra enig i dine holdninger og betragtninger omkring AaB...spillerne..etc....det er INGEN hemmelighed...MEN...jeg må dælme også rose dig for dine "spiller scouting" - det er vildt fedt at læse om, og jeg synes du skulle sende en ansøgning til AaB...jeg høre de har en chefscout stilling ledig :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. maj 2018, 11:05

raekkeettre skrev:
Gamen skrev:Nå, for nu lige at få gang i nogle mere realistiske bud på signings, så...

Romain Gall, midtbanespiller, GIF Sundsvall:
Amerikaneren har imponeret alt og alle i de første 6 Allsvenskan-kampe. Kom til Sundsvall fra en mindre svensk klub, men har bl.a. 13 mål i 25 kampe for det amerikanske U20-landshold bag sig. Han er kvik på fødderne, har et dunderskud, og kan både afslutte selv (5 mål i seneste 6), samt assistere. Stod bag 2 assists i gårsdagens sejr over Brommapojkarna. Blev scoutet af Heerenveen i går. Sundsvall er i store økonomiske problemer, og skal have penge ind for at vende en negativ egenkapital. Det kan være vores mulighed.

Nahir Besara, midtbanespiller, Örebro:
Et kæmpetalent, da han blev hentet til Hammarby for nogle år siden. Efter han er kommet til Örebro, han har dog udviklet sig til en af ligaens mest driftsikre midtbanespillere, der både slår fantastiske dødbolde og har et naturligt gen for at deltage i offensiven. Står noteret for 17 mål i 49 kampe for Örebro, hvilket formodentlig er bedre stats end nogen af vores angribere. Stod for 10 mål og 7 assists i ligaen sidste år. Har kontraktudløb efter sæsonen, hvorfor vi kan få ham billigt. Flere svenske topklubber lurer på ham, bl.a. Hammarby.

Og så bør vi i min optik holde øjnene rettet mod hhv. Lech Poznan og Bristol City, hvor Niclas Eliasson og Nicklas Bärkroth kan søge væk i jagten på spillet.
Jeg er lagt fra enig i dine holdninger og betragtninger omkring AaB...spillerne..etc....det er INGEN hemmelighed...MEN...jeg må dælme også rose dig for dine "spiller scouting" - det er vildt fedt at læse om, og jeg synes du skulle sende en ansøgning til AaB...jeg høre de har en chefscout stilling ledig :)
Det er åbenbart ikke en prioritet med den scout, ellers havde de nok sat gang i noget. Trist ledelse af vores klub.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9520AaB » 13. maj 2018, 12:37

Gaarde lige fanget i kameraet i kampen mellem Randers og Helsingør.
Det kan vel kun for at tjekke spillere ud??, nogen bud på hvilke/hvilken.
Kadri??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

AabIsTheBeast
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:44
Favoritspiller: Würtz

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AabIsTheBeast » 13. maj 2018, 13:03

Kunne godt tro at han kigger på Pascal Gregor og Kadrii, hvis ikke han er ude efter Christian Lønstrup som ny AaB træner

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 13. maj 2018, 13:17

AabIsTheBeast skrev:Kunne godt tro at han kigger på Pascal Gregor og Kadrii, hvis ikke han er ude efter Christian Lønstrup som ny AaB træner
Så havde han nok ikke taget Wieghorst med - han sad da vist lige ved siden af...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2018, 13:19

AabIsTheBeast skrev:Kunne godt tro at han kigger på Pascal Gregor og Kadrii, hvis ikke han er ude efter Christian Lønstrup som ny AaB træner
Hvis vi kan sælge Flores og erstatte ham med Kadrii vil være noget af en forstærkning, det eneste aber dabei er Kadriis skadeshistorik.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 13. maj 2018, 13:26

9520AaB skrev:Gaarde lige fanget i kameraet i kampen mellem Randers og Helsingør.
Det kan vel kun for at tjekke spillere ud??, nogen bud på hvilke/hvilken.
Kadri??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gregor og Mohammad, men er han ikke skadet pt?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Frygah » 13. maj 2018, 15:40

frederikshavneren skrev:
AabIsTheBeast skrev:Kunne godt tro at han kigger på Pascal Gregor og Kadrii, hvis ikke han er ude efter Christian Lønstrup som ny AaB træner
Hvis vi kan sælge Flores og erstatte ham med Kadrii vil være noget af en forstærkning, det eneste aber dabei er Kadriis skadeshistorik.
Så kampen på stadion, Kadrii og ham Saba ville begge være forstærkninger.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 14. maj 2018, 10:34

En god gammel kending af dansk fodbold, Robert Åhman-Persson, har også kontraktudløb i portugisiske Belenenses nu her. En dygtig spiller, der minder lidt om Abildgaard, men er bedre på bolden. Har en god statur, og evner á la Würtz som spoiler. Han er blevet 31, men er også en spiller der tager stort ansvar på banen.

Det kræver dog nok at vi skiller os af med en eller flere af de unge centrale midtbanespillere vi har.

Låst