Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 25. feb 2018, 20:55

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Vil på ingen måde holde hånden over Wieghorst, for jeg mener han laver en del fejl.
Bla ved at spille med 2 så defensive centrale midtbanespillere i hver kamp. Jeg synes heller ikke altid han vælger det bedste hold, når vi spiller.

Når det er sagt.. Så se lige på vores hold/trup!

Ja vi KAN godt komme i top 6. Men vi kan satme også lige så nemt blive nummer 10!
Jeg synes på ingen måde vores trup er en top 6 trup. Men det er ikke det samme som at sige vi ikke kan komme i top 6.

Når vi har spillere som Blåbjerg, KP og Børsting rendende i vores start opstilling. Så ser det godt nok skidt ud!!
Suppleret med: Lesniak (hvad er det præcis den mand kan??) Flores (Som ikke passer til den danske spillestil) Pohl (Som godt nok gør MANGE ting rigtigt, men som har så svært ved at score)
På bænken har vi spillere som: Patrick, Magnus, Safranko, Risgård, Abildgård osv. HVEM af dem kan man sætte ind for at gøre en forskel??

JA Wieghorst laver fejl! Men nøj hans materiale er godt nok også dårligt! Man kan ikke forvente at spille top 6, når 3-4 af spillerne man skal spille med ikke hører til på et top 6 hold. Og man kan ikke engang kigge på bænken efter noget bedre.

Jeg er enig i at der ikke har været nogen fremgang i AaB siden 2014 sluttede.
Men vores spillermaterale er ikke til meget mere, end det vi viser nu. Søndergaard og Wieghorst har bevist det begge to. Ingen af dem kan trylle.

Men hvad gør vi forkert? Jeg mener først og fremmest naboens søn strategien er helt ude i skoven!! Ikke nok med vores talenter ikke for alvor slår igennem på første holdet. Men hvor er de store salg i vores trup?? Se på en klub som FCM, der henter unge spillere i hele landet (Og i udlandet) Ikke nok med de slår til i deres førsteholdstrup. De har mange spillere som kan udvilkes og sælges for mange penge.
Hvem pokker er vores næste store salg af unge spillere?? Drop nu for pokker den der naboens søn strategi! Hent de bedste talenter i hele verden i stedet for de SKAL være fra nordjylland!
Det kan så lede mig hn til en ting mere jeg får lange løg af!! Det har dog intet med spillet på banen at gøre.
HELE nordjyllands hold. Jesus christ! Vi er IKKE hele nordjyllands hold! Og vi bliver det ikke fordi vi sætter det op med bogstaver på en bygning, eller fordi det bliver sagt af vores ledelse!
Heroppe fra hvor jeg er fra (Fra Flauenskjold og nord på mod Sæby og Frederikshavn) Er der godt nok ikke mange AaB fans!! Langt de fleste fodbold fans jeg kender heroppe holder med FCK eller Brøndby. De hader AaB! Meget af det skyldes at man holder med FIK i hockey og derfor ikke vil holde med AaB. Men det er nok lige så meget fordi man griner af AaB heroppe. Ja vi vinder et mesterskab. Og så pisser vi hele lortet væk bagefter.
Folk er en flok rygklappere og holder med dem de andre holder med. Og derfor kaster de kærlighedne på FCK eller Brøndby. Der har været lavet bus ture til både Brøndby og Parken fra Sæby (Sorry for det lille sidespring)
Jeg er helt uenig. Vi har en fin trup.

Jeg er helt enig Pastorius. Vi har en trup til top 6 i min optik. Den bliver bare udnyttet og udviklet helt ulideligt dårligt under MW.

Efter min mening er det største transfermål til sommer en ny træner.

Kuhn er mange inklusiv undertegnede varm på, han har mange af de ting jeg mener vi mangler. Desværre tror jeg ikke han er en mulighed.

Kent Nielsen ville jeg rigtig gerne have tilbage. Han har dog kontraktudløb i sommeren 19’ og er derfor nok heller ikke en mulighed.

Et navn som Jakob Michelsen må næsten være det mest oplagte ledige der er i Danmark. Disko Glen er i hvert fald ikke en mulighed.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2018, 22:10

Forza skrev:Efter min mening er det største transfermål til sommer en ny træner.

Kuhn er mange inklusiv undertegnede varm på, han har mange af de ting jeg mener vi mangler. Desværre tror jeg ikke han er en mulighed.

Kent Nielsen ville jeg rigtig gerne have tilbage. Han har dog kontraktudløb i sommeren 19’ og er derfor nok heller ikke en mulighed.

Et navn som Jakob Michelsen må næsten være det mest oplagte ledige der er i Danmark. Disko Glen er i hvert fald ikke en mulighed.
Det ligner trænerskifte til sommer, men det gjorde det også med Hamren og Kent og det endte lykkeligt alligevel.

Men skal der skiftes træner er mit top 3 liste

1. Brian Priske
2. Jakob Michelsen
3. Allan Kuhn

Jeg tror Priske har en god trænerkarriere i sig. Det er et sats, men hvis de sikre kort var Søndergaard og Wieghorst, så kan en ukendt trænerstørrelse være et ligeså godt bud.

Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 26. feb 2018, 08:21

FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9000AaB » 26. feb 2018, 08:37

De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Kan godt lige Michelsen, men tror sku ikke han vil kunne blive lige så stor succes for os som han var i Sønderjyske.
Den eneste dansker jeg kunne se i AaB som det er lige nu, skulle være Kuhn, men det tror jeg desværre ikke på, alle andre ville jeg sku ikke gå efter lige nu, så hellere tage en udlænding for en gangs skyld.
Syntes det er for tamt at gå efter endnu en dansker, bar fordi det er nemmest - ville slet ikke kunne magte Disko Glen fx hvis AaB så ham som en mulighed............

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2018, 09:25

De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af doukas » 26. feb 2018, 09:57

Pastorius skrev:
De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Jeg forstår ikke aversionen imod Michelsen. Rykkede han ikke netop Sønderjyske fra tonserbold over til en mere seervenlig stil. Sådan husker jeg det i hvert fald.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af gravballe » 26. feb 2018, 10:22

doukas skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Jeg forstår ikke aversionen imod Michelsen. Rykkede han ikke netop Sønderjyske fra tonserbold over til en mere seervenlig stil. Sådan husker jeg det i hvert fald.
Jo sådan husker jeg det også. Han skulle være en meget streng træner, har jeg også hørt. Hvilke jo nødvendigvis ikke er en dårlig ting.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2018, 13:48

doukas skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Jeg forstår ikke aversionen imod Michelsen. Rykkede han ikke netop Sønderjyske fra tonserbold over til en mere seervenlig stil. Sådan husker jeg det i hvert fald.
1) Det har været en forholdsvis kort periode han var der. Han har 1 succes og 1 fiasko på hans CV. Man skal være meget mere skarp på hvad der gav ham succes og hvad der gav ham fiasko for at kunn uvurdere om han er egnet.
2) Opgaven i AaB er ikke at rykke os fra tonserbold til seværdig fodbold, det er at rykke os fra kønsløs fordbold til seværdig fordbold.
gravballe skrev: Jo sådan husker jeg det også. Han skulle være en meget streng træner, har jeg også hørt. Hvilke jo nødvendigvis ikke er en dårlig ting.
Det er heller ikke nødvendigvis en god ting - jeg har ikke indtrykket af at MW er specielt blød.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hovedet » 27. feb 2018, 18:00

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Jeg forstår ikke aversionen imod Michelsen. Rykkede han ikke netop Sønderjyske fra tonserbold over til en mere seervenlig stil. Sådan husker jeg det i hvert fald.
1) Det har været en forholdsvis kort periode han var der. Han har 1 succes og 1 fiasko på hans CV. Man skal være meget mere skarp på hvad der gav ham succes og hvad der gav ham fiasko for at kunn uvurdere om han er egnet.
2) Opgaven i AaB er ikke at rykke os fra tonserbold til seværdig fodbold, det er at rykke os fra kønsløs fordbold til seværdig fordbold.
gravballe skrev: Jo sådan husker jeg det også. Han skulle være en meget streng træner, har jeg også hørt. Hvilke jo nødvendigvis ikke er en dårlig ting.
Det er heller ikke nødvendigvis en god ting - jeg har ikke indtrykket af at MW er specielt blød.
Jeg har nu heller aldrig forstået den der forkærlighed for såkaldt "strenge og hårde" ledere, der vel mest af alt bidrager til at forpeste tilværelsen for ansatte og næppe fremmer produktivitet eller arbejdslyst i nogen som helst sammenhæng. Og som du også nævner, tyder intet på, at Wieghorst skulle være specielt blød.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 27. feb 2018, 18:55

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev: Michelsen virker også spændende. Tror både han og Kuhn kan talentudvikle.
Jeg ved ikke rigtigt. Synes at Michelsen virker lidt som samme type som Søndergaard. Sammenhold, fight og alt det der. Det synes at virke bedre når man ikke går efter topplaceringer, men overlevelse.

Kunne godt tænkt mig, at man fandt en fra udenfor andedammen, som ikke har trænet 3-4 SL klubber før og er kendt af hele ligaen.
Også et nej til Michelsen herfra også.
Vi skal jo ikke lave et nyt Sønderjyske. Priske er vel fuldstændig ubekendt?
Jeg forstår ikke aversionen imod Michelsen. Rykkede han ikke netop Sønderjyske fra tonserbold over til en mere seervenlig stil. Sådan husker jeg det i hvert fald.
1) Det har været en forholdsvis kort periode han var der. Han har 1 succes og 1 fiasko på hans CV. Man skal være meget mere skarp på hvad der gav ham succes og hvad der gav ham fiasko for at kunn uvurdere om han er egnet.
2) Opgaven i AaB er ikke at rykke os fra tonserbold til seværdig fodbold, det er at rykke os fra kønsløs fordbold til seværdig fordbold.
gravballe skrev: Jo sådan husker jeg det også. Han skulle være en meget streng træner, har jeg også hørt. Hvilke jo nødvendigvis ikke er en dårlig ting.
Det er heller ikke nødvendigvis en god ting - jeg har ikke indtrykket af at MW er specielt blød.
Jeg har nu heller aldrig forstået den der forkærlighed for såkaldt "strenge og hårde" ledere, der vel mest af alt bidrager til at forpeste tilværelsen for ansatte og næppe fremmer produktivitet eller arbejdslyst i nogen som helst sammenhæng. Og som du også nævner, tyder intet på, at Wieghorst skulle være specielt blød.
Dels tror jeg, at mekanismerne er nogle helt andre på et fodboldhold end på et lærerværelse eller et revisorkontor. Og dels, at der i så udpræget et hierarkisk konkurrencemiljø som et elitefodboldhold, er det overordentligt væsentligt, at der ikke er nogen tvivl om, hvem der er bossen. Og det er næppe de samme ledelsesredskaber blot, som dem man lærer på diplomuddannelsen i ledelse. Ellers ville det at "miste omklædningsrummet" jo næppe heller være det værste, der kunne ske for en elitetræner.

Men at være en streng eller hård chef er jo langt fra det samme som at være et dumt svin, der forpester alt, omend de også findes - fx. ham tossen i Randers. Og hvis ikke man har andet end det, er det jo klart, at det ikke virker.
Som med alt andet her i livet, er det et spørgsmål om kompetencer og balancer.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2018, 18:58

- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 27. feb 2018, 19:02

FlæskeFrank skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... d-roskilde

Gaarde. Køb for helvede!!!
Han skal da bare stavnsbindes til AaB indtil sit fyldte 34. år!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 27. feb 2018, 20:55

BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... d-roskilde

Gaarde. Køb for helvede!!!
Han skal da bare stavnsbindes til AaB indtil sit fyldte 34. år!
Går ud fra det er en af de små purke med Pappa 10 på ryggen som Rade havde med på banen da man fejrede bronzen i 2007. Så har han jo allerede været med til at fejre medaler på Aalborg Stadion.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 27. feb 2018, 21:37

Hvis Flores ryger til sommer, synes jeg Gaarde skal forsøge at hente Hjulsager i Celta. Pt lejesvend i Granada, hvor han heller ikke kan komme på holdet.
Jeg savner Winsnes

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af AK48hamas » 27. feb 2018, 23:31

Gaarde nævnte i ripodsten at vores scouting afdeling er en af de steder som skal fokuseres på. Det havde han analyseret inden han kom til klubben men valgt har bruge ressourcerne på andre områder.

Det har jo heller ikke en nyhed for os andre da Lynge mest brugte sit agent netværk hvilket Gaarde jo ikke har bygget op endnu. Om det forklarer alle hans fejlkøb? Delvist. Men spørgsmålet burde være hvorfor man egentlig bruger penge og dyrebar spilletid på lottokuponer(Gaardes egne ord i ripodsten) som Sloth, meilinger, Holgersen og sylvestr når vi har et af DKs bedste talentskoler. Set i bakspejlet ville vores egne vel kunne have gjort det mindst ligeså godt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 28. feb 2018, 11:22

AK48hamas skrev:Gaarde nævnte i ripodsten at vores scouting afdeling er en af de steder som skal fokuseres på. Det havde han analyseret inden han kom til klubben men valgt har bruge ressourcerne på andre områder.

Det har jo heller ikke en nyhed for os andre da Lynge mest brugte sit agent netværk hvilket Gaarde jo ikke har bygget op endnu. Om det forklarer alle hans fejlkøb? Delvist. Men spørgsmålet burde være hvorfor man egentlig bruger penge og dyrebar spilletid på lottokuponer(Gaardes egne ord i ripodsten) som Sloth, meilinger, Holgersen og sylvestr når vi har et af DKs bedste talentskoler. Set i bakspejlet ville vores egne vel kunne have gjort det mindst ligeså godt.
Det er i hvert fald ret interessant, at Gaarde selv nævner, at det var en af de første erkendelser, da han tiltrådte for knap 5 år siden at man manglede en chefscout, men at han ikke har haft tid til at få gjort noget ved det. Det burde man jo have haft styr på inden man gik ud og brændte 15-20 millioner af på ren transfer

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 28. feb 2018, 11:46

Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Gaarde nævnte i ripodsten at vores scouting afdeling er en af de steder som skal fokuseres på. Det havde han analyseret inden han kom til klubben men valgt har bruge ressourcerne på andre områder.

Det har jo heller ikke en nyhed for os andre da Lynge mest brugte sit agent netværk hvilket Gaarde jo ikke har bygget op endnu. Om det forklarer alle hans fejlkøb? Delvist. Men spørgsmålet burde være hvorfor man egentlig bruger penge og dyrebar spilletid på lottokuponer(Gaardes egne ord i ripodsten) som Sloth, meilinger, Holgersen og sylvestr når vi har et af DKs bedste talentskoler. Set i bakspejlet ville vores egne vel kunne have gjort det mindst ligeså godt.
Det er i hvert fald ret interessant, at Gaarde selv nævner, at det var en af de første erkendelser, da han tiltrådte for knap 5 år siden at man manglede en chefscout, men at han ikke har haft tid til at få gjort noget ved det. Det burde man jo have haft styr på inden man gik ud og brændte 15-20 millioner af på ren transfer
Ja dette er fuldstændig utilgiveligt. Jeg vil mene at sådan noget som scouting bør prioriteres højt.
Men vi skal nok ikke undervurdere betydningen af, at vi har haft to trænere, der ikke har fået særligt meget ud af spillermaterialet. Særligt Wieghorst har indtil videre skuffet fælt - ikke kun pga. placeringen i tabellen, men i endnu højere grad pga. spillet på banen, hvor han endnu ikke har fundet nøglen til balancen ved offensiv fodbold.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 3. mar 2018, 17:25

Jeg håber der er nogle i AaB som holder et vågent øje med Adam Jakobsen fra Frem. U19 landsholdsspiller, som virkelig har et potentiale. 6mål indtil videre i 2.div i denne sæson.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kristian » 4. mar 2018, 03:45

FIDEL skrev:
Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Gaarde nævnte i ripodsten at vores scouting afdeling er en af de steder som skal fokuseres på. Det havde han analyseret inden han kom til klubben men valgt har bruge ressourcerne på andre områder.

Det har jo heller ikke en nyhed for os andre da Lynge mest brugte sit agent netværk hvilket Gaarde jo ikke har bygget op endnu. Om det forklarer alle hans fejlkøb? Delvist. Men spørgsmålet burde være hvorfor man egentlig bruger penge og dyrebar spilletid på lottokuponer(Gaardes egne ord i ripodsten) som Sloth, meilinger, Holgersen og sylvestr når vi har et af DKs bedste talentskoler. Set i bakspejlet ville vores egne vel kunne have gjort det mindst ligeså godt.
Det er i hvert fald ret interessant, at Gaarde selv nævner, at det var en af de første erkendelser, da han tiltrådte for knap 5 år siden at man manglede en chefscout, men at han ikke har haft tid til at få gjort noget ved det. Det burde man jo have haft styr på inden man gik ud og brændte 15-20 millioner af på ren transfer
Ja dette er fuldstændig utilgiveligt. Jeg vil mene at sådan noget som scouting bør prioriteres højt.
Men vi skal nok ikke undervurdere betydningen af, at vi har haft to trænere, der ikke har fået særligt meget ud af spillermaterialet. Særligt Wieghorst har indtil videre skuffet fælt - ikke kun pga. placeringen i tabellen, men i endnu højere grad pga. spillet på banen, hvor han endnu ikke har fundet nøglen til balancen ved offensiv fodbold.
Helt enig. Og det er en kæmpe fejl, hvis det viser sig at Gaarde har haft dette på blokken, men har prioriteret det mindre end andre ting.

Scouting burde ligge nr. 2 efter træningsfaciliteterne.
At man ikke har prioriteret det højere er virkelig skidt og vidner vel om en helt forkert prioriteringsrækkefølge.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 6. mar 2018, 18:44

Jeg håber virkelig at vi strækker os utrolig langt for at sikre Rolim på en lang kontrakt, han er på mange måder en usleben diamant, han træffer stadig nogle forkerte beslutninger, men hans teknik og touch på bolden er eminent, selv igår på utroligt vanskeligt underlag viste han i glimt fremragende boldbehandling.

Låst