Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9000AaB » 12. mar 2018, 08:56

BassogogsVen skrev:Hvorfor helvede har man da ikke sikret sig en købsoption? Nuvel, den kunne jo have været på bordet, men til en for høj pris - så er det bare, hvad en for høj pris eventuelt måtte have været.
Tror nu ALTID at klubben vil gå efter en købsoption, MEN hvis den er for høj og urealistisk, kan det vel være bedre at vente med at se om han evt. kan falde i pris selv på trods af gode præsentationer.
Men som jeg forstår det er Rolim eget af et hav af agenter/selskaber og ikke en direkte klub - det er det der gør situationen lidt mærkelig.
Den Brasilianske klub har hans spiller licens, men det er agenterne/selskaberne der ejer Rolim 100%, så de bestemmer alt omkring ham plus de får alle pengene, men kan dog ikke huske hvor jeg læste det....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. mar 2018, 09:02

Rolim har jo ene mand sparket os ind i top-6, så uanset hvad har lejemålet været en succes.

Jeg må indrømme at jeg også har visse reservationer. Rolim slår mig som en kæmpe lejesvend. Da vi tabte i Silkeborg lignede han en mand, der gik og var ok tilfreds, fordi han selv havde scoret. Det har jeg egentlig heller ikke noget imod, da han jo netop bidrager med aktioner og slutprodukt på egen hånd. Han giver sig 100% - ikke fordi han har Søren Thorst tatoveret på inderlåret, men fordi han har en kæmpe ambition og gerne vil have en ny kontrakt. Det er den gode form for lejesvend, og det er dejligt ærligt på en eller anden måde.

Men det åbner så også nogle faldgruber. For hvor godt præsterer Rolim hvis vi stikker han en 4-årig kontrakt? Der er åbenlyst risiko for at han laver en Lukas Spalvis, og så kan det pludselig være en rigtig dyr satsning. Derfor synes jeg vi skal sørge for:

1) At det 100% er AaB og Rolim, der beslutter evt. videresalg. Der kan godt være %'er til Rogon, men ikke prisloft eller medbestemmelse.
2) Der skal lægges en helt klar plan for udvikling og videresalg, som Rolim skal være enig i.
3) Rolim skal holde lidt tilbage på løn/sign-on, men til gengæld få fx 5-10% af en fremtidig salgssum jf. den fastlagte plan.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af doukas » 12. mar 2018, 09:37

Yankee skrev:Rolim har jo ene mand sparket os ind i top-6, så uanset hvad har lejemålet været en succes.

Jeg må indrømme at jeg også har visse reservationer. Rolim slår mig som en kæmpe lejesvend. Da vi tabte i Silkeborg lignede han en mand, der gik og var ok tilfreds, fordi han selv havde scoret. Det har jeg egentlig heller ikke noget imod, da han jo netop bidrager med aktioner og slutprodukt på egen hånd. Han giver sig 100% - ikke fordi han har Søren Thorst tatoveret på inderlåret, men fordi han har en kæmpe ambition og gerne vil have en ny kontrakt. Det er den gode form for lejesvend, og det er dejligt ærligt på en eller anden måde.

Men det åbner så også nogle faldgruber. For hvor godt præsterer Rolim hvis vi stikker han en 4-årig kontrakt? Der er åbenlyst risiko for at han laver en Lukas Spalvis, og så kan det pludselig være en rigtig dyr satsning. Derfor synes jeg vi skal sørge for:

1) At det 100% er AaB og Rolim, der beslutter evt. videresalg. Der kan godt være %'er til Rogon, men ikke prisloft eller medbestemmelse.
2) Der skal lægges en helt klar plan for udvikling og videresalg, som Rolim skal være enig i.
3) Rolim skal holde lidt tilbage på løn/sign-on, men til gengæld få fx 5-10% af en fremtidig salgssum jf. den fastlagte plan.
VS: sts@AaB-as.dk; ag@AaB-as.dk
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af troelsh » 12. mar 2018, 09:42

Vi har vel brugt noget der ligner 3/4 af Rolims kontrakt på at få ham i form til at spille, nu spiller han endelig fast og er pisse god også kan vi muligvis ikke signe ham.

Selvom han har biddraget med mål og assist i de få kampe han har fået, og man kan argumentere for at det gør lejeopholdet til en succes, jeg vil nu alligevel tillade mig at kalde det endnu en Gaarde bommert hvis vi ikke henter ham, eller endnu værre han lander i Ikast eller et andet gudsforladt sted.

Det svarer vel lidt til at inviterer de meget sultne AaB fans på en god restaurant hvor de kun må smage på appetizeren, resten af pengene skal bruges på Slovakisk hundeæde

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 12. mar 2018, 09:52

troelsh skrev:Vi har vel brugt noget der ligner 3/4 af Rolims kontrakt på at få ham i form til at spille, nu spiller han endelig fast og er pisse god også kan vi muligvis ikke signe ham.

Selvom han har biddraget med mål og assist i de få kampe han har fået, og man kan argumentere for at det gør lejeopholdet til en succes, jeg vil nu alligevel tillade mig at kalde det endnu en Gaarde bommert hvis vi ikke henter ham, eller endnu værre han lander i Ikast eller et andet gudsforladt sted.

Det svarer vel lidt til at inviterer de meget sultne AaB fans på en god restaurant hvor de kun må smage på appetizeren, resten af pengene skal bruges på Slovakisk hundeæde
Jah, men der er altså ikke noget i vejen med de mål og assists, som Rolim går laver for øjeblikket. Det er voldsomt at kalde vores bedste spiller for "en bommert", selvom jeg sagtens kan følge dine pointer. Vi skal ikke altid kun tænke langsigtet - det har også kæmpe betydning for AaB at vi er gået i top-6 og det var vi altså ikke uden Rolim.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 12:55

Yankee skrev:
troelsh skrev:Vi har vel brugt noget der ligner 3/4 af Rolims kontrakt på at få ham i form til at spille, nu spiller han endelig fast og er pisse god også kan vi muligvis ikke signe ham.

Selvom han har biddraget med mål og assist i de få kampe han har fået, og man kan argumentere for at det gør lejeopholdet til en succes, jeg vil nu alligevel tillade mig at kalde det endnu en Gaarde bommert hvis vi ikke henter ham, eller endnu værre han lander i Ikast eller et andet gudsforladt sted.

Det svarer vel lidt til at inviterer de meget sultne AaB fans på en god restaurant hvor de kun må smage på appetizeren, resten af pengene skal bruges på Slovakisk hundeæde
Jah, men der er altså ikke noget i vejen med de mål og assists, som Rolim går laver for øjeblikket. Det er voldsomt at kalde vores bedste spiller for "en bommert", selvom jeg sagtens kan følge dine pointer. Vi skal ikke altid kun tænke langsigtet - det har også kæmpe betydning for AaB at vi er gået i top-6 og det var vi altså ikke uden Rolim.
Helt korrekt. Men i disse tider, hvor vi skriger på noget, der bare synes en smule fremadrettet og med blik for andet end her og nu, er det jo en bet, hvis Rolim smutter om 3 måneder - især, når vi nu har set, hvad han kan gøre for og ved dette hold. For med de seneste års transfers, er det jo netop noget, man kan satse på at bygge om omkring, der er alfa og omega i denne klub.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 12. mar 2018, 13:36

Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 12. mar 2018, 14:18

frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Hmm det er skidt.
Nå men så skal vi muligvis ud at finde 2 offensivspillere igen, såfrmet Flores sælges til sommer.! Det hænger ikke så godt sammen med Gaardes mantra om Kontinuitet må jeg sige!

Jeg kan personligt godt li´ at være i god tid, så hvem synes I vi skal forsøge at hente til 10´er positionen og venstrekanten??
Rygaard havde været kanon til 10´eren, men det er for sent nu. Mistrati i Hobro kunne være fræk at hente, men er nok for dyr med en lang kontrakt. N. Thomsen i fck?
Nogle friske bud?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 12. mar 2018, 14:19

frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 12. mar 2018, 14:53

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Det tænker jeg også - og på Rolims Instagram ser det ud til at hans kæreste er flyttet herop, så hvem ved...
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 14:57

Martino skrev:
le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Det tænker jeg også - og på Rolims Instagram ser det ud til at hans kæreste er flyttet herop, så hvem ved...
Det kan jo bare være et udslag af almen liderlighed (eller kærlighed), at man har lyst til at være sammen, selvom man flakker rundt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 12. mar 2018, 15:03

BassogogsVen skrev:
Martino skrev:
le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Det tænker jeg også - og på Rolims Instagram ser det ud til at hans kæreste er flyttet herop, så hvem ved...
Det kan jo bare være et udslag af almen liderlighed (eller kærlighed), at man har lyst til at være sammen, selvom man flakker rundt.
Jo bevares, men i det første lange stykke tid boede han her alene.
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 15:10

Martino skrev:
BassogogsVen skrev:
Martino skrev:
le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Det tænker jeg også - og på Rolims Instagram ser det ud til at hans kæreste er flyttet herop, så hvem ved...
Det kan jo bare være et udslag af almen liderlighed (eller kærlighed), at man har lyst til at være sammen, selvom man flakker rundt.
Jo bevares, men i det første lange stykke tid boede han her alene.
Tiden virker i kuglerne - som man siger.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. mar 2018, 15:10

Martino skrev:
BassogogsVen skrev:
Martino skrev:
le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Det er sådan set også den bedste forhandlings-taktik! :)
Det tænker jeg også - og på Rolims Instagram ser det ud til at hans kæreste er flyttet herop, så hvem ved...
Det kan jo bare være et udslag af almen liderlighed (eller kærlighed), at man har lyst til at være sammen, selvom man flakker rundt.
Jo bevares, men i det første lange stykke tid boede han her alene.
Jamen på debatsiden er logikken jo så, at da han boede alene sov han med cheftrænerens kone. Og derfor brugte cheftræneren ham ikke i kamp. Men nu hvor han "kun" sover med sin egne kone kan han godt få spilletid. #Sølvpapirshat
- FlæskeFrank

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 12. mar 2018, 16:43

FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Hmm det er skidt.
Nå men så skal vi muligvis ud at finde 2 offensivspillere igen, såfrmet Flores sælges til sommer.! Det hænger ikke så godt sammen med Gaardes mantra om Kontinuitet må jeg sige!

Jeg kan personligt godt li´ at være i god tid, så hvem synes I vi skal forsøge at hente til 10´er positionen og venstrekanten??
Rygaard havde været kanon til 10´eren, men det er for sent nu. Mistrati i Hobro kunne være fræk at hente, men er nok for dyr med en lang kontrakt. N. Thomsen i fck?
Nogle friske bud?
Rasmus Thellufsen. Wessam Ali. Marco Ramkilde kunne alle være friske bud. Men der kommer måske flere op fra U-19 til sommer ?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 12. mar 2018, 16:57

frederikshavneren skrev:Gaarde udtaler til Nordjyske at der ikke er en købsoption og at det langtfra er givet at AaB har økonomien til at købe Rolim
Ringe.

Ritti ringe.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 18:41

Dette er egentlig ikke synderligt debatskabende, men mere en studsen over, hvad der mon har rørt sig, da man lavede en aftale med Rolims "anderledes ejerforhold".

Rolim var 21, da AaB lejede ham. Før det var han en tur i 2. Bundesliga, hvor han spillede godt 30 kampe og scorede 3 mål. Altså kan man jo ikke sige, at han har været en vildt hypet spiller, der har rundsmadret hele Europa og på den måde har etableret sig som en stor stjerne i europæisk fodbold.

Og i en verden, hvor alt er til salg, har disse mennesker, "Rolims anderledes ejerforhold", jo også været klar til/er klar til at sælge for den rette pris. Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på, hvad en eventuel option har lydt på, hvis den overhovedet var på bordet i sommeren 2017 - underforstået, hvad Gaarde dengang har ment, ville være for meget. Og hvis den slet ikke har været en del af de daværende forhandlinger, så er det jo bare rigtig skidt arbejde. Grundlæggende må en sportschef jo ikke leje en spiller uden at sikre sig en pris, hvis det hele bare bliver ren fryd og gammen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 12. mar 2018, 18:51

BassogogsVen skrev:Dette er egentlig ikke synderligt debatskabende, men mere en studsen over, hvad der mon har rørt sig, da man lavede en aftale med Rolims "anderledes ejerforhold".

Rolim var 21, da AaB lejede ham. Før det var han en tur i 2. Bundesliga, hvor han spillede godt 30 kampe og scorede 3 mål. Altså kan man jo ikke sige, at han har været en vildt hypet spiller, der har rundsmadret hele Europa og på den måde har etableret sig som en stor stjerne i europæisk fodbold.

Og i en verden, hvor alt er til salg, har disse mennesker, "Rolims anderledes ejerforhold", jo også været klar til/er klar til at sælge for den rette pris. Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på, hvad en eventuel option har lydt på, hvis den overhovedet var på bordet i sommeren 2017 - underforstået, hvad Gaarde dengang har ment, ville være for meget. Og hvis den slet ikke har været en del af de daværende forhandlinger, så er det jo bare rigtig skidt arbejde. Grundlæggende må en sportschef jo ikke leje en spiller uden at sikre sig en pris, hvis det hele bare bliver ren fryd og gammen.
Yann Rolim er født 22. Marts 1995 og skiftede til AaB på leje den 31. Juli 2017.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 12. mar 2018, 18:56

Halil skrev:
BassogogsVen skrev:Dette er egentlig ikke synderligt debatskabende, men mere en studsen over, hvad der mon har rørt sig, da man lavede en aftale med Rolims "anderledes ejerforhold".

Rolim var 21, da AaB lejede ham. Før det var han en tur i 2. Bundesliga, hvor han spillede godt 30 kampe og scorede 3 mål. Altså kan man jo ikke sige, at han har været en vildt hypet spiller, der har rundsmadret hele Europa og på den måde har etableret sig som en stor stjerne i europæisk fodbold.

Og i en verden, hvor alt er til salg, har disse mennesker, "Rolims anderledes ejerforhold", jo også været klar til/er klar til at sælge for den rette pris. Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på, hvad en eventuel option har lydt på, hvis den overhovedet var på bordet i sommeren 2017 - underforstået, hvad Gaarde dengang har ment, ville være for meget. Og hvis den slet ikke har været en del af de daværende forhandlinger, så er det jo bare rigtig skidt arbejde. Grundlæggende må en sportschef jo ikke leje en spiller uden at sikre sig en pris, hvis det hele bare bliver ren fryd og gammen.
Yann Rolim er født 22. Marts 1995 og skiftede til AaB på leje den 31. Juli 2017.
Vigtig pointe med de 22 frem for de 21. Den ændrer jo hele præmissen for mit indlæg.
Desuden er Yann Rolim født. 15. marts 1995. I øvrigt samme dag som Gorbatjov blev valgt som Sovjetunionens første præsident 5 år tidligere.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 12. mar 2018, 20:15

Der er nok ingen tvivl om at skal der skrives med Rolim. Så skal det vel være inden han bliver alt for varm og mere interessant, for andre klubber.
Hvis økonomien kan blive svær at få til at nå sammen. Så bliver det næppe nemmere, hvis han brænder 3-4 kampe mere af på samme niveau, som mod Randers. Håber Gaarde handler hurtigt, hvis han vælger at gå efter ham.

Låst