Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hovedet » 19. mar 2018, 19:14

Uldahl skrev:
troelsh skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev: Kadrii er et udemærket forslag, hans skadeshistorik er dog ret skræmmende.
Vladimir Rodic fra Silkeborg er virkelig også en god spiller, det er dog ikke mere end et par måneder siden de hentede ham, men skulle Silkeborg rykke ned er der måske alligevel en mulighed. Ellers er Bassel Jradi klart en drømmesigning hvis Flores smutter til sommer.
Nu kører vi igen i transfertråden med bud på profiler fra dårlige superligahold, som folk tror kan forstærke os.

Hvis vi skal frem, der hvor vi gerne vil være, så skal vi have spillere, der ligger på niveau med profilerne på de hold vi gerne vil måle os med. Det vil sige spillere af kvalitet som profilerne fra FCM, BIF, FCN og FCK. Det er der ingen af de nævnte, der er i nærheden af.
Selvom vi henter spillere fra større klubber bliver de ikke nødvendigvis en succes (Sloth, Meilinger etc.)
Og vi har tidligere haft succes med at hente spillere fra mindre hold (AK, Thelander, Risgård) og jeg er ikke enig i at de nævnte spillere ikke vil kunne forstærke os, jeg ser alle være bedre end Flores, især Bassel Jradi som var enestående sidste sæson for Strømsgodset, jeg tror vi skal være meget glade hvis vi kan hente en spiller som ham.
+ At de spillere er meget dyre end hvad vi formår at betale, hvis vi skal forsætte med den økonomiske linie vi køre. Og det skal vi, over forbrugenes dage er forbi. Heldigvis. :cheers:
Næste år står vi til et underskud på mellem 18 og 25 millioner kroner ...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 19:36

Hovedet skrev:
Uldahl skrev:
troelsh skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev: Kadrii er et udemærket forslag, hans skadeshistorik er dog ret skræmmende.
Vladimir Rodic fra Silkeborg er virkelig også en god spiller, det er dog ikke mere end et par måneder siden de hentede ham, men skulle Silkeborg rykke ned er der måske alligevel en mulighed. Ellers er Bassel Jradi klart en drømmesigning hvis Flores smutter til sommer.
Nu kører vi igen i transfertråden med bud på profiler fra dårlige superligahold, som folk tror kan forstærke os.

Hvis vi skal frem, der hvor vi gerne vil være, så skal vi have spillere, der ligger på niveau med profilerne på de hold vi gerne vil måle os med. Det vil sige spillere af kvalitet som profilerne fra FCM, BIF, FCN og FCK. Det er der ingen af de nævnte, der er i nærheden af.
Selvom vi henter spillere fra større klubber bliver de ikke nødvendigvis en succes (Sloth, Meilinger etc.)
Og vi har tidligere haft succes med at hente spillere fra mindre hold (AK, Thelander, Risgård) og jeg er ikke enig i at de nævnte spillere ikke vil kunne forstærke os, jeg ser alle være bedre end Flores, især Bassel Jradi som var enestående sidste sæson for Strømsgodset, jeg tror vi skal være meget glade hvis vi kan hente en spiller som ham.
+ At de spillere er meget dyre end hvad vi formår at betale, hvis vi skal forsætte med den økonomiske linie vi køre. Og det skal vi, over forbrugenes dage er forbi. Heldigvis. :cheers:
Næste år står vi til et underskud på mellem 18 og 25 millioner kroner ...
Ja, men det er penge vi har tjent. Der er en kæmpe forskel på at bruge penge, som man håber at tjene, og så på at bruge penge man allerede har tjent!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hovedet » 19. mar 2018, 19:47

le Cid skrev:
Hovedet skrev:
Uldahl skrev:
troelsh skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev: Kadrii er et udemærket forslag, hans skadeshistorik er dog ret skræmmende.
Vladimir Rodic fra Silkeborg er virkelig også en god spiller, det er dog ikke mere end et par måneder siden de hentede ham, men skulle Silkeborg rykke ned er der måske alligevel en mulighed. Ellers er Bassel Jradi klart en drømmesigning hvis Flores smutter til sommer.
Nu kører vi igen i transfertråden med bud på profiler fra dårlige superligahold, som folk tror kan forstærke os.

Hvis vi skal frem, der hvor vi gerne vil være, så skal vi have spillere, der ligger på niveau med profilerne på de hold vi gerne vil måle os med. Det vil sige spillere af kvalitet som profilerne fra FCM, BIF, FCN og FCK. Det er der ingen af de nævnte, der er i nærheden af.
Selvom vi henter spillere fra større klubber bliver de ikke nødvendigvis en succes (Sloth, Meilinger etc.)
Og vi har tidligere haft succes med at hente spillere fra mindre hold (AK, Thelander, Risgård) og jeg er ikke enig i at de nævnte spillere ikke vil kunne forstærke os, jeg ser alle være bedre end Flores, især Bassel Jradi som var enestående sidste sæson for Strømsgodset, jeg tror vi skal være meget glade hvis vi kan hente en spiller som ham.
+ At de spillere er meget dyre end hvad vi formår at betale, hvis vi skal forsætte med den økonomiske linie vi køre. Og det skal vi, over forbrugenes dage er forbi. Heldigvis. :cheers:
Næste år står vi til et underskud på mellem 18 og 25 millioner kroner ...
Ja, men det er penge vi har tjent. Der er en kæmpe forskel på at bruge penge, som man håber at tjene, og så på at bruge penge man allerede har tjent!
Selvfølgelig; skulle også bare lidt morsom. Der er intet i vejen for at anvende en del af en massiv egenkapital på at forstærke truppen. Man kunne så være lidt flabet og sige, at vi burde have haft mere ud af de investeringer, vi har foretaget de sidste par år.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af le Cid » 19. mar 2018, 19:55

Hovedet skrev:Selvfølgelig; skulle også bare lidt morsom. Der er intet i vejen for at anvende en del af en massiv egenkapital på at forstærke truppen. Man kunne så være lidt flabet og sige, at vi burde have haft mere ud af de investeringer, vi har foretaget de sidste par år.
Det kan der være noget om. Jeg synes dog, at Gaarde ser ud til at have fået lidt mere held i sprøjten med de seneste indkøb. Det er måske også meget naturligt, når man kigger på, hvordan udviklingen i forbruget har været.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 23. mar 2018, 07:03

Ved ikke hvordan man ifht Gaarde skal definere “held i sprøjten” (mht køb) Hvis det er ved at sammenligne indkøbene i 2016 hvor INGEN slog til med 2017/18 hvor nogen har slået til. Ja så har han haft mere “held i sprøjten”

Hvis det er blot at se på køb/leje og forlængelser i 2017, så kan det diskuteres. Der er hentet 7 spillere udefra (Rinne, Lesniak, Pallesen, Okore, Rolim, Safranko og Kusk) og forlænget med 6 (blåbjerg, bytyqi, kakeeto, thellufsen, wurtz og pk. Af indkøbene varmer 3 af dem bænken og det samme gælder 4 af forlængelserne (1 er udlejet).

Om det er godt nok er der sikkert delte meninger om. Jeg ville personligt ønske en noget højere hitrate.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af dyhrmaN » 23. mar 2018, 13:53

Så lige en der unægteligt lignede Allan Gaarde komme løbende ned mod gate D59-87 i Amsterdam lufthavn. Mangler dog en tavle for at se hvor de fly flyver hen...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 23. mar 2018, 14:05

Gamling skrev:Ved ikke hvordan man ifht Gaarde skal definere “held i sprøjten” (mht køb) Hvis det er ved at sammenligne indkøbene i 2016 hvor INGEN slog til med 2017/18 hvor nogen har slået til. Ja så har han haft mere “held i sprøjten”

Hvis det er blot at se på køb/leje og forlængelser i 2017, så kan det diskuteres. Der er hentet 7 spillere udefra (Rinne, Lesniak, Pallesen, Okore, Rolim, Safranko og Kusk) og forlænget med 6 (blåbjerg, bytyqi, kakeeto, thellufsen, wurtz og pk. Af indkøbene varmer 3 af dem bænken og det samme gælder 4 af forlængelserne (1 er udlejet).

Om det er godt nok er der sikkert delte meninger om. Jeg ville personligt ønske en noget højere hitrate.
Skal vi ikke sige to? Lesniak har spillet så mange kampe fra start at det er noget hårdt at kalde ham bænkevarmer.

...og så synes jeg du skal prøve at sammenligne hitraten med andre klubbers. Hvis vi kontinuert rammer 4-5 af 7 transfers, så skal det nok blive godt hen af vejen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Brodernumsi » 23. mar 2018, 14:19

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Ved ikke hvordan man ifht Gaarde skal definere “held i sprøjten” (mht køb) Hvis det er ved at sammenligne indkøbene i 2016 hvor INGEN slog til med 2017/18 hvor nogen har slået til. Ja så har han haft mere “held i sprøjten”

Hvis det er blot at se på køb/leje og forlængelser i 2017, så kan det diskuteres. Der er hentet 7 spillere udefra (Rinne, Lesniak, Pallesen, Okore, Rolim, Safranko og Kusk) og forlænget med 6 (blåbjerg, bytyqi, kakeeto, thellufsen, wurtz og pk. Af indkøbene varmer 3 af dem bænken og det samme gælder 4 af forlængelserne (1 er udlejet).

Om det er godt nok er der sikkert delte meninger om. Jeg ville personligt ønske en noget højere hitrate.
Skal vi ikke sige to? Lesniak har spillet så mange kampe fra start at det er noget hårdt at kalde ham bænkevarmer.

...og så synes jeg du skal prøve at sammenligne hitraten med andre klubbers. Hvis vi kontinuert rammer 4-5 af 7 transfers, så skal det nok blive godt hen af vejen.
Helt enig. Synes ofte, at folk mangler lidt perspektiv i deres kritik.
Safranko forvirrer mig dog en del, forstår slet ikke det indkøb. Det virker overhovedet ikke, som om man har scoutet ham, men udelukkende købt ham, fordi nogen havde talt pænt om ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 23. mar 2018, 18:44

Pastorius skrev:Hvis vi kontinuert rammer 4-5 af 7 transfers, så skal det nok blive godt hen af vejen.
Hvis vi kun kan ramme rigtigt med store million-indkøb, så går bunden ud af klubben. Alt det der ikke har kostet penge har fejlet, hvilket står i skarp kontrast til tidligere tiders meritter i denne klub.

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af killerbob » 24. mar 2018, 09:50

Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive set men , har hørt at Gaarde er i spil til direktør jobbet og der arbejdes på en ny sportschef.. ??

Andre der har hørt det ?

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af aaballday » 24. mar 2018, 09:55

killerbob skrev:Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive set men , har hørt at Gaarde er i spil til direktør jobbet og der arbejdes på en ny sportschef.. ??

Andre der har hørt det ?
Det lyder i interessant. Troværdig kilde?

Gaarde er cand. merc. så han har hvert fald de uddannelseamæssige forudsætninger + kan sparre en del med evt by sportschef om transfers

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 24. mar 2018, 10:51

killerbob skrev:Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive set men , har hørt at Gaarde er i spil til direktør jobbet og der arbejdes på en ny sportschef.. ??

Andre der har hørt det ?
Det lyder som noget i stil med hvad mange herinde har efterspurgt tidligere, selvfølgelig afhængigt af hvordan stillingen kommer til at se ud. Mindre håndværk, mere det overordnede overblik. Så skal man bare se at få fat i en ordenlig sporschef der kender markedet og har forbindelserne. Hvad med Hamrén? Mon ikke han er ved at være træt af livet i sit gated community i SA?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2018, 12:40

killerbob skrev:Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive set men , har hørt at Gaarde er i spil til direktør jobbet og der arbejdes på en ny sportschef.. ??

Andre der har hørt det ?
1) Gaarde i spil til direktør
2) Gaarde set i lufthavn
3) Vi mangler (så) en sportsdirektør

Har vi tjek på om der var en afgang til sydafrika iblandt de gates Gaarde var på vej til i Amsterdam?

Drømmescenario:
Direktør: Gaarde
Sportsdirketør: Hamrén
Træner: Farvel Wieghorst, goddag tidligere assistent for Hamrén.

(Nej, jeg tror ikke rigtig på det er realistisk).
Med venlig Hilsen
--
Robert

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af dyhrmaN » 24. mar 2018, 18:10

Pastorius skrev:
killerbob skrev:Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive set men , har hørt at Gaarde er i spil til direktør jobbet og der arbejdes på en ny sportschef.. ??

Andre der har hørt det ?
1) Gaarde i spil til direktør
2) Gaarde set i lufthavn
3) Vi mangler (så) en sportsdirektør

Har vi tjek på om der var en afgang til sydafrika iblandt de gates Gaarde var på vej til i Amsterdam?

Drømmescenario:
Direktør: Gaarde
Sportsdirketør: Hamrén
Træner: Farvel Wieghorst, goddag tidligere assistent for Hamrén.

(Nej, jeg tror ikke rigtig på det er realistisk).
Jeg overvejede faktisk at vende om for at se hvilke afgange, der var på de gates, men skulle selv nå et fly. Om det er schengen- eller ikke schengengates er jeg lidt usikker på.
Edit: det kunne google svare på. De er schengen-gates, resten af D-gates er ikke-schengen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 24. mar 2018, 19:08

Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2018, 19:15

Gamling skrev:Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Det har du helt ret i - han virker ikke som den type Finn V. beskrev AaB leder efter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 24. mar 2018, 21:49

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Det har du helt ret i - han virker ikke som den type Finn V. beskrev AaB leder efter.
Hvis AaB for alvor skal hente sponsorkroner, så kommer det ikke fra diverse nordjyske 25K sponsorer.
Det er enkeltaftaler, i en helt anden klasse, og ikke bundet op på Nordjylland, der kan flytte noget.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 24. mar 2018, 22:35

Gamling skrev:Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Det lyder eddemame som et skræmmende scenario!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2018, 23:00

seamann skrev:
Pastorius skrev:
Gamling skrev:Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Det har du helt ret i - han virker ikke som den type Finn V. beskrev AaB leder efter.
Hvis AaB for alvor skal hente sponsorkroner, så kommer det ikke fra diverse nordjyske 25K sponsorer.
Det er enkeltaftaler, i en helt anden klasse, og ikke bundet op på Nordjylland, der kan flytte noget.
Det er jeg også enig i, og mener stadig ikke Gaarde er manden til dét job.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af seamann » 24. mar 2018, 23:20

Pastorius skrev:
seamann skrev:
Pastorius skrev:
Gamling skrev:Hvis AaB skal have en direktør der for alvor kan hente sponsorkroner og markedsføre og brande AaB, så er Gaarde sgu ikke manden. Der skal en mere “folkelig” (i nordjysk forstand) til !!!
Det har du helt ret i - han virker ikke som den type Finn V. beskrev AaB leder efter.
Hvis AaB for alvor skal hente sponsorkroner, så kommer det ikke fra diverse nordjyske 25K sponsorer.
Det er enkeltaftaler, i en helt anden klasse, og ikke bundet op på Nordjylland, der kan flytte noget.
Det er jeg også enig i, og mener stadig ikke Gaarde er manden til dét job.
Der er 2 udsagn i Gamlings indlæg. Er du enig i begge?

Låst