Philipp Ochs

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Eksil » 9. aug 2018, 13:28

Forza skrev:
9. aug 2018, 13:13
Eksil skrev:
9. aug 2018, 13:11
Forza skrev:
9. aug 2018, 13:00
En 21 årig bør i min optik kun spille for AaB hvis vi kan udvikle ham til yderligere niveau i klubben og give os et nyt salgsopbjekt.
Er der ikke lige rigeligt meget FM-logik over det her?

Kan han bidrage med assists og mål, så bidrager han vel med klubbens primære mål om at vinde kampe. Det er rart med store transfers, men de er jo ikke et mål i sig selv.
AaB er en klub der til dels lever af at sælge. Jo, isoleret set er det skønt hvis han brager igennem og hjælper os op i toppen. Det er bare en meget kortsigtet løsning uden fremtidspotentiale.

Og AaB trænger enormt meget til noget mere sikkert oppe foran på længere sigt.
Jeg siger heller ikke vi skal lige 10 spillere hvert år, men at en 21 årig spiller ikke har noget at lave her uden økonomisk gevinst er måske lige demonstrativt nok. Håber han kan gøre Pohl bedre. Han har vel aldrig haft en kompetent makker?

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Philipp Ochs

Indlæg af dyhrmaN » 9. aug 2018, 13:56

Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 14:11

dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
Det ville jo heller ikke være et problem, hvis ikke vi var blevet lovet en løsning siden Spalvis smuttede. Søndergaard efterspurgte en angriber uden at få det, Wieghorst har efterspurgt det. En spiller man kan planlægge efter. Det er vel den primære grund til, at det er lidt af et irritationsmoment.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Hovedet » 9. aug 2018, 14:13

Hanga skrev:
9. aug 2018, 10:45
Udmærket, velkommen til Oksen fra Wertheim.

Jeg tror det er en spændende spiller vi har fået fat i, som bør kunne gå relativt hurtigt ind på holdet. Kommer af en god skole. Ulempen er aftalens form men det vil jeg ikke traske mere rundt i nu.
Han skal ikke "relativt" hurtigt gå ind på holdet. Han skal slet og ret forstærke det fra første færd, og det burde heller ikke være den store udfordring, når man ser på, hvad vi i øvrigt har af offensive kræfter. Ellers giver det her ingen mening. Når prædikater som "talent" og "udviklingsspiller" dukker op herinde, har det i mange år ikke dækket over andet end "manglende kvalitet".

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Philipp Ochs

Indlæg af le Cid » 9. aug 2018, 14:27

Gamen skrev:
9. aug 2018, 14:11
dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
Det ville jo heller ikke være et problem, hvis ikke vi var blevet lovet en løsning siden Spalvis smuttede. Søndergaard efterspurgte en angriber uden at få det, Wieghorst har efterspurgt det. En spiller man kan planlægge efter. Det er vel den primære grund til, at det er lidt af et irritationsmoment.
*host* Safranko *host*
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2018, 14:52

Gamen skrev:
9. aug 2018, 14:11
dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
Det ville jo heller ikke være et problem, hvis ikke vi var blevet lovet en løsning siden Spalvis smuttede. Søndergaard efterspurgte en angriber uden at få det, Wieghorst har efterspurgt det. En spiller man kan planlægge efter. Det er vel den primære grund til, at det er lidt af et irritationsmoment.
Helt enig. Isoleret set synes jeg, at det er en fin tilgang. Han virker til at være et niveau over hvad vi normalt ville have af muligheder, har et fint CV, og medmindre han gør det helt ekstraordinært, må der også være nogenlunde muligheder ift at forlænge samarbejdet. Jeg hæfter mig derudover, at han ikke kommer med en række skader i rygsækken, og dermed hverken skal bruge tid på at komme i form eller pludselig er ude i 4 måneder fordi en gammel skade springer op.

På længere sigt løser det dog ikke så meget, og til sommer står vi fortsat med samme problem, ligesom vi heller ikke har løst de andre problemer truppen har. Hvis Gaarde nu havde hentet eksempelvis Alexander Scholz (tilfældigt navn) samt Kadrii eller en 8'er (på samme hylde), så ville lejeaftalen give god mening, da man allerede havde hentet 2 spillere der kan forbedre holdet i en længere periode samt udgøre stammen, og hvor lejeaftalen giver mening ift man ikke brænder fingrene på en lang og dyr aftale (Safranko), samt man giver nogle af de yngre spillere (Wessam og Kaufmann) muligheden for at komme ind på holdet, samt tager noget af presset fra Pohl. Vi ville stadig stå med et angrebsproblem (formentlig) til sommer, men i det mindste ville man have midtbanen/forsvaret på plads, og det akutte behov for en angriber med mål i støvlerne kan måske være mindsket.

Alt i alt er transferen her umiddelbart fornuftig nok, men den skal altså også følges op af noget andet og mere langsigtet. Nu er jeg ikke helt sikker på hvordan den her type aftaler er strukket sammen, men kunne man forestille sig, at Hoffenheim stadig betaler en god portion af hans løn, hvis det er en spiller man tror på og som udgangspunkt er en spiller man gerne vil give noget ekstra erfaring?
I det lys må muligheden for Kadrii og evt en spiller mere (midterforsvar eller 8'er) jo stadig være åben, og skulle vi få de tre spillere, så har det for mig at se været et yderst positivt vindue. Jeg er dog lidt bange for, at man kun går efter Kadrii, og så lukker vinduet der, og er det tilfældet, så er jeg mindre positiv over leje aftalen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Philipp Ochs

Indlæg af BassogogsVen » 9. aug 2018, 15:02

Hovedet skrev:
9. aug 2018, 14:13
Når prædikater som "talent" og "udviklingsspiller" dukker op herinde, har det i mange år ikke dækket over andet end "manglende kvalitet".
Touché!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Eksil » 9. aug 2018, 15:06

jonas386 skrev:
9. aug 2018, 14:52
Hvis Gaarde nu havde hentet eksempelvis Alexander Scholz (tilfældigt navn) samt Kadrii eller en 8'er (på samme hylde), så ville lejeaftalen give god mening
Scholz koster FCM 11 mio, Kadrii er transferi til vinter. Scholz har allerede haft en flot europæisk karriere, Kadrii har lige genopbygge i Randers.

Der er vidst en hylde eller to mellem bamserne i tombolaen.

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 15:16

le Cid skrev:
9. aug 2018, 14:27
*host* Safranko *host*
Ja, godt nok præsenteret som profil, men det kunne enhver idiot jo se fra dag 1 at han ikke var. Igen... dårligt scoutet.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Philipp Ochs

Indlæg af le Cid » 9. aug 2018, 15:19

Gamen skrev:
9. aug 2018, 15:16
le Cid skrev:
9. aug 2018, 14:27
*host* Safranko *host*
Ja, godt nok præsenteret som profil, men det kunne enhver idiot jo se fra dag 1 at han ikke var. Igen... dårligt scoutet.
Men efter Wieghorsts eget ønske siges det.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Gamen » 9. aug 2018, 15:21

le Cid skrev:
9. aug 2018, 15:19
Men efter Wieghorsts eget ønske siges det.
Det vil jeg så tillade mig at tvivle stærkt på. Under alle omstændigheder skal vi lige huske på, at der er 3-4 i det udvalg der trykker på knappen. Det er ikke kun Wieghorst. Hvis Morten Wieghorst har sagt god for ham her, så kan det kun være fordi alle andre muligheder har været udtømt og/eller takket nej. Alternativt at hvem end der har scoutet ham har siddet på tønden i 80 min., for det er umuligt at overse hans mangler.
Vi var jo ret desperate på det tidspunkt, fordi alle andre muligheder sagde nej.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2018, 15:41

Eksil skrev:
9. aug 2018, 15:06
jonas386 skrev:
9. aug 2018, 14:52
Hvis Gaarde nu havde hentet eksempelvis Alexander Scholz (tilfældigt navn) samt Kadrii eller en 8'er (på samme hylde), så ville lejeaftalen give god mening
Scholz koster FCM 11 mio, Kadrii er transferi til vinter. Scholz har allerede haft en flot europæisk karriere, Kadrii har lige genopbygge i Randers.

Der er vidst en hylde eller to mellem bamserne i tombolaen.
Det var ikke min pointe. Alexander Scholz var blot et navn på en spiller der kunne gå direkte ind på holdet, og forstærke os fra dag 1.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Philipp Ochs

Indlæg af san » 9. aug 2018, 17:38

dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
:thumbsup: :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Philipp Ochs

Indlæg af BassogogsVen » 9. aug 2018, 17:46

dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
Jeg tror bestemt, du har misset pointen. Din sammenligning tyder i hvert fald voldsomt meget på det. Mon ikke du bare er kværulerende og trættekær.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Stefanovic » 9. aug 2018, 17:51

BassogogsVen skrev:
9. aug 2018, 17:46
dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
Jeg tror bestemt, du har misset pointen. Din sammenligning tyder i hvert fald voldsomt meget på det. Mon ikke du bare er kværulerende og trættekær.
Næ han er spot on.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Philipp Ochs

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2018, 19:09

san skrev:
9. aug 2018, 17:38
dyhrmaN skrev:
9. aug 2018, 13:56
Det er lidt sjovt. Vi forslår ofte selv, at vores spillere bliver lejet ud til de lavere divisioner for at få mere kamptræning - det er en winwin, fordi den mindre klub får en dygtig spiller, og vores spiller får kamptræning på et mere passende niveau. Når en større klub, så gør det samme til os, med hvad der må formodes at være en tilsvarende bedre spiller, er det et problem...
:thumbsup: :thumbsup:
Good pointe!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Philipp Ochs

Indlæg af FIDEL » 9. aug 2018, 19:50

Jeg er egentlig fint tilfreds med Ochs, og jeg vil foretrække at se ham på kanten. Vi er nødt til at få en rutineret angriber ind nu. Ochs kan simpelthen ikke være angriberen med målgaranti. Behøver jeg nævne Lesniak, som ikke har slået til i AaB og havde nærmest ikke spillet seniorkampe for Tottenham.
Ochs har trods alt spillet en del kampe på seniorniveau, men han har jo ikke scoret mål i sine klubber. Jeg synes vores sportslige ledelse tager nogle mærkværdige beslutninger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Philipp Ochs

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2018, 19:58

Jeg er selvfølgelig glad for at vi kom på transfertavlen. Men er noget loren ved denne signing.

Der er ingen tvivl om, at (papir)kvaliteten i spilleren er væsentlig over hvad vi kunne forvente - tysk U21 spiller.

Men det er en spiller, man kan sige ikke er prøvet rigtig af på seniorniveau. Han kommer til klubben og siger, at han er angriber og hvad jeg også læser mellem linjerne, at han vil/skal spille angriber. Der er tale om en ung spiller, som har spillet andre positioner end angriber.

Så jeg mangler lidt den ydmyghed, som siger, at "jeg skal have fast spilletid og ser mig selv som angriber, men kan også spille andre steder."

Angriber uden ydmyghed er ofte godt, angriber uden selvindsigt knap så godt.

Det kan godt virke til, at Hoffenheim og Ochs forventer, at AaB gør ham klar som angriber. "Superligaen er en ringe liga, hvor han vil kunne dominere"-tankegang. Det virker ikke til at AaB må omskole ham til back, hvis de finder hans kvalitet bedre der.

Så hvis han ikke bomber fra start, så har vi to uskarpe yngre angribere, og begge skal spille - AaB vil gøre Pohl klar og Hoffenheim vil have Ochs skal gøres klar. Der er vel ikke sikkerhed for målgaranti som med f.eks. Duncan eller en Kadrii som kender ligaen.

Samtidig tyder den nye Angriber nok på, at Kadrii ikke er på vej til os, og så har jeg svært ved at se den offensive spiller, som vi skulle kigge på udover Ochs. Og så kommer lykkeposen måske frem på sidstedagen af transfervinduet. Sjældent med en vinder...

Men bomber han fra kamp 1 af, så er alt det glemt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Philipp Ochs

Indlæg af le Cid » 9. aug 2018, 20:51

Gamen skrev:
9. aug 2018, 15:21
le Cid skrev:
9. aug 2018, 15:19
Men efter Wieghorsts eget ønske siges det.
Det vil jeg så tillade mig at tvivle stærkt på.
Det er OK at tvivle, men det er altså, hvad jeg hører.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Philipp Ochs

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2018, 20:57

le Cid skrev:
9. aug 2018, 20:51
Gamen skrev:
9. aug 2018, 15:21
le Cid skrev:
9. aug 2018, 15:19
Men efter Wieghorsts eget ønske siges det.
Det vil jeg så tillade mig at tvivle stærkt på.
Det er OK at tvivle, men det er altså, hvad jeg hører.
Safranko var Wieghorsts ønske.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar