Tom van Weert: Ny angriber

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Gamen » 29. aug 2018, 21:40

Munken83 skrev:
29. aug 2018, 21:31
Edit: gamen - selvom det først er blevet aktuelt nu, så har de jo stadig jagtet ham og ikke det som Yankee siger
Nej, det her er at jagte en spiller:
Allan Gaarde og tilføjer:

- I den ideelle verden var aftalen med Dunajska Streda og Pavol Safranko faldet på plads tidligere, men vi er glade for, at vi nu er nået til enighed.

Pavol Safranko ser frem til sin nye udfordring i Aalborg.

- Jeg har i længere tid været vidende om AaB’s interesse og deres vedholdenhed har været stærkt medvirkende til mit valg af klub, og nu glæder jeg mig bare til at komme i gang.
Som sagt, de forhører sig på tonsvis af spillere mellem og under et transfervindue.

Der er forskel på at forhøre sig, og så jagte en spiller så vedholdende så det bliver nævnt som et vigtigt parameter af spilleren selv, hvilket var tilfældet med både Holgersson og Safranko.
Husk også på at de Weert's kæreste er dansk - mon ikke det er en af grundene til, at han er blevet tilbudt til flere danske klubber. Så det er mere sandsynligt, som Yankee siger, et tilfælde at det lige blev AaB. To parter der begge ville bytte - og det er vel første gang vi egentlig har lavet sådan et swap i umindelige tider.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af doukas » 29. aug 2018, 21:44

Patmand skrev:
29. aug 2018, 21:34
doukas skrev:
29. aug 2018, 21:24
Gamen skrev:
29. aug 2018, 21:20
doukas skrev:
29. aug 2018, 20:17
Så er spørgsmålet, hvem kommer til at lave flest kasser? Pohl eller van Weert? Jeg sætter mine penge på førstnævnte.
Det er da bedøvende ligegyldigt, og afhænger alligevel af mange faktorer. Faktum er, at Pohl ikke kunne score tilstrækkeligt i AaB.

Er det nemmest for dig at score på Pakhuset eller på Stygge? Det væsentlige her er forudsætningerne.
Jeg synes det er interessant.
Hvori består det interessante?

(Som du nok allerede har gættet af min tidligere respons på dit oprindelige spørgsmål, så syntes jeg det er aldeles uinteressant)
Jeg synes det er interessant, om vi lige pludselig begynder at skabe chancer til en boksspiller. Det er en klar forudsætning for, at van Weert lykkes. Jeg synes det er interessant, om Pohl slår igennem nede i Holland. Passer spillestilen til ham, får han noget mere teknisk træning osv.

Derfor.

Det er klart, at hvis Pohl laver 6 kasser mere end van Weert, kan man jo ikke begynde at pege fingre af Gaarde af den grund. Det bliver i så fald en meget søgt hvis og hvis og hvis argumentation.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Forza » 30. aug 2018, 01:40

Yankee skrev:
29. aug 2018, 20:34
abbifar skrev:
29. aug 2018, 19:17

En antagelse??? “...det her handler ikke om at Pohl er headhuntet...” og “det her handler om at Groningen...” fremstår netop ikke som antagelser. Og at det er før offentliggørelsen viser blot hvor meget konspiratorisk tænkning, der er i dit indlæg.

Indrøm nu bare at du så syner og æd den lort det er at tage fejl.

Trumpismen har ikke levet forgæves på debatside.dk. Man kan sige hvad som helst, og når man bliver modbevist af fakta, så var det bare en antagelse. I guder
Prøv at læse det efterfølgende indlæg i tråden :) der skriver jeg ret klart at det blot er en antagelse. Det hjælper typisk at læse hele tråden.

I øvrigt er det ret åbenlyst at van Weert har arbejdet aktivt på at komme til Danmark. Han har fået en dansk agent og er også blevet tilbudt til andre danske klubber (nej, det er ikke nogen antagelse). Det er ikke en case hvor AaB har jagtet ham i en lang periode.
Han har tydeligvis gerne ville til Danmark. Men Pohl er ikke bare en tilfældig spiller der er kastet i en handel.

Groningen har selv ønsket at hente Pohl. Idet Gaarde tidligere har forsøgt sig med Van Weert er han derfor blevet en mulighed nu.

Jeg synes det er en flot handel på papiret. At man henter en angriber med det CV i æresdivisionen OG penge oveni for Pohl.

At du ikke mener AaB har jagtet ham i en længere periode selvom Gaarde siger det stik modsatte må stå for din regning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af andreasaab89 » 30. aug 2018, 07:03

Den der med penge oveni til AaB. Kan det ikke også skyldes lønforskellen ?
Altså at Van Weert tjener 3 mio om året mens Pohl tjener 1 mio.
Og at Groningen så smider AaB 2 mio for at det skal gå i 0 for AaB på lønnen de første 12 måneder ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Jakobsen » 30. aug 2018, 08:05

doukas skrev:
Patmand skrev:
29. aug 2018, 21:34
doukas skrev:
29. aug 2018, 21:24
Gamen skrev:
29. aug 2018, 21:20
doukas skrev:
29. aug 2018, 20:17
Så er spørgsmålet, hvem kommer til at lave flest kasser? Pohl eller van Weert? Jeg sætter mine penge på førstnævnte.
Det er da bedøvende ligegyldigt, og afhænger alligevel af mange faktorer. Faktum er, at Pohl ikke kunne score tilstrækkeligt i AaB.

Er det nemmest for dig at score på Pakhuset eller på Stygge? Det væsentlige her er forudsætningerne.
Jeg synes det er interessant.
Hvori består det interessante?

(Som du nok allerede har gættet af min tidligere respons på dit oprindelige spørgsmål, så syntes jeg det er aldeles uinteressant)
Jeg synes det er interessant, om vi lige pludselig begynder at skabe chancer til en boksspiller. Det er en klar forudsætning for, at van Weert lykkes. Jeg synes det er interessant, om Pohl slår igennem nede i Holland. Passer spillestilen til ham, får han noget mere teknisk træning osv.

Derfor.

Det er klart, at hvis Pohl laver 6 kasser mere end van Weert, kan man jo ikke begynde at pege fingre af Gaarde af den grund. Det bliver i så fald en meget søgt hvis og hvis og hvis argumentation.
Det synes jeg nu godt man kan såfremt det skulle være fordi det er åbenlyst, at der er tale om et fejlcast ifht. spillestil og materiale. Medmindre vi får nogle chanceskabende spiller er en poacher nok desværre spildte penge

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af McMark » 30. aug 2018, 08:23

andreasaab89 skrev:
30. aug 2018, 07:03
Den der med penge oveni til AaB. Kan det ikke også skyldes lønforskellen ?
Altså at Van Weert tjener 3 mio om året mens Pohl tjener 1 mio.
Og at Groningen så smider AaB 2 mio for at det skal gå i 0 for AaB på lønnen de første 12 måneder ?
Lyder lige vildt nok hvis vi skulle give Tom van Weert tre millioner kroner om året. Så ville han være vores bedst betalte spiller. Tror mere han får omkring to millioner kroner om året :P
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 30. aug 2018, 09:00

Tør man håbe på en mere attraktiv spillestil nu hvor vi på papiret ser ud til at have mere at skyde med i front?! Kan huske, at Kent i starten også var ret stram i sin organisation, men det ændrede sig mærkbart i 2013. Det samme håber jeg vil ske snart, men det er under forudsætning af, at vi får 1-2 nye dygtige spillere ind, som kan holde i bolden og true offensivt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Pastorius » 30. aug 2018, 09:21

FIDEL skrev:
30. aug 2018, 09:00
Tør man håbe på en mere attraktiv spillestil nu hvor vi på papiret ser ud til at have mere at skyde med i front?! Kan huske, at Kent i starten også var ret stram i sin organisation, men det ændrede sig mærkbart i 2013. Det samme håber jeg vil ske snart, men det er under forudsætning af, at vi får 1-2 nye dygtige spillere ind, som kan holde i bolden og true offensivt.
Kent (og sikekrt PEA) kom frem til at de spillere vi havde til rådighed stort set alle var stærkere fremad i banen, end de var defensivt. Så kunne vi lige så godt prøve at flytte spillet så langt op på modstandernes banehalvdel som muligt.

Den balance har nok rykket sig en del. Ikke fordi jeg synes vi er blevet voldsomt meget bedre defensivt (spiller for spiller), men til gengæld er vi slet ingen trussel den anden vej.

Jeg synes det er umuligt at se en vej ud af Wieghorsts hidtidige spillestil, som fører frem imod noget af det vi som klub siger vi gerne vil, uden det betyder at vi starter stort set forfra med spilkoncept. Det er lige nøjagtig grunden til at jeg gerne så Wieghorst sparket ud af døren, også selvom det skulle lykkes ham at holde fast i den nuværende 4. plads.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af bedstefar » 30. aug 2018, 12:15

Weert lykkes kun, hvis vi får en kant mere og Wieghorst dropper de to 6ere. Nok bare ønsketænkning..

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Kenneth K » 30. aug 2018, 12:26

bedstefar skrev:
30. aug 2018, 12:15
Weert lykkes kun, hvis vi får en kant mere og Wieghorst dropper de to 6ere. Nok bare ønsketænkning..
Hvis og hvis og hvis... hvis vi er ude i dén leg, så kunne man måske også håbe, at Kusk og Thellufsen nu kan løfte deres spil, fordi der nu er en angriber i feltet som evner at score, når man finder ham i boksen - og derfor ikke fremover vil drible sig selv ud i ingenting eller bare klappe på mål. Det må alt andet lige være belastende, nedslående og demotiverende at skabe chancer for en spiller, som næsten aldrig evner at prikke den ind over stregen.

van Weert stats ser lovende ud, og han har sågar scoret mål i en bedre liga, end den danske. På papiret et super stærkt indkøb.

Men med alt det sagt -- jeg kommer til at savne Pohl, som jeg fra dag 1 har syntes var en super fed spiller med nogle kæmpe klare spidskompetencer; pisse fucking ærgerligt, at han aldrig fik lagt målscoring til sit spil. Det håber jeg af hele mit hjerte, at han komme til i Groningen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Rams » 30. aug 2018, 13:13

Når vi snakker om leverpostej i AaB-truppen, så er Pohl-salget/byttet også en klar understregning af behovet for at finde spillere med klare spidskompetencer og "dyrke" dem. Vi har skudt Pohl (fart og presspil), Mæhle (damptromle). Basso (fart og driblemus) og Thomsen og Kusk (gennembrudsstyrke) af sted fordi de har tydelige spidskompetencer, som større klubber har følt de kan skærpe.

I dag skal talenter ikke være allround gode. Nej, de skal kunne noget helt bestemt. Tilsyneladende er det lige før, man i dag kan sælge en boldmongol som Mikke Qvist fra Horsens bare fordi manden er fantastisk til at kaste indkast. Det er lidt ligesom som i amerikansk fodbold, hvor en tosse kan tjene en formue som kicker bare fordi, han kan rejse sig fra bænken 3 gange i løbet af en kamp og tyre den igennem to stænger.

Det er så en talentudklækningsmodel man har dyrket på Balkan i mange år, hvor man bliver ved med at træne det man er rigtig god til frem for, at dyrke det man er ringe til i middelmådighedens hellige navn.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Funky » 30. aug 2018, 13:17

Rams skrev:
30. aug 2018, 13:13
Når vi snakker om leverpostej i AaB-truppen, så er Pohl-salget/byttet også en klar understregning af behovet for at finde spillere med klare spidskompetencer og "dyrke" dem. Vi har skudt Pohl (fart og presspil), Mæhle (damptromle). Basso (fart og driblemus) og Thomsen og Kusk (gennembrudsstyrke) af sted fordi de har tydelige spidskompetencer, som større klubber har følt de kan skærpe.

I dag skal talenter ikke være allround gode. Nej, de skal kunne noget helt bestemt. Tilsyneladende er det lige før, man i dag kan sælge en boldmongol som Mikke Qvist fra Horsens bare fordi manden er fantastisk til at kaste indkast. Det er lidt ligesom som i amerikansk fodbold, hvor en tosse kan tjene en formue som kicker bare fordi, han kan rejse sig fra bænken 3 gange i løbet af en kamp og tyre den igennem to stænger.

Det er så en talentudklækningsmodel man har dyrket på Balkan i mange år, hvor man bliver ved med at træne det man er rigtig god til frem for, at dyrke det man er ringe til i middelmådighedens hellige navn.
Jeg synes altså ikke, det var det billede, vi så udfolde sig til VM. Fint nok at være Weltklasse til noget specielt, men den samlede pakke skal være på et højt niveau. Og så er der da ikke nogen som "dyrker det man er ringe til i middelmådighedens hellige navn".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Himmerland » 30. aug 2018, 20:51

Han er klar til weekenden og udtaler til nordjyske følgende:
- I Holland vil man vel kalde mig en typisk målscorer. Jeg er god til at finde pladsen i feltet og score på mine chancer - både med fødderne og hovedet. Men jeg ser frem til at kunne vise det i kamp og ikke bare tale om det, siger Tom van Weert, der føler sig klar til at få debut søndag i Randers.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Kokkefar » 31. aug 2018, 01:17

Claus Jensen siger i Ripodsten, at Van Weert kan forstå dansk, og taler det nogenlunde. Det burde alt andet lige lette integrationen. Det lyder virkelig lovende.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2020, 09:26

Hvis du gerne vil ha´ en lille fredagsgriner, så gå ind på Aabsport.dk og tjek Toms nye billede. Manga-Tom. :D

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Kenneth K » 2. okt 2020, 13:27

FIDEL skrev:
2. okt 2020, 09:26
Hvis du gerne vil ha´ en lille fredagsgriner, så gå ind på Aabsport.dk og tjek Toms nye billede. Manga-Tom. :D
:D

Det er i øvrigt allesammen nogle vildt dårlige billeder. Dér kunne AaB sgu godt lige have oppet sig og fået en professionel fotograf til at tage billederne, i stedet for erhvervspraktikanten med sin iPhone 6.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2020, 13:41

Kenneth K skrev:
2. okt 2020, 13:27
FIDEL skrev:
2. okt 2020, 09:26
Hvis du gerne vil ha´ en lille fredagsgriner, så gå ind på Aabsport.dk og tjek Toms nye billede. Manga-Tom. :D
:D

Det er i øvrigt allesammen nogle vildt dårlige billeder. Dér kunne AaB sgu godt lige have oppet sig og fået en professionel fotograf til at tage billederne, i stedet for erhvervspraktikanten med sin iPhone 6.
Ja, nogle af billederne er for mørke, og nogle få er slet ikke ændret.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Forza » 5. okt 2020, 12:38

Oscar Hiljemark er annonceret nu!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. jun 2021, 11:01

Tak for alt til Den flyvende Hollænder. Sympatisk spiller og en god repræsentant for klubben.

Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Tom van Weert: Ny angriber

Indlæg af Rolden » 1. jun 2021, 12:48

Erasmus Montanus skrev:
1. jun 2021, 11:01
Tak for alt til Den flyvende Hollænder. Sympatisk spiller og en god repræsentant for klubben.

Ja, når man ser alle de mål og afslutninger, så tænker jeg at sådan en angriber kunne vi da godt bruge i AaB. ;)

Besvar