Velkommen hjem Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Lyngehoevdingen » 30. aug 2018, 23:58

Martino skrev:
30. aug 2018, 16:53
Yes! Det var en transfer som denne, da jeg håbede på noget mere eksotisk end Kadrii eller Pål. Perfekt Gaarde.
Det bliver ikke mere eksotisk end Hasserisknægte.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Himmerland » 31. aug 2018, 07:47

Buzz Killington skrev:
30. aug 2018, 22:53
Sad lige og så highlights fra Lucas' karriere. Specielt klip fra hans tid på udlejning til Willem den anden viser hvor exceptionel en spiller han var allerede dengang, når bare spilleglæden er der.



Hvorfor YouTube så på besynderlig vis skippede videre til Kozmo's kavalkade fra 2013/14 sæsonen efter Lucas-klippet, aner jeg ikke
Fuck havde fuldstændig glemt hans fantastiske afleveringer a Laudrupske demintioner, næsten helt ked af Phol røg afsted for med de afleveringer, vil han få 5 friløbere i hver kamp 😢

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af andreasaab89 » 31. aug 2018, 07:58

Himmerland skrev:
31. aug 2018, 07:47
Buzz Killington skrev:
30. aug 2018, 22:53
Sad lige og så highlights fra Lucas' karriere. Specielt klip fra hans tid på udlejning til Willem den anden viser hvor exceptionel en spiller han var allerede dengang, når bare spilleglæden er der.



Hvorfor YouTube så på besynderlig vis skippede videre til Kozmo's kavalkade fra 2013/14 sæsonen efter Lucas-klippet, aner jeg ikke
Fuck havde fuldstændig glemt hans fantastiske afleveringer a Laudrupske demintioner, næsten helt ked af Phol røg afsted for med de afleveringer, vil han få 5 friløbere i hver kamp 😢
Som han ville brænde ?
Bedre at Van weert for de 5 friløbere :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Eksil » 31. aug 2018, 08:53

Dumt spørgsmål: skal han spilles centralt som 10er eller hvordan passer han ind?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2018, 09:12

Eksil skrev:
31. aug 2018, 08:53
Dumt spørgsmål: skal han spilles centralt som 10er eller hvordan passer han ind?
Det vil overraske mig hvis ikke han er tiltænkt venstrekanten. Wieghorst har sagt flere gange, at vi skal spille med 2 angribere. Desuden er Ochs tiltænkt en plads i angrebet. Det her kan godt gå hen og blive rigtig giftigt...!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2018, 09:22

FIDEL skrev:
31. aug 2018, 09:12
Eksil skrev:
31. aug 2018, 08:53
Dumt spørgsmål: skal han spilles centralt som 10er eller hvordan passer han ind?
Det vil overraske mig hvis ikke han er tiltænkt venstrekanten. Wieghorst har sagt flere gange, at vi skal spille med 2 angribere. Desuden er Ochs tiltænkt en plads i angrebet. Det her kan godt gå hen og blive rigtig giftigt...!
Tror også det bliver venstre kant eller alternativt 10'er.

Det bliver tæt på en af disse to opstillinger


Offensivt vil det nok mere være 4-2-3-1, men det kan forummet ikke vise.

Alternativt
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af troelsh » 31. aug 2018, 09:27

strangecap skrev:
30. aug 2018, 23:36
troelsh skrev:
30. aug 2018, 19:24
Fedt med Lucas!! Jeg håbede det var en kreativ type vi jagtede! :aabfan:

Tænk hvis Wieghorst for en stund smed livrem og seler og stillede med følgende mod Randers, så ville det i hvert fald blive underholdende!

Rinne

Bytiqi - KP - Okore - Ahlmann

Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen

Ochs - Van Weert
Vi skal da spille


Rinne

Bytiqi - KP - Okore - Ahlmann

Abildgaard

Kusk - Andersen - RT

Ochs - Van Weert

Ja den køber jeg, Lucas fungerer bedst centralt og når man har en spiller med hans kvaliteter i truppen, så skal han spille der hvor han er bedst. :cheers:

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2018, 09:38

troelsh skrev:
31. aug 2018, 09:27
strangecap skrev:
30. aug 2018, 23:36
troelsh skrev:
30. aug 2018, 19:24
Fedt med Lucas!! Jeg håbede det var en kreativ type vi jagtede! :aabfan:

Tænk hvis Wieghorst for en stund smed livrem og seler og stillede med følgende mod Randers, så ville det i hvert fald blive underholdende!

Rinne

Bytiqi - KP - Okore - Ahlmann

Kusk - Abildgaard - Risgård - Andersen

Ochs - Van Weert
Vi skal da spille


Rinne

Bytiqi - KP - Okore - Ahlmann

Abildgaard

Kusk - Andersen - RT

Ochs - Van Weert

Ja den køber jeg, Lucas fungerer bedst centralt og når man har en spiller med hans kvaliteter i truppen, så skal han spille der hvor han er bedst. :cheers:
Hvis vi ser sådan en opstilling med kun én 6er fra start, vil jeg godt give en hånd med gnubberiet på tyren.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gaarde6 » 31. aug 2018, 11:06

Sidder her dagen derpå og tænker: Hvordan helvede har vi kunne lande Lucas??
Knægten ville sagtens kunne fortsætte i udlandet! Vores held har nok været at han mangler tryghed og spilleglæde.
Jeg er ovenud lykkelig for denne transfer! PISSE godt arbejde af Gaarde!

Kom så lige med den midterforsvarer inden midnat. Så har vi haft det vildeste transfer vindue jeg kunne forestille mig.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2018, 11:14

Jeg kan se mange kvaliteter i Lucas, men jeg kan godt fornemme på stemningen herinde, at jeg nok er mere skeptisk end flertallet.

Men han kan da også kun fejle med de kolossale forventninger, folk har.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Hanga » 31. aug 2018, 11:22

Erasmus Montanus skrev:
31. aug 2018, 11:14
Jeg kan se mange kvaliteter i Lucas, men jeg kan godt fornemme på stemningen herinde, at jeg nok er mere skeptisk end flertallet.

Men han kan da også kun fejle med de kolossale forventninger, folk har.
Det er jeg faktisk helt enig i.
Misforstå mig ikke, jeg er super glad for at vi har fået Lucas hjem, men stemningen herinde giver indtryk af at mange forventer at han bliver en markant superligaprofil. Det mener jeg ikke står skrevet i sten. Der bliver umiddelbart lagt et ret stort forventningspres på ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Sauer » 31. aug 2018, 11:26

Erasmus Montanus skrev:
31. aug 2018, 11:14
Jeg kan se mange kvaliteter i Lucas, men jeg kan godt fornemme på stemningen herinde, at jeg nok er mere skeptisk end flertallet.

Men han kan da også kun fejle med de kolossale forventninger, folk har.
Jeg har det lidt på samme måde. Jeg er helt sikkert vildt begejstret for at se ham i AaB-trøjen igen, men jeg er spændt på at se, om han har formået at bygge mere slutprodukt på sit spil. Det håber og tror jeg på da på med den ekstra erfaring, han har tilegnet sig. Har ikke set ham spille for Grashoppers, men efter hvad jeg har kunnet læse mig til, lyder det til at have været lidt op og ned, hvor han er røget ind og ud af holdet. Lidt ligesom i Ajax svjh.

Mit indtryk af Lucas er, at han kan nogle fantastiske ting med en fodbold og ser afleveringsmuligheder lang tid inden, andre overhovedet opfatter dem. Men i perioder har han haft svært ved at omsætte det til at gøre en afgørende forskel i spillet på banen. Andre har helt sikkert fulgt ham mere indgående end jeg, og jeg håber da, han kan gøre min smule skepsis til skamme.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2018, 11:26

Hanga skrev:
31. aug 2018, 11:22
Det er jeg faktisk helt enig i.
Misforstå mig ikke, jeg er super glad for at vi har fået Lucas hjem, men stemningen herinde giver indtryk af at mange forventer at han bliver en markant superligaprofil. Det mener jeg ikke står skrevet i sten. Der bliver umiddelbart lagt et ret stort forventningspres på ham.
Jeg mener der kan ske to ting.
1) Han bliver en succes (henover sæsonen). AaB fastholder et fint pointsnit og begynder at spille noget der ligner fodbold. Alt er godt.
2) Han og resten af holdet bliver ved med at spille lige så trist og kedeligt som de har gjor ti snart lang tid, og pilen peger endegyldigt på Wieghorst som bliver skiftet ud.

Det er det man kalder en win-win, selvom kombinationen af 1) og udfaldet af 2) ville være det allerbedste.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2018, 11:28

Hanga skrev:
31. aug 2018, 11:22
Erasmus Montanus skrev:
31. aug 2018, 11:14
Jeg kan se mange kvaliteter i Lucas, men jeg kan godt fornemme på stemningen herinde, at jeg nok er mere skeptisk end flertallet.

Men han kan da også kun fejle med de kolossale forventninger, folk har.
Det er jeg faktisk helt enig i.
Misforstå mig ikke, jeg er super glad for at vi har fået Lucas hjem, men stemningen herinde giver indtryk af at mange forventer at han bliver en markant superligaprofil. Det mener jeg ikke står skrevet i sten. Der bliver umiddelbart lagt et ret stort forventningspres på ham.
Med tiden tror jeg han bliver en ret stor profil i DK, MEN det kommer så sandelig også an på hvordan vores festfyrværkeri af en træner vil gribe spillet an nu! Vi har nu 4 på papiret profiler i offensiven, og dette skal selvfølgelig udnyttes ved at spille mere fremadrettet. Hverken Lucas eller Kusk er bedst når modstanderen har bolden. Ochs er en god presspiller, og Weert aner jeg ikke hvordan er rent defensivt. Men offensiven skal sættes i scene, og jeg tror vores backs efter nogle kampe vil vise et højere niveau og komme i flere overlap nu hvor offensiven er så stærk og kan holde bedre i bolden.
Landskampspausen kommer på et perfekt tidspunkt!!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af BassogogsVen » 31. aug 2018, 11:30

Selvfølgelig er der gigantiske forventninger til Lucas. Og han kan da næsten kun skuffe. Akkurat det samme var situationen med Kusk omkring årsskiftet.

Men mon ikke de fleste også godt ved, at Lucas, som Kusk, også er en del af et hold og dermed også er underlagt en træners dispositioner samt sine medspilleres kvaliteter? Og mht. det sidste er Lucas jo i en noget heldigere situation end Kusk, da der nu er en teknisk, offensiv trio, bestående af de to + Ochs. Og dertil en angriber, der på papiret ser ud til at kunne hælde lidt flere kasser ind.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af gravballe » 31. aug 2018, 11:33

Ja ja lad os nu se hvad mw tør, det var jo ikke tit vi så ham spille med rolim, Flores og kusk på samme tid, selv om de få gange vi gjorde det, fungerede det ret godt.. Mw skal nok fucked det op.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2018, 11:36

gravballe skrev:
31. aug 2018, 11:33
Ja ja lad os nu se hvad mw tør, det var jo ikke tit vi så ham spille med rolim, Flores og kusk på samme tid, selv om de få gange vi gjorde det, fungerede det ret godt.. Mw skal nok fucked det op.
Det er slet ikke utænkeligt, at manden får det fucked godt og grundigt op!! Men så ryger han ud af vagten. Når der investeres så heftigt i en stærk offensiv og træneren ikke kan få det til at fungere så peger pilen kun ét sted hen. Nu skal der leveres Wieghorst!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2018, 13:22

Hvor er det forresten dejligt at se PEA give Lucas en stor velkommen-tilbage-krammer. Han var godt knotten over at Lucas blev sendt til udlandet i så tidlig en alder, før vi næsten havde fået glæde af ham. Han må være en glad mand nu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gnu » 31. aug 2018, 16:14

Hanga skrev:
31. aug 2018, 11:22
Erasmus Montanus skrev:
31. aug 2018, 11:14
Jeg kan se mange kvaliteter i Lucas, men jeg kan godt fornemme på stemningen herinde, at jeg nok er mere skeptisk end flertallet.

Men han kan da også kun fejle med de kolossale forventninger, folk har.
Det er jeg faktisk helt enig i.
Misforstå mig ikke, jeg er super glad for at vi har fået Lucas hjem, men stemningen herinde giver indtryk af at mange forventer at han bliver en markant superligaprofil. Det mener jeg ikke står skrevet i sten. Der bliver umiddelbart lagt et ret stort forventningspres på ham.
Enig, enig. Vi kan jo allesammen se, at han har et fantastisk touch på bolden, et glidende løb, som er en nydelse at se på og tekniske kvaliteter langt over den gennemsnitlige superligaspiller. Men jeg har ofte siddet med fornemmelsen af, at han ville blive en sublim indendørsspiller. Det er altså tit for meget fissefod og for lidt bund i det han foretager sig, og det er vel også en af grundene til, at hans karriere ikke er blevet til mere. Han har jo alle værktøjerne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Forza » 31. aug 2018, 16:50

Buzz Killington skrev:
30. aug 2018, 22:53
Sad lige og så highlights fra Lucas' karriere. Specielt klip fra hans tid på udlejning til Willem den anden viser hvor exceptionel en spiller han var allerede dengang, når bare spilleglæden er der.



Hvorfor YouTube så på besynderlig vis skippede videre til Kozmo's kavalkade fra 2013/14 sæsonen efter Lucas-klippet, aner jeg ikke
Ser ud til han spillede som venstrekant der trækker ind hos Willem II. Meget passende til vores system.

Jeg tror det er denne rolle han er tiltænkt, måske dom hængende angriber imod de gode hold.

Men fantastiske detaljer han laver i videoen. Den slags har vi vel ikke set siden..... Lucas Andersen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar