Velkommen hjem Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af NIN » 12. jan 2019, 11:57

Buzz Killington skrev:
8. jan 2019, 10:20
Hanga skrev:
8. jan 2019, 10:11
Der er vel ikke rigtig noget nyt? AaB vil gerne købe Lucas og har købsoptionen, men skal have afklaret med Lucas om det er det han vil og om vi kan honorere hans lønkrav.
Det er dog interessant igen at få bekræftet at Gaarde ikke afviser en aftale. En bruger (Lyfe) herinde har jo efter eget udsagt bevidnet at Gaarde har afslået af AaB kan honorere hans lønkrav.
At Gaarde har udtalt, at LA's lønkrav ikke kan honoreres og er uden for klubbens rækkevidde, skal der vel ikke lægges mere i end andre fodbold ultimatummer som: "Han er ikke til salg for nogen pris". Eller: "Det er slet ikke til debat. Han er også vores cheftræner i næste uge". Gaarde ved udmærket, at der både skal findes penge og skrues på LA's lønkrav, skal han tilknyttes klubben permanent. Det er der mange måde at angribe på.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Forza » 12. jan 2019, 12:33

BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 11:45
Med det interview i Stiften, skal Lucas nok blive permanent AaB-spiller igen, hvis AaB har grynene til hans løn.

Så er det jo spændende, om man får skruet noget sammen med en vis længde, så AaB eventuelt kan tjene noget på et salg eller om Lucas kun ønsker en kort kontrakt mhp at komme videre om fx et år.
Så vidt jeg husker var klausulen på 5 mio. Hvis vi punger sådan et beløb ud er vi nødt til at få ham på en længerevarende kontrakt således vi har mulighed for at få et beløb hjem ved et salg senere hen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af BassogogsVen » 12. jan 2019, 12:58

Forza skrev:
12. jan 2019, 12:33
BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 11:45
Med det interview i Stiften, skal Lucas nok blive permanent AaB-spiller igen, hvis AaB har grynene til hans løn.

Så er det jo spændende, om man får skruet noget sammen med en vis længde, så AaB eventuelt kan tjene noget på et salg eller om Lucas kun ønsker en kort kontrakt mhp at komme videre om fx et år.
Så vidt jeg husker var klausulen på 5 mio. Hvis vi punger sådan et beløb ud er vi nødt til at få ham på en længerevarende kontrakt således vi har mulighed for at få et beløb hjem ved et salg senere hen.
Synes, jeg hørte 6. Men uanset om det er 5 eller 6, så synes jeg, at man skal gå efter en kontrakt på min. 4 år.
Men meget afhænger af Lucas' udlængsel og ambitioner.

Frygter, at vi ser en 2-årig.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Jakobsen » 12. jan 2019, 13:32

BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 12:58
Forza skrev:
12. jan 2019, 12:33
BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 11:45
Med det interview i Stiften, skal Lucas nok blive permanent AaB-spiller igen, hvis AaB har grynene til hans løn.

Så er det jo spændende, om man får skruet noget sammen med en vis længde, så AaB eventuelt kan tjene noget på et salg eller om Lucas kun ønsker en kort kontrakt mhp at komme videre om fx et år.
Så vidt jeg husker var klausulen på 5 mio. Hvis vi punger sådan et beløb ud er vi nødt til at få ham på en længerevarende kontrakt således vi har mulighed for at få et beløb hjem ved et salg senere hen.
Synes, jeg hørte 6. Men uanset om det er 5 eller 6, så synes jeg, at man skal gå efter en kontrakt på min. 4 år.
Men meget afhænger af Lucas' udlængsel og ambitioner.

Frygter, at vi ser en 2-årig.
Der kan jo også være noget ambition i det. Nu peger pilen endelig en smule fremad og ser positiv ud. Lucas skal da rekrutteres med det øjemed, at vi bygger det nye store AaB hold som peaker indenfor et par år med Lucas som en af stjerne og så kan han blive solgt i hans bedste fodboldalder. Jeg synes faktisk, at vi begynder at have mange af tegningerne til et godt hold. Vi har en Kusk der begynder at ligne Kusk, vi har en legesyg Lucas og Thellufsen er på vej frem. Tom van Weert ligner manden der både kan lave mål og passer ind og vi har spænende alternativer offensivt. Vi skal have gjort forsvar komplet med en ordentlig højre back og der bør nok også ske noget med midterforsvaret og endelig skal der ske et eller andet på central midt. Jeg synes egentlig, at vi har med små justeringer kan have et rigtigt spændende hold der sagtens kan forløses til noget stort.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Forza » 12. jan 2019, 16:40

BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 12:58
Forza skrev:
12. jan 2019, 12:33
BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 11:45
Med det interview i Stiften, skal Lucas nok blive permanent AaB-spiller igen, hvis AaB har grynene til hans løn.

Så er det jo spændende, om man får skruet noget sammen med en vis længde, så AaB eventuelt kan tjene noget på et salg eller om Lucas kun ønsker en kort kontrakt mhp at komme videre om fx et år.
Så vidt jeg husker var klausulen på 5 mio. Hvis vi punger sådan et beløb ud er vi nødt til at få ham på en længerevarende kontrakt således vi har mulighed for at få et beløb hjem ved et salg senere hen.
Synes, jeg hørte 6. Men uanset om det er 5 eller 6, så synes jeg, at man skal gå efter en kontrakt på min. 4 år.
Men meget afhænger af Lucas' udlængsel og ambitioner.

Frygter, at vi ser en 2-årig.
Havde faktisk først skrevet 5-6, men besluttede mig for at jeg mente jeg havde hørt 5. Så du kan sagtens have ret.

Jeg tror ikke en 2 årig er i spil. Det vil ikke hænge sammen økonomisk. Jeg frygter en 3 årig som jeg også ser som minimumslængden. Den skal være min 4 år hvis man vil have et ordentligt salg
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af hje1980 » 14. jan 2019, 09:37

Forza skrev:
12. jan 2019, 16:40
BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 12:58
Forza skrev:
12. jan 2019, 12:33
BassogogsVen skrev:
12. jan 2019, 11:45
Med det interview i Stiften, skal Lucas nok blive permanent AaB-spiller igen, hvis AaB har grynene til hans løn.

Så er det jo spændende, om man får skruet noget sammen med en vis længde, så AaB eventuelt kan tjene noget på et salg eller om Lucas kun ønsker en kort kontrakt mhp at komme videre om fx et år.
Så vidt jeg husker var klausulen på 5 mio. Hvis vi punger sådan et beløb ud er vi nødt til at få ham på en længerevarende kontrakt således vi har mulighed for at få et beløb hjem ved et salg senere hen.
Synes, jeg hørte 6. Men uanset om det er 5 eller 6, så synes jeg, at man skal gå efter en kontrakt på min. 4 år.
Men meget afhænger af Lucas' udlængsel og ambitioner.

Frygter, at vi ser en 2-årig.
Havde faktisk først skrevet 5-6, men besluttede mig for at jeg mente jeg havde hørt 5. Så du kan sagtens have ret.

Jeg tror ikke en 2 årig er i spil. Det vil ikke hænge sammen økonomisk. Jeg frygter en 3 årig som jeg også ser som minimumslængden. Den skal være min 4 år hvis man vil have et ordentligt salg
4 år og så tilbyd Lucas 10% af salgsværdien.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af AaB1978 » 1. mar 2019, 23:26



BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af BassogogsVen » 5. mar 2019, 20:40

Fansene frygter blandt andet, at økonomisk stærkere superligaklubber som Brøndby IF, FC Midtyjylland og FC København kan melde sig på banen og lokke Andersen til at kigge deres vej.
Det må da være en københavnervinkel, BT lige hiver ud af røven. Jeg har da vist endnu tilgode at møde nogen med den frygt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Hovedet » 5. mar 2019, 22:42

BassogogsVen skrev:
5. mar 2019, 20:40
Fansene frygter blandt andet, at økonomisk stærkere superligaklubber som Brøndby IF, FC Midtyjylland og FC København kan melde sig på banen og lokke Andersen til at kigge deres vej.
Det må da være en københavnervinkel, BT lige hiver ud af røven. Jeg har da vist endnu tilgode at møde nogen med den frygt.
Hvor den artikel dog irriterede mig grænseløst. Det er en komplet idiotisk vinkling, der ikke har andet formål end at fremhæve FCK og Brøndby. De har - mig bekendt da - aldrig været i den blotte nærhed af Lucas Andersen, og hele artiklen er - som du skriver - en københavnervinkel, der er hevet helt ud af røven her. Skal gerne tilstå, at jeg har et lidt anstrengt forhold til københavnersnakken herinde; men i lige præcis dette tilfælde er den helt på sin plads!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2019, 23:22

AaB1978 skrev:
1. mar 2019, 23:26
Aftenens bedste nyhed :)

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/luc ... -transfer/
Jeg er ikke så sikker på det er vældig smart. Jeg er vild med Lucas, men han bliver aldrig en spiller der kan bære det hele på sine skuldre. Der skal være et hold omkring ham. Så medmindre der hives nogle kaniner op af hatten, så der OGSÅ er råd til at erstatte to af vores vigtigste gamle spillere og evt. Okore og Rinne (der med klubbens præstationer den sidste tid ikke ser ud til at være særlig hotte på transfermarkedet), så synes jeg prisen er for høj.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Maglau » 6. mar 2019, 10:45

Hvis ikke vi kan/vil betale sølle 6 mio for en spiller af Lucas format har vi signaleret at vores reelle ambitioner er at overleve i superligaen. En spiller med Lucas kvalifikationer er en som FCM og FCK giver 12-15 mio og smækker 3-400.000 om måneden.

Knægten er ung kan stadig indbringe en sum penge i transfer om nogle år.

Desuden er det fedt rent markedsføringsmæssigt at have en spiller som rent faktisk hører til blandt stjernerne i superligaen og som han rettelig bliver omtalt i medierne. Han er i den grad en spiller der sætter AaB på landkortet og til den pris forstår jeg ikke hvis der tøves.

Jeg er ret ligeglad med om vi kan få to rigtigt gode, men grå mus, som kan løfte holdet - nogle gange drejer det sig også om at man har en spiller med et utroligt højt niveau som folk vil se og medier vil omtale.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. mar 2019, 10:55

Maglau skrev:
6. mar 2019, 10:45
Hvis ikke vi kan/vil betale sølle 6 mio for en spiller af Lucas format har vi signaleret at vores reelle ambitioner er at overleve i superligaen. En spiller med Lucas kvalifikationer er en som FCM og FCK giver 12-15 mio og smækker 3-400.000 om måneden.

Knægten er ung kan stadig indbringe en sum penge i transfer om nogle år.
Fuldstændig enig. Vi kan ikke finde en spiller af samme kaliber til den pris mange steder.

Og helt ærligt, hvis vi betaler Okore 2,6 mio. om året, og også Würtz og Risgård sidder på høje lønninger, så burde vi sagtens kunne sprænge banken for Lucas. Ikke mindst fordi han stadig er ung og har et klokkeklart videresalgspotentiale.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Hanga » 6. mar 2019, 10:59

Gaarde udtaler til BT at købsoptionen på Lucas er mindre end de 6 mio. kr. der florerer.

Spørgsmålet er så selvfølgelig hvor meget mindre, og uanset hvad ændrer det ikke ved, at det er en dyr transfer. Jeg deler derfor også lidt den frygt som Pastorius giver udtryk for. Det er svært at sige nej til Lucas, men omvendt må det heller ikke tømme banken helt, for vi får brug for at erstatte spillere på andre positioner også.

Men jeg håber naturligvis at det lykkes at finde hinanden i en aftale der er fornuftig for begge parter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Maglau » 6. mar 2019, 11:14

Hanga skrev:
6. mar 2019, 10:59
Gaarde udtaler til BT at købsoptionen på Lucas er mindre end de 6 mio. kr. der florerer.

Spørgsmålet er så selvfølgelig hvor meget mindre, og uanset hvad ændrer det ikke ved, at det er en dyr transfer. Jeg deler derfor også lidt den frygt som Pastorius giver udtryk for. Det er svært at sige nej til Lucas, men omvendt må det heller ikke tømme banken helt, for vi får brug for at erstatte spillere på andre positioner også.

Men jeg håber naturligvis at det lykkes at finde hinanden i en aftale der er fornuftig for begge parter.
Fuldstændig uenig - jeg vil hellere have 1 stk. Lucas end eksempelvis 2 stk. Nikolaj Thomsen. Lucas er netop en spiller ham sprænger banken for.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamling » 6. mar 2019, 11:15

At indfri købsoptionen på Lucas virker i sig selv fornuftigt. Det springende punkt er nok nærmere hans lønkrav ifht hvad resten af truppen får, fordi det vil skabe en præcedens som kan blive uhensigtsmæssigt og uholdbar for AaB´s samlede lønbudget og økonomi (med en fortsat vigende basisindtjening). Og her kan guldet altså godt blive købt for dyrt.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. mar 2019, 11:16

Hanga skrev:
6. mar 2019, 10:59
Gaarde udtaler til BT at købsoptionen på Lucas er mindre end de 6 mio. kr. der florerer.

Spørgsmålet er så selvfølgelig hvor meget mindre, og uanset hvad ændrer det ikke ved, at det er en dyr transfer. Jeg deler derfor også lidt den frygt som Pastorius giver udtryk for. Det er svært at sige nej til Lucas, men omvendt må det heller ikke tømme banken helt, for vi får brug for at erstatte spillere på andre positioner også.

Men jeg håber naturligvis at det lykkes at finde hinanden i en aftale der er fornuftig for begge parter.
Men lad os nu også lige huske på, at med nogenlunde forventede afgange, så henter vi også en ordentlig luns på lønbudgettet. Og vel og mærke på spillere som ikke (på banen i hvert fald) er deres løncheck værd pt.
Det betyder selvsagt at på lønparametret vil der være en del at gøre med, og så må vi håbe på at Gaardes evner er forbedret (betragteligt).

Gamen

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. mar 2019, 11:18

Gamling skrev:
6. mar 2019, 11:15
At indfri købsoptionen på Lucas virker i sig selv fornuftigt. Det springende punkt er nok nærmere hans lønkrav ifht hvad resten af truppen får, fordi det vil skabe en præcedens som kan blive uhensigtsmæssigt og uholdbar for AaB´s samlede lønbudget og økonomi (med en fortsat vigende basisindtjening). Og her kan guldet altså godt blive købt for dyrt.
Det tror jeg næppe bliver noget problem. AaB betaler i forvejen relativt pæne lønninger. Det er da helt naturligt at de bedst præsterende skal have de højeste lønninger. Der er der et mismatch i den nuværende trup med mange spillere der enten er bænket eller ude af truppen, og tjener væsentligt mere end de er berettiget til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2019, 12:20

'Lønnen er det springende punkt, men der er også andre ting der spiller ind' udtalte Lucas i mandags til BT.

Gad vide hvad det er for andre ting han henviser til. Kontraktlængde, frikøbsklausul, klubbens ambitionsniveau eller noget helt andet?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Velkommen hjem Lucas Andersen

Indlæg af 9000AaB » 6. mar 2019, 13:04

frederikshavneren skrev:
6. mar 2019, 12:20
'Lønnen er det springende punkt, men der er også andre ting der spiller ind' udtalte Lucas i mandags til BT.

Gad vide hvad det er for andre ting han henviser til. Kontraktlængde, frikøbsklausul, klubbens ambitionsniveau eller noget helt andet?
Tror du skal regne med firløbsklausul, mål- og assistklausul og videresalgsklausul.

Besvar