Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 13:37

BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43
David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling.
David Nielsen står i spidsen for et AGF-hold, der har tabt sølle 4 kampe ud af dette kalenderårs 29 hidtidige kampe. Det er kun FCM der gør det bedre.
Klart at jeg er nødt til at reagere på en helt uhyrlig påstand om at han "bare" gør det samme som Wieghorst. Uanset hvad han så gør, så gør han det langt bedre, og han står også noteret for 12 point mere end Wieghorst for kalenderåret 2018.

AGF havde i øvrigt 173 afslutninger mere end AaB sidste sæson, så den med at de spiller samme defensive fodbold er i hvert fald løgn. I denne sæson har det udlignet sig lidt, fordi AaB er begyndt at afslutte noget mere, men AGF er stadig bedre end os på langt de fleste parametre, i hvert fald målt på seneste kalenderår, og overhaler naturligvis os i stillingen, hvis ikke vi løfter niveauet.

David Nielsen er den træner med det højeste pointsnit i AGF's Superliga-historie, og tilsvarende er Wieghorst ligeså ringe som Magnus Pehrsson.

Manden har for AGF vist sig at være det helt rigtige valg, mens Wieghorst har været et katastrofalt dårligt valg for os. Pehrsson overtog et hold, hvor man ikke længere havde penge at købe for. Wieghorst har fået spillere for 30-35 mio. Set i det lys, så er det jo elendigt hvad der er kommet ud af det.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 13:54

Gamen skrev:
11. okt 2018, 13:37
BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43
David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling.
David Nielsen står i spidsen for et AGF-hold, der har tabt sølle 4 kampe ud af dette kalenderårs 29 hidtidige kampe. Det er kun FCM der gør det bedre.
Klart at jeg er nødt til at reagere på en helt uhyrlig påstand om at han "bare" gør det samme som Wieghorst. Uanset hvad han så gør, så gør han det langt bedre, og han står også noteret for 12 point mere end Wieghorst for kalenderåret 2018.

AGF havde i øvrigt 173 afslutninger mere end AaB sidste sæson, så den med at de spiller samme defensive fodbold er i hvert fald løgn. I denne sæson har det udlignet sig lidt, fordi AaB er begyndt at afslutte noget mere, men AGF er stadig bedre end os på langt de fleste parametre, i hvert fald målt på seneste kalenderår, og overhaler naturligvis os i stillingen, hvis ikke vi løfter niveauet.

David Nielsen er den træner med det højeste pointsnit i AGF's Superliga-historie, og tilsvarende er Wieghorst ligeså ringe som Magnus Pehrsson.

Manden har for AGF vist sig at være det helt rigtige valg, mens Wieghorst har været et katastrofalt dårligt valg for os. Pehrsson overtog et hold, hvor man ikke længere havde penge at købe for. Wieghorst har fået spillere for 30-35 mio. Set i det lys, så er det jo elendigt hvad der er kommet ud af det.
Nu handler denne tråd jo om, hvorvidt Bo Henriksen vil være i stand til at løfte AaB - ikke om Morten Wieghorst kan. Og min pointe er - som du nu igen understreger, men som du i dit første svar argumenterede i mod - at selvfølgelig kan en træner ændre sig og tilpasse sig en ny klub. Det har David Nielsen gjort, og det kan Bo Henriksen gøre.

AGF ligger i øvrigt under AaB i denne sæsons Expected Goals fra Tap in Fodbold.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 14:13

BoT skrev:
11. okt 2018, 13:54
AGF ligger i øvrigt under AaB i denne sæsons Expected Goals fra Tap in Fodbold.
Marginalt, ja, og primært med baggrund i udesejren over Hobro, hvor man havde en af sæsonens højeste scorer, over 3.00. Så det siger vist ikke så meget.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 15:25

BoT skrev:
Gamen skrev:
11. okt 2018, 13:37
BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43
David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling.
David Nielsen står i spidsen for et AGF-hold, der har tabt sølle 4 kampe ud af dette kalenderårs 29 hidtidige kampe. Det er kun FCM der gør det bedre.
Klart at jeg er nødt til at reagere på en helt uhyrlig påstand om at han "bare" gør det samme som Wieghorst. Uanset hvad han så gør, så gør han det langt bedre, og han står også noteret for 12 point mere end Wieghorst for kalenderåret 2018.

AGF havde i øvrigt 173 afslutninger mere end AaB sidste sæson, så den med at de spiller samme defensive fodbold er i hvert fald løgn. I denne sæson har det udlignet sig lidt, fordi AaB er begyndt at afslutte noget mere, men AGF er stadig bedre end os på langt de fleste parametre, i hvert fald målt på seneste kalenderår, og overhaler naturligvis os i stillingen, hvis ikke vi løfter niveauet.

David Nielsen er den træner med det højeste pointsnit i AGF's Superliga-historie, og tilsvarende er Wieghorst ligeså ringe som Magnus Pehrsson.

Manden har for AGF vist sig at være det helt rigtige valg, mens Wieghorst har været et katastrofalt dårligt valg for os. Pehrsson overtog et hold, hvor man ikke længere havde penge at købe for. Wieghorst har fået spillere for 30-35 mio. Set i det lys, så er det jo elendigt hvad der er kommet ud af det.
Nu handler denne tråd jo om, hvorvidt Bo Henriksen vil være i stand til at løfte AaB - ikke om Morten Wieghorst kan. Og min pointe er - som du nu igen understreger, men som du i dit første svar argumenterede i mod - at selvfølgelig kan en træner ændre sig og tilpasse sig en ny klub. Det har David Nielsen gjort, og det kan Bo Henriksen gøre.

AGF ligger i øvrigt under AaB i denne sæsons Expected Goals fra Tap in Fodbold.
Jeg har læst dine indlæg og argumenter, men jeg forstår ikke hvorfor du ønsker dig Bo som træner. Jeg er til gengæld sikker på at han ikke er et emne i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 11. okt 2018, 16:14

BoT skrev:
11. okt 2018, 13:22
Ja - Bo Henriksen vil gerne vinde fodboldkampe her og nu - og hvem fanden vil ikke det?
Men at decimere ham til udelukkende at være her-og-nu-træner, synes jeg er at gøre ham lidt uret. Han har trods alt været træner i Horsens i snart 4 år og formået at bygge dem op til at være en solid midterklub på et minimalt budget. Fordi han netop har tænkt langsigtet og arbejdet med taktik of spillertrup ud fra en grundig plan om, hvad han gerne vil. I Horsens handler det om at indordne sig efter modstanderen, satse på dødbolde, bygge en stærk defensiv og altid give alt, man har.

Jeg tror på, at han vil kunne lave et lignende projekt i AaB - bare ud fra de præmisser, som vi nu engang har her. Og hvis vi skal være ærlige - hvornår giver det mening i dansk fodbold at tænke mere end 3 år frem? Selv fck opererer jo med peak-sæsoner og opbygningssæsoner. Sådan er det jo, når man er en liga på vores niveau.
Som jeg også skriver er det ikke nødvendigvis nogen kritik af Bo. Man skal bare være klar på hvad man har med at gøre og at Bo ikke er nogen stor talentudvikler ligesom man er nødt til at have en virkelig stærk stab omkring ham. Det er ikke mere end to sæsoner siden, de var i nedrykningsplayoff mod Vendsyssel og lige så godt kunne være rykket ned.

Og hvis vi virkelig skal diskutere Bo, så må vi selvfølgelig også komme ind på de mange historier, der kører om ham. Det er sket mere end én gang at holdlederen har måttet køre til Århus og vække ham fordi de stod og manglede ham til en morgentræning og i Brønshøj var Bo også ret direkte involveret i de mange sorte penge, der blev udbetalt for fiktive scouting-ture til Thisted osv. Det er alt sammen fortid og som du siger kan man ændre sig - men hvis han skal ændre alt fra personlighed til spillestil og fremtoning, hvorfor er han så det bedste bud?

De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 17:35

Yankee skrev:
De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Præcis! Og Poul-Erik gjorde vel noget af det samme i 1995, godt hjulpet af en stor profil som Jes Høgh, der spillede på en helt anden hylde end resten af superligaen på det tidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 17:44

Yankee skrev:
11. okt 2018, 16:14
De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Præcis, og der skal vi hen igen! Det kan lokke folk på stadion, og så forhåbentlig flå os op af det spillemæssige dødvande vi har oplevet de sidste 3 år.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 20:29

Yankee skrev:
11. okt 2018, 16:14
BoT skrev:
11. okt 2018, 13:22
Ja - Bo Henriksen vil gerne vinde fodboldkampe her og nu - og hvem fanden vil ikke det?
Men at decimere ham til udelukkende at være her-og-nu-træner, synes jeg er at gøre ham lidt uret. Han har trods alt været træner i Horsens i snart 4 år og formået at bygge dem op til at være en solid midterklub på et minimalt budget. Fordi han netop har tænkt langsigtet og arbejdet med taktik of spillertrup ud fra en grundig plan om, hvad han gerne vil. I Horsens handler det om at indordne sig efter modstanderen, satse på dødbolde, bygge en stærk defensiv og altid give alt, man har.

Jeg tror på, at han vil kunne lave et lignende projekt i AaB - bare ud fra de præmisser, som vi nu engang har her. Og hvis vi skal være ærlige - hvornår giver det mening i dansk fodbold at tænke mere end 3 år frem? Selv fck opererer jo med peak-sæsoner og opbygningssæsoner. Sådan er det jo, når man er en liga på vores niveau.
Som jeg også skriver er det ikke nødvendigvis nogen kritik af Bo. Man skal bare være klar på hvad man har med at gøre og at Bo ikke er nogen stor talentudvikler ligesom man er nødt til at have en virkelig stærk stab omkring ham. Det er ikke mere end to sæsoner siden, de var i nedrykningsplayoff mod Vendsyssel og lige så godt kunne være rykket ned.

Og hvis vi virkelig skal diskutere Bo, så må vi selvfølgelig også komme ind på de mange historier, der kører om ham. Det er sket mere end én gang at holdlederen har måttet køre til Århus og vække ham fordi de stod og manglede ham til en morgentræning og i Brønshøj var Bo også ret direkte involveret i de mange sorte penge, der blev udbetalt for fiktive scouting-ture til Thisted osv. Det er alt sammen fortid og som du siger kan man ændre sig - men hvis han skal ændre alt fra personlighed til spillestil og fremtoning, hvorfor er han så det bedste bud?

De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Jeg anerkender, at det ville være et sats. Men netop det, du skriver om at løfte klubben i en ny retning, var jo det, man troede Wieghorst kunne. Forene talentudvikling med possessionfodbold. Begge dele er lykkes dårligt. Jeg frygter, at man fortsætter i samme bane, blot med en ny træner i samme stil. Jeg tror, vi har brug for noget nyt og mere radikalt. Og så længe PEA er i klubben, er jeg ikke bange for at have et wildcard på trænerbænken.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 20:32

BoT skrev:
11. okt 2018, 20:29
Jeg anerkender, at det ville være et sats. Men netop det, du skriver om at løfte klubben i en ny retning, var jo det, man troede Wieghorst kunne. Forene talentudvikling med possessionfodbold. Begge dele er lykkes dårligt. Jeg frygter, at man fortsætter i samme bane, blot med en ny træner i samme stil. Jeg tror, vi har brug for noget nyt og mere radikalt. Og så længe PEA er i klubben, er jeg ikke bange for at have et wildcard på trænerbænken.
Stilen fejler ikke noget, det gør implementeringen - ligesom den gjorde i FCN (indtil Hjulman tog over) og AGF.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2018, 21:33

Det var en som skrev på nordjyske.dk, at Hamren er på vej til AaB på rygtebørsen. Tror slet ikke på det, men nogen som har hørt bare en smule?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 11. okt 2018, 21:42

FIDEL skrev:
11. okt 2018, 21:33
Det var en som skrev på nordjyske.dk, at Hamren er på vej til AaB på rygtebørsen. Tror slet ikke på det, men nogen som har hørt bare en smule?
Han er jo lige blevet Islandsk landstræner så det holder vel næppe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 11. okt 2018, 22:05

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 12:59
BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43

Det er sjovt, hvordan nogle debattører nærmest elsker at være låst fast i nogle bestemte opfattelser. Særligt den om, at en træner udelukkende kan være på en bestemt måde. Bo Henriksen har hele sin trænerkarriere søgt at få det optimale ud af den spillertrup, han har til rådighed. I Horsens har det betydet, at han har fokuseret på en solid defensiv, fight, dødbolde og energi. Fordi han naturligvis hurtigt kunne se, at han næppe kom langt med at indføre tikitaka med Horsens spillertrup eller rekruteringsmuligheder.

Det var nøjagtig det samme med Kent Nielsen, der jo hurtigt fik et prædikat på sig om, at han umuligt kunne spille målsøgende og offensiv fodbold. Det er noget bavl.
Selvfølgelig kommer Bo Henriksen aldrig til at forme et tikitaka-hold. Men det er netop en af mine pointer. AaB skal ikke gå efter possession for possessions skyld. Vi skal kreere chancer og vinde fodboldkampe.

David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling. Hans Lyngby var vel det mest velorganiserede og taktisk tænkende hold i ligaen og vandt bronze som det mindst scorende hold i top-6. Kan David Nielsen træne et hold, der spiller seværdig, offensiv fodbold? Selvfølgelig kan han det. Lige som Bo Henriksen selvfølgelig kan. Under de rette omstændigheder.
Jeg er ligeglad med hans spillestil. Jeg kigger på hans personlighed og menneskelige egenskaber (som man nu kan bedømme dem udefra). Dem er der ikke nødvendigvis noget i vejen med,det er bare slet ikke AaB-materiale. Det samme gælder en David Nielsen.

Jeg synes faktisk også at særligt Søndergaard var på kanten, og Wieghorst lidt derude af - noget jeg iøvrigt gjorde opmærksom på da de blev annonceret.

Kent personlighed er et helt andet format (og det havde jeg faktisk lidt andenhåndsviden om, inden han blev AaB-træner også).

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, når jeg bedømmer folk udefra på det indtryk de efterlader i interviews etc. og den omtale de får med sig. MEN medmindre man har konkret viden om at de indeholder andet og mere end det de viser offenligt, vil jeg forbeholde mig retten til at være særdeles kritisk overfor de forslag.
Jeg kan heller ikke se en type som Bo Henriksen skulle være en frelser. Er han en type der umiddelbart får spillere som Lucas, Kusk og Thellufsen til at blomstre? Det tror jeg ikke på. Hørte bl.a. en udsendelse på 24-7 da han var i Brønshøj, hvor de fulgte ham i omklædningsrummet før kamp. Alt det råberi tror jeg simpelthen ikke på får vores lidt introverte nordjyske knejter til at flytte sig.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 11. okt 2018, 22:37

Hanga skrev:
11. okt 2018, 21:42
FIDEL skrev:
11. okt 2018, 21:33
Det var en som skrev på nordjyske.dk, at Hamren er på vej til AaB på rygtebørsen. Tror slet ikke på det, men nogen som har hørt bare en smule?
Han er jo lige blevet Islandsk landstræner så det holder vel næppe.
Ja ja, men det har han jo altså været i 2 måneder nu. Det må være nok!

Men skulle det ske, så håber jeg, at han er tiltænkt en managerrolle a la Ståles i FCK. Så kan Gaarde blive en eller anden form for sælger - eller account manager, som det hedder i BS Bingo.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 22:47

BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:37
Ja ja, men det har han jo altså været i 2 måneder nu. Det må være nok!

Men skulle det ske, så håber jeg, at han er tiltænkt en managerrolle a la Ståles i FCK. Så kan Gaarde blive en eller anden form for sælger - eller account manager, som det hedder i BS Bingo.
Hamrén skulle være rendyrket sportsdirektør, hvis han skal tilbage til AaB. Det kræver et par ting.

- Gaarde skulle ud (det ved jeg godt at fans godt kunne leve med, men det er jeg ikke sikker på klubben vil).
- Hamrén skulle være villig til at være her i lang tid - ikke bare tre år, til konen gerne vil flytte igen. Han har jo ikk eligefrem en historie for at blive hængende alt for længe det samme sted.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Træneremner

Indlæg af Frygah » 12. okt 2018, 09:19

Ikke for at lege sur gammel mand, men er det ikke komplet omsonst at snakke om Hamrén? Som nævnt er han lige tiltrådt som landstræner for Island, og chancen for at han gider droppe det for at tage til Aalborg igen, er vel absurd på nuværende tidspunkt?

Så uagtet hvor meget vi ønsker ham til Aalborg i en eller anden kapacitet, så giver det vel ikke mening på nuværende tidspunkt? Medmindre vi naturligvis snakker om ham som et eksempel på en type.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 12. okt 2018, 09:47

Frygah skrev:
12. okt 2018, 09:19
Ikke for at lege sur gammel mand, men er det ikke komplet omsonst at snakke om Hamrén? Som nævnt er han lige tiltrådt som landstræner for Island, og chancen for at han gider droppe det for at tage til Aalborg igen, er vel absurd på nuværende tidspunkt?

Så uagtet hvor meget vi ønsker ham til Aalborg i en eller anden kapacitet, så giver det vel ikke mening på nuværende tidspunkt? Medmindre vi naturligvis snakker om ham som et eksempel på en type.
Jo - men på den måde adskiller han sig ikke rigtig fra de fleste andre mener der er omtalt her.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 12. okt 2018, 22:29

Frygah skrev:
12. okt 2018, 09:19
Ikke for at lege sur gammel mand, men er det ikke komplet omsonst at snakke om Hamrén? Som nævnt er han lige tiltrådt som landstræner for Island, og chancen for at han gider droppe det for at tage til Aalborg igen, er vel absurd på nuværende tidspunkt?

Så uagtet hvor meget vi ønsker ham til Aalborg i en eller anden kapacitet, så giver det vel ikke mening på nuværende tidspunkt? Medmindre vi naturligvis snakker om ham som et eksempel på en type.
Helt enig. Han er udelukket medmindre Island vælger at afskedige ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Elscorpio » 14. okt 2018, 14:12

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:47
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:37
Ja ja, men det har han jo altså været i 2 måneder nu. Det må være nok!

Men skulle det ske, så håber jeg, at han er tiltænkt en managerrolle a la Ståles i FCK. Så kan Gaarde blive en eller anden form for sælger - eller account manager, som det hedder i BS Bingo.
Hamrén skulle være rendyrket sportsdirektør, hvis han skal tilbage til AaB. Det kræver et par ting.

- Gaarde skulle ud (det ved jeg godt at fans godt kunne leve med, men det er jeg ikke sikker på klubben vil).
- Hamrén skulle være villig til at være her i lang tid - ikke bare tre år, til konen gerne vil flytte igen. Han har jo ikk eligefrem en historie for at blive hængende alt for længe det samme sted.
Tror det vil være det bedste der sker længe for vores klub. Er så træt af at Gaarde snakker udenom tingene, bl.a. hvis du hører seneste udgave af Riposten.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 14. okt 2018, 15:00

Elscorpio skrev:
14. okt 2018, 14:12
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:47
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:37
Ja ja, men det har han jo altså været i 2 måneder nu. Det må være nok!

Men skulle det ske, så håber jeg, at han er tiltænkt en managerrolle a la Ståles i FCK. Så kan Gaarde blive en eller anden form for sælger - eller account manager, som det hedder i BS Bingo.
Hamrén skulle være rendyrket sportsdirektør, hvis han skal tilbage til AaB. Det kræver et par ting.

- Gaarde skulle ud (det ved jeg godt at fans godt kunne leve med, men det er jeg ikke sikker på klubben vil).
- Hamrén skulle være villig til at være her i lang tid - ikke bare tre år, til konen gerne vil flytte igen. Han har jo ikk eligefrem en historie for at blive hængende alt for længe det samme sted.
Tror det vil være det bedste der sker længe for vores klub. Er så træt af at Gaarde snakker udenom tingene, bl.a. hvis du hører seneste udgave af Riposten.
Han er diplomatisk, nuanceret og forsigtig og det kan jeg egentlig ikke se det store problem ved. Jeg kan heller ikke se hvad der er vundet ved at han i den podcast skulle være mere direkte og e.g. sende svinere rundt til højre og venstre.

I det hele taget er det et ekstremt overfladisk kriterie at sende ham ud af klubben på. Fair nok hvis man syntes har klaret transferopggaverne etc dårligere end hvad man kan forvente i vores klub sammenlignet med et potentielt alternativ - det kan diskuteres. Men, hvis man mener han klarer sig ok mht. den opgave og mener han alligevel skal ud fordi han virker lidt politikeragtig, så står man godt nok med lidt af et forklaringsarbejde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af 9520AaB » 14. okt 2018, 15:32

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
De bedste trænere i AaB er dem, der har trukket klubben i en afgørende ny retning. Både Hans Backe og Hamrén professionaliserede AaB, mens Kent Nielsen skabte det tekniske, pasningsstærke AaB-image. Det samme skal vi stile efter i en ny træner. Han skal sætte en ny standard og løfte klubben - ikke bare være endnu en pladsholder, der kan "drifte" eller få tingene til at lykkes i et par måneder.
Præcis! Og Poul-Erik gjorde vel noget af det samme i 1995, godt hjulpet af en stor profil som Jes Høgh, der spillede på en helt anden hylde end resten af superligaen på det tidspunkt.
Hvis min hukommelse ikke svigter mig meget, så var Jes Høgh’s andel i 1995 mesterskabet begrænset til en halv sæson, han kom midtvejs fra Brøndby.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar