Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 23. okt 2018, 21:54

Soren skrev:
23. okt 2018, 20:53
En tidl AaB ungdomstræner: Lars Knudsen

Ansat i DBU nu: https://www.dbu.dk/nyheder/2018/april/n ... raener_dbu

Når man tænker over det, er feltet af potentielle emner ret begrænset.

Krav:
- købe ind på AaB spillestilen
- fokus på egne talenter
- skal gå for en relativt lille løb ift andre klubber

Andre bud kunne være Johnny Mølby eller en Joachim Mattson
Feltet af danske top trænere er ret begrænset. Men tror nu godt du kan regne med mange byder sig til fra ind- og udland hvis AaB slipper Wieghorst. Det er dog ikke let at finde den rette mand.

Jeg er absolut modstander af Mølby, Mattson og vores egen Friis. Vi trænger til nyt blod der tænker ud af boksen med erfaring fra en okay klub. Som nævnt i en anden tråd tænker jeg Magnus Haglund som Lynge var vild med.

Alternativt en anden svensker eller nordmand.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2018, 22:00

FlæskeFrank skrev:
23. okt 2018, 20:29
"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
Jeg tror Henrik Pedersen ligner et meget realistisk bud på en ny AaB-træner. Jeg ved dog intet om hvordan han kan li at spille osv.
Selvom mange af os elsker Hamrén, så tror jeg sgu ikke AaB kunne finde på at hente ham tilbage - endda hvis han var fri på markedet. Han står ikke ligefrem for en DBU-tiltang til spillet. Tværtimod står Hamrén for direkte fodbold, hvor der forsvares kompakt og angribes hidsigt med mange mand i højt tempo. Det stiller krav til et holds duelstyrke og løbekapacitet.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 23. okt 2018, 22:00

Stop nu med Haglund. Manden var talentløs, og hans karriere er kun gået ned af bakke siden.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 23. okt 2018, 22:02

FIDEL skrev:
23. okt 2018, 22:00
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2018, 20:29
"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
Jeg tror Henrik Pedersen ligner et meget realistisk bud på en ny AaB-træner. Jeg ved dog intet om hvordan han kan li at spille osv.
Selvom mange af os elsker Hamrén, så tror jeg sgu ikke AaB kunne finde på at hente ham tilbage - endda hvis han var fri på markedet. Han står ikke ligefrem for en DBU-tiltang til spillet. Tværtimod står Hamrén for direkte fodbold, hvor der forsvares kompakt og angribes hidsigt med mange mand i højt tempo. Det stiller krav til et holds duelstyrke og løbekapacitet.

Det direkte fodbold er også det vores hold har allermest brug for som jeg ser det. Med spillere som Kusk og Lucas vil vi kunne gøre ondt på mange hold.

Vores nuværende stil triller vi bolden rundt i døde og lader modstanderen komme på plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2018, 22:16

Forza skrev:
23. okt 2018, 22:02
FIDEL skrev:
23. okt 2018, 22:00
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2018, 20:29
"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
Jeg tror Henrik Pedersen ligner et meget realistisk bud på en ny AaB-træner. Jeg ved dog intet om hvordan han kan li at spille osv.
Selvom mange af os elsker Hamrén, så tror jeg sgu ikke AaB kunne finde på at hente ham tilbage - endda hvis han var fri på markedet. Han står ikke ligefrem for en DBU-tiltang til spillet. Tværtimod står Hamrén for direkte fodbold, hvor der forsvares kompakt og angribes hidsigt med mange mand i højt tempo. Det stiller krav til et holds duelstyrke og løbekapacitet.

Det direkte fodbold er også det vores hold har allermest brug for som jeg ser det. Med spillere som Kusk og Lucas vil vi kunne gøre ondt på mange hold.

Vores nuværende stil triller vi bolden rundt i døde og lader modstanderen komme på plads.
Jeg er helt enig, men det tror jeg sgu ikke Gaarde og resten af den sportslige ledelse er..desværre.
Nu fik jeg lige researchet lidt på Henrik pedersen, og da han var i HB Køge spillede de fysisk med presspil og direkte spil, men dygtige trænere kan vel omstille sig til det spillermateriale han har til rådighed.

Og ang. Lucas og Kusk, så er der den udfordring, at de ikke bryder sig om at løbe meget uden bold, dvs. presse modstanderen, og stille sig lavt og forsvare. Det skal helt klart med overvejelserne.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 23. okt 2018, 22:21

FIDEL skrev:
23. okt 2018, 22:16
Forza skrev:
23. okt 2018, 22:02
FIDEL skrev:
23. okt 2018, 22:00
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2018, 20:29
"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
Jeg tror Henrik Pedersen ligner et meget realistisk bud på en ny AaB-træner. Jeg ved dog intet om hvordan han kan li at spille osv.
Selvom mange af os elsker Hamrén, så tror jeg sgu ikke AaB kunne finde på at hente ham tilbage - endda hvis han var fri på markedet. Han står ikke ligefrem for en DBU-tiltang til spillet. Tværtimod står Hamrén for direkte fodbold, hvor der forsvares kompakt og angribes hidsigt med mange mand i højt tempo. Det stiller krav til et holds duelstyrke og løbekapacitet.

Det direkte fodbold er også det vores hold har allermest brug for som jeg ser det. Med spillere som Kusk og Lucas vil vi kunne gøre ondt på mange hold.

Vores nuværende stil triller vi bolden rundt i døde og lader modstanderen komme på plads.
Jeg er helt enig, men det tror jeg sgu ikke Gaarde og resten af den sportslige ledelse er..desværre.
Nu fik jeg lige researchet lidt på Henrik pedersen, og da han var i HB Køge spillede de fysisk med presspil og direkte spil, men dygtige trænere kan vel omstille sig til det spillermateriale han har til rådighed.

Og ang. Lucas og Kusk, så er der den udfordring, at de ikke bryder sig om at løbe meget uden bold, dvs. presse modstanderen, og stille sig lavt og forsvare. Det skal helt klart med overvejelserne.
Nej den frygt kan jeg godt dele med dig. Men man må håbe de har fået øjnene op for det.

Lyder umiddelbart spændende med Henrik Pedersen omend han er et ubeskrevet blad i Danmark. Det kræver i hvert fald grundig research inden en evt ansættelse af ham.

Enig med Lucas og Kusk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2018, 23:00

Forza skrev:
23. okt 2018, 21:54
Soren skrev:
23. okt 2018, 20:53
En tidl AaB ungdomstræner: Lars Knudsen

Ansat i DBU nu: https://www.dbu.dk/nyheder/2018/april/n ... raener_dbu

Når man tænker over det, er feltet af potentielle emner ret begrænset.

Krav:
- købe ind på AaB spillestilen
- fokus på egne talenter
- skal gå for en relativt lille løb ift andre klubber

Andre bud kunne være Johnny Mølby eller en Joachim Mattson
Feltet af danske top trænere er ret begrænset. Men tror nu godt du kan regne med mange byder sig til fra ind- og udland hvis AaB slipper Wieghorst. Det er dog ikke let at finde den rette mand.

Jeg er absolut modstander af Mølby, Mattson og vores egen Friis. Vi trænger til nyt blod der tænker ud af boksen med erfaring fra en okay klub. Som nævnt i en anden tråd tænker jeg Magnus Haglund som Lynge var vild med.

Alternativt en anden svensker eller nordmand.
Meget enig. Jeg synes dog kravene må være mere end at købe ind på AaB spilelstilen, egne talenter og lav løn. De to første skal selvfølgelig harmonere med den nye træner, MEN jeg ser gerne man finder en profil der også kan løfte AaB fremfor bare at lave ungdomsstrategi. Der er for meget underhundsmentalitet og der må altså godt komme nogen der kan ruske op i det her med at være søde nordjyske knejter som er underhunde og samtidig tilføre noget nyt fodboldmæssigt. Derfor skal vi altså ikke bare have en eller anden Superligahåndværker. Og enig i at sige nej til navne som Mattson og Mølby. Mattson er faldt igenne i både Hjørring og Thisted og Mølby har fejlet big time i både Horsens og Viborg. Mølby skaber kortsigtede resultater, men hans anden sæson er værre end Mourinhos tredje. Friis synes jeg slet ikke har karisma til et job som cheftræner i AaB eller ledelsesmæsisg pondus nok. Han ligner på ingen måde en leder i mine øjne.
FIDEL skrev:
23. okt 2018, 22:00
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2018, 20:29
"Tyskeren" Henrik Pedersen er blevet fyret, så måske er han på tegnebrættet ? Kender intet til ham. Men han har en anden klang end så mange danske trænere.
Jeg tror Henrik Pedersen ligner et meget realistisk bud på en ny AaB-træner. Jeg ved dog intet om hvordan han kan li at spille osv.
Selvom mange af os elsker Hamrén, så tror jeg sgu ikke AaB kunne finde på at hente ham tilbage - endda hvis han var fri på markedet. Han står ikke ligefrem for en DBU-tiltang til spillet. Tværtimod står Hamrén for direkte fodbold, hvor der forsvares kompakt og angribes hidsigt med mange mand i højt tempo. Det stiller krav til et holds duelstyrke og løbekapacitet.
Henrik Pedersen er et virkelig spændende bud, hvis han er klar. Det kan også være en mavepuster at blive fyret efter et halvt år i udlandet og måske han lige skal have lidt tid væk fra fodbolden. Derudover sværger han eftersigende meget til Red Bull spillestilen og harmoneret måske dårligt med de spilelre vi har. Spillere som Magnus og Lesniak har ikke potentialet til at blive gode til den stil og Würtz og Risgård er så gamle de ikke kan det længere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 24. okt 2018, 12:08

Hvis Wieghorst er fortid til vinter er mine bud på en kommende cheftræner

Friis - dygtig træner, og jeg synes så modsat mange andre herinde at han har masser af karisma, og altid frisk på at diskutere fodbold, og det er også vigtigt i en “åben” klub som AaB. Hvis valget står mellem ham eller en Mølby, Højer osv så vælger jeg Friis anyday. I den rokade kunne man hive Lars Stensgaard op som assistent.

Thomasberg - Synes faktisk han er en undervurderet dansk træner. Han gør det fint med de trupper han har haft til rådighed. Jeg er i hvertfald ikke afskrækket, omend han ikke er sådan en wow-trænerprofil.

Søren Krogh - Assistent i FCN, og angiveligt en rigtig dygtig træner. Et friskt pust evt? Må formodes at have stor interesse i talentudvikling.

Brian Priske - Måske han er moden til en cheftræner stilling?

John Lammers - Har hevet EfB op fra glemslen med direkte og ret offensivt fodbold i sådan en 4411/442 opstilling, som godt kunne fungere med AaBs mindset tænker jeg.

Michael Hemmingsen - Gør det virkelig flot nede i Næstved med meget få midler.

Per Frandsen - Synes Hvidovre spiller en god gang offensiv fodbold med et begrænset materiale. Han tidligere været U-træner i BIF også, så vidt jeg husker.

Derudover er der alle de udenlandske som jeg simpelthen ikke kender nok til, men en spansk eller kroatisk træner kunne være frække bud, hvis man vil gå all in på teknisk possesion fodbold. Altså jeg vil da elske at se Prosinecki træne boldbehandling med Børsting ;)
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2018, 12:37

Martino skrev:
24. okt 2018, 12:08
Hvis Wieghorst er fortid til vinter er mine bud på en kommende cheftræner

Friis - dygtig træner, og jeg synes så modsat mange andre herinde at han har masser af karisma, og altid frisk på at diskutere fodbold, og det er også vigtigt i en “åben” klub som AaB. Hvis valget står mellem ham eller en Mølby, Højer osv så vælger jeg Friis anyday. I den rokade kunne man hive Lars Stensgaard op som assistent.

Thomasberg - Synes faktisk han er en undervurderet dansk træner. Han gør det fint med de trupper han har haft til rådighed. Jeg er i hvertfald ikke afskrækket, omend han ikke er sådan en wow-trænerprofil.

Søren Krogh - Assistent i FCN, og angiveligt en rigtig dygtig træner. Et friskt pust evt? Må formodes at have stor interesse i talentudvikling.

Brian Priske - Måske han er moden til en cheftræner stilling?

John Lammers - Har hevet EfB op fra glemslen med direkte og ret offensivt fodbold i sådan en 4411/442 opstilling, som godt kunne fungere med AaBs mindset tænker jeg.

Michael Hemmingsen - Gør det virkelig flot nede i Næstved med meget få midler.

Per Frandsen - Synes Hvidovre spiller en god gang offensiv fodbold med et begrænset materiale. Han tidligere været U-træner i BIF også, så vidt jeg husker.

Derudover er der alle de udenlandske som jeg simpelthen ikke kender nok til, men en spansk eller kroatisk træner kunne være frække bud, hvis man vil gå all in på teknisk possesion fodbold. Altså jeg vil da elske at se Prosinecki træne boldbehandling med Børsting ;)
Gode bud. Synes bare du glemmer Henrik Pedersen, da han også har den rette profil, til trods for, at han praktiserede en mere fysisk betonet og direkte stil i HB Køge da han var der for 3 år siden. Det kunne også have meget med spillermaterialet at gøre.

Thomasberg tror jeg faktisk også er en rigtig dygtig træner. Han udviklede Hobro fra at være et tonserhold, til at spille mere teknisk langs jorden. Hvem husker ikke 1-1 kampen i Aalborg, hvor vi var heldige med det ene point. Men Thomasberg er på kontrakt i Randers, så det kan godt blive svært at hente ham.

Jeg tror også Friis er et godt bud, men at gå fra assistenttræner til cheftræner i samme klub er vist ikke noget der praktiseres så meget ...måske af en grund.
Beholder AaB Friis i assistentrollen, så er det naturligvis meget vigtigt med en anden type som cheftræner.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træneremner

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2018, 12:54

Henrik Pedersen har da i hvert fald et interessant CV med erfaring fra tysk og østrigsk fodbold, herunder også en del erfaring med talentudvikling og ungdomsspillere - blandt andet fra Red Bull koncernen (jaja, det havde Lars Søndergaard også).
Jeg ved ikke hvad der gik galt i Herfølge/Køge, men han fandt da frem til både Bruninho og Kristian Pedersen, og fik gjort dem gedigne profiler. Af hvad jeg lige kan læse mig frem til, så virker det også til at de forskellige klubber han har været i, har været ret begejstrede for hans evner og viden.

Henrik Pedersen har den fordel at han er "ung", men med stor erfaring fra udlandet, og forhåbentlig et rimeligt netværk, efter at have gjort sig syd for grænsen. Han er selvfølgelig et lidt ubeskrevet blad i Superliga sammenhæng, men man må da gå ud fra at han kender ligaen og spillestilen.
Umiddelbart virker han spændende, og langt hellere end træner der kan udvikle sig med klubben frem for en eller anden kedelig og sikker type der ikke formår at gøre andet end det han er ansat til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Alfons Aalborg » 24. okt 2018, 13:31

Er Kent Nielsen helt hen i vejret at forsøge at hente hjem indtil Hamren kan lokkes tilbage? :S
Billede

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2018, 13:37

FIDEL skrev:
24. okt 2018, 12:37
Martino skrev:
24. okt 2018, 12:08
Hvis Wieghorst er fortid til vinter er mine bud på en kommende cheftræner

Friis - dygtig træner, og jeg synes så modsat mange andre herinde at han har masser af karisma, og altid frisk på at diskutere fodbold, og det er også vigtigt i en “åben” klub som AaB. Hvis valget står mellem ham eller en Mølby, Højer osv så vælger jeg Friis anyday. I den rokade kunne man hive Lars Stensgaard op som assistent.

Thomasberg - Synes faktisk han er en undervurderet dansk træner. Han gør det fint med de trupper han har haft til rådighed. Jeg er i hvertfald ikke afskrækket, omend han ikke er sådan en wow-trænerprofil.

Søren Krogh - Assistent i FCN, og angiveligt en rigtig dygtig træner. Et friskt pust evt? Må formodes at have stor interesse i talentudvikling.

Brian Priske - Måske han er moden til en cheftræner stilling?

John Lammers - Har hevet EfB op fra glemslen med direkte og ret offensivt fodbold i sådan en 4411/442 opstilling, som godt kunne fungere med AaBs mindset tænker jeg.

Michael Hemmingsen - Gør det virkelig flot nede i Næstved med meget få midler.

Per Frandsen - Synes Hvidovre spiller en god gang offensiv fodbold med et begrænset materiale. Han tidligere været U-træner i BIF også, så vidt jeg husker.

Derudover er der alle de udenlandske som jeg simpelthen ikke kender nok til, men en spansk eller kroatisk træner kunne være frække bud, hvis man vil gå all in på teknisk possesion fodbold. Altså jeg vil da elske at se Prosinecki træne boldbehandling med Børsting ;)
Gode bud. Synes bare du glemmer Henrik Pedersen, da han også har den rette profil, til trods for, at han praktiserede en mere fysisk betonet og direkte stil i HB Køge da han var der for 3 år siden. Det kunne også have meget med spillermaterialet at gøre.

Thomasberg tror jeg faktisk også er en rigtig dygtig træner. Han udviklede Hobro fra at være et tonserhold, til at spille mere teknisk langs jorden. Hvem husker ikke 1-1 kampen i Aalborg, hvor vi var heldige med det ene point. Men Thomasberg er på kontrakt i Randers, så det kan godt blive svært at hente ham.

Jeg tror også Friis er et godt bud, men at gå fra assistenttræner til cheftræner i samme klub er vist ikke noget der praktiseres så meget ...måske af en grund.
Beholder AaB Friis i assistentrollen, så er det naturligvis meget vigtigt med en anden type som cheftræner.
Hvad har Henrik Pedersen egentlig vist der gør ham til en oplagt kandidat?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Træneremner

Indlæg af AnyFellow » 24. okt 2018, 13:38

Jeg har svært ved at se, hvad Hamren eller Kent Nielsen skulle kunne udrette i AaB.

De har begge udrettet noget stort i AaB, og skal selvfølgelig også have kredit for det, men det var dengang.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget i nogen af dem, der ville kunne berige AaB på nuværende tidspunkt.Efter min opfattelse er begge trænere af den gamle skole og jeg mener ikke at der er noget at vinde på at entrere med en af dem igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2018, 13:40

jonas386 skrev:
24. okt 2018, 12:54
Henrik Pedersen har da i hvert fald et interessant CV med erfaring fra tysk og østrigsk fodbold, herunder også en del erfaring med talentudvikling og ungdomsspillere - blandt andet fra Red Bull koncernen (jaja, det havde Lars Søndergaard også).
Jeg ved ikke hvad der gik galt i Herfølge/Køge, men han fandt da frem til både Bruninho og Kristian Pedersen, og fik gjort dem gedigne profiler. Af hvad jeg lige kan læse mig frem til, så virker det også til at de forskellige klubber han har været i, har været ret begejstrede for hans evner og viden.

Henrik Pedersen har den fordel at han er "ung", men med stor erfaring fra udlandet, og forhåbentlig et rimeligt netværk, efter at have gjort sig syd for grænsen. Han er selvfølgelig et lidt ubeskrevet blad i Superliga sammenhæng, men man må da gå ud fra at han kender ligaen og spillestilen.
Umiddelbart virker han spændende, og langt hellere end træner der kan udvikle sig med klubben frem for en eller anden kedelig og sikker type der ikke formår at gøre andet end det han er ansat til.
Af hvad du kan læse dig til: den der wikipedia artikel der tydeligvis er skrevet af manden selv? Ellers kan jeg ikke se hvad der skulle gøre ham så spændende. Men det kunne da være interessant hvis nogen herinde lavede den der klassiske gns point udbytte per kamp over Kristian, og sammenlignede den med MW, som i de flestes øjne ikke har præsteret noget som helst.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Træneremner

Indlæg af Gnu » 24. okt 2018, 13:54

Henerik Pedersen står for fodbold, der ligner Brøndbys under Zorniger. Jeg kan slet ikke se, at vi har spillerne til det, så det vil kræve en voldsom udskiftning i spillertruppen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2018, 14:08

Gnu skrev:
24. okt 2018, 13:54
Henerik Pedersen står for fodbold, der ligner Brøndbys under Zorniger. Jeg kan slet ikke se, at vi har spillerne til det, så det vil kræve en voldsom udskiftning i spillertruppen.
Han har det til fælles med mange af emnerne der foreslås mest varmt her, at han ikke ligner MW og at han endnu ikke har bevist at han ikke duer i Dansk topfodbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træneremner

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2018, 15:41

Buzz Killington skrev:
24. okt 2018, 13:40
Af hvad du kan læse dig til: den der wikipedia artikel der tydeligvis er skrevet af manden selv? Ellers kan jeg ikke se hvad der skulle gøre ham så spændende. Men det kunne da være interessant hvis nogen herinde lavede den der klassiske gns point udbytte per kamp over Kristian, og sammenlignede den med MW, som i de flestes øjne ikke har præsteret noget som helst.
I den wiki side er der nu også en række links til udtalelser fra både Vensyssel og Union Berlin, hvor de udtaler sig i rosende vendinger om mandens kompetencer. Problemet med at sammenligne pointsnit er dog, at han også har haft andre roller end at være træner, herunder udviklingschef i Red Bull koncernen, et assistenttræner job i Berlin samt en eller anden konsulentrolle, hvad den så end dækker over, for Vensyssel. Så ret beset er det vel kun tiden i Køge og i Braunschwig, hvor han vel har været i spidsen i mindre end 10 kampe, der kan tælles med.
Wieghorst har modsat små 10 sæsoner i Superligaen

Det kan da godt være han ikke er den rette. Men jeg synes han er et mere interessant bud end de trænere der normalt kører med træner karrusellen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Træneremner

Indlæg af Eksil » 24. okt 2018, 16:39

Den beste løsning ville være Hjulmand, men da det ikke er realistisk kunne man overveie assistenten Krogh. Aner ikke hvad han kan, men måske der er gnubbet lidt af.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2018, 17:28

Jeg får knopper af alle de danskere, der nævnes. Og nogen af de nævnte er endda så middelmådige, at Wieghorst fremstår som Guardiola i sammenligning.
Helt ærligt, Johnny Mølby, Bo Henriksen, Steffen Højer, Friis - bare for at tage et par af de nævnte. Step nu lige lidt op på ambitionerne, ellers kan vi jo ligeså godt forsøge at forlænge med Wieghorst.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Træneremner

Indlæg af Salle17 » 24. okt 2018, 17:45

Er der nogen som har adgang til denne artikel, og kan gengive hvad der står?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... er/7364708

Besvar